CIEKAWOSTKA Z SĄDU

Data: 2009-05-29 05:08:08
Autor: To.mEK
CIEKAWOSTKA Z SĄDU
Historia wyglada tak:
- moja sasiadka zglosila oszustwo na prokurature
- odbyla sie sprawa karna PROKURATOR / OSZUST w roku 1999/2000
- w chwili obecnej moja sasiadka starsza Pani, ktora nie moze pisac
(choroba) chcialaby wrocic do sprawy, poprosila mnie abym pomogl jej
zdobyc
kopie akt sprawy
- zrobilismy pelnomocnictwo zgodnie z art. 79 ustawy Kodeks Cywilny
(Dz.U. z
dnia 23.04.1964 nr 16 poz. 93) czyli odciska palca, swiadek itd...
- wystapilem jako pelnomocnik do sadu o wydanie kopii akt sprawy
(przedstawilem pelnomocnictwo)

i teraz co odpowiedzial mi sad !:
- nie jestem adwokatem ani radcą prawnym a tylko w takim wypadku moge
reprezentowac "kogos" w postepowaniu karnym
(czy prosba o wydanie kopii akt zakonczonego postepowania to
postepowanie
karne ? czy aby na pewno tylko prawnik moze napisac takie pismo ?)
- a jesli moja sasiadka sama nie moze wystapic to trzeba zrobic pismo
zgodnie z art. 119 $2 KPK.
(ten przepis mowi o pismach w procesie karnym)

======================
czy ja czegos nie rozumiem czy to jednak w sadzie siedza osoby
niekompetentne ?!
prosze o komentarze
Tomek

Data: 2009-05-29 14:51:23
Autor: Johnson
CIEKAWOSTKA Z SĄDU
To.mEK pisze:

[...]

Dobrze ci powiedział.

- a jesli moja sasiadka sama nie moze wystapic to trzeba zrobic pismo
zgodnie z art. 119 $2 KPK.

Pisać nie umie? Pocztą niech wyśle. Pocztą jej przyślą.

Tylko czy ją stać płacić 1 zł od strony?

--
@2009 Johnson

Data: 2009-05-29 05:56:24
Autor: To.mEK
CIEKAWOSTKA Z SĄDU
Pani ma chorobę, która uniemożliwia jej pisanie, co da wysłanie pocztą
pisma, skoro ona nie jest w stanie si podpisac ?

Data: 2009-05-29 10:29:57
Autor: witek
CIEKAWOSTKA Z SĄDU
To.mEK wrote:
Pani ma chorobę, która uniemożliwia jej pisanie, co da wysłanie pocztą
pisma, skoro ona nie jest w stanie si podpisac ?

Nie musi.
Wystarczy zrobic to samo co zrobila, czyli odcisk palca i podpis świadka.
Z tym, że nie na pelnomocnictwie a od razu na pismie do sądu.

Data: 2009-05-30 11:51:59
Autor: kuba
CIEKAWOSTKA Z SĄDU
witek pisze:
To.mEK wrote:
[...]

Nie musi być nawet odcisku palca.
§ 2. Za osobę, która nie może się podpisać, pismo podpisuje osoba przez nią upoważniona, ze wskazaniem przyczyny złożenia swego podpisu.

pozdrawiam
kuba

Data: 2009-05-29 15:01:54
Autor: Johnson
CIEKAWOSTKA Z SĄDU
To.mEK pisze:

Pani ma chorobę, która uniemożliwia jej pisanie, co da wysłanie pocztą
pisma, skoro ona nie jest w stanie si podpisac ?

To podałeś rozwiązanie z kpk.
A swoją drogą skoro pani jest tak chora że nie może pisać to po co jej kopia akt, zapewne stan zdrowia nie pozwala jej czytać.

--
@2009 Johnson

Data: 2009-05-29 15:09:07
Autor: Grzegorz Kurczyk
CIEKAWOSTKA Z SĄDU
Użytkownik Johnson napisał:
A swoją drogą skoro pani jest tak chora że nie może pisać to po co jej kopia akt, zapewne stan zdrowia nie pozwala jej czytać.

Jest Kolega absolutnie pewien tego co napisał ?

Pozdrawiam
Grzegorz

Data: 2009-05-29 06:19:54
Autor: To.mEK
CIEKAWOSTKA Z SĄDU
mysle ze z Panem Johnsonem szkoda dyskutowac.
czy ktos mi pomoze ?

Data: 2009-05-29 15:21:06
Autor: Johnson
CIEKAWOSTKA Z SĄDU
Grzegorz Kurczyk pisze:

A swoją drogą skoro pani jest tak chora że nie może pisać to po co jej kopia akt, zapewne stan zdrowia nie pozwala jej czytać.

Jest Kolega absolutnie pewien tego co napisał ?

A jak rozumiesz słowo "zapewne" ?

--
@2009 Johnson

Data: 2009-05-29 18:58:07
Autor: Schweinchen
CIEKAWOSTKA Z SĄDU

"Johnson" <johnson@nospam.pl> schrieb im Newsbeitrag news:gvonfv$70i$1inews.gazeta.pl...
Grzegorz Kurczyk pisze:

[...]

Powiedz czlowieku, czy ty jestes nowym klonem Arnolda? Bo TROLLEM jestes na pewno !

Andy

Data: 2009-05-29 19:13:28
Autor: Johnson
CIEKAWOSTKA Z SĄDU
Schweinchen pisze:

Bo TROLLEM jestes na pewno !

Bo? To akjmat czy potrafisz to SENSOWNIE uzasadnić?

--
@2009 Johnson

Data: 2009-05-30 01:56:45
Autor: mi
CIEKAWOSTKA Z SĄDU
Trollson pisze:
Bo? To akjmat czy potrafisz to SENSOWNIE uzasadnić?

Ja mogę, sędziowska mendo? Wolisz linki czy sidy? Do pomówień, zniewag czy
przykładów pychy i jątrzenia?

mi

Data: 2009-05-30 02:16:33
Autor: Schweinchen
CIEKAWOSTKA Z SĄDU

"Johnson" <johnson@nospam.pl> schrieb im Newsbeitrag news:gvp53l$d0t$1inews.gazeta.pl...
Schweinchen pisze:

Bo TROLLEM jestes na pewno !

Bo? To akjmat czy potrafisz to SENSOWNIE uzasadnić?

A po co mam cos uzasadniac, jak swoja odpowiedzia potwierdziles swoja pozycje nowego grupowego Trolla.
A jesli chodzi o SENSOWNIE - to moze bys ty chocziaz raz cos SENSOWNIE napisal? Bo jak sie czlowiek przymusi i poczyta twoje posty, to chamstwo, buractwo i TROLLOWATOSC tylko widac.

Andy

Data: 2009-05-29 23:23:27
Autor: Andrzej Lawa
CIEKAWOSTKA Z SĄDU
Johnson pisze:

To podałeś rozwiązanie z kpk.
A swoją drogą skoro pani jest tak chora że nie może pisać to po co jej
kopia akt, zapewne stan zdrowia nie pozwala jej czytać.

Co za brednie... Do czytania (z reguły) służą oczy. Do pisania (z
reguły) służą dłonie. Jest mnóstwo chorób, które wpływają na dłonie, a z
oczami nie mają nic wspólnego (artretyzm, paraliż, parkinson....).

Data: 2009-05-30 13:45:20
Autor: kuba
CIEKAWOSTKA Z SĄDU
To.mEK pisze:

czy aby na pewno tylko prawnik moze napisac takie pismo ?)
- a jesli moja sasiadka sama nie moze wystapic to trzeba zrobic pismo
zgodnie z art. 119 $2 KPK.
(ten przepis mowi o pismach w procesie karnym)

Tak, tylko adwokat, jeśli działa jako przedstawiciel procesowy strony. Natomiast pani może napisać takie pismo w swoim imieniu. Kwestię podpisu reguluje w tym przypadku art. 119 par. 2 KPK (tak jak Ci powiedzieli).
W praktyce: napisz takie pismo na komputerze jako sąsiadka i podpisz się pod nim swoim imieniem i nazwiskiem wskazując przyczynę złożenia swojego podpisu.
Do tego istotna informacja:
§ 1. Za wydanie kserokopii dokumentów z akt sprawy pobiera się opłatę w wysokości 1 zł za jedną stronicę kserokopii.
Akta można natomiast przeglądać nieodpłatnie w siedzibie sądu.

pozdrawiam
kuba

Data: 2009-05-30 16:29:57
Autor: ąćęłńóśźż
CIEKAWOSTKA Z SĄDU
Ciekawe, czy przy argumencie obłożnej choroby sąd zwolniłby z opłaty za ksero akt?
JaC

-- -- -

Data: 2009-05-30 18:43:22
Autor: kuba
CIEKAWOSTKA Z SĄDU
ąćęłńóśźż pisze:
Ciekawe, czy przy argumencie obłożnej choroby sąd zwolniłby z opłaty za ksero akt?

Na podstawie samej choroby chyba nie. Przesłanką zwolnienia od kosztów w kpk jest fakt, że ich wyłożenie byłoby zbyt uciążliwe, ze względu na określone powody.

pozdrawiam
kuba

Data: 2009-06-04 17:23:47
Autor: jb
CIEKAWOSTKA Z SĄDU
kuba <jturbanowicz@gmail.com> napisał(a):
ąćęłńóśźż pisze:
> [...]

Na podstawie samej choroby chyba nie. Przesłanką zwolnienia od kosztów w kpk jest fakt, że ich wyłożenie byłoby zbyt uciążliwe, ze względu na określone powody.

Sąd nie może nikogo zwolnić od opłaty za kopie z akt - brak podstawy prawnej
do tego. Inaczej mówiąc - sąd musi tę opłatę pobrac, czy mu się to podoba, czy
nie.
Nie ulega watpliwości, że jest to pewnego rodzaju luka w prawie oraz
ograniczenie prawa do obrony - nie moga byc z tej opłaty  zwolnieni np.
również pozbawieni wolnosci nie mający grosza na koncie - jednak jakoś
dotychczas tego nie zmieniono.

Data: 2009-06-04 23:07:57
Autor: Andrzej Lawa
CIEKAWOSTKA Z SĄDU
 jb pisze:

[...]

Ale dostęp jest gratis!

Płacisz tylko za zrobienie kopii - jak sobie odpiszesz ręcznie, to masz
kopię gratis. Albo jak sobie pstrykniesz własnym aparatem kopie.

Data: 2009-06-05 20:29:57
Autor: jb
CIEKAWOSTKA Z SĄDU
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

Płacisz tylko za zrobienie kopii - jak sobie odpiszesz ręcznie, to masz
kopię gratis. Albo jak sobie pstrykniesz własnym aparatem kopie.

Jak akta liczą 40 tomów, to możesz sobie pisac, aż ci ręka odpadnie. ;)

Data: 2009-06-06 08:59:00
Autor: ąćęłńóśźż
CIEKAWOSTKA Z SĄDU
Można głośno czytając nagrywać na dyktafon.
JaC

-- -- -

to możesz sobie pisac, aż ci ręka odpadnie.

Data: 2009-06-06 09:47:58
Autor: jb
CIEKAWOSTKA Z SĄDU
ąćęłńóśźż <usun_to@wp.eu> napisał(a):
Mo=BFna g=B3o=B6no czytaj=B1c nagrywa=E6 na dyktafon.
JaC

Jeszcze tylko napisz, od kiedy to w areszcie pozwalają trzymac aparaty
fotograficzne i dyktafony.

Data: 2009-06-06 17:47:47
Autor: Andrzej Lawa
CIEKAWOSTKA Z SĄDU
 jb pisze:
[...]

Coś za coś. Może jeszcze chciałbyś, żeby sąd fundował stronom dojazd? I
to np. taksówką lub śmigłowcem?

Data: 2009-06-05 17:48:27
Autor: ąćęłńóśźż
CIEKAWOSTKA Z SĄDU
Nieprawda - można wrócić się do sądu o zgodę na samodzielne skopiowanie aparatem fotograficznym i jest to wtedy bezpłatne.
Pewnie o skanowanie przyniesionym skanerem podobnie - tego akurat nie próbowałem (ale podejrzewam, cze sporo zawodowców tak robi).
Bardziej nie rozumiem, dlaczego strona postepowania w ogóle musi "zwracać się do sądu" pisemnie o zgodę za skopiowanie.
JaC

-- -- -