CB już obciach, czy jeszcze nie?

Data: 2009-05-29 23:02:26
Autor: marjan
CB już obciach, czy jeszcze nie?
Max_P pisze:
Witam,
czy jazda osobówką w Polsce z radiem CB to obciach, czy jeszcze nie?
Samochód z taką anteną się przecież wyróżnia.
Pytam, bo w niektórych krajach CB chyba  nawet nie znają?

Jeśli sterczący bat na dachu jest dla Ciebie obciachem, to polecam antenkę President Indiana. Wygląda jak typowa FM'ka, a daje całkiem zadowalające rezultaty (przynajmniej mi to wystarcza).

Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz Morycz
[e-mail bez cyferek]

Data: 2009-06-01 21:02:54
Autor: Tomasz Nowicki
Dnia Fri, 29 May 2009 23:02:26 +0200, marjan napisał(a):

Jeśli sterczący bat na dachu jest dla Ciebie obciachem, to polecam antenkę President Indiana. Wygląda jak typowa FM'ka, a daje całkiem zadowalające rezultaty (przynajmniej mi to wystarcza).

Miałem Indianę, ale Vermont lepszy - teraz to w ogóle jeżdżę jak
cichociemny - ludzie sie dziwią, że "nie ma anteny, a gada!" :)
Co miłe, Vermont lepiej odbiera niż Indiana, choć może ciut gorzej nadaje

T.

Data: 2009-06-01 22:20:15
Autor: marjan
Tomasz Nowicki pisze:
[...]

A orientujesz się może, czy Indiana też ma stać "na baczność" jak każdy typowy bat od CB, czy jak pochylę ją do 45 stopni to dużo tracę?
Jeżdżę z pochyloną bo lepiej wygląda, ale zastanawiam się czy dużo sobie przez to "zabieram".

Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz Morycz
[e-mail bez cyferek]

Data: 2009-06-01 22:52:58
Autor: JKK

Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomości news:h01d5p$le4$1inews.gazeta.pl...
[...]

Kiedyś rozmawiałem po drodze z kolegą,
któremu antena "położyła się" na dachu.
Słychać go było (w terenie) gdzieś do ~5 km.
Normalnie - gdzieś do ~15 km.

Pzdr

JKK

Data: 2009-06-02 01:34:31
Autor: marjan
JKK pisze:

[...]

No tak, zastanawia mnie tylko, czy Indiana (chyba troszkę inaczej zbudowana) reaguje tak samo, czy rządzi się własnymi prawami ;)

Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz Morycz
[e-mail bez cyferek]

Data: 2009-06-02 08:06:37
Autor: JKK

Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomości news:h01oi1$ekp$1inews.gazeta.pl...
czy rządzi się własnymi prawami ;)

Nie sądzę - inaczej miała by standardowy uchwyt w poziomie ;-)
(podobnie inne helikalne).

Pzdr

JKK

Data: 2009-06-02 17:36:35
Autor: Tomasz Nowicki
Dnia Mon, 01 Jun 2009 22:20:15 +0200, marjan napisał(a):

A orientujesz się może, czy Indiana też ma stać "na baczność" jak każdy

Najlepiej tak.

typowy bat od CB, czy jak pochylę ją do 45 stopni to dużo tracę?

Sporo, pewnie tak z 60% mocy sygnału, ale nie sprawdzałem dokładnie.

Jeżdżę z pochyloną bo lepiej wygląda, ale zastanawiam się czy dużo sobie przez to "zabieram".

Ja pochylałem tak o ok. 30st. i nie czułem dużych problemów z zasięgiem

T.

Data: 2009-06-04 14:48:10
Autor: Wild Root
CB już obciach, czy jeszcze nie?
 W poście <h01d5p$le4$1@inews.gazeta.pl>
 m.in. przeczytać można:

Jeżdżę z pochyloną bo lepiej wygląda

To nie ma wyglądać, tylko działać. Ogólnie brawa dla Ciebie.

--
Wild Root

Data: 2009-06-02 20:41:52
Autor: Przemysław Gubernat
marjan pisze:
Max_P pisze:
[...]

Wolę ML-145 pogiętą przez Pocztę Polską :D

--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 ML 145

| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna   |

CB już obciach, czy jeszcze nie?