Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   CB750 DOHC - klekot w silniku

CB750 DOHC - klekot w silniku

Data: 2011-04-10 18:05:38
Autor: marcin
CB750 DOHC - klekot w silniku
Witojcie,

Zakupiłem sobie zdemolowany czasem i bezczynno¶ci± egzemplarz CB750 82 rok :) Po usunięciu z grubsza pajęczyn moto odpala elegancko, jeĽdzi jak trzeba, nic tylko brać się za przywracanie mu ¶wietno¶ci. Ale. Kiedy jest zimny, na jałowych obrotach gdzie¶ z dołu silnika dobywa się taki klekot, odglos kojarz±cy mi się z odgłosem z napędu podczas jazdy na wysokim biegu z mał± prędko¶ci± ze zużytym łańcuchem, takie poszarpywanie z poklekiwaniem... No nie wiem jak to opisać. Na wyższych obrotach nic takiego nie słychać, wystaczy podnie¶ć je dosłownie o 200 obrotów wyżej od jałowych i już jest piękny odgłos zdrowego silnika. Po rozgrzaniu ten objaw trochę ustepuje, ale dalej co¶ tam jakby slychać. Ogolnie nie ma do czego się przyczepic, pieknie się wkręca, nic nie drży, nie szarpie, tylko to klekotanie na jałowych. Przede mn± oczywi¶cie jeszcze zmiana oleju, filtrów, regulacja gaĽników itp, tylko pytanie czy robić to wszystko czy najpierw może z tym klekotaniem zasuwać do mechanika... Wiem ze pytanie trochę na zasadzie pytaj mnie a ja ciebie, ale może to typowy objaw i ktus cu¶ będzie mógł zasugerować...
Pozdrawiam!
marcin

Data: 2011-04-10 18:21:04
Autor: Kuczu
CB750 DOHC - klekot w silniku
W dniu 2011-04-10 18:05, marcin pisze:
Witojcie,

Zakupiłem sobie zdemolowany czasem i bezczynnością egzemplarz CB750 82 rok :) Po usunięciu z grubsza pajęczyn moto odpala elegancko, jeździ jak trzeba, nic tylko brać się za przywracanie mu świetności. Ale. Kiedy jest zimny, na jałowych obrotach gdzieś z dołu silnika dobywa się taki klekot, odglos kojarzący mi się z odgłosem z napędu podczas jazdy na wysokim biegu z małą prędkością ze zużytym łańcuchem, takie poszarpywanie z poklekiwaniem... No nie wiem jak to opisać. Na wyższych obrotach nic takiego nie słychać, wystaczy podnieść je dosłownie o 200 obrotów wyżej od jałowych i już jest piękny odgłos zdrowego silnika. Po rozgrzaniu ten objaw trochę ustepuje, ale dalej coś tam jakby slychać. Ogolnie nie ma do czego się przyczepic, pieknie się wkręca, nic nie drży, nie szarpie, tylko to klekotanie na jałowych. Przede mną oczywiście jeszcze zmiana oleju, filtrów, regulacja gaźników itp, tylko pytanie czy robić to wszystko cz
y najpierw może z tym klekotaniem zasuwać do mechanika... Wiem ze pytanie trochę na zasadzie pytaj mnie a ja ciebie, ale może to typowy objaw i ktus cuś będzie mógł zasugerować...
Pozdrawiam!
marcin

Halasuje lancuch sprzeglowy. Olac, jezdzic, ustawic ciut wyzsze wolne obroty.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2011-04-10 18:53:32
Autor: marcin
CB750 DOHC - klekot w silniku
Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości news:insldm$mr7$1news.onet.pl...
Halasuje lancuch sprzeglowy. Olac, jezdzic, ustawic ciut wyzsze wolne
obroty.

OK, dzięki, uspokoiłeś mnie :). Jeszcze jedno pytanie - pompa hamulca przedniego praktycznie nie stawia oporu, oczywiście hamulec kompletnie nie działa. Płynu jest ile trzeba, nie ma wycieków. Czy szukać zestawu naprawczego (oringi?) i spróbować zregenerować, czy raczej od razu nowej pompy?
pzdr,
marcin

Data: 2011-04-10 20:54:14
Autor: Gr4N4c1K
CB750 DOHC - klekot w silniku
Dnia 10-04-2011 o 18:53:32 marcin <marcin@niema.pl> napisał(a):

Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci  news:insldm$mr7$1news.onet.pl...
Halasuje lancuch sprzeglowy. Olac, jezdzic, ustawic ciut wyzsze wolne
obroty.

OK, dzięki, uspokoiłe¶ mnie :). Jeszcze jedno pytanie - pompa hamulca  przedniego praktycznie nie stawia oporu, oczywi¶cie hamulec kompletnie  nie działa. Płynu jest ile trzeba, nie ma wycieków. Czy szukać zestawu  naprawczego (oringi?) i spróbować zregenerować, czy raczej od razu nowej  pompy?
pzdr,
marcin

jeżeli nie będziesz przywracał sprzęta na oryginał to kup jak naj¶wieższ±  pompe. do tego koniecznie przegl±d zacisków z wymian± gumek i przewód w  oplocie... inaczej nigdy nie będ± hamulce zadowalaj±ce a nawet fabrycznie  to były bardziej spowalniacze zwłaszcza w wersji z jednotłoczkowymi  zaciskami. podobne zaciski miałem w CX euro i dopiero po wymianie pompy i  przewodu zacz±ł hamować.
co do hałasu z dołu silnika to Kuczu dobrze napisał. olać sprawe tylko  dobrze gaĽniki wyczy¶cić, ustawić i zsynchronizować.jak silnik równo  pracuje to tak tym łańcuchem nie klepie. prawdopodobnie przygotuj się na  wymianę gumowych króćców i membranek air-cut (dostępne w larsonie) to tyle  z mojego do¶wiadczenia z tymi moto... bardzo fajny klasyk. mało się tego  teraz widuje.

pozdrawiam

Data: 2011-04-10 21:50:04
Autor: Kuczu
CB750 DOHC - klekot w silniku
W dniu 2011-04-10 20:54, Gr4N4c1K pisze:
Dnia 10-04-2011 o 18:53:32 marcin <marcin@niema.pl> napisał(a):

Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości
news:insldm$mr7$1news.onet.pl...
Halasuje lancuch sprzeglowy. Olac, jezdzic, ustawic ciut wyzsze wolne
obroty.

OK, dzięki, uspokoiłeś mnie :). Jeszcze jedno pytanie - pompa hamulca
przedniego praktycznie nie stawia oporu, oczywiście hamulec kompletnie
nie działa. Płynu jest ile trzeba, nie ma wycieków. Czy szukać zestawu
naprawczego (oringi?) i spróbować zregenerować, czy raczej od razu
nowej pompy?
pzdr,
marcin

jeżeli nie będziesz przywracał sprzęta na oryginał to kup jak
najświeższą pompe. do tego koniecznie przegląd zacisków z wymianą gumek
i przewód w oplocie... inaczej nigdy nie będą hamulce zadowalające a
nawet fabrycznie to były bardziej spowalniacze zwłaszcza w wersji z
jednotłoczkowymi zaciskami. podobne zaciski miałem w CX euro i dopiero
po wymianie pompy i przewodu zaczął hamować.

A to zalezy ktora wersja. CB750F miala dobre hample. Wersje C i N mialy slabo. Koles nie napisal i jakim modelu mowimy.

co do hałasu z dołu silnika to Kuczu dobrze napisał. olać sprawe tylko
dobrze gaźniki wyczyścić, ustawić i zsynchronizować.jak silnik równo
pracuje to tak tym łańcuchem nie klepie. prawdopodobnie przygotuj się na
wymianę gumowych króćców i membranek air-cut (dostępne w larsonie) to
tyle z mojego doświadczenia z tymi moto... bardzo fajny klasyk. mało się
tego teraz widuje.

Z tymi gazikami to jest tak ze jest ok dopoki sie ich nie rusza. Na razie chodzi podobno ok i oprocz synchro bym nic nie robil. Olej, swieczki, synchro i smigac.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2011-04-11 00:18:22
Autor: Gr4N4c1K
CB750 DOHC - klekot w silniku
Dnia 10-04-2011 o 21:50:04 Kuczu <qczu666@gmail.com> napisał(a):

jeżeli nie będziesz przywracał sprzęta na oryginał to kup jak
naj¶wieższ± pompe. do tego koniecznie przegl±d zacisków z wymian± gumek
i przewód w oplocie... inaczej nigdy nie będ± hamulce zadowalaj±ce a
nawet fabrycznie to były bardziej spowalniacze zwłaszcza w wersji z
jednotłoczkowymi zaciskami. podobne zaciski miałem w CX euro i dopiero
po wymianie pompy i przewodu zacz±ł hamować.

A to zalezy ktora wersja. CB750F miala dobre hample. Wersje C i N mialy  slabo. Koles nie napisal i jakim modelu mowimy.

wersja jednotłoczkowa nie hamuje a dwutłoczkowa spowalnia. może na tamte  czasy były wy¶mienite. weĽ też pod uwage, że sprzęt ma 30 lat i pompa  dawno sparciała a przewody to jak się na nie patrzy puchn±. ja tylko  chłopakowi dobrze radze. jak ma zaciski dwutłoczkowe pływaj±ce to połowa  sukcesu. one chyba do tej pory, z małymi poprawkami, s± produkowane.  wymienić gumki, dać ¶wież± pompe, nowe przewody i bedzie git. to samo z  tyłu. koszy relatywnie niewielkie a życie bezcenne. pompe na pewno bym  wymienił bo jeszcze nie widziałem takiej z tamtego okresu która nie była  by wyżarta w ¶rodku i kupno zestawu naprawczego to zmarnowane pieni±dze.

co do hałasu z dołu silnika to Kuczu dobrze napisał. olać sprawe tylko
dobrze gaĽniki wyczy¶cić, ustawić i zsynchronizować.jak silnik równo
pracuje to tak tym łańcuchem nie klepie. prawdopodobnie przygotuj się na
wymianę gumowych króćców i membranek air-cut (dostępne w larsonie) to
tyle z mojego do¶wiadczenia z tymi moto... bardzo fajny klasyk. mało się
tego teraz widuje.

Z tymi gazikami to jest tak ze jest ok dopoki sie ich nie rusza. Na  razie chodzi podobno ok i oprocz synchro bym nic nie robil. Olej,  swieczki, synchro i smigac.

co do membranek air-cut to się zgodze, że można nieruszać jak jest ok.  wyjdzie w praniu jak sprawdzi spalanie w trasie. ale ze sparciałymi  króćcami to silnika za chiny nie ustawi. przypomne sprzet ma 30 lat. w  mojej ledwo 20letniej ntv gumy były twarde jak beton i spękane.

do kierownika topicowej ceba¶ki: jak jeste¶ z wawy to daj znać. obadamy  rututnie :)

pozdrawiam

Data: 2011-04-11 08:46:37
Autor: marcin
CB750 DOHC - klekot w silniku
Użytkownik "Gr4N4c1K" <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl> napisał w wiadomo¶ci news:op.vtqtkwyiykntv0pecet1.domain.neostrada...
A to zalezy ktora wersja. CB750F miala dobre hample. Wersje C i N mialy 
slabo. Koles nie napisal i jakim modelu mowimy.

do kierownika topicowej ceba¶ki: jak jeste¶ z wawy to daj znać. obadamy 
rututnie :)

Witam,

¦pieszę z wyjasnieniami :) Moja CB to z tego co zd±żyłem dociec to RC04, chyba FB to jest - trudno powiedzieć, mam do dypozycji tylko tabliczkę znamionow± bo moto byl malowany i nie zachowały się oznaczenia handlowe...

http://www.bikez.com/motorcycles/honda_cb_750_f_1982.php - mniej więcej taka. Swojej na razie nie pokazuję, przynajmniej dopóki nie zrobię czego¶ z o¶wietleniem bo jaki¶ esteta wsadził na przód dwie soczewki bez obudowy wyjęte z jakiego¶ ¶ciga, wstyd trochę :P to chyba miało robić badlooka :D

Na siłę na oryginał robił jej nie będę, choć chcę zachować klasyczny charakter i jak najwięcej z oryginału. Zatem zastosuję się do porad i założę pompę i przewody a może nawet i zaciski z czego¶ lepiej hamuj±cego. Niestety jestem znad morza (tzn ja nie narzekam ;) ), mam paru znajomych w branży ogólnie rozumianego obrotu uzywanymi motocyklami więc poszukam mechanika co mi chuchnie na ten silnik. A w razie czego mam drugi, podobno zupełnie sprawny. W zasadzie to mam drug± tak± sam± CB w kawałkach, ł±cznie z ram±, kołami, plastikami, tylko poskręcać i jechać ;) Nie wiedziałem że w czasach allegro i innych ebajów ludzie jeszcze maj± takie rzeczy w szopach i nawet zdaj± się nie wiedzieć, że to s± skarby :))
Dzięki i pozdrawiam, jeszcze pewnie pozawracam głowy ;)
marcin

Data: 2011-04-11 13:35:26
Autor: marcin
CB750 DOHC - klekot w silniku
Użytkownik "Gr4N4c1K" <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl> napisał w wiadomo¶ci news:op.vtqtkwyiykntv0pecet1.domain.neostrada...
wersja jednotłoczkowa nie hamuje a dwutłoczkowa spowalnia. może na tamte 
czasy były wy¶mienite. weĽ też pod uwage, że sprzęt ma 30 lat i pompa 
dawno sparciała a przewody to jak się na nie patrzy puchn±.

OK, mam wersję jednotłoczkow±. W zasadzie podj±łem decyzję, żeby wymienić cało¶ć, czyli i pompę i zaciski. Teraz pytanie - jak szukać zeby to pasowało?? Mocowania i odległo¶ci tarcz czy ich ¶rednice to jest jaki¶ standard? Proszę o¶wiećcie towarzysze abym nie polazł w maliny :) Wcze¶niej miałem moto którego tylko tankowałem, nie pozwolił mi się zbytnio wyedukować w kierunku dłubania.
pzdr,
marcin

Data: 2011-04-11 15:48:15
Autor: Kuczu
CB750 DOHC - klekot w silniku
W dniu 2011-04-11 13:35, marcin pisze:
UĹĽytkownik "Gr4N4c1K"<granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl>  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci news:op.vtqtkwyiykntv0pecet1.domain.neostrada...
wersja jednotłoczkowa nie hamuje a dwutłoczkowa spowalnia. może na tamte
czasy były wyśmienite. weź też pod uwage, że sprzęt ma 30 lat i pompa
dawno sparciała a przewody to jak się na nie patrzy puchną.

OK, mam wersję jednotłoczkową. W zasadzie podjąłem decyzję, żeby wymienić całość, czyli i pompę i zaciski. Teraz pytanie - jak szukać zeby to pasowało?? Mocowania i odległości tarcz czy ich średnice to jest jakiś standard? Proszę oświećcie towarzysze abym nie polazł w maliny :) Wcześniej miałem moto którego tylko tankowałem, nie pozwolił mi się zbytnio wyedukować w kierunku dłubania.

Pompa to pryszcz, zasadniczo bedzie pasowac wiekszosc pomp od japonczykow. Zaciski to inna baja i na ich dobro ma wplyw wiele czynnikow, tj. srednica tarczy, odleglosc zacisku od tarczy, umiejscowenie i rozstaw otworow mocujacych. Co nie znaczy ze sie nie da ale czesto trzeba dorobic odpowiednie adaptery. Wtedy bez frezarki sie nie obejdzie.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2011-04-11 18:13:06
Autor: Gr4N4c1K
CB750 DOHC - klekot w silniku
Dnia 11-04-2011 o 13:35:26 marcin <marcin@niema.pl> napisał(a):

Użytkownik "Gr4N4c1K" <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl> napisał w  wiadomo¶ci news:op.vtqtkwyiykntv0pecet1.domain.neostrada...
wersja jednotłoczkowa nie hamuje a dwutłoczkowa spowalnia. może na tamte
czasy były wy¶mienite. weĽ też pod uwage, że sprzęt ma 30 lat i pompa
dawno sparciała a przewody to jak się na nie patrzy puchn±.

OK, mam wersję jednotłoczkow±. W zasadzie podj±łem decyzję, żeby  wymienić cało¶ć, czyli i pompę i zaciski. Teraz pytanie - jak szukać  zeby to pasowało?? Mocowania i odległo¶ci tarcz czy ich ¶rednice to jest  jaki¶ standard? Proszę o¶wiećcie towarzysze abym nie polazł w maliny :)  Wcze¶niej miałem moto którego tylko tankowałem, nie pozwolił mi się  zbytnio wyedukować w kierunku dłubania.
pzdr,
marcin

gwoli ¶cisło¶ci  http://motoprofi.com/bikephoto/40/honda_cb_750_f_1980_2.jpg to jest wersja  z jednotłoczkowymmi zaciskami
a ta z linku zapodanego przez Ciebie jest z dwutłoczkowymi. jak masz takie  to połowa sukcesu. da sie zrobić by dobrze hamowało.

pozdrawiam

Data: 2011-04-11 18:26:03
Autor: marcin
CB750 DOHC - klekot w silniku
Użytkownik "Gr4N4c1K" <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl> napisał w wiadomo¶ci news:op.vtr7b4rbykntv0pecet1.domain.neostrada...
gwoli ¶cisło¶ci 
http://motoprofi.com/bikephoto/40/honda_cb_750_f_1980_2.jpg to jest wersja 
z jednotłoczkowymmi zaciskami
a ta z linku zapodanego przez Ciebie jest z dwutłoczkowymi. jak masz takie 
to połowa sukcesu. da sie zrobić by dobrze hamowało.

No własnie mam jednotłoczkowe, czyli t± z linku który Ty podałe¶. Także mamy 0,0 sukcesu i szukam zacisków :/ Pytanie od jakiego moto podejd± bez kombinowania z frezark±, któr± mnie nastraszył Kuczu...
pzdr,
marcin

Data: 2011-04-11 19:35:38
Autor: marcin
CB750 DOHC - klekot w silniku
Hej,

Pogrzebałem trochę, udało mi się odpowietrzyć układ, jest ci¶nienie :) Także pompka totalny szrot nie jest. Tylko jest duże tarcie na zaciskach nawet jak nie naciskam wajchy, jak mniemam muszę jeszcze poodpowietrzać? Ale na dzisiaj do¶ć zabawy bo płyn się skończył w zbiorniczku, trzeba kupić :) Jak zlikwiduję to tarcie to się przejadę i sprawdzę na asfalcie jak to hamuje, wtedy będziemy dalej kombinowac co by tu usprawnić. Je¶li z dobraniem innych zacisków ma być taki ambaras to może wystarczy regeneracja pompy i przewody w oplocie? I po prostu jeĽdzić bior±c poprawkę na to, że hample s± jakie s±, w miejscu go nie zatrzymam? A z czasem może dorwę dwutłoczkowe od 750F, które na pewno będa pasowały...
pzdr,
marcin

Data: 2011-04-11 21:00:22
Autor: Kuczu
CB750 DOHC - klekot w silniku
W dniu 2011-04-11 19:35, marcin pisze:
Hej,

Pogrzebałem trochę, udało mi się odpowietrzyć układ, jest ciśnienie :) Także pompka totalny szrot nie jest. Tylko jest duże tarcie na zaciskach nawet jak nie naciskam wajchy, jak mniemam muszę jeszcze poodpowietrzać?

Rozebrac, przeczyscic i przesmarowac prowadnice, zlozyc.

Ale na dzisiaj dość zabawy bo płyn się skończył w zbiorniczku, trzeba kupić :) Jak zlikwiduję to tarcie to się przejadę i sprawdzę na asfalcie jak to hamuje, wtedy będziemy dalej kombinowac co by tu usprawnić. Jeśli z dobraniem innych zacisków ma być taki ambaras to może wystarczy regeneracja pompy i przewody w oplocie? I po prostu jeździć biorąc poprawkę na to, że hample są jakie są, w miejscu go nie zatrzymam? A z czasem może dorwę dwutłoczkowe od 750F, które na pewno będa pasowały...

Z 750F2 niekoniecznie podejda bo tam juz byly ciut inne lagi. Mozna sprobowac z SC01 czyli 900F z podobnego rocznika. Tam na bank byly 2 tloczkowe plywajace.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2011-04-11 21:23:04
Autor: marcin
CB750 DOHC - klekot w silniku
Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości news:invj4h$qhg$1news.onet.pl...
Rozebrac, przeczyscic i przesmarowac prowadnice, zlozyc.

Sie zrobi :)
Za przegląd silnika, czyszczenie i synchro gaźników przy założeniu ze wszystko będzie OK gościowie zawołali mi 4 stówki, wydaje mi się że to dość wygórowana cena? Olej filtry itp zrobię sobie wcześniej sam, o czym im powiedziałem przed wyceną. Tylko czyszczenie gaźników i ich regulacja. Trafiłem na cwaniaków czy tyle to faktycznie kosztuje?
pzdr,
marcin

Data: 2011-04-11 21:27:40
Autor: marcin
CB750 DOHC - klekot w silniku
Użytkownik "marcin" <marcin@niema.pl> napisał w wiadomości news:4da3551a$0$2489$65785112news.neostrada.pl...
Za przegląd silnika, czyszczenie i synchro gaźników przy założeniu ze wszystko będzie OK gościowie zawołali mi
4 stówki, wydaje mi się że to dość wygórowana cena? Olej filtry itp zrobię sobie wcześniej sam, o czym im
powiedziałem przed wyceną. Tylko czyszczenie gaźników i ich regulacja. Trafiłem na cwaniaków czy tyle to
faktycznie kosztuje?

P.S. Jeszcze regulacja zaworĂłw w cenie.
pzdr,
marcin

Data: 2011-04-11 21:58:41
Autor: Robert T.
CB750 DOHC - klekot w silniku

Użytkownik "marcin" <marcin@niema.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4da3562d$0$2457$65785112news.neostrada.pl...
Tylko czyszczenie gaĽników i ich regulacja. Trafiłem na cwaniaków czy tyle to
faktycznie kosztuje?

P.S. Jeszcze regulacja zaworów w cenie.
pzdr,
marcin


To jest normalna cena.
Jak ja sprawdzalem, to za regulacje zaworow i wszystkie egzorcyzmy z gaznikami, ceny wahaly sie w granicach 400 - 700 pln.


--
Pozdr. Robert. T.
ZR-7 00'

Data: 2011-04-11 22:07:04
Autor: marcin
CB750 DOHC - klekot w silniku
Użytkownik "Robert T." <rtumil@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:invmhk$ah5$1news.onet.pl...
To jest normalna cena.
Jak ja sprawdzalem, to za regulacje zaworow i wszystkie egzorcyzmy z
gaznikami, ceny wahaly sie w granicach 400 - 700 pln.

Yhy. No trudno, trzeba będzie przełkn±ć, chyba że będę się grzebał z hamplami i reszt± jeszcze nieodkrytych tajemnic do czasu aż zaprzyjaĽnieni spece ogarn± pocz±tek sezonu to się może uda taniej ;)
pzdr,
marcin

Data: 2011-04-11 23:11:30
Autor: Gr4N4c1K
CB750 DOHC - klekot w silniku
Dnia 11-04-2011 o 22:07:04 marcin <marcin@niema.pl> napisał(a):

Użytkownik "Robert T." <rtumil@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci  news:invmhk$ah5$1news.onet.pl...
To jest normalna cena.
Jak ja sprawdzalem, to za regulacje zaworow i wszystkie egzorcyzmy z
gaznikami, ceny wahaly sie w granicach 400 - 700 pln.

Yhy. No trudno, trzeba będzie przełkn±ć, chyba że będę się grzebał z  hamplami i reszt± jeszcze nieodkrytych tajemnic do czasu aż  zaprzyjaĽnieni spece ogarn± pocz±tek sezonu to się może uda taniej ;)
pzdr,
marcin

a czy kto¶ mówił, że motocykle to tanie hobby?? chyba tylko szachy nie  wymagaj± wkładu finansowego bo znałem takich co partie rozgrywaj± na  kartce papieru zapisuj±c tylko sekwencje ruchów :)

albo masz hajs i szczę¶cie trafić na uczciwego mechanika albo musisz się  zbratać z kluczami i umieć czytać ze zrozumieniem instrukcje serwisow± na  dodatek w 99.9% w obcym języku.

w wypadku takich maszyn to jeszcze musisz trafić na mechanika-pasjonata  któremu nieobce jest stawianie czoła wyzwaniom typu ukręcaj±ce się ¶ruby,  braki w czę¶ciach zapasowych i ogólnie kombinowanie. teraz w dobie netu to  i tak jest sporo łatwiej choćby w poszukiwaniu literatury. trochę  pogooglasz i znajdziesz fabrycznego manuala i komplet fiszek.

powodzenia :)

pozdrawiam

Data: 2011-04-12 02:28:28
Autor: marcin
CB750 DOHC - klekot w silniku
Użytkownik "Gr4N4c1K" <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl> napisał w wiadomo¶ci news:op.vtsk5ghoykntv0pecet1.domain.neostrada...
albo masz hajs i szczę¶cie trafić na uczciwego mechanika albo musisz się 
zbratać z kluczami i umieć czytać ze zrozumieniem instrukcje serwisow± na 
dodatek w 99.9% w obcym języku.

Spox, i z jednym i z drugim się liczę że przyjdzie się zmierzyc, i z becelowaniem i z kręceniem ¶rubkami ;) Tylko lubię sprawdzić czy mnie kto¶ nie ładuje zanim wybeceluję ;) Nie po to kupiłem 30 letni moto żeby było tanio, ale po to, żeby było wesoło ;)
pzdr,
marcin

Data: 2011-04-13 14:53:00
Autor: Michał V-R
CB750 DOHC - klekot w silniku
W dniu 2011-04-12 02:28, marcin pisze:

Spox, i z jednym i z drugim się liczę że przyjdzie się zmierzyc, i z becelowaniem i z kręceniem ¶rubkami ;) Tylko lubię sprawdzić czy mnie kto¶ nie ładuje zanim wybeceluję ;) Nie po to kupiłem 30 letni moto żeby było tanio, ale po to, żeby było wesoło ;)

A nie tez po to, by samemu podlubac? U mnie synchro gaznikow waha sie miedzy 60 a 100zl, gazniki jak chcesz czyscic, to tez mozesz sam, zawory mozesz sam sobie ustawic, bo tam nie ma plytek (choc na plytkach tez samemu mozna wyregulowac, dokupujac potrzebne), tylko sa sruby, wiec szczelinomierz srubokret i kluczyk oczkowy i dasz rade sam.

--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2011-04-13 16:50:05
Autor: marcin
CB750 DOHC - klekot w silniku
Użytkownik "Michał V-R" <michalvet@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:io46bk$7m4$1inews.gazeta.pl...
A nie tez po to, by samemu podlubac? U mnie synchro gaznikow waha sie
miedzy 60 a 100zl, gazniki jak chcesz czyscic, to tez mozesz sam, zawory
mozesz sam sobie ustawic, bo tam nie ma plytek (choc na plytkach tez
samemu mozna wyregulowac, dokupujac potrzebne), tylko sa sruby, wiec
szczelinomierz srubokret i kluczyk oczkowy i dasz rade sam.

No też też, ale ja mimo że techniczny to z dłubaniem głębiej w silniku do czynienia nigdy nie miałem więc te bardziej skomplikowane sprawy zostawię na razie specom bo chcialbym też czasem tym motocyklem pojeĽdzić :) Ale np. od jutra biorę się za oleje, filtry, rozrusznik bo co¶ zgrzyta ale mam drugi, czyszczenie zacisków ham. i wymianę kierownicy, klaksonów, przedniego o¶wietlenia i paru innych dupereli na nówcie sztuki które własnie przyjeżdżaj±, ł±cznie z czyszczeniem odrdzewianiem i malowaniem czego się da oraz renowacj± okablunku, to jest dla mnie wykonalne jak s±dzę :))
Dodam, że jestem w najwyższym stopniu podniecony na my¶l o tym wszystkim :-P
pzdr,
marcin

Data: 2011-04-13 17:17:55
Autor: Kuczu
CB750 DOHC - klekot w silniku
W dniu 2011-04-13 16:50, marcin pisze:
UĹĽytkownik "MichaĹ‚ V-R"<michalvet@o2.pl>  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci news:io46bk$7m4$1inews.gazeta.pl...
A nie tez po to, by samemu podlubac? U mnie synchro gaznikow waha sie
miedzy 60 a 100zl, gazniki jak chcesz czyscic, to tez mozesz sam, zawory
mozesz sam sobie ustawic, bo tam nie ma plytek (choc na plytkach tez
samemu mozna wyregulowac, dokupujac potrzebne), tylko sa sruby, wiec
szczelinomierz srubokret i kluczyk oczkowy i dasz rade sam.

No też też, ale ja mimo że techniczny to z dłubaniem głębiej w silniku do czynienia nigdy nie miałem więc te bardziej skomplikowane sprawy zostawię na razie specom bo chcialbym też czasem tym motocyklem pojeździć :) Ale np. od jutra biorę się za oleje, filtry, rozrusznik bo coś zgrzyta ale mam drugi, czyszczenie zacisków ham. i wymianę kierownicy, klaksonów, przedniego oświetlenia i paru innych dupereli na nówcie sztuki które własnie przyjeżdżają, łącznie z czyszczeniem odrdzewianiem i malowaniem czego się da oraz renowacją okablunku, to jest dla mnie wykonalne jak sądzę :))
Dodam, że jestem w najwyższym stopniu podniecony na myśl o tym wszystkim :-P

Rozrusznik "zgrzytajacy" w CB oznacza najczesciej konczace sie sprzegielko. Na szczescie jest to stosunkowo latwe do naprawienia bo sa do niego zestawy naprawcze w postaci nowych rolek i sprezynek.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2011-04-13 17:38:19
Autor: marcin
CB750 DOHC - klekot w silniku
Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości news:io4erh$lhp$1news.onet.pl...
Rozrusznik "zgrzytajacy" w CB oznacza najczesciej konczace sie
sprzegielko. Na szczescie jest to stosunkowo latwe do naprawienia bo sa
do niego zestawy naprawcze w postaci nowych rolek i sprezynek.

On taki bardziej "gwiżdżaco-wyjący" jest - czasami zawyje zamiast zakręcić silnikiem albo zawyje i dopiero po sekundzie załapie i zakręci. Zwłaszcza na zimno, na ciepłym jest raczej OK. Mam drugi silnik, rozbiorę i spróbuję wykminić co jest za to odpowiedzialne, może przekładka załatwi sprawę. Dostęp do tych rzeczy wydaje się prosty więc się odważę własnoręcznie...
pzdr,
marcin

Data: 2011-04-13 17:49:11
Autor: Kuczu
CB750 DOHC - klekot w silniku
W dniu 2011-04-13 17:38, marcin pisze:
UĹĽytkownik "Kuczu"<qczu666@gmail.com>  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci news:io4erh$lhp$1news.onet.pl...
Rozrusznik "zgrzytajacy" w CB oznacza najczesciej konczace sie
sprzegielko. Na szczescie jest to stosunkowo latwe do naprawienia bo sa
do niego zestawy naprawcze w postaci nowych rolek i sprezynek.

On taki bardziej "gwiżdżaco-wyjący" jest - czasami zawyje zamiast zakręcić silnikiem albo zawyje i dopiero po sekundzie załapie i zakręci. Zwłaszcza na zimno, na ciepłym jest raczej OK. Mam drugi silnik, rozbiorę i spróbuję wykminić co jest za to odpowiedzialne, może przekładka załatwi sprawę. Dostęp do tych rzeczy wydaje się prosty więc się odważę własnoręcznie...
pzdr,

Czyli sprzegielko umiera


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2011-04-13 21:36:34
Autor: marcin
CB750 DOHC - klekot w silniku
Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości news:io4gm5$sfu$1news.onet.pl...
Czyli sprzegielko umiera

Poczytałem trochę o tych sprzęgiełkach, ale na temat CB tutoriala nie znalazłem, więc mam pytanie, czy wystarczy jak odkręcę pokrywy z lewej strony bez wyjmowania silnika aby się do niego dostać? I czy nie potrzeba jakichś wyrafinowanych ściągaczy? Rano będe zmieniał olej to będzie okazja pogmerać, ale dysponuję tylko podstawowymi narzędziami i wolałbym nie zostać z rogrzebanym silnikiem, wolę wtedy zlecić to razem z tymi zaworami, na razie jakoś tam się udaje odpalić... Mam co prawda drugi silnik na którym mogę to potrenować (i z którego będe chciał przełożyć sprzęgielko), ale jego też bym chciał w miarę lagodnie traktować bo podobno elegancki na chodzie jest, może kiedyś się przyda.
--
pzdr,
marcin

Data: 2011-04-13 23:54:32
Autor: Kuczu
CB750 DOHC - klekot w silniku
W dniu 2011-04-13 21:36, marcin pisze:
UĹĽytkownik "Kuczu"<qczu666@gmail.com>  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci news:io4gm5$sfu$1news.onet.pl...
Czyli sprzegielko umiera

Poczytałem trochę o tych sprzęgiełkach, ale na temat CB tutoriala nie znalazłem,

Tu masz fiszki i katalog czesci:
http://www.scribd.com/doc/29129724/Part-List-CB750

więc mam pytanie, czy wystarczy jak odkręcę pokrywy z lewej strony bez wyjmowania silnika aby się do niego dostać?

Tak

I czy nie potrzeba jakichś wyrafinowanych ściągaczy?

Raczej nie, ale trzeba zdemontowac zaplon i zdjac obie czesci pokrywy. (Fiszki D11-D16)

Rano będe zmieniał olej to będzie okazja pogmerać, ale dysponuję tylko podstawowymi narzędziami i wolałbym nie zostać z rogrzebanym silnikiem,

Wiec nie ruszaj

wolę wtedy zlecić to razem z tymi zaworami, na razie jakoś tam się udaje odpalić...

Mam co prawda drugi silnik na którym mogę to potrenować (i z którego będe chciał przełożyć sprzęgielko),
ale jego też bym chciał w miarę lagodnie traktować bo podobno elegancki na chodzie jest, może kiedyś się przyda.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2011-04-14 08:39:46
Autor: marcin
CB750 DOHC - klekot w silniku
Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości news:io5638$ddd$1news.onet.pl...
Tu masz fiszki i katalog czesci:
http://www.scribd.com/doc/29129724/Part-List-CB750

Rano będe zmieniał olej to będzie okazja pogmerać, ale dysponuję tylko podstawowymi narzędziami i wolałbym nie zostać z rogrzebanym silnikiem,

Wiec nie ruszaj

Hmm, wydaje mi się że ogarniam co oni tam narysowali więc... Spróbuję najpierw na zapasowym :) Dzięki Ci wielkie za te fiszki :)
--
pzdr,
marcin

Data: 2011-04-15 20:28:22
Autor: marcin
CB750 DOHC - klekot w silniku
Czołem,

No więc wymiana tego sprzegiełka to jest 5 minut roboty, przełożyłem z drugiego silnika całe sprzęgło łącznie z dużą zębatką odbierającą napęd z rozrusznika i... to samo :(. Kolejny podejrzany to jak mniemam rozrusznik. Przy zdjętej małej pokrywce obserwuję sprzęgło i zębatkę i probuję kręcić rozrusznikiem. Jesli rozrusznik piszczy ciszej to poruszają się szybciej, im głośniej piszczy rozrusznik tym wolniej albo w ogóle. Czasem obróci wałem na tyle ze sinik zagada ze dwa razy, ale odpalić już się nie udaje... Obserwując ruch tego sprzęgła wygląda to tak, jakby opór w momencie kompresji go przerastał. Niestety dobierając się do niego zjechałem śrubę trzymającą osłonę i teraz trzeba się z tym powalcować...
No to tyle na dzisiaj :) Przerwa do niedzieli, wszelkie rady jak zwykle mile widziane, a być może cały mój wywód to same brednie ;)
--
pzdr,
marcin

Data: 2011-04-15 21:08:24
Autor: marcin
CB750 DOHC - klekot w silniku
A może jeszcze spróbować wymienić tą przekładnię małą, "starter reduction" - nr 1 na fiszce D14? Może się to zjechać? Ta duża zębatka wyglądała na zupełnie zdrową, ale tej przekładni się cholera nie przyjrzałem, mimo że w sumie sama wypada do rąk... Ten dźwięk tak jakby kojarzył się z tarciem przeskakujących zębatek... Nie wiem co w samym rozruszniku może tak jazgotac, chyba że łozyska mu poleciały albo szczotki się rozsypały na amen? Ech, zachciało się zabytków :)
--
pzdr,
marcin

Data: 2011-04-18 20:45:21
Autor: marcin
CB750 DOHC - klekot w silniku
Z racji tego że mój wątek zapomniano to sobie w nim pobloguję, w końcu mój... Jednak zamawiam zestaw regeneracyjny do sprzęgięlka, nie znalazłem innego przypadku w całym internecie więc pewnie to drugie po prostu jest tak samo wyrypane - a nawet jak nie pomoże to bedzie na zaś, z dostaniem się do rozrusznika jest większy ambaras, więc mam nadzieję, ze nie będe musiał tego przechodzić. A tymczasem rozbebeszyłem górną część przodu w celu odmalowania i przepolerowania czego się da, wymiany oświetlenia i zrobienia porządków w okablowaniu. Ponadto przed chwilą zakończyłem 2 godzinną [!] akcję czyszczenia łańcucha i okolic tylnego koła, jebię naftą i benzyną jak prawdziwy maczo ale warto było, świeci się jak psu jajce i wygląda tak, że trzy fajki spaliłem napawając się widokiem zanim zgasiłem światło i przylazłem na zasłużonego browara :).
Jutro walka z zaciskami...
--
pzdr,
marcin

Data: 2011-04-14 01:05:42
Autor: Michał V-R
CB750 DOHC - klekot w silniku
W dniu 2011-04-13 16:50, marcin pisze:

No też też, ale ja mimo że techniczny to z dłubaniem głębiej w silniku do czynienia nigdy nie miałem więc te bardziej skomplikowane sprawy zostawię na razie specom bo chcialbym też czasem tym motocyklem pojeĽdzić :) Ale np. od jutra biorę się za oleje, filtry, rozrusznik bo co¶ zgrzyta ale mam drugi, czyszczenie zacisków ham. i wymianę kierownicy, klaksonów, przedniego o¶wietlenia i paru innych dupereli na nówcie sztuki które własnie przyjeżdżaj±, ł±cznie z czyszczeniem odrdzewianiem i malowaniem czego się da oraz renowacj± okablunku, to jest dla mnie wykonalne jak s±dzę :))
Dodam, że jestem w najwyższym stopniu podniecony na my¶l o tym wszystkim :-P
pzdr,
marcin
a nie masz jqakiegos kumpla, co sie zna i cie nauczy  pozniej poprowadzi? To jest najlepsza nauka, inaczej nic sie nie nauczysz.

--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2011-04-14 08:24:24
Autor: marcin
CB750 DOHC - klekot w silniku
Użytkownik "Michał V-R" <michalvet@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:io5a8b$59r$2inews.gazeta.pl...
a nie masz jqakiegos kumpla, co sie zna i cie nauczy  pozniej
poprowadzi? To jest najlepsza nauka, inaczej nic sie nie nauczysz.

Niby mam, ale to już ten wiek, kiedy każdy po uszy w swoich sprawach siedzi i fajnie jak raz na miesi±c uda się wypić razem 2 szybkie, a co dopiero grzebać się całe dnie w garażu wył±cznie dla jaj. Na drobne porady mogę liczyć ale nie ze kto¶ pierdolnie wszystko i przyleci bo se stary motur kupiłem w ramach kaprysu ;) Także raczej muszę bazować na własnej blyskotliwo¶ci i Waszych wskazówkach, które bardzo sobie cenię :)
--
pzdr,
marcin

Data: 2011-04-10 21:37:44
Autor: Kuczu
CB750 DOHC - klekot w silniku
W dniu 2011-04-10 18:53, marcin pisze:
UĹĽytkownik "Kuczu"<qczu666@gmail.com>  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci news:insldm$mr7$1news.onet.pl...
Halasuje lancuch sprzeglowy. Olac, jezdzic, ustawic ciut wyzsze wolne
obroty.

OK, dzięki, uspokoiłeś mnie :). Jeszcze jedno pytanie - pompa hamulca przedniego praktycznie nie stawia oporu, oczywiście hamulec kompletnie nie działa. Płynu jest ile trzeba, nie ma wycieków. Czy szukać zestawu naprawczego (oringi?) i spróbować zregenerować, czy raczej od razu nowej pompy?
pzdr,
marcin

Na poczatek wymienic plyn hamulcowy i sprobowac odpowietrzyc uklad.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2011-04-19 21:48:46
Autor: marcin
CB750 DOHC - klekot w silniku
Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości news:int0ue$75j$1news.onet.pl...
Na poczatek wymienic plyn hamulcowy i sprobowac odpowietrzyc uklad.

Blog c.d.
Rozebrałem przeczyściłem zaciski, wymieniłem płyn, odpowietrzyłem - wygląda ze wszystko działa jak należy. Na razie sprawdzane "na sucho" w garażu, ale ciśnienie jest, hamowanie jest, tarcie jakieś tam jest, ale to chyba raczej w normie - po energicznym zakręceniu z ręki koło robi około jednego obrotu. Tył podobnie, aczkolwiek łańcuch ma tu duzy udział w samohamowaniu. Ale kręcą się bez wysiłku jednym paluchem, wczesniej musiałem się zapierać o coś i uważac żeby nie zwalić moto z podstawek :)
Jak będę mógł porobić testy drogowe to przejdę do usprawniania, na razie temat odhaczony.
Dzięki za skuteczne porady :)
--
pzdr,
marcin

CB750 DOHC - klekot w silniku

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona