CB 500 - zmiana oleju

Data: 2009-08-21 11:18:44
Autor: The_EaGle
CB 500 - zmiana oleju
wererider pisze:
Witam,
co ile tysięcy wymieniać olej w CB500? Poziom oleju jest OK, wszystko działa, ale nie wiem kiedy miała olej zmieniany (Jak kupiłem było 34k nakręcone).

Standardowo co 12 tys lub co rok - tak mówi producent.
Ja zmieniam co 10tys lub mniej.

Pozdrawiam
Rafał
CBF500

Data: 2009-08-21 11:23:54
Autor: wererider
CB 500 - zmiana oleju

Użytkownik "The_EaGle" pisze:

Standardowo co 12 tys lub co rok - tak mówi producent.
Ja zmieniam co 10tys lub mniej.

Tak chyba zrobię - podobno w komisie jej zmieniali olej, odczekam do 10k i zmienię.

Pozdrawiam
Rafał
CBF500

Ja również
Were
CB500

Data: 2009-08-21 11:47:26
Autor: Norbi
CB 500 - zmiana oleju
wererider pisze:

Użytkownik "The_EaGle" pisze:

Standardowo co 12 tys lub co rok - tak mówi producent.
Ja zmieniam co 10tys lub mniej.

Tak chyba zrobię - podobno w komisie jej zmieniali olej, odczekam do 10k i zmienię.

czemu ?
widziales kiedys jak to robia handlarze ?
w autach tez masz zawsze wymieniony olej - taki za 5 zl za l z beczki

Ja bym nie oszczedzal to nie jest duzy koszt :)

Norbi
BLACK XX'03

Data: 2009-08-21 03:31:33
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
CB 500 - zmiana oleju
On Aug 21, 10:47 am, Norbi <norbi...@o2.pl> wrote:
wererider pisze:

> [...]

w autach tez masz zawsze wymieniony olej - taki za 5 zl za l z beczki

Ja bym nie oszczedzal to nie jest duzy koszt :)

a nie 25 zl za litr - pomio ze z beczki?

Data: 2009-08-21 13:34:14
Autor: Norbi
CB 500 - zmiana oleju
frank.castle0407@googlemail.com pisze:

a nie 25 zl za litr - pomio ze z beczki?

Malo widziales :)

Norbi
BLACK XX'03

Data: 2009-08-21 07:54:31
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
CB 500 - zmiana oleju
On Aug 21, 12:34 pm, Norbi <norbi...@o2.pl> wrote:
frank.castle0...@googlemail.com pisze:

> a nie 25 zl za litr - pomio ze z beczki?

Malo widziales :)

Znaczy zgaduje ze chodzi Ci o to, ze w beczce nie ma tego, co napisano
na naklejce na beczce, tak?

czy chodzi Ci o to, ze to jest ten sam olej co na naklejce, tylko
punkt go kupuje 5x taniej niz sprzedaje?

Data: 2009-08-21 14:18:45
Autor: Monster
CB 500 - zmiana oleju
Norbi pisze:

czemu ?
widziales kiedys jak to robia handlarze ?
w autach tez masz zawsze wymieniony olej - taki za 5 zl za l z beczki

Widziałem-w każdym ogłoszeniu jest obowiązkowo wpisane(obok bezwypadkowy)wymienione płyny i filtr i na tym się serwis kończy
--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2009-08-21 16:20:59
Autor: The_EaGle
CB 500 - zmiana oleju
wererider pisze:

Użytkownik "The_EaGle" pisze:

Standardowo co 12 tys lub co rok - tak mówi producent.
Ja zmieniam co 10tys lub mniej.

Tak chyba zrobię - podobno w komisie jej zmieniali olej, odczekam do 10k i zmienię.

Czy ty kiedyś kupowałeś coś używanego? ;)
Bo jeżeli tak to powinieneś wiedzieć że to co mówi sprzedawca można z powodzeniem traktować jako bajki i fantazje. Z powodzeniem ten motocykl może mieć zamiast 34kkm np 90kkm. Moim zdaniem tylko względnie nowe 2-3 lata maszyny można mniej więcej ocenić czy ich przebieg jest mniej więcej zgodny z opisem. Później to już ruletka.

Wymień olej ( np motul 10W40 to tylko 100zł), sprawdź filtry, sprawdź luzy zaworowe które powinny być sprawdzone po 24 tys km. Słowem nie wierz w to co mówią sprzedawcy i sam dokonaj koniecznych przeglądów.
Ten motocykl jest tak prosty,że każdy kto ma dwie sprawne ręce wszystkie eksploatacyjne wymiany wykona sam, a dostęp do wszystkiego jest bardzo prosty.

Jak będziesz potrzebował informacji co i kiedy należy zrobić mogę zeskanować ci parę stron instrukcji do CBF500 to motocykl inny ale silnik ten sam.

Pozdrawiam
Rafał
CBF500

Data: 2009-08-21 22:00:35
Autor: wererider
CB 500 - zmiana oleju

Użytkownik "The_EaGle" pisze:
[...]

No niby tak - motor co prawda był kupowany u Niemców (tak, tak, niemiec nim jeździł tylko do kościoła i to po autostradzie :-)), Ale dali mi gratis motula na dolewki, jakby co. Zresztą był wyrejestrowany w 2003, więc może i naprawdę nma te 34 kkm.

[...]

Ale chyba faktycznie zmienię - olej wiem, ale luzy to chyba w warsztacie? No i jak sprawdzić stan filtra?

Jak będziesz potrzebował informacji co i kiedy należy zrobić mogę zeskanować ci parę stron instrukcji do CBF500 to motocykl inny ale silnik ten sam.

Dzięki, jak się w końcu zabiorę to będę się upraszał :-)

Pozdrawiam
Rafał
CBF500

Ja również