CPK - megalomania czy obłęd?

Data: 2018-12-17 08:31:43
Autor: Pajdak
CPK - megalomania czy obłęd?
http://www.tokfm.pl/Tokfm/7,130517,24282499,szef-spolki-ds-budowy-cpk-broni-inwestycji-lotnisko-chopina.html#s=BoxOpLink

"Po co Polakom gigantyczne nowe lotnisko za kilkadziesiąt miliardów
złotych? - Bez niego trudno będzie się rozwijać - uważa dr Jacek Bartosiak,
prezes spółki celowej do spraw budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego w
Baranowie. Według planów rządu Centralny Port Komunikacyjny, czyli nowe
lotnisko z węzłem kolejowym i drogowym, ma powstać do 2027 roku na terenie
gminy Baranów. Inwestycja ma pochłonąć 37 miliardów złotych."
"Szef spółki celowej do sprawy budowy CPK zapewnia, że Polska potrzebuje
nowego lotniska. - 180 milionów mieszkańców centralnej Europy nie ma
dogodnego hubu, żeby latać do Azji czy Ameryki. A Polska jest idealnym
miejscem dla takiej inwestycji - mówi dr Jacek Bartosiak."

"POlska - serce Europy!" - gdzie to ja słyszałem? ;-)))

A Warszawa? Zadupie?

Baranowo (skojarzenie nasuwa się samo) - pępek świata! ;-)))

Kto zechce jeździć z Warszawy gdzies na jakieś Zadupie.

https://www.newsweek.pl/opinie/lotnisko-w-baranowie-lokalizacja-centralnego-portu-komunikacyjnego/5t22zqe

"Centralizacja, widoczna we wszystkich działaniach rządu, objawiła się także
w podejściu do rynku lotniczego, który od ponad 10 lat rozwija się zdrowo, w
regionach. Bo ludzie wolą latać stamtąd, skąd im bliżej - stąd lawinowy
wzrost ruchu na lotniskach we Wrocławiu, Gdańsku, Krakowie czy Katowicach.
Ale skoro prezes rzekł, że ma być centralnie, rząd polecenie wykonuje, nie
bacząc na realia."

Korea Północna jak nic! ;-(

--
Pajdak

Data: 2018-12-17 12:35:17
Autor: Silvio Balconetti
CPK - megalomania czy obłęd?

[...]

Proponuje patrona lotniska. Koziolek Matolek.

Btw. O ile mnie pamiec nie myli, to w Europie i w poblizu sa lotniska w Monachium, Frankfurcie, Wiedniu, Berlinie (2 szt.), Dreznie, Lipsku, Norymberdze, Hamburgu, Kolonii. Czy Niemcy i Austriacy (nie wspomne o Holendrach, Francuzach, Czechach, Slowakach, Szwajcarach itd.) rusza cztery litery, zeby z Baranowa leciec do Azji? Blizej stamtad, ale trzeba tez tam dojechac. Poza tym lot w strone Azji prowadzi nad okolicami, gdzie czasem strzelaja do samolotow.
Poza tym niektorzy lataja tez w innych kierunkach - na polnoc, na poludnie i zachod.
--
saluto
Silvio Balconetti

Data: 2018-12-17 12:55:07
Autor: A. Filip
CPK - megalomania czy obłęd?
"Pajdak" <runt@anekumena.qr> pisze:
[...]

Szybkie kolejowe i drogowe/autostradowe połączenia z Warszawą i Łodzią
są zaplanowane?  Nie liczy się odległość w kilometrach tylko czas dojazdu.
Lotnisko Warszawa-Okęcia było do wielkiej dupy jak dojazd był zakorkowany.
Autostrada i szybka kolej Warszawa-Łódź  ma tam przechodzić więc dojazdy
do lotniska wyjdą taniej.

IMHO Lotnisko Warszawa-Okęcie jest do zamknięcia w perspektywie 20-30
lat bo staje się coraz bardziej uciążliwe przez "otaczanie" domami
mieszkalnymi a cena gruntu na którym stoi rośnie.
Szczególnie jak grunt zostanie sprzedany (niemal) w jednym kawałku
albo bardzo sensownym planem zabudowy.

--
A. Filip

Data: 2018-12-17 14:04:25
Autor: Pajdak
CPK - megalomania czy obłęd?
Użytkownik "A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał w wiadomości
"Pajdak" <runt@anekumena.qr> pisze:
Korea Północna jak nic! ;-(

Szybkie kolejowe i drogowe/autostradowe połączenia z Warszawą i Łodzią
są zaplanowane?

A są? Nawet jeżeli  to ile czasu zajmie dojazd? Np. z Baranowa do W-wy?

Nie liczy się odległość w kilometrach tylko czas dojazdu.

Droga/prędkość - masz odpowiedź.

Czy ten pociąg-torpeda będzie po drodze z Cenrum W-wy mijać Okęcie? ;-)))

Lotnisko Warszawa-Okęcia było do wielkiej dupy jak dojazd był zakorkowany.

Chyba nie znasz Warszawy. Z Centralnego jest dojazd na Okęcie - kolejką.
To dla podróżnych z okolic. Miejscowi dojeżdżają samochodami.

Autostrada i szybka kolej Warszawa-Łódź  ma tam przechodzić więc dojazdy
do lotniska wyjdą taniej.

Buuuuuhahahhahahahhahahahahahaha!

Podrózni będą wyskakiwać z pociagu na stacji Baranowo i stamtąd drałowac z
tobołami na ściernisko? ;-)))

IMHO Lotnisko Warszawa-Okęcie jest do zamknięcia

Znasz się na tym czy wróżysz za prezesem?

Okęcie MUSI pozostać nawet jako lotnisko lokalne. MUSI!
Tylko idiota nie zrozumie! Chyba, że chodzi tu o wielką kasę.

Ziemia pod lotniskiem - kasa dla np. spółki "Srebrna"
Lotnisko w Baranowie - złote koryta z żloby. Dla kogo?
Do tego czasu po PiS zostanie tylko smród... ;-)))

w perspektywie 20-30  lat bo staje sie coraz bardziej uciążliwe
przez "otaczanie" domami mieszkalnymi

Latam trochę po świecie i twoje opowieści mijają się z rzeczywistościa.

a cena gruntu na którym stoi rośnie.

Kto ma na niego chrapkę? PiS?

Szczególnie jak grunt zostanie sprzedany (niemal) w jednym kawałku
albo bardzo sensownym planem zabudowy.

O czym ty bredzisz? Jaki plan zabudowy? ;-)))

Tu nie chodzi o Okęcie tylko Centralny Port Lotniczy im. braci Kaczyńskich -
patrz temat.

--
Pajdak

CPK - megalomania czy obłęd?