CETELEM czyli jak trafic na liste dłużników

Data: 2010-05-24 21:35:13
Autor: szymon.kalotaWYTNIJTO
CETELEM czyli jak trafic na liste dłużników
kupilem na 12 rat pralke. Z 8 ratą spoźniłem się 3 tygodnie, uregulowalem i
placilem dalej zgodnie z harmonogramem. Po calkowitym spłaceniu rat trafil mi
sie laptop, chce brac na raty - odmowa, ide do banku po pozyczke gotówkową -
odmowa, co sie dzieje pytam, figuruje Pan w BIK KLD i nie dostanie pan nic na
raty w ciagu najbliższych 5 lat - dziekuje pie....nemu cetelemowi, bo tylko w
nim sie zadluzylem, pierwszy i zarazem ostatni raz. Wnioski wysuncie sobie sami.

Data: 2010-05-24 15:30:15
Autor: witek
szymon.kalotaWYTNIJTO@onet.pl wrote:
[...]

A jakie wnioski?
Fakt,  że nie zapłaciłeś raty w terminiu to tylko i wyłącznie twoja wina. I ten fakt utknął w BIK.
Podziękuj "p..nemu" bankowi, który z tak  błahego powodu zrobił widły i odmówić ci pożyczki na laptopa.

Data: 2010-05-25 00:14:13
Autor: DanW
W dniu 24-05-2010 22:30, witek pisze:
[...]

Jeśli Bank ma podpisaną umowę z BIK o wymianie danych to ma obowiązek wpisywania poczynań kredytobiorcy. Nie jest ważne czy to 1, 3 czy 50 dni po terminie - wpisuje i już. Jak chcesz mieć dobrą historię to płać regularnie. Umowa to umowa i obowiązuje obie strony a jak się komuś nie podoba to niech kupuje za gotówkę. Pozdrawiam Dan.

Data: 2010-05-24 21:42:31
Autor: darnok
On 2010-05-24 21:35, szymon.kalotaWYTNIJTO@onet.pl wrote:
kupilem na 12 rat pralke. Z 8 ratą spoźniłem się 3 tygodnie, uregulowalem i

> ciach!

Wnioski wysuncie sobie sami.

Zaciagasz kredyt i nie splacasz go terminowo - bank ostrzegl innych ze jestes ryzykownym klientem - slusznie.

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

Data: 2010-05-24 21:43:22
Autor: szymon.kalota
On 2010-05-24 21:35, szymon.kalotaWYTNIJTO@onet.pl wrote:
> [...]

Zaciagasz kredyt i nie splacasz go terminowo - bank ostrzegl innych ze jestes ryzykownym klientem - slusznie.

taaa, a co powiesz na to, skladam po kilku dniach przez neta zakup na raty na
tego samego laptopa i o matko ten sam bank udziela mi kredytu zaufania i
umozliwia mi kupno na raty, wiec gdzie tu logika ?
Natomiast jak pofatyguje sie do sklepu typu ero agd to oczywiscie odmowa, to
jakis chory kraj.

Data: 2010-05-25 00:14:13
Autor: kashmiri
CETELEM czyli jak trafic na liste dłużników
darnok <darnok-allegroMALPAwpKROPKApl@anty.spam.ch> dared to write:
On 2010-05-24 21:35, szymon.kalotaWYTNIJTO@onet.pl wrote:
[...]

A nie jest przypadkiem tak, że dopiero spóźnienie o ponad 30 dni może być wpisane do BIK-u?

k.

Data: 2010-05-24 22:13:01
Autor: szymon.kalota
> [...]
darnok <darnok-allegroMALPAwpKROPKApl@anty.spam.ch> dared to write:
> A nie jest przypadkiem tak, że dopiero spóźnienie o ponad 30 dni może być

nie 30 a 60 ale jak widac  maja to w du...e

Data: 2010-05-24 22:25:54
Autor: krzysztofsf
On 2010-05-24 21:35, szymon.kalotaWYTNIJTO@onet.pl wrote:
[...]

Prawo bankowe jest tak skonstruowane, ze nie ma w nim zawartych zadnych konsekwencji za nierzetelne i nieaktualizowane wpisy do BIK.
Brak nawet regulacji wymuszajacych naprawe takich wpisow.
Banki sa bezkarne i korzystaja z tego.

Data: 2010-05-25 14:14:17
Autor: orcio
On 2010-05-24 21:35, szymon.kalotaWYTNIJTO@onet.pl wrote:
[...]

a może potraktować to jako pomówienie?

orcio

Data: 2010-05-25 15:56:48
Autor: kris

Użytkownik "orcio" <orci0@NOSPAMop.pl> napisał w wiadomości news:htgetk$tmh$1news.onet.pl...
krzysztofsf pisze:
a może potraktować to jako pomówienie?

A dlaczego?
Spóznił sie z wpłatą, bankl przesłał taką informację do BIK i tylko to tam widnieje.
Myśle ze autor posta po 3 tygodniach wpłacił spózniona ratę bez kosztów np wezwania do zapłaty czy odsetek karnych i przeterminowanie "przeszlo" do kolejnej ratyu i przekroczyło 30dni.
itd itd
No chyba że cetelm podał nieprawdziwe dane do BIK więc trzeba w Cetelemie reklamowac aby skorygowali.

Krzysiek

Data: 2010-05-24 22:21:00
Autor: Kamil Jońca

On 2010-05-24 21:35, szymon.kalotaWYTNIJTO@onet.pl wrote:
[...]

Pomieszanie z poplątaniem.
1. Do biku może byc wpisane wszystko
2. W BIK rzeczywiście pierwszy przedział to 0-30 dni (czyli +- spóźnenie
<=30 dni jest jakby brakiem opóźnienia[1])
3. Nie jeden BIK na świecie. Istnieje również MIG BR, czy BI*G*i (Biura
informacji gospodarczej) 4. Pytanie co to "BIK KLD" może chodziło o BIG KRD? (Tylko, że jakby po
3 tygodniach nie pasuje. Mam wrażenie, że Twórca wątku nie napisał
wszystkiego)

KJ
[1] - ale mam wrażenie, że wczytując się w raport można stwierdzić, że
pewne rzeczy były z opóźnieniem wpłacone.

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
The world is coming to an end ... SAVE YOUR BUFFERS!!!

Data: 2010-05-24 22:22:07
Autor: Kamil Jońca
CETELEM czyli jak trafic na liste dłużników
kjonca@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) writes:

[chciałem supersedes, ale nie wszystkie serwery akceptują]

1. Do biku może byc wpisane wszystko

Winno być:
1. Do BIKu może być wpisany dowolny kredyt.
KJ

EMACS = Eight Megabytes And Constantly Swapping

Data: 2010-05-24 22:43:29
Autor: szymon.kalota
> [...]

3 tygodniach nie pasuje. Mam wrażenie, że Twórca wątku nie napisał

tak mi baba powiedziala w banku, patrzac w swoj system bankowy
BIK - biuro informacji kredytowej
KLD - krajowa lista dłużników

fakt jest taki jaki napisalem, czyli figuruje jako niesolidny kredytobiorca i na
5 lat mam szlaban aby kupowac cokolwiek na raty. A czy 30 czy 60 czy 5 dni to
tylko oficjalnie w papierach tak jest zapisane, natomiast rzeczywistosc jak
widac jest zgoła odmienna czego jestem ku...a zywym przykladem. Zaprawde
powiadam wam, nie mam pojecia czym sie narazilem, odnosze tylko wrazenie ze
powstala jakas fatalna pomyłka za która teraz płace. Jak to odkrecic, do kogo
sie zglosic to nie mam pojecia, cetelem odbija pilke, BIK nie odpowiada
naklaniajac mnie na zaplacenie za tzw. raport plus gdzie znajde odpowiedz, ale
co ja tam moge znalezc, skoro moja historia kredytowa to pralka na 12 miesiecy.

Data: 2010-05-24 22:56:51
Autor: MarekZ
Użytkownik <szymon.kalota@onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:60b5.00000180.4bfae4f1@newsgate.onet.pl...

naklaniajac mnie na zaplacenie za tzw. raport plus gdzie znajde odpowiedz, ale
co ja tam moge znalezc, skoro moja historia kredytowa to pralka na 12 miesiecy.

Nie potrzebny Ci raport plus. Zamów normalną informację ustawową.

Data: 2010-05-25 13:32:05
Autor: orcio

On 2010-05-24 21:35, szymon.kalotaWYTNIJTO@onet.pl wrote:
[...]

a tam od razu pomyłka to taki sposob na zrobienie z Ciebie stałego klienta skoro nikt poza nimi nie chce Ci już zaufać z powodu wpisu. To tak żartem ale skutek na serio taki osiągnęli.

orcio

Data: 2010-05-25 07:01:21
Autor: Darek
CETELEM czyli jak trafic na liste dłużników
4. Pytanie co to "BIK KLD" może chodziło o BIG KRD? (Tylko, że jakby po
3 tygodniach nie pasuje. Mam wrażenie, że Twórca wątku nie napisał
wszystkiego)

Wystarczy, że rata kredytu jest stosunkowo mała, za zaległość doliczane są odsetki karne i opłata za upomnienie (a ona czasami jest dość duża). Jeżeli doliczone koszty przekroczą wysokość raty to juz bardzo prosto dorobić się zaległości ponad 60dni - pytający napisał że po tych 3 tygodniach zaczął spłacać zgodnie z terminarzem.

Darek

Data: 2010-05-24 22:26:12
Autor: MarekZ
Użytkownik "kashmiri" <nie.ma@nigdzie.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:htemmr$bac$1@news.onet.pl...

A nie jest przypadkiem tak, że dopiero spóźnienie o ponad 30 dni może być wpisane do BIK-u?

Do BIK może być wpisane opóźnienie nawet o 1 dzień.

Te 30 dni dotyczy statusu płatności, który wtedy zmienia się z "0" na chyba "1"

Data: 2010-06-23 03:27:09
Autor: Marcin Pastula

http://www.wilkow.lubelskie.pl/index.php?option=com_alphacontent&Item....

--
Pete

Witam,
Chyba trzeba mieć szczęście by nie mieć problemów z Cetelem.
Brałem kiedyś kredyt z Cetelm, kupując sprzęt w RTV EURO AGD.
Wszystkie raty byly splacane w terminie, stałe zlecenie, na conajmniej
7-8 dni przed terminem. Pozniej okazuje sie ze w BIKu jest zapis ze
kazda rata byla opozniona w splacie 30 do 50 dni!!!
Mialem tez, a wlasciwie wedlug banku nadal mam, nastepny kredyt, 20
rat, oczywiscie wszystkie raty splacone w terminie, niektore nawet na
20 dni przed wymaganym terminem. Podczas trwania tego kredytu
dostawalem wezwania do zaplaty rat ktore juz zaplacilem, wiec
wysylalem do nich potwierdzenia przelewow... i znow wezwanie do
zaplaty, ja znow potwierdzenie przelewow.. w koncu ostatnia rata
zostala zaplacona... kilka dni po splaceniu wszystkich rat znow
przyszlo wezwanie.. wiec ja im wysylam potwierdzenia wszystkich 20
rat... mowia ze odezwa sie w ciagu 21 dni minal miesiac i nic, dzwonie
do nich, ciagle gdy tlumacze moja sytuacje nagle polaczenie urywa sie.
Znow przychodzi wezwanie... a na moj list z potwierdzeniem przelewow
nikt nie odpowiedzial... w koncu po ponad miesiacu przychodzi do mnie
pismo ze po "szczegolowej analizie" maja zaksiegowane 19 rat... wiec
znow pismo jakim cudem maja 19 rat jesli przesylam im 20
potwierdzen... i znow cisza.. i znow przychodzi wezwanie do zaplaty...
w koncu odzywa sie pani Katarzyna Gorecka z dzialu windykacji, podale
swoj adres mailowy, opisuje jej sytuacje i prosi mnie o potwierdzenia
przelewow. wysylam wszystkie 20 potwierdzen... dodatkowo informuje
mnie ze przekaze ta sprawe odpowiedniej osobie by przyspieszyc
rozwiazanie problemu.. mija tydzien, mijaja 2 tyg, 3 tyg.. cisza...
wysylam maile do pani Goreckiej, juz mi nie odpowiada, wysylam
nastepnego maila do pani Goreckiej... cisza... podejrzewam ze znow
niedlugo przyjdzie wezwanie do zaplaty... w BIKu juz jestem wpisany
jako dluznik z kwota cos ponad 160zl... nie moge wziac juz zadnego
kredytu, zadnej karty kredytowej, zadnego limitu na koncie...
i to jest profesjonalizm banku Cetelem... ktory jest teraz Sygma
bankiem.... po prostu zlodzieje...
Bede naglasnial ta sprawe do poki nie zostanie ona rozwiazana...
zadnej zlotowki nie zaplace bankowi, zadnych odsetek... mam juz
adwokata ktory w moim imieniu bedzie wystepowal do banku... miarka sie
przebrala.. ludzie musza poznac jaką organizacją jest Cetelem/Sygma
Bank.

Pozdrawiam i rzycze szczescia wszystkiem okradzionym i oszukanym przez
Cetelem.

Data: 2010-06-23 03:44:01
Autor: Marcin Pastula
On 23 Cze, 12:27, Marcin Pastula <marcin.past...@gmail.com> wrote:

> [...]

Bank.

Pozdrawiam i rzycze szczescia wszystkiem okradzionym i oszukanym przez

pisalem ten tekst pod wplywem emocji i przepraszam za bledy i
oczywiscie "życzę szczęścia" a nie "rzyczę.." :)

Data: 2010-06-23 13:02:02
Autor: Valdi
CETELEM czyli jak trafic na liste dłużników
"Marcin Pastula"

pisalem ten tekst pod wplywem emocji i przepraszam za bledy i
oczywiscie "życzę szczęścia" a nie "rzyczę.." :)

nic się nie dzieje, a co do "banku", o którym piszesz - ten typ tak ma i z
tego co się orientuje nie jesteś jedynym, który ma z nimi takie przejścia.
Powodzenia w walce z tym tworem życzę.

Data: 2010-05-24 21:42:42
Autor: Tomasz Chmielewski
Am 24.05.2010 21:35, szymon.kalotaWYTNIJTO@onet.pl wrote:
[...]

Nie spozniac sie ze splata rat ;)

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-05-25 18:30:50
Autor: Krzysztof Szmergiel
On 05/24/2010 09:35 PM, szymon.kalotaWYTNIJTO@onet.pl wrote:
[...]

Mnie Cetelem wpisalo do BIK (2 raty niespłacone), a ja zapłaciłem 2 raty
do przodu i o 2 miesiące wczesniej spłaciłem kredyt (była taka
możliwość). Zadne telefoniczne ponaglenia nie pomogły, dopiero pismo.

K.

CETELEM czyli jak trafic na liste dłużników