Data: 2010-11-12 20:43:22 | |
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | |
CR - czy wtryskiwacze "przelewają" be sterowania ? | |
W dniu 2010-11-11 13:02, Sebastian Biały pisze:
a) Wtryski puszczają ciśnienie z rampy do przelewów nawet bez sterowania.Ale czy to ciśnienie jest wystarczające do uniesienia iglic wtryskiwaczy? c) To komputer z nieznanej przyczyny nie podaje sterowania na wtryskiJak jest przelew to podaje - tylko ciężko powiedzieć czy we właściwym momencie. Interesuje mnie więc odpowiedź na pytanie: czy wtryski CR puszczają wSprawne NIE! - pojawienie się ON na powrocie świadczy o fakcie działania sterowania. Na rampie jest dodatkowy "boczny" zawór podpiety pod wężyk przelewowyCiśnienie w szynie jak na dane warunki pracy (rozruch) nie przekracza wymaganego. - co nie znaczy, że nie może być ZNACZNIE niższe... Wydaje mi się że komputer nie steruje wtryskami. Gdyby je otwierał Czy po chwili kręcenia - 20-30s. z rury wydechowej wydobywa się biały obłok śmierdzący ON? - jeśli tak to paliwo jest wtryskiwane, tylko nie następuje jego zapłon. Jeśli nie to nie ma wtrysku. Ma ktoś wiedzę na ten temat?Wszystkie wtryski padły? - mało prawdopodobne. przy padniętym 1 czy nawet 2 silnik próbował by zaskoczyć. Brak przelewu z szyny CR właśnie może świadczyć o zbyt niskim ciśnieniu w niej - nie wystarczającym do uniesienia iglicy i wtryśnięcia ON do cylindra. Trzeba by sprawdzić ciśnienie na szynie, oraz co podaje komputer. Niestety era naprawiania silników na oko i ucho minęła bezpowrotnie. -- Wojciech Smagowicz |
|
Data: 2010-11-13 17:14:40 | |
Autor: Sebastian Biały | |
CR - czy wtryskiwacze "przelewają" be sterowania ? | |
On 2010-11-12 20:43, Wojciech Smagowicz [ZIWK] wrote:
b) To że puszczają świadczy o tym ze pompa CR daje ciśnienie.Ale czy to ciśnienie jest wystarczające do uniesienia iglic wtryskiwaczy? Zdaje się ze to ciśnienie to jedyna siła podnosząca iglicę, ale nie jestem biegly z budowy tych wtrysków, są w srodku mocno pokręcone. O ile mi wiadomo wtryskiwacz popuszcza ciśnienie w przelew nawet bez sterowania ale to wiedza zaszłyszana od mechanika Renault. c) To komputer z nieznanej przyczyny nie podaje sterowania na wtryskiJak jest przelew to podaje - tylko ciężko powiedzieć czy we właściwym To jest wlasnie jeden z podejrzanych. Niestety czujnik położenia wału jest pod samochodem a ja jestem bez garażu że o kanale nie wspomnę. Interesuje mnie więc odpowiedź na pytanie: czy wtryski CR puszczają wSprawne NIE! - pojawienie się ON na powrocie świadczy o fakcie działania Wlasnie pewny nie jestem. Pompa CR pompuje ogromne ciśnienie w listwę. Nie wiem kto jes "upuszcza" ale mam z boku listwy dziurkę do przelewów (nic nie przelewa). Być może sama pompa ma jakiś przepust przelewowy w przypadku przekroczenia ciśnienia. Do "przedwczoraj" przed awarią pompowala bez problemów na tyle mocno że załapał po pierwszym obrocie rozrusznika. Więc raczej jest szczelna i produkuje ciśnienie wystarczające. Na rampie jest dodatkowy "boczny" zawór podpiety pod wężyk przelewowyCiśnienie w szynie jak na dane warunki pracy (rozruch) nie przekracza Wtedy chyba by komputer mnie o tym poinformował. Informowal kiedy miałem lejące wtryski. Nie mam pewnosci jednak czy przy rozruchu to jest kontrolowane, nie mam tez jak go odczytać ze złacza diagnostycznego, nie ma do tego softu. Czy po chwili kręcenia - 20-30s. z rury wydechowej wydobywa się biały Jedyne co mi przychodzi że w dieslu nie ma zapłonu to chyba to że wtryskuje nie kiedy trzeba ;) Wszystkie wtryski padły? - mało prawdopodobne. Przelewy na rozruszniku wykazują prawie identyczne i niewielkie ilości paliwa. Jak lał mi wtryskiwacz to wylewalo mi litrami. Teraz niedużo i po równo. Brak przelewu z szyny CR właśnie może świadczyć o zbyt niskim ciśnieniu Samochód zostanie podpęty pod komputer i liczę na to że czujnik wbudowany w listwę coś powie na temat ciśnienia lub o sobie. Niestety era naprawiania silników na oko i ucho minęła bezpowrotnie. W przypadku Renault nie da się latwo naprawić nawet na domowym laptopie :) Chyba nastepne autko to będzie "pasat w dizlu" ;) |
|
Data: 2010-11-13 18:29:51 | |
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | |
CR - czy wtryskiwacze "przelewają" be sterowania ? | |
W dniu 2010-11-13 17:14, Sebastian Biały pisze:
Zdaje się ze to ciśnienie to jedyna siła podnosząca iglicę, ale niehmmm... Nie spotkałem, ale nie wykluczam. Właśnie to miałem na myśli... Brak chmury świadczy o braku wtrysku, jest chmura - wtrysk następuje - ale niekoniecznie we właściwym momencie.Czy po chwili kręcenia - 20-30s. z rury wydechowej wydobywa się biały Czyli wtryskiwacze bym skreślił z listy podejrzanych. Może rzeczywiście czujnik ciśnienia padł - ECU twierdzi, że nie ma dostatecznego ciśnienia w szynie, więc nie zaczyna sterować wtryskami aby zacząć pracę silnika.Brak przelewu z szyny CR właśnie może świadczyć o zbyt niskim ciśnieniuSamochód zostanie podpęty pod komputer i liczę na to że czujnik -- Wojciech Smagowicz |
|