CEPIK 2.0 fuszerka

Data: 2018-02-17 17:50:52
Autor: t-1
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu 2018-02-17 o 15:26, Uncle Pete pisze:
Zajrzałem przez ciekawość do danych mojego samochodu na https://historiapojazdu.gov.pl i zobaczyłem P.S. Na stronie brak jakichkolwiek namiarów na kontakt z kimkolwiek, aby spróbować poprawić te bzdury.

W przypadku mojego Focusa odpowiada, że nie ma go w rejestrze ucinając jednocześnie ostatnią cyfrę z VIN.
Ciekawe

Data: 2018-02-17 18:00:44
Autor: Budzik
CEPIK 2.0 fuszerka
Użytkownik t-1 t-1@todlaspamu.pl ...

[...]

Najsmieszniejsze jest to, ze wprowadzała go ministra o ktorej jako o jedynej w RM mowiło się ze jest dobrym fachowcem.
Inni sa gorsi czy po prostu u nas nie da sie dobrze wprowadzic skomplikowane systemu informatycznego?

--
Pozdrawia... Budzik
"Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

Data: 2018-02-17 20:26:54
Autor: Adam
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu 2018-02-17 o 19:00, Budzik pisze:
(...)
Inni sa gorsi czy po prostu u nas nie da sie dobrze wprowadzic
skomplikowane systemu informatycznego?

Skomplikowanego???

Takie programy studenci piszą ad hoc w ciągu godziny.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-02-17 13:31:51
Autor: Kris
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu sobota, 17 lutego 2018 20:26:57 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> [...]
> skomplikowane systemu informatycznego?
> Skomplikowanego???

Takie programy studenci piszą ad hoc w ciągu godziny.

I własnie tak się to się skończyło jak teraz bo studentów zatrudnili.

Data: 2018-02-17 21:52:17
Autor: Alf/red/
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu 17.02.2018 o 20:26, Adam pisze:
Takie programy studenci piszą ad hoc w ciągu godziny.

Powinieneś zostać głównym wdrożeniowcem w MC. Bo tam sami dyletanci i partacze są. Student w godzinę potrafi, a oni dobrych kilka miesięcy (nie licząc poprzednich mutacji) uruchamiają.

--
Alf/red/

Data: 2018-02-18 08:25:18
Autor: Cavallino
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu 17-02-2018 o 21:52, Alf/red/ pisze:
[...]

Weź spróbuj jpk wysłać do urzędu skarbowego.
Zobaczysz jak bardzo można skomplikować prostą sprawę, gdy się pracuje za państwowe pieniądze.

Aplikacja która nie robi nic poza sprawdzeniem pliku tekstowego i przesłaniem go na serwer w sieci, uruchamia się i pracuje w takim tempie, jakby sama była jądrem dużego systemu operacyjnego, albo wręcz kompilowała go w trakcie swojego uruchamiania.

A logiki na jaką wpadli autorzy tego procesu wysyłania i podpisywania pliku, bez instrukcji nie jesteś w stanie pojąć, nawet jeśli jesteś informatykiem z zawodu.

Data: 2018-02-18 00:13:33
Autor: CTP
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu niedziela, 18 lutego 2018 08:25:18 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:
Weź spróbuj jpk wysłać do urzędu skarbowego.
Zobaczysz jak bardzo można skomplikować prostą sprawę, gdy się pracuje za państwowe pieniądze.
To lepiej zobacz jak się wysyła deklaracje VAT. Podpowiem, że przy pomocy napisanej przez rządowych programistów wtyczki do Acrobata a cały proces przypomina łapanie się lewą ręką za prawe ucho.
Ale mnie osobiście to nie dziwi, bo zarobki doświadczonych programistów i architektów w tzw. sektorze prywatnym oscylują w okolicach 15 - 20 tys. zł. Czyli pewnie więcej niż jakiś dyrektor departamentu w budżetówce.

Data: 2018-02-18 11:02:36
Autor: Cavallino
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu 18-02-2018 o 09:13, CTP pisze:
[...]

Wiem, bo pity od dawna wysyłą się tak samo, ale jpk jest jeszcze bardziej porąbany.

Data: 2018-02-18 13:00:59
Autor: Budzik
CEPIK 2.0 fuszerka
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

[...]

Ale co wy chcecie od e-deklaracji?
Proste wysyłanie, podpis za pomoca podanie jednej kwoty, proste łatwe i działa. Do tego najwidoczniej otwarte zrodła bo wysyłanie działa tez z aplikacji zewnetrznych.
Nie wiem jak mogłoby to prosciej działac.
No dobra, mogłoby kwote zapamietywac etc ale bez przesady - imo to wielki krok w strone przyjaznosci.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

Data: 2018-02-18 13:00:59
Autor: Budzik
CEPIK 2.0 fuszerka
[...]

Uuu, przyznaje ze po wdrozeniu systemu e-deklaracje liczyłem ze cos poszło w dobra strone.
Prosty system, działa całkiem ok.

Ale widze ze wracaja do tradycji płacznikowej?

--
Pozdrawia... Budzik
"Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

Data: 2018-02-19 21:56:21
Autor: Poldek
CEPIK 2.0 fuszerka
W dniu 2018-02-17 o 17:50, t-1 pisze:
[...]

"historia-pojazdu-portlet jest tymczasowo niedostępny."

CEPIK 2.0 fuszerka