Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   CB750 Bol d'Or - dysze gaźników

CB750 Bol d'Or - dysze gaźników

Data: 2012-10-20 20:47:28
Autor: marcin
CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Witam,

W końcu, po prawie 2 latach grzebania, zarejestrowałem cebulę i regularnie straszę kury po wioskach. Problem jednak jakiś musi być - po założeniu stożków (z powodów wyłącznie wizualnych, teraz tego żałuję ale niestety operacja nieodwracalna) mam odcięcie na 5 tys obrotów i jak się domyślam spowodowane jest to zbyt dużą ilością powietrza w stosunku do paliwa, a zaradzić można temu poprzez zmianę dysz na większe i zestrojenie gaźników od początku.
Mam ambicje zrobić to samemu, wakuometry sobie załatwię, trochę materiałów na temat strojenia gaźników znalazłem i wydaje mi się to do ogarnięcia.
Ale na początek być może głupie pytanie - nie wiem skąd się bierze te większe dysze.
Jest to CB750 F2 RC04 Bol d'Or.
--
pzdr,
marcin

Data: 2012-10-20 20:58:38
Autor: Kuczu
CB750 Bol d'Or - dysze gaĹşnikĂłw
W dniu 2012-10-20 20:47, marcin pisze:

Ale na początek być może głupie pytanie - nie wiem skąd się bierze te większe dysze.

najlepiej ze sklepu z dyszami. Kiedys byly w Larssonie


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2012-10-20 21:11:19
Autor: marcin
CB750 Bol d'Or - dysze gaĹşnikĂłw
Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości news:k5us5o$24od$1adenine.netfront.net...
najlepiej ze sklepu z dyszami. Kiedys byly w Larssonie

http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&nt=6333&cdes=Dysze%20ga%BCnikowe

No są, tylko teraz tak:
http://www.powersportsplus.com/parts/detail/honda/HP-99101-393-0680.html
http://www.powersportsplus.com/parts/detail/honda/HP-99101-393-0980.html
http://www.powersportsplus.com/parts/detail/honda/HP-99101-393-1000.html
http://www.powersportsplus.com/parts/detail/honda/HP-99101-393-1020.html

To są oryginalne dysze wg serwisówki... domyślam się że te numerki #68 #98 #100 i #102 to są pewnie jakieś rozmiary?Co z tym dalej? :)
A, i ta pierwsza to jest "primary main", a pozostałe to "secondary main" - czyli to chyba jakieś dwa stopnie są które można niezależnie dobierać?
--
pzdr,
marcin

Data: 2012-10-20 20:33:18
Autor: AZ
CB750 Bol d'Or - dysze gaĹşnikĂłw
On 2012-10-20, marcin <m3033@WYTNIJseTOwp.pl> wrote:
Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości news:k5us5o$24od$1adenine.netfront.net...
najlepiej ze sklepu z dyszami. Kiedys byly w Larssonie

http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&nt=6333&cdes=Dysze%20ga%BCnikowe

No są, tylko teraz tak:
http://www.powersportsplus.com/parts/detail/honda/HP-99101-393-0680.html
http://www.powersportsplus.com/parts/detail/honda/HP-99101-393-0980.html
http://www.powersportsplus.com/parts/detail/honda/HP-99101-393-1000.html
http://www.powersportsplus.com/parts/detail/honda/HP-99101-393-1020.html

To są oryginalne dysze wg serwisówki... domyślam się że te numerki #68 #98 #100 i #102 to są pewnie jakieś rozmiary?Co z tym dalej? :)
A, i ta pierwsza to jest "primary main", a pozostałe to "secondary main" - czyli to chyba jakieś dwa stopnie są które można niezależnie dobierać?

Tak te numerki to rozmiary. Ano dalej to, ze wakuometry to w sumie do niczego nie sa Cipo trzebne, to znaczy sa ale na koncu zeby zsynchronizowac gazniki.
Przyda Ci sie swieca Colortune i koszyk tych dysz (a to tanio nie wyjdzie...)
no i strojenie tego w roznych zakresach obrotowych. Z tym primary/secondary nie wiem o co chodzi, to specyficzne dla tego gaznika.
Przewaznie sa dwie dysze paliwowe - od ukladu pilota i glowna, no i powietrzna
do pilota.

http://rheaenterprises.com/the-carburetor-story-all-about-jetting

Tu masz troche opisane jaka dysza za jakis zakres otwarcia przepustnicy
odpowiada i conieco opisane.

Czeka Cie niezly boj, bedziesz rzygal wyjmowaniem i wkladaniem gaznikow.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-10-20 23:03:07
Autor: marcin
CB750 Bol d'Or - dysze gaĹşnikĂłw
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:k5v1qd$pne$3node2.news.atman.pl...
Przyda Ci sie swieca Colortune i koszyk tych dysz (a to tanio nie wyjdzie...)
no i strojenie tego w roznych zakresach obrotowych.
http://rheaenterprises.com/the-carburetor-story-all-about-jetting
Tu masz troche opisane jaka dysza za jakis zakres otwarcia przepustnicy
odpowiada i conieco opisane.
Czeka Cie niezly boj, bedziesz rzygal wyjmowaniem i wkladaniem gaznikow.

Trochę mnie przestraszyłeś, ale dam radę :) Dwa lata w nim rzeźbiłem nie wiedząc tak naprawdę czy on się do czegokolwiek nadaje (bo przejechałem przez ten czas może 10km), to tym bardziej teraz będę rzeźbił ;)
W świetle tego co mówisz rozwiertaki, które proponuje Kuczu, wydają się sensownym zakupem.
--
pzdr,
marcin

Data: 2012-10-21 12:32:22
Autor: Kacper_Motor
CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Witek.

Użytkownik "marcin"  napisał w wiadomości
Trochę mnie przestraszyłeś, ale dam radę :) Dwa lata w nim rzeźbiłem nie wiedząc tak naprawdę czy on się do czegokolwiek nadaje (bo >przejechałem przez ten czas może 10km), to tym bardziej teraz będę rzeźbił ;)
W świetle tego co mówisz rozwiertaki, które proponuje Kuczu, wydają się sensownym zakupem.

Tylko rozwiertak to droga w jedną stronę :)
IMHO lepiej kupić/dorobić dysze - będziesz mógł testować różne rozwiązania.
W przypadku dorabiania mogę polecić http://www.reges.pl/gazniki.htm
Powdzenia :)

--
Pozdrawiam
Marcin
Sklep Kacper-Motor
Warszawa, Radzymińska 206

Data: 2012-10-20 21:27:31
Autor: marcin
CB750 Bol d'Or - dysze gaĹşnikĂłw
Hmm, a moĹźe to jest dysza: http://www.powersportsplus.com/parts/detail/honda/HP-16166-425-671.html ?

http://www.cheapcycleparts.com/model_years/46-honda-1980-750-custom-cb750c/assemblies/1468
część nr 17 :)

Hehe, sory, chyba za szybko zawracam dupę :)
--
pzdr,
marcin

Data: 2012-10-20 20:26:46
Autor: AZ
CB750 Bol d'Or - dysze gaĹşnikĂłw
On 2012-10-20, marcin <m3033@WYTNIJseTOwp.pl> wrote:
Hmm, a moĹźe to jest dysza: http://www.powersportsplus.com/parts/detail/honda/HP-16166-425-671.html ? http://www.cheapcycleparts.com/model_years/46-honda-1980-750-custom-cb750c/assemblies/1468
część nr 17 :)

Hehe, sory, chyba za szybko zawracam dupę :)

Slaby obrazek ale 17 to chyba jest rozpylacz. Dysze to 25 i 26.

PS. Zawsze mozesz na te stozki naciagnac kawalek detki rowerowej - tak jak zaslyszalem jak
jakis oszolom radzil komus :-)
--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-10-20 22:43:15
Autor: marcin
CB750 Bol d'Or - dysze gaĹşnikĂłw
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:k5v1e5$pne$2node2.news.atman.pl...
Slaby obrazek ale 17 to chyba jest rozpylacz. Dysze to 25 i 26.

Tak, zmyliło mnie tłumaczenie "nozzle", zdjęcie w którymś z dalszych linków mnie oświeciło.


PS. Zawsze mozesz na te stoĹźki naciagnac kawalek detki rowerowej - tak jak zaslyszalem jak
jakis oszolom radzil komus :-)

No... ja na początek wymyśliłem jeszcze lepiej - wsadziłem do środka stożków krążki wycięte z gąbek-zmywaków - tylko raczej dla ocenienia skali i rodzaju problemu, a nie jako docelowe rozwiązanie ;) Owszem, coś to dało, bo szedł do 7krpm a nie 5, tylko jak spróbowałem odpalić go na zimno to momentalnie się zalał :).
--
pzdr
marcin

Data: 2012-10-21 13:52:25
Autor: Kuczu
CB750 Bol d'Or - dysze gaĹşnikĂłw
W dniu 2012-10-20 22:26, AZ pisze:

PS. Zawsze mozesz na te stozki naciagnac kawalek detki rowerowej - tak jak zaslyszalem jak
jakis oszolom radzil komus :-)


Sie smiej. Mialem w GSX Dragmachine stozki na oryginalnych gaznikach. Nie chialo to dzialac dopoki nie owinalem stozkow czesciowo tasma izolacyjna. Wtedy moc i obroty powrocily.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2012-10-20 22:15:30
Autor: Kuczu
CB750 Bol d'Or - dysze gaĹşnikĂłw
W dniu 2012-10-20 21:11, marcin pisze:
Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości news:k5us5o$24od$1adenine.netfront.net...
najlepiej ze sklepu z dyszami. Kiedys byly w Larssonie

http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&nt=6333&cdes=Dysze%20ga%BCnikowe

No są, tylko teraz tak:
http://www.powersportsplus.com/parts/detail/honda/HP-99101-393-0680.html
http://www.powersportsplus.com/parts/detail/honda/HP-99101-393-0980.html
http://www.powersportsplus.com/parts/detail/honda/HP-99101-393-1000.html
http://www.powersportsplus.com/parts/detail/honda/HP-99101-393-1020.html

To są oryginalne dysze wg serwisówki... domyślam się że te numerki #68 #98 #100 i #102 to są pewnie jakieś rozmiary?Co z tym dalej? :)

tak, to sa rozmiary.

A, i ta pierwsza to jest "primary main", a pozostałe to "secondary main" - czyli to chyba jakieś dwa stopnie są które można niezależnie dobierać?

Jakie Ty tam masz gazniki ? Keihiny czy Mikuni ? Jesli sa primary i secondary to prawdopodobnie jedne odpowiadaja za srednie i drugie za wysokie obroty.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2012-10-20 22:33:07
Autor: marcin
CB750 Bol d'Or - dysze gaĹşnikĂłw

Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości news:k5v0lt$286i$1adenine.netfront.net...

Jakie Ty tam masz gazniki ? Keihiny czy Mikuni ? Jesli sa primary i
secondary to prawdopodobnie jedne odpowiadaja za srednie i drugie za
wysokie obroty.

Keihiny. Czy wystarczy w takim razie zwiększyć tą "secondary"?
--
pzdr
marcin

Data: 2012-10-20 20:35:58
Autor: AZ
CB750 Bol d'Or - dysze gaĹşnikĂłw
On 2012-10-20, marcin <m3033@WYTNIJseTOwp.pl> wrote:
Jakie Ty tam masz gazniki ? Keihiny czy Mikuni ? Jesli sa primary i secondary to prawdopodobnie jedne odpowiadaja za srednie i drugie za wysokie obroty.

Keihiny. Czy wystarczy w takim razie zwiększyć tą "secondary"?

Nie. Powietrza masz pewnie full wiec musisz zestroic od poczatku do
konca. No i tak radze to zrobic, bo na dluzsza mete to sie skonczy
jakas dziura w tloku albo glowica do roboty.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-10-22 02:42:45
Autor: Gr4N4c1K
CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Dnia 20-10-2012 o 22:33:07 marcin <m3033@wytnijsetowp.pl> napisał(a):


Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości  news:k5v0lt$286i$1adenine.netfront.net...

Jakie Ty tam masz gazniki ? Keihiny czy Mikuni ? Jesli sa primary i
secondary to prawdopodobnie jedne odpowiadaja za srednie i drugie za
wysokie obroty.

Keihiny. Czy wystarczy w takim razie zwiększyć tą "secondary"?


zmiękcz sprężyny przepustnic. najlepiej dorobić nowe, co najmniej o połowę  słabsze i potem dopiero walczyć z dyszami. przy stożkach jest za małe  podciśnienie przed przepustnicą i układ sterowania nie ma siły podnieść  przepustnicy. dla tego jak wsadziłeś zmywaki to częściowo pomogło. nie  wiem czy koledzy pamiętają ale do sporej większości zestawów DynoJet  właśnie są specjalne sprężyny oprócz iglic i dysz o różnych średnicach.  poprawić szybkość reakcji przepustnicy można przez rozwiercenie kanalika  powietrznego w przepustnicy albo korpusie (zależy od konstrukcji gaźnika)  ale to wyższa szkoła jazdy, trzeba wiedzieć co rozwiercać i ile ale  łatwiej popsuć niż poprawić.

jest zestaw do Bold'Ora http://www.dynojet.com/pdf/1127.pdf
a na przykład zestaw ze sprężynami był do mydelnicy  http://www.dynojet.com/pdf/1126.pdf

pozdrawiam

Data: 2012-10-22 22:36:30
Autor: marcin
CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Użytkownik "Gr4N4c1K" <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl> napisał w wiadomości
zmiękcz sprężyny przepustnic. najlepiej dorobić nowe, co najmniej o połowę 
słabsze i potem dopiero walczyć z dyszami. przy stożkach jest za małe 
podciśnienie przed przepustnicą i układ sterowania nie ma siły podnieść 
przepustnicy.

Dzięki Wam wielkie, sporo wnosi do mojego pojęcia to wszystko co napisaliście. Teraz potrzebuję paru wieczorów na samokształcenie zanim będę gotów pytać dalej ;)
--
pzdr,
marcin

Data: 2012-10-20 21:27:15
Autor: Kacper_Motor
CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Witek

Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości

najlepiej ze sklepu z dyszami. Kiedys byly w Larssonie

Są nadal :)
Jeżeli tam nie będzie można dorobić u dobrego gaźnikowca,
najlepiej takiego co robi gaźniki zabytkowe, nie będzie wybrzydzał :)


--
Pozdrawiam
Marcin
Sklep Kacper-Motor
Warszawa, Radzymińska 206

Data: 2012-10-20 21:41:32
Autor: marcin
CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Użytkownik "Kacper_Motor" <kacper_motor@op.pl> napisał w wiadomości news:k5utu6$724$1news.task.gda.pl...
Jeżeli tam nie będzie można dorobić u dobrego gaźnikowca,
najlepiej takiego co robi gaźniki zabytkowe, nie będzie wybrzydzał :)

Tylko że mieszkam na zadupiu, gdzie lokalni majstrowie albo się nie znają na aż takiej grzebaninie, albo mają muchy w nosie za sprawą nawału prostszej roboty, bo wszyscy mnie odprawili na kiedyś tam. Spoko, ja nie mam oporów przed nauczeniem się czegoś nowego więc jakoś to sobie zrobię - jak już rozgryzę co jest tą dyszą o którą mi chodzi ;) Problem na razie w tym, że prawdziwy gaźnik w niczym nie przypomina podręcznikowego schematu i się trochę zacząłem motać ;)
--
pzdr,
marcin

Data: 2012-10-20 22:17:57
Autor: Kuczu
CB750 Bol d'Or - dysze ga�nik�w
W dniu 2012-10-20 21:27, Kacper_Motor pisze:
Witek

U�ytkownik "Kuczu" napisa� w wiadomo�ci

najlepiej ze sklepu z dyszami. Kiedys byly w Larssonie

Sďż˝ nadal :)
Je�eli tam nie b�dzie mo�na dorobi� u dobrego ga�nikowca,
najlepiej takiego co robi ga�niki zabytkowe, nie b�dzie wybrzydza� :)



Albo sobie kupic rozwiertaki do dysz i samemu przekalibrowac.

sprawdziany i rozwiertaki dostepne sa w Lousie.


sprawdziany - 10003888
rozwiertaki - 10003930

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2012-10-20 23:04:42
Autor: __Maciek
CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Sat, 20 Oct 2012 20:47:28 +0200 "marcin" <m3033@WYTNIJseTOwp.pl>
napisał:

po założeniu stożków (z powodów wyłącznie wizualnych,
teraz tego żałuję ale niestety operacja nieodwracalna)

Co to są te stożki i dlaczego operacja niodwracalna?

Data: 2012-10-20 23:09:50
Autor: marcin
CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Użytkownik "__Maciek" <i80c586@cyberspace.org> napisał w wiadomości news:4d4688tjbbcga9lgdqdc7eg3c9urns56o94ax.com...
Co to są te stożki i dlaczego operacja niodwracalna?

Stożkowe filtry powietrza. A nieodwracalna, bo po przeróbkach nie bardzo jak jest wsadzić oryginalny airbox.
--
pzdr,
marcin

Data: 2012-10-21 22:03:48
Autor: __Maciek
CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Sat, 20 Oct 2012 23:09:50 +0200 "marcin" <m3033@WYTNIJseTOwp.pl>
napisał:

Stożkowe filtry powietrza.

Acha.

A nieodwracalna, bo po przeróbkach nie bardzo jak jest wsadzić oryginalny airbox.

Eee teoretycznie to nawet rozjechanie motura przez czołg jest
odwracalne, kwestia nakładu pracy :-D No ale dobra, nie drążę dalej...

Data: 2012-10-26 22:37:43
Autor: marcin
CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Po gruntownej analizie tematu poddaję się. Na renomowanych forumach amerykańskich hondziarzy piszą, że akurat moja konfiguracja wyjątkowo się nie nadaje do stożków (osobnych na każdy dolot) i najlepsi spece na tym łąmią zęby, więc nie będę się porywał i udowadniał światu, że da sie. Ale za to i od Was i od nich dowiedziałem się sporo ciekawych rzeczy, które mam nadzieję pozwolą mi sklecić kastomowy airbox pod stokowy filtr ;)
--
pzdr,
marcin

Data: 2012-10-26 21:51:43
Autor: AZ
CB750 Bol d'Or - dysze gaĹşnikĂłw
On 2012-10-26, marcin <m3033@WYTNIJseTOwp.pl> wrote:
Po gruntownej analizie tematu poddaję się. Na renomowanych forumach amerykańskich hondziarzy piszą, że akurat moja konfiguracja wyjątkowo się nie nadaje do stożków (osobnych na każdy dolot) i najlepsi spece na tym łąmią zęby, więc nie będę się porywał i udowadniał światu, że da sie. Ale za to i od Was i od nich dowiedziałem się sporo ciekawych rzeczy, które mam nadzieję pozwolą mi sklecić kastomowy airbox pod stokowy filtr ;)

Napisz cos wiency zeby inni podobni nie musiali sie tulac po jakichs
zagranicznych forach ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-10-27 11:51:27
Autor: marcin
CB750 Bol d'Or - dysze gaĹşnikĂłw
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:k6f0le$p0m$1node1.news.atman.pl...
Napisz cos wiency zeby inni podobni nie musiali sie tulac po jakichs
zagranicznych forach ;-)


SprĂłbuję jakoś streścić sedno sprawy. Z tego co tam piszą, to krytyczną rzeczą dla prawidlowej pracy tych gaĹşnikĂłw (Keihen CV) jest zebranie dolotĂłw w kupę, oraz pewna pojemność między filtrem a gaĹşnikami. Chodzi o stabilność podciśnienia przed przepustnicami (o czym była w tym wątku juĹź mowa) i stłumienie szumĂłw ssania. Tak to cholerstwo jest zestrojone, Ĺźe nawet jeĹźeli dać kaĹźdemu z osobna jakieś tłumienie na filtrze czy nawet jakiś bufor w postaci np. kawałka rury, to i tak niewiele to da. Wszystkie gaĹşniki muszą pracować na to wspĂłlne podciśnienie i wtedy dopiero to działa tak jak powinno. Nawet dedykowane zestawy K&N (w Larssonie 750 za 4 stoĹźki) niewiele tu pomogą. Owszem, przy duĹźej dozie sprytu i cierpliwości da się w miarę to zestroić manewrując dyszami, rozwiercając to i owo itp tak jak wcześniej dyskutowaliśmy, ale i tak będzie to potem wraĹźliwe na podmuchy wiatru,  zmiany temperatur, deszcz, jednym slowem zawsze coś będzie nie tak.
Tutaj jedna z dyskusji na ten temat, taka z bardziej przekrojowych i poglądowych, od której można zacząć drążyć: http://honda-cb750-s.456789.n3.nabble.com/Pods-on-a-DOHC-options-td3867628.html , na http://www.cb750c.com/ można znaleźć więcej i bardziej szczegółowo.

Podsumowując: DOHC 750/900 + Keihen CV + stożki to nie jest zadanie dla początkującego amatora.
Ja lubię dłubać i kombinować, ale bardziej chyba lubię jeździć - więc odpuszczam :)
--
pzdr,
marcin

Data: 2012-10-27 12:20:41
Autor: Jasio
CB750 Bol d'Or - dysze gaĹşnikĂłw
Użytkownik "marcin" <m3033@WYTNIJseTOwp.pl> napisał w wiadomości news:508bae9d$0$1212$65785112news.neostrada.pl...


Podsumowując: DOHC 750/900 + Keihen CV + stożki to nie jest zadanie dla początkującego amatora.
Ja lubię dłubać i kombinować, ale bardziej chyba lubię jeździć - więc odpuszczam :)

A czemu w ogole sie za to wziales?
Nie mogles kupic oryginalnego filtra powietrza?
..

--
Jasio
vfr vfr etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2012-10-27 12:29:59
Autor: marcin
CB750 Bol d'Or - dysze gaĹşnikĂłw
Użytkownik "Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:508bb57a$0$1209$65785112news.neostrada.pl...
A czemu w ogole sie za to wziales?
Nie mogles kupic oryginalnego filtra powietrza?

Ja kupiłem ten motocykl w stanie opłakanym, po naprawdę wiejskim tuninngu, a raczej sabotażu.Wszystko tam było "poprzerabiane" i podrutowane (na szczęście nie w silniku, ramie, itp kluczowych elementach). Takiego zresztą szukałem, bo chciałem się pobawić w customajzera ;). I właśnie tak się bawię :)
--
pzdr,
marcin

Data: 2012-10-28 11:53:30
Autor: gr4n4c1k
CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
W dniu sobota, 27 października 2012 11:51:30 UTC+2 użytkownik marcin napisał:

Spróbuję jakoś streścić sedno sprawy. Z tego co tam piszą, to krytyczną rzeczą dla prawidlowej pracy tych gaźników (Keihen CV) jest zebranie dolotów w kupę, oraz pewna pojemność między filtrem a gaźnikami. Chodzi o stabilność podciśnienia przed przepustnicami (o czym była w tym wątku już mowa) i stłumienie szumów ssania. Tak to cholerstwo jest zestrojone, że nawet jeżeli dać każdemu z osobna jakieś tłumienie na filtrze czy nawet jakiś bufor w postaci np. kawałka rury, to i tak niewiele to da. Wszystkie gaźniki muszą pracować na to wspólne podciśnienie i wtedy dopiero to działa tak jak powinno. Nawet dedykowane zestawy K&N (w Larssonie 750 za 4 stożki) niewiele tu pomogą. Owszem, przy dużej dozie sprytu i cierpliwości da się w miarę to zestroić manewrując dyszami, rozwiercając to i owo itp tak jak wcześniej dyskutowaliśmy, ale i tak będzie to potem wrażliwe na podmuchy wiatru,  zmiany temperatur, deszcz, jednym slowem zawsze coś będzie nie tak.

Tutaj jedna z dyskusji na ten temat, taka z bardziej przekrojowych i poglądowych, od której można zacząć drążyć: http://honda-cb750-s.456789.n3.nabble.com/Pods-on-a-DOHC-options-td3867628.html , na http://www.cb750c.com/ można znaleźć więcej i bardziej szczegółowo.



Podsumowując: DOHC 750/900 + Keihen CV + stożki to nie jest zadanie dla początkującego amatora.

Ja lubię dłubać i kombinować, ale bardziej chyba lubię jeździć - więc odpuszczam :)


a może poszukaj zestawu gaźników z płaskimi przepustnicami od motocykla o podobnej pojemności. takie gaźniki dobrze współpracują ze stożkami. zdaje się CB750 OHC takie miała.

pozdrawiam

Data: 2012-10-28 21:00:53
Autor: marcin
CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Użytkownik <gr4n4c1k@gmail.com> napisał w wiadomości news:196b5cf2-19ac-47a2-917b-1c753cf3cadegooglegroups.com...
a może poszukaj zestawu gaźników z płaskimi przepustnicami od motocykla o podobnej pojemności. takie gaźniki
dobrze współpracują ze stożkami. zdaje się CB750 OHC takie miała.

Można kombinować, tylko że nie jest to dla mnie aż taki priorytet. Jeśli miałbym kupować gaźniki i robić tą całą resztę, to wolę za te pieniądze kupić np. nowe gumy, bo choć są prawie nieużywane i wydają się zachowywać poprawnie, to nie jestem pewien ich wieku i wolę je zmienić jak już będę mógł pocinać z pełną mocą.
Tak więc klecę airbox i tym ten temat zamykam :) Napiszę  co mi z tego wyszło.
--
pzdr,
marcin

Data: 2012-10-27 00:08:38
Autor: Kuczu
CB750 Bol d'Or - dysze gaĹşnikĂłw
W dniu 2012-10-26 22:37, marcin pisze:
Po gruntownej analizie tematu poddaję się. Na renomowanych forumach amerykańskich hondziarzy piszą, że akurat moja konfiguracja wyjątkowo się nie nadaje do stożków (osobnych na każdy dolot) i najlepsi spece na tym łąmią zęby, więc nie będę się porywał i udowadniał światu, że da sie. Ale za to i od Was i od nich dowiedziałem się sporo ciekawych rzeczy, które mam nadzieję pozwolą mi sklecić kastomowy airbox pod stokowy filtr ;)


Ja w GSX 1100 zrobilem patent ze stozkiem za oryginalnym airboxem. Ale akurat w GSX to nie byla sztuka bo ten motocykl juz tak ma. Najpierw airbox zbiorczy, potem rura i na koncu obudowa z filtrem powietrza.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2012-10-27 12:17:04
Autor: marcin
CB750 Bol d'Or - dysze gaĹşnikĂłw
Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości news:k6f1ht$i6i$1adenine.netfront.net...
Ja w GSX 1100 zrobilem patent ze stozkiem za oryginalnym airboxem. Ale
akurat w GSX to nie byla sztuka bo ten motocykl juz tak ma. Najpierw
airbox zbiorczy, potem rura i na koncu obudowa z filtrem powietrza.

Tak, tu też tak można, są dostępne stożkowe wstawiane w miejsce oryginalnego filtru, i wtedy to faktycznie jest kwestia doboru dysz i standardowego strojenia. No ale mi chodziło o efekt wizualny jedynie, czyli o tjunink a nie tuning ;) Planuję zrobić airbox w kształcie, hmm, serca ze ściętymi wierzchołkami na dole i na górze, w górnej części króćce do gaźników, w dolnej fabryczny filtr, i ewentualnie dwa stożki jako maskowanie wlotu powietrza do filtra jeżeli się zmieszczą i będzie to fajnie wyglądało. Pytanie czy taka okrojona objętość będzie wystarczająca, ale to wyjdzie dopiero w praniu.
--
pzdr,
marcin

Data: 2012-11-01 17:42:05
Autor: marcin
CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Ha, działa! Tylko się nie śmiać: http://www.cb750.yoyo.pl/cb750.html :) Na dolnych zdjęciach prototyp airboxa w pełnej krasie. Teraz go rozklejam i robię na spokojnie docelowy, trochę mniej kanciaty i oczywiście nieco staranniej go wykończę ;) Na wloty zamocuję dwa stożki i jakoś to chyba będzie wyglądało.
No, wreszcie trochę się wyżyłem, całkiem żwawa ta babcia ;)
--
pzdr,
marcin

Data: 2012-11-01 10:31:33
Autor: zarafiq
CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
On Thursday, 1 November 2012 16:42:08 UTC, marcin  wrote:
Ha, działa! Tylko się nie śmiać: http://www.cb750.yoyo.pl/cb750.html :) Na dolnych zdjęciach prototyp airboxa w pełnej krasie. Teraz go rozklejam i robię na spokojnie docelowy, trochę mniej kanciaty i oczywiście nieco staranniej go wykończę ;) Na wloty zamocuję dwa stożki i jakoś to chyba będzie wyglądało.

No, wreszcie trochę się wyżyłem, całkiem żwawa ta babcia ;)

Wygląda świetnie (motocykl, nie airbox ;)
Brakuje mi fotki prawej strony.

Pozdrawiam,
zarafiq

Data: 2012-11-01 10:37:27
Autor: gr4n4c1k
CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
W dniu czwartek, 1 listopada 2012 17:42:08 UTC+1 użytkownik marcin napisał:
Ha, działa! Tylko się nie śmiać: http://www.cb750.yoyo.pl/cb750.html :) Na dolnych zdjęciach prototyp airboxa w pełnej krasie. Teraz go rozklejam i robię na spokojnie docelowy, trochę mniej kanciaty i oczywiście nieco staranniej go wykończę ;) Na wloty zamocuję dwa stożki i jakoś to chyba będzie wyglądało.

No, wreszcie trochę się wyżyłem, całkiem żwawa ta babcia ;)

Twój box niewiele odbiega od oryginału :)

kapcie zmień, bo na tych szkoda zdrowia. ładnie będą się komponować metzelery lasertec. wiem, że może tanie nie są ale docenia sie je na mokro. pozdrawiam

Data: 2012-11-01 20:59:20
Autor: marcin
CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Użytkownik <gr4n4c1k@gmail.com> napisał w wiadomości news:a99cfa12-d217-44a0-92e2-33d1ec8eaf3egooglegroups.com...
Twój box niewiele odbiega od oryginału :)

A no bo co tu można wymyślić :) Majstrów z Hondy się nie poprawia, czego dowód tutaj mamy ;) Tylko chciałbym uzyskać coś lżejszego optycznie od oryginału. Ten zrobiłem na patencie takim, że, filtr obrałem z tych metalowych kołnierzy, i wkleiłem go do ścianek boxu (sam papier z wewnętrzną siateczką), dlatego wyszedł taki wąski. Tylko że łatwy do wymiany taki wkład nie będzie, więc nie wiem czy ostatecznie nie wyjdzie mi taki sam kloc jak fabryczny.

kapcie zmień, bo na tych szkoda zdrowia. ładnie będą się komponować metzelery lasertec. wiem, że może tanie nie są
ale docenia sie je na mokro.

No fajne są, wezmę pod uwagę ten typ. Jeszcze się nie rozglądałem ale do wiosny się zaopatrzę bo tym faktycznie nie ufam za bardzo.
--
pzdr,
marcin

Data: 2012-11-01 21:21:39
Autor: Kuczu
CB750 Bol d'Or - dysze gaĹşnikĂłw
W dniu 2012-11-01 20:59, marcin pisze:

A no bo co tu można wymyślić :) Majstrów z Hondy się nie poprawia, czego dowód tutaj mamy ;) Tylko chciałbym uzyskać coś lżejszego optycznie od oryginału. Ten zrobiłem na patencie takim, że, filtr obrałem z tych metalowych kołnierzy, i wkleiłem go do ścianek boxu (sam papier z wewnętrzną siateczką), dlatego wyszedł taki wąski. Tylko że łatwy do wymiany taki wkład nie będzie, więc nie wiem czy ostatecznie nie wyjdzie mi taki sam kloc jak fabryczny.


Szczerze mowiac to bylem przekonany iz zrobisz cos raczej w tym stylu:

http://www.ebay.com/itm/Honda-CB750-Aftermarket-Air-Cleaner-Box-69-76-/110963203582?hash=item19d5ec1dfe&item=110963203582&pt=Motorcycles_Parts_Accessories&vxp=mtr




--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2012-11-01 22:21:08
Autor: marcin
CB750 Bol d'Or - dysze gaĹşnikĂłw
Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości news:k6ulh8$1s54$1adenine.netfront.net...
Szczerze mowiac to bylem przekonany iz zrobisz cos raczej w tym stylu:

http://www.ebay.com/itm/Honda-CB750-Aftermarket-Air-Cleaner-Box-69-76-/110963203582?hash=item19d5ec1dfe&item=110963203582&pt=Motorcycles_Parts_Accessories&vxp=mtr

Trochę powyżej możliwości mojego garażu, co najwyżej móglbym kupić :) Gdzieś to już widziałem, to by było na pewno ciekawsze wizualnie. Tylko skąd brać do tego wkłady? Rozbebeszać seryjne filtry i upychać dookoła między tymi siatkami?
--
pzdr,
marcin

Data: 2012-11-01 18:32:14
Autor: Kuczu
CB750 Bol d'Or - dysze gaĹşnikĂłw
W dniu 2012-11-01 17:42, marcin pisze:
Ha, działa! Tylko się nie śmiać: http://www.cb750.yoyo.pl/cb750.html :) Na dolnych zdjęciach prototyp airboxa w pełnej krasie. Teraz go rozklejam i robię na spokojnie docelowy, trochę mniej kanciaty i oczywiście nieco staranniej go wykończę ;) Na wloty zamocuję dwa stożki i jakoś to chyba będzie wyglądało.
No, wreszcie trochę się wyżyłem, całkiem żwawa ta babcia ;)


zuch chlopak :)

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2012-11-02 07:33:34
Autor: Piotr Klimek
CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Dnia (Thu, 1 Nov 2012 17:42:05 +0100) ktos podajacy sie za marcin
wyklawiaturowal co nastepuje:

Ha, działa! Tylko się nie śmiać: http://www.cb750.yoyo.pl/cb750.html :)

Gratulacje, nie odzywam się w Twoich wątkach na temat mechaniki, bo się
nie znam, ale po cichu Ci kibicowałem :)

Motocykl wygląda swietnie.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2012-11-02 21:07:12
Autor: marcin
CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości news:slrn.pl.k96tqd.o4.usenetpiko.homelinux.net...
Gratulacje, nie odzywam się w Twoich wątkach na temat mechaniki, bo się
nie znam, ale po cichu Ci kibicowałem :)

Motocykl wygląda swietnie.

Dzięki Panowie, dzięki wszystkim za dobre słowa :) A niektórym też za cierpliwość i rzeczowe rady ;)
--
pzdr,
marcin

Data: 2012-11-02 23:23:34
Autor: AZ
CB750 Bol d'Or - dysze gaĹşnikĂłw
On 2012-11-01, marcin <m3033@WYTNIJseTOwp.pl> wrote:
Ha, działa! Tylko się nie śmiać: http://www.cb750.yoyo.pl/cb750.html :) Na dolnych zdjęciach prototyp airboxa w pełnej krasie. Teraz go rozklejam i robię na spokojnie docelowy, trochę mniej kanciaty i oczywiście nieco staranniej go wykończę ;) Na wloty zamocuję dwa stożki i jakoś to chyba będzie wyglądało.
No, wreszcie trochę się wyżyłem, całkiem żwawa ta babcia ;)

Wyglada lepiej niz wydechu w bandazu u Amila...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-11-04 23:18:41
Autor: marcin
CB750 Bol d'Or - dysze gaĹşnikĂłw
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:k71kll$mc8$2node2.news.atman.pl...
Wyglada lepiej niz wydechu w bandazu u Amila...

Spokojnie, jeszcze nie skończyłem :P
--
pzdr,
marcin

CB750 Bol d'Or - dysze gaźników

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona

W dziale Motoryzacja

W dziale Gry

W dziale Sport

W dziale Lifestyle

W dziale High-Tech

W dziale Extreme

W dziale Kultura

W dziale Biznes, Finanse, Prawo