Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   CR - czy wtryskiwacze "przelewają" be sterowania ?

CR - czy wtryskiwacze "przelewają" be sterowania ?

Data: 2010-11-12 20:43:22
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
CR - czy wtryskiwacze "przelewają" be sterowania ?
W dniu 2010-11-11 13:02, Sebastian Biały pisze:
a) Wtryski puszczają ciśnienie z rampy do przelewów nawet bez sterowania.

b) To że puszczają świadczy o tym ze pompa CR daje ciśnienie.
Ale czy to ciśnienie jest wystarczające do uniesienia iglic wtryskiwaczy?

c) To komputer z nieznanej przyczyny nie podaje sterowania na wtryski
(czujnik połozenie wału?).
Jak jest przelew to podaje - tylko ciężko powiedzieć czy we właściwym momencie.

Interesuje mnie więc odpowiedź na pytanie: czy wtryski CR puszczają w
przelew nadmiar ciśnienia bez sterowania?
Sprawne NIE! - pojawienie się ON na powrocie świadczy o fakcie działania sterowania.

Na rampie jest dodatkowy "boczny" zawór podpiety pod wężyk przelewowy
ale nic nim nie wylatuje.
Ciśnienie w szynie jak na dane warunki pracy (rozruch) nie przekracza wymaganego. - co nie znaczy, że nie może być ZNACZNIE niższe...

Wydaje mi się że komputer nie steruje wtryskami. Gdyby je otwierał
*chyba* czułbym ze silnik próbuje załapać nawet przy za słabym cisnieniu
na rampie a tutaj nic nie czuje. Kręci i nic więcej, jak by paliwa nie
było.

Czy po chwili kręcenia - 20-30s. z rury wydechowej wydobywa się biały obłok śmierdzący ON? - jeśli tak to paliwo jest wtryskiwane, tylko nie następuje jego zapłon.
Jeśli nie to nie ma wtrysku.

Ma ktoś wiedzę na ten temat?
Wszystkie wtryski padły? - mało prawdopodobne.
przy padniętym 1 czy nawet 2 silnik próbował by zaskoczyć.

Brak przelewu z szyny CR właśnie może świadczyć o zbyt niskim ciśnieniu w niej - nie wystarczającym do uniesienia iglicy i wtryśnięcia ON do cylindra.
Trzeba by sprawdzić ciśnienie na szynie, oraz co podaje komputer.

Niestety era naprawiania silników na oko i ucho minęła bezpowrotnie.

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2010-11-13 17:14:40
Autor: Sebastian Biały
CR - czy wtryskiwacze "przelewają" be sterowania ?
On 2010-11-12 20:43, Wojciech Smagowicz [ZIWK] wrote:
b) To że puszczają świadczy o tym ze pompa CR daje ciśnienie.
Ale czy to ciśnienie jest wystarczające do uniesienia iglic wtryskiwaczy?

Zdaje się ze to ciśnienie to jedyna siła podnosząca iglicę, ale nie jestem biegly z budowy tych wtrysków, są w srodku mocno pokręcone. O ile mi wiadomo wtryskiwacz popuszcza ciśnienie w przelew nawet bez sterowania ale to wiedza zaszłyszana od mechanika Renault.

c) To komputer z nieznanej przyczyny nie podaje sterowania na wtryski
(czujnik połozenie wału?).
Jak jest przelew to podaje - tylko ciężko powiedzieć czy we właściwym
momencie.

To jest wlasnie jeden z podejrzanych. Niestety czujnik położenia wału jest pod samochodem a ja jestem bez garażu że o kanale nie wspomnę.

Interesuje mnie więc odpowiedź na pytanie: czy wtryski CR puszczają w
przelew nadmiar ciśnienia bez sterowania?
Sprawne NIE! - pojawienie się ON na powrocie świadczy o fakcie działania
sterowania.

Wlasnie pewny nie jestem. Pompa CR pompuje ogromne ciśnienie w listwę. Nie wiem kto jes "upuszcza" ale mam z boku listwy dziurkę do przelewów (nic nie przelewa). Być może sama pompa ma jakiś przepust przelewowy w przypadku przekroczenia ciśnienia. Do "przedwczoraj" przed awarią pompowala bez problemów na tyle mocno że załapał po pierwszym obrocie rozrusznika. Więc raczej jest szczelna i produkuje ciśnienie wystarczające.

Na rampie jest dodatkowy "boczny" zawór podpiety pod wężyk przelewowy
ale nic nim nie wylatuje.
Ciśnienie w szynie jak na dane warunki pracy (rozruch) nie przekracza
wymaganego. - co nie znaczy, że nie może być ZNACZNIE niższe...

Wtedy chyba by komputer mnie o tym poinformował. Informowal kiedy miałem lejące wtryski. Nie mam pewnosci jednak czy przy rozruchu to jest kontrolowane, nie mam tez jak go odczytać ze złacza diagnostycznego, nie ma do tego softu.

Czy po chwili kręcenia - 20-30s. z rury wydechowej wydobywa się biały
obłok śmierdzący ON? - jeśli tak to paliwo jest wtryskiwane, tylko nie
następuje jego zapłon.

Jedyne co mi przychodzi że w dieslu nie ma zapłonu to chyba to że wtryskuje nie kiedy trzeba ;)

Wszystkie wtryski padły? - mało prawdopodobne.

Przelewy na rozruszniku wykazują prawie identyczne i niewielkie ilości paliwa. Jak lał mi wtryskiwacz to wylewalo mi litrami. Teraz niedużo i po równo.

Brak przelewu z szyny CR właśnie może świadczyć o zbyt niskim ciśnieniu
w niej - nie wystarczającym do uniesienia iglicy i wtryśnięcia ON do
cylindra.
Trzeba by sprawdzić ciśnienie na szynie, oraz co podaje komputer.

Samochód zostanie podpęty pod komputer i liczę na to że czujnik wbudowany w listwę coś powie na temat ciśnienia lub o sobie.

Niestety era naprawiania silników na oko i ucho minęła bezpowrotnie.

W przypadku Renault nie da się latwo naprawić nawet na domowym laptopie :) Chyba nastepne autko to będzie "pasat w dizlu" ;)

Data: 2010-11-13 18:29:51
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
CR - czy wtryskiwacze "przelewają" be sterowania ?
W dniu 2010-11-13 17:14, Sebastian Biały pisze:
Zdaje się ze to ciśnienie to jedyna siła podnosząca iglicę, ale nie
jestem biegly z budowy tych wtrysków, są w srodku mocno pokręcone. O ile
mi wiadomo wtryskiwacz popuszcza ciśnienie w przelew nawet bez
sterowania ale to wiedza zaszłyszana od mechanika Renault.
hmmm... Nie spotkałem, ale nie wykluczam.

Czy po chwili kręcenia - 20-30s. z rury wydechowej wydobywa się biały
obłok śmierdzący ON? - jeśli tak to paliwo jest wtryskiwane, tylko nie
następuje jego zapłon.

Jedyne co mi przychodzi że w dieslu nie ma zapłonu to chyba to że
wtryskuje nie kiedy trzeba ;)
Właśnie to miałem na myśli... Brak chmury świadczy o braku wtrysku, jest chmura - wtrysk następuje - ale niekoniecznie we właściwym momencie.

Wszystkie wtryski padły? - mało prawdopodobne.

Przelewy na rozruszniku wykazują prawie identyczne i niewielkie ilości
paliwa. Jak lał mi wtryskiwacz to wylewalo mi litrami. Teraz niedużo i
po równo.
Czyli wtryskiwacze bym skreślił z listy podejrzanych.

Brak przelewu z szyny CR właśnie może świadczyć o zbyt niskim ciśnieniu
w niej - nie wystarczającym do uniesienia iglicy i wtryśnięcia ON do
cylindra.
Trzeba by sprawdzić ciśnienie na szynie, oraz co podaje komputer.
Samochód zostanie podpęty pod komputer i liczę na to że czujnik
wbudowany w listwę coś powie na temat ciśnienia lub o sobie.
Może rzeczywiście czujnik ciśnienia padł - ECU twierdzi, że nie ma dostatecznego ciśnienia w szynie, więc nie zaczyna sterować wtryskami aby zacząć pracę silnika.

--
                      Wojciech Smagowicz

CR - czy wtryskiwacze "przelewają" be sterowania ?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona