CB wsrod mobilkow....

Data: 2010-12-04 20:58:37
Autor: fReLuZ
CB wsrod mobilkow....
A wiec mam takie pytanie bo w Polsce bardzo modne jest CB i ostrzeganie o miskach i o sytuacji na drodze...

A jak jest w innych krajach? Gdzie jest to tak popularne jak w Polsce?

Data: 2010-12-04 12:23:44
Autor: Lisciasty
CB wsrod mobilkow....
On 4 Gru, 20:58, fReLuZ <fred...@ibt.com.pl> wrote:
A jak jest w innych krajach? Gdzie jest to tak popularne jak w Polsce?

U Niemiaszków nasi gadają i mozna sie dowiedzieć o korkach zanim sie w
nie wlezie.
Kanał 28.

Pzdr.
L.

Data: 2010-12-04 21:18:56
Autor: huri_khan
CB wsrod mobilkow....
Dnia Sat, 04 Dec 2010 20:58:37 +0100, fReLuZ napisał(a):

A wiec mam takie pytanie bo w Polsce bardzo modne jest CB i ostrzeganie o miskach i o sytuacji na drodze...

A jak jest w innych krajach? Gdzie jest to tak popularne jak w Polsce?

W innych krajach masz autostrady i normalną rzeczą jest że z jednego końca
kraju na drugi przejedziesz w czasie 5-6 godzin. --
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2010-12-04 21:36:04
Autor: J.F.
CB wsrod mobilkow....
On Sat, 4 Dec 2010 21:18:56 +0100,  huri_khan wrote:
[...]

Chyba ze sie zdarzy wypadek i dojdzie 3h czekania na prokuratora. Albo jest zima i dochodzi 48h z tytulu korka.

J.

Data: 2010-12-04 21:23:02
Autor: Rafał \"SP\" Gil
CB wsrod mobilkow....
W dniu 2010-12-04 20:58, fReLuZ pisze:
A wiec mam takie pytanie bo w Polsce bardzo modne jest CB i
ostrzeganie o miskach i o sytuacji na drodze...
A jak jest w innych krajach? Gdzie jest to tak popularne jak w
Polsce?

W USA
Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterĂłw   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2010-12-04 21:24:01
Autor: Krzysztof 45
CB wsrod mobilkow....
fReLuZ napisał(a):
A wiec mam takie pytanie bo w Polsce bardzo modne jest CB i ostrzeganie o miskach i o sytuacji na drodze... A jak jest w innych krajach? Gdzie jest to tak popularne jak w Polsce?
W normalnych krajach cb nie jest popularne wśród mobilków.
--
Krzysiek

Data: 2010-12-04 21:51:45
Autor: PiteR
CB wsrod mobilkow....
na  ** p.m.s **  Krzysztof 45 pisze tak:

W normalnych krajach cb nie jest popularne wśród mobilków.

Czy tam jest niedozwolone używanie cb czy operator nie potrafi go włączyć bo nie ma wizarda? --
    Piter
    vw golf mk2  1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

Data: 2010-12-04 22:26:31
Autor: Mario
CB wsrod mobilkow....
W dniu 2010-12-04 21:24, Krzysztof 45 pisze:
fReLuZ napisał(a):
[...]

Trzeba koniecznie dodać "wśród MAŁYCH mobilków" :-P

pozdrawiam
mario

Data: 2010-12-04 22:45:02
Autor: Krzysztof 45
CB wsrod mobilkow....
Mario napisał(a):
Trzeba koniecznie dodać "wśród MAŁYCH mobilków" :-P
Dokładnie, bo nie wszyscy to kumają :)
--
Krzysiek

Data: 2010-12-05 10:58:28
Autor: fReLuZ
CB wsrod mobilkow....
fReLuZ napisał(a):
[...]

Nawet w:
Bułgarii
Rumunii
Czechach
Rosji (Moskwa)

Tam chyba, tak duĹźo autostrad nie ma...

Data: 2010-12-04 21:48:51
Autor: nom
CB wsrod mobilkow....

Użytkownik "fReLuZ" <fredzik@ibt.com.pl> napisał w wiadomości news:ide6hd$cq8$2inews.gazeta.pl...

A jak jest w innych krajach? Gdzie jest to tak popularne jak w Polsce?

Na Słowacji słychać na kanale 28 tylko Polaków, na innych kanałach cisza. :-)

Data: 2010-12-05 12:02:27
Autor: Przemysław Gubernat
CB wsrod mobilkow....
W dniu 2010-12-04 21:48, nom pisze:

Użytkownik "fReLuZ" <fredzik@ibt.com.pl> napisał w wiadomości

A jak jest w innych krajach? Gdzie jest to tak popularne jak w Polsce?

Na Słowacji słychać na kanale 28 tylko Polaków, na innych kanałach cisza. :-)
a w zerach czy w piątkach ?

--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 ML 145

+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna   |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+

Data: 2010-12-05 12:27:10
Autor: Seba
CB wsrod mobilkow....
Sun, 05 Dec 2010 12:02:27 +0100, *Przemysław Gubernat* napisał(a):

Na Słowacji słychać na kanale 28 tylko Polaków, na innych kanałach cisza. :-)
a w zerach czy w piątkach ?

My mamy przecież multistandard u nas - wszyscy jadą na obydwu
częstotliwościach jednocześnie ;)

Sebastian S.

Data: 2010-12-05 19:28:24
Autor: nom
CB wsrod mobilkow....

Użytkownik "Przemysław Gubernat" <repcio@WYKASUJ-To.r3pc10.pl.na.newsach> napisał w wiadomości news:idfrg3$998$1pyro.tvk.wroc.pl...
Na Słowacji słychać na kanale 28 tylko Polaków, na innych kanałach cisza. :-)
a w zerach czy w piątkach ?

W zerach. Na Słowacji chyba nie można używać CB, ale można posiadać. :-)

Data: 2010-12-05 13:30:51
Autor: Max_P
CB wsrod mobilkow....

[...]

W innych krajach kierowcy pilnują drogi, kierownicy i generalnie - odmiennie niż u nas - przepisów. W wielu krajach CB jest zakazane podobnie jak antyradary.
Na statystycznego mieszkańca jesteśmy największym rynkiem zbytu tego archaicznego urządzenia.

Max

Data: 2010-12-05 05:25:13
Autor: Lisciasty
CB wsrod mobilkow....
On 5 Gru, 13:30, "Max_P" <Ma...@xxl.pl> wrote:
W innych krajach kierowcy pilnują drogi, kierownicy i generalnie - odmiennie
niż u nas - przepisów.

To chyba nie wiedzą o tym Niemcy, 80% z nich olewa ograniczenia
prędkości na autostradach :>

W wielu krajach CB jest zakazane podobnie jak antyradary.

Jakiś przykład?

Pzdr.
L.

Data: 2010-12-05 14:33:21
Autor: Borg
CB wsrod mobilkow....
To chyba nie wiedzą o tym Niemcy, 80% z nich olewa ograniczenia
prędkości na autostradach :>

Łamanie przepisów, to nie tylko łamanie ograniczenia na autostradzie!!
Akurat łamanie ograniczenia jest chyba najmniej niebezpieczne.

Data: 2010-12-05 14:49:14
Autor: Cavallino
CB wsrod mobilkow....
Użytkownik "Borg" <borg@op.pl> napisał w wiadomości news:idg4b1$1a9d$1opal.icpnet.pl...
[...]

Wcale niebezpieczne.
Niebezpieczne jest tylko łamanie nakazu jazdy z odpowiednią do warunków prędkością.

Data: 2010-12-05 23:34:55
Autor: topek
CB wsrod mobilkow....
W dniu 2010-12-04 20:58, fReLuZ pisze:
A wiec mam takie pytanie bo w Polsce bardzo modne jest CB i ostrzeganie
o miskach i o sytuacji na drodze...

A jak jest w innych krajach? Gdzie jest to tak popularne jak w Polsce?
A mnie bardziej intersuje kto na cb rozmawia np z niemcami?
Mi sie nie udalo, choc niby kanal znalem, czestotliwosc na fm przelaczylma a w eterze cisza :-(

--
topek -> jak zawsze pozdrawiajacy
"MoĹźe Oko tylko mydli oko

Data: 2010-12-06 03:57:29
Autor: Lisciasty
CB wsrod mobilkow....
On 5 Gru, 23:34, topek <topek-spamerom-czlon-w-...@p0st.pl-zamien-0-na-
o> wrote:
A mnie bardziej intersuje kto na cb rozmawia np z niemcami?
Mi sie nie udalo, choc niby kanal znalem, czestotliwosc na fm
przelaczylma a w eterze cisza :-(

A przełączyłeś na 5?
Ja czasami słyszę odległe szwargotanie ale faktycznie bardzo rzadko i
nie próbowałem gadać z nimi.

Pzdr.
L.

Data: 2010-12-07 08:42:03
Autor: Mirek Ptak
CB wsrod mobilkow....
Dnia 2010-12-06 12:57,  *Lisciasty* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

OIDP Niemcy kanał drogowy mają na 9 kanale AM - oczywiście w "piątkach" :).

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2010-12-07 17:48:43
Autor: Czarek Daniluk
CB wsrod mobilkow....
W dniu 2010-12-07 08:42, Mirek Ptak pisze:

[...]

W germanii używa się tylko FM - popatrz na radia tam sprzedawane, mają tylko FM.

Pozdrawiam !

Data: 2010-12-08 08:37:37
Autor: Mirek Ptak
CB wsrod mobilkow....
Dnia 2010-12-07 17:48,  *Czarek Daniluk* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Bzdura - za przeproszeniem :)
http://de.wikipedia.org/wiki/CB-Funk

Data: 2010-12-08 09:02:01
Autor: J.F.
CB wsrod mobilkow....
On Wed, 08 Dec 2010 08:37:37 +0100,  Mirek Ptak wrote:
[...]

Tylko o ile dobrze widze - na FM wolno 4W, na SSB 4W, a na AM 1W.
I to od 2005r, wczesniejszych przepisow nie chce mi sie sledzic, ale
byc moze jeszcze bardziej dyskryminujace AM - wiec mogli uzywac FM.

"28 Kanal wird von polnischen Fernfahrern in Deutschland benutzt" :-)

I jeszcze widze jakies ograniczenia w stosowaniu w pojazdach.

J.

Data: 2010-12-08 11:59:42
Autor: Mirek Ptak
CB wsrod mobilkow....
Dnia 2010-12-08 09:02,  *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Jakoś z rok/dwa temu obiło mi się o uszy, że już 4W w AM można, ale próbowałem teraz coś o tym znaleźć i nie mogę.

I to od 2005r, wczesniejszych przepisow nie chce mi sie sledzic, ale
byc moze jeszcze bardziej dyskryminujace AM - wiec mogli uzywac FM.

Od kiedy mam i interesuję się CB to Niemcy zawsze byli na 9 AM w ciężarówkach.

I jeszcze widze jakies ograniczenia w stosowaniu w pojazdach.

Ja nie :)

Data: 2010-12-08 13:59:51
Autor: J.F.
CB wsrod mobilkow....
On Wed, 08 Dec 2010 11:59:42 +0100,  Mirek Ptak wrote:
I jeszcze widze jakies ograniczenia w stosowaniu w pojazdach.
Ja nie :)

http://de.wikipedia.org/wiki/CB-Funk#Funk_im_Kfz

"Der Einbau von Funkgeräten, die ab dem 11. Januar 2005 in Verkehr
gebracht wurden, in Kraftfahrzeuge (PKW/LKW) mit Erstzulassung ab 17.
Juni 2003 ist nur gestattet, wenn das Funkgerät mit einem E-Zeichen
oder einem CE-Zeichen gekennzeichnet ist. Das CE-Zeichen allein ist
ausreichend, wenn dem Gerät eine Bescheinigung beiliegt, aus der
hervorgeht, dass durch den Betrieb des Geräts sicherheitsrelevante
Funktionen des Fahrzeugs nicht beeinträchtigt werden. Bei der
Installation von Funkanlagen müssen ggf. Vorschriften des
Kfz-Herstellers beachtet werden, ansonsten kann die allgemeine
Betriebserlaubnis (ABE) des Fahrzeugs erlöschen."

Na ile rozumiem - dwa papiery dodatkowe sa potrzebne.

J.

Data: 2010-12-08 14:51:19
Autor: Mirek Ptak
CB wsrod mobilkow....
Dnia 2010-12-08 13:59,  *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Ja to rozumiem, że radio musi mieć znak E lub CE, czyli w skrócie homologację - jeśli jej nie ma to wtedy papierki :)

Data: 2010-12-07 22:40:32
Autor: Mario
CB wsrod mobilkow....
[...]

nie drogowy a ratunkowy, tak samo jak Polsce zresztą.

pozdrawiam
mario

Data: 2010-12-08 08:42:56
Autor: Mirek Ptak
CB wsrod mobilkow....
Dnia 2010-12-07 22:40,  *Mario* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

A jednak niekoniecznie - patrz inny post :)

Data: 2010-12-07 17:50:20
Autor: Czarek Daniluk
CB wsrod mobilkow....
o>  wrote:
[...]

Latem jak są podniesione warunki to same DX'y słychać :)
Kiedyś od W-wy do Łochowa słyszałem na 5-7s jakiegoś żabojada gadającego.

Słyszałem też jakiegoś ruska - na tyle że zrozumiałem że nadaje z dopałką 150W :)

Pozdrawiam !

Data: 2010-12-06 10:55:15
Autor: J.F.
CB wsrod mobilkow....
Użytkownik "topek" <topek-spamerom-czlon-w-zad@p0st.pl-zamien-0-na-o> napisał
A mnie bardziej intersuje kto na cb rozmawia np z niemcami?
Mi sie nie udalo, choc niby kanal znalem, czestotliwosc na fm przelaczylma a w eterze cisza :-(

Stan na jakims parkingu autostradowym, pogadaj z jakims kierowca z batem :-)

J.

Data: 2010-12-06 12:25:48
Autor: Eli
CB wsrod mobilkow....
Użytkownik "fReLuZ" <fredzik@ibt.com.pl> napisał w wiadomości news:ide6hd$cq8$2inews.gazeta.pl...

A wiec mam takie pytanie bo w Polsce bardzo modne jest CB i ostrzeganie o miskach i o sytuacji na drodze...

W innych krajach wynaleziono coś takiego jak znaki drogowe. Obserwowanie ich i stosowanie się do ich wskazań skutecznie chroni np. przed spotkaniem z "miśkami". Może Polacy też kiedyś wyjadą z buszu, osobiście obstawiam że to się nie stanie wcześniej niż za ok. 30 lat.

--
pzdr, Eli

Data: 2010-12-06 12:31:47
Autor: Cavallino
CB wsrod mobilkow....
Użytkownik "Eli" <elizeo43okantdupypotlucspam@wp.pl> napisał w wiadomości news:idih7t$40m$1news.onet.pl...
[...]

KAPELUSZ PLONK WARNING
Wypad na forum dla melepetów ze swoimi mądrościami.

Data: 2010-12-06 12:54:29
Autor: Eli
CB wsrod mobilkow....
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:idihiu$57c$1news.onet.pl...

KAPELUSZ PLONK WARNING
Wypad na forum dla melepetów ze swoimi mądrościami.

ROTFL

--
pzdr, Eli

Data: 2010-12-06 16:04:22
Autor: Krzysztof 45
CB wsrod mobilkow....
Eli napisał(a):
Może Polacy też kiedyś wyjadą z buszu, osobiście obstawiam że to się nie stanie wcześniej niż za ok. 30 lat.
Masz na myśli mafie pt. Straż Miejska i ich fotoradary zamaskowane np. śmietnikiem?

W 90 roku mówiło się, a, 10 lat trzeba i będzie normalnie. Minęło 20 i dalej jest bagno. Ty teraz dajesz 30. LOL
Przyzwyczaj się, nigdy tu nie będzie normalnie.
--
Do poprawy

Data: 2010-12-07 10:50:03
Autor: Eli
CB wsrod mobilkow....
Użytkownik "Krzysztof 45" <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał w wiadomości news:idiu1p$kj8$1news.vectranet.pl...

Masz na myśli mafie pt. Straż Miejska i ich fotoradary zamaskowane np. śmietnikiem?

JuĹź im nie wolno podobno.

W 90 roku mówiło się, a, 10 lat trzeba i będzie normalnie. Minęło 20 i dalej jest bagno. Ty teraz dajesz 30. LOL
Przyzwyczaj się, nigdy tu nie będzie normalnie.

Tak, nawet 30-40. Ale to nie są lata na to żebyśmy dogonili zachód. Po ich upływie dopiero będzie u nas tak, jak na zachodzie jest dzisiaj. ;)

--
pzdr, Eli

Data: 2010-12-07 11:35:12
Autor: Krzysztof 45
CB wsrod mobilkow....
Eli napisał(a):
Tak, nawet 30-40. Ale to nie są lata na to żebyśmy dogonili zachód.
Po ich upływie dopiero będzie u nas tak, jak na zachodzie jest
dzisiaj. ;)
Nigdy tu nie będzie jak na zachodzie. Nie będzie, do póki nie będzie kar dla polityków. Kar za ich złodziejskie decyzje i ustawy.
W żywe oczy okradają naród z publicznych i prywatnych pieniędzy nie ponosząc żadnych konsekwencji.
Z mojej strony EOT
--
Delimiter do poprawy! Nie spełnia swojej funkcji.

Data: 2010-12-07 12:12:27
Autor: Wojtek Borczyk
CB wsrod mobilkow....

Data: 2010-12-07 13:39:10
Autor: Krzysztof 45
CB wsrod mobilkow....
Wojtek Borczyk napisał(a):
Takich mamy polityków, jakich sobie sami i spośród siebie wybieramy... ;-p
Co Ty pirdzielisz za przeproszeniem. A miał być eot.
Ostatnie 20 lat pokazało że to nie działa.
Najlepsi i najuczciwsi ludzie gdy dobiorą sie do koryta maja w dupie wyborców i ich dobro. Tworzą prawo pod siebie, skurwiają sie na całego i wyzbywają godności, zasłaniają sie immunitetami, by przez kadencje ustawić siebie, rodzinę i kolesiów.
--
Krzysiek

Data: 2010-12-07 13:58:31
Autor: Excite
CB wsrod mobilkow....
W dniu 07.12.2010 13:39, Krzysztof 45 pisze:
Najlepsi i najuczciwsi...

Którzy to są ? :)

Data: 2010-12-07 15:15:44
Autor: Wojtek Borczyk
CB wsrod mobilkow....

Data: 2010-12-07 17:25:55
Autor: Krzysztof 45
CB wsrod mobilkow....
Wojtek Borczyk napisał(a):
Po prostu stwierdzam dość oczywisty fakt :) Przez prawie pół wieku
rządów "komuny" można było zwalać winę na to, że "szary Kowalski"
nie miał realnie żadnego wpływu na to, kto stoi u steru władzy. Od
pewnego czasu mamy tzw. "demokrację" i niestety okazuje się, że
wcale nie jest dużo lepiej. Może po prostu takim jesteśmy narodem,
że warcholstwo oraz prywatę mamy w genach? ;-) Ponoć Bismarck
powiedział kiedyś o Polakach, że "orężem się ich nie zwycięży, ale
wystarczy pozwolić im samym się rządzić"  - przyznam szczerze,
niesposób odmówić mu sporo racji... Póki co zdecydowanie najlepiej
wychodzi nam zrzucanie wszelkich "więzów i kajdan", ale kiedy już
je zrzucimy, to nie za bardzo wiemy co z tą odzyskaną wolnością
zrobić...
Masz w 100% rację.

A co zrobić z tą wolnością to nasi wybrańcy doskonale wiedzą.
Najpierw sztama z komuchami i UBekami. Potem rozprzedać majątek. Tworzyć ustawy pod przekręty, a przede wszystkim prawo które może im na h..j skoczyć gdy przekręty wyjdą na światło dzienne.
Oczywiście podstawa to mieć wroga w śród swoich, bo gdzie indziej go szukać. Walka z nim będzie odwracać uwagę od spraw istotnych.
Nasi wybrańcy są w tym wyszkoleni doskonale. Przez kogo to doskonale wiemy.
Mówiło sie, że pokolenie lub dwa misi wymrzeć, to zmieni sie coś w mentalności. Gówno prawda. Szczawie na poziomie studiów maja ambicje, wizje, a gdy już wdepną w to polityczne bagno pierdzą tak samo jak te starce którzy ich szkolą.

Czy jeszcze ktoś coś ma przeciwko CB? Naklejanym liściom na tablice rej?
--
Krzysiek

Data: 2010-12-08 10:50:14
Autor: Heraklit
CB wsrod mobilkow....
Był sobie taki dzień: 7 grudzień (wtorek), gdy o godzinie 17:25
*Krzysztof 45* naskrobał(a):

[...]

nic w tym dziwnego, całą naszą inteligencję patriotyczną "rozwalili"
bolszewicy i niemcy, a niedobitki uciekły na zachód. A dzisiejsze
"elity" polityczne i inteligenckie to w dużej mierze wykształcony przez
PRL lumpenproletariat. Jako naród po prostu skarleliśmy.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2010-12-08 10:44:15

Data: 2010-12-08 16:41:33
Autor: Krzysztof 45
CB wsrod mobilkow....
Heraklit napisał(a):
[...]

Niestety jest to smutny fakt, z którego większość ludzi nie zdaje
sobie sprawy. A jeżeli nie zdaje sobie sprawy, to jak ma być lepiej,
zwłaszcza że komuchy i UBecy dalej są przy władzy i pięknie poustawiani do końca swoich dni, dzięki naszym wybrańcom.

Ja zawsze powtarzałem, że jeżeli ma być dobrze w Polsce, to trzeba wypowiedzieć wojnę Stanom Zjednoczonym, i na drugi dzień się poddać.
--
Krzysiek

Data: 2010-12-07 23:20:15
Autor: Adam Płaszczyca
CB wsrod mobilkow....
Dnia Mon, 6 Dec 2010 12:25:48 +0100, Eli napisał(a):

[...]

Raczej - kiedyś w Polsce zostanie wykoszony busz ze znaków. --
     ___________ (R)

Data: 2010-12-08 14:04:57
Autor: Eli
CB wsrod mobilkow....
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał(a):

Raczej - kiedyś w Polsce zostanie wykoszony busz ze znaków.

Coś w tym jest! Właśnie dzisiaj widziałem jeden skoszony znak i już teraz dzięki Tobie wiem czemu. Tylko nadal nie rozumiem, dlaczego razem ze znakami koszone bywają też zwykłe słupy, płoty, przystanki autobusowe, a nawet kioski "Ruchu"? To też głupie wymysły urzędasów, z którymi trzeba walczyć? ;)

--
pzdr, Eli

Data: 2010-12-18 01:47:10
Autor: Adam Płaszczyca
CB wsrod mobilkow....
Dnia Wed, 8 Dec 2010 14:04:57 +0100, Eli napisał(a):

koszone bywają też zwykłe słupy, płoty, przystanki autobusowe, a nawet kioski "Ruchu"? To też głupie wymysły urzędasów, z którymi trzeba walczyć?

To efekty wymysłów urzędasów. Dzisiaj po drodze pokrytej śniegiem, którą
jechałem pierwszy raz w życiu jechałem, jak zawsze zresztą na widoczność
olewając znaki postawione przez urzędników. Jestem ciekaw, dlaczego większość ograniczeń przy zakrętach była o 20km/h
mniej, niż bezpieczna prędkość w dość trudnych warunkach. Możesz mi wyjaśnić? --
     ___________ (R)

Data: 2010-12-21 20:17:37
Autor: Eli
CB wsrod mobilkow....
[...]

Tzn. auta wylatują z drogi na zakrętach, bo jadą za wolno? Tzn. gdyby jechały jeszcze szybciej, nic by się nie stało? Ciekawa koncepcja. W sumie po tym co widzę na drogach wnoszę, że wielu "kierowców" uważa podobnie jak Ty.

--
pzdr, Eli

Data: 2010-12-24 23:02:20
Autor: Adam Płaszczyca
CB wsrod mobilkow....
Dnia Tue, 21 Dec 2010 20:17:37 +0100, Eli napisał(a):

[...]

Wylatują dlatego, że szybkość bezpieczna to nie ta na znaku, a ta, która
wyznacza kombinacja droga-samochód-kierowca. Obsrywanie znakami dróg odmóżdża. Ja już dawnio olewam znaki, bo one nie
wnoszą żadnej wiarygodnej informacji. Opieram się na tym, co widzę. --
     ___________ (R)

Data: 2010-12-25 12:55:21
Autor: Krzysiek Kielczewski
CB wsrod mobilkow....
On 2010-12-24, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:

[...]

Oraz pozostali uczestnicy ruchu drogowego. To jest bardzo ważny
parametr.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-12-28 01:18:13
Autor: Adam Płaszczyca
CB wsrod mobilkow....
Dnia Sat, 25 Dec 2010 12:55:21 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Wylatują dlatego, że szybkość bezpieczna to nie ta na znaku, a ta, która
wyznacza kombinacja droga-samochód-kierowca.

Oraz pozostali uczestnicy ruchu drogowego. To jest bardzo ważny
parametr.

To element drogi. --
     ___________ (R)

Data: 2010-12-28 08:44:55
Autor: Krzysiek Kielczewski
CB wsrod mobilkow....
On 2010-12-28, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:

[...]

Moim zdaniem na tyle istotny i różny od pozostałych parametrów
otoczenia, że należy go wymieniać osobno.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-12-28 20:52:14
Autor: Adam Płaszczyca
CB wsrod mobilkow....
Dnia Tue, 28 Dec 2010 08:44:55 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

To element drogi.

Moim zdaniem na tyle istotny i różny od pozostałych parametrów
otoczenia, że należy go wymieniać osobno.

Ja jednak przychylam się do definicji Sobiesława Zasady. 'Droga' to hasło
na warunki zewnętrzne, czyli wszystko poza samochodem i kierowcą. --
     ___________ (R)

Data: 2010-12-25 13:30:43
Autor: Eli
CB wsrod mobilkow....
Wylatują dlatego, że szybkość bezpieczna to nie ta na znaku, a ta, która
wyznacza kombinacja droga-samochód-kierowca.

Tak się składa że jednak niekiedy jedna jest równa drugiej. A czasami nawet ta bezpieczna jest mniejsza niż ta na znaku. Ale ponieważ...

Ja już dawnio olewam znaki, bo one nie
wnoszą żadnej wiarygodnej informacji. Opieram się na tym, co widzę.

....i takich mądrali jest między Bugiem a Odrą parę milionów, to mamy na drogach to co mamy - syf.

--
pzdr, Eli

Data: 2010-12-28 01:20:16
Autor: Adam Płaszczyca
CB wsrod mobilkow....
Dnia Sat, 25 Dec 2010 13:30:43 +0100, Eli napisał(a):

Tak się składa że jednak niekiedy jedna jest równa drugiej. A czasami nawet ta bezpieczna jest mniejsza niż ta na znaku. Ale ponieważ...

Czasami tak. Szczególnie, jesli się jedzie poza granicami, do których sięga
władza urzędasów RP.
Ja już dawnio olewam znaki, bo one nie
wnoszą żadnej wiarygodnej informacji. Opieram się na tym, co widzę.
...i takich mądrali jest między Bugiem a Odrą parę milionów, to mamy na drogach to co mamy - syf.

Niestety, dlatego, że jest coraz więcej tumanów, którzy srają ze strachu
pod siebie, a o prowadzeniu samochodu pojęcia nie mają, to mamy
niebezpieczne drogi. Dla 99% kierowców poślizg to utrata panowania nad pojazdem. To efekt tego,
że wbija się im do głowy 'pomalutku, pomalutku, będzie cacy'.

--
     ___________ (R)

Data: 2010-12-28 10:39:12
Autor: Eli
CB wsrod mobilkow....
Niestety, dlatego, że jest coraz więcej tumanów, którzy srają ze strachu
pod siebie, a o prowadzeniu samochodu pojęcia nie mają,

Znaczy, skoro nie mają to powinni jeździć szybciej? Wtedy by mieli? LOL.

Dla 99% kierowców poślizg to utrata panowania nad pojazdem.

Nie, ja Ci napisałem o tych, dla których czyjś poślizg oznaczał śmierć. W mieście nie ma rowów, do których możesz sobie wjechać gratnadą a potem ją wyciągnąć. Są chodniki i ludzie na nich.

To efekt tego,
że wbija się im do głowy 'pomalutku, pomalutku, będzie cacy'.

Jasne, najlepiej jeździć po mieście 100 km/h a pieszym kazać chodzić kanałami.

--
pzdr, Eli

Data: 2010-12-28 20:54:19
Autor: Adam Płaszczyca
CB wsrod mobilkow....
Dnia Tue, 28 Dec 2010 10:39:12 +0100, Eli napisał(a):

Niestety, dlatego, że jest coraz więcej tumanów, którzy srają ze strachu
pod siebie, a o prowadzeniu samochodu pojęcia nie mają,

Znaczy, skoro nie mają to powinni jeździć szybciej? Wtedy by mieli? LOL.

Znaczy się, skoro nie mają, to nie powinni prowadzić. Jak się nauczą, to
wóeczas tak.
[...]

No i? Dalej dla Ciebie poślizg to wylot z drogi. Tymczasem poślizg to
sposób na kontrolowany tor poruszania sie pojazdu.
To efekt tego,
że wbija się im do głowy 'pomalutku, pomalutku, będzie cacy'.
Jasne, najlepiej jeździć po mieście 100 km/h a pieszym kazać chodzić kanałami.

Jasne, leopiej jeździć po mieście nawet 150km/h i móc zatrzymać się przed
przejściem, jesliby na nie miał wejśc pieszy. Ale to wymaga umiejętności. --
     ___________ (R)

Data: 2010-12-30 12:24:10
Autor: Eli
CB wsrod mobilkow....
Znaczy się, skoro nie mają, to nie powinni prowadzić. Jak się nauczą, to
wóeczas tak.

O to to, zgadzam się, drogi by opustoszały i rzeczywiście znowu żyłoby się przyjemnie jak parenaście lat temu. Niby była wolna amerykanka na drogach, ale samochodów malutko - no raj.

No i? Dalej dla Ciebie poślizg to wylot z drogi. Tymczasem poślizg to
sposób na kontrolowany tor poruszania sie pojazdu.

Na torze wyścigowym owszem, ciasne miasto nie jest miejscem na takie zabawy. Zresztą przykładowe wypadki, o których wspomniałem, najczęściej zdarzają się w piękną pogodę, na suchej drodze.

Jasne, leopiej jeździć po mieście nawet 150km/h i móc zatrzymać się przed
przejściem, jesliby na nie miał wejśc pieszy. Ale to wymaga umiejętności.

Przed przejściem prawie nikt się nie zatrzymuje, piesi generalnie gówno obchodzą panów kierowców. Między innymi dlatego wcale mi nie żal złapanych na fotoradar, ukaranych mandatem za byle co, marudzących na drogą benzynę i rozbijających swoje "ałtka". ;)

--
pzdr, Eli

Data: 2010-12-30 12:28:07
Autor: Cavallino
CB wsrod mobilkow....
[...]

KAPELUSZ PLONK

Data: 2010-12-30 12:51:59
Autor: Eli
CB wsrod mobilkow....
KAPELUSZ PLONK

Cała przyjemność po mojej stronie. ;)

--
pzdr, Eli

Data: 2010-12-30 13:13:32
Autor: MW
CB wsrod mobilkow....
Użytkownik "Eli" <elizeo43okantdupypotlucspam@wp.pl> napisał w wiadomości news:ifhq4r$kpv$1news.onet.pl...
[...]

Pamiętaj gówniarzu, nie wejdziesz do wody, póki nie nauczysz sie pływać!

MW

Data: 2011-01-05 01:19:35
Autor: Adam Płaszczyca
CB wsrod mobilkow....
Dnia Thu, 30 Dec 2010 12:24:10 +0100, Eli napisał(a):

No i? Dalej dla Ciebie poślizg to wylot z drogi. Tymczasem poślizg to
sposób na kontrolowany tor poruszania sie pojazdu.

Na torze wyścigowym owszem, ciasne miasto nie jest miejscem na takie zabawy.

Dlaczego nie?
Zresztą przykładowe wypadki, o których wspomniałem, najczęściej zdarzają się w piękną pogodę, na suchej drodze.

I to najczęściej nie jest skutek poślizgu.
[...]

Bo do głowy tłucze się 'prędkość, prędkośc, prędkość' i na nic innego nei
starcza miejsca.
obchodzą panów kierowców. Między innymi dlatego wcale mi nie żal złapanych na fotoradar, ukaranych mandatem za byle co, marudzących na drogą benzynę i rozbijających swoje "ałtka". ;)

Oj, zazdrościsz.

--

CB wsrod mobilkow....