CB750 '82 - klekot w silniku c.d.

Data: 2011-06-14 22:50:55
Autor: marcin
CB750 '82 - klekot w silniku c.d.
Czołem,

Pisałem wcze¶niej o klekocie w silniku na jałowych obrotach - podejrzenia padły na łańcuch pierwotny, zalecenia - olać, jeĽdzić. Potem rozebrałem moto na kawałki i silnik zszedł na drugi plan. Po złożeniu wszystkiego z powrotem do kupy a przed odpaleniem wymieniłem olej, aku, oraz ¶wiece, bo wcze¶niej się non stop zalewał i sobie pomy¶lalem że to po czę¶ci może być ich wina. Od razu zacz±ł palić na dotyk nawet zimny, żadnych strzałów z rury itp, po prostu pszczółka. No i największe zaskoczenie - ucichł ten klekot. Na jałowych tylko pomruk z rury, jedyny odgłos. Po prostu silnik igła jak prosto z fabryki. Trwało to kilka dni, codziennie go odpalałem na trochę i się napawałem, na koniec odbyłem przejażdżkę testow± ok. 20km, wszystko super. Po czym na tydzień trafił do garażu celem dokończenia dzieła.
No i po tygodniu odpalanie - chechłanie z 10 razy tak jakby byl lekko zalany, w końcu odpalił. Ci±gle strzały z rury, wrócił klekot na jałowych i to chyba jeszcze gorszy, próba jazdy po podwórku - odkrecam gaz a on nie ci±gnie... Nie mogę pu¶cić gazu bo zaczyna klekotać, drżeć i ga¶nie... Po prostu tragedia. No więc co to może być że było dobrze po zmianie ¶wiec i oleju i nagle znowu nie jest? My¶lałem, ze klekotał, bo miał olej o konsystencji wody - skoro wymiana to uciszyła... No ale jak widać to nie to...
pzdr,
marcin

Data: 2011-06-15 06:31:59
Autor: Kuczu
CB750 '82 - klekot w silniku c.d.
W dniu 2011-06-14 22:50, marcin pisze:
Czołem,

Pisałem wcześniej o klekocie w silniku na jałowych obrotach - podejrzenia padły na łańcuch pierwotny, zalecenia - olać, jeździć. Potem rozebrałem moto na kawałki i silnik zszedł na drugi plan. Po złożeniu wszystkiego z powrotem do kupy a przed odpaleniem wymieniłem olej, aku, oraz świece, bo wcześniej się non stop zalewał i sobie pomyślalem że to po części może być ich wina. Od razu zaczął palić na dotyk nawet zimny, żadnych strzałów z rury itp, po prostu pszczółka. No i największe zaskoczenie - ucichł ten klekot. Na jałowych tylko pomruk z rury, jedyny odgłos. Po prostu silnik igła jak prosto z fabryki. Trwało to kilka dni, codziennie go odpalałem na trochę i się napawałem, na koniec odbyłem przejażdżkę testową ok. 20km, wszystko super. Po czym na tydzień trafił do garażu celem dokończenia dzieła.
No i po tygodniu odpalanie - chechłanie z 10 razy tak jakby byl lekko zalany, w końcu odpalił. Ciągle strzały z rury, wrócił klekot na jałowych i to chyba jeszcze gorszy, próba jazdy po podwórku - odkrecam gaz a on nie ciągnie... Nie mogę puścić gazu bo zaczyna klekotać, drżeć i gaśnie... Po prostu tragedia. No więc co to może być że było dobrze po zmianie świec i oleju i nagle znowu nie jest? Myślałem, ze klekotał, bo miał olej o konsystencji wody - skoro wymiana to uciszyła... No ale jak widać to nie to...
pzdr,

Czeka Cie ponowna rozbiorka gaznikow. A klekot to naprawde lancuch pierwotny. Tyle ze przy prawidlowo ustawionym silniku praktycznie go nie slychac. Jednak gdy nie pali choc jeden cylinder to jego halas staje sie mocno nieprzyjemny. Ten typ tak ma.
W twoim przypadku klekotanie to skutek a nie przeczyna.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2011-06-15 08:59:14
Autor: marcin
CB750 '82 - klekot w silniku c.d.
Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości news:it9ck9$lk0$1news.onet.pl...
[...]

OK, czyli mogę założyć, że skoro potrafił przez tydzień pięknie pracować to silnik sam w sobie jest w porządku i wart tego, żeby zafundowac mu imprezę z czyszczeniem gaźników i regulacją zaworów za parę stówek. Nic z nimi jeszcze nie robiłem ale jednak trzeba będzie, bo trochę siara odkręcać siodło i zbiornik żeby przedmuchać świece co drugi postój ;).
Dzięki i pzdr,
marcin

CB750 '82 - klekot w silniku c.d.