CHKDSk szaaleje

Data: 2009-06-23 22:54:38
Autor: Michal Kawecki
CHKDSk szaaleje
Dnia Tue, 23 Jun 2009 10:00:35 +0200, Artur(m) napisał(a):

Postawiłem system na SATA (320GB), a ATA dysk poszedł na "kolejne litery".
Przez jakiś czas było dobrze (tak z pól roku). Teraz sprawdza nawet przy
prawidłowym wylogowaniu
za każdym razem ten SATA dysk i tę część systemową i pozostałe partycje
SATA.
Zmieniałem taśmę i gniazdo - bez efektów.

Sys xp prof
płyta Intel D845PEBT2
zasilacz racaej dobry Chiftec450W

CHkdisk rzuca takimi informacjami (min.)
Usuwanie uszkodzonego rekordu atrybutów (128,"") z segmentu rekordów pliku
Chkdisk sprawdza indeksy
usuwanie błedu w indeksie
- sortowanie indeksu $0 w pliku
- wstawianie wpisu indeksowego do indeksu $0 pliku
- oszyskiwanie oddzielone od pliku

mam nadzieję że pomimo "piany na ustach" dobrze spisałem:(

czy to jest uleczalne? (oczywiście nie chodzi mi o pianę:))

Artur(m)

Jeżeli SMART nie wykaże błędów, to będzie to najprawdopodobniej wina a/
wadliwej tasiemki, b/ uszkodzonych pamięci RAM, c/ niekontaktu na
wtyczce zasilania do dysku twardego, d/ przegrzania dysku, e/ braku
zerowania na zasilaniu sieciowym komputera.
--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/

Data: 2009-06-23 23:49:43
Autor: Michal Kawecki
CHKDSk szaaleje
Dnia Tue, 23 Jun 2009 23:36:00 +0200, miab napisał(a):

Michal Kawecki wrote:
[...]

Miałem co prawda omyłkowo na myśli zwykłą starą tasiemkę 80-pin, ale
poruszyłeś pewnie temat wstydliwie ukrywany przez standard SATA. Otóż
kabelek SATA z racji swojej budowy zbiera sporo zakłóceń generowanych z
pobliskich urządzeń, a wynikające stąd przekłamania w zasadzie powinny
być na bieżąco korygowane przez elektronikę kontrolera. Jednak nie
zawsze się tak dzieje. Kiedyś czytałem dość ciekawy artykuł omawiający
ten temat na przykładzie konkretnych testów i pomiarów, ale teraz nijak
nie mogę wpaść na jego ślad. Pozostaje mi więc tylko skonkludować na
podstawie analizy tego artykułu, że zdecydowanie warto montować
ekranowane dobrej jakości kabelki SATA zamiast najtańszej tandety. --

Data: 2009-06-23 23:50:56
Autor: BartekK
CHKDSk szaaleje
miab pisze:
Jeżeli SMART nie wykaże błędów, to będzie to najprawdopodobniej wina
a/ wadliwej tasiemki,
W SATA?!
Miałem już kilka tasiemek (kabli?) sata które wylądowały w koszu, bo powodowały przekłamania w transmisji, problemy z rozpoznaniem dysku etc. Przeważnie były to jakieś chińskie czerwone noname.

Data: 2009-06-24 00:01:49
Autor: Leszek K.
CHKDSk szaaleje

Michal Kawecki wrote:
[...]

.

Dużo częściej zdarzały mi się problemy z tasiemkami na sata niż na pata.

Data: 2009-06-24 11:20:54
Autor: Artur\(m\)
CHKDSk szaaleje

[...]

Tak rzeczywiście o pamięci nie pomyślałem,
a niedawno powiększyłem i to może czasowo korelować,
a pkt.e) mnie zaintrygował również, albowiem, ponieważ, gdyż,
 takowego rzeczywiście nie ma.

Dzięki
Artur(m)

CHKDSk szaaleje