Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   CEL

CEL

Data: 2010-08-12 12:53:17
Autor: Sylwester Łazar
CEL
Witam!
Zajmuję się serwisem maszyn i urządzeń od 11 lat, a elektroniką od 25 lat.
Najczęściej są to dużo bardziej skomplikowane technologicznie maszyny
przemysłowe,
w porównaniu do samochódu wraz se swoją elekroniką.
Zaglądam jak wiecie tutaj czasem.
Zaciekawił mnie wątek z użytym słowem CEL.
Tak sobie myślę, nie wnikając w dyskusję, że tą wiedzę, jaką przekazują
koledzy warto by
wykorzystać.
Dodam też kilka uwag od siebie, jako osoba stojąca jednak z drugiej strony
niż klient.
1) przeraża mnie poziom obsługi - ludzi, którym powierzacie swoje wozy,
2) znam to z życia więc nie jeżdżę już niemal do żadnych - mogę sobie na to
pozwolić,
3) podłączenie komputera do samochodu, przeczytanie i skasowanie błedów to
ZANIEDBANIA,
jakich dokonują diagności.
4) jako klienci musicie poprosić o _wydruk_ błędów na drukarce _przed_ ich
skasowaniem.
Nie przepisanie na kartce, jak kolega proponuje.
Jak nie ma drukarki, to dlaczego nie kupi? Jest tańsza niż tankowanie do
pełna.
Inaczej pamięć o błędach zostaje już tylko w głowie tego kto kasował.
Na drugi dzień lub za tydzień, gdy przyjeżdżacie z reklamacją - już nic nie
pamięta.
Nie ma się co dziwić skoro skasuje błędy w 3 samochodach na dzień i nic nie
drukuje.
5) Często jest tak, że obsługujący nie zna języka angielskiego, niemieckiego
czy francuskiego.
To porażka w tej branży.
6) Prostym testem na to, czy serwisant potrafi zdiagnozować problem to
zapytać się właśnie o cel: "Czy wie Pan co znaczy CEL?"
Jeśli mechanik nie odpowie na to pytanie po angielsku, to należy z powrotem
odpalić silnik i wrzucić wsteczny.
Inaczej zdajecie Państwo swój samochód warty 20 tys. na ręce faceta z
siekierą z nadzieją, że naprawiając elektronikę,
nie porysuje lakieru.

Aby było jasne, dodam, że nie uważam, że wszyscy diagności to drwale.
Jest ich ok. (60 do 90)%.
Niestety po Katyniach to norma.
Dlatego też jeżeli już ręce opadają, to zadajcie chociaż sobie trud i
spytajcie, czy gość
zna angielski, czy korzysta z dokumentacji serwisowej, jakiej i czy najpierw
kasuje błędy a potem szuka,
czy najpierw zbiera dane z oględzin instalacji i z komputera, czy zapali
choć raz osobiście silnik,
czy przejedzie się sam, zanim skasuje pierwszy błąd itp.
Jeśli macie wątpliwości, to lepiej być 100% czasu przy mechaniku i pytać się
co zamierza.
Nikt nie lubi patrzenia na ręce i braku zaufania.
Jeśli jednak widać, że gość może coś zespuć w Twoim aucie, to powierzysz go
przestrzegając zasad savoir vivre?
Trzeba pojedzić w ciągu 1 dnia do 3 mechaników.
Po takim konsylium można przyglądając się - mieć już jakieś pojęcie o swoim
problemie.
Jeżeli nadal nie znajdziecie rozwiązania na swoje problemy, to proponuję
zadzwonić do mnie
(061 6222634) może coś zaradzę, jeśli będę umiał.
Proszę tylko nie dzwonić, zanim nie obejrzy problemu innych 3 fachowców.

--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB

Data: 2010-08-12 13:36:32
Autor: lublex
CEL
Użytkownik "Sylwester Łazar" napisał:

Jeżeli nadal nie znajdziecie rozwiązania na swoje problemy, to proponuję
zadzwonić do mnie (...)

Znasz angielski?
Czy wiesz co znaczy CEL?

pozdr
lublex

Data: 2010-08-12 13:39:11
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
CEL
Sylwester Łazar pisze:
Witam!

6) Prostym testem na to, czy serwisant potrafi zdiagnozować problem to
zapytać się właśnie o cel: "Czy wie Pan co znaczy CEL?"

Wiesz, co znaczy MIL?


--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia

Data: 2010-08-12 13:50:10
Autor: Marcin Stankiewicz
CEL
Dnia Thu, 12 Aug 2010 13:39:11 +0200, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" na
pl.misc.samochody napisał(a):

Wiesz, co znaczy MIL?

Mother in law ? Pojawienie się daje ten sam dreszczyk emocji ;-) ... --
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Największe cierpienie w życiu powodują zgniecione płatki róż, a nie kolce.
Jack Higgins"

Data: 2010-08-12 13:54:34
Autor: Jurand
CEL

Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> napisał w wiadomości news:i40mgv$lbr$2news.onet.pl...
Sylwester Łazar pisze:
Witam!

6) Prostym testem na to, czy serwisant potrafi zdiagnozować problem to
zapytać się właśnie o cel: "Czy wie Pan co znaczy CEL?"

Wiesz, co znaczy MIL?


Raczej MILF.

Jurand.

Data: 2010-08-12 14:07:30
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
CEL
Jurand pisze:

Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> napisał w wiadomości news:i40mgv$lbr$2news.onet.pl...
Sylwester Łazar pisze:
Witam!

6) Prostym testem na to, czy serwisant potrafi zdiagnozować problem to
zapytać się właśnie o cel: "Czy wie Pan co znaczy CEL?"

Wiesz, co znaczy MIL?


Raczej MILF.


Mother in law ? Fuck!

Seco

Data: 2010-08-12 14:53:52
Autor: PaweL
CEL

Raczej MILF.


Mother in law ? Fuck!

Seco

He, he. Ale się Seco wygłupiłeś.


Co to jest CEL???
Angielski znam, serwisówki czytuję, błędy drukuję i ich bezmyślnie nie kasuję, a nie wiem czym jest CEL...
Może to coś po poznańsku? Jak kapa zaworowa na przykład?

Paweł

Data: 2010-08-12 15:18:32
Autor: Sylwester Łazar
CEL
Co to jest CEL???
Angielski znam, serwisówki czytuję, błędy drukuję i ich bezmyślnie nie
kasuję, a nie wiem czym jest CEL...
Może to coś po poznańsku? Jak kapa zaworowa na przykład?

Paweł
Chodzi o wątek:
Co oznacza paląca się kontrolka silnika?
CEL= Check Engine Light kontrolka: sprawdzić silnik.
S.

Data: 2010-08-12 17:26:21
Autor: PaweL
CEL
Chodzi o wątek:
Co oznacza paląca się kontrolka silnika?
CEL= Check Engine Light kontrolka: sprawdzić silnik.
S.

We wszystkich serwisówkach które czytałem ta kontrolka to MIL.
Twoja rada żeby uciekać od diagnostów nie wiedzących co to CEL nie jest dobra.
"check engine" to określenie raczej z instrukcji obsługi

Data: 2010-08-12 18:35:09
Autor: Sylwester Łazar
CEL
We wszystkich serwisówkach które czytałem ta kontrolka to MIL.
Twoja rada żeby uciekać od diagnostów nie wiedzących co to CEL nie jest
dobra.
"check engine" to określenie raczej z instrukcji obsługi
To już nie wnikam, czy serwisant nie wie co to CEL czy MIL.
To był przykład aby się zorientować czy diagnosta czytał jakąkolwiek
literaturę,
jest obeznany w temacie.
Może też odpowiedzieć tak jak Ty i nie ma sprawy.
Ja już wiem, że masz jakieś doświadczenie.

Trzyliterowe skróty nie  muszą być znane w oryginale przez każdego.
Ja jednak cieszę się, kiedy rozmawiam z gościem, a on rozumie o czym ja
mówię.
Zwłaszcza jak mam jemu powierzyć sprzęt.
Diagnosta może odpowiedzieć:
- "Nie wiem no i o czym to ma świadczyć?"
- "Nie wiem, a co to znaczy?"
- "Nie wiem ale się dowiem."
- " Ocho..., następny co się naczytał!"
- " Panie jak Pan tak zaczynasz to dowidzenia!"
- "To kontrolka silnika, a raczej sygnalizacja nieprawidłowości"
Każda z tych odpowiedzi przekazuje informacje co do rozmówcy.
S.

Data: 2010-08-12 15:20:35
Autor: Sylwester Łazar
CEL
I może jeszcze przykłady:
http://tnij.org/hwvw

Data: 2010-08-12 15:29:12
Autor: elmer radi radisson
CEL
On 2010-08-12 13:54, Jurand wrote:

Raczej MILF.

"zgromadzeni na wczorajszym wieczorze kawalerskim obejrzeli MILF na DVD"


--

memento lorem ipsum

Data: 2010-08-12 07:39:32
Autor: Profesor Sparks
CEL

> Raczej MILF.

"zgromadzeni na wczorajszym wieczorze kawalerskim obejrzeli MILF na DVD"



Mother I'd Like to Fuck. W sumie by się zgadzało z z tym wieczorem
kawalerskim.

Data: 2010-08-13 01:08:48
Autor: elmer radi radisson
CEL
On 2010-08-12 16:39, Profesor Sparks wrote:

Mother I'd Like to Fuck. W sumie by się zgadzało z z tym wieczorem
kawalerskim.

Brawo.


--

memento lorem ipsum

Data: 2010-08-12 22:06:15
Autor: J.F.
CEL
On Thu, 12 Aug 2010 12:53:17 +0200,  Sylwester Łazar wrote:
Zajmuję się serwisem maszyn i urządzeń od 11 lat, a elektroniką od 25 lat.
Najczęściej są to dużo bardziej skomplikowane technologicznie maszyny
przemysłowe,
w porównaniu do samochódu wraz se swoją elekroniką.

Uwazaj uwazaj - samochody ostatnio sie mocno zelektronizowaly.

4) jako klienci musicie poprosić o _wydruk_ błędów na drukarce _przed_ ich
skasowaniem.
Nie przepisanie na kartce, jak kolega proponuje.
Jak nie ma drukarki, to dlaczego nie kupi? Jest tańsza niż tankowanie do
pełna.

Z wydrukiem cena 20zl wieksza :-)

6) Prostym testem na to, czy serwisant potrafi zdiagnozować problem to
zapytać się właśnie o cel: "Czy wie Pan co znaczy CEL?"

Hm, patrze sobie w instrukcje od Mondeo, angielskiego .. nie ma w
indeksie CEL. Nie ma wymienionej wsrod wskaznikow. Ba - wydaje mi sie ze w ogole nie ma takiej lampki.

Dlatego też jeżeli już ręce opadają, to zadajcie chociaż sobie trud i
spytajcie, czy gość
zna angielski, czy korzysta z dokumentacji serwisowej, jakiej i czy najpierw
kasuje błędy a potem szuka,

Niestety, ale odpowiedz moze byc: jak pan chcesz to jedz se pan do
ASO.

Mechanikow starej daty elektronika troche przerasta, mechanikow nowej
daty przerastaja koszta - czas sie rozgladac za kredytem na nowy
samochod :-)

czy najpierw zbiera dane z oględzin instalacji i z komputera, czy zapali
choć raz osobiście silnik, czy przejedzie się sam, zanim skasuje pierwszy błąd itp.

Hi hi - nie wolno mu wlaczyc silnika ! Bo co bedzie jak wybuchnie ? J.

Data: 2010-08-12 22:24:31
Autor: Sylwester Łazar
CEL
Hm, patrze sobie w instrukcje od Mondeo, angielskiego .. nie ma w
indeksie CEL. Nie ma wymienionej wsrod wskaznikow.
Ba - wydaje mi sie ze w ogole nie ma takiej lampki.
A co jest?
Bo ja mam w niemieckiej:
AUTODIAGNOSE Leuchtet, wenn eine Stoerung am Foerder-/Zuendsystem auftritt.
Ale to też samochód na F :-)
Ja je lubie.

--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB

Data: 2010-08-12 22:38:17
Autor: J.F.
CEL
On Thu, 12 Aug 2010 22:24:31 +0200,  Sylwester Łazar wrote:
Hm, patrze sobie w instrukcje od Mondeo, angielskiego .. nie ma w
indeksie CEL. Nie ma wymienionej wsrod wskaznikow.
Ba - wydaje mi sie ze w ogole nie ma takiej lampki.
A co jest?

http://jfox.republika.pl/moto/Mondeo_Handbook_ENG.pdf

Wydaje mi sie ze nic.

Tak czy inaczej - "CEL" pierwszy raz slysze. To i mechanik ma prawo
nie znac, mimo ze lampke zna.

J.

Data: 2010-08-12 23:09:47
Autor: Sylwester Łazar
CEL
Tak czy inaczej - "CEL" pierwszy raz slysze. To i mechanik ma prawo
nie znac, mimo ze lampke zna.

J.
Prawo ma, ale ma też obowiązek naprawić samochód.
Często korzystamy z praw, a o obowiązkach zapominamy:-)
Chodzi mi o to, że lepiej gościa wybadać jak zareaguje, aby samochód
uratować.
Widziałeś te lamki w Google?
Chyba połowa ma napisane Check Engine.
Jak się powie mechanikowi, że CEL/MIF mi się zapala, to też fajnie
posłuchać, jak
z tego wybrnie.
S.

Data: 2010-08-12 23:16:01
Autor: Sylwester Łazar
CEL
http://jfox.republika.pl/moto/Mondeo_Handbook_ENG.pdf

Wydaje mi sie ze nic.
U Ciebie jest kluczyk:
"Service due"  na stronie 64 (Acrobat Reader 35)
"Service intervals" na stronie 18 (AR12)

W sieci znalazłem taki opis:
"The computer or ECM constantly tests operation of all sensors and
components. When any of the sensor signals is missing or out of normal
range, the ECM sets a fault and illuminates the "Check Engine" or "Service
Engine Soon" light also called MIL (Malfunction Indication Light) storing
the corresponding Diagnostic Trouble Code (DTC) in the ECM memory. "
S.

Data: 2010-08-13 00:15:13
Autor: J.F.
CEL
On Thu, 12 Aug 2010 23:16:01 +0200,  Sylwester Łazar wrote:
http://jfox.republika.pl/moto/Mondeo_Handbook_ENG.pdf
Wydaje mi sie ze nic.
U Ciebie jest kluczyk:
"Service due"  na stronie 64 (Acrobat Reader 35)
"Service intervals" na stronie 18 (AR12)

Niby informuje tylko o zblizajacym sie serwisie.

W sieci znalazłem taki opis:
"The computer or ECM constantly tests operation of all sensors and
components. When any of the sensor signals is missing or out of normal
range, the ECM sets a fault and illuminates the "Check Engine" or "Service
Engine Soon" light also called MIL (Malfunction Indication Light) storing
the corresponding Diagnostic Trouble Code (DTC) in the ECM memory. "

Zwyklemu kierowcy jakos tego nie napisali. Nie napisali tez ze czym
predzej trzeba do serwisu. Za to napisali jak skasowac samemu.

Ale "CEL" sie nie pojawia :-)

J.

Data: 2010-08-13 08:34:28
Autor: Sylwester Łazar
CEL
Zwyklemu kierowcy jakos tego nie napisali. Nie napisali tez ze czym
predzej trzeba do serwisu. Za to napisali jak skasowac samemu.

Ale "CEL" sie nie pojawia :-)

J.
Bo to Ford. One się nie psują :-)
Spróbuj wypiąć jakiś czujnik np. przepływomierz, sonde lambda i zobacz co
się pojawi.
Lub prościej:
- wyciągnij sterownik
- odczytaj Flash
- potraktuj Idą
- zobacz, gdzie i pod jakimi warunkami ustawia ten pin od CEL/MIF/Service
czy co tam masz.
I już wiesz :-)
S.

CEL

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona