Data: 2012-10-26 22:37:43 | |
Autor: marcin | |
CB750 Bol d'Or - dysze ga¼ników | |
Po gruntownej analizie tematu poddajê siê. Na renomowanych forumach amerykañskich hondziarzy pisz±, ¿e akurat moja konfiguracja wyj±tkowo siê nie nadaje do sto¿ków (osobnych na ka¿dy dolot) i najlepsi spece na tym ³±mi± zêby, wiêc nie bêdê siê porywa³ i udowadnia³ ¶wiatu, ¿e da sie. Ale za to i od Was i od nich dowiedzia³em siê sporo ciekawych rzeczy, które mam nadziejê pozwol± mi skleciæ kastomowy airbox pod stokowy filtr ;)
-- pzdr, marcin |
|
Data: 2012-10-26 21:51:43 | |
Autor: AZ | |
CB750 Bol d'Or - dysze gaźników | |
On 2012-10-26, marcin <m3033@WYTNIJseTOwp.pl> wrote:
Po gruntownej analizie tematu poddaję się. Na renomowanych forumach amerykańskich hondziarzy piszą, że akurat moja konfiguracja wyjątkowo się nie nadaje do stożków (osobnych na każdy dolot) i najlepsi spece na tym łąmią zęby, więc nie będę się porywał i udowadniał światu, że da sie. Ale za to i od Was i od nich dowiedziałem się sporo ciekawych rzeczy, które mam nadzieję pozwolą mi sklecić kastomowy airbox pod stokowy filtr ;) Napisz cos wiency zeby inni podobni nie musiali sie tulac po jakichs zagranicznych forach ;-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-10-27 11:51:27 | |
Autor: marcin | |
CB750 Bol d'Or - dysze gaźników | |
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:k6f0le$p0m$1node1.news.atman.pl...
Napisz cos wiency zeby inni podobni nie musiali sie tulac po jakichs Spróbuję jakoś streścić sedno sprawy. Z tego co tam piszą, to krytyczną rzeczą dla prawidlowej pracy tych gaźników (Keihen CV) jest zebranie dolotów w kupę, oraz pewna pojemność między filtrem a gaźnikami. Chodzi o stabilność podciśnienia przed przepustnicami (o czym była w tym wątku już mowa) i stłumienie szumów ssania. Tak to cholerstwo jest zestrojone, że nawet jeżeli dać każdemu z osobna jakieś tłumienie na filtrze czy nawet jakiś bufor w postaci np. kawałka rury, to i tak niewiele to da. Wszystkie gaźniki muszą pracować na to wspólne podciśnienie i wtedy dopiero to działa tak jak powinno. Nawet dedykowane zestawy K&N (w Larssonie 750 za 4 stożki) niewiele tu pomogą. Owszem, przy dużej dozie sprytu i cierpliwości da się w miarę to zestroić manewrując dyszami, rozwiercając to i owo itp tak jak wcześniej dyskutowaliśmy, ale i tak będzie to potem wrażliwe na podmuchy wiatru, zmiany temperatur, deszcz, jednym slowem zawsze coś będzie nie tak. Tutaj jedna z dyskusji na ten temat, taka z bardziej przekrojowych i poglądowych, od której można zacząć drążyć: http://honda-cb750-s.456789.n3.nabble.com/Pods-on-a-DOHC-options-td3867628.html , na http://www.cb750c.com/ można znaleźć więcej i bardziej szczegółowo. Podsumowując: DOHC 750/900 + Keihen CV + stożki to nie jest zadanie dla początkującego amatora. Ja lubię dłubać i kombinować, ale bardziej chyba lubię jeździć - więc odpuszczam :) -- pzdr, marcin |
|
Data: 2012-10-27 12:20:41 | |
Autor: Jasio | |
CB750 Bol d'Or - dysze gaźników | |
Użytkownik "marcin" <m3033@WYTNIJseTOwp.pl> napisał w wiadomości news:508bae9d$0$1212$65785112news.neostrada.pl...
A czemu w ogole sie za to wziales? Nie mogles kupic oryginalnego filtra powietrza? .. -- Jasio vfr vfr etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2012-10-27 12:29:59 | |
Autor: marcin | |
CB750 Bol d'Or - dysze gaźników | |
Użytkownik "Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:508bb57a$0$1209$65785112news.neostrada.pl...
A czemu w ogole sie za to wziales? Ja kupiłem ten motocykl w stanie opłakanym, po naprawdę wiejskim tuninngu, a raczej sabotażu.Wszystko tam było "poprzerabiane" i podrutowane (na szczęście nie w silniku, ramie, itp kluczowych elementach). Takiego zresztą szukałem, bo chciałem się pobawić w customajzera ;). I właśnie tak się bawię :) -- pzdr, marcin |
|
Data: 2012-10-28 11:53:30 | |
Autor: gr4n4c1k | |
CB750 Bol d'Or - dysze ga¼ników | |
W dniu sobota, 27 pa¼dziernika 2012 11:51:30 UTC+2 u¿ytkownik marcin napisa³:
Spróbujê jako¶ stre¶ciæ sedno sprawy. Z tego co tam pisz±, to krytyczn± rzecz± dla prawidlowej pracy tych ga¼ników (Keihen CV) jest zebranie dolotów w kupê, oraz pewna pojemno¶æ miêdzy filtrem a ga¼nikami. Chodzi o stabilno¶æ podci¶nienia przed przepustnicami (o czym by³a w tym w±tku ju¿ mowa) i st³umienie szumów ssania. Tak to cholerstwo jest zestrojone, ¿e nawet je¿eli daæ ka¿demu z osobna jakie¶ t³umienie na filtrze czy nawet jaki¶ bufor w postaci np. kawa³ka rury, to i tak niewiele to da. Wszystkie ga¼niki musz± pracowaæ na to wspólne podci¶nienie i wtedy dopiero to dzia³a tak jak powinno. Nawet dedykowane zestawy K&N (w Larssonie 750 za 4 sto¿ki) niewiele tu pomog±. Owszem, przy du¿ej dozie sprytu i cierpliwo¶ci da siê w miarê to zestroiæ manewruj±c dyszami, rozwiercaj±c to i owo itp tak jak wcze¶niej dyskutowali¶my, ale i tak bêdzie to potem wra¿liwe na podmuchy wiatru, zmiany temperatur, deszcz, jednym slowem zawsze co¶ bêdzie nie tak. a mo¿e poszukaj zestawu ga¼ników z p³askimi przepustnicami od motocykla o podobnej pojemno¶ci. takie ga¼niki dobrze wspó³pracuj± ze sto¿kami. zdaje siê CB750 OHC takie mia³a. pozdrawiam |
|
Data: 2012-10-28 21:00:53 | |
Autor: marcin | |
CB750 Bol d'Or - dysze ga¼ników | |
U¿ytkownik <gr4n4c1k@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:196b5cf2-19ac-47a2-917b-1c753cf3cadegooglegroups.com...
a mo¿e poszukaj zestawu ga¼ników z p³askimi przepustnicami od motocykla o podobnej pojemno¶ci. takie ga¼niki Mo¿na kombinowaæ, tylko ¿e nie jest to dla mnie a¿ taki priorytet. Je¶li mia³bym kupowaæ ga¼niki i robiæ t± ca³± resztê, to wolê za te pieni±dze kupiæ np. nowe gumy, bo choæ s± prawie nieu¿ywane i wydaj± siê zachowywaæ poprawnie, to nie jestem pewien ich wieku i wolê je zmieniæ jak ju¿ bêdê móg³ pocinaæ z pe³n± moc±. Tak wiêc klecê airbox i tym ten temat zamykam :) Napiszê co mi z tego wysz³o. -- pzdr, marcin |
|
Data: 2012-10-27 00:08:38 | |
Autor: Kuczu | |
CB750 Bol d'Or - dysze gaźników | |
W dniu 2012-10-26 22:37, marcin pisze:
Po gruntownej analizie tematu poddaję się. Na renomowanych forumach amerykańskich hondziarzy piszą, że akurat moja konfiguracja wyjątkowo się nie nadaje do stożków (osobnych na każdy dolot) i najlepsi spece na tym łąmią zęby, więc nie będę się porywał i udowadniał światu, że da sie. Ale za to i od Was i od nich dowiedziałem się sporo ciekawych rzeczy, które mam nadzieję pozwolą mi sklecić kastomowy airbox pod stokowy filtr ;) Ja w GSX 1100 zrobilem patent ze stozkiem za oryginalnym airboxem. Ale akurat w GSX to nie byla sztuka bo ten motocykl juz tak ma. Najpierw airbox zbiorczy, potem rura i na koncu obudowa z filtrem powietrza. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- - |
|
Data: 2012-10-27 12:17:04 | |
Autor: marcin | |
CB750 Bol d'Or - dysze gaźników | |
Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości news:k6f1ht$i6i$1adenine.netfront.net...
Ja w GSX 1100 zrobilem patent ze stozkiem za oryginalnym airboxem. Ale Tak, tu też tak można, są dostępne stożkowe wstawiane w miejsce oryginalnego filtru, i wtedy to faktycznie jest kwestia doboru dysz i standardowego strojenia. No ale mi chodziło o efekt wizualny jedynie, czyli o tjunink a nie tuning ;) Planuję zrobić airbox w kształcie, hmm, serca ze ściętymi wierzchołkami na dole i na górze, w górnej części króćce do gaźników, w dolnej fabryczny filtr, i ewentualnie dwa stożki jako maskowanie wlotu powietrza do filtra jeżeli się zmieszczą i będzie to fajnie wyglądało. Pytanie czy taka okrojona objętość będzie wystarczająca, ale to wyjdzie dopiero w praniu. -- pzdr, marcin |
|