[Banasiowo] CBA ma wątpliwości, Marian wątpliwoś ci nie ma.

Data: 2019-11-03 02:42:43
Autor: Bruno Brunowski
[Banasiowo] CBA ma wątpliwości, Marian wątpliwoś ci nie ma.
"Nowe informacje o kontroli oświadczeń majątkowych prezesa NIK Mariana Banasia. Jak nieoficjalnie ustaliła Wirtualna Polska, podczas sprawdzania przez CBA dokumentów urzędnika, pojawiły się poważne wątpliwości co do uzyskania przez niego sporego majątku. - Są spore rozbieżności między urzędniczą pensją, oszczędnościami, wydatkami a stanem posiadania - mówią WP nasi informatorzy.
(...)
Według ostatniego oświadczenia z połowy 2019 roku (urzędnik składał je po nominacji na stanowisko ministra finansów), majątek Banasia jest liczony w milionach złotych. Jak wyliczył portal money.pl - szacuje się, że od 6 do 8 milionów złotych.

W jaki sposób Banaś będąc wiceministrem, później urzędnikiem NIK i znowu wiceministrem zgromadził tak pokaźny majątek? Według kontrolerów z CBA, to właśnie ta kwestia ma budzić największe wątpliwości i podejrzenia. Nieoficjalnie, część zgromadzonego majątku nie przekłada się na odkładane oszczędności, otrzymywane pensje, przedstawiane rachunki.
(...)
Marian Banaś bronił się, że wszystkie procedury odbyły się zgodnie z prawem. W oświadczeniu przekazanym PAP zapewnił, że wszystkie nieruchomości nabył na podstawie aktów notarialnych w sposób uczciwy i zgodny z prawem, w tym również kamienicę, która stała się - w jego opinii - powodem ataku na jego osobę. Podkreślił też, że łączenie go z działalnością osób podejrzanych o popełnienie przestępstw karno-skarbowych, a zatrudnionych wcześniej w resorcie finansów, jest manipulacją i nadużyciem."
https://wiadomosci.wp.pl/milionowy-majatek-mariana-banasia-cba-ma-powazne-watpliwosci-6441114600818817a

--
Bruno

Data: 2019-11-03 03:53:51
Autor: obserwator1434
użytkownik Bruno Brunowski napisał:
[...]

To wszystko pewnie prawda, ale czemu pismaki jadą wyłącznie po Banasiach?
Przeca gruba Lempart z Ćwiąkalską też skubnęły kamieniczkę i co?

Data: 2019-11-03 04:03:41
Autor: Bruno Brunowski
W dniu niedziela, 3 listopada 2019 12:53:52 UTC+1 użytkownik obserwa....@gmail.com napisał:
> [...]
> To wszystko pewnie prawda, ale czemu pismaki jadą wyłącznie po Banasiach?
Przeca gruba Lempart z Ćwiąkalską też skubnęły kamieniczkę i co?

I pisiory jak lwy bronią Banasia. Taki z niego modelowy kryształ, czy jakoś tak.
Choć pojawiają się pewne rysy na linii Partii. Okazuje się, że Banasia do NIK wybrał Sejm, a nie PiS.

--
Bruno

Data: 2019-11-03 13:16:16
Autor: A. Filip
obserwator1434@gmail.com pisze:
[...]

I też w końcu zapewne oberwą "standardami na Banasiów".

Do _bezpiecznej_ wymiany Banasia (szef NIK) PiS potrzebuje większości w
Senacie której nie ma, w wariancie PiS optymistycznym jeszcze nie ma.
Prawie każda w miarę normalna opozycja waliłaby w tej sytuacji w PiS i
Banasia jak w bęben bo PiS go będzie trzymał dopóki koszty "wizerunkowe"
nie będą bardzo duże.  Ja się nastawiam na kilka/kilkanaście miesięcy
"jeżdżenia PO Banasiach" - "Enjoy the show!" :-)

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!