CIchy zasilacz do okolo 250zl ?

Data: 2011-06-18 23:54:02
Autor: topek
CIchy zasilacz do okolo 250zl ?
Witjacie,
zakladam nowy watek, bo w starym chodzilo o namierzenie winowajcy.

Moj 3 letni zasilacz be quiet 500W sie byl wykonczyl.
Kupilem Cougara A450 ale jest mi troche za glosny.
Poprzedni BQ, jak dzialal byl nieslyszalny.

Nie chce be quiet bo sie zrazilem.
Co byscie polecili do okolo 250zl, cichego, moc 450-500W?

Moze Sharkoon Rush Power M 500 ?

--
topek -> jak zawsze pozdrawiajacy
"MoĹźe Oko tylko mydli oko

Data: 2011-06-19 12:22:07
Autor: jwzw
Użytkownik "topek" <topek-spamerom-czlon-w-zad@p0st.pl-zamien-0-na-o> napisał w wiadomości news:4dfd1e82$1news.home.net.pl...
[...]

Ja, od jakiegoś czasu, preferuję OCZ.

Data: 2011-06-19 14:03:16
Autor: OMSON
CIchy zasilacz do okolo 250zl ?
JaromirD pisze:

Tacens Valeo III 500 W. W komputerze z I5-2500, 8 GiB RAM, nForce 430, dyskiem samsung F3 1 TB, kartą telewizyjną i napędem DVD wiatrak nie kręci się wcale czyli zasilacz jest bezgłośny. Nie wiem jak podczas gier, bo nie gram.

To po co Ci zasilacz 500W? :)

Pzdr, OMSON

Data: 2011-06-19 14:18:01
Autor: miab
W dniu 2011-06-19 14:03, OMSON pisze:
JaromirD pisze:

[...]

Żeby się wiatrak nie kręcił?

miab

Data: 2011-06-19 15:37:37
Autor: miab

JaromirD pisze:

[...]

Mniej więcej po to. Z różnych internetowych kalkulatorów wychodziło mi
zapotrzebowania na 320-350 W. Akurat w sklepie, gdzie kupowałem, nie było
zasilacza o mniejszej mocy. który jednocześnie byłby tak cichy. Do wyboru
miałem jeszcze jakieś ocz ale tam wiatrak się kręcił i do tego wg opinii w
internecie nie trzymał napięć.
Kosztem pewnie nieco wyższych rachunków za prąd mam bezgłośny zasilacz.

Ja bym nie był taki pewny tych nieco wyższych rachunków. Skoro wiatrak się nie kręci(i nie pobiera mocy) to by znaczyło(przy dobrej konstrukcji) że się specjalnie nie grzeje a wiec moc tracona w zasilaczu też jest nieduża. Na marginesie jak by pojawiła się potrzeba zasilić bardziej wypasiona 200W kartę graficzna to 150W zapasu było by jak znalazł.

miab

Data: 2011-06-19 18:48:25
Autor: miab

JaromirD pisze:

[...]

Masz rację, ale mnie chodzi raczej o ewentualnie mniejszą sprawność
zasilacza przy mniejszym obciążeniu. Nie wiem co przeważa: mniejsza
sprawność, czy mniejsze obciążenie - zdecydowałem, że cisza jest tego warta.

Tak jak przeczuwałem, wygląda na to że ten zasilać największą sprawność ma gdzieś miedzy 50% a 80% obciążenia:
http://www.pc-experience.de/wbb2/thread.php?threadid=30094

miab

Data: 2011-06-19 21:18:14
Autor: miab
W dniu 2011-06-19 21:01, JaromirD pisze:
niedziela, 19 czerwca 2011 18:48 miab napisał na pl.comp.pecet:

http://www.pc-experience.de/wbb2/thread.php?threadid=30094

miab

Nie znam niemieckiego, ale to chyba nie jest test zasilacza Tacens Valeo III
500 W.

Fakt pomyliłem z modelem zawartym w poście inicjatora wątku.
Ale przypuszczam że przyzwoite zasilacze mają podobną charakterystykę.

miab

Data: 2011-06-19 14:13:15
Autor: Tadeusz

Użytkownik "topek" <> napisał w wiadomości ...

Co byscie polecili do okolo 250zl, cichego, moc 450-500W?

wybierz coś z tych marek:
Amacrox, Antec, be quiet, Corsair, Fractal Design, OCZ,
Tacens, Tagan, Zalman - z 1 wiatrakiem 120mm
:)

Tadeusz

Data: 2011-06-20 09:14:42
Autor: Q
CIchy zasilacz do okolo 250zl ?
wybierz coś z tych marek:
Amacrox, Antec, be quiet, Corsair, Fractal Design, OCZ,
Tacens, Tagan, Zalman - z 1 wiatrakiem 120mm

a enermax czy bardziej nisko-budzetowy seasonic?

Data: 2011-06-20 08:59:55
Autor: Tadeusz
CIchy zasilacz do okolo 250zl ?

Użytkownik "topek" <> napisał w wiadomości ...

Moj 3 letni zasilacz be quiet 500W sie byl wykonczyl.

a który dokładnie model be quiet! miałeś?
bo nie widzę ani w tym ani poprzednim wątku...

Tadeusz

Data: 2011-06-21 13:14:45
Autor: WiesłaW
Dnia 18-06-2011 o 23:54 topek napisał na pl.comp.pecet:

Kupilem Cougara A450 ale jest mi troche za glosny.

Poprzedni BQ, jak dzialal byl nieslyszalny.
Nie chce be quiet bo sie zrazilem.
Co byscie polecili do okolo 250zl, cichego, moc 450-500W?

To może włóż wentylator z BQ do Cougara. Zawsze to ponad dwie
stówy w kieszeni :)
Możesz sobie również kupić zasilacz z długą gwarancją (5 lat),
masz wtedy więcej czasu aby się zrazić do następnego producenta.

"Cichość" to pojęcie mocno subiektywne. Naprawdę ciche są
właśnie BQ (nie PURE) z wentylatorem SilentWings (między 15 a 25
dbA), Enermaxy - Twister (ale jakoś się tym nie chwalą) i inne
wolnoobrotowe z dobrym łożyskowaniem. Niestety, sam taki
wentylator to koszt ok 50 zł.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-06-21 18:04:45
Autor: GLaF
Dnia Tue, 21 Jun 2011 13:14:45 +0200, WiesłaW napisał(a):

[...]

Cichość zależy nie tylko od wentylatora, równie istotne są dźwięki wydawane
przez samą elektronikę (piski, ćwierkania). Niestety w mało którym teście
zwraca się na to uwagę.
--
GLaF

Data: 2011-06-21 19:54:06
Autor: WiesłaW
Dnia 21-06-2011 o 18:04 GLaF napisał na pl.comp.pecet:

Cichość zależy nie tylko od wentylatora, równie istotne są dźwięki  wydawane
przez samą elektronikę (piski, ćwierkania). Niestety w mało którym teście
zwraca się na to uwagę.

Nie zauważyłem, aby w testach nie zwracano uwagi na odgłosy z wnętrza
zasilaczy. Problem w tym, że takie objawy mogą występować po jakimś czasie
używania zasilacza, tylko w konkretnych momentach, tylko w niektórych
egzemplarzach tego samego modelu etc.
Ja w każdym razie jestem zdania, iż dobrze złożony zasilacz nie ma prawa
piszczeć, dlatego staram się polecać raczej sprawdzone modele.

--
WiesłaW
Opera Mail

CIchy zasilacz do okolo 250zl ?