Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   CEPIK 2.0 fuszerka

CEPIK 2.0 fuszerka

Data: 2018-02-17 15:26:05
Autor: Uncle Pete
CEPIK 2.0 fuszerka
Zajrzałem przez ciekawość do danych mojego samochodu na https://historiapojazdu.gov.pl i zobaczyłem stany licznika:

06.03.2015
Badanie techniczne (ważne do 06.03.2016)
Rodzaj badania: okresowe
Wynik badania: pozytywne
Ostatni zarejestrowany stan licznika: 166 611 km
(Uwaga. Stan licznika gromadzimy od 2014)

03.03.2016
Badanie techniczne (ważne do 03.03.2017)
Rodzaj badania: okresowe
Wynik badania: pozytywne
Ostatni zarejestrowany stan licznika: 1 802 228 km
(Uwaga. Stan licznika gromadzimy od 2014)

17.03.2017
Badanie techniczne (ważne do 07.03.2018)
Rodzaj badania: okresowe
Wynik badania: pozytywne
Ostatni zarejestrowany stan licznika: 223 209 km
(Uwaga. Stan licznika gromadzimy od 2014)

W tej chwili mam na liczniku 210 590 km.

W związku z czym mam pytanie: na jak długo pójdę siedzieć za cofanie licznika - najpierw o minimum półtora miliona kilometrów, a następnie - jeszcze minimum o ponad 20 tys.?

I polećcie mi jakiegoś dobrego lekarza od starczej demencji, bo absolutnie nie pamiętam, jak w ciągu roku wyjeździłem ponad 1,6 miliona km, czyli po 4,5 tys. km dziennie.

W razie czego - samochód Ford Focus I benzyna 1,6.

P.S. Na stronie brak jakichkolwiek namiarów na kontakt z kimkolwiek, aby spróbować poprawić te bzdury.

O, znalazłem coś takiego: "Jedynie stacja kontroli pojazdów, która wykonała badanie może poprawić stan licznika. Zwróć się do takiej stacji o to, aby jej pracownik wysłał komunikat z dobrym stanem licznika (komunikat modyfikujący - typu ,,M") do centralnej ewidencji pojazdów (CEP)." Tylko skąd wiadomo, jaki miałem stan licznika podczas przeglądów? Teraz będę notował.

Data: 2018-02-17 16:03:56
Autor: T.
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu 2018-02-17 o 15:26, Uncle Pete pisze:
Zajrzałem przez ciekawość do danych mojego samochodu na https://historiapojazdu.gov.pl i zobaczyłem stany licznika:

06.03.2015
Badanie techniczne (ważne do 06.03.2016)
Rodzaj badania: okresowe
Wynik badania: pozytywne
Ostatni zarejestrowany stan licznika: 166 611 km
(Uwaga. Stan licznika gromadzimy od 2014)

03.03.2016
Badanie techniczne (ważne do 03.03.2017)
Rodzaj badania: okresowe
Wynik badania: pozytywne
Ostatni zarejestrowany stan licznika: 1 802 228 km
(Uwaga. Stan licznika gromadzimy od 2014)

17.03.2017
Badanie techniczne (ważne do 07.03.2018)
Rodzaj badania: okresowe
Wynik badania: pozytywne
Ostatni zarejestrowany stan licznika: 223 209 km
(Uwaga. Stan licznika gromadzimy od 2014)

W tej chwili mam na liczniku 210 590 km.

W związku z czym mam pytanie: na jak długo pójdę siedzieć za cofanie licznika - najpierw o minimum półtora miliona kilometrów, a następnie - jeszcze minimum o ponad 20 tys.?

I polećcie mi jakiegoś dobrego lekarza od starczej demencji, bo absolutnie nie pamiętam, jak w ciągu roku wyjeździłem ponad 1,6 miliona km, czyli po 4,5 tys. km dziennie.

W razie czego - samochód Ford Focus I benzyna 1,6.

P.S. Na stronie brak jakichkolwiek namiarów na kontakt z kimkolwiek, aby spróbować poprawić te bzdury.

O, znalazłem coś takiego: "Jedynie stacja kontroli pojazdów, która wykonała badanie może poprawić stan licznika. Zwróć się do takiej stacji o to, aby jej pracownik wysłał komunikat z dobrym stanem licznika (komunikat modyfikujący - typu ,,M") do centralnej ewidencji pojazdów (CEP)." Tylko skąd wiadomo, jaki miałem stan licznika podczas przeglądów? Teraz będę notował.

Człowiek może się pomylić. Nie dostajesz kwitu z przeglądu? Przecież tam jest wszystko napisane, jak są błędy - od razu do poprawki. Tylko trzeba samemu sprawdzić.
T.

Data: 2018-02-17 16:53:41
Autor: Uncle Pete
CEPIK 2.0 fuszerka
Człowiek może się pomylić. Nie dostajesz kwitu z przeglądu? Przecież tam jest wszystko napisane, jak są błędy - od razu do poprawki. Tylko trzeba samemu sprawdzić.
T.

Ale żeby mylił się za każdym razem? I co to do cholery jest, że wszystkim trzeba patrzeć na ręce i po wszystkich sprawdzać? Czy po mechaniku też mam sprawdzać, czy dobrze dokręcił wszystkie nakrętki? (Sprawdzam tylko na kołach.) Od mojego diagnosty nie pamiętam żeby kiedykolwiek dostawałem kwit, tylko paragon. Z tym, że ten diagnosta od następnego przeglądu przestanie być moim, również z tego powodu.

Data: 2018-02-17 21:07:13
Autor: Alf/red/
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu 17.02.2018 o 16:53, Uncle Pete pisze:
Ale żeby mylił się za każdym razem?

Za drugim powinny być dwie dwójki a nie trzy (1 802 228 -> 180 228), a za trzecim chyba 223kkm->203. To by dawało mniej-więcej przebiegi kilkanaście tysięcy rocznie. No i powinieneś dostawać "zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu" gdzie jakieś (zakładam: poprawne) przebiegi można znaleźć. Wyrzucałeś? Nie zapisujesz nic? To przepadło.
A Streżyńska Ci tego nie poprawi, nie tylko dlatego że ją wywalili, i nie dlatego, że się przesiadła do tramwaju.

PS u mnie przebiegi są prawidłowe
--
Alf/red/

Data: 2018-02-17 13:29:20
Autor: Kris
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu sobota, 17 lutego 2018 21:07:15 UTC+1 użytkownik Alf/red/ napisał:
 No i powinieneś dostawać "zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu"
Kilkadzisesiąt lat już przeglądy w swoich i najbliższej rodziny autach przegądy robię ale takiego zaświadczenia ani razu nie dostałem
Pieczątka w dowód zawsze i paragon na potwierdzenie wpłaty czasami W tym roku pierwszy raz jakąs karkę dosatłem ale to dlatego ze miejsca na pieczątki w DR nie mam juz.
Zdaniem niektórych nowy DR musze wyrobić ale póki co jeżdze na starymi i tej kartce.

Data: 2018-02-18 07:50:34
Autor: cef
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu 2018-02-17 o 22:29, Kris pisze:
W dniu sobota, 17 lutego 2018 21:07:15 UTC+1 użytkownik Alf/red/ napisał:
  No i powinieneś dostawać "zaświadczenie o
przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu"
Kilkadzisesiąt lat już przeglądy w swoich i najbliższej rodziny autach przegądy robię ale takiego zaświadczenia ani razu nie dostałem
Pieczątka w dowód zawsze i paragon na potwierdzenie wpłaty czasami

Zaświadczenie dają gdzies od dwóch lat.
Wcześniej tylko paragon
Gdzie Ty te przeglądy robisz?
Skoro innym dają bez pytania, to pewnie jest na to jakiś
przepis - znajdź go, powołaj się i się upomnij.

Data: 2018-02-17 23:30:38
Autor: Kris
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu niedziela, 18 lutego 2018 07:50:36 UTC+1 użytkownik cef napisał:

Zaświadczenie dają gdzies od dwóch lat.
Wcześniej tylko paragon
Gdzie Ty te przeglądy robisz?
Skoro innym dają bez pytania, to pewnie jest na to jakiś
przepis - znajdź go, powołaj się i się upomnij.

Ale mi to do niczego niepotrzebne

Data: 2018-02-18 13:09:27
Autor: cef
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu 2018-02-18 o 08:30, Kris pisze:
W dniu niedziela, 18 lutego 2018 07:50:36 UTC+1 użytkownik cef napisał:

Zaświadczenie dają gdzies od dwóch lat.
Wcześniej tylko paragon
Gdzie Ty te przeglądy robisz?
Skoro innym dają bez pytania, to pewnie jest na to jakiś
przepis - znajdź go, powołaj się i się upomnij.

Ale mi to do niczego niepotrzebne

Skoro dają, to weź i możesz przeczytać i wyrzucić.
Może diagnosta wiedział, że nie potrzebujesz i nie dawał :-)

Data: 2018-02-18 13:00:52
Autor: z
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu 2018-02-17 o 22:29, Kris pisze:
Zdaniem niektórych nowy DR musze wyrobić ale póki co jeżdze na starymi i tej kartce.

Co się stało z tym rozporządzeniem które jednym papierkiem załatwiało wieloletni problem z brakiem miejsca na pieczątki?
Przecież "dobra zmiana" miała pokazać że się da.
Jednak się nie da?

z

Data: 2018-02-18 12:32:21
Autor: Uncle Pete
CEPIK 2.0 fuszerka
Za drugim powinny być dwie dwójki a nie trzy (1 802 228 -> 180 228), a za trzecim chyba 223kkm->203. To by dawało mniej-więcej przebiegi kilkanaście tysięcy rocznie. No i powinieneś dostawać "zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu" gdzie jakieś (zakładam: poprawne) przebiegi można znaleźć. Wyrzucałeś? Nie zapisujesz nic? To przepadło.

Nie mam zwyczaju wyrzucania kwitów, nie pamiętam także, abym je dostawał. Ale chodzi nawet nie o kwity, a o to, że wkurwia mnie ta wszechobecna fuszerka, że trzeba każdemu patrzeć na ręce nawet kiedy robi coś pozornie nieskomplikowanego jak wpisanie sześciu cyferek...

Data: 2018-02-18 15:22:46
Autor: LEPEK
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu 17.02.2018 o 21:07, Alf/red/ pisze:
W dniu 17.02.2018 o 16:53, Uncle Pete pisze:
Ale żeby mylił się za każdym razem?

Za drugim powinny być dwie dwójki a nie trzy (1 802 228 -> 180 228), a za trzecim chyba 223kkm->203.

Ja bym nie ufał takiemu diagnoście z parkinsonem ;)

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT270 1ADFTV sedan'08
MX-5 II NB FL  B6-ZE  rdstr'03

Data: 2018-02-23 21:51:51
Autor: scobowski
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu 17.02.2018 o 21:07, Alf/red/ pisze:
W dniu 17.02.2018 o 16:53, Uncle Pete pisze:
Ale żeby mylił się za każdym razem?

Za drugim powinny być dwie dwójki a nie trzy (1 802 228 -> 180 228), a za trzecim chyba 223kkm->203. To by dawało mniej-więcej przebiegi kilkanaście tysięcy rocznie. No i powinieneś dostawać "zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu" gdzie jakieś (zakładam: poprawne) przebiegi można znaleźć. Wyrzucałeś? Nie zapisujesz nic? To przepadło.
A Streżyńska Ci tego nie poprawi, nie tylko dlatego że ją wywalili, i nie dlatego, że się przesiadła do tramwaju.

PS u mnie przebiegi są prawidłowe
Ty weź, pokaż, kiedy i po co diagnosta ma wydać zaświadczenie do pozytywnego, okresowego badania z wpisem do dowodu. Strasznie jestem ciekawy. Powaznie ;-)

Data: 2018-02-19 12:54:31
Autor: robot
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu 2018-02-17 o 16:53, Uncle Pete pisze:
Człowiek może się pomylić. Nie dostajesz kwitu z przeglądu? Przecież tam jest wszystko napisane, jak są błędy - od razu do poprawki. Tylko trzeba samemu sprawdzić.
T.

Ale żeby mylił się za każdym razem? I co to do cholery jest, że wszystkim trzeba patrzeć na ręce i po wszystkich sprawdzać?

I to Cię jeszcze dziwi?
Ale rozumiem, wiem jak to jest.
Człowiek ciągle ma nadzieję, że będzie coś normalnie.

Data: 2018-02-18 16:55:31
Autor: jerzu.xyz
CEPIK 2.0 fuszerka
On Sat, 17 Feb 2018 16:03:56 +0100, "T." <kuki543@interia.pl> wrote:

Człowiek może się pomylić. Nie dostajesz kwitu z przeglądu?

Nie wszędzie dają. --
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2018-02-17 17:50:52
Autor: t-1
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu 2018-02-17 o 15:26, Uncle Pete pisze:
Zajrzałem przez ciekawość do danych mojego samochodu na https://historiapojazdu.gov.pl i zobaczyłem P.S. Na stronie brak jakichkolwiek namiarów na kontakt z kimkolwiek, aby spróbować poprawić te bzdury.

W przypadku mojego Focusa odpowiada, że nie ma go w rejestrze ucinając jednocześnie ostatnią cyfrę z VIN.
Ciekawe

Data: 2018-02-17 18:00:44
Autor: Budzik
CEPIK 2.0 fuszerka
Użytkownik t-1 t-1@todlaspamu.pl ...

Zajrzałem przez ciekawość do danych mojego samochodu na https://historiapojazdu.gov.pl i zobaczyłem P.S. Na stronie brak jakichkolwiek namiarów na kontakt z
kimkolwiek, aby spróbować poprawić te bzdury.

W przypadku mojego Focusa odpowiada, że nie ma go w rejestrze
ucinając jednocześnie ostatnią cyfrę z VIN.
Ciekawe

Najsmieszniejsze jest to, ze wprowadzała go ministra o ktorej jako o jedynej w RM mowiło się ze jest dobrym fachowcem.
Inni sa gorsi czy po prostu u nas nie da sie dobrze wprowadzic skomplikowane systemu informatycznego?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"
H. Jackson Brown, Jr.

Data: 2018-02-17 20:26:54
Autor: Adam
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu 2018-02-17 o 19:00, Budzik pisze:
(...)
Inni sa gorsi czy po prostu u nas nie da sie dobrze wprowadzic
skomplikowane systemu informatycznego?


Skomplikowanego???

Takie programy studenci piszą ad hoc w ciągu godziny.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-02-17 13:31:51
Autor: Kris
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu sobota, 17 lutego 2018 20:26:57 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
W dniu 2018-02-17 o 19:00, Budzik pisze:
> (...)
> Inni sa gorsi czy po prostu u nas nie da sie dobrze wprowadzic
> skomplikowane systemu informatycznego?
> Skomplikowanego???

Takie programy studenci piszą ad hoc w ciągu godziny.

I własnie tak się to się skończyło jak teraz bo studentów zatrudnili.

Data: 2018-02-17 21:52:17
Autor: Alf/red/
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu 17.02.2018 o 20:26, Adam pisze:
Takie programy studenci piszą ad hoc w ciągu godziny.

Powinieneś zostać głównym wdrożeniowcem w MC. Bo tam sami dyletanci i partacze są. Student w godzinę potrafi, a oni dobrych kilka miesięcy (nie licząc poprzednich mutacji) uruchamiają.

--
Alf/red/

Data: 2018-02-18 08:25:18
Autor: Cavallino
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu 17-02-2018 o 21:52, Alf/red/ pisze:
W dniu 17.02.2018 o 20:26, Adam pisze:
Takie programy studenci piszą ad hoc w ciągu godziny.

Powinieneś zostać głównym wdrożeniowcem w MC. Bo tam sami dyletanci i partacze są. Student w godzinę potrafi, a oni dobrych kilka miesięcy (nie licząc poprzednich mutacji) uruchamiają.

Weź spróbuj jpk wysłać do urzędu skarbowego.
Zobaczysz jak bardzo można skomplikować prostą sprawę, gdy się pracuje za państwowe pieniądze.

Aplikacja która nie robi nic poza sprawdzeniem pliku tekstowego i przesłaniem go na serwer w sieci, uruchamia się i pracuje w takim tempie, jakby sama była jądrem dużego systemu operacyjnego, albo wręcz kompilowała go w trakcie swojego uruchamiania.

A logiki na jaką wpadli autorzy tego procesu wysyłania i podpisywania pliku, bez instrukcji nie jesteś w stanie pojąć, nawet jeśli jesteś informatykiem z zawodu.

Data: 2018-02-18 00:13:33
Autor: CTP
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu niedziela, 18 lutego 2018 08:25:18 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:
Weź spróbuj jpk wysłać do urzędu skarbowego.
Zobaczysz jak bardzo można skomplikować prostą sprawę, gdy się pracuje za państwowe pieniądze.
To lepiej zobacz jak się wysyła deklaracje VAT. Podpowiem, że przy pomocy napisanej przez rządowych programistów wtyczki do Acrobata a cały proces przypomina łapanie się lewą ręką za prawe ucho.
Ale mnie osobiście to nie dziwi, bo zarobki doświadczonych programistów i architektów w tzw. sektorze prywatnym oscylują w okolicach 15 - 20 tys. zł. Czyli pewnie więcej niż jakiś dyrektor departamentu w budżetówce.

Data: 2018-02-18 11:02:36
Autor: Cavallino
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu 18-02-2018 o 09:13, CTP pisze:
W dniu niedziela, 18 lutego 2018 08:25:18 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:
Weź spróbuj jpk wysłać do urzędu skarbowego.
Zobaczysz jak bardzo można skomplikować prostą sprawę, gdy się pracuje
za państwowe pieniądze.
To lepiej zobacz jak się wysyła deklaracje VAT. Podpowiem, że przy pomocy napisanej przez rządowych programistów wtyczki do Acrobata a cały proces przypomina łapanie się lewą ręką za prawe ucho.

Wiem, bo pity od dawna wysyłą się tak samo, ale jpk jest jeszcze bardziej porąbany.

Data: 2018-02-18 13:00:59
Autor: Budzik
CEPIK 2.0 fuszerka
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

Weź spróbuj jpk wysłać do urzędu skarbowego.
Zobaczysz jak bardzo można skomplikować prostą sprawę, gdy się
pracuje za państwowe pieniądze.
To lepiej zobacz jak się wysyła deklaracje VAT. Podpowiem, że przy
pomocy napisanej przez rządowych programistów wtyczki do Acrobata a
cały proces przypomina łapanie się lewą ręką za prawe ucho.

Wiem, bo pity od dawna wysyłą się tak samo, ale jpk jest jeszcze bardziej porąbany.

Ale co wy chcecie od e-deklaracji?
Proste wysyłanie, podpis za pomoca podanie jednej kwoty, proste łatwe i działa. Do tego najwidoczniej otwarte zrodła bo wysyłanie działa tez z aplikacji zewnetrznych.
Nie wiem jak mogłoby to prosciej działac.
No dobra, mogłoby kwote zapamietywac etc ale bez przesady - imo to wielki krok w strone przyjaznosci.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,
to znaczy, że coś przeoczyłeś."  Ed Murphy

Data: 2018-02-18 13:00:59
Autor: Budzik
CEPIK 2.0 fuszerka
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

Takie programy studenci piszą ad hoc w ciągu godziny.

Powinieneś zostać głównym wdrożeniowcem w MC. Bo tam sami dyletanci i partacze są. Student w godzinę potrafi, a oni dobrych kilka miesięcy (nie licząc poprzednich mutacji) uruchamiają.

Weź spróbuj jpk wysłać do urzędu skarbowego.
Zobaczysz jak bardzo można skomplikować prostą sprawę, gdy się pracuje za państwowe pieniądze.

Aplikacja która nie robi nic poza sprawdzeniem pliku tekstowego i przesłaniem go na serwer w sieci, uruchamia się i pracuje w takim tempie, jakby sama była jądrem dużego systemu operacyjnego, albo wręcz kompilowała go w trakcie swojego uruchamiania.

A logiki na jaką wpadli autorzy tego procesu wysyłania i podpisywania pliku, bez instrukcji nie jesteś w stanie pojąć, nawet jeśli jesteś informatykiem z zawodu.

Uuu, przyznaje ze po wdrozeniu systemu e-deklaracje liczyłem ze cos poszło w dobra strone.
Prosty system, działa całkiem ok.

Ale widze ze wracaja do tradycji płacznikowej?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

Data: 2018-02-19 21:56:21
Autor: Poldek
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu 2018-02-17 o 17:50, t-1 pisze:
W dniu 2018-02-17 o 15:26, Uncle Pete pisze:
Zajrzałem przez ciekawość do danych mojego samochodu na https://historiapojazdu.gov.pl i zobaczyłem P.S. Na stronie brak jakichkolwiek namiarów na kontakt z kimkolwiek, aby spróbować poprawić te bzdury.

W przypadku mojego Focusa odpowiada, że nie ma go w rejestrze ucinając jednocześnie ostatnią cyfrę z VIN.
Ciekawe




"historia-pojazdu-portlet jest tymczasowo niedostępny."

Data: 2018-02-18 15:53:18
Autor: LEPEK
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu 17.02.2018 o 15:26, Uncle Pete pisze:
Zajrzałem przez ciekawość do danych mojego samochodu na https://historiapojazdu.gov.pl i zobaczyłem stany licznika:

Nie wiem, po co ten cały CEPiK, skoro to taki badziew:

http://pokazywarka.pl/euuhwj/
http://pokazywarka.pl/zhcx4i/
W dodatku liczba współwłaścicieli w raporcie: 1, co nie jest zgodne ze stanem faktycznym.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT270 1ADFTV sedan'08
MX-5 II NB FL  B6-ZE  rdstr'03

Data: 2018-02-18 07:29:54
Autor: Kris
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu niedziela, 18 lutego 2018 15:51:21 UTC+1 użytkownik LEPEK napisał:

W dodatku liczba współwłaścicieli w raporcie: 1, co nie jest zgodne ze stanem faktycznym.
Też umnie było współwłaścicieli 1 a nie ma żadnego faktycznie
Zajrzałem w dowód a tam w rubryce właściciel i w rubryce współwłaściciel ta sama osoba figuruje- czyli ja
Pewnei dlatego wg cepik "współwłaścicieli 1"

Data: 2018-02-18 18:39:48
Autor: LEPEK
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu 18.02.2018 o 16:29, Kris pisze:
W dniu niedziela, 18 lutego 2018 15:51:21 UTC+1 użytkownik LEPEK napisał:

W dodatku liczba współwłaścicieli w raporcie: 1, co nie jest zgodne ze
stanem faktycznym.
Też umnie było współwłaścicieli 1 a nie ma żadnego faktycznie
Zajrzałem w dowód a tam w rubryce właściciel i w rubryce współwłaściciel ta sama osoba figuruje- czyli ja
Pewnei dlatego wg cepik "współwłaścicieli 1"

Ja nie mam rubryki współwłaściciel. Jest tylko "dane posiadacza / właściciela pojazdu". Współwłaściciel, o ile dobrze pamiętam, wpisywany jest w adnotacjach urzędowych.

Swoją drogą - wpisywanie w DR posiadacza jest IMO zbyteczne, tak jak zbyteczne jest wożenie ze sobą DR. Uważam, że - oprócz oczywiście systemów informatycznych - daty ubezpieczenia i przeglądu powinny być w formie naklejek na szybę lub tablicę rejestracyjną, a o ile samochód nie został zgłoszony jako skradziony, to poruszać się nim powinien mieć prawo każdy (kto ma oczywiście odpowiednie PJ). DR (tak, jak niemiecki brief) mógłby leżeć sobie w domu i być przekazywany w momencie sprzedaży kolejnemu właścicielowi (a właściwie zamiast DR mogłaby funkcjonować wtedy jedynie karta pojazdu). Nie trzeba byłoby też wozić wydruku potwierdzającego zawarcie OC.
Ale się rozmarzyłem...

--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT270 1ADFTV sedan'08
MX-5 II NB FL  B6-ZE  rdstr'03

Data: 2018-02-18 10:41:55
Autor: Kris
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu niedziela, 18 lutego 2018 18:37:50 UTC+1 użytkownik LEPEK napisał:

Ja nie mam rubryki współwłaściciel. Jest tylko "dane posiadacza / właściciela pojazdu". Współwłaściciel, o ile dobrze pamiętam, wpisywany jest w adnotacjach urzędowych.
A to ja pewnie mam tak samo tylko coś za szybko przeczytałem;)

Data: 2018-02-18 19:23:06
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
CEPIK 2.0 fuszerka
Powitanko,

W dniu 2018-02-18 o 18:39, LEPEK pisze:
to poruszać się nim powinien mieć prawo każdy

Ale jest szansa (pewnie 1:100000), że w czasie rutynowej kontroli podejrzenia wzbudzi brak DR u złodzieja.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

Data: 2018-02-20 18:23:11
Autor: Poldek
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu 2018-02-18 o 18:39, LEPEK pisze:
W dniu 18.02.2018 o 16:29, Kris pisze:
W dniu niedziela, 18 lutego 2018 15:51:21 UTC+1 użytkownik LEPEK napisał:

W dodatku liczba współwłaścicieli w raporcie: 1, co nie jest zgodne ze
stanem faktycznym.
Też umnie było współwłaścicieli 1 a nie ma żadnego faktycznie
Zajrzałem w dowód a tam w rubryce właściciel i w rubryce współwłaściciel ta sama osoba figuruje- czyli ja
Pewnei dlatego wg cepik "współwłaścicieli 1"

Ja nie mam rubryki współwłaściciel. Jest tylko "dane posiadacza / właściciela pojazdu". Współwłaściciel, o ile dobrze pamiętam, wpisywany jest w adnotacjach urzędowych.

Swoją drogą - wpisywanie w DR posiadacza jest IMO zbyteczne, tak jak zbyteczne jest wożenie ze sobą DR. Uważam, że - oprócz oczywiście systemów informatycznych - daty ubezpieczenia i przeglądu powinny być w formie naklejek na szybę lub tablicę rejestracyjną, a o ile samochód nie

A po co?
Idźmy dalej.

został zgłoszony jako skradziony, to poruszać się nim powinien mieć prawo każdy (kto ma oczywiście odpowiednie PJ). DR (tak, jak niemiecki

Nie wiem nic, żeby nie miał prawa każdy, kto posiada uprawnienia się poruszać samochodem.


brief) mógłby leżeć sobie w domu i być przekazywany w momencie sprzedaży kolejnemu właścicielowi (a właściwie zamiast DR mogłaby funkcjonować

Po co?

wtedy jedynie karta pojazdu). Nie trzeba byłoby też wozić wydruku potwierdzającego zawarcie OC.

A po co te druki?
Po co fizyczne PJ?

Data: 2018-02-20 07:48:25
Autor: miumiu
CEPIK 2.0 fuszerka
I polećcie mi jakiegoś dobrego lekarza od starczej demencji, bo absolutnie nie pamiętam, jak w ciągu roku wyjeździłem ponad 1,6 miliona km, czyli po 4,5 tys. km dziennie.


Luz, tesla w kosmosie robi tyle w 3 dni ;)

Data: 2018-02-20 10:57:05
Autor: Uncle Pete
CEPIK 2.0 fuszerka
Luz, tesla w kosmosie robi tyle w 3 dni ;)

Aż popatrzyłem przez okno czy nadal stoi, czy może znowu odleciał.

Data: 2018-02-20 10:12:43
Autor: yabba
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu 2018-02-17 o 15:26, Uncle Pete pisze:
Zajrzałem przez ciekawość do danych mojego samochodu na https://historiapojazdu.gov.pl i zobaczyłem stany licznika:


O, znalazłem coś takiego: "Jedynie stacja kontroli pojazdów, która wykonała badanie może poprawić stan licznika. Zwróć się do takiej stacji o to, aby jej pracownik wysłał komunikat z dobrym stanem licznika (komunikat modyfikujący - typu ,,M") do centralnej ewidencji pojazdów (CEP)." Tylko skąd wiadomo, jaki miałem stan licznika podczas przeglądów? Teraz będę notował.

Tu masz wyjaśnienie problemu.

https://www.scigacz.pl/Chaos,w,urzedach,kierowcy,placa,za,nic,System,CEPiK,2,0,trzeszczy,w,posadach,32216.html


yabba

Data: 2018-02-20 10:30:10
Autor: tck
CEPIK 2.0 fuszerka

Użytkownik "yabba" <gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com> napisał w wiadomości news:p6goqj$af8$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2018-02-17 o 15:26, Uncle Pete pisze:
Zajrzałem przez ciekawość do danych mojego samochodu na https://historiapojazdu.gov.pl i zobaczyłem stany licznika:


O, znalazłem coś takiego: "Jedynie stacja kontroli pojazdów, która wykonała badanie może poprawić stan licznika. Zwróć się do takiej stacji o to, aby jej pracownik wysłał komunikat z dobrym stanem licznika (komunikat modyfikujący - typu ,,M") do centralnej ewidencji pojazdów (CEP)." Tylko skąd wiadomo, jaki miałem stan licznika podczas przeglądów? Teraz będę notował.

Tu masz wyjaśnienie problemu.

https://www.scigacz.pl/Chaos,w,urzedach,kierowcy,placa,za,nic,System,CEPiK,2,0,trzeszczy,w,posadach,32216.html


yabba

ja tam nie widzę żadnego wyjaśnienia tylko bełkot pismaków


--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2018-02-20 12:04:27
Autor: pueblo
CEPIK 2.0 fuszerka
Witaj tck, 20 lut 2018 w news:p6gpr0$2ve$1node2.news.atman.pl
napisałeś/aś:

ja tam nie widzę żadnego wyjaśnienia tylko bełkot pismaków


trochę wyjaśnia sama Streżyńska
https://www.wykop.pl/link/4173939/comment/52841231/#comment-52841231

Data: 2018-02-20 04:58:11
Autor: przemek.jedrzejczak
CEPIK 2.0 fuszerka
-- trochę wyjaśnia sama Streżyńska

a oczywiscie np glownego wykonawce systemu czyli www.pwpw.pl warto tez przyjrzec sie tym lokalnym bazom danych (380) ktore ktos (no wlasnie kto ?) utrzymuje w pocie czola :-) przeciez gdyby cepik byl w chmurze np amazon cloud to setki i tysiace szwagrow nie mialy by co jesc :-) zarzadzanie rozproszonymi bazami jest a) nieefektywne b) pracochlonne c) kosztowne i teraz wszyscy bedziemy placic aby tego cepika ulepszyc :-)

Data: 2018-02-20 14:46:07
Autor: Uncle Pete
CEPIK 2.0 fuszerka

trochę wyjaśnia sama Streżyńska
https://www.wykop.pl/link/4173939/comment/52841231/#comment-52841231


Zaraz się popłaczę ze współczucia dla pani Ani.

CEPIK 2.0 fuszerka

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona