CYFRA+ szantaĹź?

Data: 2011-05-18 14:21:37
Autor: Ariusz
CYFRA+ szantaĹź?
Właśnie dzwoniłem do Cyfry chciałem odłączyć usługę HBO - owszem mam nieuregulowany ostatni rachunek i oczywiście go zapłacę.

Jednak od miłej Pani usłyszałem, że nie odłączą mi usługi do puki nie ureguluję zaległej należności.

Czy zgodne z prawem jest stosowanie takiego szantaĹźu?
Czy przypadkiem Cyfra+ nie łamie prawa?

Co do mojej osoby - wiem, że zobowiązałem się do płacenia w terminie z różnych powodów (nieistotne) nie zapłaciłem - ale jakie to ma znaczenie wg. powyższego.

Ariusz

Data: 2011-05-18 14:27:22
Autor: qwerty
CYFRA+ szantaĹź?
UĹźytkownik "Ariusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ir0dkj$nej$1@news.onet.pl...
[...]

Co masz napisane w umowie / regulaminie?

Data: 2011-05-18 14:43:55
Autor: Ariusz
CYFRA+ szantaĹź?
W dniu 2011-05-18 14:27, qwerty pisze:
Użytkownik "Ariusz" napisał w wiadomości grup
[...]

znaczenie wg. powyĹźszego.

Co masz napisane w umowie / regulaminie?

W umowie nic nie ma - chyba - bo już dano ją czytałem.
Zapytałem (kilka razy głośno i wyraźnie) miłą panią czy taki zapis jest w regulaminie usłyszałem tylko, że: zobowiązałem się płacić w terminie.
Więc przypuszczam,że takiego zapisu w regulaminie nie ma - ale nawet gdyby był czy jest to zgodne z prawem?

Ariusz

Data: 2011-05-18 12:50:49
Autor: januszek
CYFRA+ szantaĹź?
Ariusz napisa?(a):

[...]

Więc przypuszczam,że takiego zapisu w regulaminie nie ma - ale nawet gdyby był czy jest to zgodne z prawem?

A gdyby był to jakiej byłby treści? ;)

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-05-18 15:04:42
Autor: Ariusz
CYFRA+ szantaĹź?
W dniu 2011-05-18 14:50, januszek pisze:
Ariusz napisa?(a):

[...]

Więc przypuszczam,że takiego zapisu w regulaminie nie ma - ale nawet
gdyby był czy jest to zgodne z prawem?

A gdyby był to jakiej byłby treści? ;)

j.

Rozumiem,że takie praktyki są jak najbardziej zgodne z prawem -tylko kwestia zapisu?

Cyfra+ z pewnością ma "drogich" prawników więc o z pewnością jeżeli jest to zgodne z prawem to jest tak sformułowane by się żaden sąd nie czepił.

Ariusz

Data: 2011-05-18 13:26:44
Autor: januszek
CYFRA+ szantaĹź?
Ariusz napisa?(a):

[...]

Rozumiem,że takie praktyki są jak najbardziej zgodne z prawem -tylko kwestia zapisu?

Nie wiem bo nie określiłeś o jakie konkretnie praktyki Ci chodzi. Za to w świetle posta obok najwyraźniej nie przeczytałeś dokładnie regulaminu... ;)

j.

Data: 2011-05-18 15:39:03
Autor: Ariusz
CYFRA+ szantaĹź?
W dniu 2011-05-18 15:26, januszek pisze:
Ariusz napisa?(a):

[...]

[...]

Pytanie było proste, a może ni do końca- w takim układzie jeszcze raz: Skoro mając regularnie płacone rachunki można bez problemu odłączyć opcję HBO to czy zaległości w opłacie mogą uniemożliwić wyłączenie tej opcji?

Płacę regularnie nie mam zaległości odłączą mi HBO bez problemu.
NIE MAM ZAPŁACONEJ NALEŻNOŚCI nie odłączą opcji HBO do puki tej należności nie zapłacę.

Dla mnie jest to szantaż - ty zapłacisz to ci odłączymy, a jak nie to będziemy naliczać dalej..

Jeżeli nawet taki zapis w regulaminie jest - choć wątpię - to czy takie praktyki są zgodne z prawem?

Ariusz

Data: 2011-05-19 00:36:46
Autor: niusy.pl
CYFRA+ szantaĹź?

UĹźytkownik "Ariusz" <ariuszn@poczta.onet.pl>

[...]

Jak wymówisz to mogą tylko kary umowne stosować i okres wypowiedzenia. Nie zależy od ich woli zupełnie.

Data: 2011-05-19 08:31:30
Autor: MZ
CYFRA+ szantaĹź?
W dniu 2011-05-19 00:36, niusy.pl pisze:

Jak wymówisz to mogą tylko kary umowne stosować i okres wypowiedzenia.
Nie zależy od ich woli zupełnie.
"Tylko kary umowne" to w C+ bardzo duże pieniądze, podchodzące pod
tysiąc złotych albo i więcej, zależnie jaki pakiet wymawiamy. Umowa jest
momentami dziwna, ale jeśli ktoś płaci regularnie to problemów nie ma.
Inne platformy wcale nie są lepsze, a w C+ przynajmniej można mieć
własny dekoder który bez problemu działa z ich kartą, również HD. Tylko
na niektóre promocje (zwłaszcza HBO) trzeba uważać, bo konsultanci (z
zewnętrznej firmy) są bardzo namolni, udają niedoinformowanych i
wciskają ludziom ten pakiet, a potem się okazuje że zobowiązanie jest z
okresem minimalnym, że nie ma w nim kanałów HD i kosztuje (to ostatnio
okazało się numerem popisowym jednego pana) przykładowo nie 12 tylko 19
zł w promocji, a potem np 32 zł -"bo wie pan, te naście to mi się ciągle
myli, ale oczywiście podpisujemy?!?".

--
MZ

Data: 2011-05-19 08:34:00
Autor: qwerty
CYFRA+ szantaĹź?
UĹźytkownik "MZ"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ir2dg2$3oi$1@news.onet.pl...
[...]

Dlatego warto nagrywać rozmowy.

Data: 2011-05-19 08:42:18
Autor: niusy.pl
CYFRA+ szantaĹź?

UĹźytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

[...]

A ta konkretna usługa w ogóle była w promocji ???

Data: 2011-05-19 08:58:09
Autor: MZ
CYFRA+ szantaĹź?
W dniu 2011-05-19 08:42, niusy.pl pisze:

A ta konkretna usługa w ogóle była w promocji ???
"Opcja", nie usługa, nazywajmy zgodnie z nomenklaturą, to będzie łatwiej
po umowie nawigować. HBO regularnie jest "w promocji", więc podejrzewam
Ĺźe tak.

Poniżej moja rozmowa z panem naciąg..konsultantem: ]

Gość który mi próbował to wcisnąć poległ, jak zacząłem dopytywać czy
"wszystkie kanały HBO" oznaczają również kanały HD. Było że "wszystkie
to przecież oczywiste że wszystkie, ale specjalnie dla pana sprawdzę,
sprawdziłem chyba wszystkie, chwileczkę, zapytam kolegi...... oczywiście
wszystkie standardowe...do HD trzeba dopłacić (prawie drugie tyle).
Poza tym "przez 3 miesiące za 12...eee..19 zł, a potem pan się
zastanowi...eee...no jest okres minimalny, trzeba potem jeszcze miesiąc
pełnopłatnie korzystać...eee...no tak, panu się za 3 miesiące kończy
umowa...to chyba musi pan o ten miesiąc jeszcze ją przedłużyć na
obecnych warunkach..oczywiście chciałbym panu pomóc ale my nie jesteśmy
uprawnieni do zmian umowy głównej, sprzedajemy tylko opcję HBO..ale ja
panu pomogę bo po to jestem, mam tu taki sekretny numer, ja go nie
powinienem podawać, tylko w szczególnych sytuacjach, no ale pana
sytuacja jest wyjątkowa, więc ja panu dam, pan tam zadzwoni po
podpisaniu umowy na opcję i od razu panu wszystko załatwią, słowo..co
co, wszystko jasne i podpisujemy?" ("sekretny numer okazał się jednym z
powszechnie dostępnych numerów obsługi abonenta C+)

--
MZ

Data: 2011-05-21 21:01:47
Autor: Tomy M.
CYFRA+ szantaż?
W dniu 2011-05-18 15:04, Ariusz pisze:

Cyfra+ z pewnością ma "drogich" prawników więc o z pewnością jeżeli jest
to zgodne z prawem to jest tak sformułowane by się żaden sąd nie czepił.

Drogich na pewno ... ale cienkich jak Bolki.

Tomy M.

Data: 2011-05-18 15:02:17
Autor: MZ
CYFRA+ szantaĹź?
W dniu 2011-05-18 14:43, Ariusz pisze:

W umowie nic nie ma - chyba - bo już dano ją czytałem.

Przeczytaj jeszcze raz. Artykuł 9 paragraf 5.

§ 5. Abonent może dokonać zmiany w zakresie Opcji (rezygnacja z Opcji,
wybór dodatkowej Opcji) wyłącznie pod warunkiem, iż nie posiada
wymagalnego zadłużenia wynikającego z Umowy. Abonent składa wniosek o
zmianę w zakresie Opcji telefonicznie pod aktualnym numerem telefonu
Centrum Telefonicznego AbonentĂłwOperatora CYFRY+ lub w drodze
elektronicznej lub pisemnej. Abonent może dokonać zmiany w zakresie
danej Opcji jeden raz w miesiącu kalendarzowym itd.

Czyli panienka niedoinformowana, ale niestety ma racje, tzn podpisałeś i
zgodziłeś się na takie warunki. Płacz i płać bo licznik bije.
--
MZ

Data: 2011-05-18 15:43:00
Autor: Ariusz
CYFRA+ szantaĹź?
W dniu 2011-05-18 15:02, MZ pisze:
[...]

OKI czyli juĹź wiem, Ĺźe taki zapis w regulaminie jest!
I pewnie jest on zgodny z prawem.
Niestety nie zmienia to mojego poirytowania. Jakoś mam wrażenie,że jest to szantaż.

Ariusz

Data: 2011-05-18 14:21:24
Autor: Smok Eustachy
CYFRA+ szantaż?
Dnia Wed, 18 May 2011 15:43:00 +0200, Ariusz napisał(a):
/.../
OKI czyli juĹź wiem, Ĺźe taki zapis w regulaminie jest! I pewnie jest on
zgodny z prawem.
Niestety nie zmienia to mojego poirytowania. Jakoś mam wrażenie,że jest
to szantaĹź.

Złe wrażenie.

Data: 2011-05-18 15:10:24
Autor: januszek
CYFRA+ szantaĹź?
Ariusz napisa?(a):

[...]

Niestety nie zmienia to mojego poirytowania. Jakoś mam wrażenie,że jest to szantaż.

Jak Kali wisiec kasa to dobrze ale jak Kalemu nie pozwolic wylaczyc
opcji bo on wisiec kasa to zle ;P

j.

ps. powinni Ci jeszcze odsetki kazac zaplacic zanim wylacza Ci te opcje ;P

Data: 2011-05-19 09:49:19
Autor: Ariusz
CYFRA+ szantaĹź?
W dniu 2011-05-18 17:10, januszek pisze:
Ariusz napisa?(a):

[...]

[...]

A coś ty się tak unosisz?- odsetki są ustawowe i mogą naliczyć w każdej chwili - jest to dość naturalna konsekwencja niepłacenia w terminie.
Nie dyskutuję z tym, że rachunki trzeba płacić. Ale nie poddałem tu do oceny moich intencji, a praktyk Cyfry+

Ariusz

Data: 2011-05-19 09:52:24
Autor: MZ
CYFRA+ szantaĹź?
W dniu 2011-05-19 09:49, Ariusz pisze:
Nie dyskutuję z tym, że rachunki trzeba płacić. Ale nie poddałem tu do
oceny moich intencji, a praktyk Cyfry+
Subiektywnie masz rację, że praktyka nieładna. Obiektywnie zgodziłeś się
na takie rozwiązanie podpisując umowę. Umowa C+ jest skonstruowana przez
ich prawników i ma zabezpieczać głównie interesy C+. Ty się zgodziłeś
podpisując i masz niewielkie pole do manewru.

--
MZ

Data: 2011-05-21 21:04:41
Autor: Tomy M.
CYFRA+ szantaż?
W dniu 2011-05-19 09:52, MZ pisze:
[...]

Umowa Cyfra+ w Polsce Prawa jeszcze nie stanowi.

Tomy M.

Data: 2011-05-22 08:52:08
Autor: spp
CYFRA+ szantaż?
W dniu 2011-05-21 21:04, Tomy M. pisze:

Umowa Cyfra+ w Polsce Prawa jeszcze nie stanowi.

Oczywiście, nawet wręcz przeciwnie - Prawo stanowi, że podpisanej umowy należy dotrzymać.

--
spp

Data: 2011-05-22 22:42:35
Autor: Tomy M.
CYFRA+ szantaż?
W dniu 2011-05-22 08:52, spp pisze:
W dniu 2011-05-21 21:04, Tomy M. pisze:

Umowa Cyfra+ w Polsce Prawa jeszcze nie stanowi.

Oczywiście, nawet wręcz przeciwnie - Prawo stanowi, że podpisanej umowy
należy dotrzymać.

Umowę to ja z Tobą mogę podpisać jakąkolwiek.
Na początek sprzedam Ci most Siekierkowski...

Tomy M.

Data: 2011-05-28 22:07:58
Autor: Gotfryd Smolik news
CYFRA+ szantaż?
On Sun, 22 May 2011, spp wrote:

[...]

  Ależ ma rację.
  Podpisać może.
  W rozumieniu "technicznie jest w stanie złożyć podpis".
  A to, czy będzie musiał dotrzymać warunków umowy, czy będzie *mógł*
dotrzymać tych warunków czy też będzie mu *wolno* ich dotrzymać,
tudzież czy ta umowa będzie ważna, to już sprawa na osobną dyskusję ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-05-29 07:51:08
Autor: spp
CYFRA+ szantaż?

[...]

Nie ma racji.

Podpisać może.

Może sobie podpisać ale ... nie ze mną. Aż taki nierozgarnięty nie jestem. ;)

W rozumieniu "technicznie jest w stanie złożyć podpis".

Ale 'technicznie' to ja swojego podpisu tam nie złożę.

A to, czy będzie musiał dotrzymać warunków umowy, czy będzie *mógł*
dotrzymać tych warunków czy też będzie mu *wolno* ich dotrzymać,
tudzież czy ta umowa będzie ważna, to już sprawa na osobną dyskusję ;)

No właśnie - czy papier z podpisem jednej strony jest umową? ;)

--
spp

Data: 2011-06-01 01:27:37
Autor: Gotfryd Smolik news
CYFRA+ szantaż?
On Sun, 29 May 2011, spp wrote:

W rozumieniu "technicznie jest w stanie złożyć podpis".

Ale 'technicznie' to ja swojego podpisu tam nie złożę.

  Pas! - racja.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-05-18 17:23:41
Autor: qwerty
CYFRA+ szantaĹź?
UĹźytkownik "Ariusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ir0id5$ai3$1@news.onet.pl...
OKI czyli juĹź wiem, Ĺźe taki zapis w regulaminie jest!
I pewnie jest on zgodny z prawem.
Niestety nie zmienia to mojego poirytowania. Jakoś mam wrażenie,że jest to szantaż.

To czego podpisywałeś taką umowę? Trzeba było iść do konkurencji jak Ci taki zapis nie podoba.
Wszyscy winni, tylko nie ty...

Data: 2011-05-18 17:59:19
Autor: Liwiusz
CYFRA+ szantaĹź?
W dniu 2011-05-18 17:23, qwerty pisze:
Użytkownik "Ariusz" napisał w wiadomości grup
OKI czyli juĹź wiem, Ĺźe taki zapis w regulaminie jest!
I pewnie jest on zgodny z prawem.
Niestety nie zmienia to mojego poirytowania. Jakoś mam wrażenie,że
jest to szantaĹź.

To czego podpisywałeś taką umowę? Trzeba było iść do konkurencji jak Ci
taki zapis nie podoba.
Wszyscy winni, tylko nie ty...

Niemniej jednak taki zapis jest bezsensowny.

--
Liwiusz

Data: 2011-05-19 01:11:56
Autor: Andrzej Lawa
CYFRA+ szantaż?
W dniu 18.05.2011 17:59, Liwiusz pisze:

To czego podpisywałeś taką umowę? Trzeba było iść do konkurencji jak Ci
taki zapis nie podoba.
Wszyscy winni, tylko nie ty...

Niemniej jednak taki zapis jest bezsensowny.

Dla normalnego, uczciwego człowieka? Owszem.

Dla złodziejskiej firmy? Jak najbardziej! Spóźniłeś się dwa dni z zapłatą? Parę groszy z tego będzie - ale jak jeszcze dopłacisz za wszystkie opcje, z których chciałeś zrezygnować: to jest już konkretna kasa!

Swoją szosą czy nie dałoby się powołać w tym przypadku na niezgodność z zasadami współżycia społecznego?

Tak czy inaczej doradzam rezygnację z usług kanciarzy z tak oszukańczymi zapisami w umowie.

Data: 2011-05-19 09:59:03
Autor: MZ
CYFRA+ szantaż?
W dniu 2011-05-19 01:11, Andrzej Lawa pisze:

Niemniej jednak taki zapis jest bezsensowny.

Dla normalnego, uczciwego człowieka? Owszem.

Ująłbym to inaczej: płacąc na bieżąco tego zapisu się nie zauważa.
Opóźniając płatność C+ zabezpiecza się w ten sposób. Widział co
podpisywał (albo przynajmniej powinien widzieć).

[...]

Zgadza się, każdy orze jak może. Zanim mi jak zwykle nawrzucasz
zaznaczam, że jestem klientem, nie pracownikiem w/w firmy:] Też taką
umowę podpisałem, ale nigdy nie miałem z tym punktem problemu. Inna
sprawa że korzystam tylko z promocji które same wygasają.

Swoją szosą czy nie dałoby się powołać w tym przypadku na niezgodność z
zasadami współżycia społecznego?

Bitwa o kilkadziesiąt złotych (póki co). Sprawa w sądzie? Potrwa, a
licznik będzie bił. Jeśli przegra, to koszty wyjdą znacznie większe.
IMHO lepiej zapłacić.

Tak czy inaczej doradzam rezygnację z usług kanciarzy z tak oszukańczymi
zapisami w umowie.
A kogo polecasz? Bo inne platformy nie są lepsze, do tego C+ ma
(subiektywnie) najszerszą ofertę programową i całkiem sensowne ceny.

--
MZ

Data: 2011-05-19 10:08:31
Autor: Andrzej Ława
CYFRA+ szantaż?
W dniu 19.05.2011 09:59, MZ pisze:

Dla normalnego, uczciwego człowieka? Owszem.

Ująłbym to inaczej: płacąc na bieżąco tego zapisu się nie zauważa.

Errae humanum est - i błąd może powstać nie tylko u abonenta, ale np. w
księgowości syfry czy w którymś z banków.

[ciach]

[...]

I jak najszybciej kończyć umowę.

[...]

Taką, która nie ma tak bandyckich zapisów.

Jaką konkretnie? Nie wiem - dla mnie TV to strata pieniędzy i czasu.

Data: 2011-05-19 10:35:50
Autor: MZ
CYFRA+ szantaż?
W dniu 2011-05-19 10:08, Andrzej Ława pisze:

Taką, która nie ma tak bandyckich zapisów.
Wszystkie mają. Tyle że wychodzi to dopiero w momencie właśnie takim jak
ten. Poszukałem dla dwóch wiodących :> i znalazłem takie cuś:

http://n.pl/fileadmin/pdf/Regulamin_swiadczenia_slug_obowiazujacy_od_1.04.2011.pdf
-  3 miesięczny okres wypowiedzenia (w praktyce często 4 miesięczny)
jeśli wypowiada abonent, Neovision może przestać świadczyć usługi w
każdym momencie, do tego kary kary kary za wszystko, kaucja

Jeśli chodzi o zmiany w ofercie, to w regulaminie jest tylko jasno
napisane, że włączyć można nie mając żadnych zaległości.

Rozdział VI. Zmiany Pakietów i Opcji Dodatkowych
1. Na wniosek Abonenta, ITI Neovision może wyłączyć Pakiet/Pakiety
wybrany/wybrane przez Abonenta, z zastrzeżeniem, iż liczba Pakietów,
które po wyłączeniu pozostaną aktywne, będzie zgodna
z zapisami Cennika, Cenników Promocyjnych, Warunków Promocji
bądź Szczegółowych Warunków.
2. Zmiana, o której mowa w ust. 1 niniejszego Rozdziału, może być
dokonana po złożeniu przez Abonenta wniosku o wyłączenie Pakietu/
Pakietów telefonicznie pod aktualnym numerem telefonu
Biura Obsługi Klienta ITI Neovision, listownie, faksem, bądź przy
wykorzystaniu innych środków komunikacji udostępnionych przez
ITI Neovision. ITI Neovision wyłączy Pakiet/Pakiety z końcem Okresu
rozliczeniowego, w którym Abonent złoży wniosek o wyłączenie
Pakietu/Pakietów, z zastrzeżeniem odrębnych postanowień Warunków
Promocji, Cenników Promocyjnych bądź Szczegółowych
Warunków.
3. Abonent, który nie zalega z Opłatami, w każdym czasie może
zamówić Pakiet/Pakiety składając wniosek o włączenie Pakietu/
Pakietów telefonicznie pod aktualnym numerem telefonu
Biura Obsługi Klienta ITI Neovision bądź przy wykorzystaniu innych
środków komunikacji udostępnionych przez ITI Neovision

Kolejna platforma, podobnie:

http://www.cyfrowypolsat.pl/regulamin_swiadczenia_uslug_cp_01-11-2009_04a.pdf

Taki sam zapis jak w C+

"Rozdział 7.
Zmiana zakresu usług
§ 12
1. Abonent, który nie ma żadnych zaległości płatniczych, może złożyć
wniosek o zmianę (rozszerzenie bądź zmniejszenie) zakresu świadczonych
Usług, o ile Umowa bądź Promocyjne Warunki Umowy nie stanowią inaczej."

Do tego tak samo kary zabezpieczone kaucją.

Jak więc widać umowa C+ jakoś specjalnie nie odbiega od standardu. Inna
sprawa, że może trzeba zmienić standard.

--
MZ

Data: 2011-05-19 10:39:11
Autor: Andrzej Ława
CYFRA+ szantaż?
W dniu 19.05.2011 10:35, MZ pisze:

Do tego tak samo kary zabezpieczone kaucją.

Jak więc widać umowa C+ jakoś specjalnie nie odbiega od standardu. Inna
sprawa, że może trzeba zmienić standard.

Pięknie. Kto teoretycznie powinien ich pilnować? KRRiTV?

Data: 2011-05-19 10:51:58
Autor: MZ
CYFRA+ szantaż?
W dniu 2011-05-19 10:39, Andrzej Ława pisze:

Pięknie. Kto teoretycznie powinien ich pilnować? KRRiTV?
Zapewne. Tylko jakoś tego nie widać.

Jako ciekawostkę po przeczytaniu wszystkich umów jednak C+ najbardziej
liberalnie podchodzi do kwestii sprzętu, nie paruje kart z dekoderami i
dopuszcza używanie własnych dekoderów (jest na to paragraf mówiący że
nie ponosi wtedy odpowiedzialności za wadliwe działanie i brak
możliwości odbioru programu, ale na tym koniec). U pozostałych użycie
własnego sprzętu czy nawet sprzętu innego abonenta grozi sankcjami,
pomijając że jest to nietrywialne (karty parowane z dekoderami). Więc
zakładając, że mam pakiet full i idę na "wspólny mecz" do kolegi który
nie ma np. Canal+ SportHD ale ma 80" TV :), to mogę wziąć swoją kartę,
włożyć do jego dekodera i możemy ten mecz obejrzeć i to w zasadzie
legalnie. Już pomijam, że tylko C+ ma w ofercie Canal+.

--
MZ

Data: 2011-05-20 10:41:41
Autor: Kamil
CYFRA+ szantaż?
Dnia Thu, 19 May 2011 09:59:03 +0200, MZ napisał(a):

Ująłbym to inaczej: płacąc na bieżąco tego zapisu się nie zauważa.

No tak.
Ale różne sa koleje życiowe.
Załóżmy że w wyniku wypadku stracił sporo zdrowia nasz abonent tej C+.
Skutkiem wypadku, była utrata pracy i stałego dochodu.
Nasz abonent chce przestać korzystać z "OPCJI" i wywiązać się tylko z
podstawowej umowy. Nawet jeżeli wyłączenie tej "opcji" to będzie jakaś tam
"kara umowna".
I teraz co, w sytuacji kiedy nasz abonent nie ma dochodów, chce zmniejszyć
narastanie długu poprzez likwidacji "opcji", to C+ mu to uniemożliwia?
Przecież to DEBILIZM!!!!!

Opóźniając płatność C+ zabezpiecza się w ten sposób.

Karkołomna i zupełnie pozbawiona logiki teza.
W jaki sposób zabezpiecza się C+???
Że abonent nie będzie mógł zapłacić następnych rachunków, a przez DEBILNY
zapis dostawca mu to uniemożliwia?

Do abonenta:
- taki zapis jest....aspołeczny, narażający klienta na fatalne skutki
finansowe. Ja bym pokorespondował z UKE oraz UOKiK czy taki zapis jest
zgodny z prawem.
Moim zdaniem - nie jest to zapis ani logiczny, ani zabezpieczający żadną ze
stron, a już na pewno abonenta.

Data: 2011-05-20 08:46:32
Autor: januszek
CYFRA+ szantaĹź?
Kamil napisa?(a):

I teraz co, w sytuacji kiedy nasz abonent nie ma dochodów, chce zmniejszyć
narastanie długu poprzez likwidacji "opcji", to C+ mu to uniemożliwia?

A nie moze calej umowy wypowiedziec?

j.

Data: 2011-05-20 10:52:39
Autor: qwerty
CYFRA+ szantaż?
Użytkownik "Kamil"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1ly2ab91ii1hx.ms3w4ijh6xob.dlg@40tude.net...
[...]

Tak, c+ jest zły...
Chyba jako jedyna platforma w czasie powodzi anulowała / wstrzymała opłaty abo za swoją platformę.
Straciłem pracę i nie mogę zapłacić za czynsz, energię elektryczną, gaz, wodę itp. Przecież to hieny! Teraz nie mam za co wypić, bo komornika przysyłają!

Data: 2011-05-20 11:08:08
Autor: Kamil
CYFRA+ szantaż?
Dnia Fri, 20 May 2011 10:52:39 +0200, qwerty napisał(a):

[...]

ty to napisałeś.

Chyba jako jedyna platforma w czasie powodzi anulowała / wstrzymała opłaty abo za swoją platformę.

I co to ma do rzeczy?
A Jurek Owsiak znowu zorganizuje WOŚP.  ;P

Straciłem pracę i nie mogę zapłacić za czynsz,

No to wyprowadź się z miejsca zamieszkania i wypowiedz umowę najmu (bo per
analogia takie coś chce zrobić nasz abonent).

energię elektryczną,

Wypowiedz umowę o sprzedaż energii, albo zmień taryfę na tańszą.

gaz, wodę itp.

To samo - wypowiedz umowę, albo zmień taryfy obowiązujące dla tych mediów.

Teraz nie mam za co wypić,

Ciulosz jak z nut. Nikt trzeźwy by nie napisał posta o takiej treści, jak
ty to zrobiłeś :)
Wcześnie rozpocząłeś weekendówkę :) No chyba że walisz na okrągło i nonstop
jesteś na bani - co wynikać może z treści twojego postu :)

Data: 2011-05-20 11:14:39
Autor: qwerty
CYFRA+ szantaż?
Użytkownik "Kamil"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:whfc9ag3ulnz.1c2h45f0k9jjv.dlg@40tude.net...
Tak, c+ jest zły...

ty to napisałeś.

Nie wyczułeś ironii.

> [...]

> gaz, wodę itp.

To samo - wypowiedz umowę, albo zmień taryfy obowiązujące dla tych mediów.

Ale chcę dalej korzystać - tak jak autor wątku. Nie mogę zmienić taryfy, bo mam dług

Teraz nie mam za co wypić,

Ciulosz jak z nut. Nikt trzeźwy by nie napisał posta o takiej treści, jak
ty to zrobiłeś :)

Przedstawiłem stereotyp.

Wcześnie rozpocząłeś weekendówkę :) No chyba że walisz na okrągło i nonstop
jesteś na bani - co wynikać może z treści twojego postu :)

Dla twojej wiadomości: w ogóle nie piję (nawet na święta).

Data: 2011-05-20 11:32:00
Autor: Kamil
CYFRA+ szantaż?
Dnia Fri, 20 May 2011 11:14:39 +0200, qwerty napisał(a):

Tak, c+ jest zły...

ty to napisałeś.

Nie wyczułeś ironii.

Ależ to ty nie zrozumiałeś mojej riposty :)

[...]

Nie tak jak autor wątku.
Autor wątku właśnie chce OGRANICZYĆ zakres usługi, przez co zmniejszyć
koszty, by móc je regulować dostawcy.

Nie mogę zmienić taryfy, bo mam dług

I właśnie w przypadku tego chorego zapisu, spirala długu będzie się
nakręcać. Z jakim skutkiem?  :)
I każdy normalny dostawca mediów - woli mieć stałego abonenta mediów,
płacącego - niż takiego który "na papierze jest TOP-Klient" który nie płaci
i nie ma z czego zapłacić.
Takie działanie to na szkodę ...własnej firmy jest przecież.

Teraz nie mam za co wypić,

Ciulosz jak z nut. Nikt trzeźwy by nie napisał posta o takiej treści, jak
ty to zrobiłeś :)

Przedstawiłem stereotyp.

Pierniczysz czesiek.
Nie dałeś żadnego PORÓWNYWALNEGO przykładu - przecież wytknąłem ci je i
wskazałem rozwiązania. Ale nie poradzę już nic na to że tego nie rozumiesz.
Poproś panią w przedszkolu jutro - może ci to wytłumaczy.

Wcześnie rozpocząłeś weekendówkę :) No chyba że walisz na okrągło i nonstop
jesteś na bani - co wynikać może z treści twojego postu :)

Dla twojej wiadomości: w ogóle nie piję (nawet na święta).

Nie wiem jak można pić na święta.
Zrozumiałbym że pije się "w święta", ale na.... heheh :)
Chcesz o tym porozmawiać?   :)

Data: 2011-05-20 14:04:11
Autor: Gotfryd Smolik news
CYFRA+ szantaż?
On Fri, 20 May 2011, Kamil wrote:

I teraz co, w sytuacji kiedy nasz abonent nie ma dochodów, chce zmniejszyć
narastanie długu poprzez likwidacji "opcji", to C+ mu to uniemożliwia?
Przecież to DEBILIZM!!!!!

  Już "januszek" napisał - ale może warto zaakcentować przyczynę:
skoro klient ma i tak kłopoty, to może lepiej nie ryzykować,
że długi z powodu "umowy podstawowej" i tak się pojawią,
bez względu na "opcje".
  Jak decyduje się na "dług z opcjami", to widać ocenia że spłaci.
  Jak liczy na to, że bez opcji spłaci, to... trzeba by sprawdzić
jaka jest średnia społeczna z liczenia ;)
  Lepiej niech więc wypowie całość.
  Dla dostawcy lepiej.

Karkołomna i zupełnie pozbawiona logiki teza.
W jaki sposób zabezpiecza się C+???
Że abonent nie będzie mógł zapłacić następnych rachunków

  Nie, że przestanie korzystać w ogóle, więc:
- aktualny interes jest zabezpieczony z naddatkiem karą umowną
- a nie pojawią się świadczenia, z których skorzystał lecz nie zapłacił.

Do abonenta:
- taki zapis jest....aspołeczny

  Głównie przy założeniu, że dostawę sygnału wizyjnego traktujemy
tak jak dostawę wody, jako rzecz potrzebną do życia :D

Moim zdaniem - nie jest to zapis ani logiczny, ani zabezpieczający żadną ze
stron, a już na pewno abonenta.

  Oczywiście.
  Zabezpiecza dostawcę przed doprowadzeniem do sytuacji że dostarcza,
dostarcza, a zapłaty nie widać.
  Dla abonenta niewątpliwie korzyści z tego nie ma.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-05-20 14:47:29
Autor: Kamil
CYFRA+ szantaż?
Dnia Fri, 20 May 2011 14:04:11 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

  Zabezpiecza dostawcę przed doprowadzeniem do sytuacji że dostarcza,
dostarcza, a zapłaty nie widać.

Przecież jak korzystał, to zapłacić musi - tak?
Teraz dostawca zabrania mu "przestać korzystać z opcji".
Zabrania dopóki będzie miał zaległość.

Data: 2011-05-20 14:51:04
Autor: Kamil
CYFRA+ szantaż?
Dnia Fri, 20 May 2011 14:47:29 +0200, Kamil napisał(a):

[...]

I to napędzi się błędne koło z którego nie sposób będzie się wyrwać.
Nie może wypowiedzieć "opcji", bo ma zadłużenie, więc rachunki są wysokie,
których ZNOWU i NADAL nie będzie mógł zapłacić abonent, więc nie będzie
mógł zrezygnować z "opcji".... i tak dalej i tak dalej :)

O ironio - więc zamiast mieć klienta który BĘDZIE płacił za tańszą usługę,
nie chcą mieć w ogóle klienta :)
Strzał w stopę.
To faktycznie - wypowiedziałbym całą umowę i niech spi...ają na drzewo :)

Data: 2011-05-19 09:52:24
Autor: Ariusz
CYFRA+ szantaĹź?
[...]

IdĹş i ty do konkurencji...
Gdzie ja napisałem, że mi się nie podoba po 1. dałem pod wątpliwość, że taki jest - ale to już się wyjaśniło, po 2. moim zdaniem ten zapis służy do szantażowania. Masz inne zdanie napisz, bo widzę, że coś cię gryzie

Ariusz

Data: 2011-05-18 21:15:40
Autor: Robert Tomasik
CYFRA+ szantaĹź?
Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ir0g0p$14f$1news.onet.pl...
[...]

Moim zdaniem nie ma racji. regulamin, regulaminem, a wypowiedziweć umowę zawsze im może. Tyle, ze ja bym to pisemnie robił.

Data: 2011-05-18 22:32:38
Autor: MZ
CYFRA+ szantaĹź?
W dniu 2011-05-18 21:15, Robert Tomasik pisze:

Moim zdaniem nie ma racji. regulamin, regulaminem, a wypowiedziweć umowę
zawsze im może. Tyle, ze ja bym to pisemnie robił.

On nie chce wypowiadać umowy tylko zrezygnować z opcji. Wypowiedzieć
umowę może, na to jest inny paragraf z karami umownymi za niedotrzymanie
okresu minimalnego. Bardzo nieopłacalnymi.

--
MZ

Data: 2011-05-18 22:47:47
Autor: Robert Tomasik
CYFRA+ szantaĹź?
Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ir1ad5$a8u$1news.onet.pl...
[...]

On wypowiada umowę skąłdajac im inną ofertę, którą mogą przyjąć, lub odrzucić.

Data: 2011-05-19 08:32:03
Autor: MZ
CYFRA+ szantaĹź?
W dniu 2011-05-18 22:47, Robert Tomasik pisze:

[...]

ROTFL. Sorry, ale nie masz pojęcia o czym piszesz.

--
MZ

Data: 2011-05-19 16:14:33
Autor: Robert Tomasik
CYFRA+ szantaĹź?
Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ir2dh3$3oi$2news.onet.pl...
[...]

Piszę o umowie cywilnoprawnej. To co ja piszę zawsze mu wolno i nie da się tego ograniczyć. Co najwyżej mogą sobie zagwarantować jakieś kary umowne i się okaże to nieopłacalne. Natomiast wmawianie komukowliek, ze tak się nie da jest po prostu jego oszukiwaniem.

Data: 2011-05-20 11:18:22
Autor: Gotfryd Smolik news
CYFRA+ szantaĹź?
On Wed, 18 May 2011, Robert Tomasik wrote:

On wypowiada umowę skąłdajac im inną ofertę, którą mogą przyjąć, lub odrzucić.

  Wypowiedzenie umowy a złożenie oferty zmiany istniejącej umowy
to dwie różne rzeczy.
  W omawianym przypadku, biorąc pod uwagę niechęć jednej ze stron,
rozłączne. Czyli najpierw zapłaci kary umowne za wypowiedzenie
jednej umowy, a potem byc może przyjmą jego ofertę i zawrą
nową umowę.

  Kierujesz w stronę absurdalnej wersji, jakoby wolno było
(jednostronnie) wypowiedzieć *cześć* umowy bez uprzednich uzgodnień.
  Każdy by tak chciał, wypowiadał by tę część z której wynika
jego obowiązek zapłaty, zachowując resztę wg której należy
mu się świadczenie :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-05-18 14:39:20
Autor: MZ
CYFRA+ szantaĹź?
W dniu 2011-05-18 14:21, Ariusz pisze:
Właśnie dzwoniłem do Cyfry chciałem odłączyć usługę HBO - owszem mam
nieuregulowany ostatni rachunek i oczywiście go zapłacę.

Sprawdź co masz w regulaminie. Co do HBO to nie od dziś wiadomo, że
łatwiej włączyć (regularnie dzwonią naciągając na siłę na tę opcję) a z
wyłączeniem już jest problem.

--
MZ

Data: 2011-05-22 12:48:17
Autor: mauser50
CYFRA+ szantaĹź?
W dniu 2011-05-18 14:39, MZ pisze:
[...]

Najpierw powołaj się na par.15 aktualnego regulaminu Cyfry+ i zażądaj przesłania pisemnego stenogramu z rozmowy telefonicznej, w ktĂłrej odmĂłwiono tobie jako abonentowi wyłączenia usługi HBO i jednocześnie złóż  reklamację na taki sposĂłb działania operatora infolinii. Powinno pomĂłc.

CYFRA+ szantaĹź?