CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!

Data: 2014-11-26 19:18:02
Autor: XL
CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!
http://stopsyjonizmowi.wordpress.com/2011/04/04/energooszczedna-zarowka-pekla-%E2%80%93-uciekaj-z-pomieszczenia/

"Za: Dziennik Gajowego Maruchy

Proszę zwrócić uwagę na ostatni akapit – środki bezpieczeństwa. Ola

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-506347/An-energy-saving-bulb-gone–evacuate-room-now.html#ixzz10FSD8W20

Martin Delgado – 6.01.2008 tłumaczenie Ola Gordon

Niebezpieczeństwo: eko-przyjazna żarówka zawiera trującą rtęć. Żarówki te
są tak niebezpieczne, że każdy musi opuścić pomieszczenie na co najmniej 15
min jeśli ona pęknie, takie ostrzeżenie wydał departament rządowy. To
zaskakujące ostrzeżenie wyszło na skutek opinii wydanych przez ekspertów
medycznych, gdyż toksyczna rtęć wewnątrz żarówki może pogorszyć szereg
problemów zdrowotnych łącznie z migreną i zawrotami głowy.

Znany dermatolog powiedział, że dziesiątkom tysięcy ludzi z chorobami skóry
będzie trudno przebywać w pobliżu żarówki, gdyż może wywołać egzemę.
Departament Środowiska ostrzegł, że odłamków szkła z rozbitych żarówek nie
należy zbierać odkurzaczem, lecz zmiatać mając na sobie rękawiczki gumowe,
aby uchronić się przed rtęcią.

Ponadto, jego zdaniem należy zwrócić uwagę, aby nie wdychać powstałego
kurzu, a uszkodzone elementy należy umieścić w zaklejonej torbie z tworzywa
sztucznego i umieścić wspecjalnym przeznaczonym na nie pojemniku, a nie w
normalnym domowym pojemniku na śmieci.

Ale żadna z tych porad nie jest wydrukowana na opakowaniu nowych dostępnych
w sprzedaży żarówek. Są również problemy ze sposobem składowania użytych
lub rozbitych ĹźarĂłwek.

Obecnie winny być umieszczane w specjalnych pojemnikach używanych dla
baterii. Ale w przyszłości samorządy będą musiały zapewnić lub zainstalować
specjalne pojemniki na ĹźarĂłwki do recyklingu.

Istnieją obawy, że bez odpowiedniego systemu usuwania tych żarówek,
zawartość rtęci może zanieczyścić dostawy wody. Usuwanie specjalnego
pojemnika kosztuje ok. 650 funtów, co wpłynie na podniesienie lokalnych
podatkĂłw.

Ostrzeżenia kładą cień na rządowe plany stopniowego zaprzestania produkcji
żarówek wolframowych (drucikowych). Ministrowie mają nadzieję, że używanie
eko-przyjaznych żarówek zaoszczędzi co najmniej 5 mln ton emitowanego
dwutlenku węgla rocznie.

Nowe żarówki staną się obowiązkowe w domach w ciągu 4 lat. Działający w
kampanii wzywają do pozostawienia możliwości wyboru, by osoby cierpiące na
problemy zdrowotne mogły nadal używać tradycyjnych żarówek. Inni myślą o
zgromadzeniu zapasów by używać je nawet kiedy znikną ze sklepów.

Niezależny naukowiec dr David Spurgeon wczoraj ostrzegł: „Z powodu
zawartości rtęci żarówki te nie mogą być usuwane do zwykłego pojemnika.
Jest możliwe, że rtęć zostanie uwolniona do atmosfery lub do ziemi. A
wiadomo, że rtęć jest znaną substancją trującą.”

Dermatolog dr John Hawk powiedział BBć Radio 4, że niektórym trudno jest
tolerować światło fluorescencyjne szeroko używane e szkołach i biurach,
które działają podobnie jak żarówki eko-przyjazne. Powiedział: ” Światło
fluorescencyjne wydają się mieć pewnego rodzaju cechy jonizujące, które
wpływają na otaczające je powietrze. To wpływa na pewną liczbę
użytkowników, prawdopodobnie dziesiątki tysięcy w W. Brytanii, których
choroby nasilają się tylko z powodu przebywania w ich pobliżu. Pewne formy
egzemy, które są bardzo powszechne, nasilają się zawsze w pobliżu świateł
fluorescencyjnych, więc te osoby muszą używać starych żarówek żarzeniowych
starego typu.

Brytyjski Departament Środowiska, Żywności i Spraw Wsi wydało następujące
rady ws. usuwania stłuczonych żarówek energooszczędnych:
– należy opuścić pomieszczenie zwracając uwagę na to, by nie przechodzić
przez leżące na podłodze stłuczone szkło
– nie używać odkurzacza do usuwania szkła, gdyż wciąganie go może
rozprzestrzenić trujące kropelki rtęci na całe pomieszczenie
– założyć gumowe rękawice i zmieść odpadki na śmietniczkę
– umieścić je w plastykowym zaklejanym worku
– nie wkładać worka do zwykłego pojemnika na odpady
– wrzucić do specjalnego pojemnika na żarówki i baterie, które również
zawierają rtęć
– nie wdychać oparów wydzielających się ze stłuczonej żarówki."

PYTANIE: Dlaczego zmieniono napięcie prądu w sieci energetycznej na wyższe?
ODPOWIEDŹ: Aby szybko zlikwidować istniejace u ludności zapasy tradycyjnych
żarówek i siłą (rzeczy) zmusić ją do stosowania energooszczednych -
tradycyjne ĹźarĂłwki wycofywane sa ze sprzedaĹźy, co ma zapobiec robieniu
kolejnych zapasów i uniemożliwić dostęp do nich w przyszłości.
http://www.sep.com.pl/opracowania/opracowania_zmiana_napiecia_2002.htm

PS. MĂłj spory zapas tradycyjnych ĹźarĂłwek szybko topnieje - od czasu zmiany
napięcia na 230V żarówki tradycyjne wytrzymują najwyżej 3-4 tygodnie, po
czym (co ciekawe ZAWSZE w momencie włączenia swiatła) nagle się z hałasem
przepalają.

Data: 2014-11-26 19:03:10
Autor: masti
CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!
XL wrote:

6.01.2008

a wiesz, że Kopernik też nie żyje?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-11-26 21:13:22
Autor: Frez
W dniu 2014-11-26 20:03, masti pisze:
XL wrote:

6.01.2008

a wiesz, że Kopernik też nie żyje?

No tak, wypełniają je litrem radioaktywnej rtęci z domieszką plutonu.
  A pamiętam czasy, kiedy belfer na chemii pozwalał wkładać paluchy do baniaka z rtęcią. Nikt do tej pory nie umarł ani nie ma chorób wymienionych przez założyciela wątku. I nikt nie wzywał straży pożarnej z policja i brygadami przeciwchemicznymi jak się rozbił termometr rtęciowy.

Data: 2014-11-26 12:36:02
Autor: kogutek444
W dniu środa, 26 listopada 2014 21:13:24 UTC+1 użytkownik Frez napisał:

> [...]
  A pamiętam czasy, kiedy belfer na chemii pozwalał wkładać paluchy do baniaka z rtęcią. Nikt do tej pory nie umarł ani nie ma chorób wymienionych przez założyciela wątku. I nikt nie wzywał straży pożarnej z policja i brygadami przeciwchemicznymi jak się rozbił termometr rtęciowy.

He he. Do dzisiaj w aptece można kupić maść rtęciową. O tym że powszechnie stosowane plomby do zębów z amalgamatu srebra i rtęci, uważane do dzisiaj za najtrwalsze, nikogo nie zabiły przez grzeczność nie wspomnę. Opary rtęci kontra rtęć w ustach i nigdy nikomu nie udało się ustalić że rtęć z plomb przyczyniła się do czyjejś choroby lub śmierci. Rtęć nie jest obojętna dla zdrowia. Ale nie w takiej ilości jaka jest w świetlówce kompaktowej.

Data: 2014-11-27 02:37:07
Autor: XL
CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!
Dnia Wed, 26 Nov 2014 12:36:02 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com
napisał(a):

[...]

"Stosowane obecnie wypełnienia amalgamatowe nie zawierają już w swoim
składzie rtęci i są bezpieczne dla zdrowia, ale mają niskie walory
estetyczne. Stosuje się je w tylnym uzębieniu. Kompozyty światłoutwardzalne
refundowane są przez NFZ jedynie od trójki do trójki, czyli w tzw. strefie
estetycznej. W tylnych odcinkach refundowane są niektóre białe wypełnienia
chemoutwardzalne oraz amalgamaty – obecnie już bezrtęciowe."
http://kobieta.onet.pl/zdrowie/profilaktyka/amalgamatowe-plomby-z-rtecia-niebezpieczne-dla-zdrowia/167jx

Rtęć nie jest obojętna dla zdrowia. Ale nie w takiej ilości jaka jest w świetlówce kompaktowej.

W JEDNEJ może. Ale nie w wielu. Poza tym ważne są PARY tej rtęci - a one
wytwarzają się w rozgrzanej świetlówce i w momencie jej pęknięcia uwalniają
się... Nieeeeee, ja nie mam do kogo pisac, ludzie tutaj są tak permanentnie
niedokształceni, że włos na głowie się jeży.

Data: 2014-11-26 21:22:19
Autor: cef
W dniu 2014-11-26 o 21:13, Frez pisze:

I nikt nie wzywał straży pożarnej
z policja i brygadami przeciwchemicznymi jak się rozbił termometr rtęciowy.

A ja nawet pamiętam do której szczeliny w parkiecie
w starym mieszkaniu "zagoniłem" te kuleczki ;-)

Data: 2014-11-27 02:29:59
Autor: XL
CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!
Dnia Wed, 26 Nov 2014 21:22:19 +0100, cef napisaů(a):

W dniu 2014-11-26 o 21:13, Frez pisze:

I nikt nie wzywaů straýy poýarnej
z policja i brygadami przeciwchemicznymi jak sić rozbiů termometr rtćciowy.

A ja nawet pamićtam do której szczeliny w parkiecie
w starym mieszkaniu "zagoniůem" te kuleczki ;-)

No to ýeúcie sobie pooddychali parami rtćci ůadnych parć latek, nie ma co.
Ty sobie nawet nie zdajesz sprawy z zagroýenia! I jak maůa iloúă rtćci
potrafi zamieniă sić w OGROMNŔ iloúă oparu!!!

To, ýe nikomu do tej pory nic nie jest (ale sić jednak dobrze zastanów, czy
na pewno...), nie znaczy, ýe uniknćliúcie skutków - przy důugotrwaůej
ekspozycji na pary rtćci objawy trwajacego latami nie muszŕ byă nagůe, lecz
mogŕ byă bardzo odlegůe w czasie:

"80% rtćci wchůonićtej przez ukůad oddechowy pozostaje w organizmie a
stćýenie par rtćci w tkankach i powietrzu ma sić jak 20:1. Czćúă půynŕcej z
krwiŕ rtćci przedostaje sić przez barierć mózgowo-rdzeniowŕ i ůoýysko,
powodujŕc odkůadanie jej w mózgu i tkankach půodu. Stosunek stćýenie
metylortćci w mózgu i we krwi czůowieka wynosi 5:1, zaú iloraz zawartoúci
we wůosach i przez zawartoúă we krwi wynosi okoůo 250 razy. Ponad 90% rtćci
nieorganicznej niezaleýnie od rodzaju ekspozycji gromadzi sić w nerkach.

Dziaůanie toksyczne
     Ogólnie uwaýa sić ,ýe bůona komórkowa jest pierwszym miejscem
atakowanym przez rtćă i inne metale cićýkie. Choă stćýenie metylortćci w
nerkach jest znacznie wićksze niý w mózgu, uszkodzenie nerek nie dorównuje
uszkodzeniu oúrodkowego ukůadu nerwowego. Jednŕ z najwczeúniejszych zmian
biochemicznych przed wystŕpieniem objawów fizjologicznych w zatruciach
metylortćciŕ jest zaburzona biosynteza biaůka.
      Objawy zatrucia przewlekůego parami rtćci metalicznej (0,01-0,05
mg/m3powietrza) : osůabienie, bóle gůowy, kończyn, úlinotok, zapalenie jamy
ustnej, rozchwianie i wypadanie zćbów, uporczywe wysychanie jamy ustnej,
niebieskofioletowy rŕbek na dziŕsůach, biegunki, uszkodzenie nerek i
oúrodkowego ukůadu nerwowego. Objawy zatrucia przewlekůego parami rtćci
metalicznej (0,1 mg/m3powietrza) : drýenie, zaburzenia umysůowe, zapalenie
dziŕseů. Ze wzrostem stćýenia rtćci pojawiajŕ sić nastćpujŕce objawy:
drýenia rtćciowe, niezbornoúă chodu, zaburzenia mowy, zaburzenia móýdýku,
zaburzenia sůuchu, úmieră( powyýej 170 mg ; inaczej : stćýenie w mózgu
ponad 5ľg/g). "
http://www.rakstop.engo.pl/www/rtec.htm

Data: 2014-11-27 08:50:24
Autor: Andrzej Lawa
CAŮA PRAWDA o ýarówkach energooszczćdnych!
W dniu 27.11.2014 02:29, XL pisze:

No to ýeúcie sobie pooddychali parami rtćci ůadnych parć latek, nie ma co.
Ty sobie nawet nie zdajesz sprawy z zagroýenia! I jak maůa iloúă rtćci
potrafi zamieniă sić w OGROMNŔ iloúă oparu!!!

A ryby jadasz?

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań sić martwiă

Data: 2014-11-27 02:23:14
Autor: XL

XL wrote:

6.01.2008

a wiesz, że Kopernik też nie żyje?

No tak, wypełniają je litrem radioaktywnej rtęci z domieszką plutonu.

Nie, w rozgrzanej żarówce są pary rtęci.
http://portal.abczdrowie.pl/zatrucia-rtecia

[...]

I TO jest argument na co?Na to, że jarajmy się rtęcią bez konsekwencji? Ty
na głowę upadłeś?

Data: 2014-11-26 21:27:44
Autor: Qrczak
CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!
Dnia 2014-11-26 20:03, obywatel masti uprzejmie donosi:
XL wrote:

6.01.2008

a wiesz, że Kopernik też nie żyje?

A w Fakcie o tym napisali?

hint: daily mail

Data: 2014-11-27 02:15:48
Autor: XL
Dnia Wed, 26 Nov 2014 19:03:10 +0000 (UTC), masti napisał(a):

XL wrote:

6.01.2008

a wiesz, że Kopernik też nie żyje?

Znaczy - że rtęci JUŻ nie ma w nich?
3-]

Data: 2014-11-27 18:51:34
Autor: masti

XL wrote:

6.01.2008

a wiesz, że Kopernik też nie żyje?

Znaczy - że rtęci JUŻ nie ma w nich?

a wiesz, że w świetlówkach używanych od dziesięcioleci jest taka sama
rtęć i inne fajne substancje w luminoforze? I zuzyto już ich miliardy
sztuk na świecie? i jakoś nikt od tego nie umarł. A róznia się tylko tym
że układ zapłonowy nie jest zintegrowany z żarówką :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-11-27 11:08:31
Autor: kogutek444
W dniu czwartek, 27 listopada 2014 19:51:50 UTC+1 użytkownik masti napisał:
XL wrote:

> [...]

sztuk na świecie? i jakoś nikt od tego nie umarł. A róznia się tylko tym
że układ zapłonowy nie jest zintegrowany z żarówką :)

Odpisałeś osobie co gotuje na kuchni węglowej i zapewne pierze w rzece. Nie jest umysłowo przygotowana żeby coś innego niż żarówka świeciła. Wszystko jak w Krużewnikach, żeby tylko elektryki nie było.

Data: 2014-11-28 12:28:20
Autor: Waldemar

XL wrote:

[...]

"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

Odpisałeś osobie co gotuje na kuchni węglowej i zapewne pierze w rzece. Nie jest umysłowo przygotowana żeby coś innego niż żarówka świeciła. Wszystko jak w Krużewnikach, żeby tylko elektryki nie było.

To jest akurat obojętne. Każdy lubi co chce i nie ma sprawy. XL ma tylko tą właściwość, że podaje prawdy, ze swojego punktu widzenia, absolutne i jest odporna na jakiekolwiek argumenty. Jakakolwiek krytyka powoduje automatyczne napady w stylu "naucz się czytać" i tym podobne.

Osobiście uważam, że praktyczne zabronienie sprzedaży żarówek jest głupotą. Teraz też je można kupić, ale nie wszystkie rodzaje. A wystarczyłoby je opodatkować wyżej i ludzie by kieszenią dokonali wyboru. Mi na przykład brakuje dużych żarówek z gwintem E14 matowych. Moja mama ma lampę, gdzie takowe pasują i wyglądają ładnie. Gdybym dostał lampy LEDowe, dostosowane do ściemniaczy, to nie problem. Ale akurat pasujących nie znalazłem. Ot i co.

Jak już pisałem, u mnie w domu ostało się jeszcze kilka lamp halogenowych, reszta wymieniona na LEDy. Wczoraj zamówiłem u chińczyków LEDy na wymianę, bo 3 halogeny mi szlag trafił i rezerwa jest zero. Mam jeszcze świetlówkę kompaktową, ale ona też idzie do wymiany. Tu muszę przebudować lampę, bo nie chcę używać erzatzów, tylko dam od razu panel własnej roboty. Chyba będzie to projekt na święta.

Waldek

Data: 2014-11-26 22:38:36
Autor: Chiron

Użytkownik "XL" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:6koi67xbwwu1.qaamaae26alv$.dlg40tude.net...
[...]

Sytuacja (dla mnie) oczywista od samego początku. Kolejne pytanie, które nalezy zadać: po co to zrobiono? Odpowiedź też jest prosta: aby móc zużyć ogromne ilości przestarzałej elektroniki (używanej do zimnego zapłonu).
Warto dodać, że problemu z rtęcią nie ma w przypadku LED. I własnie ten rodzaj oświetlenia jest ostatnio lansowany- zapewne dlatego, że utylizuje jeszcze więcej starej elektroniki. Są one jednak sporo droższe od jarzeniówek- ale i czas świecenia dłuższy (choć nadal są szkodliwe dla oczu).

[...]

Włókno wolframowe w temperaturze pokojowej ma około 12 krotnie mniejszą rezystancję niż w temperaturze pracy. Czyli- przez moment płynie ok.12 razy większy prąd- czyli w momencie włączenia rozgrzewa się bardzo silnie- dlatego żarowe żarówki wtedy właśnie się najczęściej psuły. Dobrym wyjściem- praktykowanym przeze mnie przez lata- na przedłużenie życia żarówki jest zastosowanie zwykłego ściemniacza- i nie przekraczania gdzieś 80% jego mocy. I to takiego ściemniacza, który włącza się od 0 do wartości żądanej.

--

Chiron -- -

Data: 2014-11-27 02:54:25
Autor: XL
Dnia Wed, 26 Nov 2014 22:38:36 +0100, Chiron napisał(a):

Dobrym wyjściem- praktykowanym przeze mnie przez lata- na przedłużenie życia żarówki jest zastosowanie zwykłego ściemniacza- i nie przekraczania gdzieś 80% jego mocy.

Hmmm, tyle że te 100-ki są mi potrzebne w pełnej mocy - chyba ze masz na
myśli 80 procent mocy tylko w momencie włączenia, a podkręcenie do wyższej,
jak już się włókno wstępnie rozgrzeje i nie ma tego "szoku" wtedy :-)

Data: 2014-11-27 07:09:37
Autor: Chiron

Użytkownik "XL" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:123j5dgkqgsrl.1uw3qbfm88swp.dlg40tude.net...
[...]

Tak, jak pisałem- zaczynać od 0 i podkręcać do 80%. Nie zauważysz żadnej różnicy. A przedłużysz jej życie gdzieś o 50%

--

Chiron -- -

Data: 2014-11-27 10:34:08
Autor: Ghost
CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!

UĹźytkownik "Chiron"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m55h77$tuh$1@node2.news.atman.pl...

Są one jednak sporo droĹźsze od  jarzeniĂłwek- ale i czas świecenia dłuĹźszy

Carrefour - 16pln za 1000lm to sporo drozej?

(choć nadal są szkodliwe dla oczu).

tfojih

Data: 2014-11-27 00:55:01
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 26 Nov 2014 19:18:02 +0100, XL napisał(a):

[...]

Co za bełkot. Dopisz jeszcze, że kury się gorzej niosą.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2014-11-28 18:09:55
Autor: Qrczak
CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszcz ędnych!
Dnia 2014-11-27 00:55, obywatel Borys Pogoreło uprzejmie donosi:
[...]

Znoszą, znoszą.

- ja tu chciałam być wolnym ptakiem, a za niedługo bede kurą domową :P
- i gołębiem pocztowym ;d
- czemu gołębiem?
- no ktoś musi latać po piwo ;d

Data: 2014-11-27 02:45:18
Autor: XL

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=SsbaZSmBgNY

Data: 2014-11-27 02:46:37
Autor: XL
Dnia Thu, 27 Nov 2014 02:45:18 +0100, XL napisał(a):

Dnia Wed, 26 Nov 2014 19:18:02 +0100, XL napisał(a):

Niebezpieczeństwo: eko-przyjazna żarówka zawiera trującą rtęć.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=SsbaZSmBgNY

Polecam szczególnie od 4:21 !!!

Data: 2014-11-27 14:31:36
Autor: Einstein
W dniu 2014-11-27 o 02:46, XL pisze:
[...]

Pierdolona UNIA!! Sorry za słownictwo ale to było pierwsze słowo jakie mi ślina na język przyniosła.

Pozdrawiam

Data: 2014-11-27 05:50:01
Autor: kogutek444
W dniu czwartek, 27 listopada 2014 14:31:28 UTC+1 użytkownik Einstein napisał:

> Polecam szczególnie od 4:21 !!!

Pierdolona UNIA!! Sorry za słownictwo ale to było pierwsze słowo jakie mi ślina na język przyniosła.

Pozdrawiam

Szkoda że przy okazji nie zaważyłeś że między innymi dzięki zakazowi produkcji grzejników powszechnie używanych do oswietlania ropa dzisiaj kosztuje cirka jebalt 75 dolców za baryłkę.

Data: 2014-11-27 15:10:54
Autor: Waldemar
Am 27.11.2014 um 14:31 schrieb Einstein:
[...]

Niech żyją półprawdy i półkłamstwa.

Waldek

Data: 2014-11-27 18:19:05
Autor: XL
Dnia Thu, 27 Nov 2014 14:31:36 +0100, Einstein napisał(a):

[...]

Cóż, nic nie dzieje się bez przyczyny - wmuszanie rtęciówek bierze się
tylko i wyłącznie z PIENIĘDZY dfla odpowiedniego lobby producenckiego... Na
szczęście Polacy dają sobie z tym radę.

Data: 2014-11-27 18:22:08
Autor: Ghost

Użytkownik "XL"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1c7onfkvy64ib.t2vdbmwod37u.dlg@40tude.net...

[...]

Jakie wymuszanie?  W każdym markecie od cholery zwykłych żarówek.

Data: 2014-11-27 18:27:54
Autor: XL
Dnia Thu, 27 Nov 2014 18:22:08 +0100, Ghost napisał(a):

[...]

Niom, to idź i "setkę" tam kup. U nas tylko "setki" w domu. W oficjalnej
sprzedaży wycofane - jesli bywają jeszcze, to tylko z tzw zapasów, ale i to
już chyba minął termin ich warunkowej sprzedaży. Mądre polskie (polskie!!!
- hipermarkety polskie nie są) sklepy sprzedają tradycyjne żarówki, w tym
"100W", jako "małe urzadzenia grzewcze" albo z napisem "Nie do użytku
domowego". I takie właśnie kupiłam.

Data: 2014-11-27 18:46:42
Autor: masti
XL wrote:

[...]

patrz Pani. Dizsiaj byłem w markecie a tam całe półki setek.
pewnie się same zmaterializowały z kosmosu

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-11-27 19:08:06
Autor: Ghost

Użytkownik "XL"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1dmf5zpgsanu6.14fmrj4fr5rkj.dlg@40tude.net...

[...]

A 200W może być?
http://allegro.pl/zarowka-tradycyjna-150w-i-200w-do-wyboru-i4813075993.html

Mądre polskie (polskie!!!- hipermarkety polskie nie są) sklepy sprzedają tradycyjne żarówki

Nie wiedziałem, ze Carrefour jest polski, a tam ostatnio tydzień temu widziałem od zatrzęsienia zwykłych zarodek - są tylko nazwa "specjalne", żaden grzejnik ani inny trik, po prostu żarówki.

Zara wyjdzie, że pracuje w reklamie carefoura buehehhehehe

Data: 2014-11-27 19:12:21
Autor: XL
Dnia Thu, 27 Nov 2014 19:08:06 +0100, Ghost napisał(a):

Mądre polskie (polskie!!!- hipermarkety polskie nie są) sklepy sprzedają tradycyjne żarówki

Nie wiedziałem, ze Carrefour jest polski,

Czytaj ze zrozumieniem. Hint: "Mądre polskie (wycięto wtrącenie) sklepy"
oraz "polskie!!!- hipermarkety polskie nie są".

Data: 2014-11-27 20:01:40
Autor: Ghost

Użytkownik "XL"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:12fct76uoaskm.1kxtginmfk538$.dlg@40tude.net...

[...]

No i ja widzialem zarowki w niepolskim carrefourze.

Data: 2014-11-27 22:12:19
Autor: XL
Dnia Thu, 27 Nov 2014 20:01:40 +0100, Ghost napisał(a):

[...]

Czytaj uwaznie: SETKI widziałeś?

Data: 2014-11-27 22:14:15
Autor: Ghost

Użytkownik "XL"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1bb42g63pyzfa$.1rulbhrmw7jw9$.dlg@40tude.net...

[...]

Tak. Niby czemu nie, skoro "specjalne"?

Słabo ci idzie to wicie, chrumciu.

Data: 2014-11-27 22:25:33
Autor: XL
Dnia Thu, 27 Nov 2014 22:14:15 +0100, Ghost napisał(a):

[...]

Dupku, o "specjalnych" to ja sama wczesniej pisałam.

Data: 2014-11-27 22:58:35
Autor: Ghost

Użytkownik "XL"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ok3rg50zmgjq.eshtgt7rb8lf.dlg@40tude.net...

[...]

Nie chrumciu nie pisalas.

Data: 2014-11-28 12:39:56
Autor: XL
Dnia Thu, 27 Nov 2014 22:58:35 +0100, Ghost napisał(a):

Dupku, o "specjalnych" to ja sama wczesniej pisałam.

Nie chrumciu nie pisalas.

Pisałam, dupku:

2014-11-27 18:27

Data: 2014-11-28 12:43:21
Autor: Ghost

Użytkownik "XL"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1funrj9enkxe1$.kk79p6bfitzh.dlg@40tude.net...

[...]

NIe widze tu slowa "specjalne", chrumciu.

Data: 2014-11-28 13:30:37
Autor: Ghost

Użytkownik "XL"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1068q10fw3pjs$.71qt9rfc3dgh$.dlg@40tude.net...

[...]

I tej mojej tępoty nie odróżniasz literalnego "specjalne" od "małe urzadzenia grzewcze" lub "Nie do użytku
domowego" - czy tez chrumcia jakiś inny pierdolec tutaj nadstawia?

Data: 2014-11-28 09:41:03
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 27.11.2014 22:25, XL pisze:

No i ja widzialem zarowki w niepolskim carrefourze.

Czytaj uwaznie: SETKI widziałeś?

Tak. Niby czemu nie, skoro "specjalne"?

Słabo ci idzie to wicie, chrumciu.

Dupku, o "specjalnych" to ja sama wczesniej pisałam.

http://www.leroymerlin.pl/osprzet-oswietleniowy/zarowki-swietlowki/zarowki-tradycyjne/zarowka-tradycyjna-wstrzasoodporna-ans-lighting,p111875,l1198.html

Normalna, tradycyjna żarówka. A że się inaczej nazywa? Masz z tym problem?

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań się martwić

Data: 2014-11-28 11:54:50
Autor: Chiron

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:m59cev$of8$2node2.news.atman.pl...
[...]

Zauważ proszę, że podonym "myk" pojęciowy zrobili Ci Niemcy z linkowanego filmiku. I ich celnicy wstrzymali import tych "grzejników".  Oznacza to, że i u nas- bez wprowadzania nowych praw- może się zdarzyć to samo. Czyli- dokładnie, jak za komuny: urzędnik mógł lub nie- przymknąć oko na jawny idiotyzm. No ale skoro Ci to nie przeszkadza- to ok.

--

Chiron -- -

Data: 2014-11-28 11:11:56
Autor: masti
Chiron wrote:

[...]

no niemożliwe. Przecież takie rzeczy to tylko w Polsce.

Oznacza to, że i u nas- bez wprowadzania nowych praw- może się zdarzyć to samo. Czyli- dokładnie, jak za komuny: urzędnik mógł lub nie- przymknąć oko na jawny idiotyzm. No ale skoro Ci to nie przeszkadza- to ok.

i zawsze mogło. Bo przecież jak na desce jest napisane dupa to zaraz w
to uwierzysz.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-11-27 22:23:19
Autor: Stefan
[...]

*********************
Żarówki 100 W jak i słabsze są w ciągłej sprzedaży w takim sklepiku elektrycznym p. Krysi na Batorego (naturalnie w starej stolicy Polski).
pozdr
Stefan

Data: 2014-11-27 22:27:20
Autor: XL
Dnia Thu, 27 Nov 2014 22:23:19 +0100, Stefan napisał(a):

[...]

Pisąłam już, że Polacy potrafią sobie radzić z durnymi zarządzeniami:
http://www.egospodarka.pl/84924,Pozorny-koniec-tradycyjnych-zarowek,1,56,1.html

Ja sama w życiu (W ŻYCIU!) nie będę używała zadnych innych niż te
tradycyjne.

Data: 2014-11-27 23:00:07
Autor: Ghost

Użytkownik "XL"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:u2m2ezdcgfxn$.n71buronal69$.dlg@40tude.net...

Ja sama w życiu (W ŻYCIU!) nie będę używała zadnych innych niż te
tradycyjne.

Gdyż jestes idiotka. Sporo szczęścia ma twoja rodzina, ze nie urodziłaś się za czasów lamp naftowych.

Data: 2014-11-28 09:41:36
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 27.11.2014 22:23, Stefan pisze:

Żarówki 100 W jak i słabsze są w ciągłej sprzedaży w takim sklepiku
elektrycznym p. Krysi na Batorego (naturalnie w starej stolicy Polski).

Znaczy się w Gnieźnie?

Data: 2014-11-28 10:28:25
Autor: Maseł
W dniu 2014-11-28 o 09:41, Andrzej Lawa pisze:> W dniu 27.11.2014 22:23, Stefan pisze:

> Znaczy się w Gnieźnie?

A moze nawiazaujac do klimatu przedwyborczego - Lublinie?

Pozdro

Maseł

P.S. MSPANC

Data: 2014-11-28 11:17:01
Autor: Stefan

Użytkownik "Andrzej Lawa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m59cg0$of8$3@node2.news.atman.pl...

W dniu 27.11.2014 22:23, Stefan pisze:

Żarówki 100 W jak i słabsze są w ciągłej sprzedaży w takim sklepiku
elektrycznym p. Krysi na Batorego (naturalnie w starej stolicy Polski).

Znaczy się w Gnieźnie?

************************
mówiąc o stolicy mam na myśli miasto w którym koronowano królów a nie miejsce pobytu kacyka plemiennego :))))
pozdr
Stefan

Data: 2014-11-28 11:20:42
Autor: Ghost

[...]

w sumie to jedyna sensowna stolica polski, bo ta co teraz jest to pozal sie boze

Data: 2014-11-28 11:28:08
Autor: Stefan

Użytkownik "Ghost"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:54784c7f$0$2660$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

*****************************
Już dawno historycy stwierdzili, ze wraz z przeniesieniem stolicy z Krakowa do Warszawy, w obu miastach wyraźnie wzrósł poziom inteligencji...

pozdr
Stefan

Data: 2014-11-28 11:51:21
Autor: Chiron

Użytkownik "Stefan" <stoszkra@o2.pl> napisał w wiadomości news:m59i2v$v8i$1node2.news.atman.pl...

[...]

To znaczy się od Bolesława Chrobrego aż do Wacława II w Polsce nie było królów, tylko w takim razie kto? Oni wszyscy jednak koronowali się w Gnieźnie

--

Chiron -- -

Data: 2014-11-28 15:54:50
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 28.11.2014 11:17, Stefan pisze:

[...]

A jaka to różnica? Poza nomenklaturą?

Data: 2014-11-28 00:20:36
Autor: Fragi
[...]

Czy jest tam gdzieś mowa o żarówkach led, czy tylko o
świetlówkach/jarzeniówkach, czyli syfie używanym na całym świecie od lat?
Pytam, bo nie mam czasu na cały film.

--
Pozdrawiam,
M.

Data: 2014-11-28 07:54:29
Autor: Chiron

Użytkownik "Fragi" <satinelle@op.pl> napisał w wiadomości news:fctjaxsqaffp.agqnty5abzu4$.dlg40tude.net...
[...]

Rtęć zawierają świetlówki- czyli także te obecnie rozpowszechnione energooszczędne żarówki. Do LEDów zastrzeżenie główne jest takie, że w zasadzie emitują światło w wąskim zakresie widma widzialnego (zauważ proszę, że żarowa żarówka emituje całe, ciągłe widmo widzialne- jak ognisko). Jest więc szkodliwa dla wzroku.
Ten film pokazuje też dwulicowość etatowych "obrońców" środowiska- jak Greeanpeace.
Jeśli interesują Cię informacje o LEDach- to w tym filmie ich nie ma.

--
Chiron -- -

Data: 2014-11-28 08:03:20
Autor: Ghost

Użytkownik "Chiron"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m595si$5d4$1@node1.news.atman.pl...

[...]

ale tylko w świecie zmyśleń malutkiego chłopczyka chirona

Data: 2014-11-28 08:17:33
Autor: Chiron

Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.com> napisał w wiadomości news:54781e3c$0$2660$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Oczywiście- czy są, czy nie (szkodliwe dla oczu)- można łatwo sprawdzić np w internecie. Nie o to jednak chodzi. Nie podajesz żadnego argumentu- piszesz w tonie wszechwiedzącego idioty. A ja nie chcę, żebyś do mnie pisał- o czym otwartym tekstem oznajmiam ci po raz ...nasty. Rozumiem, że to dla ciebie problem- skoro przez tyle czasu dopisujesz te swoje idiotyzmy i plugastwa do moich postów.Ja piszę do ciebie po raz ostatni: zgodnie z zasadą: nie rusz gówna, bo śmierdzi- nie odpowiem na żaden twój post.
I właściwie nawet nie do ciebie tą swoją odpowiedź adresuję.

--

Chiron -- -

Data: 2014-11-28 08:21:31
Autor: Ghost

Użytkownik "Chiron"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m597i4$786$1@node1.news.atman.pl...

[...]

Misiek, to ty stawiasz tezę o szkodliwości i niczym jej nie popierasz. Na tobie spoczywa obowiązek dowodu, chyba, ze chcesz zostać uznany za idiotę plecącego trzy po trzy. W sumie nic nowego.

Data: 2014-11-28 12:45:09
Autor: XL
Dnia Fri, 28 Nov 2014 08:17:33 +0100, Chiron napisał(a):

 nie rusz gówna, bo śmierdzi- nie odpowiem na żaden twój post.

Dołączam się.

Data: 2014-11-28 12:50:42
Autor: XL
Dnia Fri, 28 Nov 2014 12:45:09 +0100, XL napisał(a):

Dnia Fri, 28 Nov 2014 08:17:33 +0100, Chiron napisał(a):

 nie rusz gówna, bo śmierdzi- nie odpowiem na żaden twój post.

Dołączam się.

....niniejszym. Bo tępota śmierdzi najbardziej, mam dosyć ghostnego smrodu.

Data: 2014-11-28 12:10:57
Autor: Waldemar
Am 28.11.2014 um 07:54 schrieb Chiron:

[...]

Dokładniej rzecz biorąc, to LEDy emitują takie widmo częstotliwości, jaki jest luminofor. Białe LEDy są właściwie LEDami UV, dopiero luminofor generuje widzialne długości fali. Żarówki też nie promieniują całego widma, brakuje niebieskiego. Lampy żarowe, które emitują widmo zbliżone do słonecznego są bardzo nietrwałe, ale (były) używane np. do celów fotograficznych (np. NitraPhot). Taka lampa wytrzymywała parę godzin.

Różnica między żarówką a LEDem jest przesunięcie widmowe. Żadne z nich nie emituje światła zbliżonego do słonecznego.

Waldek

Waldek

Data: 2014-11-28 12:17:47
Autor: Wiesiaczek
W dniu 28.11.2014 o 12:10, Waldemar pisze:
[...]

Tak z ciekawości: Jak jest różnica między żarówką a lampą żarową?

--
Wiesiaczek (dziś z Ochsenfurt, Niemcy)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" ®

Data: 2014-11-28 13:59:51
Autor: Waldemar
Am 28.11.2014 um 12:17 schrieb Wiesiaczek:

Tak z ciekawości: Jak jest różnica między żarówką a lampą żarową?

Określenie popularne/fachowe.

Waldek

Data: 2014-11-28 12:19:17
Autor: Chiron

Użytkownik "Waldemar" <waldemar@zedat.fu-berlin.de> napisał w wiadomości news:cdr3i3F7itsU1mid.uni-berlin.de...
[...]

OK- masz rację. Widmo jest przesunięte- brak niebieskiego. Ba! Pamiętam, jak za komuny jeszcze (choć trudno mi zweryfikować autentyczność badań) podawano, że na całym świecie naukowcy uważają, że np czytanie przy świetle słońca jest o wiele mniej szkodliwe, niż przy świetle żarówek. Świetlówki- ze względu na efekt stroboskopowy- były szczególnie wyklinane.

    W LEDach luminofor jest jednakże niemal monochromatyczny- i to stanowi problem. Nawet Ci nie podaję linka- bo google wypluwa mnóstwo stron o tym. Ponieważ jednak w telewizorach LEDy się bardzo rozpowszechniły- to znalazł się dodatkowy powód (niektórzy uważają, że główny) tych przestróg.

--

Chiron -- -

Data: 2014-11-28 12:38:59
Autor: Ghost

Użytkownik "Chiron"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m59llj$nu0$1@node1.news.atman.pl...

   W LEDach luminofor jest jednakże niemal monochromatyczny- i to stanowi problem.

bezedura  jak zwykle
http://img.photobucket.com/albums/v71/UnknownVT/CPF/sunIncandLEDCFL_lightbulb-wars-00-0911-xln-42221615p.jpg

Data: 2014-11-28 13:53:41
Autor: Waldemar
Am 28.11.2014 um 12:19 schrieb Chiron:

[...]

Zupełnie nie całkiem. Monochromatyczny to jednokolorowy. Biały nie jest kolorem, tylko ich mieszanką. Podaje się temperaturę spektralną, znaczy temperaturę ciała doskonale czarnego promieniującego takie właśnie spektrum.

Waldek

Data: 2014-11-28 20:53:32
Autor: Chiron

Użytkownik "Waldemar" <waldemar@zedat.fu-berlin.de> napisał w wiadomości news:cdr9ioF95i8U1mid.uni-berlin.de...
[...]

Generalnie wszędzie gdzie piszą o szkodliwości LED pojawia się argument o świeceniu przez nie głównie w zakresie niebieski- fiolet. Stąd napisałem, że niemal monochromatyczne. Inny częsty argument przeciw- to migotanie (nawet niewidoczne, ale męczące wzrok).
No i z tą oszczędnością też dość problematycznie. No bo o ile obecnie ktoś na taką żarówkę wyda pieniądze- to ma ją długo i zużywa mało energii. Problem zaczyna się przy utylizacji. Ten, kto ją wyrzuca- zanieczyszcza środowisko. Prawdziwa utylizacja (gdyby ktoś wyrzucił ją do pojemnika z elektrozłomem) tez jest kosztowna. To są koszty, które użytkownik także ponosi- ale ich nie widzi

--

Chiron -- -

Data: 2014-11-28 20:27:28
Autor: masti
Chiron wrote:

[...]

te koszty zostały poniesione przy zakupie. Więc dla uzytkownika nie ma
dodatkowcyh kosztów.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-11-28 21:52:28
Autor: Chiron

Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:m5alrg$6bc$1dont-email.me...
Chiron wrote:

[...]

Wiem, o czym piszesz. To taki idealny układ: klient w żarówce płaci kwotę, która POWINNA zostać zużyta na recykling po zużyciu. Czy uważasz, że te pieniądze są przeznaczane na utylizację? W jakim procencie? No- gdyby rzeczywiście ten sprzęt był w 100% utylizowany- to ok. Jednak on tworzy coraz większe zanieczyszczenia naszego środowiska. A tak naprawdę- nie istnieje jakaś skuteczna i w miarę tania metoda utylizacji. To, co się robi- to półśrodki. I tak w skali globalnej jesteśmy coraz bardziej zasypywani przez elektrośmieci, które mocą nakazu urzędniczego wyparły praktycznie w 100% ekologiczne żarówki wolframowe. Ba! Nawet trudno określić, czy rzeczywiście np w sezonie grzewczym (w Polsce to ok.7- 8 miesięcy) one zużywają więcej energii niż np LEDy- bo przecież i tak trzeba ogrzać pomieszczenie, prawda?

--

Chiron -- -

Data: 2014-11-28 12:40:09
Autor: Ghost

Użytkownik "Waldemar"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:cdr3i3F7itsU1@mid.uni-berlin.de...

Różnica między żarówką a LEDem jest przesunięcie widmowe. Żadne z nich nie emituje światła zbliżonego do słonecznego.

To zależy jak zdefiniowac owa zblizonosc
http://img.photobucket.com/albums/v71/UnknownVT/CPF/sunIncandLEDCFL_lightbulb-wars-00-0911-xln-42221615p.jpg

Data: 2014-11-28 13:56:20
Autor: Waldemar
Am 28.11.2014 um 12:40 schrieb Ghost:

[...]

Jakbyś nie definiował, jak widać na załączonym przez ciebie obrazku, są te spektra dość różne. A do żarówek po prostu przyzwyczailiśmy się.

Waldek

Data: 2014-11-28 16:28:35
Autor: Ghost

Użytkownik "Waldemar"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:cdr9nmF95i8U2@mid.uni-berlin.de...

[...]

Dosc rozne, ale LED jakby najmniej.

Data: 2014-11-28 15:17:22
Autor: Fragi
Dnia Fri, 28 Nov 2014 07:54:29 +0100, Chiron napisał(a):

[...]

Mój wzrok i tak jest tysiac razy bardziej zagrożony innymi czynnikami,
ogromnie szkodliwymi, więc żarówki ledowe to dla mego wzroku pikuś :)
Żarówki ledowe mają za to inne zalety (m.in. zdrowotne właśnie), a z tą
szkodliwoscią dla wzroku to też dziesiątki różnych teorii.

Ten film pokazuje też dwulicowość etatowych "obrońców" środowiska- jak Greeanpeace.
Jeśli interesują Cię informacje o LEDach- to w tym filmie ich nie ma.

Tak, interesuje mnie info o ledach wyłącznie. Dzięki :)

--
Pozdrawiam,
M.

Data: 2014-11-28 20:41:57
Autor: Chiron

Użytkownik "Fragi" <satinelle@op.pl> napisał w wiadomości news:10674ip4cg8v1.9ityqd378mos.dlg40tude.net...

[...]

Napiszesz, co takiego szkodliwego Twoje oczy muszą oglądać ?
:-)))

Żarówki ledowe mają za to inne zalety (m.in. zdrowotne właśnie), a z tą
szkodliwoscią dla wzroku to też dziesiątki różnych teorii.
Jakie zdrowotne?

--

Chiron

-- -

Data: 2014-11-28 20:47:53
Autor: Chiron
CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!

Użytkownik "Chiron" <chiron@onet.eu> napisał w wiadomości news:m5aj4k$4ur$1node2.news.atman.pl...
Zapomniałem byłem wkleić:-)

http://enterius.pl/wsparcie-techniczne/wplyw-oswietlenia-led-na-zdrowie/

--

Chiron -- -

Data: 2014-11-28 22:05:12
Autor: Ghost

Użytkownik "Chiron"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m5ajfh$56g$1@node2.news.atman.pl...

Użytkownik "Chiron" <chiron@onet.eu> napisał w wiadomości
Zapomniałem byłem wkleić:-)

http://enterius.pl/wsparcie-techniczne/wplyw-oswietlenia-led-na-zdrowie/

tylko czemu tam nie ma ani jednego konkretu? bo cala teoria by sie zesrala?
http://img.photobucket.com/albums/v71/UnknownVT/CPF/sunIncandLEDCFL_lightbulb-wars-00-0911-xln-42221615p.jpg

Data: 2014-11-28 23:33:40
Autor: Fragi
Dnia Fri, 28 Nov 2014 20:41:57 +0100, Chiron napisał(a):

[...]

Nie muszą oglądać, ponieważ nie tylko to jest dla nich szkodliwe (chociaż
gapienie się w monitor komputera przez kilkanaście godzin dziennie
najzdrowsze dla oczu nie jest :). Ale nie to miałam na myśli. Jako osoba
chyba zdrowa zapewne nie wiesz, jak szkodliwe działanie na wzrok mają pewne
leki. Jednak ratują życie, wiec korzyści z ich stosowania przewyższają
ryzyko.

Żarówki ledowe mają za to inne zalety (m.in. zdrowotne właśnie), a z tą
szkodliwoscią dla wzroku to też dziesiątki różnych teorii.
Jakie zdrowotne?

W skrócie - zminimalizowane promieniowanie UV, które w przpadku pewnych
chorób jest _ogromnym_ zagrożeniem. Dla życia. Daltego też korzyści
wynikające ze stosowanie żarówek led w przypadku pewnych chorób
przewyższają ich ewentualne szkodliwe działanie na wzrok.

--
Pozdrawiam,
M.

Data: 2014-11-28 23:39:22
Autor: Fragi
Dnia Fri, 28 Nov 2014 23:33:40 +0100, Fragi napisał(a):

[...]

Promieniowanie oczywiście jest zagrożeniem, nie jego zminimalizowanie. Nie
jasno się wyraziłam.

Dla życia. Daltego też korzyści
wynikające ze stosowanie żarówek led w przypadku pewnych chorób
przewyższają ich ewentualne szkodliwe działanie na wzrok.

jw

--
Pozdrawiam,
M.

Data: 2014-11-27 03:17:44
Autor: ZbyszekZ
W dniu środa, 26 listopada 2014 19:18:02 UTC+1 użytkownik XL napisał:
[...]

Toż to było przygotowanie do wciśnięcia ludziom jeszcze droższych żarówek LED.
Jak tylko powstanie coś nowszego niż LED to dowiemy się dlaczego trzeba korzystać z nowszych. Na razie SMD wygrywa jakością więc nie ma potrzeby straszyć.

--
ZZ@private

Data: 2014-11-27 12:26:28
Autor: Ghost

Użytkownik "ZbyszekZ"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:613ff6e3-e484-47b8-b256-11af69648bed@googlegroups.com...

[...]

Carrefour 16pln za 1000lm to drozsze?

Data: 2014-11-27 03:59:22
Autor: ZbyszekZ
W dniu czwartek, 27 listopada 2014 12:26:41 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

>Toż to było przygotowanie do wciśnięcia ludziom jeszcze droższych żarówek >LED.

Carrefour 16pln za 1000lm to drozsze?

Zapewne w tym samym Carrefour możesz kupić świetlówkę z gwintem i rtęcią za mniej. Droższe znaczy o wyższej cenie, a nie drogie.
Z moich doświadczeń tańsze LEDy są fatalne, albo się psują (bo trudno mówić o przepaleniu) albo mają prosektoryjne światło.
Żarówki z SMD kosztują ponad 20zł (jeśli ta cena w Carrefour to żarówka z ciepłym światłem i SMD to daj znać, kupię kilka).

--
ZZ@private

Data: 2014-11-27 13:25:07
Autor: Waldemar
Am 27.11.2014 um 12:59 schrieb ZbyszekZ:
[...]

A co ma forma LEDa do jej jakości czy spektrum światła? Czy SMD czy THD jest dokładnie obojętne. Kup lampy z temperaturą barwową 2700K lub mniej i nie będziesz miał prosektorium. Można sobie też samemu lampkę zrobić, z gotowych modułów albo i piechty.

Głównym problemem tanich lamp jest, oprócz psucia się, również niemożność ich używania przy ściemniaczach.

Waldek

Data: 2014-11-27 14:20:18
Autor: Ghost

Użytkownik "ZbyszekZ"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ca985fe5-efc9-402a-8237-f232980d5c36@googlegroups.com...

> [...]

Carrefour 16pln za 1000lm to drozsze?

Zapewne w tym samym Carrefour możesz kupić świetlówkę z gwintem i rtęcią za mniej.

Nie wiem, nie jestem przekonany.

[...]

Zdaje sie 2900K (a moze 3000?), a SMD to tylko sposob montowania LEDow.

Data: 2014-11-28 09:46:59
Autor: ZbyszekZ
W dniu czwartek, 27 listopada 2014 14:21:16 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

>Zapewne w tym samym Carrefour możesz kupić świetlówkę z gwintem i rtęcią za >mniej.

Nie wiem, nie jestem przekonany.

http://www.carrefour.pl/~/media/publications/7955975f9f5b4a0c909761523e15daf9/h42bv1_pdf.ashx
3szt za 12zyla.
 --
ZZ@private

Data: 2014-11-28 18:51:25
Autor: Ghost

Użytkownik "ZbyszekZ"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ed29edb2-b662-4ddd-92c1-cd0e7a3b6b72@googlegroups.com...

>Zapewne w tym samym Carrefour możesz kupić świetlówkę z gwintem i rtęcią >za
> [...]

ile ljumensóf?

Data: 2014-11-28 12:51:10
Autor: ZbyszekZ
W dniu piątek, 28 listopada 2014 18:51:59 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

>http://www.carrefour.pl/~/media/publications/7955975f9f5b4a0c909761523e15daf9/h42bv1_pdf.ashx
>3szt za 12zyla.

ile ljumensóf?

Tyle wiem co na tym obrazku, jak tam bywasz to sprawdź.

--
ZZ@private

Data: 2014-11-28 22:07:04
Autor: Ghost

Użytkownik "ZbyszekZ"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:fe95d820-d609-44fc-8530-2ce90dbc763f@googlegroups.com...

> [...]

>3szt za 12zyla.

ile ljumensóf?

Tyle wiem co na tym obrazku, jak tam bywasz to sprawdź.

To po co piszesz skoro nie wiesz czy z sensem?

Data: 2014-11-30 07:26:51
Autor: ZbyszekZ
W dniu piątek, 28 listopada 2014 22:07:12 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
> [...]

>Tyle wiem co na tym obrazku, jak tam bywasz to sprawdź.

To po co piszesz skoro nie wiesz czy z sensem?

Bo nie muszę być w konkretnym sklepie by wiedzieć że świetlówki są tańsze od LED. Nie wykluczam jednak, że Carefour jest jedynym supermarketem do którego masz dostęp i jedynym w Polsce gdzie jest inaczej, poza tym w zależności od lokalizacji geograficznej ceny są inne, więc może się okazać, że w "twoim Carefour" jest inaczej niż w sklepach w których ja bywam, więc bądź łaskaw i sobie sprawdź.

--
ZZ@private

Data: 2014-11-30 19:11:58
Autor: Ghost

Użytkownik "ZbyszekZ"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:f1a911c7-92ca-4d00-8efc-1757d29263c8@googlegroups.com...

> [...]

To po co piszesz skoro nie wiesz czy z sensem?

Bo nie muszę być w konkretnym sklepie by wiedzieć że świetlówki są tańsze od LED.

Bez zwiazku.

Data: 2014-11-27 08:48:32
Autor: Ghost
CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!

UĹźytkownik "XL"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6koi67xbwwu1.qaamaae26alv$.dlg@40tude.net...

[ciaaach]

Oczywiście sraczka niczego nie kumającej chrumci.

BTW świetlówki są passe, tera trendy som LEDy, tylko co będą chrumcie pisać gdy ledy już zastąpią całkowicie świetlówki?

Data: 2014-11-27 11:54:43
Autor: Miroo
W dniu 2014-11-27 o 08:48, Ghost pisze:
BTW świetlówki są passe, tera trendy som LEDy, tylko co będą chrumcie
pisać gdy ledy już zastąpią całkowicie świetlówki?

W mojej okolicy wyremontowali sporą biedronkę. Całe sufitowe oświetlenie to LEDy. Jest widno jak w dzień :)

Pozdrawiam

Data: 2014-11-27 16:17:45
Autor: Qrczak
CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszcz ędnych!
Dnia 2014-11-27 08:48, obywatel Ghost uprzejmie donosi:

Że trup wygląda bardziej trupio.

Data: 2014-11-27 18:06:49
Autor: Ghost

UĹźytkownik "Qrczak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:54774097$0$2145$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Hmm, no tak.

Tylko co z tymi LEDami np. z Ikei, co som łocieplone?

Data: 2014-11-27 18:23:40
Autor: XL
Dnia Thu, 27 Nov 2014 18:06:49 +0100, Ghost napisał(a):

Tylko co z tymi LEDami np. z Ikei, co som łocieplone?

To towar dla łowiec, takich jak ty - co im łowczy pęd nakazuje się byle
barachłem zachwycać, byle w stadzie.

Data: 2014-11-27 19:09:45
Autor: Ghost

Użytkownik "XL"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:10fx5q0m1x84g$.1l5t5v24kazt0$.dlg@40tude.net...

Dnia Thu, 27 Nov 2014 18:06:49 +0100, Ghost napisał(a):

Tylko co z tymi LEDami np. z Ikei, co som łocieplone?

To towar dla łowiec, takich jak ty - co im łowczy pęd nakazuje się byle
barachłem zachwycać, byle w stadzie.

Ciągle jestem w mniejszości, chrumciu - cały dom mam w LEDach :-)

Data: 2014-11-28 18:12:27
Autor: Qrczak
CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszcz ędnych!

Ajronia była.

Data: 2014-11-28 18:49:23
Autor: Ghost

UĹźytkownik "Qrczak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5478acf8$0$21549$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Nje no weĹş nie pszypuszczaj ze nie zauwazona :-)
Momo, ze ballentines brasil bylo :-D

Data: 2014-11-27 09:11:24
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 26.11.2014 19:18, XL pisze:
http://stopsyjonizmowi.wordpress.com/2011/04/04/energooszczedna-zarowka-pekla-%E2%80%93-uciekaj-z-pomieszczenia/

Dlaczego cytujesz jakieś strony z jakieś pierdolonej rasistowskiej strony?

MoĹźe od razu walnij Mein Kampf?

[ciach]

Niebezpieczeństwo: eko-przyjazna żarówka zawiera trującą rtęć. Żarówki te

A akumulatory w laptopach zawierają trujący lit. I co z tego?

są tak niebezpieczne, że każdy musi opuścić pomieszczenie na co najmniej 15
min jeśli ona pęknie, takie ostrzeżenie wydał departament rządowy. To

Który departament? Którego rządu?
[citation needed]

zaskakujące ostrzeżenie wyszło na skutek opinii wydanych przez ekspertów
medycznych,

KtĂłrych?
[citation needed]

[ciach histeria]

Tak, rtęć jest szkodliwa.

Tak, trzeba zachować ostrożność przy jej rozlaniu.

Ale wydostanie się rtęci ze współczesnej świetlówki kompaktowej jest mało możliwe - większość ma oprócz samej rurki świetlnej także dodatkową szklaną osłonę rozpraszającą światło.

Nawet te be takiej osłony są na tyle mocne, małe i lekkie, że trzeba się nieźle postarać, żeby ją rozbić.

Co więcej zawierają one tak mało tej rtęci, że musiałabyś się zamknąć w jakimś worku z tą rozbitą świetlówką aby przekroczyć bezpieczny poziom stężenia rtęci w powietrzu.

[...]

Brednie jakiegoś oszołoma od spisków.

Zmiana mieściła się w granicach normalnych wahań napięcia w sieci.

[ciach]

[...]

Właśnie odkryłaś od wieków znaną prawdę - wszystko się starzeje...

Data: 2014-11-27 10:22:12
Autor: Waldemar
Am 26.11.2014 um 19:18 schrieb XL:

Martin Delgado – 6.01.2008 tłumaczenie Ola Gordon

<<CIACH BUM PÓŁPRAWDY>>

[...]

Po pierwsze to nie są żarówki, tylko lampy elektroluminescencyjne, zwane popularnie świetlówkami. Świetlówki istnieją już od kilkudziesięciu lat, były stosowane również w domach mieszkalnych i zawierały kilkanaście razy więcej rtęci niż obecnie używane świetlówki kompaktowe.
Co nie znaczy, że nie są one szkodliwe dla zdrowia w przypadku ich rozbicia.
Ale jak często zdarzyło się wam rozbić lampę kompaktową? Rtęci w takiej jednej lampie jest mniej, niż w plombie dentystycznej. Egzemy mogą powstać, dlatego zalecenie zbierania rozbitych kawałków w gumowych rękawicach jest dobre.

Zresztą obecnie bardziej popularne (i promowane) są lampy LEDowe, których powyższe nie dotyczy.

Co do napięcia sieciowego, to, o ile pisał to mieszkaniec Wielkiej Brytanii (coś tam było o funtach), to jest to bzdurą, bo akuraz w UK i Irlandii zmieniono napięcie na niższe (240->230V). Faktycznie w pozostałej Europie napięcie nominalne zostało podwyższone z 220V na 230V, ale napięcie dozwolone nie zmieniło się zbytnio, gdyż zmniejszyła się tolerancja z +- 15% na +-10%. Jakby kogoś interesowało, jest to opisane w normie EN-IEC 60038.

To, że żarówki przepalają się prawie zawsze w chwili włączenia wynika z praw fizyki. Żarówka zimna ma znacznie niższy opór elektryczny i w chwili włączenia płynie bardzo duży prąd udarowy (może osiągnąć >100A przez bardzo krótki moment). Żarówka, która już ma cieńsze włókno (wolfram i osm dyfundują termicznie z włókna) zadziała w tym momencie jako bezpiecznik i się przepala. Rozwiązaniem byłoby wstępne podgrzewanie włókna niższym napięciem. Tak robi się np. w nowszych samochodach, w domu byłoby to za drogie.

W SUMIE:

Ludzie, nie przesadzajcie. Po prostu nie podoba się niektórym światło lamp jarzeniowych i LEDowych, ale nie róbcie z tego spisku syjońskich cyklistów. Osobiście też uważam ograniczenie lamp żarowych za głupotę, ale w domu, oprócz paru halogenów, już ich nie mam. Niezależnie od EU i cyklistów, bo przestawiałem się powoli dużo wcześniej. I naprawdę oszczędzam energię. Przechodząc do kuchni: odkąd zamontowałem w okapie moduły LEDowe o łącznej mocy 20W mam naprawdę jasno oświetloną kuchnię. W oryginale były lampy 2x40W, potem zamienione na świetlówkę 11W. LEDy oświetlają mniej więcej tak, jak żarówka 200W.

Waldek

Data: 2014-11-27 12:00:16
Autor: Miroo
W dniu 2014-11-27 o 10:22, Waldemar pisze:
Po pierwsze to nie są żarówki, tylko lampy elektroluminescencyjne, zwane
popularnie świetlówkami.

Ja bym się nie czepiał. Obecnie słomki nie są ze słomy, ołówki z ołowiu, a gumki z gumy :)

Pozdrawiam

Data: 2014-12-02 23:28:51
Autor: Lukasz Kozicki
W dniu 2014-11-26 19:18, XL pisze:

[...]

Kupuję "zwykłe" żarówki w Castoramie albo w Selgorosie.
Zamiast "zwykłych" żarówek stosuję czasami halogenowe -
mają takie samo widmo światła (żarowe), a są nieco bardziej
wydajne i też nie zawierają rtęci.
To, że żarówka pęka niemal zawsze przy włączaniu światła,
to nie żaden spisek czy coś podobnego - tak po prostu jest.

Pozdrawiam,
ŁK

Data: 2014-12-03 00:38:58
Autor: XL
CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszcz ędnych!
Dnia Tue, 02 Dec 2014 23:28:51 +0100, Lukasz Kozicki napisał(a):

(...)
To, że żarówka pęka niemal zawsze przy włączaniu światła,
to nie żaden spisek czy coś podobnego - tak po prostu jest.

Już pisałam, że tak NIE BYŁO. Kiedyś zwykła żarówka "dożywała" swych dni po
prostu gasnąc - bez hałasu ani gwałtownego rozbłysku, w wyniku przepalenia
się włókna, niezależnie od momentu włączenia. I nikt mi nie wmówi, że było
inaczej niż piszę, miałam ponad 50 lat na obserwację, amnezji nie mam.

Data: 2014-12-02 23:54:51
Autor: ZbyszekZ
W dniu środa, 3 grudnia 2014 00:39:44 UTC+1 użytkownik XL napisał:
> [...]

się włókna, niezależnie od momentu włączenia. I nikt mi nie wmówi, że było
inaczej niż piszę, miałam ponad 50 lat na obserwację, amnezji nie mam.

Ta ostatnia deklaracja przypomniała mi taki dowcip:
Pani do pana po seksie:
- Masz zaświadczenie że nie masz AIDS?
- Mam
- To wyrzuć.

Zgodnie z prawami fizyki, przepalenie się rozgrzanej żarówki, bez impulsu zewnętrznego (np. wstrząsu) jest bardzo rzadko spotykane i ta prawda ma sporo więcej niż 50 lat.

--
ZZ@private

Data: 2014-12-03 13:42:31
Autor: Ghost

Użytkownik "ZbyszekZ"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:f83aa010-bd16-4d87-9e40-5cdc0b4d14be@googlegroups.com...

inaczej niż piszę, miałam ponad 50 lat na obserwację, amnezji nie mam.

ale masz zwidy

Data: 2014-12-03 14:35:52
Autor: Ghost

Użytkownik "Ghost"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:547f053a$0$21550$65785112@news.neostrada.pl...

Użytkownik "ZbyszekZ"  napisał w wiadomości grup

inaczej niż piszę, miałam ponad 50 lat na obserwację, amnezji nie mam.

ale masz zwidy

No ladnie zamotalem, mialo btyc do chrumci :-)

Data: 2014-12-05 12:01:41
Autor: Przesmiewca
Lukasz Kozicki <ROT13yxbmvpxv@vg.cy.invalid> napisał(a):

To, że żarówka pęka niemal zawsze przy włączaniu światła,
to nie żaden spisek czy coś podobnego - tak po prostu jest.

Zwykla zarowka wolframowa nigdy nie pekala, po prostu przepalal
sie w srodku drut i sobie potem radosnie kawalki lataly w srodku banki.
Ale jedna zakupiona z rok temu pare dni temu strzelila w ten sposob, ze wywalila
mi roznicowke a fragmenty szkla rozsypaly sie po pokoju generujac przy tym calkiem solidna dawke dzwieku.

Data: 2014-12-05 18:46:55
Autor: XL
Dnia Fri, 05 Dec 2014 12:01:41 +0100, Przesmiewca napisał(a):

Zwykla zarowka wolframowa nigdy nie pekala, po prostu przepalal
sie w srodku drut i sobie potem radosnie kawalki lataly w srodku banki.

Otóż to!

Data: 2014-12-05 19:28:40
Autor: Ghost

Użytkownik "Przesmiewca"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mq338a1c4j2262g16fptqvr7a7j1jq64qo@4ax.com...

[...]

Jesteś pewien, ze przedpisca pisał cos innego? Bo ja odebrałem owo "pękanie" niezupełnie dosłownie.

Data: 2014-12-08 18:34:39
Autor: Waldemar
Am 05.12.2014 um 19:28 schrieb Ghost:

[...]

Czasem odstosunkowywała się bańka od gwintu. A eksplodować lubią halogeny.

Waldek

CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!