CUBE Attention - jaki upgrade?

Data: 2009-05-04 22:51:28
Autor: scb
CUBE Attention - jaki upgrade?
Witam,

Chciałbym troszę ulepszyć mój rowerek Cube Attention '09. Jeżdżę głównie XC/Maraton. Na nowe części mogę przeznaczyć około 1000zł. Proszę o wasze propozycje.

Aktualne wyposażenie:

 Rama Alu Lite 7005 RFR-Geometry
 Widelec Suntour XCM-LO 80mm
 Tłumik -- --
 Skok -- --
 Hamulce Shimano BR-M485 180/160mm
 Korby Shimano FC-M442
 Wkład suportu Shimano BB-UN26
 Manetki Shimano Deore SL-M530 Rapidfire
 Przerzutka tył Shimano XT RD-M772 Shadow
 Przerzutka przód Shimano FD-M530
 Kaseta Shimano HG50 9 11-32
 Łańcuch Shimano HG53
 Piasty Shimano RM65 Disc
 Obręcze RFR ZX24
 Opony Schwalbe Smart Sam
 Mostek FSA OS-190
 Kierownica FSA XC-300 Lowriser
 Sztyca Scape light
 Stery FSA No. 10 semiintegriert
 Chwyty Cube double duometer
 Siodło Scape Active 5
 Pedały aluminiowe platformy
 Waga całkowita od 12,8 kg
 Kolor white 'n' grey

pozdrawiam

scb

Data: 2009-05-04 22:12:46
Autor: M_X
CUBE Attention - jaki upgrade?
Ja w pierwszej kolejności dozbierałbym do jakiejś Reby.

 PZDRAV
                M_X

Data: 2009-05-04 23:53:29
Autor: TO-masz
Mon, 4 May 2009 22:12:46 +0100, na pl.rec.rowery, M_X napisał(a):

Ja w pierwszej kolejności dozbierałbym do jakiejś Reby.

 PZDRAV
                M_X

A potem zmienił hamulce na jakieś prawdziwe tarczówki ;)
--
Pozdro, TO-masz
/do adresu email dodaj pl/

Data: 2009-05-05 02:24:56
Autor: Zip
On 4 Maj, 22:51, "scb" <scooba...@gmail.com> wrote:
[...]

Do tego jeszcze jakieś porządne korby, SLX jest tani ale niepewny (nie
zdążył się jeszcze "dotrzeć" ludziom co kupili więc nie wiadomo jak z
wytrzymałością) choć z ciekawymi rozwiązaniami za taką cenę.

Chociaż tak naprawdę to kupiłeś nowy rower w tym roku i nie wiesz co w
nim zmienić żeby Ci się jeździło lepiej?

Jeśli tak to zostaw kase i jeździj na nim. Jak zauważysz że coś chodzi
nie tak jak byś chciał wtedy zastanów się czy aby na pewno jest sens
wymieniać i wymieniaj. Bo tak szkoda ładować kase, a jak coś
rzeczywiście będzie "padać" to nie będziesz miał za co
wymienić/"zupgrejdować".

Pozdrawiam

Data: 2009-05-05 10:02:13
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-05-05, Zip <zipero@gmail.com> wrote:
Do tego jeszcze jakieś porządne korby, SLX jest tani ale niepewny (nie
zdążył się jeszcze "dotrzeć" ludziom co kupili więc nie wiadomo jak z
wytrzymałością) choć z ciekawymi rozwiązaniami za taką cenę.

Pomijając kwestię suportu, to korba SLX nie różni się jakoś za bardzo od
starszej o rok korby XT, dodatkowo jest trochu cięższa - więc Shimano
musiałoby solidnie dać ciała, żeby było gorzej z wytrzymałością.

Swoją drogą, są w ogóle jakiekolwiek zauważalne różnice między
przerzutkami tylnymi shadow XT a SLX?

Data: 2009-05-05 04:04:41
Autor: Zip
CUBE Attention - jaki upgrade?
On 5 Maj, 12:02, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:
On 2009-05-05, Zip <zip...@gmail.com> wrote:

> [...]

musiałoby solidnie dać ciała, żeby było gorzej z wytrzymałością.

Swoją drogą, są w ogóle jakiekolwiek zauważalne różnice między

  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet ::http://wrzask.pl/

Tak, wózek do SLX jest wyklepany z blachy a do XT jest wycięty CNC.
Może się myle ale ogółem SLX ma wózek robiony na prasie a XT wygląda
porządnie. Do tego jeszcze jedno kółeczko w XT jest na maszynówce a
oba w SLX są chyba na tych ala ceramicznych łożyskach.

A różnica wagi między XT a SLX to chyba 20g o ile dobrze pamiętam. I
to chyba nawet sprawdzałem manualnie a nie tylko według katalogowych
danych. (nie licząc wkładów do supportu=miski + mufka).

Pozdrawiam

Data: 2009-05-05 13:44:15
Autor: artek
Zip wrote:
Do tego jeszcze jakieś porządne korby, SLX jest tani ale niepewny (nie
zdążył się jeszcze "dotrzeć" ludziom co kupili więc nie wiadomo jak z
wytrzymałością) choć z ciekawymi rozwiązaniami za taką cenę.

moja ma przebieg 4.5 tys. km, z pewnością się już dotarła. nie bardzo wiem co może w niej byc niepewnego.

--
artek

Data: 2009-05-05 09:03:55
Autor: Wojtek
CUBE Attention - jaki upgrade?
Zainwestuj w lekkie i sztywne koła. Nowe XT wyglądają całkiem całkiem, trochę będziesz musiał dołożyć

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-05-06 16:47:27
Autor: Mamut
CUBE Attention - jaki upgrade?
Wojtek {osobisty@pota.onet.pl} naskrobał:
Zainwestuj w lekkie i sztywne koła. Nowe XT wyglądają całkiem całkiem, trochę będziesz musiał dołożyć

Kół MZ nie ma sensu ruszać. Kupno nowych dobrych kół to spory wydatek a efekt niewspółmierny do nakładów. Jeśli już to mozna wymienić dętki bo tanim kosztem zbije się ok. 2*70g no i sprawdzić ile ważą opony. Jesli kloce po 800g to warto wymienic na coś lekkiego.

Priorytetem jest oczywiście amor, co sie nie kupi i tak będzie lepiej. Podobno już XCRy w miarę działają ale jesli wymieniać to co najmniej na darta czy torę. Jak już pisali jesli dasz rade to reba albo marcok.

CUBE Attention - jaki upgrade?