CB750 Bol d'Or - dysze gaźników

Data: 2012-10-20 20:58:38
Autor: Kuczu
CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
W dniu 2012-10-20 20:47, marcin pisze:

Ale na początek być może głupie pytanie - nie wiem skąd się bierze te większe dysze.

najlepiej ze sklepu z dyszami. Kiedys byly w Larssonie

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-10-20 21:11:19
Autor: marcin
Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości news:k5us5o$24od$1adenine.netfront.net...
najlepiej ze sklepu z dyszami. Kiedys byly w Larssonie

http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&nt=6333&cdes=Dysze%20ga%BCnikowe

No sÄ…, tylko teraz tak:
http://www.powersportsplus.com/parts/detail/honda/HP-99101-393-0680.html
http://www.powersportsplus.com/parts/detail/honda/HP-99101-393-0980.html
http://www.powersportsplus.com/parts/detail/honda/HP-99101-393-1000.html
http://www.powersportsplus.com/parts/detail/honda/HP-99101-393-1020.html

To są oryginalne dysze wg serwisówki... domyślam się że te numerki #68 #98 #100 i #102 to są pewnie jakieś rozmiary?Co z tym dalej? :)
A, i ta pierwsza to jest "primary main", a pozostałe to "secondary main" - czyli to chyba jakieś dwa stopnie są które można niezależnie dobierać?
--
pzdr,
marcin

Data: 2012-10-20 20:33:18
Autor: AZ
On 2012-10-20, marcin <m3033@WYTNIJseTOwp.pl> wrote:
[...]

Tak te numerki to rozmiary. Ano dalej to, ze wakuometry to w sumie do niczego nie sa Cipo trzebne, to znaczy sa ale na koncu zeby zsynchronizowac gazniki.
Przyda Ci sie swieca Colortune i koszyk tych dysz (a to tanio nie wyjdzie...)
no i strojenie tego w roznych zakresach obrotowych. Z tym primary/secondary nie wiem o co chodzi, to specyficzne dla tego gaznika.
Przewaznie sa dwie dysze paliwowe - od ukladu pilota i glowna, no i powietrzna
do pilota.

http://rheaenterprises.com/the-carburetor-story-all-about-jetting

Tu masz troche opisane jaka dysza za jakis zakres otwarcia przepustnicy
odpowiada i conieco opisane.

Czeka Cie niezly boj, bedziesz rzygal wyjmowaniem i wkladaniem gaznikow.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-10-20 23:03:07
Autor: marcin
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:k5v1qd$pne$3node2.news.atman.pl...
[...]

Trochę mnie przestraszyłeś, ale dam radę :) Dwa lata w nim rzeźbiłem nie wiedząc tak naprawdę czy on się do czegokolwiek nadaje (bo przejechałem przez ten czas może 10km), to tym bardziej teraz będę rzeźbił ;)
W świetle tego co mówisz rozwiertaki, które proponuje Kuczu, wydają się sensownym zakupem.
--
pzdr,
marcin

Data: 2012-10-21 12:32:22
Autor: Kacper_Motor
CB750 Bol d'Or - dysze ga¼ników
Witek.

U¿ytkownik "marcin"  napisa³ w wiadomo¶ci
Trochê mnie przestraszy³e¶, ale dam radê :) Dwa lata w nim rze¼bi³em nie wiedz±c tak naprawdê czy on siê do czegokolwiek nadaje (bo >przejecha³em przez ten czas mo¿e 10km), to tym bardziej teraz bêdê rze¼bi³ ;)
W ¶wietle tego co mówisz rozwiertaki, które proponuje Kuczu, wydaj± siê sensownym zakupem.

Tylko rozwiertak to droga w jedn± stronê :)
IMHO lepiej kupiæ/dorobiæ dysze - bêdziesz móg³ testowaæ ró¿ne rozwi±zania.
W przypadku dorabiania mogê poleciæ http://www.reges.pl/gazniki.htm
Powdzenia :)

Marcin
Sklep Kacper-Motor
Warszawa, Radzymiñska 206

Data: 2012-10-20 21:27:31
Autor: marcin
CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Hmm, a może to jest dysza: http://www.powersportsplus.com/parts/detail/honda/HP-16166-425-671.html ?

http://www.cheapcycleparts.com/model_years/46-honda-1980-750-custom-cb750c/assemblies/1468
część nr 17 :)

Hehe, sory, chyba za szybko zawracam dupÄ™ :)
--
pzdr,
marcin

Data: 2012-10-20 20:26:46
Autor: AZ
On 2012-10-20, marcin <m3033@WYTNIJseTOwp.pl> wrote:
[...]

Slaby obrazek ale 17 to chyba jest rozpylacz. Dysze to 25 i 26.

PS. Zawsze mozesz na te stozki naciagnac kawalek detki rowerowej - tak jak zaslyszalem jak
jakis oszolom radzil komus :-)
--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-10-20 22:43:15
Autor: marcin
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:k5v1e5$pne$2node2.news.atman.pl...
Slaby obrazek ale 17 to chyba jest rozpylacz. Dysze to 25 i 26.

Tak, zmyliło mnie tłumaczenie "nozzle", zdjęcie w którymś z dalszych linków mnie oświeciło.

PS. Zawsze mozesz na te stożki naciagnac kawalek detki rowerowej - tak jak zaslyszalem jak
jakis oszolom radzil komus :-)

No... ja na początek wymyśliłem jeszcze lepiej - wsadziłem do środka stożków krążki wycięte z gąbek-zmywaków - tylko raczej dla ocenienia skali i rodzaju problemu, a nie jako docelowe rozwiązanie ;) Owszem, coś to dało, bo szedł do 7krpm a nie 5, tylko jak spróbowałem odpalić go na zimno to momentalnie się zalał :).
--
pzdr
marcin

Data: 2012-10-21 13:52:25
Autor: Kuczu
W dniu 2012-10-20 22:26, AZ pisze:

PS. Zawsze mozesz na te stozki naciagnac kawalek detki rowerowej - tak jak zaslyszalem jak
jakis oszolom radzil komus :-)

Sie smiej. Mialem w GSX Dragmachine stozki na oryginalnych gaznikach. Nie chialo to dzialac dopoki nie owinalem stozkow czesciowo tasma izolacyjna. Wtedy moc i obroty powrocily.

Data: 2012-10-20 22:15:30
Autor: Kuczu
W dniu 2012-10-20 21:11, marcin pisze:
[...]

tak, to sa rozmiary.

A, i ta pierwsza to jest "primary main", a pozostałe to "secondary main" - czyli to chyba jakieś dwa stopnie są które można niezależnie dobierać?

Jakie Ty tam masz gazniki ? Keihiny czy Mikuni ? Jesli sa primary i secondary to prawdopodobnie jedne odpowiadaja za srednie i drugie za wysokie obroty.

Data: 2012-10-20 22:33:07
Autor: marcin

Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości news:k5v0lt$286i$1adenine.netfront.net...

Jakie Ty tam masz gazniki ? Keihiny czy Mikuni ? Jesli sa primary i
secondary to prawdopodobnie jedne odpowiadaja za srednie i drugie za
wysokie obroty.

Keihiny. Czy wystarczy w takim razie zwiększyć tą "secondary"?
--
pzdr
marcin

Data: 2012-10-20 20:35:58
Autor: AZ
On 2012-10-20, marcin <m3033@WYTNIJseTOwp.pl> wrote:
Jakie Ty tam masz gazniki ? Keihiny czy Mikuni ? Jesli sa primary i secondary to prawdopodobnie jedne odpowiadaja za srednie i drugie za wysokie obroty.

Keihiny. Czy wystarczy w takim razie zwiększyć tą "secondary"?

Nie. Powietrza masz pewnie full wiec musisz zestroic od poczatku do
konca. No i tak radze to zrobic, bo na dluzsza mete to sie skonczy
jakas dziura w tloku albo glowica do roboty.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-10-22 02:42:45
Autor: Gr4N4c1K
CB750 Bol d'Or - dysze ga¼ników
Dnia 20-10-2012 o 22:33:07 marcin <m3033@wytnijsetowp.pl> napisa³(a):

U¿ytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci  news:k5v0lt$286i$1adenine.netfront.net...

Jakie Ty tam masz gazniki ? Keihiny czy Mikuni ? Jesli sa primary i
secondary to prawdopodobnie jedne odpowiadaja za srednie i drugie za
wysokie obroty.

Keihiny. Czy wystarczy w takim razie zwiêkszyæ t± "secondary"?

zmiêkcz sprê¿yny przepustnic. najlepiej dorobiæ nowe, co najmniej o po³owê  s³absze i potem dopiero walczyæ z dyszami. przy sto¿kach jest za ma³e  podci¶nienie przed przepustnic± i uk³ad sterowania nie ma si³y podnie¶æ  przepustnicy. dla tego jak wsadzi³e¶ zmywaki to czê¶ciowo pomog³o. nie  wiem czy koledzy pamiêtaj± ale do sporej wiêkszo¶ci zestawów DynoJet  w³a¶nie s± specjalne sprê¿yny oprócz iglic i dysz o ró¿nych ¶rednicach.  poprawiæ szybko¶æ reakcji przepustnicy mo¿na przez rozwiercenie kanalika  powietrznego w przepustnicy albo korpusie (zale¿y od konstrukcji ga¼nika)  ale to wy¿sza szko³a jazdy, trzeba wiedzieæ co rozwiercaæ i ile ale  ³atwiej popsuæ ni¿ poprawiæ.

jest zestaw do Bold'Ora http://www.dynojet.com/pdf/1127.pdf
a na przyk³ad zestaw ze sprê¿ynami by³ do mydelnicy  http://www.dynojet.com/pdf/1126.pdf

pozdrawiam

Data: 2012-10-22 22:36:30
Autor: marcin
CB750 Bol d'Or - dysze ga¼ników
U¿ytkownik "Gr4N4c1K" <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl> napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

Dziêki Wam wielkie, sporo wnosi do mojego pojêcia to wszystko co napisali¶cie. Teraz potrzebujê paru wieczorów na samokszta³cenie zanim bêdê gotów pytaæ dalej ;)
--
pzdr,
marcin

Data: 2012-10-20 21:27:15
Autor: Kacper_Motor
CB750 Bol d'Or - dysze ga¼ników
Witek

U¿ytkownik "Kuczu" napisa³ w wiadomo¶ci

najlepiej ze sklepu z dyszami. Kiedys byly w Larssonie

S± nadal :)
Je¿eli tam nie bêdzie mo¿na dorobiæ u dobrego ga¼nikowca,
najlepiej takiego co robi ga¼niki zabytkowe, nie bêdzie wybrzydza³ :)

Marcin
Sklep Kacper-Motor
Warszawa, Radzymiñska 206

Data: 2012-10-20 21:41:32
Autor: marcin
CB750 Bol d'Or - dysze ga¼ników
U¿ytkownik "Kacper_Motor" <kacper_motor@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:k5utu6$724$1news.task.gda.pl...
Je¿eli tam nie bêdzie mo¿na dorobiæ u dobrego ga¼nikowca,
najlepiej takiego co robi ga¼niki zabytkowe, nie bêdzie wybrzydza³ :)

Tylko ¿e mieszkam na zadupiu, gdzie lokalni majstrowie albo siê nie znaj± na a¿ takiej grzebaninie, albo maj± muchy w nosie za spraw± nawa³u prostszej roboty, bo wszyscy mnie odprawili na kiedy¶ tam. Spoko, ja nie mam oporów przed nauczeniem siê czego¶ nowego wiêc jako¶ to sobie zrobiê - jak ju¿ rozgryzê co jest t± dysz± o któr± mi chodzi ;) Problem na razie w tym, ¿e prawdziwy ga¼nik w niczym nie przypomina podrêcznikowego schematu i siê trochê zacz±³em motaæ ;)
--
pzdr,
marcin

Data: 2012-10-20 22:17:57
Autor: Kuczu
CB750 Bol d'Or - dysze ga�nik�w
W dniu 2012-10-20 21:27, Kacper_Motor pisze:
Witek

U�ytkownik "Kuczu" napisa� w wiadomo�ci

najlepiej ze sklepu z dyszami. Kiedys byly w Larssonie

S� nadal :)
Je�eli tam nie b�dzie mo�na dorobi� u dobrego ga�nikowca,
najlepiej takiego co robi ga�niki zabytkowe, nie b�dzie wybrzydza� :)

Albo sobie kupic rozwiertaki do dysz i samemu przekalibrowac.

sprawdziany i rozwiertaki dostepne sa w Lousie.

sprawdziany - 10003888
rozwiertaki - 10003930