Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   CEL

CEL

Data: 2010-08-12 22:06:15
Autor: J.F.
CEL
On Thu, 12 Aug 2010 12:53:17 +0200,  Sylwester Łazar wrote:
Zajmuję się serwisem maszyn i urządzeń od 11 lat, a elektroniką od 25 lat.
Najczęściej są to dużo bardziej skomplikowane technologicznie maszyny
przemysłowe,
w porównaniu do samochódu wraz se swoją elekroniką.

Uwazaj uwazaj - samochody ostatnio sie mocno zelektronizowaly.

4) jako klienci musicie poprosić o _wydruk_ błędów na drukarce _przed_ ich
skasowaniem.
Nie przepisanie na kartce, jak kolega proponuje.
Jak nie ma drukarki, to dlaczego nie kupi? Jest tańsza niż tankowanie do
pełna.

Z wydrukiem cena 20zl wieksza :-)

6) Prostym testem na to, czy serwisant potrafi zdiagnozować problem to
zapytać się właśnie o cel: "Czy wie Pan co znaczy CEL?"

Hm, patrze sobie w instrukcje od Mondeo, angielskiego .. nie ma w
indeksie CEL. Nie ma wymienionej wsrod wskaznikow. Ba - wydaje mi sie ze w ogole nie ma takiej lampki.

Dlatego też jeżeli już ręce opadają, to zadajcie chociaż sobie trud i
spytajcie, czy gość
zna angielski, czy korzysta z dokumentacji serwisowej, jakiej i czy najpierw
kasuje błędy a potem szuka,

Niestety, ale odpowiedz moze byc: jak pan chcesz to jedz se pan do
ASO.

Mechanikow starej daty elektronika troche przerasta, mechanikow nowej
daty przerastaja koszta - czas sie rozgladac za kredytem na nowy
samochod :-)

czy najpierw zbiera dane z oględzin instalacji i z komputera, czy zapali
choć raz osobiście silnik, czy przejedzie się sam, zanim skasuje pierwszy błąd itp.

Hi hi - nie wolno mu wlaczyc silnika ! Bo co bedzie jak wybuchnie ? J.

Data: 2010-08-12 22:24:31
Autor: Sylwester Łazar
CEL
Hm, patrze sobie w instrukcje od Mondeo, angielskiego .. nie ma w
indeksie CEL. Nie ma wymienionej wsrod wskaznikow.
Ba - wydaje mi sie ze w ogole nie ma takiej lampki.
A co jest?
Bo ja mam w niemieckiej:
AUTODIAGNOSE Leuchtet, wenn eine Stoerung am Foerder-/Zuendsystem auftritt.
Ale to też samochód na F :-)
Ja je lubie.

--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB

Data: 2010-08-12 22:38:17
Autor: J.F.
CEL
On Thu, 12 Aug 2010 22:24:31 +0200,  Sylwester Łazar wrote:
Hm, patrze sobie w instrukcje od Mondeo, angielskiego .. nie ma w
indeksie CEL. Nie ma wymienionej wsrod wskaznikow.
Ba - wydaje mi sie ze w ogole nie ma takiej lampki.
A co jest?

http://jfox.republika.pl/moto/Mondeo_Handbook_ENG.pdf

Wydaje mi sie ze nic.

Tak czy inaczej - "CEL" pierwszy raz slysze. To i mechanik ma prawo
nie znac, mimo ze lampke zna.

J.

Data: 2010-08-12 23:09:47
Autor: Sylwester Łazar
CEL
Tak czy inaczej - "CEL" pierwszy raz slysze. To i mechanik ma prawo
nie znac, mimo ze lampke zna.

J.
Prawo ma, ale ma też obowiązek naprawić samochód.
Często korzystamy z praw, a o obowiązkach zapominamy:-)
Chodzi mi o to, że lepiej gościa wybadać jak zareaguje, aby samochód
uratować.
Widziałeś te lamki w Google?
Chyba połowa ma napisane Check Engine.
Jak się powie mechanikowi, że CEL/MIF mi się zapala, to też fajnie
posłuchać, jak
z tego wybrnie.
S.

Data: 2010-08-12 23:16:01
Autor: Sylwester Łazar
CEL
http://jfox.republika.pl/moto/Mondeo_Handbook_ENG.pdf

Wydaje mi sie ze nic.
U Ciebie jest kluczyk:
"Service due"  na stronie 64 (Acrobat Reader 35)
"Service intervals" na stronie 18 (AR12)

W sieci znalazłem taki opis:
"The computer or ECM constantly tests operation of all sensors and
components. When any of the sensor signals is missing or out of normal
range, the ECM sets a fault and illuminates the "Check Engine" or "Service
Engine Soon" light also called MIL (Malfunction Indication Light) storing
the corresponding Diagnostic Trouble Code (DTC) in the ECM memory. "
S.

Data: 2010-08-13 00:15:13
Autor: J.F.
CEL
On Thu, 12 Aug 2010 23:16:01 +0200,  Sylwester Łazar wrote:
http://jfox.republika.pl/moto/Mondeo_Handbook_ENG.pdf
Wydaje mi sie ze nic.
U Ciebie jest kluczyk:
"Service due"  na stronie 64 (Acrobat Reader 35)
"Service intervals" na stronie 18 (AR12)

Niby informuje tylko o zblizajacym sie serwisie.

W sieci znalazłem taki opis:
"The computer or ECM constantly tests operation of all sensors and
components. When any of the sensor signals is missing or out of normal
range, the ECM sets a fault and illuminates the "Check Engine" or "Service
Engine Soon" light also called MIL (Malfunction Indication Light) storing
the corresponding Diagnostic Trouble Code (DTC) in the ECM memory. "

Zwyklemu kierowcy jakos tego nie napisali. Nie napisali tez ze czym
predzej trzeba do serwisu. Za to napisali jak skasowac samemu.

Ale "CEL" sie nie pojawia :-)

J.

Data: 2010-08-13 08:34:28
Autor: Sylwester Łazar
CEL
Zwyklemu kierowcy jakos tego nie napisali. Nie napisali tez ze czym
predzej trzeba do serwisu. Za to napisali jak skasowac samemu.

Ale "CEL" sie nie pojawia :-)

J.
Bo to Ford. One się nie psują :-)
Spróbuj wypiąć jakiś czujnik np. przepływomierz, sonde lambda i zobacz co
się pojawi.
Lub prościej:
- wyciągnij sterownik
- odczytaj Flash
- potraktuj Idą
- zobacz, gdzie i pod jakimi warunkami ustawia ten pin od CEL/MIF/Service
czy co tam masz.
I już wiesz :-)
S.

CEL

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona