CROSS na maraton MTB?

Data: 2010-05-25 13:58:29
Autor: PeJot
CROSS na maraton MTB?
Piotrek Szymczak pisze:

A teraz pytanie zasadnicze. Normalnie poruszam się po asfaltach,
jednak chcę raz może dwa razy w roku wziąć udział w jakimś maratonie
MTB. Czy po uprzednim przystosowaniu bajka (koła) dam radę pośmigać w
zawodach?

Widuje się takie rowery, na typowych górskich maratonach bardzo rzadko, na łatwiejszych trasach częściej.

Może lepieje będzie zastosować odwrotny manewr: kupić rower
MTB, ubrać go w semi sliki, a na zawody opony z mocniejszym
bieżnikiem?

To też jest rozwiązanie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-05-25 05:52:30
Autor: Piotrek Szymczak
CROSS na maraton MTB?
On 25 Maj, 13:58, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
Piotrek Szymczak pisze:

> [...]
> zawodach?

Widuje się takie rowery, na typowych górskich maratonach bardzo rzadko,

Dzięki Piotr za wzięcie udziału w dyskusji. Przeczytałem Twoje porady
ze stronki w stopce na temat przeróbki MTB na "szosę" - pouczające. :)
Jednak, uśmiałem się serdecznie czytając tekst "Maryśka" - super
opowiadanko!
Biję się z myślami, bo w sumie 90% czasu to jednak jazda miejska i
wycieczki za miasto, czyli asfalt. Mieszkam w Łodzi, i chodziło mi o
ten konkretny maraton MTB. Poza innymi oponami zastanawia mnie pozycja
na rowerze, czy tylko samą regulacją mostka da się ją zmienić na tyle,
aby podczas zawodów było wygodnie.
@Artur, bo ja wiem? Z opisu wynika, że to zwyczajne oponki. Jednak
chyba Author odpadnie w przedbiegach, bo nie mam go gdzie "pomacać w
Łodzi. Swoją drogą, to dziwne, żeby w tak dużym mieście nie było tych
rowerów...

Pozdrawiam. :)

Data: 2010-05-25 15:09:49
Autor: arturbac
CROSS na maraton MTB?
W dniu 2010-05-25 14:52, Piotrek Szymczak pisze:
@Artur, bo ja wiem? Z opisu wynika, że to zwyczajne oponki.

Co do crossa i szerszych opon od mtb.
U mnie to raczej mało realne aby wsadzić szerokie opony, raczej się nie
zmieszczą i może być problem z hamulcami aby objąć szerszą felgę, będę
musiał sprawdzić.
Zwróć uwage na tą zębatkę super low 14-34 (
http://www.kola-cykloshop.cz/go_image.php?pid=4473 ), świetna sprawa
ogrom mocy przy prędkości 6.5kph.

Data: 2010-05-25 15:51:08
Autor: PeJot
CROSS na maraton MTB?
Piotrek Szymczak pisze:

[...]
Wygoda podczas zawodów ? Zapomnij, ma być krew, pot i łzy :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-05-25 10:02:16
Autor: Piotrek Szymczak
CROSS na maraton MTB?
On 25 Maj, 15:51, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
Wygoda podczas zawodów ? Zapomnij, ma być krew, pot i łzy :)

Spoko.
Od kilku lat biegam maratony, więc z wszystkimi wydzielinami
wymienionymi przez Ciebie jestem mocno zaznajomiony. ;)
Chodziło mi o pozycję na podjazdach. Myślę, że mostkiem i rogami da
się to jakoś ogarnąć.

Data: 2010-05-25 19:08:28
Autor: ...::QRT::...
CROSS na maraton MTB?
Dnia Tue, 25 May 2010 10:02:16 -0700 (PDT), Piotrek Szymczak napisał(a):

[...]

Pozycja zasadniczo może być taka sama - jedyna różnica której sie nie da
przeskoczyć i wynikała z samej wielkości koła jest to ze głowka ramy jest
wyżej w stosunku do roweru na kołach 26.

CROSS na maraton MTB?