CB Radio do samochodu - ALAN 109 wystarczy?

Data: 2010-10-13 23:27:02
Autor: fReLuZ
CB Radio do samochodu - ALAN 109 wystarczy?
Chcialem sobie kupic radio do samochodu coby nieco mniej mandatow placic - no i pytanie czy takie wystaczy:

http://allegro.pl/cb-radio-alan-109-sklep-warszawa-2-gratisy-i1261274662.html

bo ma tylko AM - a nie ma FM... o ile to potrzebne?

Data: 2010-10-13 23:39:12
Autor: P_ablo
Użytkownik "fReLuZ" <fredzik@ibt.com.pl> napisał w wiadomości news:i95874$iql$1inews.gazeta.pl...
Chcialem sobie kupic radio do samochodu coby nieco mniej mandatow placic

Nie tedy droga...

- no i pytanie czy takie wystaczy:
http://allegro.pl/cb-radio-alan-109-sklep-warszawa-2-gratisy-i1261274662.h
tml
bo ma tylko AM - a nie ma FM... o ile to potrzebne?

Nie wystarczy...  powinienes poszukac (moze nawet na allegro) jakiegos mózgu, ten ktory masz zle funkcjonuje.

--
Picasso

Data: 2010-10-14 00:09:40
Autor: Cavallino
Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomości news:4cb62704$0$21000$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Masz zły dzień?
Czy kapelutek uciska w makówę?

Data: 2010-10-13 23:28:33
Autor: masti
CB Radio do samochodu - ALAN 109 wystarczy?
Dnia pięknego Thu, 14 Oct 2010 00:09:40 +0200 osobnik zwany Cavallino
wystukał:

PLONK kapelushu

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-10-14 00:15:42
Autor: to
CB Radio do samochodu - ALAN 109 wystarczy?
begin Cavallino
Masz zły dzień?
Czy kapelutek uciska w makówę?

Oto przykład kulturalnej wypowiedzi Kiavallino. ;)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-14 00:25:42
Autor: P_ablo
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:i95an4$fp5$1news.onet.pl...

Masz zły dzień?
Czy kapelutek uciska w makówę?

Kowbojskie nie uwieraja ;)
Generalnie nie, ale czasami krew mnie zalewa jak widze PH  z batem na dachu wpierdalajacego sie przed moja maske bo mu na podwojnej ciaglej przed zakretem TIR sie pojawil i mu rura zmiekla... jak jest taki kozak to niech slalom miedzy kolami ciezarowki robi

Sam nie jestem wzorem na ulicy, ale CB nie uzywam i mandatu za predkosc czy jakies podwojne ciagle -o ile mnie pamiec nie myli- nie dostalem. Miedzy innymi przez takie typki mamy pozniej 18 trupow na poboczu w czarnych workach...

--
Picasso

Data: 2010-10-14 00:29:26
Autor: Cavallino
[...]

Jasne, ale skąd wiesz że autor wątku to ph, że tak pojechałeś po nim?

Sam nie jestem wzorem na ulicy, ale CB nie uzywam i mandatu za predkosc czy jakies podwojne ciagle -o ile mnie pamiec nie myli- nie dostalem.

A ja innych niż za prędkość chyba nie dostałem.

Miedzy innymi przez takie typki mamy pozniej 18 trupow na poboczu w czarnych workach...

Jakie typki?
Był jakiś wyrok w tej sprawie już?

Data: 2010-10-14 09:23:38
Autor: P_ablo
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:i95bs6$iig$1news.onet.pl...

Jasne, ale skąd wiesz że autor wątku to ph, że tak pojechałeś po nim?

Wystarczy glowny powod dla ktorego chce kupic CB - sam o tym bez ogrodek napisal.

A ja innych niż za prędkość chyba nie dostałem.

To jeszcze kwestia gdzie i za jaka predkosc.

Jakie typki?

Takie ktore ignoruja przepisy i brak im zwyklego zdrowego rozsadku.

Był jakiś wyrok w tej sprawie już?

Moze stwierdza, ze pane zlapal, moze cos mu sie polamalo z przeladowania - wszak 18 chlopa to lekko liczac przynajmniej 2 x tyle ciezaru co ma w papierach T4.

Jednak wyglada to tak, ze glownym winowajca jest kierowca. To on ostatecznie decyduje ile osob na poklad zabrac, kiedy wyprzedzac i czy lamac przepisy. Na drugim mijscu jest brak bezpiecznych drog, przynajmniej klasy ekspersowek. Wiekszosc tragicznych wypadkow zdarza sie na trasach, podszas niebezpiecznych manewrow wyprzedzania i przez kolizyjne skrzyzowania.

--
Picasso

Data: 2010-10-14 09:37:20
Autor: Cavallino
CB Radio do samochodu - ALAN 109 wystarczy?
Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomości news:

Wystarczy glowny powod dla ktorego chce kupic CB - sam o tym bez ogrodek napisal.

Z tego wynika, że to normalny człowiek.
W przeciwieństwie do tych, którzy przyklaskują debilom w niebieskich mundurach.

A ja innych niż za prędkość chyba nie dostałem.

To jeszcze kwestia gdzie i za jaka predkosc.

Różnie bywa, przeważnie to jakieś 20 km/h za dużo, czasem więcej, jak im się udało zaczaić w miejscu gdzie na krajówce jest pole, dwa domy 100 m od siebie, za to ograniczenie do 50.

Jakie typki?

Takie ktore ignoruja przepisy

Te o szybkości to każdy normalny ignoruje, więc nie rozumiem o co Ci chodzi.

i brak im zwyklego zdrowego rozsadku.

A to już jest szkodliwe.
Ale jakby nie koniecznie wiąże się z posiadaniem cb.

[...]

A w TU-154 głównym winowajcą był pilot? ;-)

Na drugim mijscu jest brak bezpiecznych drog, przynajmniej klasy ekspersowek.

Nie w tym przypadku - to nie była droga krajowa.

Data: 2010-10-14 06:30:18
Autor: Gabriel 'wilk'
Użytkownik P_ablo napisał:

[...]
A wiesz, ze CB to nie tylko antymiskowy sprzet choc dla 90%uzytkownikow pewnie tak. Mnie czesto pomaga w znalezieniu danego miejsca w miescie ktoreggo nie znam lub pozwala objechac korki i zamiast stac kilkadziesiat min czy nawet 3/4h w korku po kilku/kilkunastu min. czlowiek wspierany navi jest w stanie objechac balagan na drodze a nie stac jak osiol. Ponadto zawsze duzo wczesniej wiesz o niebezpieczenstwie na drodze, zamknietym odcinku, dobrym jedzeniu na trasie, zreszta jadac w dwa lub wiecej aut tez sie przydaje na trsie do porozumiewania sie, itp.

                Oskar Wilde

Data: 2010-10-14 07:40:57
Autor: Yakhub
CB Radio do samochodu - ALAN 109 wystarczy?
Dnia Thu, 14 Oct 2010 06:30:18 +0200, Gabriel 'wilk' napisa(a):

A wiesz, ze CB to nie tylko antymiskowy sprzet choc dla 90%uzytkownikow pewnie tak.

W tym przypadku, akurat tak jest - Kolega Freluz tego nie ukrywa :)

Mnie czesto pomaga /../ Ponadto zawsze duzo wczesniej wiesz o niebezpieczenstwie na drodze, zamknietym odcinku, dobrym jedzeniu na trasie, zreszta jadac w dwa lub wiecej aut tez sie przydaje na trsie do porozumiewania sie, itp.

Ja najbardziej sobie chwal fakt, ze jak jest korek na drodze, to mona si
spyta tych z przodu, co si stao :).

--
Yakhub

Data: 2010-10-14 09:25:19
Autor: P_ablo
Użytkownik "Gabriel 'wilk'" <gglab@USUN.TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i960ts$kc6$1news.onet.pl...

A wiesz, ze CB to nie tylko antymiskowy sprzet choc dla 90%uzytkownikow
pewnie tak.

Zalozyciel watku ostentacyjnie deklaruje dlaczego chce kupic CB.

--
Picasso

Data: 2010-10-14 14:46:48
Autor: z
P_ablo pisze:

Zalozyciel watku ostentacyjnie deklaruje dlaczego chce kupic CB.

I ja się oscentacyjnie przyznam że zamierzam zakupić w celu uniknięcia podstępnych łapanek po zaginięciu znaku i czepianie się szczegułów nic nie mających wspólnego z bezpieczeństwem moim i innych użytkowników drogi. Jeśli normalne życie, dojazd do pracy, przedszkola, sklepu a wszystko bez wariactw bo miasto jest tak zakorkowane że normalnemu myślącemu człowiekowi nie w głowie wyścigi skutkuje wyciąganiem ode mnie kasy przez "organy" to będę się temu przeciwstawiał wszelkimi sposobami bo na podatki już i tak zarabiam przez pół roku.
Ostatnie zachowania "organów" są bardziej podobne do US (czy mafi - wyciąganie haraczu) niż do ścigania przestępców.

Data: 2010-10-14 10:44:22
Autor: Myjk
CB Radio do samochodu - ALAN 109 wystarczy?
2010-10-14 06:30:18 Gabriel 'wilk'

Mnie czesto pomaga w znalezieniu danego miejsca w miescie ktoreggo
nie znam lub

Mnie jeszcze nikt nie doprowadził do celu via CB. Inna sprawa, że tylko dwa razy prosiłem o wskazówkę i dwa razy nikt nie odpowiedział na nawoływania. Tak, słychać mnie. ;)

[...]

Prawda i tak głównie używam CB. Może dlatego ostatnio zaliczyłem jackpot. :P
Ale często po prostu żal słuchać tych "użytkowników".

zreszta jadac w dwa lub wiecej aut tez sie przydaje na trsie do porozumiewania sie, itp.

Tylko nie można być zbyt blisko. ;)

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-10-14 17:04:26
Autor: Rychu
W dniu 2010-10-14 12:44, Myjk pisze:
[...]

Klika miesięcy temu w drodze do Łodzi padła mi ładowarka
samochodowa*. Akurat jak dojechałem do granicy miasta
to telefon się wyłączył. Więc ani nie było jak zadzwonić,
ani sprawdzić na mapie. Jedno pytanie na CB i po chwili wiedziałem
od początku do końca jak jechać. Podobnie jest z omijaniem
korków i informacją o tym co się dzieje na trasie. Raz wracając
z Kielc chyba zaoszczędziłem ze 30 minut, bo odpowiednio wcześnie
udało mi się skręcić i ominąć całkowite zatrzymanie po wypadku.
Jakby nie dostał info, to już by nie było jak zawrócić i trzeba
by było stać dopóki by nie udrożnili. CB się przydaje, nie tylko
do tego, żeby się nie dać oskubać.

*)jak się potem okazał telefon, ładowarka była sprawna.

Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)

Data: 2010-10-14 17:10:17
Autor: Rychu
W dniu 2010-10-14 17:04, Rychu pisze:
Klika miesięcy temu w drodze do Łodzi padła mi ładowarka

(...)
Nie mówiąc o bezpieczeństwie i komunikatach typu...
"mobilki uważajcie, na lewym pasie na zakręcie obwodnicy leży lodówka"
"mobilki uważajcie, komuś się żwir wysypał na 157 km" itp.

Oba autentyki, jeden z S10 pod Toruniem, a drugi chyba z okolic
Kielc, tylko kilometr inny był.

Wyobraź sobie, że wyprzedzasz lewym pasem tira, zakręt w prawo,
masz przepisowe 110 km/h (co dopiero gdyby było np. 150)
i widzisz jakieś 100 metrów przed sobą... lodówkę, która musiała
spaść z jakiegoś transportu złomu. Może Ci się uda ją ominąć,
ale jak już jedzie kilka samochodów jeden za drugim, to nawet jak
jadą w odstępie 50 metrów, to już któremuś może się nie udać...

Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)

Data: 2010-10-14 16:42:22
Autor: kamil
"Rychu" <ryszard@activTRZY.pl> wrote in message news:4cb71dca$1news.home.net.pl...
[...]

Moze gdyby zamiast truc przez radio, jeden z drugim zatrzymal sie i te lodowke na pobocze przepchnal, byloby jeszcze bezpieczniej?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-14 18:48:27
Autor: Rychu
W dniu 2010-10-14 17:42, kamil pisze:
Moze gdyby zamiast truc przez radio, jeden z drugim zatrzymal sie i te
lodowke na pobocze przepchnal, byloby jeszcze bezpieczniej?

Ciekawe jak to sobie wyobrażasz? Od tego są służby
i ZTCW ktoś je na 9 poinformował. Jak wracałem wieczorem
to już śladu po lodówce nie było.

Poza tym nie wiem czy wiesz, ale jest to wykroczenie karane
mandatem w wysokości 300 złotych. ...no ale pomysł masz fajny. :)

Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)

Data: 2010-10-15 05:49:57
Autor: Myjk
CB Radio do samochodu - ALAN 109 wystarczy?
2010-10-14 17:42:22 kamil

> [...]

Moze gdyby zamiast truc przez radio, jeden z drugim zatrzymal sie i
te lodowke na pobocze przepchnal, byloby jeszcze bezpieczniej?

Zrobiłbyś tak? Ja bym się nie odważył na szosie, i to jeszcze na
zakręcie. Zresztą już dawno wyrosłem z robienia innym dobrze.
Pewnego razu przyszedł z nienacka jakiś huragan i przewrócił
jakieś 20-30m przede mną znak (tymczasowy, podczas remontu wiaduktu
na Płowieckiej->Czecha). Zatrzymałem się na awaryjnych, wyskoczyłem
i odsunąłem znak. Co ja się nasłuchałem klaksonów w czasie tych
15-30 sek. to moje. Jeden się nawet trafił co się specjalnie
zatrzymał jak targałem znak i zaczął mi wykłąd robić, że
przecież mam pobocze -- to się tam mogę psuć. Innego razu prawie
dokładnie w tym samym miejscu zauważyłem na drodze kawałek stalowej
rurki. Wszyscy oczywiście ją zgrabnym łukiem, poprzedzonym
gwałtownym szarpnięciem, omijali. Ja, jako dobry samarytanin --
sytuacja jak wyżej. Od tamtego czasu pieprzę, też tylko omijam.

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-10-15 08:27:03
Autor: Gabriel 'wilk'
Użytkownik Myjk napisał:

[...]

Cos w tym jest niestety :-(
Przed wakacjami w Ktowicach w okolicy zjazdu z ul.Francuskiej na A4 drobnej kobitce auto odmowilo posluszenstwa.
Sama z kolezanka probowala pchac co prawda male autko ale pod wzniesienie i zrobil sie korek.
Wszyscy omijali chodnikiem lub pasem do skretu w lewo i oczywiscie trabili i wymachiwali lapkami.
Po dojechaniu do jej auta zatrzymalem sie wlaczylem awaryjne(tam nie ma gdzie zjechac na pobocze), za mna jeszcze jedem Pan sie zatraymal i zepchalismy auto na dosc wysoki kraweznik, Pani byla bardzo wdzieczna i podziekowala za pomoc ale w zamian pozostali kierowcy pukali sie w czolo i machali lapkami trabiac i rzucajc niecenzuralne slowa w naszym kierunku.
Ech rece opadaja. Podobne sytuacje widzialem juz nie raz i to w miejscu gdzie rzeczywiscie trudno uwunac auto na pobocze lub bezpieczne miejsce (barierki, wysoki chodnik). Zamaist pomagac to wszyscy siedza i trabia oraz bluzgaja.

                Oskar Wilde

Data: 2010-10-18 16:11:16
Autor: kamil
"Gabriel 'wilk'" <gglab@USUN.TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote in message news:i98s4o$rf5$1news.onet.pl...
Użytkownik Myjk napisał:

[...]

Witamy w Polsce. Trzeba robic swoje i olewac kretynow cieplym moczem, im wiecej osob zacznie tak dzialac, tym szybciej ten kraj zmieni sie na normalny.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-16 10:37:17
Autor: Przembo
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:i98q25$lpr$1news.onet.pl...
[...]

Aż mi się wierzyć nie chce. Wielokrotnie blokowałem ruch na sporo dłużej niż 15-30s i z raz czy dwa ktoś zatrabił, przeważnie kto mógł to jechał, a ten kogo zablokowałem czekał grzecznie :) Za każdym razem przyczyną było niesprawne czyjeś auto, raz w godzinach szczytu musiałem zablokować wlot i wylot z Gdańska by utorować droge autku które było spychane, żaden klakson się nie odezwał. Dziwne jest to że nikogo nie rusza by zainteresować się czemu jakieś auto stoi na ulicy, nie zawsze za kierownica jest osobą zdolna samodzielnie przepchnąć złomka, a laweta też musi mieć czas na dotarcie.

Pozdr

Data: 2010-10-13 23:40:40
Autor: Lewis
W dniu 2010-10-13 23:27, fReLuZ pisze:
[...]

Polska korzysta z modulacji AM. Kupuj Unidena 520XL, dużo lepszy niż ten wspomniany Alan i niewiele droższy, do tego ma RFgain który przyda Ci się z czasem jak nauczysz się obsługiwać radyjko. Antena Sirio AS-100 i zestaw w zupełności zaspokoi Twoje potrzeby

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html

Data: 2010-10-13 23:54:16
Autor: Daniel
W dniu 13.10.2010 23:40, Lewis pisze:
W dniu 2010-10-13 23:27, fReLuZ pisze:
Chcialem sobie kupic radio do samochodu coby nieco mniej mandatow placic
- no i pytanie czy takie wystaczy:
Coby nieco mniej mandatów płacić przestrzegaj przepisów, od czegoś one są.

[...]

Uniden 520XL jest na czarnej liście UKE, trafisz na jakiegoś
nadgorliwego miśka i zabierze za pokwitowaniem. AS-100 ostatnio się coś
popsuły i kiepsko stroją, może jednak ML-145? Jakie masz auto, bo w
niektórych instalacja elektryczna sieje niemiłosiernie i byle jakie
radio nie starczy. Może yosana 120 albo coś w ten deseń.

Pozdrawiam
Daniel

Data: 2010-10-14 00:10:24
Autor: Cavallino
Użytkownik "Daniel" <danielnet@delete.poczta.onet.delete.pl> napisał w wiadomości news:i959q8$dlh$1news.onet.pl...
[...]

Tych o prędkości?
KAPELUSZ PLONK WARNING

, od czegoś one są.

Od napychania budżetu konkretnie.

Data: 2010-10-14 00:53:30
Autor: Daniel
CB Radio do samochodu - ALAN 109 wystarczy?
W dniu 14.10.2010 00:10, Cavallino pisze:

Tych o prędkości?
KAPELUSZ PLONK WARNING

No tak, wszyscy wiemy, że są kierowcy z pewnymi wstydliwymi kompleksami
i muszą to nadrabiać przekraczając prędkość >10km/h.

, od czegoś one są.

Od napychania budżetu konkretnie.
Gdyby kierowcy przestrzegali przepisów, to by nie napychali budżetu.
Cóż, typowo polskie myślenie.

Pozdrawiam
Daniel

Data: 2010-10-14 09:10:54
Autor: MariuszM
CB Radio do samochodu - ALAN 109 wystarczy?
W dniu 14-10-2010 00:53, Daniel pisze:

C, typowo polskie mylenie.
Typowo polskie to jest stawianie fotoradarw w szczerym polu.

M.

Data: 2010-10-14 10:57:34
Autor: Daniel
W dniu 14.10.2010 09:10, MariuszM pisze:

Typowo polskie to jest stawianie fotoradarw w szczerym polu.

Ju niedugo stra gminna/miejska nie bdzie si fotoradarami bawi. Jak
rozstawiaj tylko w celach zarobkowych a nie w celu poprawy
bezpieczestwa to takich tylko ubi.

Pozdrawiam
Daniel

Data: 2010-10-14 00:12:14
Autor: Lewis
W dniu 2010-10-13 23:54, Daniel pisze:
[...]

Jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło aby jakiś misiak kontrolował mi radio.
Stare modele z filipin nie są na liście więc można używać.

Data: 2010-10-14 07:33:41
Autor: Mac
CB Radio do samochodu - ALAN 109 wystarczy?
Jakie masz auto, bo w
niektórych instalacja elektryczna sieje niemiłosiernie i byle jakie
radio nie starczy. Może yosana 120 albo coś w ten deseń.

W moim aucie niestety zakłócenia od silnika przenoszą się znacznie. Radio Intek 550 i Sirio ML145.
Znasz może jakieś sprawdzone tańsze radia, których zainstalowanie zmniejszyło albo wyeliminowało zakłócenia?

--
Mac

Data: 2010-10-14 07:52:58
Autor: Gabriel 'wilk'
Użytkownik Mac napisał:

[...]

Co prawda to temat na inna grupe, ale:
- podlaczyc oddzielny przewod zasilajacy CB bezpośrednio z akumulatora (dobry przewod ekranowany)
- sprawdzic mase w antenie, mnie magnesowka pieknie zbierala w poprzednim aucie zaklocenia a ta sama antena zamontowana na stale zmniejszyla zaklocenia prawie do zera
- jesli w/w nie dzialaja kupic dobre radio z filtrami (nie kupowac, nie robic filtrow zakladanych na kabel lub wpinanych w niego - NIE DZIALA :-( )
ps. http://www.e.strefa.pl/articles.php?lng=pl&pg=256 - lektura

                Oskar Wilde

Data: 2010-10-14 07:15:49
Autor: Myjk
CB Radio do samochodu - ALAN 109 wystarczy?
2010-10-14 07:52:58 Gabriel 'wilk'

Co prawda to temat na inna grupe, ale:
- podlaczyc oddzielny przewod zasilajacy CB bezpośrednio z akumulatora (dobry przewod ekranowany)

W przypadku Diesla CR nie pomaga to w ogóle.

- sprawdzic mase w antenie, mnie magnesowka pieknie zbierala w poprzednim aucie zaklocenia a ta sama antena zamontowana na stale zmniejszyla zaklocenia prawie do
zera

IMHO większość zakłóceń pochodzi właśnie z anteny
i związane jest to z brakiem masy. Mam ten sam problem,
ale CB używam sporadycznie (tylko jak są jakieś niestandardowe
utrudnienia na drodze), więc nie chce mi się z tym walczyć.
Natomiast kolega z klubu posiadający taki sam samochód jak
ja (Mazda6 CR), przesiadł się z anteny magnesowej na motylka
(wmontowana dwudrożna CB/FM zamiast FM) i zakłócenia ustąpiły
całkowicie (bez przepinania zasilania bezpośrednio pod aku,
bez montowania filtrów na kable).

Z drugiej strony właśnie kolejny klubowicz Mazdy, dosłownie w momencie gdy pisałem ten post, dzwonił do mnie z bananem
na "gębie", że kupił sobie takie radio:
http://allegro.pl/i1264284160.html
i śmiga bez zakłóceń, podłączone pod zapalniczkę i na
magnesówce.

- jesli w/w nie dzialaja kupic dobre radio z filtrami (nie
kupowac, nie robic filtrow zakladanych na kabel lub wpinanych w niego - NIE DZIALA :-( )

To akurat u mnie zadziałało. Filtr przelotowy.
Aczkolwiek tylko w ~30%.

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-10-14 09:33:51
Autor: Mac
CB Radio do samochodu - ALAN 109 wystarczy?

Co prawda to temat na inna grupe, ale:
- podlaczyc oddzielny przewod zasilajacy CB bezpośrednio z akumulatora (dobry przewod ekranowany)

Przewód zasilający jest pociągnięty z aku.

- sprawdzic mase w antenie, mnie magnesowka pieknie zbierala w poprzednim aucie zaklocenia a ta sama antena zamontowana na stale zmniejszyla zaklocenia prawie do zera

Być może jest to rozwiązanie. Nie testowałem z anteną montowaną na stałe.

- jesli w/w nie dzialaja kupic dobre radio z filtrami (nie kupowac, nie robic filtrow zakladanych na kabel lub wpinanych w niego - NIE DZIALA :-( )

Radio ma filtr wbudownay. Dodatkowy filtr założony na kabel rzeczywiście nie pomaga.

ps. http://www.e.strefa.pl/articles.php?lng=pl&pg=256 - lektura
pozdrawiam

Dzięki, pozdrawiam.

--
Mac

Data: 2010-10-14 08:27:49
Autor: Daniel
W dniu 14.10.2010 07:33, Mac pisze:

W moim aucie niestety zakłócenia od silnika przenoszą się znacznie.
Radio Intek 550 i Sirio ML145.
Znasz może jakieś sprawdzone tańsze radia, których zainstalowanie
zmniejszyło albo wyeliminowało zakłócenia?

To zależy czy zakłócenia wchodzą przez zasilanie czy antenę. Jeśli
chodzi o zasilanie, to pociągnąć zasilanie z aku tak jak kolega wyżej
wspomniał. Jakieś radio z filtrami NB/ANL, stare herberty sobie ponoć
nieźle radzą z zakłóceniami z zasilania. Co do anteny to już musisz
eksperymentować. Możesz jeszcze się bawić w odszumianie instalacji
samochodowej, ale to czarna magia i walka z wiatrakami w niektórych
przypadkach.

Pozdrawiam
Daniel

Data: 2010-10-14 12:32:43
Autor: Marek P.
CB Radio do samochodu - ALAN 109 wystarczy?
 520XL jest na czarnej licie UKE, trafisz na jakiego
nadgorliwego mika i zabierze za pokwitowaniem. AS-100 ostatnio si
co popsuy i kiepsko stroj, moe jednak ML-145? Jakie masz auto, bo
w niektrych instalacja elektryczna sieje niemiosiernie i byle jakie
radio nie starczy. Moe yosana 120 albo co w ten dese.

U 520 zostay wycofane przez UKE ze sprzeday a nie z uytku i zabra go nie powinni :)

--
Marek P.

Data: 2010-10-24 14:15:03
Autor: Adam Paszczyca
CB Radio do samochodu - ALAN 109 wystarczy?
Dnia Wed, 13 Oct 2010 23:54:16 +0200, Daniel napisa(a):

Uniden 520XL jest na czarnej licie UKE, trafisz na jakiego

Kamiesz.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Paszczyca (+48 502) 122 688

Data: 2010-10-18 13:04:04
Autor: Piotr Czy
CB Radio do samochodu - ALAN 109 wystarczy?
Lewis pisze:

Polska korzysta z modulacji AM. Kupuj Unidena 520XL, duo lepszy ni ten
wspomniany Alan i niewiele droszy, do tego ma RFgain ...

Fajnie, e porwnywae te radia. Zwaszcza piszc o RFgain, bo 109 rwnie go ma.

--
Piotr Czy

Data: 2010-10-13 23:53:57
Autor: spam
CB Radio do samochodu - ALAN 109 wystarczy?
Chcialem sobie kupic radio do samochodu coby nieco mniej mandatow placic - no i pytanie czy takie wystaczy:

Wystarczy jazda zgodna z przepisami PoRD.

Data: 2010-10-14 00:40:05
Autor: spam
CB Radio do samochodu - ALAN 109 wystarczy?
Chcialem sobie kupic radio do samochodu coby nieco mniej mandatow placic - no i pytanie czy takie wystaczy:

http://wiadomosci.onet.pl/fotoreportaze/Kraj/tragedia-na-drodze-18-osob-nie-
zyje,3731645,fotoreportaz-mini.html

Wystarczy?

Data: 2010-10-14 23:01:47
Autor: jerzu
CB Radio do samochodu - ALAN 109 wystarczy?
On Thu, 14 Oct 2010 00:40:05 +0200, spam@mailinator.com wrote:

Wystarczy?

A co ma jedno z drugim wsplnego? Ten z Transportera mia CB? Czy moe
ten z ciarwki? Wyjanisz?

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-10-15 12:34:21
Autor: robertcb
> [...]

>Wystarczy?

A co ma jedno z drugim wsplnego? Ten z Transportera mia CB? Czy moe

Pytajcy wyranie napisa do jakiego celu ma suy CB.

To wszystko wyjania.

Data: 2010-10-15 12:39:31
Autor: Cavallino
CB Radio do samochodu - ALAN 109 wystarczy?
Uytkownik <robertcb@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci news:

Pytajcy wyranie napisa do jakiego celu ma suy CB.

To wszystko wyjania.

Dokadnie.
Pytajcy jest normalnym kierowc, a nie skretyniaym kapelusznikiem.

Data: 2010-10-15 13:25:54
Autor: robertcb
> [...]

> To wszystko wyjania.

Dokadnie.
Pytajcy jest normalnym kierowc, a nie skretyniaym kapelusznikiem.

W tym vanie siedzia taki wanie "normalny kierowca".

Data: 2010-10-15 13:32:31
Autor: Cavallino
[...]

On akurat do koca normalny nie by.
I wcale nie wiadomo z jakimi prdkociami jedzi, moe kapeluszniczymi, wic nie widz zwizku.

Data: 2010-10-15 13:51:53
Autor: robertcb
> [...]

On akurat do koca normalny nie by.
I wcale nie wiadomo z jakimi prdkociami jedzi, moe kapeluszniczymi, wic nie widz zwizku.

Jak by jezdzi zgodnie z przepisami i dostosowywa prdko do warunkw jazdy to by nie byo 18 czarnych workw.

Data: 2010-10-15 15:20:55
Autor: Cavallino
CB Radio do samochodu - ALAN 109 wystarczy?
Uytkownik <robertcb@mailinator.com> napisa w wiadomoci news:

> [...]

wic nie widz zwizku.

Jak by jezdzi zgodnie z przepisami i dostosowywa prdko do warunkw jazdy

Kapelusznik nie dostosowuje prdkoci do warunkw jazdy, tylko limitw ustawowych.
O warunkach jazdy nie pamita, w adn ze stron.

Data: 2010-10-24 14:15:40
Autor: Adam Paszczyca
CB Radio do samochodu - ALAN 109 wystarczy?
Dnia Fri, 15 Oct 2010 13:51:53 +0200, robertcb@mailinator.com napisa(a):

Jak by jezdzi zgodnie z przepisami i dostosowywa prdko do warunkw jazdy to by nie byo 18 czarnych workw.

Prdkoc mg dostosowa. --

Data: 2010-10-24 22:05:51
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-10-24, Adam Paszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:

Jak by jezdzi zgodnie z przepisami i dostosowywa prdko do warunkw jazdy to by nie byo 18 czarnych workw.

Prdkoc mg dostosowa.

Prdko to dostosowa. Pomimo czowki z ciarwk oraz rozcinania
przez straakw bus przecie by prawie cay.

Pzdr,
Krzysiek Kieczewski

Data: 2010-10-25 22:11:08
Autor: Adam Paszczyca
CB Radio do samochodu - ALAN 109 wystarczy?
Dnia Sun, 24 Oct 2010 22:05:51 +0200, Krzysiek Kielczewski napisa(a):

Prdkoc mg dostosowa.

Prdko to dostosowa. Pomimo czowki z ciarwk oraz rozcinania
przez straakw bus przecie by prawie cay.

Wiesz, mg nawet jechac ZERO. w tym zdarzeniu prdkoc graa drugo-, a
moe i trzeciorzedn rol. --

Data: 2010-10-25 23:36:53
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-10-25, Adam Paszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:

Prdkoc mg dostosowa.

Prdko to dostosowa. Pomimo czowki z ciarwk oraz rozcinania
przez straakw bus przecie by prawie cay.

Wiesz, mg nawet jechac ZERO. w tym zdarzeniu prdkoc graa drugo-, a
moe i trzeciorzedn rol.

Jakby obaj "jechali" zero to by zdarzenia nie byo ;-P

Pzdr,
Krzysiek Kieczewski

Data: 2010-10-27 20:34:14
Autor: Adam Paszczyca
CB Radio do samochodu - ALAN 109 wystarczy?
Dnia Mon, 25 Oct 2010 23:36:53 +0200, Krzysiek Kielczewski napisa(a):

Wiesz, mg nawet jechac ZERO. w tym zdarzeniu prdkoc graa drugo-, a
moe i trzeciorzedn rol.

Jakby obaj "jechali" zero to by zdarzenia nie byo ;-P

Tylko wtedy, gdy owo zero wzgledem tego samego obiektu. --

Data: 2010-10-27 21:40:49
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-10-27, Adam Paszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:

Wiesz, mg nawet jechac ZERO. w tym zdarzeniu prdkoc graa drugo-, a
moe i trzeciorzedn rol.

Jakby obaj "jechali" zero to by zdarzenia nie byo ;-P

Tylko wtedy, gdy owo zero wzgledem tego samego obiektu.

Mie tylko :-P

Pzdr,
Krzysiek Kieczewski

Data: 2010-10-14 07:38:08
Autor: Yakhub
CB Radio do samochodu - ALAN 109 wystarczy?
Dnia Wed, 13 Oct 2010 23:27:02 +0200, fReLuZ napisa(a):

[...]

Wystarczy, ale musisz jeszcze zainwestowa w porzdn anten.

--
Yakhub

Data: 2010-10-14 09:42:19
Autor: paranoix
[...]

Ja korzystam z tego właśnie modelu. Dokupiłem sobie jeszcze półkieszeń pozwalającą na montaż w miejscu radia DIN. Mam antenę Hustler IC100 dołączoną w zestawie.

Też wszyscy radioamatorzy mówili mi że to syf i że je wyrzucę po tygodniu, ale radyjko działa i jakoś zarzutów do niego nie mam. Jestem słyszalny na kilka km, sam też odbieram z podobnej odległości. Więcej mi nie potrzeba. Radio jest wyposażone również w RF Gain. Jedyne co bym zmienił, to antenę na krótszą, bo tą metrową zawadzam o nisko zawieszone elementy w parkingach podziemnych..

Zbyszek

Data: 2010-10-14 09:50:32
Autor: Cavallino
Użytkownik "paranoix" <paranoix83@o2.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

Mam podobnie z tym radiem, kupiłem za 140 zł, więc inwestycja żadna.
Aaaa - tylko antena to magnesówka Lemm czy jakoś tak.

Data: 2010-10-14 10:37:11
Autor: Michał Gut
CB Radio do samochodu - ALAN 109 wystarczy?
wystarczy w zupelnosci. Ba! ma rfgain ktorym mozesz sobie tak odsluch wzmocnic ze slyszysz dalekie transmisje daleko poza twoim zasiegiem nadawania.
uzywam z antena alan 9 plus montowaną do budy (a nie na magnes). do tego wsadzilem spliter ktory powoduje ze stanowi ona rowniez antene odbiorcza do radia zwyklego FM 88-108MHz. Wywalasz istniejaca antene, montujesz tą i złote dzieło:)

Data: 2010-10-14 11:30:51
Autor: Grejon
W dniu 2010-10-14 10:37, Micha Gut pisze:
wystarczy w zupelnosci. Ba! ma rfgain ktorym mozesz sobie tak odsluch
wzmocnic ze slyszysz dalekie transmisje daleko poza twoim zasiegiem
nadawania.

Akurat RF Gain dziaa w drug stron, cho nazwa jest mylca :)

Data: 2010-10-14 11:33:35
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-10-14 11:30, Grejon pisze:
[...]

Zbyt wielu to wykorzystuje do dalekiego bluzgania i niesyszenia riposty.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-10-14 12:30:06
Autor: Micha Gut
CB Radio do samochodu - ALAN 109 wystarczy?
Zbyt wielu to wykorzystuje do dalekiego bluzgania i niesyszenia riposty.
eeee bez przesady - bydlo nalezy ignorowac. po co ripisty
gorzej jak jaki fajans puszcza swoj ulubion muzyczk na 19tym - wsciec sie mozna

Data: 2010-10-14 17:12:38
Autor: Rychu
W dniu 2010-10-14 12:30, Micha Gut pisze:
[...]

....albo jaki genera czy kapitan, ju nie pamitam, we Wocawku ;)

Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)

Data: 2010-10-15 02:38:02
Autor: Micha Gut
CB Radio do samochodu - ALAN 109 wystarczy?
...albo jaki genera czy kapitan, ju nie pamitam, we Wocawku ;)

a tego to juz zdjeli
to we wrocku chyba bylo

Data: 2010-10-15 09:15:22
Autor: Rychu
W dniu 2010-10-15 02:38, Micha Gut pisze:
...albo jaki genera czy kapitan, ju nie pamitam, we Wocawku ;)
a tego to juz zdjeli
to we wrocku chyba bylo

Jeli zdjli we Wrocku, to we Wocawku pewnie cay czas aktualne :)

Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)

Data: 2010-10-14 12:29:05
Autor: Micha Gut
CB Radio do samochodu - ALAN 109 wystarczy?

Uytkownik "Grejon" <grejon83@gazeta.pl> napisa w wiadomoci news:i96ika$kea$1usenet.news.interia.pl...
[...]

ok masz czuly wzmacniacz wcz ktorym mozesz sobie to skrcic
ale biorc pod uwag dziaanie w interakcji z uzytkownikiem to gain nie jest pozbawione sensu:) po prostu krecisz w prawo, sciagasz wszystko co w zasigu, w lewo slyszysz mniej bo cichsze sa wyciszane

nie zmienia to faktu ze to zajebista funkcjonalnosc:)

na trasie w prawo, w wawce w lewo;)

Data: 2010-10-14 15:16:48
Autor: huri_khan
[...]

Alany z seri "1" maj sabe filtry, wic przed zakupem sprawd czy nie
bdziesz sysa silnika w radiu. AM zupenie Ci wystarczy --
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2010-10-14 17:34:23
Autor: paranoix
W dniu 2010-10-14 15:16, huri_khan pisze:

Alany z seri "1" maj sabe filtry, wic przed zakupem sprawd czy nie
bdziesz sysa silnika w radiu.

AM zupenie Ci wystarczy

To fakt, mam zainstalowane radio tu nad gniazdem zapalniczki. Gdy podcz adowark do Nokii, jest to obojtne. Gdy podcz adowark mini USB do nawigacji TomToma (oryginaln), s straszne zakcenia, takie buczenie na kadym kanale.

Data: 2010-10-15 02:39:11
Autor: Micha Gut
[...]

to nie radio problemem a zasilacz
to sa gowniane impulsowe zasilacze. to sieje na wszystkich czestotliwosciach harmonicznymi

CB Radio do samochodu - ALAN 109 wystarczy?