CHFPLN

Data: 2011-08-01 16:04:30
Autor: MarekZ
CHFPLN
Mamy na grupie odważnych, którzy będą próbowali się wstrzelić w lokalną górkę i przewalutować kredyt hipoteczny z PLN na CHF w najbliższych tygodniach?

Data: 2011-08-01 14:15:21
Autor: jureq
CHFPLN
Dnia Mon, 01 Aug 2011 16:04:30 +0200, MarekZ napisał(a):

Mamy na grupie odważnych, którzy będą próbowali się wstrzelić w lokalną
górkę i przewalutować kredyt hipoteczny z PLN na CHF w najbliższych
tygodniach?

A to nie jest już za późno?

Data: 2011-08-01 16:18:49
Autor: MarekZ
CHFPLN
Użytkownik "jureq" <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j16cdp$loi$1@news.onet.pl...

Mamy na grupie odważnych, którzy będą próbowali się wstrzelić w lokalną
górkę i przewalutować kredyt hipoteczny z PLN na CHF w najbliższych
tygodniach?

A to nie jest już za późno?

Hehehe. Moim zdaniem jest jeszcze trochę czasu do lokalnej górki. Dziś dopiero 3,62 było. Mało.

Data: 2011-08-01 18:20:06
Autor: jureq
CHFPLN
Dnia Mon, 01 Aug 2011 16:18:49 +0200, MarekZ napisał(a):

Hehehe. Moim zdaniem jest jeszcze trochÄ™ czasu do lokalnej gĂłrki. DziĹ›
dopiero 3,62 było. Mało.

Podobno amerykanie dogadali się w sprawie budżetu. Więc teoretycznie CHF powinien już zjechać.

Data: 2011-08-01 21:30:33
Autor: george
CHFPLN

"jureq" <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> wrote in message news:j16qom$b8s$1news.onet.pl...
[...]

zwiększenie debt ceilingu z 14,29 do 16,7 oznacza mniej wiecej rok na szmacenie dolara o ile FED weźmie w tym udział ustawiając QE3 w okolicach dorocznego jackson hole meeting dla bankierow centralnych. Czy szwajcarzy bedą szmacić CHF ? wot pytanie.

george

Data: 2011-08-01 21:36:07
Autor: MarekZ
CHFPLN
Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4e36fed9$0$3501$65785112@news.neostrada.pl...

Czy szwajcarzy bedą szmacić CHF ? wot pytanie.

Mogą nie mieć innego wyjścia jeśli chcą zachować realną niezależność czyli jakąś własną gospodarkę.

Data: 2011-08-01 21:51:52
Autor: Krzysztof
CHFPLN

"MarekZ" <brak@adresu.w.pl> wrote in message news:j16tjp$16h$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

na dluzsza mete gospodarka im nie wytrzyma. Zbyt maly kraj i beda tez musieli zaczac drukowac te franki, jak chca by gospodarczo nie pojsc na dno. USD/CHF to mogliby przetrzymac bo Ameryka jest daleko, ale EUR/CHF nie sa w stanie, gdyz zaczna sie masowe zakupy wszystkiego w Eurolandzie a kupowac od nich nikt nie bedzie i na turystow tez nie maja co liczyc.

Data: 2011-08-01 22:22:52
Autor: george
CHFPLN

"Krzysztof" <onkris2@poczta.onet.pl> wrote in message news:j1704p$pk$1news.onet.pl...

[...]

jak to jest moĹĽliwe ĹĽe przy tych kursach w kosmosie PKB szwajcarii
Q1 2011  2,4% YoY a za caĹ‚y rok esytmacje na poziomie 1,8%
.... co oni wynaleĹşli ? perpetum mobile...?
Przeciez przy 50% zwyżce kursu juz dawno im GDP powinno zdechnąć.

george

Data: 2011-08-01 22:32:26
Autor: Jarek Andrzejewski
CHFPLN
On Mon, 1 Aug 2011 22:22:52 +0200, "george" <george___@vp.pl> wrote:

jak to jest możliwe że przy tych kursach w kosmosie PKB szwajcarii
Q1 2011  2,4% YoY a za cały rok esytmacje na poziomie 1,8%
... co oni wynaleĽli ? perpetum mobile...?

nie, brak deficytu budżetowego i hamulec w prasie drukarskiej :-)

Przeciez przy 50% zwyżce kursu juz dawno im GDP powinno zdechn±ć.

je¶li fakty przecz± teorii, tym gorzej dla faktów?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-08-01 22:24:27
Autor: Jarek Andrzejewski
CHFPLN
On Mon, 1 Aug 2011 21:51:52 +0200, "Krzysztof"
<onkris2@poczta.onet.pl> wrote:

na dluzsza mete gospodarka im nie wytrzyma. Zbyt maly kraj i beda tez musieli zaczac drukowac te franki, jak chca by gospodarczo nie pojsc na dno.

IMHO to bzdura.
Dlaczego zdrowa gospodarka państwa, które się nie zadłuża i którego
waluta jest ceniona w ¶wiecie miałaby pój¶ć na dno, gdy ¶wiat cenić
będzie CHF jeszcze bardziej?

USD/CHF to mogliby przetrzymac bo Ameryka jest daleko, ale EUR/CHF nie sa w stanie, gdyz zaczna sie masowe zakupy wszystkiego w Eurolandzie a kupowac od nich nikt nie bedzie i na turystow tez nie maja co liczyc.

Dlaczego nie mieliby kupować nic od nich? Przecież dla nich import
będzie taniał, więc chyba nie ma powodów, aby nie mogły spa¶ć ceny ich
produktów wyrażone w CHF.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-08-01 22:04:32
Autor: george
CHFPLN

[...]

hmm.
QE1 baliout bankow, QE2 bailout geithnera, QE3 baliout obamy.
Na co czeka SNB, aż wejdą w stratosferę ? Widziałeś EURCHF za ostatnie 30 lat (ECU, EUR)?

Zauważ że szwajcarzy udzielali kredytów z pośrednictwem lokalnych banków( w polsce, na węgrzech itd) a nie bezpośrednio kowalskiemu. Wali ich czy kowalski spłaca czy nieczy nie. O lokalną wypłacalność bedzie sie martwił lokalny bank a potem rząd (jak u Orbana).

http://stooq.pl/q/?s=chfeur&c=30y&t=l&a=lg&b=0

A właściwie co robią szwajcarzy w tej ich gospodarce ? czekoladki i zegarki ?
Bo może całe to ich PKB to udzielanie "kredytów"..?

george.

Data: 2011-08-01 22:30:23
Autor: Jarek Andrzejewski
CHFPLN
On Mon, 1 Aug 2011 22:04:32 +0200, "george" <george___@vp.pl> wrote:

A wła¶ciwie co robi± szwajcarzy w tej ich gospodarce ? czekoladki i zegarki ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Switzerland

Ja bym się o Szwajcarię nie martwił.

Data: 2011-08-01 22:41:27
Autor: george
CHFPLN

?

http://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Switzerland

Ja bym się o Szwajcarię nie martwił.

Ja sie nie martwię, tylko dziwi mnie chęc ludzi do łapania górek na tak rozchwianym rynku z lewarem na własnym domku. W sumie usłyszałem dwa argumenty:
a) szwajcarzy nie wytrzymaj± presji i zaczn± drukować jak nakrecony bernanke i trichet (ten juz niedługo).
b) co wrosło MUSI spa¶ć ( tylko nigdy nie wiadomo kiedy i z jakiego poziomu ). Nikt jakby nie bierze pod uwage że to może reszta (EUR,USD) tonie...

Przy takich estymacjach ryzyka wysiadam. Wiem że nic na tym ¶wiecie nie ro¶nie do nieba, ale ryzyko robi sie bardziej "polityczne" i z przewidywalnosci± ekonomiczna ma to niewiele wspólnego.

george

Data: 2011-08-01 22:53:32
Autor: Jarek Andrzejewski
CHFPLN
On Mon, 1 Aug 2011 22:41:27 +0200, "george" <george___@vp.pl> wrote:

b) co wrosło MUSI spa¶ć ( tylko nigdy nie wiadomo kiedy i z jakiego poziomu ). Nikt jakby nie bierze pod uwage że to może reszta (EUR,USD) tonie...

złoto było po 20USD za uncję, potem Roosevelt zakazał obywatelom jego
posiadania i już było po $35, potem Nixon powiedział, że "figa, nie
wymienię już złota na te papierki" i ... teraz jest ponad $1600 za
uncję. Kiedy będzie znów po $20?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-08-01 22:35:16
Autor: MarekZ
CHFPLN
Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4e3706d0$0$2459$65785112@news.neostrada.pl...

QE1 baliout bankow, QE2 bailout geithnera, QE3 baliout obamy.
Na co czeka SNB, aż wejdą w stratosferę ? Widziałeś EURCHF za ostatnie 30 lat (ECU, EUR)?

Nie wiem na co czeka SNB, ale jakby miał jakoś sensownie interweniować, to musiałaby być nie jakaś popierdółka, tylko wręcz masakra, czyli - bo ja wiem - jakieś zdecydowane zrezygnowanie z zasady braku deficytu i demonstracyjny druk (tylko na co oni to wydadzą, skoro im tam niczego nie brak, zrobią darmową viagrę po 70 roku życia, czy jak?). Do tego zapewne trzeba referendum czy czegoś podobnego. Alternatywnie musieliby się dogadać z Goldmanami, żeby ci zagrali w drugą stronę, i może próbują to zrobić. Jakby chcieli bronić się sami, to by musiał być jakiś potencjalnie gigantyczny możliwy druk. Jakieś tam "powiększenie rezerw w obcych walutach" nic pewnie nie da długofalowo.

A właściwie co robią szwajcarzy w tej ich gospodarce ? czekoladki i zegarki ?
Bo może całe to ich PKB to udzielanie "kredytów"..?

Chyba jeszcze mają sporo firm farmaceutycznych. Nawet jeśli robią głownie czekoladki, leki i zegarki/pierścionki, a popyt na świecie na to spadnie, musieliby zapoznać się z wysokim bezrobociem. A tego by zapewne nie chcieli. Kraj mają niewielki. Do eurozwiązku blisko. Zaczną jeździć na tańsze zakupy po byle pierdółkę. Już rok temu było tam drogo jak cholera, a co dopiero teraz.

Choć rzeczywiście tam chyba większość PKB to banki i instytucje ubezpieczeniowe, więc mają większy margines luzu niż przeciętny kraj. Ale Islandię też już widziano, a chyba Szwajcarzy nie chcieliby powtórzyć przypadkowo jej losów. IMO muszą jakoś się mimo wszystko zacząć bronić, to nie tulipany, do nieba to nie może rosnąć. Choć w sumie to już sam nie wiem... myślisz, że mogą tak po prostu mieć to wszystko w dupie?

Data: 2011-08-01 22:42:22
Autor: Przemek
CHFPLN

Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j1712m$299$1srv.cyf-kr.edu.pl...
Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4e3706d0$0$2459$65785112@news.neostrada.pl...

Choć rzeczywi¶cie tam chyba większo¶ć PKB to banki i instytucje ubezpieczeniowe, więc maj± większy margines luzu niż przeciętny kraj. Ale Islandię też już widziano, a chyba Szwajcarzy nie chcieliby powtórzyć przypadkowo jej losów. IMO musz± jako¶ się mimo wszystko zacz±ć bronić, to nie tulipany, do nieba to nie może rosn±ć. Choć w sumie to już sam nie wiem... my¶lisz, że mog± tak po prostu mieć to wszystko w dupie?

A dlaczego nie mieliby zaczac kupowac aktywow zagranicznych za tak silnego franka? Poza tym chyba ich gospodarka silnie stoi bo szwjacaria ciagie odsetki/dywidendy/itp z calego swiata do siebie od zainwestowanych wlasnych kapitalow.

Data: 2011-08-01 22:53:54
Autor: MarekZ
CHFPLN
Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:j1733h$cgi$1@news.onet.pl...

[...]

No tak, to jest jakie¶ wyj¶cie. Kupowanie terytoriów, praw do wydobycia, udziałów w przemy¶le (byle tylko nie zagranicznych papierów skarbowych). To by miało sens makro, ale takich kwestii mikro typu bezrobocie to nie rozwi±że, prawda? Tak się zastanawiam jaki wpływ ma silny chf na życie lokalne tam.

Data: 2011-08-01 22:58:54
Autor: Jarek Andrzejewski
CHFPLN
On Mon, 1 Aug 2011 22:42:22 +0200, "Przemek" <olowek5-to
niepotrzebne@to tez.wp.pl> wrote:

A dlaczego nie mieliby zaczac kupowac aktywow zagranicznych za tak silnego franka? Poza tym chyba ich gospodarka silnie stoi bo szwjacaria ciagie

bo CNF będzie silniejszy, a "aktywa" będ± tracić na warto¶ci.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-08-01 23:01:52
Autor: Jarek Andrzejewski
CHFPLN
On Mon, 01 Aug 2011 22:58:54 +0200, Jarek Andrzejewski
<ptja.pl@gmail.com> wrote:

[...]

dla ¶cisło¶ci: przez "aktywa" miałem na my¶li papierowy pieni±dz i
obietnice zadłużonych państw (aka obligacje). Gdyby rozważać fabryki, ziemia, złoża, kopalnie w innych krajach, to
zakupy za CHFy mogłyby się okazać faktycznie dobrym pomysłem.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-08-01 22:48:35
Autor: george
CHFPLN

"MarekZ" <brak@adresu.w.pl> wrote in message news:j1712m$299$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

No jak patrze na ten wykres to mam wrażenie że dokładnie mają wszystko gdzieś.
Jakby będa mieli za wysokie bezrobocie to zatrudnią swoich do banków zeby wpisywali odsetki otrzymywane z BRE czy innego polskiego oddziału do excela ręcznie...
Ostanio często słyszę o tym "łapaniu" górek na chf/pln ale nikt jakoś rozsądnie nie moze mi powiedzieć kto bedzie stal po drugiej stronie transakcji i mi ten ewentualny darmowy lunch ufunduje... Jak nie potrafię zidentyfikować frajera tzn że pewnie bym nim był :).
Gwałtownego refinansowanie na PLN nie przewiduje bo sporo jest underwater...

george.

Data: 2011-08-01 23:37:27
Autor: MarekZ
CHFPLN
Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4e371123$0$3505$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Zwróć uwagę, że przewalutowanie kredytu to nie jest czyste łapanie górki samego kursu, tylko jest to połączone także z kształtowaniem się przyszłych stóp procentowych (co w pewnym stopniu zamortyzuje ewentualną dalszą podróż kursu do nieba). Moim skromnym zdaniem moment na łapanie jest dobry.

Data: 2011-08-01 23:41:43
Autor: george
CHFPLN

"MarekZ" <brak@adresu.w.pl> wrote in message news:j174n9$3bm$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

w potrafisz jakoś wymiernie okreslić ryzyko ? Odchylenie standardowe, cokolwiek.
Bo na "przeczucie" to wiesz, można zainwestować w warzywniak :).

george

Data: 2011-08-01 23:48:55
Autor: MarekZ
CHFPLN
Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4e371d98$0$2436$65785112@news.neostrada.pl...

w potrafisz jakoś wymiernie okreslić ryzyko ? Odchylenie standardowe, cokolwiek.
Bo na "przeczucie" to wiesz, można zainwestować w warzywniak :).

Ja od zawsze inwestujÄ™ na wyczucie. I dajÄ™ radÄ™.

Data: 2011-08-01 23:59:05
Autor: george
CHFPLN

"MarekZ" <brak@adresu.w.pl> wrote in message news:j175cp$3m2$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

no to ja niestety nie  mam pół baĹ„ki na "wyczucie" :).
Ale z tą panią trzeba iść vabank jak śpiewał jacek chmielnik [']

http://www.youtube.com/watch?v=f02rHCQrIHE

george

Data: 2011-08-08 13:23:45
Autor: Mindek
CHFPLN
ostrożnie z tym przewalutowaniem, wydaje się, że CHF jest w dłuuugim
trendzie wzrostowym. Kto wie czy za 10 lat EURCHF nie będzie chodził
0.5 (zakładam, że wejdziemy do eurolandu)a jak do tego stopy
procentowe będ± porównywalne to nikt na tym nie zarobi/zaoszczędzi.
Zerknijcie na jena, ten ro¶nie od lat i nic(stopy zerowe a on ro¶nie),
tutaj może być podobnie.

zerknijcie na tę analizę instytutu: http://www.sobieski.org.pl/news.php?id=756

Data: 2011-08-08 22:19:02
Autor: Mindek
CHFPLN
On 1 Sie, 23:59, "george" <george...@vp.pl> wrote:
"MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote in message

> Użytkownik "george" <george...@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci grup

> Ja od zawsze inwestuję na wyczucie. I daję radę.

no to ja niestety nie  mam pół bańki na "wyczucie" :).
Ale z t± pani± trzeba i¶ć vabank jak ¶piewał jacek chmielnik [']

http://www.youtube.com/watch?v=f02rHCQrIHE

george

mimo tych poziomów chfpln radziłbym 5 razy zastanowić się nad kredytem
w chf. W długoterminowym horyzoncie CHF jest w trendzie wzrostowym.
Nie będzie dla mnie zaskoczeniem, jeżeli za 10-15 lat kurs eurchf
będzie kwotowany na poziomie 0.5(zakładam, że wejdziemy do eurolandu)..
Kto wtedy zarobi na takim kredycie? A jak stopy się wyrównaj± to już
nawet nie będzie opłacalno¶ci w krótkim terminie. Gospodarka
Szwajcarii może jest mała, ale za to trzyma się mocno. Niby mocny CHF
osłabi eksport, ale to trochę życzeniowa postawa, od lat maj± nadwyżkę
handlow± o czym my możemy tylko marzyć a PLN różnie lata w tym
okresie. Zerknijcie na eksport Japonii, tam mimo wysokiego Jena wci±ż
maj± nadwyżkę handlow±(nawet teraz 6 miesięcy po katastrofie z
najmocniejszym jenem), tutaj może być podobnie.

Mała analiza: http://www.sobieski.org.pl/news.php?id=756

Data: 2011-08-01 22:58:06
Autor: Jarek Andrzejewski
CHFPLN
On Mon, 1 Aug 2011 22:35:16 +0200, "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> wrote:

wiem - jakie¶ zdecydowane zrezygnowanie z zasady braku deficytu i demonstracyjny druk (tylko na co oni to wydadz±, skoro im tam niczego nie

a niby jak, skoro obywatele chc± wła¶nie czego¶ wręcz odwrotnego i
nawet w konstytucji to zapisali?

Jakby chcieli bronić się sami, to by musiał być jaki¶ potencjalnie

pytanie: po co się bronić, skoro obecny wzrost kursu wcale nie
przeszkadza we wzro¶cie PKB?

gigantyczny możliwy druk. Jakie¶ tam "powiększenie rezerw w obcych walutach"

a po co kupować waluty, które trac± na warto¶ci za walut, która
warto¶ć zwiększa?

po byle pierdółkę. Już rok temu było tam drogo jak cholera, a co dopiero teraz.

pytanie: drogo dla nich czy dla tych, którzy zarabiaj± w taniej±cej
walucie?

przypadkowo jej losów. IMO musz± jako¶ się mimo wszystko zacz±ć bronić, to

IMHO wcale nie musz± się "bronić", bo póki co to wła¶nie oni
wygrywaj±.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-08-01 23:10:10
Autor: MarekZ
CHFPLN
Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <ptja.pl@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:oi4e37t931um6rjonf7p5ivpja07ih31ov@4ax.com...

przypadkowo jej losów. IMO musz± jako¶ się mimo wszystko zacz±ć bronić, to

IMHO wcale nie musz± się "bronić", bo póki co to wła¶nie oni
wygrywaj±.

Całkiem możliwe, ale mógłby¶ to uzasadnić? Bo tak normalnie, silne umocnienie waluty raczej nie jest korzystne (zobacz jak Chiny tego unikaj±). Dlaczego w przypadku CHiFa miałoby być inaczej?

Data: 2011-08-01 23:47:13
Autor: Krzysztof Halasa
CHFPLN
"MarekZ" <brak@adresu.w.pl> writes:

Całkiem możliwe, ale mógłbyś to uzasadnić? Bo tak normalnie, silne
umocnienie waluty raczej nie jest korzystne (zobacz jak Chiny tego
unikają). Dlaczego w przypadku CHiFa miałoby być inaczej?

Korzystne dla kogo? Dla ludzi (np. pracownikow) oczywiscie silna waluta
jest korzystna. Dla tych, ktorych pieniedzmi ludzie obracaja, silna
waluta generuje wieksze koszty, wiec zaleznie od systemu oceny mozna
napisac, ze jest niekorzystna.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2011-08-02 09:50:20
Autor: Jarek Andrzejewski
CHFPLN
On Mon, 1 Aug 2011 23:10:10 +0200, "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> wrote:

[...]

Raczej: unikały...

http://www.project-syndicate.org/commentary/roach7/English

/.../ China has adopted a very transparent response. Its new 12th
Five-Year Plan says it all - a pro-consumption shift in China's
economic structure that addresses head-on China's unsustainable
imbalances. By focusing on job creation in services, massive
urbanization, and the broadening of its social safety net, there will
be a big boost to labor income and consumer purchasing power. As a
result, the consumption share of the Chinese economy could increase by
at least five percentage points of GDP by 2015

Chiny starały się utrzymać ("peg") kurs swojej waluty względem dolara,
ze względu na swoj± gospodarkę nastawion± na eksport. Jak widać - chc±
to zmienić. Może prasy drukuj±ce rinminbi nie maj± takiej wydajno¶ci,
jak te drukuj±ce dolara i "wymiękli"? :-)

Dlaczego w przypadku CHiFa miałoby być inaczej?

Siła franka IMHO wynika z tego, że Szwajcaria to poważne państwo i
poważnie traktuje swoj± walutę i gospodarkę (nie uchwala deficytu, ma
nadwyżkę). Dlaczego mieliby to zmienić? Poza tym: do tego trzeba
referendum, a Szwajcarzy pokazali, że potrafi± powiedzieć jasno, że na
czym¶ im zależy (np. meczety, posiadanie broni).

Ich import to około $158 mld, a eksport jest o ok. $15 mld wyższy (za
http://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Switzerland)
Nawet je¶li będ± musieli obniżyć ceny eksportowanych towarów i usług
wyrażone w CHF, to przecież ich koszty wynikaj±ce z importu zmalej±.
Ja nie s±dzę, żeby umocnienie się waluty będ±ce skutkiem jej
stabilno¶ci i zaufania do niej było czym¶ złym dla gospodarki
państwa-emitenta.

Data: 2011-08-02 11:21:26
Autor: Jarek Andrzejewski
CHFPLN
[...]

A osłabienie waluty jest korzystne?
Powiedz to Amerykanom...

http://www.rp.pl/artykul/696067-Dlug-Ameryki-straszy-gieldy.html

"Dodatkowo okazało się, że amerykańska gospodarka silnie hamuje, co
pokazały wczorajsze dane o aktywno¶ci w przemy¶le." - pomimo QE, QE2 i
innych keynesizmów...

Tak naprawdę nie chodzi o kurs wymiany jednej waluty na inn± - z tym
sobie rynek poradzi, ale o podej¶cie do gospodarowania tym, co sie ma.
Jedni oszczędzaj± i inwestuj±, a inni żyj± na kredyt. Skutki wła¶nie obserwujemy.

Data: 2011-08-02 11:36:42
Autor: MarekZ
CHFPLN
Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <ptja.pl@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:s5gf37h403fnqdo8a8k5uebrnncq4sd3ro@4ax.com...

[...]

Wspaniałym potencjalnie możliwym efektem tego co się dzieje, byłoby gdyby "rynki" odwróciły się od finansowania państwowych długów. Kilka konkretniejszych bankructw i może zapanuje ogólne przekonanie, że od państwowych papierów lepiej trzymać się z daleka. I sił± rzeczy rola państw zacznie ulegać marginalizacji. VAT 50% po prostu nie przejdzie, pozabijaj± ich. Eh, marzenia. :)

Data: 2011-08-02 11:58:29
Autor: Jarek Andrzejewski
CHFPLN
On Tue, 2 Aug 2011 11:36:42 +0200, "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> wrote:

Wspaniałym potencjalnie możliwym efektem tego co się dzieje, byłoby gdyby "rynki" odwróciły się od finansowania państwowych długów. Kilka

nie mylmy rynku (czyli wolnej, dobrowolnej wymiany między ludĽmi) i
"rynków finansowych"

konkretniejszych bankructw i może zapanuje ogólne przekonanie, że od państwowych papierów lepiej trzymać się z daleka. I sił± rzeczy rola państw

bardzo słuszne przekonanie.
Bo póki co wiara w spłatę długów państwowych większo¶ci krajów jest
jak wiara w zapewnienia alkoholika, który nie ma zamiaru się leczyć,
że "to już ostatni kieliszek".
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-08-01 23:22:51
Autor: RobertS
CHFPLN
W dniu 2011-08-01 16:04, MarekZ pisze:
Mamy na grupie odważnych, którzy będą próbowali się wstrzelić w lokalną
górkę i przewalutować kredyt hipoteczny z PLN na CHF w najbliższych
tygodniach?

widzę, że trochę odbiegliście od tematu, ale wiecie, że banki teraz niechętnie w CHF dają ;-/

nie zawsze chcieć to móc musiałbym sprawdzić czy taka Nordea (ma najlepsze warunki w CHF) byłaby teraz zainteresowana refinansem...

RobertS

Data: 2011-08-02 18:17:05
Autor: radekp@konto.pl
CHFPLN
Mon, 1 Aug 2011 16:04:30 +0200, w <j16a61$r1b$1@srv.cyf-kr.edu.pl>, "MarekZ"
<brak@adresu.w.pl> napisał(-a):

Mamy na grupie odważnych, którzy będ± próbowali się wstrzelić w lokaln± górkę i przewalutować kredyt hipoteczny z PLN na CHF w najbliższych tygodniach?

A kto im przewalutuje? :)

Data: 2011-08-02 18:58:22
Autor: MarekZ
CHFPLN
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:hn8g37d713fm5injhlbh35dhg62qd0aadt@4ax.com...

Mamy na grupie odważnych, którzy będ± próbowali się wstrzelić w lokaln±
górkę i przewalutować kredyt hipoteczny z PLN na CHF w najbliższych
tygodniach?

A kto im przewalutuje? :)

A czemu mieliby im nie przewalutować (o ile spełni± warunki na zdolno¶ć i zabezpieczenie)? Dla banku to żaden problem zabezpieczyć się pochodnymi, gdyby spodziewały się gwałtownych spadków.

Dzi¶ przebili¶my chwilowo 3,70. Pora chyba powoli składać ewentualne wnioski.

Data: 2011-08-03 06:23:15
Autor: xbartx
CHFPLN
Dnia Tue, 02 Aug 2011 18:58:22 +0200, MarekZ napisał(a):

Dziś przebiliśmy chwilowo 3,70. Pora chyba powoli składać ewentualne
wnioski.

No ciekawe do ilu dojdzie, bo równie dobrze za jakiś czas możemy zobaczyć i 4-kę z przodu.

--
xbartx

Data: 2011-08-03 09:03:13
Autor: MarekZ
CHFPLN
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j1apgj$egc$2@inews.gazeta.pl...

No ciekawe do ilu dojdzie, bo równie dobrze za jakiś czas możemy zobaczyć
i 4-kÄ™ z przodu.

Zobaczymy, dziś będzie interwencja SNB zapewne.

Data: 2011-08-03 11:00:24
Autor: witrak()
CHFPLN
MarekZ <brak@adresu.w.pl> wrote on 2011-08-03_9:03
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:j1apgj$egc$2@inews.gazeta.pl...

No ciekawe do ilu dojdzie, bo rĂłwnie dobrze za jakiĹ› czas
możemy zobaczyć i 4-kę z przodu.

Zobaczymy, dziś będzie interwencja SNB zapewne.

Była i w kwadrans franek spadł o 10 groszy.

witrak()

Data: 2011-08-04 22:20:00
Autor: MarekZ
CHFPLN
Użytkownik "witrak()" <witrak@hotmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j1b13g$jgq$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

Była i w kwadrans franek spadł o 10 groszy.

Jutro pewnie przebije z wykopem 3,80.

Data: 2011-08-09 19:37:16
Autor: MarekZ
CHFPLN
Użytkownik "Mindek" <mindera.adam@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:aa99d428-b941-46a9-9807-3ff4ac16422e@p20g2000yqp.googlegroups.com...

Mimo tych poziomów chfpln radziłbym 5 razy zastanowić się nad kredytem
w chf. W długoterminowym horyzoncie CHF jest w trendzie wzrostowym.

Ajtam trendy.

W tym albo w przyszłym tygodniu koniec idioten-hossy na CHiFie. :)

Data: 2011-09-06 10:25:26
Autor: MarekZ
CHFPLN
Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j16a61$r1b$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
Mamy na grupie odważnych, którzy będą próbowali się wstrzelić w lokalną górkę i przewalutować kredyt hipoteczny z PLN na CHF w najbliższych tygodniach?

No to teraz pozostaje spróbować doczekać się na CHFPLN w okolicach 3,20 i uciekać z kredytu frankowego czym prędzej kasując zysk. Jak do końca roku nie dojdzie do 3,20 to uciekać i tak. :D

CHFPLN