Data: 2010-08-12 22:06:15 | |
Autor: J.F. | |
CEL | |
On Thu, 12 Aug 2010 12:53:17 +0200, Sylwester Łazar wrote:
Zajmuję się serwisem maszyn i urządzeń od 11 lat, a elektroniką od 25 lat. Uwazaj uwazaj - samochody ostatnio sie mocno zelektronizowaly. 4) jako klienci musicie poprosić o _wydruk_ błędów na drukarce _przed_ ich Z wydrukiem cena 20zl wieksza :-) 6) Prostym testem na to, czy serwisant potrafi zdiagnozować problem to Hm, patrze sobie w instrukcje od Mondeo, angielskiego .. nie ma w indeksie CEL. Nie ma wymienionej wsrod wskaznikow. Ba - wydaje mi sie ze w ogole nie ma takiej lampki. Dlatego też jeżeli już ręce opadają, to zadajcie chociaż sobie trud i Niestety, ale odpowiedz moze byc: jak pan chcesz to jedz se pan do ASO. Mechanikow starej daty elektronika troche przerasta, mechanikow nowej daty przerastaja koszta - czas sie rozgladac za kredytem na nowy samochod :-) czy najpierw zbiera dane z oględzin instalacji i z komputera, czy zapali Hi hi - nie wolno mu wlaczyc silnika ! Bo co bedzie jak wybuchnie ? J. |
|
Data: 2010-08-12 22:24:31 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
CEL | |
Hm, patrze sobie w instrukcje od Mondeo, angielskiego .. nie ma wA co jest? Bo ja mam w niemieckiej: AUTODIAGNOSE Leuchtet, wenn eine Stoerung am Foerder-/Zuendsystem auftritt. Ale to też samochód na F :-) Ja je lubie. -- pozdrawiam Sylwester Łazar http://www.alpro.pl http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów i projektowania PCB |
|
Data: 2010-08-12 22:38:17 | |
Autor: J.F. | |
CEL | |
On Thu, 12 Aug 2010 22:24:31 +0200, Sylwester Łazar wrote:
Hm, patrze sobie w instrukcje od Mondeo, angielskiego .. nie ma wA co jest? http://jfox.republika.pl/moto/Mondeo_Handbook_ENG.pdf Wydaje mi sie ze nic. Tak czy inaczej - "CEL" pierwszy raz slysze. To i mechanik ma prawo nie znac, mimo ze lampke zna. J. |
|
Data: 2010-08-12 23:09:47 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
CEL | |
Tak czy inaczej - "CEL" pierwszy raz slysze. To i mechanik ma prawoPrawo ma, ale ma też obowiązek naprawić samochód. Często korzystamy z praw, a o obowiązkach zapominamy:-) Chodzi mi o to, że lepiej gościa wybadać jak zareaguje, aby samochód uratować. Widziałeś te lamki w Google? Chyba połowa ma napisane Check Engine. Jak się powie mechanikowi, że CEL/MIF mi się zapala, to też fajnie posłuchać, jak z tego wybrnie. S. |
|
Data: 2010-08-12 23:16:01 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
CEL | |
http://jfox.republika.pl/moto/Mondeo_Handbook_ENG.pdfU Ciebie jest kluczyk: "Service due" na stronie 64 (Acrobat Reader 35) "Service intervals" na stronie 18 (AR12) W sieci znalazłem taki opis: "The computer or ECM constantly tests operation of all sensors and components. When any of the sensor signals is missing or out of normal range, the ECM sets a fault and illuminates the "Check Engine" or "Service Engine Soon" light also called MIL (Malfunction Indication Light) storing the corresponding Diagnostic Trouble Code (DTC) in the ECM memory. " S. |
|
Data: 2010-08-13 00:15:13 | |
Autor: J.F. | |
CEL | |
On Thu, 12 Aug 2010 23:16:01 +0200, Sylwester Łazar wrote:
http://jfox.republika.pl/moto/Mondeo_Handbook_ENG.pdfU Ciebie jest kluczyk: Niby informuje tylko o zblizajacym sie serwisie. W sieci znalazłem taki opis: Zwyklemu kierowcy jakos tego nie napisali. Nie napisali tez ze czym predzej trzeba do serwisu. Za to napisali jak skasowac samemu. Ale "CEL" sie nie pojawia :-) J. |
|
Data: 2010-08-13 08:34:28 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
CEL | |
Zwyklemu kierowcy jakos tego nie napisali. Nie napisali tez ze czymBo to Ford. One się nie psują :-) Spróbuj wypiąć jakiś czujnik np. przepływomierz, sonde lambda i zobacz co się pojawi. Lub prościej: - wyciągnij sterownik - odczytaj Flash - potraktuj Idą - zobacz, gdzie i pod jakimi warunkami ustawia ten pin od CEL/MIF/Service czy co tam masz. I już wiesz :-) S. |
|