CEIDG-1 a likwidacja

Data: 2011-11-28 13:11:54
Autor: Paweł Szostek
CEIDG-1 a likwidacja
Czy w przypadku likwidacji firmy w CEIDG-1:
1. Trzeba podać dane konta w sekcji "28.1 Rachunek bankowy związany z
prowadzeniem działalności gospodarczej"?
2. Trzeba podać dane w sekcji "27. Informacja o małżeńskiej wspólności
majątkowej"?
3. Trzeba podać dane w sekcji "06.3. Rodzaje działalności gospodarczej
symbol (5-znakowy) wg PKD 2007"?

Data: 2011-11-29 00:00:11
Autor: elephanto
CEIDG-1 a likwidacja
W dniu 28-11-2011 22:11, Paweł Szostek pisze:
[...]

Zajrzyj do intrukcji wypelniania, zdaje sie, ze podaja co jest konieczne przy likwidacji.

--
Adam

Data: 2011-11-28 15:23:32
Autor: Paweł Szostek
CEIDG-1 a likwidacja
On Nov 29, 12:00 am, elephanto <elepha...@cut.it.gmail.com> wrote:
> [...]

> symbol (5-znakowy) wg PKD 2007"?

Zajrzyj do intrukcji wypelniania, zdaje sie, ze podaja co jest konieczne

Zajrzałem:
"V. Wniosek dotyczący zgłoszenia zaprzestania wykonywania działalności
gospodarczej:
Należy wypełnić jedynie w części formularza CEIDG-1 rubryki i pola
01.5, 03.3, 03.4, 03.5, 03.6, 03.7, 03.13, 06 (tylko w
zakresie nazwy firmy), 07, 13.1.2 oraz 16."

Jasno wynika z tego, że tych danych nie muszę podawać.

Zastanawia mnie tylko jedna rzecz - w rubryce "28.1 Rachunek bankowy
związany z
prowadzeniem działalności gospodarczej" jest pole "5.Likwidacja". Jak
rozumiem dotyczy to likwidacji tego firmowego rachunku bankowego? A
rachunek firmowy likwiduje się zdaje wówczas gdy likwiduje się firmę.
No ale skoro nie ma potrzeby podawania informacji w tej rubryce 28
przy likwidacji działalności, to po co jest to pole "5. Likwidacja"?

Data: 2011-11-29 01:23:02
Autor: Gotfryd Smolik news
CEIDG-1 a likwidacja
On Mon, 28 Nov 2011, Paweł Szostek wrote:

[...]

  To nie jest oczywiste.
  Co, jeśli podałeś ten rachunek kilku kontrahentom, a czekasz
jeszcze na ich wpłaty?

No ale skoro nie ma potrzeby podawania informacji w tej rubryce 28
przy likwidacji działalności, to po co jest to pole "5. Likwidacja"?

IMVHO po to j.w.
  Przecież zakończenie DG nie oznacza ani końca uzyskiwania zapłaty
z DG, ani nawet końca uzyskiwania przychodów z DG, jakby to
absurdalnie nie brzmiało, tudzież końca dokonywania wydatków
i wpłat związanych z DG: załóżmy że ktoś ma jeszcze do pospłacania
jakieś zobowiązania wobec pracowników czy zleceniodawców "osobistych"
oraz związane z tym zaliczki PIT-4 (czyli nie swoje!) oraz składki ZUS.
  IMVHO - powinien ich dokonać z "firmowego" rachunku, fakt "zamknięcia
DG" w tym kontekście nie stanowi przeszkody.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-29 07:00:56
Autor: jureq
CEIDG-1 a likwidacja
Dnia Mon, 28 Nov 2011 15:23:32 -0800, Paweł Szostek napisał(a):

[...]

A czy nie uważasz, że można zlikwidować rachunek bankowy bez zamykania działalności?
Ciekawsze pytanie jest inne: czy zamykając rachunek np 3 miesiące po zakończeniu DG trzeba informować o zamknięciu rachunku US i ZUS? Jeśli tak to w jaki sposób? CEIDG-1? Chyba nie.

CEIDG-1 a likwidacja