CEPIK 2.0 fuszerka

Data: 2018-02-17 16:03:56
Autor: T.
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu 2018-02-17 o 15:26, Uncle Pete pisze:
Zajrzałem przez ciekawość do danych mojego samochodu na https://historiapojazdu.gov.pl i zobaczyłem stany licznika:

06.03.2015
Badanie techniczne (ważne do 06.03.2016)
Rodzaj badania: okresowe
Wynik badania: pozytywne
Ostatni zarejestrowany stan licznika: 166 611 km
(Uwaga. Stan licznika gromadzimy od 2014)

03.03.2016
Badanie techniczne (ważne do 03.03.2017)
Rodzaj badania: okresowe
Wynik badania: pozytywne
Ostatni zarejestrowany stan licznika: 1 802 228 km
(Uwaga. Stan licznika gromadzimy od 2014)

17.03.2017
Badanie techniczne (ważne do 07.03.2018)
Rodzaj badania: okresowe
Wynik badania: pozytywne
Ostatni zarejestrowany stan licznika: 223 209 km
(Uwaga. Stan licznika gromadzimy od 2014)

W tej chwili mam na liczniku 210 590 km.

W związku z czym mam pytanie: na jak długo pójdę siedzieć za cofanie licznika - najpierw o minimum półtora miliona kilometrów, a następnie - jeszcze minimum o ponad 20 tys.?

I polećcie mi jakiegoś dobrego lekarza od starczej demencji, bo absolutnie nie pamiętam, jak w ciągu roku wyjeździłem ponad 1,6 miliona km, czyli po 4,5 tys. km dziennie.

W razie czego - samochód Ford Focus I benzyna 1,6.

P.S. Na stronie brak jakichkolwiek namiarów na kontakt z kimkolwiek, aby spróbować poprawić te bzdury.

O, znalazłem coś takiego: "Jedynie stacja kontroli pojazdów, która wykonała badanie może poprawić stan licznika. Zwróć się do takiej stacji o to, aby jej pracownik wysłał komunikat z dobrym stanem licznika (komunikat modyfikujący - typu ,,M") do centralnej ewidencji pojazdów (CEP)." Tylko skąd wiadomo, jaki miałem stan licznika podczas przeglądów? Teraz będę notował.

Człowiek może się pomylić. Nie dostajesz kwitu z przeglądu? Przecież tam jest wszystko napisane, jak są błędy - od razu do poprawki. Tylko trzeba samemu sprawdzić.
T.

Data: 2018-02-17 16:53:41
Autor: Uncle Pete
CEPIK 2.0 fuszerka
Człowiek może się pomylić. Nie dostajesz kwitu z przeglądu? Przecież tam jest wszystko napisane, jak są błędy - od razu do poprawki. Tylko trzeba samemu sprawdzić.
T.

Ale żeby mylił się za każdym razem? I co to do cholery jest, że wszystkim trzeba patrzeć na ręce i po wszystkich sprawdzać? Czy po mechaniku też mam sprawdzać, czy dobrze dokręcił wszystkie nakrętki? (Sprawdzam tylko na kołach.) Od mojego diagnosty nie pamiętam żeby kiedykolwiek dostawałem kwit, tylko paragon. Z tym, że ten diagnosta od następnego przeglądu przestanie być moim, również z tego powodu.

Data: 2018-02-17 21:07:13
Autor: Alf/red/
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu 17.02.2018 o 16:53, Uncle Pete pisze:
Ale żeby mylił się za każdym razem?

Za drugim powinny być dwie dwójki a nie trzy (1 802 228 -> 180 228), a za trzecim chyba 223kkm->203. To by dawało mniej-więcej przebiegi kilkanaście tysięcy rocznie. No i powinieneś dostawać "zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu" gdzie jakieś (zakładam: poprawne) przebiegi można znaleźć. Wyrzucałeś? Nie zapisujesz nic? To przepadło.
A Streżyńska Ci tego nie poprawi, nie tylko dlatego że ją wywalili, i nie dlatego, że się przesiadła do tramwaju.

PS u mnie przebiegi są prawidłowe
--
Alf/red/

Data: 2018-02-17 13:29:20
Autor: Kris
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu sobota, 17 lutego 2018 21:07:15 UTC+1 użytkownik Alf/red/ napisał:
 No i powinieneś dostawać "zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu"
Kilkadzisesiąt lat już przeglądy w swoich i najbliższej rodziny autach przegądy robię ale takiego zaświadczenia ani razu nie dostałem
Pieczątka w dowód zawsze i paragon na potwierdzenie wpłaty czasami W tym roku pierwszy raz jakąs karkę dosatłem ale to dlatego ze miejsca na pieczątki w DR nie mam juz.
Zdaniem niektórych nowy DR musze wyrobić ale póki co jeżdze na starymi i tej kartce.

Data: 2018-02-18 07:50:34
Autor: cef
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu 2018-02-17 o 22:29, Kris pisze:
[...]

Zaświadczenie dają gdzies od dwóch lat.
Wcześniej tylko paragon
Gdzie Ty te przeglądy robisz?
Skoro innym dają bez pytania, to pewnie jest na to jakiś
przepis - znajdź go, powołaj się i się upomnij.

Data: 2018-02-17 23:30:38
Autor: Kris
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu niedziela, 18 lutego 2018 07:50:36 UTC+1 użytkownik cef napisał:

Zaświadczenie dają gdzies od dwóch lat.
Wcześniej tylko paragon
Gdzie Ty te przeglądy robisz?
Skoro innym dają bez pytania, to pewnie jest na to jakiś
przepis - znajdź go, powołaj się i się upomnij.

Ale mi to do niczego niepotrzebne

Data: 2018-02-18 13:09:27
Autor: cef
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu 2018-02-18 o 08:30, Kris pisze:
[...]

Skoro dają, to weź i możesz przeczytać i wyrzucić.
Może diagnosta wiedział, że nie potrzebujesz i nie dawał :-)

Data: 2018-02-18 13:00:52
Autor: z
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu 2018-02-17 o 22:29, Kris pisze:
Zdaniem niektórych nowy DR musze wyrobić ale póki co jeżdze na starymi i tej kartce.

Co się stało z tym rozporządzeniem które jednym papierkiem załatwiało wieloletni problem z brakiem miejsca na pieczątki?
Przecież "dobra zmiana" miała pokazać że się da.
Jednak się nie da?

Data: 2018-02-18 12:32:21
Autor: Uncle Pete
CEPIK 2.0 fuszerka
[...]

Nie mam zwyczaju wyrzucania kwitów, nie pamiętam także, abym je dostawał. Ale chodzi nawet nie o kwity, a o to, że wkurwia mnie ta wszechobecna fuszerka, że trzeba każdemu patrzeć na ręce nawet kiedy robi coś pozornie nieskomplikowanego jak wpisanie sześciu cyferek...

Data: 2018-02-18 15:22:46
Autor: LEPEK
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu 17.02.2018 o 21:07, Alf/red/ pisze:
W dniu 17.02.2018 o 16:53, Uncle Pete pisze:
Ale żeby mylił się za każdym razem?

Za drugim powinny być dwie dwójki a nie trzy (1 802 228 -> 180 228), a za trzecim chyba 223kkm->203.

Ja bym nie ufał takiemu diagnoście z parkinsonem ;)

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2018-02-23 21:51:51
Autor: scobowski
CEPIK 2.0 fuszerka
[...]

Ty weź, pokaż, kiedy i po co diagnosta ma wydać zaświadczenie do pozytywnego, okresowego badania z wpisem do dowodu. Strasznie jestem ciekawy. Powaznie ;-)

Data: 2018-02-19 12:54:31
Autor: robot
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu 2018-02-17 o 16:53, Uncle Pete pisze:
[...]

I to Cię jeszcze dziwi?
Ale rozumiem, wiem jak to jest.
Człowiek ciągle ma nadzieję, że będzie coś normalnie.

Data: 2018-02-18 16:55:31
Autor: jerzu.xyz
CEPIK 2.0 fuszerka
On Sat, 17 Feb 2018 16:03:56 +0100, "T." <kuki543@interia.pl> wrote:

Człowiek może się pomylić. Nie dostajesz kwitu z przeglądu?

Nie wszędzie dają. --
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

CEPIK 2.0 fuszerka