CBA a korupcja

Data: 2009-06-15 06:53:35
Autor: r r
CBA a korupcja
Witam,
czy CBA zajmuje sie tez korupcją/propozycjami korupcyjnymi które mają
miejsce podczas współpracy ze sobą firm prywatnych? Np dyrektor dużej
prywatnej firmy  zgodzi się na wspołpracę z moją firmą, ale w zamian
za łapówkę. Czy to jest temat dla CBA? Z mojego zerknięcia do  ustawy
o CBA wynika, że nie. Czy w związku z tym takie propozycje korupcyjne
można składać całkowicie bez konsekwencji?

Pozdrawiam
Robert

Data: 2009-06-15 20:10:30
Autor: Robert Tomasik
CBA a korupcja
Użytkownik "r r" <fwg2010@gmail.com> napisał w wiadomości news:baa5a55d-08ae-43aa-bc10-b27ed5600b5aa7g2000yqk.googlegroups.com...
[...]

Przerabiałem kiedyś coś takiego i wyszło na to, żze to nie jest korupcja. Takie stanowisko przynajmniej zajęła prokuratura. Rzecz w tym, że zastosowanie mają nie przepisy o korupcji urzędników, ale z działu przeciwko obrotowi gospodarczemu. A tam karalność jest uzależniona nie tylko od łapówki, ale i od ewentualnej szkody przedsiębiorcy.

Czyli w Twoim wypadku konieczne byłoby nie tylko udowodnienie, że dyrektor bierze łapówkę, ale również udowodnienie, że podpisanie z Tobą kontraktu przyniesie tej firmie szkodę. Czyli gdyby przykładowo wziął łąpówkę w zamian za to, ze bedzie od Ciebie ziemniaki kupował po 2 zł/kg, zamiast po 1 zł/kg, to byłoby to przestępstwo.

Ściganiem tego zajmują się komórki d/w z Korupcja Komend Miejskich/Powiatowych/Rejonowych, albo d/w z Przestępczością Gospodarczą w tych jednostkach, w których nie utworzono odrębnych struktur.

CA zajmuje się korupcją wśród urzędników.

Data: 2009-06-15 21:03:14
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
CBA a korupcja
Dnia Mon, 15 Jun 2009 20:10:30 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

CBA zajmuje się korupcją wśród urzędników.

oraz w przypadkach gdzie w firmie jest jakiś tam udział Skarbu Państwa;

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
Cmentarz Komunalny Południowy Antoninów
http://foto.3mam.net/album2/Cmentarz-Poludniowy/index3.php

Data: 2009-06-16 03:00:26
Autor: Arek
CBA a korupcja
Robert Tomasik pisze:
Przerabiałem kiedyś coś takiego i wyszło na to, żze to nie jest korupcja. [..]

Kiedyś to może.
Od wielu lat jest jednak dopisany odpowiedni paragrafik coby na każdego już był, a nie żeby trzeba było szukać.

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-06-16 16:14:59
Autor: Robert Tomasik
CBA a korupcja
Użytkownik "Arek" <arek@eteria.net> napisał w wiadomości news:h16qru$hsk$1inews.gazeta.pl...
Robert Tomasik pisze:
Przerabiałem kiedyś coś takiego i wyszło na to, że to nie jest korupcja. [..]
Kiedyś to może.
Od wielu lat jest jednak dopisany odpowiedni paragrafik coby na każdego już był, a nie żeby trzeba było szukać.
Arek

To było po tym, jak ów paragrafik dopisano. Zauważ, że tam jednym ze znamion jest cel - działanie na szkodę przedsiębiorcy.

Data: 2009-06-16 16:32:29
Autor: Arek
CBA a korupcja
Robert Tomasik pisze:
To było po tym, jak ów paragrafik dopisano. Zauważ, że tam jednym ze znamion jest cel - działanie na szkodę przedsiębiorcy.

Przecież prokurator Ci powie, że zawsze jest działanie na szkodę przedsiębiorcy.
Przecież o tyle mogłaby być niższa zapłata :)

Pomijam typowo polski absurd - zapewne celowy - w której to prokuratorzy ścigają zarządy "z urzędu" w imieniu interesów spółki.
Nawet jak właściciele spółki nic nie mają do zarządu.

pozdrawiam
Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-06-16 21:09:59
Autor: Robert Tomasik
CBA a korupcja
Użytkownik "Arek" <arek@eteria.net> napisał w wiadomości news:h18aek$8fp$1inews.gazeta.pl...
Robert Tomasik pisze:
[...]

Zakłata mogłaby być zaswsze niższa.

Pomijam typowo polski absurd - zapewne celowy - w której to prokuratorzy ścigają zarządy "z urzędu" w imieniu interesów spółki.
Nawet jak właściciele spółki nic nie mają do zarządu.

Ale to jest generalnie ogólnoświatowy "absurd", bo spółki prawa handlowego od włąścicieli w zasadzie nie zależą.

Data: 2009-06-16 21:28:52
Autor: Arek
CBA a korupcja
Robert Tomasik pisze:
Ale to jest generalnie ogólnoświatowy "absurd", bo spółki prawa handlowego od włąścicieli w zasadzie nie zależą.

Nie, nie ogólnoświatowy.

pozdrawiam
Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-06-16 14:13:54
Autor: u
CBA a korupcja

[...]

Chyba Cię poniosło.
Taki dyrektor idiotą nie jest
Napewno nie mówił o łapówce. Może o "prowizji", a to są odmienne sprawy.

Data: 2009-06-16 14:25:07
Autor: Arek
CBA a korupcja
u pisze:
Chyba Cię poniosło.
Taki dyrektor idiotą nie jest
Napewno nie mówił o łapówce. Może o "prowizji", a to są odmienne sprawy.

Nie są :)

Już kilku poległo na tym paragrafie, uważając, że mieli prawo do prowizji :)

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-06-16 19:22:57
Autor: u
CBA a korupcja

Użytkownik "Arek" <arek@eteria.net> napisał w wiadomości news:h182vp$5hb$1inews.gazeta.pl...
Już kilku poległo na tym paragrafie, uważając, że mieli prawo do prowizji :)

Czyli każdy decydent zakupowi do pierdla. Profilaktycznie, bo może jakaś drobna ilość obeszła się smakiem.
Wszyscy akwizytorzy, dający gadżety dostarczą bazę danych "łapówkarzy", bo przecież o gadżet mogło być taniej.

Data: 2009-06-16 21:28:16
Autor: Arek
CBA a korupcja
u pisze:
[..]
Wszyscy akwizytorzy, dający gadżety dostarczą bazę danych "łapówkarzy", bo przecież o gadżet mogło być taniej.

Bingo!

Nie ja ustanawiam to "prawo".

Arek