CS-M737 Type R jakie łańcuchy?

Data: 2009-06-08 07:23:28
Autor: budfox2
CS-M737 Type R jakie łańcuchy?
jest to niedawno kupiona kaseta XT na 8

pytanie:
Z jakimi łańcuchami to będzie śmigać?

Pytam bo nie wiem, z którego roku jest ten model, a w tabelce na
wrower pojawiają się łańcuchy IG90 i HG90.
Na IG90 jeżdżę ale te łańcuchy ponoć się rwą, może przez to, że są
NARROW.

chciałbym kupić coś zgodnego pod względem zużycia czy to srama, czy to
shimano.
Polećcie coś proszę

Data: 2009-06-08 16:53:09
Autor: kml

Użytkownik <budfox2@gmail.com> napisał w wiadomości news:4d042d25-71b0-4771-b732-a6cacb896bc3k2g2000yql.googlegroups.com...
jest to niedawno kupiona kaseta XT na 8

pytanie:
Z jakimi łańcuchami to będzie śmigać?

Z każdym jednym przeznaczonym pod ilość zębatek jakie masz.

chciałbym kupić coś zgodnego pod względem zużycia czy to srama, czy to
shimano.
Polećcie coś proszę

Dbałość o czystość napędu oraz lekturę archiwum :) Ja teraz używam KMC bo są tanie i nic złego się z nimi nie dzieje.

kml
Last update 31/05/2009 czyli manual jak obniżyć amortyzator.

Data: 2009-06-08 08:36:31
Autor: budfox2
CS-M737 Type R jakie łańcuchy?
Dbałość o czystość napędu oraz lekturę archiwum :) Ja teraz używam KMC bo
są tanie i nic złego się z nimi nie dzieje.

kml,

Dzięki, ale nie powiedziałeś niczego, czego bym nie wiedział.

Jeśli chodzi o łańcuchy, to archiwum jest pełne sprzecznych
informacji. Wynika to oczywiście z tego, że zużywanie napędu jest
przedłużeniem charakterystyki jazdy i różnym doświadczeniem bikerów.

Dopowiadam:
jeżdżę mtb, dużo tysięcy również w trudniejszych warunkach

jestem w momencie zmiany napędu i chciałem systemu alivio/3xpc48, to
wersja budżetowa.
jeszcze ciężką kasetę alivio (choć lżejszą niż wcześniejsze alivio)
jestem w stanie znieść. Wkurza mnie, że rolki wycierają się szybko i
te łańcuchy są głośniejsze

Tak się zastanawiam, akurat mam tą kasetę xt i podoba mi się praca z
IG90, to miała być wersja na zawody,
może by się skusić na jakieś lepsze łańcuchy? i koronki do tej kasety
są w c-rze.

co polecacie
dzięki

Data: 2009-06-08 17:45:30
Autor: kml
Użytkownik <budfox2@gmail.com> napisał w wiadomości news:785eebc9-c3d8-4a1a-90a0-04a0953e37c9j20g2000vbp.googlegroups.com...
Dbałość o czystość napędu oraz lekturę archiwum :) Ja teraz używam KMC bo
są tanie i nic złego się z nimi nie dzieje.

[cut]

co polecacie

Szczerze, ja kupuje najtańsze łańcuchy i pilnuję żeby się nie rozciągnał za bardzo a potem wymieniam na nowy. Oczywiście można kupować dużo droższe ale jakiś mega różnic w pracy napędu nie widzę poza tym, że sam łańcuch dłużej żyje.

Jak masz ochotę i czas to kup 3 dobre łańcuchy i rotuj je na zmianę - metoda skuteczna choć mi się niegdy nie chciało ;)

Data: 2009-06-08 22:49:31
Autor: granat
kml pisze:

Jak masz ochotę i czas to kup 3 dobre łańcuchy i rotuj je na zmianę - metoda skuteczna choć mi się niegdy nie chciało ;)

ale ten ig-90 to bardzo dobry lancuch! rozciaga sie w duzo mniejszym stopniu niz ktorykolwiek sram pc-x8.
szkoda tylko ze juz nieprodukowany.

granat

Data: 2009-06-08 19:34:28
Autor: heiliger
On Mon, 8 Jun 2009 16:53:09 +0200, kml wrote:

Z każdym jednym przeznaczonym pod ilość zębatek jakie masz.

uzywam tego modelu kasety juz od 3 lat. jedna sztuka na sezon.
jezdzilem na hg91, cn-7900(xtr/duraace) a teraz campie c9.

wszystkie paracuja na niej swietnie, ale najmniej trwaly byl xtr na 9s.

c9 wydaje sie byc nieco glosne na poczatku, ale po 1200km rozciagnelo sie
mniej niz xtr po 600km i dalej pracuje tak samo kulturalnie (xtr strzelal
przy tym przebiegu!)..

--
heiliger

Data: 2009-06-08 10:37:04
Autor: budfox2
On 8 Cze, 19:34, heiliger <heili...@o2.pl> wrote:
> [...]

mniej niz xtr po 600km i dalej pracuje tak samo kulturalnie (xtr strzelal

to znalazłem, na allegro za 9.99zł. Ten mam kupić?

pisze, że czarny, że nieznanego producenta, że kiedyś gość
potrzebował, a teraz już nie, ten kupić?

Data: 2009-06-08 22:00:15
Autor: kml

Użytkownik <budfox2@gmail.com> napisał w wiadomości news:ab19ed55-382d-4cf0-aca1-9c702dfafe8as16g2000vbp.googlegroups.com...

kml

to znalazłem, na allegro za 9.99zł. Ten mam kupić?

pisze, że czarny, że nieznanego producenta, że kiedyś gość
potrzebował, a teraz już nie, ten kupić?
-- -- --

Tak! Kup ich pięćdziesiąt ;]

Data: 2009-06-08 10:41:21
Autor: budfox2
> [...]

mniej niz xtr po 600km i dalej pracuje tak samo kulturalnie (xtr strzelal

tylko jak na szosie, to ciężko to porównać z mtb pod względem zużycia
czy rwania.
Z ciekawości ile wykręcałeś na tej kasecie km?

Data: 2009-06-28 21:57:25
Autor: heiliger
On Mon, 8 Jun 2009 10:41:21 -0700 (PDT), budfox2@gmail.com wrote:

tylko jak na szosie, to ciężko to porównać z mtb pod względem zużycia
czy rwania.
Z ciekawości ile wykręcałeś na tej kasecie km?

jesli mowimy o kasecie z tematu? to rekordzistka ma przejechane ponad
7000km, na kilku lancuchach (nie jestem pewny, ale chyba ma teraz zalozony
czwarty albo piaty).. i dalej sluzy dobrze w zimowym rowerze ;)

--
heiliger

Data: 2009-06-08 20:08:48
Autor: Tomasz Konik
[...]

Boszszsz... Jeśli wyciągasz xtr/da po 1200 km do zużycia, to z czego Ty masz
nogi!!! Że campa C9 jest nieco trwalsza od da/xtr to wiadomo, ale 120 km do
skakania...??? BTW: chyba miałeś na myśli model 7700 - dziewiątkowy.

Pzdr;-)
Konik

Data: 2009-06-09 09:45:21
Autor: granat
Tomasz Konik pisze:

Boszszsz... Jeśli wyciągasz xtr/da po 1200 km do zużycia, to z czego Ty masz
nogi!!!

chyba wiekszy wplyw niz para w nogach, na rozciaganie lancucha (wycieranie sworzni) maja wplyw warunki zewnetrzne (smarowanie) i sposob uzytkowania przekosy).

granat

Data: 2009-06-09 08:56:24
Autor: Tomasz Konik
> [...]

chyba wiekszy wplyw niz para w nogach, na rozciaganie lancucha (wycieranie sworzni) maja wplyw warunki zewnetrzne (smarowanie) i sposob uzytkowania przekosy).

Zgadza się. Ale co trzeba robić, by zużyć przyzwoity łańcuch w 1200 km?
Jeździć na pełnym przekosie i sypać łańcuch solą z piaskiem? Przecie to 10
dłuższych wycieczek tylko...
Pzdr;-)
Konik

Data: 2009-06-09 12:36:31
Autor: granat
Tomasz Konik pisze:

Zgadza się. Ale co trzeba robić, by zużyć przyzwoity łańcuch w 1200 km?
Jeździć na pełnym przekosie i sypać łańcuch solą z piaskiem? Przecie to 10
dłuższych wycieczek tylko...

mozna, mozna. nawet szybciej. dwa lata temu w jeden blotnisty dzien (mazoviamtb jozefow 2007) zalatwilem calkiem nowy lancuch tak ze przez rok wisial na gwozdziu w oczekiwaniu az dwa kolejne (w metodzie 3 lancuchow) dojda do jego dlugosci.

mysle ze najszybiej zalatwisz lancuch jezdzac na krzyz (blat-najwieksze koronki kasety) a z tego co wiem sciganci z czolowki niechetnie zrzucaja lancuch z najwiekszej tarczy.

granat

CS-M737 Type R jakie łańcuchy?