CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!

Data: 2014-11-27 03:17:44
Autor: ZbyszekZ
CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!
W dniu środa, 26 listopada 2014 19:18:02 UTC+1 użytkownik XL napisał:
http://stopsyjonizmowi.wordpress.com/2011/04/04/energooszczedna-zarowka-pekla-%E2%80%93-uciekaj-z-pomieszczenia/

"Za: Dziennik Gajowego Maruchy

Proszę zwrócić uwagę na ostatni akapit - środki bezpieczeństwa. Ola

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-506347/An-energy-saving-bulb-gone-evacuate-room-now.html#ixzz10FSD8W20

Toż to było przygotowanie do wciśnięcia ludziom jeszcze droższych żarówek LED.
Jak tylko powstanie coś nowszego niż LED to dowiemy się dlaczego trzeba korzystać z nowszych. Na razie SMD wygrywa jakością więc nie ma potrzeby straszyć.

--
ZZ@private

Data: 2014-11-27 12:26:28
Autor: Ghost

Użytkownik "ZbyszekZ"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:613ff6e3-e484-47b8-b256-11af69648bed@googlegroups.com...

[...]

Carrefour 16pln za 1000lm to drozsze?

Data: 2014-11-27 03:59:22
Autor: ZbyszekZ
W dniu czwartek, 27 listopada 2014 12:26:41 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

>Toż to było przygotowanie do wciśnięcia ludziom jeszcze droższych żarówek >LED.

Carrefour 16pln za 1000lm to drozsze?

Zapewne w tym samym Carrefour możesz kupić świetlówkę z gwintem i rtęcią za mniej. Droższe znaczy o wyższej cenie, a nie drogie.
Z moich doświadczeń tańsze LEDy są fatalne, albo się psują (bo trudno mówić o przepaleniu) albo mają prosektoryjne światło.
Żarówki z SMD kosztują ponad 20zł (jeśli ta cena w Carrefour to żarówka z ciepłym światłem i SMD to daj znać, kupię kilka).

--
ZZ@private

Data: 2014-11-27 13:25:07
Autor: Waldemar
Am 27.11.2014 um 12:59 schrieb ZbyszekZ:
[...]

A co ma forma LEDa do jej jakości czy spektrum światła? Czy SMD czy THD jest dokładnie obojętne. Kup lampy z temperaturą barwową 2700K lub mniej i nie będziesz miał prosektorium. Można sobie też samemu lampkę zrobić, z gotowych modułów albo i piechty.

Głównym problemem tanich lamp jest, oprócz psucia się, również niemożność ich używania przy ściemniaczach.

Waldek

Data: 2014-11-27 14:20:18
Autor: Ghost

Użytkownik "ZbyszekZ"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ca985fe5-efc9-402a-8237-f232980d5c36@googlegroups.com...

> [...]

Carrefour 16pln za 1000lm to drozsze?

Zapewne w tym samym Carrefour możesz kupić świetlówkę z gwintem i rtęcią za mniej.

Nie wiem, nie jestem przekonany.

[...]

Zdaje sie 2900K (a moze 3000?), a SMD to tylko sposob montowania LEDow.

Data: 2014-11-28 09:46:59
Autor: ZbyszekZ
W dniu czwartek, 27 listopada 2014 14:21:16 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

>Zapewne w tym samym Carrefour możesz kupić świetlówkę z gwintem i rtęcią za >mniej.

Nie wiem, nie jestem przekonany.

http://www.carrefour.pl/~/media/publications/7955975f9f5b4a0c909761523e15daf9/h42bv1_pdf.ashx
3szt za 12zyla.
 --
ZZ@private

Data: 2014-11-28 18:51:25
Autor: Ghost

Użytkownik "ZbyszekZ"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ed29edb2-b662-4ddd-92c1-cd0e7a3b6b72@googlegroups.com...

>Zapewne w tym samym Carrefour możesz kupić świetlówkę z gwintem i rtęcią >za
> [...]

ile ljumensóf?

Data: 2014-11-28 12:51:10
Autor: ZbyszekZ
W dniu piątek, 28 listopada 2014 18:51:59 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

>http://www.carrefour.pl/~/media/publications/7955975f9f5b4a0c909761523e15daf9/h42bv1_pdf.ashx
>3szt za 12zyla.

ile ljumensóf?

Tyle wiem co na tym obrazku, jak tam bywasz to sprawdź.

--
ZZ@private

Data: 2014-11-28 22:07:04
Autor: Ghost

Użytkownik "ZbyszekZ"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:fe95d820-d609-44fc-8530-2ce90dbc763f@googlegroups.com...

> [...]

>3szt za 12zyla.

ile ljumensóf?

Tyle wiem co na tym obrazku, jak tam bywasz to sprawdź.

To po co piszesz skoro nie wiesz czy z sensem?

Data: 2014-11-30 07:26:51
Autor: ZbyszekZ
W dniu piątek, 28 listopada 2014 22:07:12 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
> [...]

>Tyle wiem co na tym obrazku, jak tam bywasz to sprawdź.

To po co piszesz skoro nie wiesz czy z sensem?

Bo nie muszę być w konkretnym sklepie by wiedzieć że świetlówki są tańsze od LED. Nie wykluczam jednak, że Carefour jest jedynym supermarketem do którego masz dostęp i jedynym w Polsce gdzie jest inaczej, poza tym w zależności od lokalizacji geograficznej ceny są inne, więc może się okazać, że w "twoim Carefour" jest inaczej niż w sklepach w których ja bywam, więc bądź łaskaw i sobie sprawdź.

--
ZZ@private

Data: 2014-11-30 19:11:58
Autor: Ghost

Użytkownik "ZbyszekZ"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:f1a911c7-92ca-4d00-8efc-1757d29263c8@googlegroups.com...

> [...]

To po co piszesz skoro nie wiesz czy z sensem?

Bo nie muszę być w konkretnym sklepie by wiedzieć że świetlówki są tańsze od LED.

Bez zwiazku.

CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!