CIA bez zgody sądu będzie mogła zajrz eć na nasze konta bankowe

Data: 2009-12-06 23:26:58
Autor: Animka
CIA bez zgody sądu będzie mogła zajrz eć na nasze konta bankowe
Data: 2009-12-06 21:53:05
Autor: BK
On 6 Gru, 23:26, Animka <ani...@to.nie.ja.wp.pl> wrote:
http://wiadomosci.onet.pl/2090811,12,cia_bez_zgody_sadu_bedzie_mogla_...

--
animka

Informacja nieprecyzyjna jak nie wiem co ;)

Jest jakas elementarna roznica miedzy wgladem CIA do  naszych kont [co
zdaje sie sugerowac onet, ze niby na wniosek CIA nasz  rzad bedzie
musial ujawnic tajemnice bankowa] a wgladem do SWIFT.

Data: 2009-12-07 07:42:35
Autor: xbartx
Dnia Sun, 06 Dec 2009 21:53:05 -0800, BK napisał(a):

Informacja nieprecyzyjna jak nie wiem co ;)

Jak na aktualne czasy - jak najbardziej precyzyjna w samą 10tkę ;)

Jest jakas elementarna roznica miedzy wgladem CIA do  naszych kont [co
zdaje sie sugerowac onet, ze niby na wniosek CIA nasz  rzad bedzie
musial ujawnic tajemnice bankowa] a wgladem do SWIFT.

Nie chodzi w jakie konta, dzisiaj ma być sensacja i huk, jutro już nikt nie będzie pamiętał hłe hłe.

Data: 2009-12-07 00:15:47
Autor: BK
On Dec 7, 8:42 am, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
> [...]

> musial ujawnic tajemnice bankowa] a wgladem do SWIFT.

Nie chodzi w jakie konta, dzisiaj ma być sensacja i huk, jutro już nikt

Xenocide

Dokladnie o to chodzi - nasi "dziennikarze" nie zadali sobie nawet
trudu samodzielnego zbadania sprawy tylko teraz [juz przeciez czas
jakis po zaistnieniu calej sprawy] cytuja.... Sunday Times.

Kolejna rzecz - ktorej slad jest jedynie w tym "newsie" - o tym, ze
podobnego przywileju nie maja sluzby europejskie i porozumienie jest
jednostronne.

Bzdura jakich malo. SWIFT jest w Europie wiec sluzby europejskie maja
do danych SWIFT dostep na zasadach okreslonych w przepisach prawa
bankowego [zasadniczo zunifikowanego w skali UE].

Dziennikarze pisza, ze UE nie ma takiego prawa wobec obywateli USA bo
porozumienie jest jednostronne. A jakby mialo wygladac porozumienie
dwustronne? "Tak my USA zgadzamy sie zebyscie wy UE u siebie w UE
korzystali z mozliwosci jakie daje prawo UE"?

Porozumienie, w ktorym USA pozwoli na "sledzenie" SWIFT panstwom UE
jest rownie potrzebne jak porozumienie, na mocy ktorego USA pozwoli
zeby dzis byl poniedzialek.

Data: 2009-12-07 09:21:21
Autor: MarekZ
Użytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2c508f12-2fcf-45e2-a3d3-b5fc0a550928@e7g2000vbi.googlegroups.com...

[...]

Moim zdaniem w artykule zaakcentowane jest tylko to zjawisko, że służby USA mogą na podstawie własnego widzimisię uzyskać dane dotyczące nie-obywateli USA.

Natomiast nie jest jasne czy w analogiczny sposób analogiczne służby UE są na takiej samej zasadzie uzyskać analogiczne dane dotyczące obywateli USA. Bo to że mogą uzyskać dane obywateli UE, to nieco inna kwestia.

Data: 2009-12-07 01:08:01
Autor: BK
On Dec 7, 9:21 am, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:
Użytkownik "BK" <bkapuscin...@gmail.com> napisał w wiadomości grup

> [...]

na takiej samej zasadzie uzyskać analogiczne dane dotyczące obywateli USA.
Bo to że mogą uzyskać dane obywateli UE, to nieco inna kwestia.

Moga uzyskac dane kazdego kto korzysta z SWIFT, przeciez nie trzeba
jakos byc bardzo zorientowanym zeby wiedziec, ze uslugi bankowe malo
kiedy posluguja sie "parametrem" obywatelstwa. Zwlaszcza w UE.

Jak robisz przelew Elixirem to GIIF/rzad polski ma dostep do tych
danych tak czy nie? :) Co za roznica jakiego jestes obywatelstwa skoro
nasz rzad "filtruje" elixir? :)

Podobnie jest z kazdym innym systemem. W przypadku SWIFT jest to
jedyny system "ogolnoswiatowy" ale ulokowany i obslugiwany jest w UE.
USA nie dostalo dostepu do systemu elxir i analogicznych systemow w
innych krajach swiata. Dostalo dostep do SWIFT systemu
ogolnoswiatowego, do ktorego dotychczas dostep mialo tylko UE.

Kwestia obywatelstwa uzytkownikow jest tu bez zadnego znaczenia - bo
przeciez systemowi jest rybak jakiego panstwa obywatelem jest
zlecajacy przelew.

Caly tekst wskazuje na jedno - dziennikarze Sunday Times nie sa
fachowcami od bankowosci i tajemnicy bankowej. Cos gdzies [nie]
doczytali i zrobili aferke. Nais bezkrytycznie to przedrukowali.

A - o ile zgadzam sie w 101% z tym, ze istnieje proces nadmiernego
interesowania sie sluzb zyciem obywateli, zwlaszcza doskonale widoczny
w USA [patriot act itp.] to ten tekst jest poprostu niepoprawny
merytorycznie.

Data: 2009-12-07 15:03:14
Autor: bradley.st
On 7 Gru, 04:08, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:

[...]

Ale sluzby USA maja dostep do danych SWIFTu (SWIFTa?) od lat! Banki w
UE ostrzegaly klientow od dawna, nawet w Polsce niedawno zaczely
informowac kto moze otrzymac dane z przelewu SWIFT.

Cala sensacyjnosc i zamieszanie sa dla mnie niezrozumiale w tym
kontekscie. No chyba ze chodzi o to, ze banki europejskie beda teraz
musialy ujawniac DODATKOWE informacje o swoich klientach na zadanie
CIA - tzn. ponad to, co CIA juz sobie wygrzebala ze SWIFT. Ale to by
byla sluzalczosc gorsza niz np. wyslanie kilkuset polskich zolnierzy
do Afganistanu na pierwsze gwizdniecie Obamy... A, przepraszam, to sie
wlasnie dzieje...

Oryginalny artykul z The Sunday Times nie pomaga:

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/crime/article6945972.ece

Data: 2009-12-08 17:34:29
Autor: MattS
On Tue, 08 Dec 2009 00:03:14 +0100, bradley.st <bradley.st@gazeta.pl>  wrote:

[...]

Informacje u źródła:
http://www.swift.com/about_swift/press_room/swift_news_archive/home_page_stories_archive_2009/Statement_EU-US_agreement.page?
http://register.consilium.europa.eu/pdf/en/09/st16/st16110.en09.pdf

MattS

Data: 2009-12-07 19:31:10
Autor: Arek
BK napisał(a) w wiadomości:
[...]

Jest "drobna" różnica praktyczna. Przelwewy miedzy państwami UE
w większości chodzą z użyciem SWIFT. Przelew miedzy stanami USA
chyba nie?

[...]

"My w USA mamy dostęp do informacji o przelewach SWIFT z Francji do
Polski. Wy w państwach UE będziecie mieli dostęp do informacji o
przelewach między stanami USA."

Porozumienie, w ktorym USA pozwoli na "sledzenie" SWIFT panstwom UE
jest rownie potrzebne jak porozumienie, na mocy ktorego USA pozwoli
zeby dzis byl poniedzialek.

Zgoda. Ale pozwolenie, aby służby państw UE mogły śledzić nie-SWIFTowe
przelewy (czy co tam jest ich odpowiednkiem...) miedzy mieszkańcami
(obywatelami?) Florydy i Kaliforni byłoby potrzebne.

Arek

PS. Jest oczywiście jeszcze inny sposób aby umowa siłą rzeczy była
"wzajemna". Ale po pierwsze jestem temu sposobowi KATEGORYCZNIE
przeciwny, po drugie byłby straszny dym na grupie, po trzecie OT.

Data: 2009-12-07 00:20:00
Autor: Zbynek Ltd.
CIA bez zgody sądu będzie mogła z ajrzeć na nasze konta bankowe
Animka napisał(a) :
http://wiadomosci.onet.pl/2090811,12,cia_bez_zgody_sadu_bedzie_mogla_zajrzec_na_nasze_konta_bankowe,item.html

No to będzie można ułatwić im pracę i co regularny czas przelewać
sobie pieniądze między własnymi kontami w innych bankach z tytułem
przelewu: "Al-Qaeda, for statutory activity" :-)
Tak jak kiedyś pożyczyłem koledze pieniądze. Do dziś nikt do mnie
nie zapukał. Jeszcze :-)

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-12-06 16:28:46
Autor: bradley.st
CIA bez zgody sądu będzie mogła zajrzeć na n asze konta bankowe
On 6 Gru, 18:20, "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamsto...@poczta.onet.pl>
wrote:

No to będzie można ułatwić im pracę i co regularny czas przelewać
sobie pieniądze między własnymi kontami w innych bankach z tytułem
przelewu: "Al-Qaeda, for statutory activity" :-)

Tylko koniecznie SWIFTem sobie przelewaj, bo inaczej moga przeoczyc.

Data: 2009-12-07 19:13:08
Autor: Arek
<4b65e2b1-cb11-4ddd-ba69->49f4e3387e37@m11g2000vbo.googlegroups.com>...
wrote:

[...]

Tak na marginesie - czy za Wielką Wodą używa się "tytułu przelewu"
a jeżeli tak to jakie ma on znaczenie w praktyce a jakie dla ew.
ciekawskich służb?

Arek

Data: 2009-12-07 15:43:17
Autor: bradley.st
CIA bez zgody sądu będzie mogła zajrzeć na n asze konta bankowe
On 7 Gru, 13:13, "Arek" <abc...@poczta.onet.pl.usun_cde.invalid>
wrote:

Tak na marginesie - czy za Wielk Wod u ywa si "tytu u przelewu"
a je eli tak to jakie ma on znaczenie w praktyce a jakie dla ew.
ciekawskich s u b?

"Przelewu", powiadasz... Najbardziej zblizone do "przelewu" sa czeki,
ktore mozna wyslac komus po zalogowaniu sie na konto w internecie.
Owszem, maja miejsce na wiadomosc, gdzie mozna (ale nie trzeba) wpisac
za co sie placi. Platnosci elektroniczne zblizone do przelewow dopiero
raczkuja i glownie sluza do oplacania rachunkow.
A przy "wire transfers" uwage ciekawskich sluzb zwraca jak
przypuszczam glownie dokad pieniadze ida i skad przyszly, bo
dolaczanie wiadomosci tez jest opcjonalne.

Data: 2009-12-11 18:59:18
Autor: Arek
CIA bez zgody sądu będzie mogła zajrzeć na nasze konta bankowe
bradley.st napisał(a) w wiadomości: <52f9b674-05d0-4956-bf78-

[...]

Chyba na grupie było, że na początku w USA przelewy przez sieć
ograniczały się do przlewów na własne rachunki w innych bankach?
Obecnie w Polsce ING wpadł na kuriozalny pomysł ograniczenia
przlewów zewn. z konta OKO do takich właśnie przelewów... Tylko, że
u nas nazwa odbiorcy (osoby fizycznej) jest w zasadzie nieistotna,
liczy się numer konta.

A przy "wire transfers" uwage ciekawskich sluzb zwraca jak
przypuszczam glownie dokad pieniadze ida i skad przyszly, bo
dolaczanie wiadomosci tez jest opcjonalne.

Z ciekawości pytam, bo słuchy chodza, że np. sklepy w USA
coraz chętniej przyjmują płatności z zagranicy przelewami.
A te mogłyby służby zainteresować. Chciaż zapewne bardziej te
wychodzace...

Arek

Data: 2009-12-12 00:33:15
Autor: bradley.st
CIA bez zgody sądu będzie mogła zajrzeć na n asze konta bankowe
On 11 Gru, 12:59, "Arek" <abc...@poczta.onet.pl.usun_cde.invalid>
wrote:

Chyba na grupie było, że na początku w USA przelewy przez sieć
ograniczały się do przlewów na własne rachunki w innych bankach?

Tak, i dzialalo to na zasadzie odwrotnej niz w Polsce -- tzn. po
zalogowaniu sie na konto docelowe, przelewa sie pieniadze na to konto,
a nie z niego. Dzialaja tak wszelkie ING Direct, Capital One, itp. --
konta, ktore mozna podlaczyc do konta czekowego w jakimkolwiek banku.

Z ciekawości pytam, bo słuchy chodza, że np. sklepy w USA
coraz chętniej przyjmują płatności z zagranicy przelewami.
A te mogłyby służby zainteresować. Chciaż zapewne bardziej te
wychodzace...

"Przelewami" w sensie "international wire transfer" czy jakims PayPal?
Jezeli to pierwsze, to troche sie dziwie, bo banki licza sobie sporo
za taka przyjemnosc i dotad sprzedawcy bronili sie jak mogli przed
przychodzacymi wire transfers.

Data: 2009-12-11 10:28:39
Autor: J.F.
CIA bez zgody sądu będzie mogła zajrzeć na nas ze konta bankowe
Użytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl>
[...]

Komputery sa pamietliwe. Kuba duza, duzo sie tam dowcipnisiow zmiesci :-)

J.

CIA bez zgody sądu będzie mogła zajrz eć na nasze konta bankowe