CB wsrod mobilkow....

Data: 2010-12-05 23:34:55
Autor: topek
CB wsrod mobilkow....
W dniu 2010-12-04 20:58, fReLuZ pisze:
A wiec mam takie pytanie bo w Polsce bardzo modne jest CB i ostrzeganie
o miskach i o sytuacji na drodze...

A jak jest w innych krajach? Gdzie jest to tak popularne jak w Polsce?
A mnie bardziej intersuje kto na cb rozmawia np z niemcami?
Mi sie nie udalo, choc niby kanal znalem, czestotliwosc na fm przelaczylma a w eterze cisza :-(

--
topek -> jak zawsze pozdrawiajacy
"MoĹźe Oko tylko mydli oko

Data: 2010-12-06 03:57:29
Autor: Lisciasty
CB wsrod mobilkow....
On 5 Gru, 23:34, topek <topek-spamerom-czlon-w-...@p0st.pl-zamien-0-na-
o> wrote:
A mnie bardziej intersuje kto na cb rozmawia np z niemcami?
Mi sie nie udalo, choc niby kanal znalem, czestotliwosc na fm
przelaczylma a w eterze cisza :-(

A przełączyłeś na 5?
Ja czasami słyszę odległe szwargotanie ale faktycznie bardzo rzadko i
nie próbowałem gadać z nimi.

Pzdr.
L.

Data: 2010-12-07 08:42:03
Autor: Mirek Ptak
CB wsrod mobilkow....
Dnia 2010-12-06 12:57,  *Lisciasty* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

OIDP Niemcy kanał drogowy mają na 9 kanale AM - oczywiście w "piątkach" :).

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2010-12-07 17:48:43
Autor: Czarek Daniluk
CB wsrod mobilkow....
W dniu 2010-12-07 08:42, Mirek Ptak pisze:

[...]

W germanii używa się tylko FM - popatrz na radia tam sprzedawane, mają tylko FM.

Pozdrawiam !

Data: 2010-12-08 08:37:37
Autor: Mirek Ptak
CB wsrod mobilkow....
Dnia 2010-12-07 17:48,  *Czarek Daniluk* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Bzdura - za przeproszeniem :)
http://de.wikipedia.org/wiki/CB-Funk

Data: 2010-12-08 09:02:01
Autor: J.F.
CB wsrod mobilkow....
On Wed, 08 Dec 2010 08:37:37 +0100,  Mirek Ptak wrote:
[...]

Tylko o ile dobrze widze - na FM wolno 4W, na SSB 4W, a na AM 1W.
I to od 2005r, wczesniejszych przepisow nie chce mi sie sledzic, ale
byc moze jeszcze bardziej dyskryminujace AM - wiec mogli uzywac FM.

"28 Kanal wird von polnischen Fernfahrern in Deutschland benutzt" :-)

I jeszcze widze jakies ograniczenia w stosowaniu w pojazdach.

J.

Data: 2010-12-08 11:59:42
Autor: Mirek Ptak
CB wsrod mobilkow....
Dnia 2010-12-08 09:02,  *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Jakoś z rok/dwa temu obiło mi się o uszy, że już 4W w AM można, ale próbowałem teraz coś o tym znaleźć i nie mogę.

I to od 2005r, wczesniejszych przepisow nie chce mi sie sledzic, ale
byc moze jeszcze bardziej dyskryminujace AM - wiec mogli uzywac FM.

Od kiedy mam i interesuję się CB to Niemcy zawsze byli na 9 AM w ciężarówkach.

I jeszcze widze jakies ograniczenia w stosowaniu w pojazdach.

Ja nie :)

Data: 2010-12-08 13:59:51
Autor: J.F.
CB wsrod mobilkow....
On Wed, 08 Dec 2010 11:59:42 +0100,  Mirek Ptak wrote:
I jeszcze widze jakies ograniczenia w stosowaniu w pojazdach.
Ja nie :)

http://de.wikipedia.org/wiki/CB-Funk#Funk_im_Kfz

"Der Einbau von Funkgeräten, die ab dem 11. Januar 2005 in Verkehr
gebracht wurden, in Kraftfahrzeuge (PKW/LKW) mit Erstzulassung ab 17.
Juni 2003 ist nur gestattet, wenn das Funkgerät mit einem E-Zeichen
oder einem CE-Zeichen gekennzeichnet ist. Das CE-Zeichen allein ist
ausreichend, wenn dem Gerät eine Bescheinigung beiliegt, aus der
hervorgeht, dass durch den Betrieb des Geräts sicherheitsrelevante
Funktionen des Fahrzeugs nicht beeinträchtigt werden. Bei der
Installation von Funkanlagen müssen ggf. Vorschriften des
Kfz-Herstellers beachtet werden, ansonsten kann die allgemeine
Betriebserlaubnis (ABE) des Fahrzeugs erlöschen."

Na ile rozumiem - dwa papiery dodatkowe sa potrzebne.

J.

Data: 2010-12-08 14:51:19
Autor: Mirek Ptak
CB wsrod mobilkow....
Dnia 2010-12-08 13:59,  *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Ja to rozumiem, że radio musi mieć znak E lub CE, czyli w skrócie homologację - jeśli jej nie ma to wtedy papierki :)

Data: 2010-12-07 22:40:32
Autor: Mario
CB wsrod mobilkow....
[...]

nie drogowy a ratunkowy, tak samo jak Polsce zresztą.

pozdrawiam
mario

Data: 2010-12-08 08:42:56
Autor: Mirek Ptak
CB wsrod mobilkow....
Dnia 2010-12-07 22:40,  *Mario* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

A jednak niekoniecznie - patrz inny post :)

Data: 2010-12-07 17:50:20
Autor: Czarek Daniluk
CB wsrod mobilkow....
o>  wrote:
[...]

Latem jak są podniesione warunki to same DX'y słychać :)
Kiedyś od W-wy do Łochowa słyszałem na 5-7s jakiegoś żabojada gadającego.

Słyszałem też jakiegoś ruska - na tyle że zrozumiałem że nadaje z dopałką 150W :)

Pozdrawiam !

Data: 2010-12-06 10:55:15
Autor: J.F.
CB wsrod mobilkow....
Użytkownik "topek" <topek-spamerom-czlon-w-zad@p0st.pl-zamien-0-na-o> napisał
A mnie bardziej intersuje kto na cb rozmawia np z niemcami?
Mi sie nie udalo, choc niby kanal znalem, czestotliwosc na fm przelaczylma a w eterze cisza :-(

Stan na jakims parkingu autostradowym, pogadaj z jakims kierowca z batem :-)

J.

CB wsrod mobilkow....