CHKDSk szaaleje

Data: 2009-06-23 10:00:35
Autor: Artur\(m\)
CHKDSk szaaleje
Postawiłem system na SATA (320GB), a ATA dysk poszedł na "kolejne litery".
Przez jakiś czas było dobrze (tak z pól roku). Teraz sprawdza nawet przy
prawidłowym wylogowaniu
za każdym razem ten SATA dysk i tę część systemową i pozostałe partycje
SATA.
Zmieniałem taśmę i gniazdo - bez efektów.

Sys xp prof
płyta Intel D845PEBT2
zasilacz racaej dobry Chiftec450W

CHkdisk rzuca takimi informacjami (min.)
Usuwanie uszkodzonego rekordu atrybutów (128,"") z segmentu rekordów pliku
Chkdisk sprawdza indeksy
usuwanie błedu w indeksie
- sortowanie indeksu $0 w pliku
- wstawianie wpisu indeksowego do indeksu $0 pliku
- oszyskiwanie oddzielone od pliku

mam nadzieję że pomimo "piany na ustach" dobrze spisałem:(

czy to jest uleczalne? (oczywiście nie chodzi mi o pianę:))

Artur(m)

Data: 2009-06-23 10:10:34
Autor: BartekK
CHKDSk szaaleje
Artur(m) pisze:
CHkdisk rzuca takimi informacjami (min.)
Usuwanie uszkodzonego rekordu atrybutów (128,"") z segmentu rekordów pliku
czy to jest uleczalne? (oczywiście nie chodzi mi o pianę:))
Ja bym nawet tego nie dotykał, tylko od razu zrobił kopię danych (co tylko się uda uratować) na inny dysk (sprawny/sprawdzony), a potem:
- sprawdził memtest86 pamięć w komputerze (jeśli ok to idz dalej)
- zaorał ten dysk do zera, od nowa założył partycje/ę i sformatował je/ją (długim formatem "pełnym) (jeśli ok to idz dalej)
- zainstalował system od nowa, drivery intela do czipsetu (jeśli i nie będzie się wysypywał co restart ok to idz dalej)
- odzyskał dane z kopii

Inaczej to jest takie podpieranie walącego się mostu, tu coś się naprawi, tam się coś rozsypie... a dane nie wiadomo kiedy ci się rozjadą

Data: 2009-06-23 12:12:25
Autor: Artur\(m\)
CHKDSk szaaleje

Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości
Artur(m) pisze:
> [...]

Inaczej to jest takie podpieranie walącego się mostu, tu coś się
naprawi, tam się coś rozsypie... a dane nie wiadomo kiedy ci się rozjadą

Ogólnie komp nie zawiera danych strategicznych
Co do kopii to, te najbardziej - jak najbardziej:).

Artur(m)

Data: 2009-06-23 10:13:36
Autor: Doxent
CHKDSk szaaleje

[...]

A zasilacz ?
dyski sata są bardzo wrażliwe i często z tego powodu szaleją, zwłaszcza gdy są zasilane 'brudnym' prądem.

Data: 2009-06-23 12:09:37
Autor: Artur\(m\)
CHKDSk szaaleje

Użytkownik "Doxent" <doxent@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości
A zasilacz ?
dyski sata są bardzo wrażliwe i często z tego powodu szaleją, zwłaszcza
gdy
są zasilane 'brudnym' prądem.

Chiftec - powinien dawać sobie radę,
ale podłącze i miernik i oscyloskop
(powinien pokazać śmieci)

Artur(m)

Data: 2009-06-23 19:34:19
Autor: Olek
CHKDSk szaaleje
Doxent wrote:

A zasilacz ?
dyski sata są bardzo wrażliwe i często z tego powodu szaleją, zwłaszcza gdy są zasilane 'brudnym' prądem.

o nowa teoria "wrażliwych" dysków SATA :) i ten brudny prąd o.O

Data: 2009-06-23 10:19:57
Autor: rageofhonor
CHKDSk szaaleje

Użytkownik "Artur(m)" <musicm@interia.pl> napisał w wiadomości news:h1q226$6ud$1inews.gazeta.pl...
[...]

Sprawdałeś dyk HDD Regenaratorem?
Może się zaczyna już sypać.

Data: 2009-06-23 12:07:56
Autor: Artur\(m\)
CHKDSk szaaleje

Użytkownik "rageofhonor" <bloodsport@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

Sprawdałeś dyk HDD Regenaratorem?
Może się zaczyna już sypać.

w swojej naiwności uważałem, że (prawie)nowy dysk takich zeczy nie robi:(
Zostawiłem to na sam koniec.

Artur(m)

Data: 2009-06-23 14:15:01
Autor: Arkadiusz Stopa
CHKDSk szaaleje
Użytkownik "Artur(m)" <musicm@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h1q226$6ud$1@inews.gazeta.pl...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Miałem kiedyś identyczny przypadek na maku. Początkowo raz
na tydzień, potem częściej aż w końcu po każdym restarcie
włączał się program diagnostyczny i coś tam sobie naprawiał.
Aż pewnego pięknego dnia stwierdził, że tego dysku tu nie ma
i już nigdy więcej go nie podłączył.
Proponuję zacząć od zrobienia kopii ważnych plików a potem
możesz się rozglądać za nowym dyskiem.

--

Pozdrawiam serdecznie

Arkadiusz Stopa

<stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

Data: 2009-06-23 19:34:42
Autor: Olek
CHKDSk szaaleje
Artur(m) wrote:

mam nadzieję że pomimo "piany na ustach" dobrze spisałem:(

czy to jest uleczalne? (oczywiście nie chodzi mi o pianę:))

Artur(m)

a sprawdzałeś co S.M.A.R.T podaje?

Data: 2009-06-23 22:54:38
Autor: Michal Kawecki
CHKDSk szaaleje
Dnia Tue, 23 Jun 2009 10:00:35 +0200, Artur(m) napisał(a):

[...]

Jeżeli SMART nie wykaże błędów, to będzie to najprawdopodobniej wina a/
wadliwej tasiemki, b/ uszkodzonych pamięci RAM, c/ niekontaktu na
wtyczce zasilania do dysku twardego, d/ przegrzania dysku, e/ braku
zerowania na zasilaniu sieciowym komputera.
--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/

Data: 2009-06-23 23:49:43
Autor: Michal Kawecki
CHKDSk szaaleje
Dnia Tue, 23 Jun 2009 23:36:00 +0200, miab napisał(a):

Michal Kawecki wrote:
[...]

Miałem co prawda omyłkowo na myśli zwykłą starą tasiemkę 80-pin, ale
poruszyłeś pewnie temat wstydliwie ukrywany przez standard SATA. Otóż
kabelek SATA z racji swojej budowy zbiera sporo zakłóceń generowanych z
pobliskich urządzeń, a wynikające stąd przekłamania w zasadzie powinny
być na bieżąco korygowane przez elektronikę kontrolera. Jednak nie
zawsze się tak dzieje. Kiedyś czytałem dość ciekawy artykuł omawiający
ten temat na przykładzie konkretnych testów i pomiarów, ale teraz nijak
nie mogę wpaść na jego ślad. Pozostaje mi więc tylko skonkludować na
podstawie analizy tego artykułu, że zdecydowanie warto montować
ekranowane dobrej jakości kabelki SATA zamiast najtańszej tandety. --

Data: 2009-06-23 23:50:56
Autor: BartekK
CHKDSk szaaleje
miab pisze:
Jeżeli SMART nie wykaże błędów, to będzie to najprawdopodobniej wina
a/ wadliwej tasiemki,
W SATA?!
Miałem już kilka tasiemek (kabli?) sata które wylądowały w koszu, bo powodowały przekłamania w transmisji, problemy z rozpoznaniem dysku etc. Przeważnie były to jakieś chińskie czerwone noname.

Data: 2009-06-24 00:01:49
Autor: Leszek K.
CHKDSk szaaleje

Michal Kawecki wrote:
[...]

.

Dużo częściej zdarzały mi się problemy z tasiemkami na sata niż na pata.

Data: 2009-06-24 11:20:54
Autor: Artur\(m\)
CHKDSk szaaleje

[...]

Tak rzeczywiście o pamięci nie pomyślałem,
a niedawno powiększyłem i to może czasowo korelować,
a pkt.e) mnie zaintrygował również, albowiem, ponieważ, gdyż,
 takowego rzeczywiście nie ma.

Dzięki
Artur(m)

CHKDSk szaaleje