CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracać uwagę przy zakupie?

Data: 2011-06-28 16:28:33
Autor: Mikołaj Jopczyński
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracać uwagę przy zakupie?
W dniu 2011-06-28 10:52, Maciej M. pisze:
Hej,

Po ostatnim zlocie naszła mnie finalna ochota na sprawienie sobie
kompletu CB.

Aby nie zanudzać które radio jest lepsze, czy antena dłuższa chciałbym
prosić tym razem o odpowiedź na pytanie - na jakie parametry i funkcje
należy zwracać uwagę przy zakupie radia i anteny CB?

Inaczej, Uniden 520x lub president harry II/johny II bez asc.

- zysk w dB
- oczywiście długość

Patrz na dlugosc fali, a nie na zysk/dlugosc.
Ja mam presidenta marylanda 5/8 - antenka bardzo dobra, ale dluga.

Na co jeszcze zwracać uwagę?

Dziure w dachu - zacznij do tego, a jak nie chcesz dziurawic, to pozadna podstawa magnetyczna.

Aha jeszcze jedno - jest sens w kupowanie miernika do jednostkowego
zestrojenia zestawu, czy też lepiej po prostu podjechać do konkretnej
znającej się firmy aby to zrobili sami na miejscu odpłatnie oczywiście?

Nie ma sensu, szczegolnie jezeli bedziesz mial na stale w dziurze/mocowaniu.

A może ktoś może podać kompetentne firmy w w/w temacie, które sprzedadzą
zestrojony komplet za rozsądne pieniądze w Krakowie?

Antene stroi sie pod auto/miejsce na/w aucie, wiec dupa ;)

--
Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 | www.tychy-online.pl

Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline

Data: 2011-06-28 17:22:55
Autor: bratPit
[...]

a dlaczego bez ASC?

brat

Data: 2011-06-28 19:11:09
Autor: Mikołaj Jopczyński
W dniu 2011-06-28 17:22, bratPit pisze:

[...]

Bo nie mam za uf uf uf ania do tego. Wole sobie radio wyregulowac recznie.

Data: 2011-06-28 21:45:45
Autor: bratPit
[...]

ja tam mam Harryego II z ASC i sobie chwalę, gałki SQ nie ruszam a kręcę jedynie RF Gainem, z tym że radio było w Sinadzie w Częstochowie i poprawiali ASC i RF Gaina,
zdaje się że radia z późniejszego okresu były fabrycznie poprawiane, więc nie powinno być problemu,

brat

Data: 2011-06-28 22:58:57
Autor: jerzu
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca uwag przy zakupie?
On Tue, 28 Jun 2011 19:11:09 +0200, Mikoaj Jopczyski
<mikolaj.jopczynski@gmail.com> wrote:

Bo nie mam za uf uf uf ania do tego. Wole sobie radio wyregulowac recznie.

1. ASC moana wyczy.
2. ASC bardzo adnie dziaa w trasie. W miecie ju nie jest tak
rowo.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-06-29 00:27:43
Autor: Maciej M.
On 2011-06-28 22:58, jerzu wrote:

Bo nie mam za uf uf uf ania do tego. Wole sobie radio wyregulowac recznie.

1. ASC możana wyłączyć.
2. ASC bardzo ładnie działa w trasie. W mieście już nie jest tak
różowo.

OK, więc dokładam ASC - bo radio będzie raczej tylko i wyłącznie na trasy ;)

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2011-06-29 00:25:24
Autor: Maciej M.
On 2011-06-28 16:28, Mikołaj Jopczyński wrote:

[...]

Co do Presidenta - raczej odpada, 400zł za same radio na początek to raczej za dużo.

Wracając do Uniden'a 520XL (takiego znalazłem) - co on takiego wartego zainteresowania w sobie ma?

Dziure w dachu - zacznij do tego, a jak nie chcesz dziurawic, to pozadna
podstawa magnetyczna.

Oczywiście będzie podstawa magnetyczna, tylko i wyłącznie - żadnych dziur.

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2011-06-28 22:44:01
Autor: masti
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca uwag przy zakupie?
Dnia pięknego Wed, 29 Jun 2011 00:25:24 +0200 osobnik zwany Maciej M.
wystukał:

Wracając do Uniden'a 520XL (takiego znalazłem) - co on takiego wartego
zainteresowania w sobie ma?

jak na takie tanie radio działa normalnie.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-06-29 01:07:25
Autor: Maciej M.
On 2011-06-29 00:44, masti wrote:

Wracając do Uniden'a 520XL (takiego znalazłem) - co on takiego wartego
zainteresowania w sobie ma?

jak na takie tanie radio działa normalnie.

Ale co działa normalnie? Samo radio??

--
MM

Data: 2011-06-29 18:15:17
Autor: Bydl

On 2011-06-29 00:44, masti wrote:

Wracajc do Uniden'a 520XL (takiego znalazem) - co on takiego wartego
zainteresowania w sobie ma?

jak na takie tanie radio dziaa normalnie.

Ale co dziaa normalnie? Samo radio??

Tak.
Wiesz, gdy czowiek skonczy z fascynacj nowym zakupem, a nie spdza w trasie ycia, to zauwaa jak niewiele potrzebuje:
- atw do schowania anten
- gruszk z gitkim kablem
- filtr (ASC) automagicznie odcinajcy to, co szumi i nieczytelne

Jeli jest sybarytto jeszcze dolicz zmienianie kanaw na gruszce ("...daj kolego dwa(*) w gr...").

A jeli dowcipnisiem - dokup papug do informowania pieszych...

I ju.
Tak naprawd caa reszta jest bez znaczenia.
:-)

(*-nigdy: na 16, 22, 37, 5 itp. zawsze dwa gr... ;>)
--
Bydl

Data: 2011-06-30 15:56:07
Autor: Maciej M.
On 2011-06-29 18:15, Bydlę wrote:

[...]

Wiesz, gdy człowiek skonczy z fascynacją nowym zakupem, a nie spędza w
trasie życia, to zauważa jak niewiele potrzebuje:
- łatwą do schowania antenę

Do bagażnika żelazka dużo wlezie ;)

- gruszkę z giętkim kablem
- filtr (ASC) automagicznie odcinający to, co szumi i nieczytelne

Na razie wygląda na to że ~400zł na radio z sensownym ASC wydawać sensu nie widzę. Najpierw "nauka" na czymś prostszym.

Jeśli jest sybarytą to jeszcze dolicz zmienianie kanałów na gruszce
("...daj kolego dwa(*) w górę...").

A jeśliś dowcipnisiem - dokup papugę do informowania pieszych...

Nie grozi ;)

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2011-06-30 19:04:16
Autor: Lukasz
On 2011-06-29 18:15, Bydlę wrote:
- gruszkę z giętkim kablem
- filtr (ASC) automagicznie odcinający to, co szumi i nieczytelne

Na razie wygląda na to że ~400zł na radio z sensownym ASC wydawać sensu nie widzę. Najpierw "nauka" na czymś prostszym.

ja mam TTI model "małe wymiarami" (nie pamiętam jaki)- ma auto SQ i kosztowało ok. 200zł, na jakość głośnika nie narzekam, a w/w. funkcja działą IMO dobrze

Lukasz

Data: 2011-06-30 22:43:20
Autor: Maciej M.
On 2011-06-30 19:04, Lukasz wrote:

[...]

TTI 550 AM:

<http://www.ceneo.pl/1768510>

?

--
MM

Data: 2011-07-01 06:56:15
Autor: Lukasz

Użytkownik "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl> napisał w wiadomości news:iuin52$jga$2usenet.news.interia.pl...
ja mam TTI model "małe wymiarami" (nie pamiętam jaki)- ma auto SQ i
kosztowało ok. 200zł, na jakość głośnika nie narzekam, a w/w. funkcja
działą IMO dobrze
TTI 550 AM: ?

tak, nie narzekam a używam codziennie - bo dzięki triflexowi nie muszę codziennie zakładać anteny - i nie mam na co narzekać, z głośnika słychać wystarczająco wyraźnie, ASC w trasie jest ok, na pewno dużo lepiej niż Cobra z75 - na tym to tylko z zewnętrznym głośnikiem coś słychać, ale mam też (w tej chwili nie zamontowane) najtańsze cb (z wyglądu jak to: http://allegro.pl/radio-cb-ultramax-homologacja-fv-wroclaw-nowosc-i1681534632.html ) , mi się kiedyś udało je kupić za 130zł z anteną na magnes i spisywało się bardzo dobrze jak na najtańsze radio - oczywiście po wymianie anteny, bo na tej w zestawie niewiele łapało - ale jakość dźwięku była dla mnie zadowalająca.

Lukasz

Data: 2011-06-29 01:53:22
Autor: RoMan Mandziejewicz
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca uwag przy zakupie?
Hello Maciej,

Wednesday, June 29, 2011, 12:25:24 AM, you wrote:

[...]

Wracajc do Uniden'a 520XL (takiego znalazem) - co on takiego wartego
zainteresowania w sobie ma?

Spory kopot w sobie ma - schrzaniona cz nadawcza - sieje po
ssiednich kanaach. Z tego powodu zosta wycofany z obrotu.

[...]

--
Best regards,

Data: 2011-06-29 12:24:57
Autor: Mikoaj Jopczyski
[...]

Wycofany zostal dlatego ze:
- byl konkurencja dla presidenta
- byl sprowadzany z us i przerabiany przez kowali, przez co sial po sasiednich kanalach

Ja mam dobrze przerobionego i dziala rownie dobrze ;)

Jak czyta mnie maciek z gliwic ze stacjonarki to wie o czym mowa :)

--
Mikoaj Jopczyski, Tychy Online

Data: 2011-06-29 12:32:06
Autor: RoMan Mandziejewicz
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca uwag przy zakupie?
Hello Mikoaj,

[...]

Jasne - dziesitki innych nie byo konkurencj. Wierz dalej w
urban-legend i i teorie spiskowe.

- byl sprowadzany z us i przerabiany przez kowali, przez co sial po sasiednich kanalach
Ja mam dobrze przerobionego i dziala rownie dobrze ;)

Jasne - bo to nie Ty syszysz skrzeczenia po "dwa wyej".

[...]

--
Best regards,

Data: 2011-06-29 12:42:31
Autor: Mirek Ptak
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca uwag przy zakupie?
Dnia 2011-06-29 12:32,  *RoMan Mandziejewicz* napisa, a mnie co podkusio, eby odpisa:
- byl konkurencja dla presidenta
Jasne - dziesitki innych nie byo konkurencj. Wierz dalej w
urban-legend i i teorie spiskowe.

Dziesitki innych nie reklamoway si jako klony (zreszt zgodnie z prawd) Johnego i Harrego :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)

Data: 2011-06-29 11:54:15
Autor: Waldek Godel
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca uwag przy zakupie?
Dnia Wed, 29 Jun 2011 12:42:31 +0200, Mirek Ptak napisa(a):

[...]

Po pierwsze - dziesitki innych nie zostay wycofane po kontroli UKE
przeprowadzonej na skutek donosu President Polska.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rzd moe zrobi dla ciebie.

Data: 2011-06-29 12:43:26
Autor: Mikoaj Jopczyski
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca uwag przy zakupie?

Jasne - dziesitki innych nie byo konkurencj. Wierz dalej w
urban-legend i i teorie spiskowe.

Urban nie urban (ale ten urban?:)) fakie sa fakty.
Jakos nie ustosunkowales sie do przestrajania radyjek dzialajacych w 5.

Jasne - bo to nie Ty syszysz skrzeczenia po "dwa wyej".

Nie dwa, tylko wlasnie przez to, ze byl przestrajany z us, gdzie sa "5" to sial na 2 sasiednie kanaly, a nie dwa wyzej.

Data: 2011-06-30 11:45:45
Autor: SALAMON
W dniu 2011-06-29 12:43, � pisze:

[...]

jeśli #17 i #19 to są według Ciebie 2 sąsiednie kanały, to ja Ci gratuluję wiedzy. To jest 30 kilo. A na tyle słyszałem Unidena 510 na gierkówce w zeszłym  tygodniu.
Skąd wiem, że to było to radio? Zapytałem panienki z czego nadaje.

SALAMON

Data: 2011-06-29 14:10:17
Autor: Artur Malg
W dniu 2011-06-29 12:24, Mikoaj Jopczyski pisze:
[...]

Taa, jasne. Teorie spiskowe maj si dobrze.

- byl sprowadzany z us i przerabiany przez kowali, przez co sial po
sasiednich kanalach

ROTFL - jako innym to nie przeszkadzao.

Ja mam dobrze przerobionego i dziala rownie dobrze ;)

No tak, Ty masz, to go bdziesz broni do upadego.

Data: 2011-06-29 15:34:45
Autor: Mikoaj Jopczyski
W dniu 2011-06-29 14:10, Artur Malg pisze:

No tak, Ty masz, to go bdziesz broni do upadego.

Misiu ptysiu, mialem tti, mialem presidenta harrego, mialem tez jakiegos wstegowca, wiec jakis oglad mam - nie doszukuj sie 2 dna.

Data: 2011-06-29 17:41:04
Autor: Artur Malg
W dniu 2011-06-29 15:34, Mikoaj Jopczyski pisze:
W dniu 2011-06-29 14:10, Artur Malg pisze:

No tak, Ty masz, to go bdziesz broni do upadego.

Misiu ptysiu,

A co to za twr?

mialem tti, mialem presidenta harrego, mialem tez jakiegos
wstegowca, wiec jakis oglad mam -

ROTFL - ogld na co, na teorie spiskowe i jako toru
nadawczego w ten sposb ocenianego?

nie doszukuj sie 2 dna.

Jaaa? LOL - to ja pisaem?
<cite>
Wycofany zostal dlatego ze:
- byl konkurencja dla presidenta
- byl sprowadzany z us i przerabiany przez kowali, przez co sial po sasiednich kanalach
</cite>

Gdyby mia pojcie o przestrajaniu, to by wiedzia, e przestrojenie
takiego Unidena 510 to aden problem, niestety jego wady nie wynikaj
z przestrojenia, a z jego natury.

Data: 2011-06-29 10:04:00
Autor: Albercik
W dniu 29.06.2011 00:25, Maciej M. pisze:
Oczywiście będzie podstawa magnetyczna, tylko i wyłącznie - żadnych dziur.

Ja antenę przykręciłem do relingu, zrobiłem w nim, a właściwie w aluminiowym jego mocowaniu, dwie dziury przykręciłem miniaturowy kątownik a do niego antenę.
Nawet jak będę się chciał pozbyć CB i anteny to lepiej w owe dziury w relingu dać jakieś zaślepki, czy choćby wkręcić w nie śruby z łbem wpuszczanym, niż zastanawiać się jak pozbyć się rys spod magnesu jak pod niego dostanie się jakiś piasek czy przykleją jakieś opiłki metalu..
A i amatorzy cudzej własności jakoś mnie omijają, bo bez klucza anteny mi nie zdejmą.
No chyba że się relingów nie ma..

Data: 2011-06-29 10:08:44
Autor: Maciej M.
On 2011-06-29 10:04, Albercik wrote:
[...]

Ano u mnie nie ma, mam tylko ekstra bagażnik dachowy ale on jeszcze nie zdążył być założony od zakupu auta ;)

Stąd tylko wariant magnetyczny zakładam.

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2011-06-29 12:25:41
Autor: Mikołaj Jopczyński
W dniu 2011-06-29 10:08, Maciej M. pisze:
On 2011-06-29 10:04, Albercik wrote:
[...]

To blad. Bo antena w dziurze dziala o niebo lepiej.

Data: 2011-06-29 12:29:07
Autor: RoMan Mandziejewicz
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca uwag przy zakupie?
Hello Mikoaj,

[...]

Std tylko wariant magnetyczny zakadam.
To blad. Bo antena w dziurze dziala o niebo lepiej.

Dobra, zestrojona antena na magnesie dziaa wystarczajco dobrze.

--
Best regards,

Data: 2011-06-29 12:44:13
Autor: Mikoaj Jopczyski
[...]

Ale swoje 3 grosze musi wrzucic i by jego bylo na gorze co?

Kazdy, kto choc troche liznal temat cb, wie, ze antena ktora ma kontakt z masa dziala o niebo lepiej, od tej, ktora ma go poprzez magnes.

Data: 2011-06-29 12:51:34
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Jasne. Lepiej ni wystarczajco. Kosztem dziury w karoserii. Dzikuj
- wol magnes.

--
Best regards,

Data: 2011-06-29 14:05:10
Autor: Myjk
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracać uwagę przy zakupie?
Wed, 29 Jun 2011 12:51:34 +0200, RoMan Mandziejewicz
Jasne. Lepiej niż wystarczająco.  Dziękuję - wolę magnes.

No, a potem siejesz i Tobie sieją. :P

Kosztem dziury w karoserii.

Triflexa montujesz w istniejącą dziurę.
Jeśli masz antenę FM na dachu naturalnie. :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2011-06-29 14:21:43
Autor: RoMan Mandziejewicz
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca uwag przy zakupie?
Hello Myjk,

Jasne. Lepiej ni wystarczajco.
Dzikuj - wol magnes.
No, a potem siejesz i Tobie siej. :P

Nikt nic nie sieje - antena jest poprawnie zestrojona.

Kosztem dziury w karoserii.
Triflexa montujesz w istniejc dziur.
Jeli masz anten FM na dachu naturalnie. :P

Mam w botniku, automagiczn. I nie chc si jej pozbywa. A dziurawi
dachu i mczy si z przeciganiem kabli nie zamierzam.

Po raz kolejny: patrz na problem CB czysto uytkowo - antena na
magnes jest wystarczajca. Mandatw nie zbieram, korki omijam - czyli
swoj rol spenia.

W Opolu wrocawskiej "Pysi" sucha nie musz - interesuje mnie to, co
dzieje si kilka kilometrw ode mnie.

--
Best regards,

Data: 2011-06-29 16:56:20
Autor: Maciej M.
On 2011-06-29 14:05, Myjk wrote:

Triflexa montujesz w istniejącą dziurę.
Jeśli masz antenę FM na dachu naturalnie. :P

I po najbliższej wizycie w myjni wymieniam na nową? ;)

Swoją drogą jak się taki Triflex do bata na 5/8 sprawuje?

--
MM

Data: 2011-06-30 10:59:13
Autor: Axel
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracac uwage przy zakupie?
"Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl> wrote in message

Triflexa montujesz w istniejaca dziure.
Jesli masz antene FM na dachu naturalnie. :P
I po najblizszej wizycie w myjni wymieniam na nowa? ;)

A normalna antene radiowa tez wymieniasz po myjni?

Swoja droga jak sie taki Triflex do bata na 5/8 sprawuje?

Jak dziala z bliska - miales okazje posluchac 2 tygodnie temu :-P
Zasieg mniejszy niz "normalny" bat, ale wystarczajacy - pisalem w tym watku o testach, jakie ostatnio zrobilem...

--
Axel

Data: 2011-06-30 15:58:03
Autor: Maciej M.
On 2011-06-30 10:59, Axel wrote:

Triflexa montujesz w istniejaca dziure.
Jesli masz antene FM na dachu naturalnie. :P
I po najblizszej wizycie w myjni wymieniam na nowa? ;)

A normalna antene radiowa tez wymieniasz po myjni?

Jak mi się zechce przy niej majstrować, to potem muszę - jak ostatnio ;)

Swoja droga jak sie taki Triflex do bata na 5/8 sprawuje?

Jak dziala z bliska - miales okazje posluchac 2 tygodnie temu :-P

No słabo waliła, więc przesterowania na kilkadziesiąt metrów nie było ;)

Zasieg mniejszy niz "normalny" bat, ale wystarczajacy - pisalem w tym watku
o testach, jakie ostatnio zrobilem...

Znalazłem właśnie później.

Poważnie rozważam jako "stacjonarna" alternatywa dla wersalki.

--
MM

Data: 2011-06-30 23:02:05
Autor: Axel

"Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl> wrote in message news:iuhvd5$dev$3usenet.news.interia.pl...
[...]

To nie latwiej od razu samochod wymienic? :-P

Swoja droga jak sie taki Triflex do bata na 5/8 sprawuje?

Jak dziala z bliska - miales okazje posluchac 2 tygodnie temu :-P

No słabo waliła, więc przesterowania na kilkadziesiąt metrów nie było ;)

No, to jest wlasnie jej zaleta ;-). Jak ruszalem z DC z ML-145 na dachu, to z drugim autem z taka sama antena na dachu nie moglismy sie z bliska dogadac...

Ja z Triflexa jestem bardzo zadowolony.

--
Axel

Data: 2011-06-30 23:16:11
Autor: Maciej M.
On 2011-06-30 23:02, Axel wrote:

A normalna antene radiowa tez wymieniasz po myjni?

Jak mi się zechce przy niej majstrować, to potem muszę - jak ostatnio ;)

To nie latwiej od razu samochod wymienic? :-P

Łatwiej nie łatwiej, raczej na pewno będzie szybciej niż następna antena ;)

[...]

No dobrze, ale przecież daję Mic gain w dół i wtedy powinno nie być takiego przesterowania?

[...]

Pomyślimy. Później. Jak coś to będzie druga antena na zapas ;)

--
MM

Data: 2011-06-30 10:50:37
Autor: Lukasz
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca uwag przy zakupie?
Uytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisa w wiadomoci news:8810561010.20110629122907pik-net.pl...
Hello Mikoaj,

a ja polecam tak anten: http://www.cbmarket.pl/antenacbsiriotriflex-p-73.html (daem za ni 190 z)
u mnie w aucie wyglda identycznie jak ta od radia, radio fm odbiera rwnie dobrze, CB wystarczajco - zasigu nie podam - kilka km - ale wczeniej miaem Presidenta - nie pamitam modelu ale mia 140 albo 160cm dugoci - jak dla mnie zbiera po prostu za duo- kilkanacie kilometrw IMO jest fajne w szczerym polu, jak jest wicej drg rwnolegych czy w podobnych kierunkach to ju mona bdnie zinterpretowa informacje.

Lukasz

Data: 2011-07-02 09:37:11
Autor: Lukasz
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwraca uwag przy zakupie?
Uytkownik "Lukasz" <lukasz@bojUSUNDUZELITERYczuk.net.pl> napisa w wiadomoci news:iuhdd5$sud$1inews.gazeta.pl...
[...]

Wczoraj musiaem wykrci bata od anteny - musiaem przewie co na dachu - cb nie dziaao ale radio nadal dziaao, wic wyglda na to e bat jest od cb a fm zaszyte jest wewntrz podstawy

Lukasz

Data: 2011-06-29 16:50:42
Autor: Maciej M.
On 2011-06-29 12:25, Mikołaj Jopczyński wrote:

[...]

Auto mam zamiar wkrótce zmieniać, więc dziur robić nie będę. Zresztą jedną już mam, prawdopodobnie podstawa teleskopowej anteny GSM na tylnym błotniku...

W nowym też nie będę miał zamiaru, bo też hatchback będzie i problemów z wyciągnięciem kabla na dach nie będzie.

Jak stanę się fanatykiem CB lub sobie kupie TIR'a, to sobie zrobię dziurę albo porządną masę. Na razie - nie grozi ;)

--
MM

Data: 2011-06-29 16:52:48
Autor: Maciej M.
On 2011-06-29 12:25, Mikołaj Jopczyński wrote:

[...]

Auto mam zamiar wkrótce zmieniać, więc dziur robić nie będę. Zresztą jedną już mam, prawdopodobnie zatkaną podstawą teleskopowej anteny GSM na tylnym błotniku...

W nowym czterokółku też nie będę miał zamiaru wiercić, bo to też hatchback będzie i problemów z wyciągnięciem kabla na dach nie widzę przez tylną klapę.

Data: 2011-06-29 20:19:47
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl> napisał w wiadomości news:iufe7s$bus$2usenet.news.interia.pl...

Jak stanę się fanatykiem CB lub sobie kupie TIR'a, to sobie zrobię dziurę albo porządną masę. Na razie - nie grozi ;)

Niekoniecznie musisz robić dziurę, ja mam antene CB zamontowaną w dziurze po antenie FM, a antenę FMma zamontowaną pod plastikiem klapy. Jedna i druga zbieraja b. dobrze. Możesz tez kupić triflexa i zamontować w miejscu anteny FM - robota na ok. 45 minut jesli nie masz dwóch lewych rąk, a wygoda nieporównywalna z magnesem.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2011-06-29 23:09:45
Autor: Maciej M.
On 2011-06-29 20:19, Yogi(n) wrote:

[...]

Sam montaż triflexa to banał (plastikowy zatrzask, dwa torxy i jedna nakrętka M8) w moim przypadku, ale niebanalne jest już przeciągnięcie kabla antenowego CB przez podsufitkę i słupek boczny aż do konsoli centralnej.

O takich przeróbkach będę myślał przy nowym wózku, tutaj sobie odpuszczam na rzecz w miarę estetycznego przeciągnięcia kabla do tylnej klapy i magnesówki na dachu.

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2011-06-30 08:25:36
Autor: Myjk
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracać uwagę przy zakupie?
Wed, 29 Jun 2011 23:09:45 +0200, Maciej M.
ale niebanalne jest już przeciągnięcie kabla antenowego CB przez podsufitkę i słupek boczny aż do konsoli centralnej.

Trzeba ciągnąć tak jak oryginalny kabel FM
-- do bocznego słupka tylnego, a następnie progami najsamprzód.

--
Pozdor Myjk

Data: 2011-06-30 10:40:32
Autor: Maciej M.
On 2011-06-30 08:25, Myjk wrote:

[...]

U mnie kabel idzie słupkiem przednim (OIDP prawym), a to oznacza grzebanie dosyć poważne w całej desce rozdzielczej.

--
MM

Data: 2011-06-29 11:07:05
Autor: Axel
On 2011-06-28 16:28, Mikolaj Jopczynski wrote:
Aby nie zanudzac ktre radio jest lepsze, czy antena dluzsza chcialbym
prosic tym razem o odpowiedz na pytanie - na jakie parametry i funkcje
nalezy zwracac uwage przy zakupie radia i anteny CB?
Inaczej, Uniden 520x lub president harry II/johny II bez asc.
Co do Presidenta - raczej odpada, 400zl za same radio na poczatek to raczej za duzo.

No to proponuje Ci to:

http://allegro.pl/cb-radio-m-tech-legend-ii-sklep-w-wa-i1681376581.html

To jest klon radia President Harry II.

Dziure w dachu - zacznij do tego, a jak nie chcesz dziurawic, to pozadna
podstawa magnetyczna.
Oczywiscie bedzie podstawa magnetyczna, tylko i wylacznie - zadnych dziur.

ML-145

--
Axel

Data: 2011-06-29 16:20:01
Autor: Maciej M.
On 2011-06-29 11:07, Axel wrote:

[...]

ASC widzę ma dopiero III...

[...]

O o o - fajny, długi bacik na 5/8 fali - podziękował, wezmę pod uwagę.

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2011-06-30 08:34:25
Autor: Grejon
W dniu 2011-06-29 16:20, Maciej M. pisze:
On 2011-06-29 11:07, Axel wrote:

[...]

ASC widz ma dopiero III...

Powanie? http://www.ceneo.pl/1142481

--
Grzegorz Joca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-06-30 10:42:13
Autor: Maciej M.
On 2011-06-30 08:34, Grejon wrote:

[...]

Poważnie? http://www.ceneo.pl/1142481

Masz rację, przeoczyłem - tak czy siak to ~4 stówki... może póżniej.

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2011-06-30 11:04:49
Autor: Axel

No to proponuje Ci to:
http://allegro.pl/cb-radio-m-tech-legend-ii-sklep-w-wa-i1681376581.html
To jest klon radia President Harry II.
ASC widze ma dopiero III...

Nie - byla wersja II z ASC, moja siostra takiego uzywa. Ja mam Harrego III i ASC praktycznie nie uzywam - wole sam pokrecic squelchem (i RF-gainem).
Ale poniewaz sie skrzywiles na Presidenta, ze drogi - podalem Ci tanie rozwiazanie. Jeszcze tansze to Alan 109.

[...]
O o o - fajny, dlugi bacik na 5/8 fali - podziekowal, wezme pod uwage.
Pozdrawiam,

Tak w ogole, to trzeba bylo zapuscic temat dwa tygodnie temu in real - popatrzylbys na rozwiazania w roznych autach, pomacal, potestowal....

--
Axel

Data: 2011-06-30 12:53:15
Autor: Lukasz
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracac uwage przy zakupie?
Uytkownik "Axel" <alexb@polbox.BEZSPAMU.com> napisa w wiadomoci news:iuhe7m$2op$1inews.gazeta.pl...
Nie - byla wersja II z ASC, moja siostra takiego uzywa. Ja mam Harrego III i ASC praktycznie nie uzywam - wole sam pokrecic squelchem (i RF-gainem).

a ja sobie chwal, nie mam RF-gaina i nie uwaam aby by mi niezbdny, a ASC uywam prawie cay czas  (jakie mae TTI) - oczywicie poza miastem, w miecie skrcam wicej SQ albo wyczam radio ze wzgldu na pysie i inne takie..

Lukasz

Data: 2011-06-30 16:12:55
Autor: Maciej M.
On 2011-06-30 12:53, Lukasz wrote:

Nie - byla wersja II z ASC, moja siostra takiego uzywa. Ja mam Harrego
III i ASC praktycznie nie uzywam - wole sam pokrecic squelchem (i
RF-gainem).

a ja sobie chwalę, nie mam RF-gaina i nie uważam aby był mi niezbędny, a
ASC używam prawie cały czas (jakieś małe TTI) - oczywiście poza miastem,
w mieście skręcam więcej SQ albo wyłączam radio ze względu na pysie i
inne takie..

Z tanich CB z ASC to są dwa:

Intek M130 Plus - od ~190zł
TTI TCB 550 AM  - od ~150zł

Z tego co doczytałem nie zbierają one zbyt pochlebnych opinii...

Generalnie jest długo długo nic, a potem dopiero ... President Tommy ASC za ~350zł

Prawda li to?

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2011-06-30 23:05:25
Autor: Axel

"Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl> wrote in message news:iui0bb$f98$1usenet.news.interia.pl...
Z tanich CB z ASC to są dwa:

Intek M130 Plus - od ~190zł
TTI TCB 550 AM  - od ~150zł

Z tego co doczytałem nie zbierają one zbyt pochlebnych opinii...

Mi w zaprzyjaznionym serwisie CB odradzili TTI ze wzgledu na duza usterkowosc.

Generalnie jest długo długo nic, a potem dopiero ... President Tommy ASC za ~350zł

Tommy za to nie ma modulacji FM.
Ja bym a Twoim miejscu, zakladajac, ze pierwsze radio ma byc mocno "budzetowe", darowal sobie to ASC.

--
Axel

Data: 2011-06-30 23:38:53
Autor: Maciej M.
On 2011-06-30 23:05, Axel wrote:

[...]

I dlatego właśnie myślę o tym, co zaproponowałeś...

--
MM

Data: 2011-07-07 13:56:33
Autor: Maciej M.
[FINAŁ] Re: CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracac uwage przy zakupie ?
On 2011-06-30 23:38, Maciej M. wrote:
On 2011-06-30 23:05, Axel wrote:

[...]

Temat przemyślany po Waszych cennych wypowiedziach i zrealizowany - jestem właśnie świeżo po zakupie zestawu:

- M-Tech Legend II z RF Gain i ANL, sympatyczne malutkie radyjko, ładnie wykonane (pomimo Made in PRC), wyjście na głośnik EXT, bez ASC
- Sirio ML-145, z folią alu i gumowym kondonem pod stopkę, podobno dobrej jakości (Made in Italy)
- zwykły reflektometr SWR z kabelkiem

Całość: ~360zł - a więc zgodnie z zaplanowanym budżetem.

Generalnie przyjemne zaskoczenie - antenkę można stroić przez wysuwanie/chowanie bata (imbusikiem do regulacji), a gdyby mi kabla zabrakło to wtedy sprzedawca mi dorobi dłuższy bez utraty gwarancji.

Jak dobrze pójdzie to już w weekend zamontuje się co trzeba - no i będę on-AIR ;)

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2011-07-07 19:58:22
Autor: adam
[...]

Gratuluje zakupu, chociaz gdybys kupil lepsze radio, zawsze moglbys przeniesc radio do nowego nabytku:)
Pzdr
Adam

Data: 2011-07-07 23:09:54
Autor: Maciej M.
On 2011-07-07 19:58, adam wrote:

[...]

Myślę, że nie ma co się pchać z armatą na motyle ;)

Na razie wstępnie antena zamontowana, zestrojona na szybko miernikiem do radia pod blokiem (SWR od 1,0 do 1,2 sic!) - później montaż na stałe w schowku.

Tymczasem zaskakująco ładnie to działa wg. mnie, na oko słyszalność do 10km będąc w mieście, mnie też ładnie słyszą - jutro będzie pierwszy test drogowy.

Co do lepszego radia - jeśli częstotliwość używania CB będzie na tyle wysoka, i jednocześnie poczuję potrzebę posiadania luksusów do tego stopnia że uzasadniony będzie zakup President'a, to oczywiście pomyślimy wtedy o zmianie.

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2011-07-07 23:31:02
Autor: huri_khan
[FINAŁ] Re: CB radio - zestaw - na ja kie funkcje i parametry zwracac uwage przy zaku pie?
Dnia Thu, 07 Jul 2011 23:09:54 +0200, Maciej M. napisa(a):

Na razie wstpnie antena zamontowana, zestrojona na szybko miernikiem do radia pod blokiem (SWR od 1,0 do 1,2 sic!) - pniej monta na stae w schowku.

Wiesz co oznacza SWR na poziomie 1,0 ?

--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2011-07-08 00:09:22
Autor: Maciej M.
On 2011-07-07 23:31, huri_khan wrote:

Na razie wstępnie antena zamontowana, zestrojona na szybko miernikiem do
radia pod blokiem (SWR od 1,0 do 1,2 sic!) - później montaż na stałe w
schowku.

Wiesz co oznacza SWR na poziomie 1,0 ?

Tak, oznacza to stan doskonały (nie istnieje) w którym nie ma żadnych strat mocy ani odbić.

1,0 mam na 20 a 1,1-1,2 na 1 i 40... dlatego sic! aż mi się nie chce w to wierzyć...

--
MM

Data: 2011-07-08 00:18:39
Autor: Micha Baszyski
[FINA] Re: CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracac uwage przy zakupie?
W dniu 2011-07-07 23:31, huri_khan pisze:
[...]

zaley jeszcze czym mierzone..
Bo te mierniczki za 30 pln to jako super dokadne nie s.
A wane jest to, e zapa rezonans anteny (ma minimum na 20 kanale) i e jest dua szansa na to, e SWR jest i tak poniej 1,5.

--
Pozdr.
Micha

Data: 2011-07-01 00:22:29
Autor: Michał Baszyński
W dniu 2011-06-30 23:05, Axel pisze:

Generalnie jest długo długo nic, a potem dopiero ... President Tommy
ASC za ~350zł

Tommy za to nie ma modulacji FM.

a jak często w Polsce używa się FM?

--
Pozdr.
Michał

Data: 2011-07-01 08:05:55
Autor: Axel
"Michal Baszynski" <mbaszyns@ga.ze.ta.pl> wrote in message

Tommy za to nie ma modulacji FM.
a jak czesto w Polsce uzywa sie FM?

A na zagranice kupujesz drugie radio? Bo ja jezdze raczej z jednym...

--
Axel

Data: 2011-07-01 08:11:47
Autor: Cavallino
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracac uwage przy zakupie?
Uytkownik "Axel" <alexb@polbox.BEZSPAMU.com> napisa w wiadomoci news:iujo49$n0d$1inews.gazeta.pl...
"Michal Baszynski" <mbaszyns@ga.ze.ta.pl> wrote in message

Tommy za to nie ma modulacji FM.
a jak czesto w Polsce uzywa sie FM?

A na zagranice kupujesz drugie radio? Bo ja jezdze raczej z jednym...

Ja te i jako brak FM nie bardzo przeszkadza.

Data: 2011-07-01 09:21:45
Autor: Yogi\(n\)
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracac uwage przy zakupie?
Uytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisa w wiadomoci news:iujof0$in3$1news.onet.pl...
[...]

A to juz zaley od tego, czy chcesz pogada z Polakami z samochodu za Tob, czy te z miejscowymi. No i oczywicie od zagranicy (choc nie wiem, gdzie jeszcze obowizuje modulacja AM).

Data: 2011-07-01 11:42:04
Autor: Cavallino
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracac uwage przy zakupie?
Uytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@tlen.pl> napisa w wiadomoci news:4e0d7595$0$2489$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Dokadnie.
Z miejscowymi nie chciaem, zreszt i tak rzadko kto ma.

Data: 2011-06-30 16:05:29
Autor: Maciej M.
On 2011-06-30 11:04, Axel wrote:

No to proponuje Ci to:
[...]

Posiedziałem ładnych parę godzin w różnych stronach, forach i grupach, i wyszło że chyba jednak wybiorę toto na wakacyjne wojaże:

<http://www.ceneo.pl/9180248> - czyli Twoja sugestia. Zasadniczy plus - świeci na zielono, jak i reszta światełek w żelazku. I do schowka nad radio też powinno wleźć z racji małych gabarytów.

ASC poczeka na nowe auto, większy budżet, President'a a i być może Triflexa.

[...]

Co do ML-145 - to widzę całą masę anten w tym samym modelu, ale firmowane przez różne naklejki:

<http://www.ceneo.pl/Anteny_CB;0112-0;szukaj-145.htm> -> rozrzut cenowy od ~85zł aż po 185zł.

Czym się te wszystkie modele różnią od siebie i co faktycznie może być warte uwagi?

Ktoś coś wie?

[...]

Wiesz, wtedy to nawet nie sądziłem że tak szybko się zdecyduję, zresztą były inne ciekawsze kwestie, niż macanie w wolnym czasie po ciemku sprzętów ;)

Pewne inne kwestie finansowe "uwolniły" temat, więc jest jak jest - będzie decyzja, montaż i można jechać w trasę.

--
MM

Data: 2011-06-30 23:17:09
Autor: Axel

"Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl> wrote in message news:iuhvr4$efb$1usenet.news.interia.pl...

[...]

Czym sie roznia (poza jednym ewidentnie mniejszym magnesem, czego nie polecam) to Ci nie powiem. Ja bym bral Midlanda albo Sirio (zwykle Midland jest drozszy)

--
Axel

Data: 2011-06-30 16:41:50
Autor: Micha Baszyski
W dniu 2011-06-29 11:07, Axel pisze:

No to proponuje Ci to:

http://allegro.pl/cb-radio-m-tech-legend-ii-sklep-w-wa-i1681376581.html

tylko przy tym radiu sugerowabym sprawdzenie, czy nie warto dokupi do niego zewntrznego gonika - na wbudowanym dwik jest kiepskawy..

--
Pozdr.
Micha

Data: 2011-06-30 17:02:31
Autor: jerzu
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracac uwage przy zakupie?
On Thu, 30 Jun 2011 16:41:50 +0200, Micha Baszyski
<mbaszyns@ga.ze.ta.pl> wrote:

tylko przy tym radiu sugerowabym sprawdzenie, czy nie warto dokupi do niego zewntrznego gonika - na wbudowanym dwik jest kiepskawy..

Podobnie jak w Unidenie 510/520. Moje poprzednie radio, K6122 miao
bardzo adny dwik z wbudowanego gosnika.

Data: 2011-06-30 17:59:37
Autor: RoMan Mandziejewicz
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracac uwage przy zakupie?
Hello jerzu,

Thursday, June 30, 2011, 5:02:31 PM, you wrote:

[...]

Idealnie nadaj si goniczki Nokii do starych Carkw. Mieszcz si
pomidzy zagwkiem a fotelem - trzeba si tylko przyzwyczai do gosu
zza karku (nomen omen).

--
Best regards,

Data: 2011-06-30 18:29:37
Autor: jerzu
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracac uwage przy zakupie?
On Thu, 30 Jun 2011 17:59:37 +0200, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl> wrote:

Idealnie nadaj si goniczki Nokii do starych Carkw. Mieszcz si
pomidzy zagwkiem a fotelem - trzeba si tylko przyzwyczai do gosu
zza karku (nomen omen).

Taki gonik mam w uyciu od 2006 roku :)

Data: 2011-06-30 22:20:27
Autor: RoMan Mandziejewicz

Thursday, June 30, 2011, 6:29:37 PM, you wrote:

Idealnie nadaj si goniczki Nokii do starych Carkw. Mieszcz si
pomidzy zagwkiem a fotelem - trzeba si tylko przyzwyczai do gosu
zza karku (nomen omen).
Taki gonik mam w uyciu od 2006 roku :)

Ode mnie zgapie ;P

--
Best regards,

Data: 2011-06-30 23:14:01
Autor: Micha Baszyski
[...]

mog jaki link do takiego prosi?
(P.S. nigdy Nikii nie miaem ;-P )

--
Pozdr.
Micha

Data: 2011-06-30 23:54:43
Autor: RoMan Mandziejewicz
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracac uwage przy zakupie?
Hello Micha,

Thursday, June 30, 2011, 11:14:01 PM, you wrote:

[...]

http://allegro.pl/oryginalny-glosnik-nokia-hfs-12-najlepszy-do-cb-i1689866149.html

Tylko byy dwie wersje tego gosnika - taka, jak w tej aukcji - bardzo
zgrabny i nie rzucajcy si w oczy, oraz druga wersja - z gonikiem
okrgym - ju nie tak sympatyczny.
Uyem uchwytu do umocowania gosnika do prta zagwka.

Uprzedzajc: to nie moja aukcja - pierwsza z dobr miniaturk z
wyszukiwarki Allegro na haso "nokia hfs*"

--
Best regards,

Data: 2011-07-01 00:30:21
Autor: Micha Baszyski
[...]

OK, dziki wielkie - uywam obecnie bardzo podobnego gosnika, tylko e w zestawie gosnomwicym Bluetooth Motoroli.
Do CB gosnika dodatkowego nie mam, bo Valery ma bardzo przyzwoity wbudowany :-). Ale szukam jakiego przyzwoitego gosnika dla kobiety - ma wanie M-Techa Legend w swoim samochodzie..

--
Pozdr.
Micha

Data: 2011-07-01 09:52:28
Autor: Maciej M.
On 2011-06-30 23:54, RoMan Mandziejewicz wrote:

mogę jakiś link do takiego prosić?
(P.S. nigdy Nikii nie miałem ;-P )

http://allegro.pl/oryginalny-glosnik-nokia-hfs-12-najlepszy-do-cb-i1689866149.html

Tylko były dwie wersje tego głosnika - taka, jak w tej aukcji - bardzo
zgrabny i nie rzucający się w oczy, oraz druga wersja - z głośnikiem
okrągłym - już nie tak sympatyczny.
Użyłem uchwytu do umocowania głosnika do pręta zagłówka.

Uprzedzając: to nie moja aukcja - pierwsza z dobrą miniaturką z
wyszukiwarki Allegro na hasło "nokia hfs*"

Jak taki głośnik podłączyć do radia, bez utraty gwarancji na nie i grzebania w środku?

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2011-07-01 09:56:03
Autor: Grejon
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracac uwage przy zakupie?
W dniu 2011-07-01 09:52, Maciej M. pisze:

Jak taki gonik podczy do radia, bez utraty gwarancji na nie i
grzebania w rodku?

Mini-jackiem?

Data: 2011-07-01 10:12:30
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, July 1, 2011, 9:52:28 AM, you wrote:

[...]

Wozy wtyczk do gniazdka. Jeli uyjesz goniczka Nokii, to
bdziesz musia we wtyczce obci plastikowe skrzydeka.

--
Best regards,

Data: 2011-07-01 11:59:15
Autor: Maciej M.
On 2011-07-01 10:12, RoMan Mandziejewicz wrote:

[...]

Włozyć wtyczkę do gniazdka. Jeśli użyjesz głośniczka Nokii, to
będziesz musiał we wtyczce obciąć plastikowe skrzydełka.

Faktycznie, w instrukcji do radia jest z tyłu pokazane gniazdko na głośnik zewnętrzny ... podziękował.

--
MM

Data: 2011-07-01 14:36:24
Autor: Axel
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracac uwage przy zakupie?
"Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl> wrote in message

Jak taki glosnik podlaczyc do radia, bez utraty gwarancji na nie i
grzebania w srodku?
Wlozyc wtyczke do gniazdka. Jesli uzyjesz glosniczka Nokii, to
bedziesz musial we wtyczce obciac plastikowe skrzydelka.
Faktycznie, w instrukcji do radia jest z tylu pokazane gniazdko na glosnik zewnetrzny ... podziekowal.

A juz myslalem, ze jak kupujesz kino domowe, to przez rok glosnikow nie podlaczasz, zeby gwarancji nie stracic :-PPPPP

--
Axel

Data: 2011-06-29 12:18:31
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-06-28, Maciej M. <xenes@[no-spam]> wrote:

Dziure w dachu - zacznij do tego, a jak nie chcesz dziurawic, to pozadna
podstawa magnetyczna.

Oczywicie bdzie podstawa magnetyczna, tylko i wycznie - adnych dziur.

Koniecznie naklej kawaek folii w miejscu gdzie bdziesz stawia anten.

Pzdr,
Krzysiek Kieczewski

Data: 2011-06-29 13:18:36
Autor: Axel
"Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote in message

Oczywicie bdzie podstawa magnetyczna, tylko i wycznie - adnych
dziur.
Koniecznie naklej kawaek folii w miejscu gdzie bdziesz stawia anten.

Zeby lakiej, zamiast zadrapan, mial inny kolor po zdjeciu nalepki za kilka lat? :-P
Zreszta - XM raczej nowy nie jest, mysle, ze wlasciciel przezyje pare rysek :-)

--
Axel

Data: 2011-06-29 13:59:38
Autor: Krzysiek Kielczewski
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracaæ uwagê przy zakupie?
On 2011-06-29, Axel <alexb@polbox.BEZSPAMU.com> wrote:

Oczywi¶cie bêdzie podstawa magnetyczna, tylko i wy³±cznie - ¿adnych
dziur.
Koniecznie naklej kawa³ek folii w miejscu gdzie bêdziesz stawia³ antenê.

Zeby lakiej, zamiast zadrapan, mial inny kolor po zdjeciu nalepki za kilka lat? :-P
Zreszta - XM raczej nowy nie jest, mysle, ze wlasciciel przezyje pare rysek :-)

Parę rysek będzie miał po tygodniu. A jeśli nie wykosztuje się nie
potrzebnie na folię z jakimś filtrem UV to różnica koloru będzie
niewielka.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-06-29 16:54:57
Autor: Maciej M.
On 2011-06-29 13:18, Axel wrote:

Oczywiście będzie podstawa magnetyczna, tylko i wyłącznie - żadnych
dziur.
Koniecznie naklej kawałek folii w miejscu gdzie będziesz stawiał antenę.

Zeby lakiej, zamiast zadrapan, mial inny kolor po zdjeciu nalepki za kilka
lat? :-P

Raczej kilka miesięcy max ;)

Zreszta - XM raczej nowy nie jest, mysle, ze wlasciciel przezyje pare rysek
:-)

Podłoży się kawałek czegoś i będzie. Brandzlować ryskami się nie mam zamiaru ;)

--
MM

Data: 2011-06-29 14:23:36
Autor: Artur Malg
On 2011-06-28, Maciej M.<xenes@[no-spam]>  wrote:

[...]

Lepsze s foliowe siatki - wice ludzi ma ubaw.

Data: 2011-06-29 16:33:41
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-06-29, Artur Malg <futrzak@polbox.com> wrote:

[...]

A co jest zabawnego w kawaku przezroczystej folii samoprzylepnej?

Krzysiek Kieczewski

Data: 2011-06-29 16:58:01
Autor: Maciej M.
On 2011-06-29 14:23, Artur Maśląg wrote:

Koniecznie naklej kawałek folii w miejscu gdzie będziesz stawiał antenę.

Lepsze są foliowe siatki - więce ludzi ma ubaw.

To wcale śmieszne nie jest. Ostanio z braku laku, podłożyłem woreczek z zapięciem strunowym. I żyję.

--
MM

Data: 2011-06-29 16:43:58
Autor: Maciej M.
On 2011-06-29 12:18, Krzysiek Kielczewski wrote:

[...]

A nie wystarczy dać kawałek czegoś na stopkę magnetyczną anteny, zamiast naklejania czegoś po lakierze?

--
MM

Data: 2011-06-30 11:55:02
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-06-29, Maciej M. <xenes@[no-spam]> wrote:

[...]

A nie wystarczy da kawaek czego na stopk magnetyczn anteny, zamiast naklejania czego po lakierze?

Nie. Lakier nie jest rysowany przez sam podstaw magnetyczn, tylko
przez piasek/kurz pomidzy podstaw a dachem.

Pzdr,
Krzysiek Kieczewski

Data: 2011-06-29 14:00:42
Autor: Myjk
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracać uwagę przy zakupie?
Wed, 29 Jun 2011 00:25:24 +0200, Maciej M.
Oczywiście będzie podstawa magnetyczna, tylko i wyłącznie - żadnych dziur.

W jakim samochodzie będziesz to zakładał (marka/silnik)?

--
Pozdor Myjk

Data: 2011-06-29 16:53:33
Autor: Maciej M.
On 2011-06-29 14:00, Myjk wrote:

Oczywiście będzie podstawa magnetyczna,
tylko i wyłącznie - żadnych dziur.

W jakim samochodzie będziesz to zakładał (marka/silnik)?

XM 2.1TD z elektroniczną pompą wtryskową Lucas'a

A co?

--
MM

Data: 2011-06-29 18:35:03
Autor: Myjk
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracać uwagę przy zakupie?
Wed, 29 Jun 2011 16:53:33 +0200, Maciej M.
XM 2.1TD z elektroniczną pompą wtryskową Lucas'a
A co?

Powinieneś mieć względny spokój, bo CR'e strasznie klepią.
Zwłaszcza japończyki. <bleee>

--
Pozdor
Myjk

Data: 2011-06-29 23:02:27
Autor: Maciej M.
On 2011-06-29 18:35, Myjk wrote:

XM 2.1TD z elektroniczną pompą wtryskową Lucas'a
A co?

Powinieneś mieć względny spokój, bo CR'e strasznie klepią.
Zwłaszcza japończyki.<bleee>

To by potwierdzała moja znikoma praktyka - przy ostatnim i jedynym użytkowanym użyczonego zestawu CB, miałem jedynie leciutki przegłos alternatora w głośniku, i to przy wyłączonym radiu. Przy włączonym było to nieuchwytne, więc jestem w dobrej myśli.

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2011-06-29 16:43:23
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-06-28 16:28, Mikołaj Jopczyński pisze:

- zysk w dB
- oczywiście długość

Patrz na dlugosc fali, a nie na zysk/dlugosc.
Ja mam presidenta marylanda 5/8 - antenka bardzo dobra, ale dluga.

Antena prętowa o określonej długości fizycznej ma określoną reaktancję X
(no, "pewną" rolę gra też jej otoczenie). Ma też określoną przez tę długość,
ułożenie i otoczenie charakterystykę kierunkową.
Układ dopasowujący ("cewka") transformuje tę reaktancję X na reaktancję
dopasowaną do zasilania czyli czystą rezystancję 50ohm, i zapewnia mozliwość
dostarczenia do anteny i wypomieniowania, teoretycznie (idelany układ i brak
strat) 100% znaminowej mocy nadajnika. I tyle.

Nie ma żadnego "wydłuzania elektrycznego do 5/8" - to jest bełkot.
W _żadnym_ sensie taki pręt nie jest anteną 5/8L. Układ dopasowujący, w szczególności
cewka, nie zmienia w ogóle charakterystyki promieniowania anteny, a uzyskanie
dopasowania impedancyjnego, to cecha każdej zestrojonej anteny.

Data: 2011-06-30 09:42:31
Autor: Jakub Witkowski
CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracać uwagę przy zakupie?

Antena prętowa o określonej długości fizycznej ma określoną reaktancję X

Heh. Właśnie zauważyłem że sam z lekka bełkoczę - antena ma oczywiście
impedancję, czyli reaktancję + rezystancję ("promieniowania").

CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracać uwagę przy zakupie?