Data: 2016-08-31 03:06:32 | |
Autor: Pablo Eldiablo | |
CO2 w układzie chłodzenia | |
Czołem
pytanie za 100 punktów: czy obecność CO2 w układzie chłodzenia (test chemiczny) zawsze musi oznaczać walniętą uszczelkę pod głowicą? Pacjent to L200 2,5 did. 3 tys. km temu po przegrzaniu silnika pękła głowica, olej dostał się do układu chłodzenia.. Naprawa - wymiana głowicy, zasyfionej chłodnicy, pompy wody, większości przewodów ukł. chłodzenia. Co się dało, było kilkukrotnie płukane chemią. Niestety na pewno w kanałach silnika, nagrzewnicy itp. nieco masła olejowego zostało. Teraz po przejechaniu ok. 3k km zrobiłem test chemiczny na obecność CO2 w układzie chłodzenia - i niestety już po drugim zassaniu czynnik zmienił barwę. Silnik pracuje normalnie, w płynie chłodzącym nie ma masła, olej wygląda normalnie, nic się nie zbiera pod korkiem, temperatura równo w połowie skali... Czy obecność dwutlenku węgla może być spowodowana resztkami oleju, które nie zostały dopłukane z kanalików i zakamarków układu po pierwszej awarii? Czy jednak powinienem się przejmować i póki jeszcze nie walnęło konkretnie, rwać znowu głowicę?... :( Nie muszę chyba dodawać, że koszty są potężne, żeby to porządnie zrobić... pablo |
|
Data: 2016-08-31 09:50:39 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
CO2 w układzie chłodzenia | |
Zastanow sie o odpowiedz. Czy jest jakies inne zrodlo dwutlenku wegla w silniku?
|
|
Data: 2016-08-31 12:52:43 | |
Autor: Kaczin | |
CO2 w układzie chłodzenia | |
W dniu 31.08.2016 o 12:06, Pablo Eldiablo pisze:
Czołem Jakim konkretnym testem sprawdzałeś obecność CO2? -- Kaczin |
|
Data: 2016-08-31 04:48:52 | |
Autor: Pablo Eldiablo | |
CO2 w układzie chłodzenia | |
W dniu środa, 31 sierpnia 2016 12:52:45 UTC+2 użytkownik Kaczin napisał:
> Takim: http://allegro.pl/tester-co2-szczelnosci-uszczelki-glowicy-jonnesway-i6425344559.html Płyn z niebieskiego odbarwia się na zielono po reakcji z CO2. pablo |
|
Data: 2016-08-31 19:37:02 | |
Autor: Kaczin | |
CO2 w układzie chłodzenia | |
W dniu 31.08.2016 o 13:48, Pablo Eldiablo pisze:
W dniu środa, 31 sierpnia 2016 12:52:45 UTC+2 użytkownik Kaczin napisał: Nigdzie nie mogę znaleźć składu tego płynu. Możesz zrobić mały test i dodać do odrobiny świeżego (niebieskiego) płynu kroplę octu a potem opisać czy coś się stało? -- Kaczin |
|
Data: 2016-08-31 19:57:00 | |
Autor: TomN | |
CO2 w układzie chłodzenia | |
Kaczin w <news:nq74jt$s4d$1dont-email.me>:
W dniu 31.08.2016 o 13:48, Pablo Eldiablo pisze: Nigdzie nie mogę znaleźć składu tego płynu. Eeeee, <http://www.uview.com/site/ywd_uview/assets/pdf/msds_combustion_leak_tester_fluid_apr13.pdf> Możesz zrobić mały test i dodać do odrobiny świeżego (niebieskiego) płynu kroplę octu a potem opisać czy coś się stało? Wydzieli sie CO2 z reakcji i troche ciepła a płyn zmieni kolor :P -- 'Tom N' |
|
Data: 2016-08-31 21:07:33 | |
Autor: Kaczin | |
CO2 w układzie chłodzenia | |
W dniu 31.08.2016 o 19:57, TomN pisze:
Kaczin w Hmm.. za dużo szczegółów tam nie ma :< węglan sodu i tajemniczy składnik.
Czyli płyn reaguje również na kwasy, powiadasz. Bardzo możliwe. A ty Pablo, nie kleiłeś czegoś w tym silikonem "octowym"? -- Kaczin |
|
Data: 2016-09-01 12:47:14 | |
Autor: Pablo Eldiablo | |
CO2 w układzie chłodzenia | |
W dniu środa, 31 sierpnia 2016 21:07:34 UTC+2 użytkownik Kaczin napisał:
W dniu 31.08.2016 o 19:57, TomN pisze:[...]
Ja nic nie kleiłem - ale warsztat, który mi zmieniał głowicę - możliwe. Tzn. tak: na pewno został użyty _jakiś_ silikon do uszczelnienia głowicy, w sumie nie wiem, jczy potrzebnie czy nie - bo założona jest nowa oryginalna uszczelka + komplet nowych oryginalnych śrub Mitsu. Ale wątpię, by ta odrobina silikonu tak szybko zareagowała z testerem na korku chłodnicy. Jeśli już - to czy resztki wypłukiwanego oleju krążące w układzie chłodzenia mogły zareagować w taki sposób?.. pablo |
|
Data: 2016-09-04 14:45:18 | |
Autor: Pawel \"O'Pajak\" | |
CO2 w układzie chłodzenia | |
Powitanko,
na pewno został użyty _jakiś_ silikon do uszczelnienia głowicy Jesli musieli uzyc silikonu, to znaczy, ze nie chcialo im sie glowicy planowac i dlugo z tym nie pojezdzisz. Zmien warsztat. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com |
|
Data: 2016-09-01 21:30:32 | |
Autor: t-1 | |
CO2 w układzie chłodzenia | |
W dniu 31.08.2016 o 21:07, Kaczin pisze:
Hmm.. za dużo szczegółów tam nie ma :< węglan sodu i tajemniczy składnik. Wywar z czerwonej kapusty. |
|
Data: 2016-09-03 15:44:34 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
CO2 w układzie chłodzenia | |
Jeszcze sie spytaj czy jeze w okolicy na kwasno nie pierdza.
|
|
Data: 2016-09-01 12:41:07 | |
Autor: Pablo Eldiablo | |
CO2 w układzie chłodzenia | |
W dniu środa, 31 sierpnia 2016 19:37:02 UTC+2 użytkownik Kaczin napisał:
W dniu 31.08.2016 o 13:48, Pablo Eldiablo pisze: Tester nie był mój - spróbuję podpytać warsztat, czy nie zrobią takiego testu w wolnej chwili. Jak znam życie - pracujący ludzie nie mają wolnych chwil, więc... ;-) Czego można wg Ciebie się spodziewać po teście z octem? Raczej słabym byłem chemikiem ;-)) pablo |
|
Data: 2016-09-01 22:25:18 | |
Autor: Kaczin | |
CO2 w układzie chłodzenia | |
W dniu 01.09.2016 o 21:41, Pablo Eldiablo pisze:
W dniu środa, 31 sierpnia 2016 19:37:02 UTC+2 użytkownik Kaczin napisał: Podejrzewam (tylko podejrzewam), że ten test wykrywa po prostu zakwaszenie płynu chłodniczego. Jeśli to prawda to każdy kwas wywoła zmianę koloru, ocet, sok z cytryny, sok z kiszonej kapusty, etc. Ma to nieco sensu bo rzeczywiście jeśli do płynu dostaje się CO2, to płyn zostaje delikatnie zakwaszony. Tyle, że tanie silikony utwardzają się właśnie w ten sposób, że wydzielają kwas octowy (ocet) i to może być przyczyną fałszywego alarmu. Czy kolor testera był podobny do tego? https://s3.amazonaws.com/classconnection/626/flashcards/6555626/jpg/bromothymol_blue_colors-14A6427A38E1BA2B18B.jpg -- Kaczin |
|
Data: 2016-09-04 03:20:11 | |
Autor: Pablo Eldiablo | |
CO2 w układzie chłodzenia | |
W dniu czwartek, 1 września 2016 22:25:19 UTC+2 użytkownik Kaczin napisał:
W dniu 01.09.2016 o 21:41, Pablo Eldiablo pisze: Nie, tester przed użyciem był niebiesko-granatowo-fioletowy ;-) coś a'la dykta ;-) Po zassaniu gazu z płynu chłodzącego (nie płynu) - zmienił barwę na bladozielony. |
|
Data: 2016-08-31 18:29:39 | |
Autor: PiteR | |
CO2 w układzie chłodzenia | |
na ** p.m.s ** Pablo Eldiablo pisze tak:
Silnik pracuje normalnie, w płynie chłodzącym nie ma masła, olej Raczej nie. Może masz przedmuch ale mikro. Czy jednak powinienem się przejmować i póki jeszcze nie walnęło Ja bym jeszcze nie rwał. Co ja bym zrobił osobiscie na własne ryzyko. Poobserwowałbym co się dzieje. Daleko nie wyjeżdzał z miasta. Jeździłbym z włączonym nawiewem czy nie stygnie. Czy nie twardnieją węże jak kamień. Czy nie przybywa oleju. Czy nie ubywa płynu. Czy płyn nie opada a po zgaszeniu silnika nie podnosi się. Czy nie dymi na biało. Czy nie stuka rano przy zapalaniu. Małe majonezy na korku to ja z przymrużeniem oka traktuję bo zawsze mam tam trochę a sytuacja sie nie pogarsza latami i auto jeździ. Zmieniałem osobiście dwa razy uszczelkę (w benzynowym), nigdy nie planowałem głowicy i było dobrze. W dieslu większe wymagania :/ Uszczelki używałem Elringa. Możesz też przejechać się z manometrem tak jak to pokazują tutaj. http://tinyurl.com/gubfj6a -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. |
|
Data: 2016-09-03 22:25:30 | |
Autor: Marek | |
CO2 w układzie chłodzenia | |
On Wed, 31 Aug 2016 03:06:32 -0700 (PDT), Pablo Eldiablo <pabloeldiablo333@gmail.com> wrote:
Pacjent to L200 2,5 did. 3 tys. km temu po przegrzaniu silnika pęk? Jaki miał przebieg, gdy zdarzyło się to przegrzanie? Czy był zainstalowany ten fabryczny moduł zwiększający moc? -- Marek |
|
Data: 2016-09-04 03:13:17 | |
Autor: Pablo Eldiablo | |
CO2 w układzie chłodzenia | |
W dniu sobota, 3 września 2016 22:25:34 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
On Wed, 31 Aug 2016 03:06:32 -0700 (PDT), Pablo Eldiablo <pabloeldiablo333@gmail.com> wrote: Ok. 245 kkm, bez chipa, fabryczne 100KW. |
|
Data: 2016-09-04 14:26:48 | |
Autor: Marek | |
CO2 w układzie chłodzenia | |
On Sun, 4 Sep 2016 03:13:17 -0700 (PDT), Pablo Eldiablo <pabloeldiablo333@gmail.com> wrote:
Ok. 245 kkm, bez chipa, fabryczne 100KW. miał już tą nową (zmodyfikowaną) uszczelkę pod głowicą czy jeszcze starą? -- Marek |
|
Data: 2016-09-05 01:32:38 | |
Autor: Pablo Eldiablo | |
CO2 w układzie chłodzenia | |
W dniu niedziela, 4 września 2016 14:26:57 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
On Sun, 4 Sep 2016 03:13:17 -0700 (PDT), Pablo Eldiablo <> wrote: Miał oryginalną, więc sprzed modyfikacji, zmianione zostały chyba w 2010. Nowa została oryginalna Mitsu - już ta wzmocniona. |
|
Data: 2016-09-04 03:14:46 | |
Autor: Pablo Eldiablo | |
CO2 w układzie chłodzenia | |
W dniu sobota, 3 września 2016 22:25:34 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
On Wed, 31 Aug 2016 03:06:32 -0700 (PDT), Pablo Eldiablo <> wrote: Ok. 245 kkm, bez chipa, fabryczne 100KW. pablo |