CBOS: Polacy wstydzą się Kaczyńskiego

Data: 2010-08-11 18:48:49
Autor: Bogdan Idzikowski
CBOS: Polacy wstydzą się Kaczyńskiego
- Wyborcy chętnie przyznają się do głosowania na Komorowskiego, natomiast mają tendencję do ukrywania poparcia dla Jarosława Kaczyńskiego - to wyniki najnowszego sondażu CBOS.

Według sondażu, głosowanie na Komorowskiego deklaruje 59 proc. wyborców z II tury, a zatem o 6 punktów procentowych więcej, niż faktycznie uzyskał on w wyborach. Z kolei do udzielenia poparcia Kaczyńskiemu przyznało się 37 proc. wyborców - o 10 punktów mniej, niż w rzeczywistości otrzymał on w II turze.

Według badania, 42 proc. Polaków wyraża zadowolenie z faktu, że Bronisław Komorowski został prezydentem. Mniej (15 proc.) przeżywało to wydarzenie silniej - wyrażając radość.

Niemal co czwarty badany (24 proc.) podchodzi do tego wyboru z obojętnością. Spośród emocji negatywnych związanych z wyborem Komorowskiego najwięcej osób doświadczyło obawy (16 proc.).14 proc. mówi o rozczarowaniu. 12 proc. towarzyszy niepewność.

Większość uczestniczących w II turze (70 proc.) deklaruje, że oddała głos na danego kandydata, ponieważ chciała, aby to właśnie on objął urząd prezydenta. W przypadku 29 proc. wyborców głosowanie miało charakter negatywny, czyli było motywowane niechęcią do jednego z kandydatów.

Głosowanie negatywne miało istotniejsze znaczenie w przypadku wyborców Komorowskiego. Ponad 1/3 osób deklarujących, że w II turze poparła kandydata PO (36 proc.), kierowała się nie tyle przekonaniem do jego kandydatury, ile niechęcią do Kaczyńskiego. W przypadku wyborców kandydata PiS tego rodzaju motywacja odgrywała znacznie mniejszą rolę - dotyczyła niespełna jednej piątej z nich (18 proc.).

Głosowało więcej niż naprawdę głosowało

Rozbieżności między deklaracjami a stanem faktycznym dotyczyły także frekwencji. Po upływie blisko miesiąca od I tury wyborów o udziale w nich zapewniało 66 proc. ankietowanych, a więc o 11 punktów więcej, niż faktycznie poszło do urn.

Badanie przeprowadzono w dniach 8-14 lipca 2010 roku na liczącej 899 osób reprezentatywnej próbie losowej dorosłych mieszkańców Polski.

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-08-11 15:51:37
Autor: Bruner
Polacy wstydzą się Kaczyńskiego
kiedys sie go ignorowalo teraz zaczyna po prostu wkurwiac

Data: 2010-08-11 17:06:21
Bogdan Idzikowski <bogdanid@sz.home.pl> napisał(a):
- Wyborcy chętnie przyznają się do głosowania na Komorowskiego, natomiast mają tendencję do ukrywania poparcia dla Jarosława Kaczyńskiego - to wyniki najnowszego sondażu CBOS.

boguś, ale o so chodzi ?
równie dobrze można zrobić "badanie", która ręką POdcierają się wyborcy PISu lub dlaczego wyborcy PO używają gw do czynności j/w.
o czym ma świadczyć to "badanie", co chcesz osiągnąć cytując skompromitowaną sondażownię, boguś sondaże są tak odległe od rzeczywistości jak ekonomia, daj se siana. --

Data: 2010-08-11 19:13:38
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik <aprecjator@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:i3ulad$lur$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jasne jak tysiąc słońc. Sondażownie dawały zwycięstwo Komorowskiego i były odległe od rzeczywistości?
Lidzie wstydzą się, że głosowali na Jarka. I to pokazuje sondażownia.

Data: 2010-08-11 17:30:47
Autor: apr...
> [...]

Lidzie wstydzą się, że głosowali na Jarka. I to pokazuje sondażownia.

boguś, ale szczerze, powiedz, że nie wstydzisz się prezydenta bobra ?

Data: 2010-08-11 20:14:50
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik " apr..." <aprecjator@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:i3umo7$q7n$1inews.gazeta.pl...
Bogdan Idzikowski <bogdanid@sz.home.pl> napisał(a):
boguś, ale szczerze, powiedz, że nie wstydzisz się prezydenta bobra ?

Jesteś żałosny.

Data: 2010-08-11 19:33:53
Autor: apr...
> [...]

> Bogdan Idzikowski <bogdanid@sz.home.pl> napisał(a):
> boguś, ale szczerze, powiedz, że nie wstydzisz się prezydenta bobra ?

tak jestem, ale odpowiedz mi na pytanie, czy nie wstydzisz się, że masz takiego prezydenta ?

Data: 2010-08-11 19:38:52
Autor: apr...
 apr... <aprecjator@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
Bogdan Idzikowski <bogdanid@sz.home.pl> napisał(a): > > Użytkownik " apr..." <aprecjator@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości
takiego
 prezydenta ?

może ułatwię ci odpowiedź, za poprzedniego strasznie się wstydziłem, a za tego bardziej.

Data: 2010-08-11 22:26:02
Autor: jadrys
  W dniu 2010-08-11 21:38,  apr... pisze:
[...]

Jak to? Przecież Komorowski jeszcze nawet nie zaczął na dobre urzędowania.. A ty już się za niego wstydzisz?

Data: 2010-08-11 20:46:44
Autor: apr...
jadrys <andrzej203@op.pl> napisał(a):

> [...]
> tego bardziej.

Jak to? Przecież Komorowski jeszcze nawet nie zaczął na dobre urzędowania.. A ty już się za niego wstydzisz?

wystarczyło jego marszałkowanie i PO obowiązków prezia, a niektórzy do końca będą się łudzić.

Data: 2010-08-11 21:09:47
Autor: White Power
CBOS: Polacy wstydzą się Kaczyńskiego
jadrys <andrzej203@op.pl> napisał(a):
Jak to? Przecież Komorowski jeszcze nawet nie zaczął na dobre urzędowania.. A ty już się za niego wstydzisz?

Wstyd mi za takiego "prezydenta" co jest marionetką.

Data: 2010-08-12 16:46:04
Autor: cirrus
Użytkownik " apr..." <aprecjator@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:i3uu8c$m75$1inews.gazeta.pl...
[...]

I za poprzedniego i za tego powinieneś się wstydzić wyłącznie za to, że jesteś takim kretynem.

--
stevep

Data: 2010-08-12 16:44:32
Autor: cirrus
[...]

Wstyd mi tylko za kretynów jak ty.

--
stevep

Data: 2010-08-11 22:21:27
Autor: Panslavista
Polacy wstydzą się Kaczyńskiego

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi to, co wybrane przez wybranych.

Data: 2010-08-12 00:11:19
Autor: Kaczysta
Polacy wstydzą się Kaczyńskiego
[...]
Nie wstydzą się faktu głosowania na Kaczyńskiego, ale boją się agresji sił "postympu" i wyzwisk z ich strony.
AZ

Data: 2010-08-12 01:36:23
Autor: Jaksa
CBOS: Polacy wstydzÂą siĂŞ KaczyĂąskiego
On Wed, 11 Aug 2010 18:48:49 +0200, Bogdan Idzikowski  <bogdanid@sz.home.pl> wrote:

- Wyborcy chętnie przyznają się do głosowania na Komorowskiego,  natomiast mają tendencję do ukrywania poparcia dla Jarosława  Kaczyńskiego - to wyniki najnowszego sondaĹźu CBOS.

Znowu masz swoja smierdzaca srake, Idzikowski?

Ty stary pierdzacy rzechu, wez powies nie na lampie, i tak nikomu
do niczego nie jestes juz potrzebny.

Jaksa

CBOS: Polacy wstydzą się Kaczyńskiego