CC zacina się lewarekbiegów

Data: 2010-12-30 12:33:23
Autor: ela
CC zacina się lewarekbiegów
CC 704
W trakcie jazdy zaciął sie lewarek biegów - po wyrzuceniu na luz nie wchodzi
żaden bieg, wstrzeczny zgrzypi. Po zgaszeniu silnika lewarek chodzi bez
zarzutu. Gdy włączy sie silnik lewarek znow ani drgnie.
Co to może być? Kosztona naprawa?

Data: 2010-12-30 08:34:08
Autor: Mateusz
CC zacina się lewarekbiegów
w CC była linka sprzęgła czy hydrauliczny układ ? pewnie ktoś wie..

Jeżeli sprzęgło jest hydrauliczne to pewnie łożysko oporowe klękło i
będziesz musiała je wymienić, najrozsądniej będzie jak kupisz
kompletne sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko) - wtedy w razie awarii
innego elementu sprzęgła robocizna Cię nie zeżre.

tak mi się wydaje, nie jestem pewien na 100%.

Data: 2010-12-31 00:04:33
Autor: Maciek
W dniu 2010-12-30 17:34, Mateusz pisze:
w CC była linka sprzęgła czy hydrauliczny układ ? pewnie ktoś wie..
No błagam. W CC700 hydrauliczne sprzęgło? Przecież to samochód prosty
jak konstrukcja cepa, więc i tak jest nieźle, że ma hydrauliczne hamulce
ze wspomaganiem ;-)

Maciek

Data: 2010-12-30 17:05:36
Autor: Mateusz
CC zacina się lewarekbiegów
On 31 Gru, 00:04, Maciek <mac...@nospam.pl> wrote:
W dniu 2010-12-30 17:34, Mateusz pisze:> w CC była linka sprzęgła czy hydrauliczny układ ? pewnie ktoś wie..

No błagam. W CC700 hydrauliczne sprzęgło? Przecież to samochód prosty
jak konstrukcja cepa, więc i tak jest nieźle, że ma hydrauliczne hamulce
ze wspomaganiem ;-)

Wybacz stary, nie moje klimaty ;-)

W związku z tym może wystarczy wyregulować linkę ?

Data: 2010-12-31 10:41:25
Autor: Jacek
Użytkownik "Mateusz" <mateusz.chmurzynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:7ae4a69c-2f9f-4b70-a146-5cdab8ef5aefw21g2000vby.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -
tam nie ma linek, tylko jest wybierak.
dwie rurki pod podwoziem, jedna sztywna, druga pracująca.
sztywna jest osadzona w tulei, jak wypadnie albo sie wyrobi, to nic nei działa jak trzeba.
można to wykręcić spod auta, wystarczy podnieść bok na 1-2 lewarki.

Jacek

Data: 2010-12-31 12:26:04
Autor: Maciek
W dniu 2010-12-31 10:41, Jacek pisze:
[...]
Pewnie przedpiscy chodziło o linkę sprzęgła. Może rzeczywiście puściła,
tylko wtedy pedał sprzęgła pewnie by się inaczej zachowywał, czyli po
wciśnięciu zostawał np. w podłodze.
Gdyby były walnięte te rurki z przegubami idące od lewarka do skrzyni,
to biegi nie wchodziłby pewnie i przy zgaszonym silniku.

Maciek

Data: 2010-12-30 13:00:41
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
W dniu 2010-12-30 12:33, ela pisze:
[...]

A jak wrzucisz bieg, uruchomisz silnik to sprzeglo dziala? Czy podczas rozruchu auto chce wyrywac do przodu/tylu?

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia

Data: 2010-12-30 13:36:42
Autor: ela
CC zacina się lewarekbiegów

Użytkownik "Michał "HoMMeR" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> napisał
w wiadomości news:ifhs99$rea$1news.onet.pl...
> [...]
A jak wrzucisz bieg, uruchomisz silnik to sprzeglo dziala? Czy podczas
rozruchu auto chce wyrywac do przodu/tylu?

Tak.  sprzęgło działa.
Uruchamiam przy wciśnietym sprzęgle i lewarek na luzie. Silnik sie uruchomi
ale bieg nie wejdzie.
Gasze wiec silnik, wciskam sprzęgło włączam już bez problemu jedynke i tak
pozostawiam samochod.
Po jakiejs godzinie próbowałam uruchomic - i jak wyżej.

Data: 2010-12-30 13:43:12
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
W dniu 2010-12-30 13:36, ela pisze:
[...]
Ok, ale po ostatnim kroku, wcisnij znow sprzeglo i _uruchom_ silnik. Prawdopodobnie podczas proby uruchomienia auto bedzie chcialo wyrwac do przodu/tylu, a to bedzie znaczyc jedno: sprzeglo do naprawy.

Data: 2010-12-30 13:46:50
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
W dniu 2010-12-30 13:43, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze:
[...]

PS.
Sprobuj na zgaszonym silniku wlaczyc bieg bez wcisnietego sprzegla - ciekawostka, tez sie da. Dlatego sprawdz dokladnie tak, jak napisalem wyzej.

Data: 2010-12-30 14:26:36
Autor: RoMan Mandziejewicz
CC zacina się lewarekbiegów
Hello ela,

> [...]
A jak wrzucisz bieg, uruchomisz silnik to sprzeglo dziala? Czy podczas
rozruchu auto chce wyrywac do przodu/tylu?

Na jakiej podstawie tak twierdzisz?

Uruchamiam przy wciśnietym sprzęgle i lewarek na luzie.

Spróbuj uruchomić przy wrzuconej jedynce. Tylko prawa noga na hamulcu,
żeby nie odjechał!

Silnik sie uruchomi ale bieg nie wejdzie.

Objaw zepsutego sprzęgła.

Gasze wiec silnik, wciskam sprzęgło włączam już bez problemu jedynke i tak
pozostawiam samochod.
Po jakiejs godzinie próbowałam uruchomic - i jak wyżej.

Jaki masz naturalny kolor włosów?

--
Best regards,

Data: 2010-12-30 14:32:59
Autor: Maciek
CC zacina się lewarekbiegów
W dniu 2010-12-30 13:36, ela pisze:
Po jakiejs godzinie próbowałam uruchomic - i jak wyżej.
To może świadczyć o tym, że przez godzinę serwis nie dojechał i nie
naprawił. Zgłosiłaś chociaż? :->

Maciek

Data: 2010-12-30 13:01:01
Autor: Maciek
[...]
Przy zmianie biegu należy wciskać sprzęgło :->
Sprzęgło działa?

Maciek

Data: 2010-12-30 13:32:00
Autor: ela

Użytkownik "Maciek" <maciek@nospam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zarzutu. Gdy włączy sie silnik lewarek znow ani drgnie.
Przy zmianie biegu należy wciskać sprzęgło :->

Sprzęgło dziala bez zarzutu tzn. wciskam sprzęgło i lewarek chodzi przy
zgaszonym silniku.
Gdy uruchomie silnik sprzęgło chodzi a lewarek ani drgnie.

Data: 2010-12-30 14:15:58
Autor: Maciek
W dniu 2010-12-30 13:32, ela pisze:
Sprzęgło dziala bez zarzutu tzn. wciskam sprzęgło i lewarek chodzi przy
zgaszonym silniku.
Na zgaszonym silniku to biegi wchodzą bez problemu i bez sprzęgła.

Maciek

Data: 2010-12-30 13:12:35
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

To raczej sprzęgło a nie lewarek...

--
Best regards,

Data: 2010-12-31 00:44:12
Autor: Tomasz Pyra
[...]

Z opisu wynika że sprzęgło nie do końca wysprzęgla.

Tam jest linka sprzęgła z ręczną regulacją i być może jest to kwestia kilku obrotów nakrętką regulacyjną żeby sprzęgło wyżej łapało.

Natomiast trzeba obejrzeć samą linkę czy się gdzieś nie przetarła i poruszać ręcznie dźwignią sterowania sprzęgłem przy skrzyni biegów czy nie ma luzów.

Co do kosztów, to regulacja to powinny być grosze, linka sprzęgła 37zł.

CC zacina się lewarekbiegów