CB radio - zestaw - na jakie funkcje i pa rametry zwraca膰 uwag臋 przy zakupie?

Data: 2011-06-28 10:52:59
Autor: Maciej M.
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i pa rametry zwraca膰 uwag臋 przy zakupie?
Hej,

Po ostatnim zlocie nasz艂a mnie finalna ochota na sprawienie sobie kompletu CB.

Aby nie zanudza膰 kt贸re radio jest lepsze, czy antena d艂u偶sza chcia艂bym prosi膰 tym razem o odpowied藕 na pytanie - na jakie parametry i funkcje nale偶y zwraca膰 uwag臋 przy zakupie radia i anteny CB?

Z rzeczy, kt贸re sam wyczai艂em to mamy, dla radia:

- deklaracja zgodno艣ci / homologacja radia
- skaner kana艂贸w
- RF/Mic Gain

i anteny:

- zysk w dB
- oczywi艣cie d艂ugo艣膰

Na co jeszcze zwraca膰 uwag臋?

Z g贸ry dzi臋kuj臋 za podpowiedzi!

Aha jeszcze jedno - jest sens w kupowanie miernika do jednostkowego zestrojenia zestawu, czy te偶 lepiej po prostu podjecha膰 do konkretnej znaj膮cej si臋 firmy aby to zrobili sami na miejscu odp艂atnie oczywi艣cie?

A mo偶e kto艣 mo偶e poda膰 kompetentne firmy w w/w temacie, kt贸re sprzedadz膮 zestrojony komplet za rozs膮dne pieni膮dze w Krakowie?

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2011-06-28 11:14:31
Autor: glang
[...]

w praktyce w radio potrzebujesz niewiele.
g艂o艣niej/ciszej
zmiana kana艂贸w
rf gain
i wierz mi ze z reszty nie b臋dziesz korzysta艂 :)

a antena? nie wierz w opisy i legendy. jeden ma kr贸tk膮 drugi d艂ug膮 zale偶y co kto lubi. ja je偶d偶e od 4 lat na Georgii i mi wystarcza :)
pzdr
GL

Data: 2011-06-28 11:17:43
Autor: P.B.
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i pa rametry zwraca膰 uwag臋 przy zakupie?
Dnia Tue, 28 Jun 2011 10:52:59 +0200, Maciej M. napisa(a):

- deklaracja zgodno禼i / homologacja radia
To ma ka縟e nowe w sklepie.
- skaner kana丑w
Ma硂 przydatny, bo poza #19 zwykle jest g硊cha cisza, ale jak chcesz, to w
niczym nie przeszkadza.

- RF/Mic Gain

Mic Gain jest ca砶owicie zb阣ny. RF Gain te tak sobie si sprawdza - ja
zamieni砮m radio z RFG na takie z ASQ i nie 縜硊j - poziom zak丑ce i
sygna硊 w samochodzie zmienia si tak szybko, 縠 trzeba RFG kr阠i ca硑
czas. ASQ du縪 wycina: puszcza tylko bliskie wyra糿e transmisje. I o to w
samochodzie chodzi. Zawsze mo縩a je wy潮czy i s硊cha ca砮go jazgotu na
#19.

i anteny:

- zysk w dB
- oczywi禼ie d硊go舵

Tylko d硊go舵, zysk to czysty marketing. 60cm drutu, zawsze b阣zie 60cm
drutu, niezale縩ie od tego jak 秎iczn cewk z jeszcze 秎iczniejszym
napisem dostanie. Je縠li z jaki powod體 antena nie mo縠 by zbyt d硊ga, to
dobrze zastosowa anten helikaln. Te dla odmiany ha砤suj przy szybszej
je糳zie. Dlatego ja mam dwie: 60cm helikal na miasto i parkingi podziemne i
112cm drut na tras.

Aha jeszcze jedno - jest sens w kupowanie miernika do jednostkowego zestrojenia zestawu, czy te lepiej po prostu podjecha do konkretnej znaj眂ej si firmy aby to zrobili sami na miejscu odp砤tnie oczywi禼ie?

Kup najta駍z miark: b阣ziesz m骻 w ka縟ej chwili sprawdzi, czy
instalacja antenowa jest z grubsza sprawna.

A mo縠 kto mo縠 poda kompetentne firmy w w/w temacie, kt髍e sprzedadz zestrojony komplet za rozs眃ne pieni眃ze w Krakowie?

Hmmm... zestrojony zestaw to antena dostrojona do miejsca jej monta縰, wi阠
musieliby sprzeda Ci anten i samoch骴 do niej :-)

--
Pozdrawiam,

Przemek

#19.

Ja w砤秐ie zmieniam radio bo chc mie RF Gaina a nie ASQ (oba radia
przetestowane). Tak wi阠: r罂nie bywa.

. Dlatego ja mam dwie: 60cm helikal na miasto i parkingi podziemne i
112cm drut na tras.

S硊sznie. Ja bym nawet poleci nieco d硊縮z.

[...]

E tam, zestroi u fachowca i u縴wa.

[...]

Wystarczy, 縠 dostroj po zamontowaniu.

Pzdr,
Krzysiek Kie砪zewski

Data: 2011-06-28 13:21:09
Autor: Mirek Ptak
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca uwag przy zakupie?
Dnia 2011-06-28 12:10,  *Krzysiek Kielczewski* napisa, a mnie co podkusi硂, 縠by odpisa:
Ja w砤秐ie zmieniam radio bo chc mie RF Gaina a nie ASQ (oba radia
przetestowane). Tak wi阠: r罂nie bywa.

Z jakiego na jakie?
Mo縠 by砨y deal do zrobienia ;)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)

Data: 2011-06-28 16:27:07
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-06-28, Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote:

Ja w砤秐ie zmieniam radio bo chc mie RF Gaina a nie ASQ (oba radia
przetestowane). Tak wi阠: r罂nie bywa.

Z jakiego na jakie?
Mo縠 by砨y deal do zrobienia ;)

Jak kto ch阾ny to mam do sprzedania Lafayette Zeus. Ma硂 u縴wany, w
dobrym stanie. (radio jest w Wawie, jak kto zainteresowany to zapraszam
na priva) A nowe to Realistic TRC-473.

Pzdr,
Krzysiek Kie砪zewski

Data: 2011-06-29 08:26:34
Autor: Mirek Ptak
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca uwag przy zakupie?
Dnia 2011-06-28 16:27,  *Krzysiek Kielczewski* napisa, a mnie co podkusi硂, 縠by odpisa:

[...]

Kurka, ci眊le za du縠 - my秎 o zmianie swojego na co znacznie mniejszego, bo przy nowej konsoli troch mam ma硂 miejsca na radio...

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2011-06-29 12:17:15
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-06-29, Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote:

Z jakiego na jakie?
[...]

Jeszcze za du縠? To rzeczywi禼ie masz ma硂 miejsca.

Pzdr,
Krzysiek Kie砪zewski

Data: 2011-06-28 13:44:09
Autor: Myjk
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca膰 uwag臋 przy zakupie?
Tue, 28 Jun 2011 12:10:15 +0200, Krzysiek Kielczewski
. Dlatego ja mam dwie: 60cm helikal na miasto i parkingi podziemne i
112cm drut na tras臋.
S艂usznie. Ja bym nawet poleci艂 nieco d艂u偶sz膮.

Nie ma sensu. Ja sobie ostatnio Triflex'a zainstalowa艂em i te偶 艂adnie
zbiera. Tylko musz臋 wyskroba膰 farb臋 z dachu, tym samym umasowi膰 anten臋, bo
mi strasznie wtryski siej膮. :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2011-06-28 16:27:59
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-06-28, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

. Dlatego ja mam dwie: 60cm helikal na miasto i parkingi podziemne i
112cm drut na tras.
S硊sznie. Ja bym nawet poleci nieco d硊縮z.

Nie ma sensu. Ja sobie ostatnio Triflex'a zainstalowa砮m i te 砤dnie
zbiera. Tylko musz wyskroba farb z dachu, tym samym umasowi anten, bo
mi strasznie wtryski siej. :P

Dobrze zbiera to nawet na widelcu si da, gorzej z nadawaniem. (Nie
m體i, 縠 triflex 糽e nadaje, tego nie wiem)

Pzdr,
Krzysiek Kie砪zewski

Data: 2011-06-29 10:49:14
Autor: Axel
"Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote in message

[...]

Ostatnio wreszcie mialem okazje przetestowac Triflexa (a mam go od roku :-). W zestawie z Harrym III, z drugiej strony 20-letnia Cobra 10 + Sirio AS-100. Bezproblemowa lacznosc w obie strony mialem na 10 km (wedlug pikietazu), z 8 km lacznosc byla idealna. Z powodow oczywistych nie testowalem na 19-tym, tylko na 21, wiec wiadomo, ze na 19-tce zasieg bedzie mniejszy ze wzgledu na natlok w eterze.

--
Axel

Data: 2011-06-29 16:46:55
Autor: Maciej M.
On 2011-06-29 10:49, Axel wrote:

Ostatnio wreszcie mialem okazje przetestowac Triflexa (a mam go od roku :-).

A co z nim robisz, jak jedziesz na myjni臋 automatyczn膮?

Nie po艂amie si臋?

--
MM

Data: 2011-06-29 18:31:33
Autor: Myjk
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca膰 uwag臋 przy zakupie?
Wed, 29 Jun 2011 16:46:55 +0200, Maciej M.
Nie po艂amie si臋?

Jest oczywi艣cie odkr臋cana -- tak jak orygina艂,
kt贸ry zreszt膮 na myjni w t臋 wiosn臋 za艂atwi艂em. ;)

--
Pozdor
Myjk

Data: 2011-06-29 14:06:25
Autor: Myjk
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca膰 uwag臋 przy zakupie?
Tue, 28 Jun 2011 16:27:59 +0200, Krzysiek Kielczewski
Dobrze zbiera膰 to nawet na widelcu si臋 da, gorzej z nadawaniem. (Nie m贸wi臋, 偶e triflex 藕le nadaje, tego nie wiem)

Jak napisa艂 Axel, praktycznie nie widz臋 r贸偶nicy pomi臋dzy poprzedni膮 anten膮 -- ML 145 na placku.

--
Pozdor Myjk

Data: 2011-06-29 16:14:00
Autor: Axel
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracac uwage przy zakupie?
"Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> wrote in message

Dobrze zbierac to nawet na widelcu sie da, gorzej z nadawaniem.
(Nie m體ie, ze triflex zle nadaje, tego nie wiem)
Jak napisal Axel, praktycznie nie widze r髗nicy pomiedzy
poprzednia antena -- ML 145 na placku.

Eeee, tu to troche przesadziles. Na ML-145 mialem zdecydowanie wiekszy zasieg. Zreszta - mam na kabelku zlaczke, zeby w razie czego podlaczyc dluzsza antene i roznica jest zauwazalna. Ale normalnie w trasie Triflex jest wystarczajacy, a wygoda automatycznego uruchamiania CB po przekreceniu kluczyka, bez zadnych dodatkowych operacji - nieoceniona.

--
Axel

Data: 2011-07-08 00:38:11
Autor: Pawe艂 Olaszek
W dniu 2011-06-28 13:44, Myjk pisze:
zbiera. Tylko musz臋 wyskroba膰 farb臋 z dachu, tym samym umasowi膰 anten臋, bo
mi strasznie wtryski siej膮. :P

tylko sprawd藕 najpierw czy to co艣 da, np commom raile fiat/iveco siej膮 tak, 偶e NIC nie poradzisz poza odsuni臋ciem anteny od silnika. 呕adne masy, filtry i inne cuda nie pomog膮, bo szum zbiera antena z eteru.

--
pozdrawiam,
Pawe艂

Data: 2011-06-28 11:33:17
Autor: Grejon
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca uwag przy zakupie?
W dniu 2011-06-28 10:52, Maciej M. pisze:
Hej,

Po ostatnim zlocie nasz砤 mnie finalna ochota na sprawienie sobie
kompletu CB.

Aby nie zanudza kt髍e radio jest lepsze, czy antena d硊縮za chcia砨ym
prosi tym razem o odpowied na pytanie - na jakie parametry i funkcje
nale縴 zwraca uwag przy zakupie radia i anteny CB?

Z rzeczy, kt髍e sam wyczai砮m to mamy, dla radia:

- deklaracja zgodno禼i / homologacja radia
- skaner kana丑w

Bardziej - CH 9/19 i/lub pami赕 ostatniego kana硊 po wy潮czeniu radia (mam na my秎i fizyczne od潮czenie zasilania z aku). Ta駍ze radia tego nie maj i przez to wszyscy na 19 gl阣z jak kogo przez p蟪 miasta poprowadzi.

- RF/Mic Gain

MIC gain IMO zb阣ny. Bardziej RF gain je秎i nie chcesz zbiera ca砮go miasta.

I mo縠 to g硊pie - ale sprawd jak radio b阣zie si obs硊giwa硂 bezwzrokowo, bez patrzenia na wy秝ietlacz i pokr阾砤.

--
Grzegorz Jo馽a    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-06-28 11:49:45
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca膰 uwag臋 przy zakupie?
  Powitanko,

- deklaracja zgodno艣ci / homologacja radia

Koniecznie, sprawdzic czy na stronach UKE czy UOKiK nie ma tego modelu, bo deklaracje napisac moze kazdy.

- skaner kana艂贸w

calkowicie zbedny

- RF/Mic Gain

niekoniecznie, ale w niektorych radiach mic gain obsluguje papuge

i anteny:

- zysk w dB
- oczywi艣cie d艂ugo艣膰

Polecam Indiane, malo popularna i chyba niedoceniana, a zacna antena. Ma m.in. te zalete, ze wyglada jak zwykla samochodowa ino dluzsza, co sprawia, ze zlodziejom nie rzuca sie w oczy.

Na co jeszcze zwraca膰 uwag臋?

Na sztywnosc anteny, jak bedzie dluga to dobrze, ale jak sie bedzie klasc przy wiekszej predkosci, to efekt ten sam co krotsza. Jesli jezdzisz za granice, to FM wskazany i "piatki"

Aha jeszcze jedno - jest sens w kupowanie miernika do jednostkowego
zestrojenia zestawu, czy te偶 lepiej po prostu podjecha膰 do konkretnej
znaj膮cej si臋 firmy aby to zrobili sami na miejscu odp艂atnie oczywi艣cie?

SWRmiarka to chyba 30zl, jak sam zakladasz to moze sie przydac, ja nie kupilem, ale chyba kupie, po naprawie anteny, ktora zlamalem warto sprawdzic.

A mo偶e kto艣 mo偶e poda膰 kompetentne firmy w w/w temacie, kt贸re sprzedadz膮
zestrojony komplet za rozs膮dne pieni膮dze w Krakowie?

Zestrojenie zalezy od miejsca mocowania anteny.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym pozna膰 ma艂膮 szkodliwo艣膰 spo艂eczn膮?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro偶ek)

Data: 2011-06-28 17:55:28
Autor: huri_khan
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca uwag przy zakupie?
Dnia Tue, 28 Jun 2011 11:49:45 +0200, Pawel "O'Pajak" napisa(a):
mi na miejscu odp砤tnie oczywi禼ie?

SWRmiarka to chyba 30zl, jak sam zakladasz to moze sie przydac, ja nie kupilem, ale chyba kupie, po naprawie anteny, ktora zlamalem warto sprawdzic.

SWR miarka za 30 z to pieni眃ze wyrzucone w b硂to, jak ju to miernik
krzy縪wy. --
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2011-06-29 16:40:40
Autor: Micha艂 Baszy艅ski
W dniu 2011-06-28 11:49, Pawel "O'Pajak" pisze:

Polecam Indiane, malo popularna i chyba niedoceniana, a zacna antena. Ma
m.in. te zalete, ze wyglada jak zwykla samochodowa ino dluzsza, co
sprawia, ze zlodziejom nie rzuca sie w oczy.

niewiele d艂u偶sza. I potwierdzam, 偶e naprawd臋 zacna. Nie rzucaj膮ca si臋 w oczy, skuteczno艣膰 na poziomie sporo d艂uzszych anten drutowych - bo to helikal. Cho膰 niekt贸rzy narzekaj膮, 偶e im z tego powodu gwi偶d偶e przy wy偶szych pr臋dko艣ciach (helikale s膮 grubsze ni偶 zwyk艂e anteny). Tania (ok. 100z艂). I dla pocz膮tkuj膮cych wa偶ne - nie wymaga strojenia, cho膰 dla przyzwoito艣ci wypada po zamontowaniu chocia偶 sprawdzi膰 SWR.

A co do radyjka - rozejrzyj si臋 mo偶e za jakim艣 u偶ywanym Presidentem na pocz膮tek. Ja kupi艂em starego Valerego (tylko byle nie srebrnego Classica made in China) za ok. 200z艂 i sprawdzi艂 si臋 znakomicie, jedyn膮 chyba jego wad膮 s膮 gabaryty - kawa艂 skrzynki w por贸wnaniu z nowszymi modelami.

--
Pozdr.
Micha艂

Data: 2011-06-29 17:04:26
Autor: Maciej M.
On 2011-06-29 16:40, Micha艂 Baszy艅ski wrote:

[...]

Z tego co widz臋, to nie ma stopki magnetycznej... czyli odpada.

A jak ju偶 w temacie - czy anteny ze stopk膮 monta偶ow膮 maj膮 przegub kulowy czy co艣 takiego, daj膮cego mo偶liwo艣膰 monta偶u na pochy艂ej powierzchni (b艂otnik)?

[...]

Na 90% na pocz膮tek chc臋 kupi膰 nowy niewybajerowany zestaw, w tym ma艂e radio - do wpakowania w schowek nad radiem, zamykany klapk膮, jak to w XM'ach jest.

--
MM

Data: 2011-06-29 20:59:37
Autor: Micha艂 Baszy艅ski
W dniu 2011-06-29 17:04, Maciej M. pisze:

Z tego co widz臋, to nie ma stopki magnetycznej... czyli odpada.

w jakim艣 sklepie internetowym kiedy艣 widzia艂em zestaw z do艂o偶on膮 stopk膮 magnetyczn膮. Poza tym s膮 i inne uchwyty, ni偶 tylko magnetyczny - rynienkowe, baga偶nikowe, .. Czasami warto taki rozwa偶y膰 - obejdzie si臋 wtedy bez wiercenia dziury.

A jak ju偶 w temacie - czy anteny ze stopk膮 monta偶ow膮 maj膮 przegub kulowy
czy co艣 takiego, daj膮cego mo偶liwo艣膰 monta偶u na pochy艂ej powierzchni
(b艂otnik)?

s膮 w zasadzie dwa standardowe rodzaje mocowania promiennika ("bata") anteny do stopki - PL i DV.
DV s膮 mocowane na 艣rub臋 (czasami bywa motylek) i mo偶na je pochyli膰. PL nie.
Indiana ma DV.

--
Pozdr.
Micha艂

Data: 2011-06-30 15:54:36
Autor: Maciej M.
On 2011-06-29 20:59, Micha艂 Baszy艅ski wrote:

[...]

OK, rozwa偶臋 i to - to co do mnie przemawia, to kwestia umasowienia.

OK dzi臋kuj臋.

--
MM

Data: 2011-06-28 12:39:01
Autor: Krzysztof 45
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca膰 uwag臋 przy zakupie?
Data: 2011-06-28 15:41:36
Autor: Bydl
On 2011-06-28 12:39:01 +0200, Krzysztof 45 <mekarWYTNIJTO@vp.pl> said:

http://www.mse.pl/html/cb_elementarz.html

"Posiadacz radiotelefonu CB zobowi眤any jest do u縴tkowania go zgodnie z warunkami ustalonymi w zezwoleniu"
Do舵 stare ;-)

"Pomi阣zy nadawaniem a odbiorem nale縴 zachowa kr髏ki, przynajmniej jednosekundowy odst阷"
To zdanie jest  ciekawe. Jak zrealizowa sekundow (lub d硊縮z) przerw po nadawaniu, a przed s硊chaniem?
Nie m體i i nie s硊cha?

--
Bydl

Data: 2011-06-29 08:55:23
Autor: Artur\(m\)
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca uwag przy zakupie?

U縴tkownik "Bydl" <pan.bydle@gmail.com> napisa w wiadomo禼i news:iuclmg$sv6$1cougar.axelspringer.pl...

[...]

Pewnie wiesz o co chodzi, a pastwisz si nad
"ku秚yczkiem j陑ykowym":).
Chodzi o kr髏ki nas硊ch przed kolejnym nadawaniem,
czyli dobrze jest po zaprzestaniu odbioru "twojego
partnera w eterze" (bo mo縠 kto z dalszej odleg硂禼i chce pomocy
a nie przedrze si przez sygna nadajnika, kt髍y mo縠 by bli縠j), pos硊cha
"sekund d硊縠j", czyli de facto s硊chasz nieco d硊縠j po (lub/i) przed
 zako馽zeniem s硊chania "g丑wnego korespondenta".

Artur(m)

Data: 2011-06-29 12:51:17
Autor: Bydl
On 2011-06-29 08:55:23 +0200, "Artur\(m\)" <musicm@interia.pl> said:

[...]

Tak, bo kto, kto to pisa, nie pomy秎a lub nie zrobi korekty.
:-)

Ale poptarz na to powa縩ie: kto, szukaj眂y informacji znajduje co, czego nie da si zrealizowa, wi阠 naturaln睜kolej睜rzeczy traci zaufanie do reszty podanych tam informacji.

Chodzi o kr髏ki nas硊ch przed kolejnym nadawaniem...

Co jest oczywiste dla tych, kt髍zy uzyskiwali zezwolenia (licencje).
Ale nie dla 秝ie縴nek.
:-)

--
Bydl

Data: 2011-06-28 13:12:22
Autor: Yogi\(n\)
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca膰 uwag臋 przy zakupie?
U偶ytkownik "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:iuc4pb$149$1usenet.news.interia.pl...
Z rzeczy, kt贸re sam wyczai艂em to mamy, dla radia:

- deklaracja zgodno艣ci / homologacja radia

jak nie kupujesz na bazarze/u偶ywki, to ka偶de b臋zdie mia艂o

- skaner kana艂贸w

E tam, o wiele przydatniejsze (je艣li ju偶 zak艂adamy, 偶e potrzebujesz biega膰 mi臋dzy kana艂ami) sa guziki do zmiany kana艂贸w w gruszce. Choc i tak przydatno艣膰 dyskusyjna.

Ja doda艂bym do listy - dobry g艂o艣nik. W tanich a nawet tych dro偶szych, g艂o艣niki nie przenosz膮 z odpowiedni膮 dynamik膮 wy偶szych cz臋stotliwo艣ci, co przy g艂osie jest do艣膰 m臋cz膮ce. Poczytaj opinie o g艂o艣niku i to uwzgl臋dnij. Co z tego,  jesli b臋dziesz s艂ysza艂 ludzi z daleka, oni b臋d膮 Ciebie s艂ysze膰, je艣li odpowiedzi i tak nie zrozumiesz?

- RF/Mic Gain

Mia艂em takie z RF Gainem i zamieni艂em na takie ze squelchem. I nie 偶a艂uj臋 ;-)

i anteny:

- zysk w dB
- oczywi艣cie d艂ugo艣膰

Ja mam helikaln膮 sirio, s艂ysze z ok. 15 km, mnie s艂ycha膰 na 10 km. Te艣膰 ma radio bazowe w domu, w g贸rach, s艂ysz臋 go z odleg艂o艣ci ok. 25 km (cho膰 ze zrozumieniem juz gorzej ;-)

Kup tak膮 jakiej potrzebujesz - je偶eli w mie艣cie, kr贸tsz膮, je偶eli na trasie d艂u偶sz膮.

Co do strojenia - ja mam mozliwo艣膰 po偶yczenia, ale pozycza艂em tylko raz, wi臋c nie jest to warta zachodu inwestycja.
Poczytaj te偶 przed zakupem, jaki model sprawdza si臋 w twoim aucie, bo mo偶e si臋 okaza膰, 偶e dany zestaw radio+antena zbiera wszystkie mozliwe zak艂贸cenia i u偶ytkowanie w praktyce sprowadza si臋 do kr臋cenia pokr臋t艂ami przez ca艂y czas.
--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2011-06-29 00:19:45
Autor: Maciej M.
On 2011-06-28 13:12, Yogi(n) wrote:

[...]

Mia艂em okazj臋 przetestowa膰 jakiego艣 Uniteka z bli偶ej nieokre艣lon膮 anten膮 - zbiera膰 zak艂贸ce艅 nie zbiera艂o.

Co do auta - to mam tak unikatowe co艣 (XM), 偶e trafienie na kogo艣 z CB i XM'em jest wielkim rarytasem - tzn. ja sobie nie przypominam ;)

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2011-06-29 10:58:07
Autor: Axel
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracac uwage przy zakupie?
"Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl> wrote in message

Mialem okazje przetestowac jakiegos Uniteka z blizej nieokreslona antena - zbierac zakl骳en nie zbieralo.
Co do auta - to mam tak unikatowe cos (XM), ze trafienie na kogos z CB i XM'em jest wielkim rarytasem - tzn. ja sobie nie przypominam ;)

Oj tam, oj tam. Ja widzialem dwa tygodnie temu w Korbielowie :-P

--
Axel

Data: 2011-06-29 12:52:14
Autor: Maciej M.
On 2011-06-29 10:58, Axel wrote:

Mialem okazje przetestowac jakiegos Uniteka z blizej nieokreslona antena -
zbierac zakl贸cen nie zbieralo.
Co do auta - to mam tak unikatowe cos (XM), ze trafienie na kogos z CB i
XM'em jest wielkim rarytasem - tzn. ja sobie nie przypominam ;)

Oj tam, oj tam. Ja widzialem dwa tygodnie temu w Korbielowie :-P

No popatrz ale szcz臋艣cie. Jeszcze mo偶e taki jak m贸j? ;)

--
MM

Data: 2011-06-30 09:56:17
Autor: p0li
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca uwag przy zakupie?
O->Dnia 2011-06-29 00:19:45 niejaki Maciej M. napisa:
Co do auta - to mam tak unikatowe co (XM), 縠 trafienie na kogo z CB i XM'em jest wielkim rarytasem - tzn. ja sobie nie przypominam ;)

no nie gadaj??
(w砤禼iciel xm-a z cb :))

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebra sobie szarlotki

Data: 2011-06-30 10:43:06
Autor: Maciej M.
On 2011-06-30 09:56, p0li wrote:

Co do auta - to mam tak unikatowe co艣 (XM), 偶e trafienie na kogo艣 z CB i
XM'em jest wielkim rarytasem - tzn. ja sobie nie przypominam ;)

no nie gadaj??
(w艂a艣ciciel xm-a z cb :))

No wiesz, ale ja twojego 偶elazka jeszcze nie widzia艂em na drodze - mo偶e kiedy艣 ;)

Z ciekawo艣ci - co i jak masz zamontowane (antena)?

--
MM

Data: 2011-06-30 17:02:17
Autor: Staszek Sosenko
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca膰 uwag臋 przy zakupie?

U偶ytkownik "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:iudk1u$ek4$1usenet.news.interia.pl...
On 2011-06-28 13:12, Yogi(n) wrote:

[...]

Intek, modelu nie pomn臋 ;) A antena - Sirio ML-145. Ca艂kiem przyzwoita magnes贸wka IMO :)

--
### Staszek Sosenko - Cesarsko-Kr贸lewskie Miasto Krak贸w ##############
### SR20DE by Nissan -> http://picasaweb.google.com/Ssnk87/Nissan# ###

Data: 2011-06-30 22:40:52
Autor: Maciej M.
On 2011-06-30 17:02, Staszek Sosenko wrote:

Mia艂em okazj臋 przetestowa膰 jakiego艣 Uniteka z bli偶ej nieokre艣lon膮
anten膮 - zbiera膰 zak艂贸ce艅 nie zbiera艂o.

Intek, modelu nie pomn臋 ;) A antena - Sirio ML-145. Ca艂kiem przyzwoita
magnes贸wka IMO :)

Pewnie M-110 czy M-120, tak patrz膮c metod膮 obrazkow膮 na oko.

No w艂a艣nie o takim czym艣 na dach teraz my艣l臋 ...

--
MM

Data: 2011-06-28 13:22:17
Autor: Micha艂 Gut
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca膰 uwag臋 przy zakupie?
najtanszy alan + antena alana 150cm i zbierasz wiecej niz cie slychac. ma rf gain.

Data: 2011-06-28 16:28:33
Autor: Miko艂aj Jopczy艅ski
[...]

Inaczej, Uniden 520x lub president harry II/johny II bez asc.

- zysk w dB
- oczywi艣cie d艂ugo艣膰

Patrz na dlugosc fali, a nie na zysk/dlugosc.
Ja mam presidenta marylanda 5/8 - antenka bardzo dobra, ale dluga.

Na co jeszcze zwraca膰 uwag臋?

Dziure w dachu - zacznij do tego, a jak nie chcesz dziurawic, to pozadna podstawa magnetyczna.

Aha jeszcze jedno - jest sens w kupowanie miernika do jednostkowego
zestrojenia zestawu, czy te偶 lepiej po prostu podjecha膰 do konkretnej
znaj膮cej si臋 firmy aby to zrobili sami na miejscu odp艂atnie oczywi艣cie?

Nie ma sensu, szczegolnie jezeli bedziesz mial na stale w dziurze/mocowaniu.

A mo偶e kto艣 mo偶e poda膰 kompetentne firmy w w/w temacie, kt贸re sprzedadz膮
zestrojony komplet za rozs膮dne pieni膮dze w Krakowie?

Antene stroi sie pod auto/miejsce na/w aucie, wiec dupa ;)

--
Miko艂aj Jopczy艅ski, Tychy Online

tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 | www.tychy-online.pl

Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline

Data: 2011-06-28 17:22:55
Autor: bratPit
[...]

a dlaczego bez ASC?

brat

Data: 2011-06-28 19:11:09
Autor: Miko艂aj Jopczy艅ski
W dniu 2011-06-28 17:22, bratPit pisze:

[...]

Bo nie mam za uf uf uf ania do tego. Wole sobie radio wyregulowac recznie.

Data: 2011-06-28 21:45:45
Autor: bratPit
[...]

ja tam mam Harryego II z ASC i sobie chwal臋, ga艂ki SQ nie ruszam a kr臋c臋 jedynie RF Gainem, z tym 偶e radio by艂o w Sinadzie w Cz臋stochowie i poprawiali ASC i RF Gaina,
zdaje si臋 偶e radia z p贸藕niejszego okresu by艂y fabrycznie poprawiane, wi臋c nie powinno by膰 problemu,

brat

Data: 2011-06-28 22:58:57
Autor: jerzu
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca uwag przy zakupie?
On Tue, 28 Jun 2011 19:11:09 +0200, Miko砤j Jopczy駍ki
<mikolaj.jopczynski@gmail.com> wrote:

Bo nie mam za uf uf uf ania do tego. Wole sobie radio wyregulowac recznie.

1. ASC mo縜na wy潮czy.
2. ASC bardzo 砤dnie dzia砤 w trasie. W mie禼ie ju nie jest tak
r罂owo.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczy駍ki  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-06-29 00:27:43
Autor: Maciej M.
On 2011-06-28 22:58, jerzu wrote:

Bo nie mam za uf uf uf ania do tego. Wole sobie radio wyregulowac recznie.

1. ASC mo偶ana wy艂膮czy膰.
2. ASC bardzo 艂adnie dzia艂a w trasie. W mie艣cie ju偶 nie jest tak
r贸偶owo.

OK, wi臋c dok艂adam ASC - bo radio b臋dzie raczej tylko i wy艂膮cznie na trasy ;)

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2011-06-29 00:25:24
Autor: Maciej M.
On 2011-06-28 16:28, Miko艂aj Jopczy艅ski wrote:

[...]

Co do Presidenta - raczej odpada, 400z艂 za same radio na pocz膮tek to raczej za du偶o.

Wracaj膮c do Uniden'a 520XL (takiego znalaz艂em) - co on takiego wartego zainteresowania w sobie ma?

Dziure w dachu - zacznij do tego, a jak nie chcesz dziurawic, to pozadna
podstawa magnetyczna.

Oczywi艣cie b臋dzie podstawa magnetyczna, tylko i wy艂膮cznie - 偶adnych dziur.

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2011-06-28 22:44:01
Autor: masti
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca uwag przy zakupie?
Dnia pi臋knego Wed, 29 Jun 2011 00:25:24 +0200 osobnik zwany Maciej M.
wystuka艂:

Wracaj膮c do Uniden'a 520XL (takiego znalaz艂em) - co on takiego wartego
zainteresowania w sobie ma?

jak na takie tanie radio dzia艂a normalnie.

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l臋k gruntu! -Chyba wysoko艣ci? -Wiem co m贸wi臋, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2011-06-29 01:07:25
Autor: Maciej M.
On 2011-06-29 00:44, masti wrote:

Wracaj膮c do Uniden'a 520XL (takiego znalaz艂em) - co on takiego wartego
zainteresowania w sobie ma?

jak na takie tanie radio dzia艂a normalnie.

Ale co dzia艂a normalnie? Samo radio??

--
MM

Data: 2011-06-29 18:15:17
Autor: Bydl

On 2011-06-29 00:44, masti wrote:

Wracaj眂 do Uniden'a 520XL (takiego znalaz砮m) - co on takiego wartego
zainteresowania w sobie ma?

jak na takie tanie radio dzia砤 normalnie.

Ale co dzia砤 normalnie? Samo radio??

Tak.
Wiesz, gdy cz硂wiek skonczy z fascynacj nowym zakupem, a nie sp阣za w trasie 縴cia, to zauwa縜 jak niewiele potrzebuje:
- 砤tw do schowania anten
- gruszk z gi阾kim kablem
- filtr (ASC) automagicznie odcinaj眂y to, co szumi i nieczytelne

Je秎i jest sybaryt睜to jeszcze dolicz zmienianie kana丑w na gruszce ("...daj kolego dwa(*) w g髍...").

A je秎i dowcipnisiem - dokup papug do informowania pieszych...

I ju.
Tak naprawd ca砤 reszta jest bez znaczenia.
:-)

(*-nigdy: na 16, 22, 37, 5 itp. zawsze dwa g髍... ;>)
--
Bydl

Data: 2011-06-30 15:56:07
Autor: Maciej M.
On 2011-06-29 18:15, Bydl臋 wrote:

[...]

Wiesz, gdy cz艂owiek skonczy z fascynacj膮 nowym zakupem, a nie sp臋dza w
trasie 偶ycia, to zauwa偶a jak niewiele potrzebuje:
- 艂atw膮 do schowania anten臋

Do baga偶nika 偶elazka du偶o wlezie ;)

- gruszk臋 z gi臋tkim kablem
- filtr (ASC) automagicznie odcinaj膮cy to, co szumi i nieczytelne

Na razie wygl膮da na to 偶e ~400z艂 na radio z sensownym ASC wydawa膰 sensu nie widz臋. Najpierw "nauka" na czym艣 prostszym.

Je艣li jest sybaryt膮 to jeszcze dolicz zmienianie kana艂贸w na gruszce
("...daj kolego dwa(*) w g贸r臋...").

A je艣li艣 dowcipnisiem - dokup papug臋 do informowania pieszych...

Nie grozi ;)

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2011-06-30 19:04:16
Autor: Lukasz
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca膰 uwag臋 przy zakupie?
U偶ytkownik "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:iuhv9i$dev$2usenet.news.interia.pl...
On 2011-06-29 18:15, Bydl臋 wrote:
- gruszk臋 z gi臋tkim kablem
- filtr (ASC) automagicznie odcinaj膮cy to, co szumi i nieczytelne

Na razie wygl膮da na to 偶e ~400z艂 na radio z sensownym ASC wydawa膰 sensu nie widz臋. Najpierw "nauka" na czym艣 prostszym.

ja mam TTI model "ma艂e wymiarami" (nie pami臋tam jaki)- ma auto SQ i kosztowa艂o ok. 200z艂, na jako艣膰 g艂o艣nika nie narzekam, a w/w. funkcja dzia艂膮 IMO dobrze

Lukasz

Data: 2011-06-30 22:43:20
Autor: Maciej M.
On 2011-06-30 19:04, Lukasz wrote:

[...]

TTI 550 AM:

<http://www.ceneo.pl/1768510>

?

--
MM

Data: 2011-07-01 06:56:15
Autor: Lukasz
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca膰 uwag臋 przy zakupie?

U偶ytkownik "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:iuin52$jga$2usenet.news.interia.pl...
ja mam TTI model "ma艂e wymiarami" (nie pami臋tam jaki)- ma auto SQ i
kosztowa艂o ok. 200z艂, na jako艣膰 g艂o艣nika nie narzekam, a w/w. funkcja
dzia艂膮 IMO dobrze
TTI 550 AM: ?

tak, nie narzekam a u偶ywam codziennie - bo dzi臋ki triflexowi nie musz臋 codziennie zak艂ada膰 anteny - i nie mam na co narzeka膰, z g艂o艣nika s艂ycha膰 wystarczaj膮co wyra藕nie, ASC w trasie jest ok, na pewno du偶o lepiej ni偶 Cobra z75 - na tym to tylko z zewn臋trznym g艂o艣nikiem co艣 s艂ycha膰, ale mam te偶 (w tej chwili nie zamontowane) najta艅sze cb (z wygl膮du jak to: http://allegro.pl/radio-cb-ultramax-homologacja-fv-wroclaw-nowosc-i1681534632.html ) , mi si臋 kiedy艣 uda艂o je kupi膰 za 130z艂 z anten膮 na magnes i spisywa艂o si臋 bardzo dobrze jak na najta艅sze radio - oczywi艣cie po wymianie anteny, bo na tej w zestawie niewiele 艂apa艂o - ale jako艣膰 d藕wi臋ku by艂a dla mnie zadowalaj膮ca.

Lukasz

Data: 2011-06-29 01:53:22
Autor: RoMan Mandziejewicz
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca uwag przy zakupie?
Hello Maciej,

Wednesday, June 29, 2011, 12:25:24 AM, you wrote:

[...]

Wracaj眂 do Uniden'a 520XL (takiego znalaz砮m) - co on takiego wartego
zainteresowania w sobie ma?

Spory k硂pot w sobie ma - schrzaniona cz甓 nadawcza - sieje po
s眘iednich kana砤ch. Z tego powodu zosta wycofany z obrotu.

[...]

--
Best regards,

Data: 2011-06-29 12:24:57
Autor: Miko砤j Jopczy駍ki
[...]

Wycofany zostal dlatego ze:
- byl konkurencja dla presidenta
- byl sprowadzany z us i przerabiany przez kowali, przez co sial po sasiednich kanalach

Ja mam dobrze przerobionego i dziala rownie dobrze ;)

Jak czyta mnie maciek z gliwic ze stacjonarki to wie o czym mowa :)

--
Miko砤j Jopczy駍ki, Tychy Online

Data: 2011-06-29 12:32:06
Autor: RoMan Mandziejewicz
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca uwag przy zakupie?
Hello Miko砤j,

[...]

Jasne - dziesi眛ki innych nie by硂 konkurencj. Wierz dalej w
urban-legend i i teorie spiskowe.

- byl sprowadzany z us i przerabiany przez kowali, przez co sial po sasiednich kanalach
Ja mam dobrze przerobionego i dziala rownie dobrze ;)

Jasne - bo to nie Ty s硑szysz skrzeczenia po "dwa wy縠j".

[...]

--
Best regards,

Data: 2011-06-29 12:42:31
Autor: Mirek Ptak
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca uwag przy zakupie?
Dnia 2011-06-29 12:32,  *RoMan Mandziejewicz* napisa, a mnie co podkusi硂, 縠by odpisa:
- byl konkurencja dla presidenta
Jasne - dziesi眛ki innych nie by硂 konkurencj. Wierz dalej w
urban-legend i i teorie spiskowe.

Dziesi眛ki innych nie reklamowa硑 si jako klony (zreszt zgodnie z prawd) Johnego i Harrego :)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2011-06-29 11:54:15
Autor: Waldek Godel
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca uwag przy zakupie?
Dnia Wed, 29 Jun 2011 12:42:31 +0200, Mirek Ptak napisa(a):

[...]

Po pierwsze - dziesi眛ki innych nie zosta硑 wycofane po kontroli UKE
przeprowadzonej na skutek donosu President Polska.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz眃 mo縠 zrobi dla ciebie.

Data: 2011-06-29 12:43:26
Autor: Miko砤j Jopczy駍ki
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca uwag przy zakupie?

Jasne - dziesi眛ki innych nie by硂 konkurencj. Wierz dalej w
urban-legend i i teorie spiskowe.

Urban nie urban (ale ten urban?:)) fakie sa fakty.
Jakos nie ustosunkowales sie do przestrajania radyjek dzialajacych w 5.

Jasne - bo to nie Ty s硑szysz skrzeczenia po "dwa wy縠j".

Nie dwa, tylko wlasnie przez to, ze byl przestrajany z us, gdzie sa "5" to sial na 2 sasiednie kanaly, a nie dwa wyzej.

Data: 2011-06-30 11:45:45
Autor: SALAMON
CB radio - zestaw - na jakie funkcj锟
W dniu 2011-06-29 12:43, 锟 pisze:

Jasne - dziesi锟絫ki innych nie by锟給 konkurencj锟. Wierz dalej w
urban-legend i i teorie spiskowe.

Urban nie urban (ale ten urban?:)) fakie sa fakty.
Jakos nie ustosunkowales sie do przestrajania radyjek dzialajacych w 5.

Jasne - bo to nie Ty s锟統szysz skrzeczenia po "dwa wy锟絜j".

Nie dwa, tylko wlasnie przez to, ze byl przestrajany z us, gdzie sa "5" to sial na 2 sasiednie kanaly, a nie dwa wyzej.

je艣li #17 i #19 to s膮 wed艂ug Ciebie 2 s膮siednie kana艂y, to ja Ci gratuluj臋 wiedzy. To jest 30 kilo. A na tyle s艂ysza艂em Unidena 510 na gierk贸wce w zesz艂ym  tygodniu.
Sk膮d wiem, 偶e to by艂o to radio? Zapyta艂em panienki z czego nadaje.

SALAMON

Data: 2011-06-29 14:10:17
Autor: Artur Ma秎眊
W dniu 2011-06-29 12:24, Miko砤j Jopczy駍ki pisze:
[...]

Taa, jasne. Teorie spiskowe maj si dobrze.

- byl sprowadzany z us i przerabiany przez kowali, przez co sial po
sasiednich kanalach

ROTFL - jako innym to nie przeszkadza硂.

Ja mam dobrze przerobionego i dziala rownie dobrze ;)

No tak, Ty masz, to go b阣ziesz broni do upad砮go.

Data: 2011-06-29 15:34:45
Autor: Miko砤j Jopczy駍ki
W dniu 2011-06-29 14:10, Artur Ma秎眊 pisze:

No tak, Ty masz, to go b阣ziesz broni do upad砮go.

Misiu ptysiu, mialem tti, mialem presidenta harrego, mialem tez jakiegos wstegowca, wiec jakis oglad mam - nie doszukuj sie 2 dna.

Data: 2011-06-29 17:41:04
Autor: Artur Ma秎眊
W dniu 2011-06-29 15:34, Miko砤j Jopczy駍ki pisze:
W dniu 2011-06-29 14:10, Artur Ma秎眊 pisze:

No tak, Ty masz, to go b阣ziesz broni do upad砮go.

Misiu ptysiu,

A co to za tw髍?

mialem tti, mialem presidenta harrego, mialem tez jakiegos
wstegowca, wiec jakis oglad mam -

ROTFL - ogl眃 na co, na teorie spiskowe i jako舵 toru
nadawczego w ten spos骲 ocenianego?

nie doszukuj sie 2 dna.

Jaaa? LOL - to ja pisa砮m?
<cite>
Wycofany zostal dlatego ze:
- byl konkurencja dla presidenta
- byl sprowadzany z us i przerabiany przez kowali, przez co sial po sasiednich kanalach
</cite>

Gdyby mia poj阠ie o przestrajaniu, to by wiedzia, 縠 przestrojenie
takiego Unidena 510 to 縜den problem, niestety jego wady nie wynikaj
z przestrojenia, a z jego natury.

Data: 2011-06-29 10:04:00
Autor: Albercik
W dniu 29.06.2011 00:25, Maciej M. pisze:
Oczywi艣cie b臋dzie podstawa magnetyczna, tylko i wy艂膮cznie - 偶adnych dziur.

Ja anten臋 przykr臋ci艂em do relingu, zrobi艂em w nim, a w艂a艣ciwie w aluminiowym jego mocowaniu, dwie dziury przykr臋ci艂em miniaturowy k膮townik a do niego anten臋.
Nawet jak b臋d臋 si臋 chcia艂 pozby膰 CB i anteny to lepiej w owe dziury w relingu da膰 jakie艣 za艣lepki, czy cho膰by wkr臋ci膰 w nie 艣ruby z 艂bem wpuszczanym, ni偶 zastanawia膰 si臋 jak pozby膰 si臋 rys spod magnesu jak pod niego dostanie si臋 jaki艣 piasek czy przyklej膮 jakie艣 opi艂ki metalu..
A i amatorzy cudzej w艂asno艣ci jako艣 mnie omijaj膮, bo bez klucza anteny mi nie zdejm膮.
No chyba 偶e si臋 reling贸w nie ma..

Data: 2011-06-29 10:08:44
Autor: Maciej M.
On 2011-06-29 10:04, Albercik wrote:
[...]

Ano u mnie nie ma, mam tylko ekstra baga偶nik dachowy ale on jeszcze nie zd膮偶y艂 by膰 za艂o偶ony od zakupu auta ;)

St膮d tylko wariant magnetyczny zak艂adam.

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2011-06-29 12:25:41
Autor: Miko艂aj Jopczy艅ski
W dniu 2011-06-29 10:08, Maciej M. pisze:
On 2011-06-29 10:04, Albercik wrote:
[...]

To blad. Bo antena w dziurze dziala o niebo lepiej.

Data: 2011-06-29 12:29:07
Autor: RoMan Mandziejewicz
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca uwag przy zakupie?
Hello Miko砤j,

[...]

St眃 tylko wariant magnetyczny zak砤dam.
To blad. Bo antena w dziurze dziala o niebo lepiej.

Dobra, zestrojona antena na magnesie dzia砤 wystarczaj眂o dobrze.

--
Best regards,

Data: 2011-06-29 12:44:13
Autor: Miko砤j Jopczy駍ki
[...]

Ale swoje 3 grosze musi wrzucic i by jego bylo na gorze co?

Kazdy, kto choc troche liznal temat cb, wie, ze antena ktora ma kontakt z masa dziala o niebo lepiej, od tej, ktora ma go poprzez magnes.

Data: 2011-06-29 12:51:34
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Jasne. Lepiej ni wystarczaj眂o. Kosztem dziury w karoserii. Dzi阫uj
- wol magnes.

--
Best regards,

Data: 2011-06-29 14:05:10
Autor: Myjk
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca膰 uwag臋 przy zakupie?
Wed, 29 Jun 2011 12:51:34 +0200, RoMan Mandziejewicz
Jasne. Lepiej ni偶 wystarczaj膮co.  Dzi臋kuj臋 - wol臋 magnes.

No, a potem siejesz i Tobie siej膮. :P

Kosztem dziury w karoserii.

Triflexa montujesz w istniej膮c膮 dziur臋.
Je艣li masz anten臋 FM na dachu naturalnie. :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2011-06-29 14:21:43
Autor: RoMan Mandziejewicz
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca uwag przy zakupie?
Hello Myjk,

Jasne. Lepiej ni wystarczaj眂o.
Dzi阫uj - wol magnes.
No, a potem siejesz i Tobie siej. :P

Nikt nic nie sieje - antena jest poprawnie zestrojona.

Kosztem dziury w karoserii.
Triflexa montujesz w istniej眂 dziur.
Je秎i masz anten FM na dachu naturalnie. :P

Mam w b硂tniku, automagiczn. I nie chc si jej pozbywa. A dziurawi
dachu i m阠zy si z przeci眊aniem kabli nie zamierzam.

Po raz kolejny: patrz na problem CB czysto u縴tkowo - antena na
magnes jest wystarczaj眂a. Mandat體 nie zbieram, korki omijam - czyli
swoj rol spe硁ia.

W Opolu wroc砤wskiej "Pysi" s硊cha nie musz - interesuje mnie to, co
dzieje si kilka kilometr體 ode mnie.

--
Best regards,

Data: 2011-06-29 16:56:20
Autor: Maciej M.
On 2011-06-29 14:05, Myjk wrote:

Triflexa montujesz w istniej膮c膮 dziur臋.
Je艣li masz anten臋 FM na dachu naturalnie. :P

I po najbli偶szej wizycie w myjni wymieniam na now膮? ;)

Swoj膮 drog膮 jak si臋 taki Triflex do bata na 5/8 sprawuje?

--
MM

Data: 2011-06-30 10:59:13
Autor: Axel
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracac uwage przy zakupie?
"Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl> wrote in message

Triflexa montujesz w istniejaca dziure.
Jesli masz antene FM na dachu naturalnie. :P
I po najblizszej wizycie w myjni wymieniam na nowa? ;)

A normalna antene radiowa tez wymieniasz po myjni?

Swoja droga jak sie taki Triflex do bata na 5/8 sprawuje?

Jak dziala z bliska - miales okazje posluchac 2 tygodnie temu :-P
Zasieg mniejszy niz "normalny" bat, ale wystarczajacy - pisalem w tym watku o testach, jakie ostatnio zrobilem...

--
Axel

Data: 2011-06-30 15:58:03
Autor: Maciej M.
On 2011-06-30 10:59, Axel wrote:

Triflexa montujesz w istniejaca dziure.
Jesli masz antene FM na dachu naturalnie. :P
I po najblizszej wizycie w myjni wymieniam na nowa? ;)

A normalna antene radiowa tez wymieniasz po myjni?

Jak mi si臋 zechce przy niej majstrowa膰, to potem musz臋 - jak ostatnio ;)

Swoja droga jak sie taki Triflex do bata na 5/8 sprawuje?

Jak dziala z bliska - miales okazje posluchac 2 tygodnie temu :-P

No s艂abo wali艂a, wi臋c przesterowania na kilkadziesi膮t metr贸w nie by艂o ;)

Zasieg mniejszy niz "normalny" bat, ale wystarczajacy - pisalem w tym watku
o testach, jakie ostatnio zrobilem...

Znalaz艂em w艂a艣nie p贸藕niej.

Powa偶nie rozwa偶am jako "stacjonarna" alternatywa dla wersalki.

--
MM

Data: 2011-06-30 23:02:05
Autor: Axel

"Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl> wrote in message news:iuhvd5$dev$3usenet.news.interia.pl...
[...]

To nie latwiej od razu samochod wymienic? :-P

Swoja droga jak sie taki Triflex do bata na 5/8 sprawuje?

Jak dziala z bliska - miales okazje posluchac 2 tygodnie temu :-P

No s艂abo wali艂a, wi臋c przesterowania na kilkadziesi膮t metr贸w nie by艂o ;)

No, to jest wlasnie jej zaleta ;-). Jak ruszalem z DC z ML-145 na dachu, to z drugim autem z taka sama antena na dachu nie moglismy sie z bliska dogadac...

Ja z Triflexa jestem bardzo zadowolony.

--
Axel

Data: 2011-06-30 23:16:11
Autor: Maciej M.
On 2011-06-30 23:02, Axel wrote:

A normalna antene radiowa tez wymieniasz po myjni?

Jak mi si臋 zechce przy niej majstrowa膰, to potem musz臋 - jak ostatnio ;)

To nie latwiej od razu samochod wymienic? :-P

艁atwiej nie 艂atwiej, raczej na pewno b臋dzie szybciej ni偶 nast臋pna antena ;)

[...]

No dobrze, ale przecie偶 daj臋 Mic gain w d贸艂 i wtedy powinno nie by膰 takiego przesterowania?

[...]

Pomy艣limy. P贸藕niej. Jak co艣 to b臋dzie druga antena na zapas ;)

--
MM

Data: 2011-06-30 10:50:37
Autor: Lukasz
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca uwag przy zakupie?
U縴tkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisa w wiadomo禼i news:8810561010.20110629122907pik-net.pl...
Hello Miko砤j,

a ja polecam tak anten: http://www.cbmarket.pl/antenacbsiriotriflex-p-73.html (da砮m za ni 190 z)
u mnie w aucie wygl眃a identycznie jak ta od radia, radio fm odbiera r體nie dobrze, CB wystarczaj眂o - zasi阦u nie podam - kilka km - ale wcze秐iej mia砮m Presidenta - nie pami阾am modelu ale mia 140 albo 160cm d硊go禼i - jak dla mnie zbiera po prostu za du縪- kilkana禼ie kilometr體 IMO jest fajne w szczerym polu, jak jest wi阠ej dr骻 r體noleg硑ch czy w podobnych kierunkach to ju mo縩a b酬dnie zinterpretowa informacje.

Lukasz

Data: 2011-07-02 09:37:11
Autor: Lukasz
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca uwag przy zakupie?
U縴tkownik "Lukasz" <lukasz@bojUSUNDUZELITERYczuk.net.pl> napisa w wiadomo禼i news:iuhdd5$sud$1inews.gazeta.pl...
[...]

Wczoraj musia砮m wykr阠i bata od anteny - musia砮m przewie兼 co na dachu - cb nie dzia砤硂 ale radio nadal dzia砤硂, wi阠 wygl眃a na to 縠 bat jest od cb a fm zaszyte jest wewn眛rz podstawy

Lukasz

Data: 2011-06-29 16:50:42
Autor: Maciej M.
On 2011-06-29 12:25, Miko艂aj Jopczy艅ski wrote:

[...]

Auto mam zamiar wkr贸tce zmienia膰, wi臋c dziur robi膰 nie b臋d臋. Zreszt膮 jedn膮 ju偶 mam, prawdopodobnie podstawa teleskopowej anteny GSM na tylnym b艂otniku...

W nowym te偶 nie b臋d臋 mia艂 zamiaru, bo te偶 hatchback b臋dzie i problem贸w z wyci膮gni臋ciem kabla na dach nie b臋dzie.

Jak stan臋 si臋 fanatykiem CB lub sobie kupie TIR'a, to sobie zrobi臋 dziur臋 albo porz膮dn膮 mas臋. Na razie - nie grozi ;)

--
MM

Data: 2011-06-29 16:52:48
Autor: Maciej M.
On 2011-06-29 12:25, Miko艂aj Jopczy艅ski wrote:

[...]

Auto mam zamiar wkr贸tce zmienia膰, wi臋c dziur robi膰 nie b臋d臋. Zreszt膮 jedn膮 ju偶 mam, prawdopodobnie zatkan膮 podstaw膮 teleskopowej anteny GSM na tylnym b艂otniku...

W nowym czterok贸艂ku te偶 nie b臋d臋 mia艂 zamiaru wierci膰, bo to te偶 hatchback b臋dzie i problem贸w z wyci膮gni臋ciem kabla na dach nie widz臋 przez tyln膮 klap臋.

Data: 2011-06-29 20:19:47
Autor: Yogi\(n\)
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca膰 uwag臋 przy zakupie?
U偶ytkownik "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:iufe7s$bus$2usenet.news.interia.pl...

Jak stan臋 si臋 fanatykiem CB lub sobie kupie TIR'a, to sobie zrobi臋 dziur臋 albo porz膮dn膮 mas臋. Na razie - nie grozi ;)

Niekoniecznie musisz robi膰 dziur臋, ja mam antene CB zamontowan膮 w dziurze po antenie FM, a anten臋 FMma zamontowan膮 pod plastikiem klapy. Jedna i druga zbieraja b. dobrze. Mo偶esz tez kupi膰 triflexa i zamontowa膰 w miejscu anteny FM - robota na ok. 45 minut jesli nie masz dw贸ch lewych r膮k, a wygoda niepor贸wnywalna z magnesem.

Data: 2011-06-29 23:09:45
Autor: Maciej M.
On 2011-06-29 20:19, Yogi(n) wrote:

[...]

Sam monta偶 triflexa to bana艂 (plastikowy zatrzask, dwa torxy i jedna nakr臋tka M8) w moim przypadku, ale niebanalne jest ju偶 przeci膮gni臋cie kabla antenowego CB przez podsufitk臋 i s艂upek boczny a偶 do konsoli centralnej.

O takich przer贸bkach b臋d臋 my艣la艂 przy nowym w贸zku, tutaj sobie odpuszczam na rzecz w miar臋 estetycznego przeci膮gni臋cia kabla do tylnej klapy i magnes贸wki na dachu.

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2011-06-30 08:25:36
Autor: Myjk
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca膰 uwag臋 przy zakupie?
Wed, 29 Jun 2011 23:09:45 +0200, Maciej M.
ale niebanalne jest ju偶 przeci膮gni臋cie kabla antenowego CB przez podsufitk臋 i s艂upek boczny a偶 do konsoli centralnej.

Trzeba ci膮gn膮膰 tak jak oryginalny kabel FM
-- do bocznego s艂upka tylnego, a nast臋pnie progami najsamprz贸d.

--
Pozdor Myjk

Data: 2011-06-30 10:40:32
Autor: Maciej M.
On 2011-06-30 08:25, Myjk wrote:

[...]

U mnie kabel idzie s艂upkiem przednim (OIDP prawym), a to oznacza grzebanie dosy膰 powa偶ne w ca艂ej desce rozdzielczej.

--
MM

Data: 2011-06-29 11:07:05
Autor: Axel
On 2011-06-28 16:28, Mikolaj Jopczynski wrote:
Aby nie zanudzac kt髍e radio jest lepsze, czy antena dluzsza chcialbym
prosic tym razem o odpowiedz na pytanie - na jakie parametry i funkcje
nalezy zwracac uwage przy zakupie radia i anteny CB?
Inaczej, Uniden 520x lub president harry II/johny II bez asc.
Co do Presidenta - raczej odpada, 400zl za same radio na poczatek to raczej za duzo.

No to proponuje Ci to:

http://allegro.pl/cb-radio-m-tech-legend-ii-sklep-w-wa-i1681376581.html

To jest klon radia President Harry II.

Dziure w dachu - zacznij do tego, a jak nie chcesz dziurawic, to pozadna
podstawa magnetyczna.
Oczywiscie bedzie podstawa magnetyczna, tylko i wylacznie - zadnych dziur.

ML-145

--
Axel

Data: 2011-06-29 16:20:01
Autor: Maciej M.
On 2011-06-29 11:07, Axel wrote:

[...]

ASC widz臋 ma dopiero III...

[...]

O o o - fajny, d艂ugi bacik na 5/8 fali - podzi臋kowa艂, wezm臋 pod uwag臋.

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2011-06-30 08:34:25
Autor: Grejon
W dniu 2011-06-29 16:20, Maciej M. pisze:
On 2011-06-29 11:07, Axel wrote:

[...]

ASC widz ma dopiero III...

Powa縩ie? http://www.ceneo.pl/1142481

Data: 2011-06-30 10:42:13
Autor: Maciej M.
On 2011-06-30 08:34, Grejon wrote:

[...]

Powa偶nie? http://www.ceneo.pl/1142481

Masz racj臋, przeoczy艂em - tak czy siak to ~4 st贸wki... mo偶e p贸偶niej.

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2011-06-30 11:04:49
Autor: Axel

No to proponuje Ci to:
http://allegro.pl/cb-radio-m-tech-legend-ii-sklep-w-wa-i1681376581.html
To jest klon radia President Harry II.
ASC widze ma dopiero III...

Nie - byla wersja II z ASC, moja siostra takiego uzywa. Ja mam Harrego III i ASC praktycznie nie uzywam - wole sam pokrecic squelchem (i RF-gainem).
Ale poniewaz sie skrzywiles na Presidenta, ze drogi - podalem Ci tanie rozwiazanie. Jeszcze tansze to Alan 109.

[...]
O o o - fajny, dlugi bacik na 5/8 fali - podziekowal, wezme pod uwage.
Pozdrawiam,

Tak w ogole, to trzeba bylo zapuscic temat dwa tygodnie temu in real - popatrzylbys na rozwiazania w roznych autach, pomacal, potestowal....

--
Axel

Data: 2011-06-30 12:53:15
Autor: Lukasz
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracac uwage przy zakupie?
U縴tkownik "Axel" <alexb@polbox.BEZSPAMU.com> napisa w wiadomo禼i news:iuhe7m$2op$1inews.gazeta.pl...
Nie - byla wersja II z ASC, moja siostra takiego uzywa. Ja mam Harrego III i ASC praktycznie nie uzywam - wole sam pokrecic squelchem (i RF-gainem).

a ja sobie chwal, nie mam RF-gaina i nie uwa縜m aby by mi niezb阣ny, a ASC u縴wam prawie ca硑 czas  (jakie ma砮 TTI) - oczywi禼ie poza miastem, w mie禼ie skr阠am wi阠ej SQ albo wy潮czam radio ze wzgl阣u na pysie i inne takie..

Lukasz

Data: 2011-06-30 16:12:55
Autor: Maciej M.
On 2011-06-30 12:53, Lukasz wrote:

Nie - byla wersja II z ASC, moja siostra takiego uzywa. Ja mam Harrego
III i ASC praktycznie nie uzywam - wole sam pokrecic squelchem (i
RF-gainem).

a ja sobie chwal臋, nie mam RF-gaina i nie uwa偶am aby by艂 mi niezb臋dny, a
ASC u偶ywam prawie ca艂y czas (jakie艣 ma艂e TTI) - oczywi艣cie poza miastem,
w mie艣cie skr臋cam wi臋cej SQ albo wy艂膮czam radio ze wzgl臋du na pysie i
inne takie..

Z tanich CB z ASC to s膮 dwa:

Intek M130 Plus - od ~190z艂
TTI TCB 550 AM  - od ~150z艂

Z tego co doczyta艂em nie zbieraj膮 one zbyt pochlebnych opinii...

Generalnie jest d艂ugo d艂ugo nic, a potem dopiero ... President Tommy ASC za ~350z艂

Prawda li to?

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2011-06-30 23:05:25
Autor: Axel

"Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl> wrote in message news:iui0bb$f98$1usenet.news.interia.pl...
Z tanich CB z ASC to s膮 dwa:

Intek M130 Plus - od ~190z艂
TTI TCB 550 AM  - od ~150z艂

Z tego co doczyta艂em nie zbieraj膮 one zbyt pochlebnych opinii...

Mi w zaprzyjaznionym serwisie CB odradzili TTI ze wzgledu na duza usterkowosc.

Generalnie jest d艂ugo d艂ugo nic, a potem dopiero ... President Tommy ASC za ~350z艂

Tommy za to nie ma modulacji FM.
Ja bym a Twoim miejscu, zakladajac, ze pierwsze radio ma byc mocno "budzetowe", darowal sobie to ASC.

--
Axel

Data: 2011-06-30 23:38:53
Autor: Maciej M.
On 2011-06-30 23:05, Axel wrote:

[...]

I dlatego w艂a艣nie my艣l臋 o tym, co zaproponowa艂e艣...

--
MM

Data: 2011-07-07 13:56:33
Autor: Maciej M.
[FINA艁] Re: CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracac uwage przy zakupie ?
On 2011-06-30 23:38, Maciej M. wrote:
On 2011-06-30 23:05, Axel wrote:

[...]

Temat przemy艣lany po Waszych cennych wypowiedziach i zrealizowany - jestem w艂a艣nie 艣wie偶o po zakupie zestawu:

- M-Tech Legend II z RF Gain i ANL, sympatyczne malutkie radyjko, 艂adnie wykonane (pomimo Made in PRC), wyj艣cie na g艂o艣nik EXT, bez ASC
- Sirio ML-145, z foli膮 alu i gumowym kondonem pod stopk臋, podobno dobrej jako艣ci (Made in Italy)
- zwyk艂y reflektometr SWR z kabelkiem

Ca艂o艣膰: ~360z艂 - a wi臋c zgodnie z zaplanowanym bud偶etem.

Generalnie przyjemne zaskoczenie - antenk臋 mo偶na stroi膰 przez wysuwanie/chowanie bata (imbusikiem do regulacji), a gdyby mi kabla zabrak艂o to wtedy sprzedawca mi dorobi d艂u偶szy bez utraty gwarancji.

Jak dobrze p贸jdzie to ju偶 w weekend zamontuje si臋 co trzeba - no i b臋d臋 on-AIR ;)

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2011-07-07 19:58:22
Autor: adam
[...]

Gratuluje zakupu, chociaz gdybys kupil lepsze radio, zawsze moglbys przeniesc radio do nowego nabytku:)
Pzdr
Adam

Data: 2011-07-07 23:09:54
Autor: Maciej M.
On 2011-07-07 19:58, adam wrote:

[...]

My艣l臋, 偶e nie ma co si臋 pcha膰 z armat膮 na motyle ;)

Na razie wst臋pnie antena zamontowana, zestrojona na szybko miernikiem do radia pod blokiem (SWR od 1,0 do 1,2 sic!) - p贸藕niej monta偶 na sta艂e w schowku.

Tymczasem zaskakuj膮co 艂adnie to dzia艂a wg. mnie, na oko s艂yszalno艣膰 do 10km b臋d膮c w mie艣cie, mnie te偶 艂adnie s艂ysz膮 - jutro b臋dzie pierwszy test drogowy.

Co do lepszego radia - je艣li cz臋stotliwo艣膰 u偶ywania CB b臋dzie na tyle wysoka, i jednocze艣nie poczuj臋 potrzeb臋 posiadania luksus贸w do tego stopnia 偶e uzasadniony b臋dzie zakup President'a, to oczywi艣cie pomy艣limy wtedy o zmianie.

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2011-07-07 23:31:02
Autor: huri_khan
[FINA艁] Re: CB radio - zestaw - na ja kie funkcje i parametry zwracac uwage przy zaku pie?
Dnia Thu, 07 Jul 2011 23:09:54 +0200, Maciej M. napisa(a):

Na razie wst阷nie antena zamontowana, zestrojona na szybko miernikiem do radia pod blokiem (SWR od 1,0 do 1,2 sic!) - p蠹niej monta na sta砮 w schowku.

Wiesz co oznacza SWR na poziomie 1,0 ?

Data: 2011-07-08 00:09:22
Autor: Maciej M.
On 2011-07-07 23:31, huri_khan wrote:

Na razie wst臋pnie antena zamontowana, zestrojona na szybko miernikiem do
radia pod blokiem (SWR od 1,0 do 1,2 sic!) - p贸藕niej monta偶 na sta艂e w
schowku.

Wiesz co oznacza SWR na poziomie 1,0 ?

Tak, oznacza to stan doskona艂y (nie istnieje) w kt贸rym nie ma 偶adnych strat mocy ani odbi膰.

1,0 mam na 20 a 1,1-1,2 na 1 i 40... dlatego sic! a偶 mi si臋 nie chce w to wierzy膰...

--
MM

Data: 2011-07-08 00:18:39
Autor: Micha Baszy駍ki
[FINA Re: CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracac uwage przy zakupie?
W dniu 2011-07-07 23:31, huri_khan pisze:
[...]

zale縴 jeszcze czym mierzone..
Bo te mierniczki za 30 pln to jako super dok砤dne nie s.
A wa縩e jest to, 縠 z砤pa rezonans anteny (ma minimum na 20 kanale) i 縠 jest du縜 szansa na to, 縠 SWR jest i tak poni縠j 1,5.

--
Pozdr.
Micha

Data: 2011-07-01 00:22:29
Autor: Micha艂 Baszy艅ski
W dniu 2011-06-30 23:05, Axel pisze:

Generalnie jest d艂ugo d艂ugo nic, a potem dopiero ... President Tommy
ASC za ~350z艂

Tommy za to nie ma modulacji FM.

a jak cz臋sto w Polsce u偶ywa si臋 FM?

--
Pozdr.
Micha艂

Data: 2011-07-01 08:05:55
Autor: Axel
"Michal Baszynski" <mbaszyns@ga.ze.ta.pl> wrote in message

Tommy za to nie ma modulacji FM.
a jak czesto w Polsce uzywa sie FM?

A na zagranice kupujesz drugie radio? Bo ja jezdze raczej z jednym...

--
Axel

Data: 2011-07-01 08:11:47
Autor: Cavallino
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracac uwage przy zakupie?
U縴tkownik "Axel" <alexb@polbox.BEZSPAMU.com> napisa w wiadomo禼i news:iujo49$n0d$1inews.gazeta.pl...
"Michal Baszynski" <mbaszyns@ga.ze.ta.pl> wrote in message

Tommy za to nie ma modulacji FM.
a jak czesto w Polsce uzywa sie FM?

A na zagranice kupujesz drugie radio? Bo ja jezdze raczej z jednym...

Ja te i jako brak FM nie bardzo przeszkadza.

Data: 2011-07-01 09:21:45
Autor: Yogi\(n\)
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracac uwage przy zakupie?
U縴tkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisa w wiadomo禼i news:iujof0$in3$1news.onet.pl...
[...]

A to juz zale縴 od tego, czy chcesz pogada z Polakami z samochodu za Tob, czy te z miejscowymi. No i oczywi禼ie od zagranicy (choc nie wiem, gdzie jeszcze obowi眤uje modulacja AM).

Data: 2011-07-01 11:42:04
Autor: Cavallino
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracac uwage przy zakupie?
U縴tkownik "Yogi(n)" <yogi_n@tlen.pl> napisa w wiadomo禼i news:4e0d7595$0$2489$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Dok砤dnie.
Z miejscowymi nie chcia砮m, zreszt i tak rzadko kto ma.

Data: 2011-06-30 16:05:29
Autor: Maciej M.
On 2011-06-30 11:04, Axel wrote:

No to proponuje Ci to:
[...]

Posiedzia艂em 艂adnych par臋 godzin w r贸偶nych stronach, forach i grupach, i wysz艂o 偶e chyba jednak wybior臋 toto na wakacyjne woja偶e:

<http://www.ceneo.pl/9180248> - czyli Twoja sugestia. Zasadniczy plus - 艣wieci na zielono, jak i reszta 艣wiate艂ek w 偶elazku. I do schowka nad radio te偶 powinno wle藕膰 z racji ma艂ych gabaryt贸w.

ASC poczeka na nowe auto, wi臋kszy bud偶et, President'a a i by膰 mo偶e Triflexa.

[...]

Co do ML-145 - to widz臋 ca艂膮 mas臋 anten w tym samym modelu, ale firmowane przez r贸偶ne naklejki:

<http://www.ceneo.pl/Anteny_CB;0112-0;szukaj-145.htm> -> rozrzut cenowy od ~85z艂 a偶 po 185z艂.

Czym si臋 te wszystkie modele r贸偶ni膮 od siebie i co faktycznie mo偶e by膰 warte uwagi?

Kto艣 co艣 wie?

[...]

Wiesz, wtedy to nawet nie s膮dzi艂em 偶e tak szybko si臋 zdecyduj臋, zreszt膮 by艂y inne ciekawsze kwestie, ni偶 macanie w wolnym czasie po ciemku sprz臋t贸w ;)

Pewne inne kwestie finansowe "uwolni艂y" temat, wi臋c jest jak jest - b臋dzie decyzja, monta偶 i mo偶na jecha膰 w tras臋.

--
MM

Data: 2011-06-30 23:17:09
Autor: Axel

"Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl> wrote in message news:iuhvr4$efb$1usenet.news.interia.pl...

[...]

Czym sie roznia (poza jednym ewidentnie mniejszym magnesem, czego nie polecam) to Ci nie powiem. Ja bym bral Midlanda albo Sirio (zwykle Midland jest drozszy)

--
Axel

Data: 2011-06-30 16:41:50
Autor: Micha Baszy駍ki
W dniu 2011-06-29 11:07, Axel pisze:

No to proponuje Ci to:

http://allegro.pl/cb-radio-m-tech-legend-ii-sklep-w-wa-i1681376581.html

tylko przy tym radiu sugerowa砨ym sprawdzenie, czy nie warto dokupi do niego zewn阾rznego g硂秐ika - na wbudowanym d紈i阫 jest kiepskawy..

--
Pozdr.
Micha

Data: 2011-06-30 17:02:31
Autor: jerzu
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracac uwage przy zakupie?
On Thu, 30 Jun 2011 16:41:50 +0200, Micha Baszy駍ki
<mbaszyns@ga.ze.ta.pl> wrote:

tylko przy tym radiu sugerowa砨ym sprawdzenie, czy nie warto dokupi do niego zewn阾rznego g硂秐ika - na wbudowanym d紈i阫 jest kiepskawy..

Podobnie jak w Unidenie 510/520. Moje poprzednie radio, K6122 mia硂
bardzo 砤dny d紈i阫 z wbudowanego g硂snika.

Data: 2011-06-30 17:59:37
Autor: RoMan Mandziejewicz
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracac uwage przy zakupie?
Hello jerzu,

Thursday, June 30, 2011, 5:02:31 PM, you wrote:

[...]

Idealnie nadaj si g硂秐iczki Nokii do starych Cark體. Mieszcz si
pomi阣zy zag丑wkiem a fotelem - trzeba si tylko przyzwyczai do g硂su
zza karku (nomen omen).

--
Best regards,

Data: 2011-06-30 18:29:37
Autor: jerzu
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracac uwage przy zakupie?
On Thu, 30 Jun 2011 17:59:37 +0200, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl> wrote:

Idealnie nadaj si g硂秐iczki Nokii do starych Cark體. Mieszcz si
pomi阣zy zag丑wkiem a fotelem - trzeba si tylko przyzwyczai do g硂su
zza karku (nomen omen).

Taki g硂秐ik mam w u縴ciu od 2006 roku :)

Data: 2011-06-30 22:20:27
Autor: RoMan Mandziejewicz

Thursday, June 30, 2011, 6:29:37 PM, you wrote:

Idealnie nadaj si g硂秐iczki Nokii do starych Cark體. Mieszcz si
pomi阣zy zag丑wkiem a fotelem - trzeba si tylko przyzwyczai do g硂su
zza karku (nomen omen).
Taki g硂秐ik mam w u縴ciu od 2006 roku :)

Ode mnie zgapi砮 ;P

--
Best regards,

Data: 2011-06-30 23:14:01
Autor: Micha Baszy駍ki
[...]

mog jaki link do takiego prosi?
(P.S. nigdy Nikii nie mia砮m ;-P )

--
Pozdr.
Micha

Data: 2011-06-30 23:54:43
Autor: RoMan Mandziejewicz
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracac uwage przy zakupie?
Hello Micha,

Thursday, June 30, 2011, 11:14:01 PM, you wrote:

[...]

http://allegro.pl/oryginalny-glosnik-nokia-hfs-12-najlepszy-do-cb-i1689866149.html

Tylko by硑 dwie wersje tego g硂snika - taka, jak w tej aukcji - bardzo
zgrabny i nie rzucaj眂y si w oczy, oraz druga wersja - z g硂秐ikiem
okr眊硑m - ju nie tak sympatyczny.
U縴砮m uchwytu do umocowania g硂snika do pr阾a zag丑wka.

Uprzedzaj眂: to nie moja aukcja - pierwsza z dobr miniaturk z
wyszukiwarki Allegro na has硂 "nokia hfs*"

--
Best regards,

Data: 2011-07-01 00:30:21
Autor: Micha Baszy駍ki
[...]

OK, dzi阫i wielkie - u縴wam obecnie bardzo podobnego g硂snika, tylko 縠 w zestawie g硂snom體i眂ym Bluetooth Motoroli.
Do CB g硂snika dodatkowego nie mam, bo Valery ma bardzo przyzwoity wbudowany :-). Ale szukam jakiego przyzwoitego g硂snika dla kobiety - ma w砤秐ie M-Techa Legend w swoim samochodzie..

--
Pozdr.
Micha

Data: 2011-07-01 09:52:28
Autor: Maciej M.
On 2011-06-30 23:54, RoMan Mandziejewicz wrote:

mog臋 jaki艣 link do takiego prosi膰?
(P.S. nigdy Nikii nie mia艂em ;-P )

http://allegro.pl/oryginalny-glosnik-nokia-hfs-12-najlepszy-do-cb-i1689866149.html

Tylko by艂y dwie wersje tego g艂osnika - taka, jak w tej aukcji - bardzo
zgrabny i nie rzucaj膮cy si臋 w oczy, oraz druga wersja - z g艂o艣nikiem
okr膮g艂ym - ju偶 nie tak sympatyczny.
U偶y艂em uchwytu do umocowania g艂osnika do pr臋ta zag艂贸wka.

Uprzedzaj膮c: to nie moja aukcja - pierwsza z dobr膮 miniaturk膮 z
wyszukiwarki Allegro na has艂o "nokia hfs*"

Jak taki g艂o艣nik pod艂膮czy膰 do radia, bez utraty gwarancji na nie i grzebania w 艣rodku?

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2011-07-01 09:56:03
Autor: Grejon
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracac uwage przy zakupie?
W dniu 2011-07-01 09:52, Maciej M. pisze:

Jak taki g硂秐ik pod潮czy do radia, bez utraty gwarancji na nie i
grzebania w 秗odku?

Mini-jackiem?

Data: 2011-07-01 10:12:30
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, July 1, 2011, 9:52:28 AM, you wrote:

[...]

W硂zy wtyczk do gniazdka. Je秎i u縴jesz g硂秐iczka Nokii, to
b阣ziesz musia we wtyczce obci辨 plastikowe skrzyde砶a.

--
Best regards,

Data: 2011-07-01 11:59:15
Autor: Maciej M.
On 2011-07-01 10:12, RoMan Mandziejewicz wrote:

[...]

W艂ozy膰 wtyczk臋 do gniazdka. Je艣li u偶yjesz g艂o艣niczka Nokii, to
b臋dziesz musia艂 we wtyczce obci膮膰 plastikowe skrzyde艂ka.

Faktycznie, w instrukcji do radia jest z ty艂u pokazane gniazdko na g艂o艣nik zewn臋trzny ... podzi臋kowa艂.

--
MM

Data: 2011-07-01 14:36:24
Autor: Axel
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracac uwage przy zakupie?
"Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl> wrote in message

Jak taki glosnik podlaczyc do radia, bez utraty gwarancji na nie i
grzebania w srodku?
Wlozyc wtyczke do gniazdka. Jesli uzyjesz glosniczka Nokii, to
bedziesz musial we wtyczce obciac plastikowe skrzydelka.
Faktycznie, w instrukcji do radia jest z tylu pokazane gniazdko na glosnik zewnetrzny ... podziekowal.

A juz myslalem, ze jak kupujesz kino domowe, to przez rok glosnikow nie podlaczasz, zeby gwarancji nie stracic :-PPPPP

--
Axel

Data: 2011-06-29 12:18:31
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-06-28, Maciej M. <xenes@[no-spam]> wrote:

Dziure w dachu - zacznij do tego, a jak nie chcesz dziurawic, to pozadna
podstawa magnetyczna.

Oczywi禼ie b阣zie podstawa magnetyczna, tylko i wy潮cznie - 縜dnych dziur.

Koniecznie naklej kawa砮k folii w miejscu gdzie b阣ziesz stawia anten.

Pzdr,
Krzysiek Kie砪zewski

Data: 2011-06-29 13:18:36
Autor: Axel

Oczywi禼ie b阣zie podstawa magnetyczna, tylko i wy潮cznie - 縜dnych
dziur.
Koniecznie naklej kawa砮k folii w miejscu gdzie b阣ziesz stawia anten.

Zeby lakiej, zamiast zadrapan, mial inny kolor po zdjeciu nalepki za kilka lat? :-P
Zreszta - XM raczej nowy nie jest, mysle, ze wlasciciel przezyje pare rysek :-)

--
Axel

Data: 2011-06-29 13:59:38
Autor: Krzysiek Kielczewski
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca忙 uwag锚 przy zakupie?
On 2011-06-29, Axel <alexb@polbox.BEZSPAMU.com> wrote:

Oczywi露cie b锚dzie podstawa magnetyczna, tylko i wy鲁卤cznie - 驴adnych
dziur.
Koniecznie naklej kawa鲁ek folii w miejscu gdzie b锚dziesz stawia鲁 anten锚.

Zeby lakiej, zamiast zadrapan, mial inny kolor po zdjeciu nalepki za kilka lat? :-P
Zreszta - XM raczej nowy nie jest, mysle, ze wlasciciel przezyje pare rysek :-)

Par臋 rysek b臋dzie mia艂 po tygodniu. A je艣li nie wykosztuje si臋 nie
potrzebnie na foli臋 z jakim艣 filtrem UV to r贸偶nica koloru b臋dzie
niewielka.

Pzdr,
Krzysiek Kie艂czewski

Data: 2011-06-29 16:54:57
Autor: Maciej M.
On 2011-06-29 13:18, Axel wrote:

Oczywi艣cie b臋dzie podstawa magnetyczna, tylko i wy艂膮cznie - 偶adnych
dziur.
Koniecznie naklej kawa艂ek folii w miejscu gdzie b臋dziesz stawia艂 anten臋.

Zeby lakiej, zamiast zadrapan, mial inny kolor po zdjeciu nalepki za kilka
lat? :-P

Raczej kilka miesi臋cy max ;)

Zreszta - XM raczej nowy nie jest, mysle, ze wlasciciel przezyje pare rysek
:-)

Pod艂o偶y si臋 kawa艂ek czego艣 i b臋dzie. Brandzlowa膰 ryskami si臋 nie mam zamiaru ;)

--
MM

Data: 2011-06-29 14:23:36
Autor: Artur Ma秎眊
On 2011-06-28, Maciej M.<xenes@[no-spam]>  wrote:

[...]

Lepsze s foliowe siatki - wi阠e ludzi ma ubaw.

Data: 2011-06-29 16:33:41
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-06-29, Artur Ma秎眊 <futrzak@polbox.com> wrote:

[...]

A co jest zabawnego w kawa砶u przezroczystej folii samoprzylepnej?

Krzysiek Kie砪zewski

Data: 2011-06-29 16:58:01
Autor: Maciej M.
On 2011-06-29 14:23, Artur Ma艣l膮g wrote:

Koniecznie naklej kawa艂ek folii w miejscu gdzie b臋dziesz stawia艂 anten臋.

Lepsze s膮 foliowe siatki - wi臋ce ludzi ma ubaw.

To wcale 艣mieszne nie jest. Ostanio z braku laku, pod艂o偶y艂em woreczek z zapi臋ciem strunowym. I 偶yj臋.

--
MM

Data: 2011-06-29 16:43:58
Autor: Maciej M.
On 2011-06-29 12:18, Krzysiek Kielczewski wrote:

[...]

A nie wystarczy da膰 kawa艂ek czego艣 na stopk臋 magnetyczn膮 anteny, zamiast naklejania czego艣 po lakierze?

--
MM

Data: 2011-06-30 11:55:02
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-06-29, Maciej M. <xenes@[no-spam]> wrote:

[...]

A nie wystarczy da kawa砮k czego na stopk magnetyczn anteny, zamiast naklejania czego po lakierze?

Nie. Lakier nie jest rysowany przez sam podstaw magnetyczn, tylko
przez piasek/kurz pomi阣zy podstaw a dachem.

Pzdr,
Krzysiek Kie砪zewski

Data: 2011-06-29 14:00:42
Autor: Myjk
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca膰 uwag臋 przy zakupie?
Wed, 29 Jun 2011 00:25:24 +0200, Maciej M.
Oczywi艣cie b臋dzie podstawa magnetyczna, tylko i wy艂膮cznie - 偶adnych dziur.

W jakim samochodzie b臋dziesz to zak艂ada艂 (marka/silnik)?

--
Pozdor Myjk

Data: 2011-06-29 16:53:33
Autor: Maciej M.
On 2011-06-29 14:00, Myjk wrote:

Oczywi艣cie b臋dzie podstawa magnetyczna,
tylko i wy艂膮cznie - 偶adnych dziur.

W jakim samochodzie b臋dziesz to zak艂ada艂 (marka/silnik)?

XM 2.1TD z elektroniczn膮 pomp膮 wtryskow膮 Lucas'a

A co?

--
MM

Data: 2011-06-29 18:35:03
Autor: Myjk
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca膰 uwag臋 przy zakupie?
Wed, 29 Jun 2011 16:53:33 +0200, Maciej M.
XM 2.1TD z elektroniczn膮 pomp膮 wtryskow膮 Lucas'a
A co?

Powiniene艣 mie膰 wzgl臋dny spok贸j, bo CR'e strasznie klepi膮.
Zw艂aszcza japo艅czyki. <bleee>

--
Pozdor
Myjk

Data: 2011-06-29 23:02:27
Autor: Maciej M.
On 2011-06-29 18:35, Myjk wrote:

XM 2.1TD z elektroniczn膮 pomp膮 wtryskow膮 Lucas'a
A co?

Powiniene艣 mie膰 wzgl臋dny spok贸j, bo CR'e strasznie klepi膮.
Zw艂aszcza japo艅czyki.<bleee>

To by potwierdza艂a moja znikoma praktyka - przy ostatnim i jedynym u偶ytkowanym u偶yczonego zestawu CB, mia艂em jedynie leciutki przeg艂os alternatora w g艂o艣niku, i to przy wy艂膮czonym radiu. Przy w艂膮czonym by艂o to nieuchwytne, wi臋c jestem w dobrej my艣li.

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2011-06-29 16:43:23
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-06-28 16:28, Miko艂aj Jopczy艅ski pisze:

- zysk w dB
- oczywi艣cie d艂ugo艣膰

Patrz na dlugosc fali, a nie na zysk/dlugosc.
Ja mam presidenta marylanda 5/8 - antenka bardzo dobra, ale dluga.

Antena pr臋towa o okre艣lonej d艂ugo艣ci fizycznej ma okre艣lon膮 reaktancj臋 X
(no, "pewn膮" rol臋 gra te偶 jej otoczenie). Ma te偶 okre艣lon膮 przez t臋 d艂ugo艣膰,
u艂o偶enie i otoczenie charakterystyk臋 kierunkow膮.
Uk艂ad dopasowuj膮cy ("cewka") transformuje t臋 reaktancj臋 X na reaktancj臋
dopasowan膮 do zasilania czyli czyst膮 rezystancj臋 50ohm, i zapewnia mozliwo艣膰
dostarczenia do anteny i wypomieniowania, teoretycznie (idelany uk艂ad i brak
strat) 100% znaminowej mocy nadajnika. I tyle.

Nie ma 偶adnego "wyd艂uzania elektrycznego do 5/8" - to jest be艂kot.
W _偶adnym_ sensie taki pr臋t nie jest anten膮 5/8L. Uk艂ad dopasowuj膮cy, w szczeg贸lno艣ci
cewka, nie zmienia w og贸le charakterystyki promieniowania anteny, a uzyskanie
dopasowania impedancyjnego, to cecha ka偶dej zestrojonej anteny.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog膮 by膰 niepowa偶ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada膰 w cz臋艣ci

Data: 2011-06-30 09:42:31
Autor: Jakub Witkowski
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca膰 uwag臋 przy zakupie?

Antena pr臋towa o okre艣lonej d艂ugo艣ci fizycznej ma okre艣lon膮 reaktancj臋 X

Heh. W艂a艣nie zauwa偶y艂em 偶e sam z lekka be艂kocz臋 - antena ma oczywi艣cie
impedancj臋, czyli reaktancj臋 + rezystancj臋 ("promieniowania").