CIA zwalcza sajgonki

Data: 2010-08-05 15:23:31
Autor: Grzegorz Z.
CIA zwalcza sajgonki
- Dlaczego zacząłem zajmować się tematyką wietnamską? Bo mam oczy - mówi
Robert Krzysztoń ze Stowarzyszenia Wolnego Słowa. Wietnamczykom
mieszkającym w Polsce pomaga od dziesięciu lat.

Spotykamy się w siedzibie stowarzyszenia na Marszałkowskiej. Przychodzą tu
Wietnamczycy, kiedy nie mogą znaleźć pomocy gdzie indziej. Ich główny
problem - nieuregulowany status prawny. Szacuje się, że na terenie Polski
obecnie mieszka około 30 tysięcy Wietnamczyków, w tym jedynie 13 tysięcy
przebywa tu legalnie. Do stowarzyszenia trafiają gównie ci, którzy dotarli
do Polski przez zieloną granicę.

Robert Krzysztoń co jakiś czas wychodzi na papierosa. - Na okrągło mam
kontakt z wietnamskim wywiadem. Mają z nim kontakt również ludzie, którzy
tu przychodzą - mówi. - Pracownicy wietnamskiego wywiadu i ambasady
przesłuchują ich i wmawiają, że my jesteśmy organizacją szpiegowską, która
jest utrzymywana przez CIA! Tylko, że CIA nie chce nam płacić - żartuje. -
Tyle razy prosiłem amerykańskich polityków, żeby choć parę dolarów dali,
skoro już na nich pracujemy, co licha ciężkiego! (...)

http://www.wiadomosci24.pl/artykul/jestem_nielegalny_wietnamczyk_152910.html

CIA zwalcza sajgonki