Data: 2009-06-12 13:09:22 | |
Autor: Marcin | |
CC900 grzeje się | |
CC900 -> wymienione : chłodnica, termostat, włącznik termiczny wentylatora. Podczas jazdy 80st. Wychładza się w momencie. Wczoraj zauważyłem, że nie załącza się tak jak powinien wentylator. Przy 95st pochodzi 10 sek wyłącza się, przy 100 st 10 sek wyłącza się. Kupiłem więc nowy włącznik wentylatora chłodnicy i to samo. Jaka według was diagnoza. UPG? Układ zapowietrzony, spaliny idą i nie załącza wentylatora ?
Pozdrawiam Marcin |
|
Data: 2009-06-12 13:32:32 | |
Autor: JKK | |
CC900 grzeje się | |
Użytkownik "Marcin" <m@m.pl> napisał w wiadomości news:h0t3n6$1k2$1node1.news.atman.pl... chłodnicy i to samo. Jaka według was diagnoza. UPG? Układ zapowietrzony, spaliny idą i nie załącza wentylatora ?Jesteś pewien, że wskaźnik dobrze pokazuje ? (jest tam osobny czujnik od wskaźnika ?) W układzie płyn, czy woda ? Korek zbiorniczka w porządku ? Uszczelka pod głowicą ? (nie ubywa płynu ?) Pzdr JKK |
|
Data: 2009-06-12 13:33:46 | |
Autor: Marcin | |
CC900 grzeje się | |
Jesteś pewien, że wskaźnik dobrze pokazuje ? Wskaźnik napewno OK, w układzie woda, korek w porządku, płynu ubywa minimalnie, oleju nie przybywa, nie kopci na biało |
|
Data: 2009-06-12 20:47:45 | |
Autor: kogutek | |
CC900 grzeje się | |
> Jesteś pewien, że wskaźnik dobrze pokazuje ?Obstawiam uszczelkę pod głowicą. Włącz silnik, odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego. Weź zapaloną zapałkę albo inne drewienko i wsadź do zbiorniczka. Jak zgaśnie od razu to uszczelka pod głowicą. -- |
|
Data: 2009-06-12 20:58:53 | |
Autor: Jacek | |
CC900 grzeje si | |
Użytkownik "kogutek" <kogutek44@op.pl> napisał w wiadomości news:6069.00000af6.4a32a2d1newsgate.onet.pl...
Obstawiam uszczelkę pod głowicą. Włącz silnik, odkręć korek od zbiorniczka pierwszy raz słysze o takiej metodzie. Kojarzy mi sie z szukaniem paliwa w zbiorniku za pomocą zapałki. Mógłbys rozwinac temat? :) -- Stoout prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Lemm 900 służbowo Berlingo 1.6 HDI '08 & Alan28 / ML145 |
|
Data: 2009-06-12 19:05:28 | |
Autor: Robert Rędziak | |
CC900 grzeje si | |
On Fri, 12 Jun 2009 20:58:53 +0200, Jacek <stoout@wp.pl> wrote:
pierwszy raz słysze o takiej metodzie. Profesjonalnie to się robi pomiar zawartości CO2 w płynie chłodzącym. Ale od biedy tak też można spróbować -- w spalinach dużo tlenu nie znajdziesz. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-06-12 21:14:59 | |
Autor: kogutek | |
CC900 grzeje si | |
Użytkownik "kogutek" <kogutek44@op.pl> napisał w wiadomości news:6069.00000af6.4a32a2d1newsgate.onet.pl...Metoda znana od początków motoryzacji. Jak nieszczelność jest mała to nie wywala płynu. Ale spaliny przedostają się do układu chłodzenia. Powodują jego zapowietrzanie, chociaż zręczniej by było napisać zaspalinowanie. Muszą gdzieś ujść. Jedyna droga to przez któryś korek z układu chłodzenia. Wypychają powietrze ze zbiorniczka wyrównawczego. Ponieważ spaliny jak sama nazwa wskazuje są produktem spalania to się drugi raz ich nie da spalić. A że nie ma tam tlenu w takich ilościach żeby podtrzymał płomień to zapalona zapałka zgaśnie. Kiedyś jak chłodnica miała swój korek to zakładało się na niego taki sprytny przyrządzik. Był to kawałek elastycznej rurki z gumowym korkiem. Koniec rurki do butelki z wodą. Jak leciały bąbelki gazu i na dodatek robiło się ich więcej jak silnik miał większe obroty to wiadomo było co naprawiać. -- |