CZAS MIERNOT I KREATUR

Data: 2012-08-04 22:11:06
Autor: Observatore
CZAS MIERNOT I KREATUR
http://niezalezna.pl/31628-czas-miernot-i-kreatur

* Wielka afera korupcyjna w konsulacie w Łucku, dzieci z Kresów bez wakacji w Polsce, padaj±ce gazety na Wschodzie, bulwersuj±ce lekceważenie Powstania Warszawskiego - ujawniane przez nas w ostatnich dniach fakty pokazuj± skalę upadku polskiej dyplomacji za czasów Radosława Sikorskiego. To staczanie się rozpoczęło się od rezygnacji z niepodległo¶ciowej polityki prezydenta Lecha Kaczyńskiego.

*W Polsce dzisiejszej można rozstrzeliwać nie tylko jednostki ludzkie, lecz razem z ludĽmi reprezentowane przez nich idee* - pisał w 1937 r. Włodzimierz B±czkowski. Redaktor naczelny wspieranego przez MSZ *Biuletynu Polsko-Ukraińskiego* miał na my¶li ¶mierć Tadeusza Hołówki, lidera prometeistów, orędownika współpracy z narodami pragn±cymi uwolnić się od sowieckiej dominacji, zastrzelonego w 1931 r. Stwierdzał on, że - szczególnie po ¶mierci marszałka Piłsudskiego - wielu dawnych współpracowników Hołówki zaczęło rezygnować z tych ideałów *ze względów karierowych*. W dyplomacji nastał czas *miernot, wychowanków ducha zaborów, kreatur *galicyjskich*, moskiewskich, człowieczków ze szkoły hakaty, pomniejszycieli Rzeczypospolitej*.

Gorzkie słowa B±czkowskiego były może trochę krzywdz±ce dla ówczesnej polskiej dyplomacji, która lepiej lub gorzej, ale jednak broniła polskiej niepodległo¶ci i honoru. Idealnie pasuj± za to do czasów Radosława Sikorskiego.

Koledzy ze studiów Siergieja Ławrowa

Siły dawnych układów w dyplomacji dowodzi fakt, że nawet po zwycięstwie PiS-u w 2005 r. Jarosław Kaczyński zdecydował, iż nie rozpocznie rz±dów od radykalnych zmian w MSZ, by nie prowokować od razu FURJACKIEGO ataku mediów. Przez ponad pół roku szefem MSZ w rz±dzie Kazimierza Marcinkiewicza był akceptowalny dla salonu Stefan Meller....*

Data: 2012-08-05 00:28:22
Autor: Marek Czaplicki
CZAS MIERNOT I KREATUR
 Observatore pisze na pl.soc.polityka  w dniu niedziela 05 sierpieĹ„ 2012 00:11:

Siły dawnych układów w dyplomacji dowodzi fakt, że nawet po zwycięstwie
PiS-u w 2005 r. Jarosław Kaczyński zdecydował, iż nie rozpocznie rządów od
radykalnych zmian w MSZ, by nie prowokować od razu FURJACKIEGO ataku
mediĂłw.

Przez ponad pół roku szefem MSZ w rządzie Kazimierza Marcinkiewicza był
akceptowalny dla salonu Stefan Meller....*

No popatrz. Jarosław Kaczyński ustalał personalia w nie swoim rządzie. Tylny fotel. Na tym przejechał się jak mu tam Krzaklewski?

Data: 2012-08-04 22:38:50
Autor: Observatore
CZAS MIERNOT I KREATUR
Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]

> No popatrz. Jarosław Kaczyński ustalał personalia w nie swoim rządzie. Tyln
y fotel. Na tym przejechał się jak mu tam Krzaklewski?

Jaroslaw Kaczynski jest LIDEREM partii ktora wygrala wowczas wybory, wiec to m.innymi ON decydowal o skladzie rzadu. Czegos nie rozumiemy?

KTO ustalal sklad rzadu kiedy wygral Tusk? To zdajsie rowniez on
zaproponowalu kandydature Komoruskiego na prezydenta? --

Data: 2012-08-05 00:45:02
Autor: Marek Czaplicki
CZAS MIERNOT I KREATUR
 Observatore pisze na pl.soc.polityka  w dniu niedziela 05 sierpieĹ„ 2012 00:38:

Jaroslaw Kaczynski jest LIDEREM partii ktora wygrala wowczas wybory, wiec
to m.innymi ON decydowal o skladzie rzadu. Czegos nie rozumiemy?

Nie rozumiem. Oczywiście że nie rozumiem faceta który mówi najpierw że nie będzie premierem jak jego brat będzie prezydentem, potem "desygnuje" na premiera marionetkę, boi się jakiegoś mitycznego układu i mediów by na koniec raz odwoływać i znowu powoływać vice-premiera. Wiesz, jestem prosty człowiek i jak w robocie dojdziemy do zgody nad rysunkami, to potem się tego trzymamy bo inaczej wyjdzie kicha. Przywołałem przykład pana Krzaklewskiego który też chciał być super-premierem bo miał chętkę na prezydenturę i się na tym przejechał. Polacy po prostu nie lubią tchórzy chcących wyciągać kasztany z ognia nie swoimi rękami.

Data: 2012-08-05 08:56:08
Autor: Bogdan Idzikowski
CZAS MIERNOT I KREATUR

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jvk7m6$rgp$1node1.news.atman.pl...
[...]

Stefan Meller sam odszedł. Nie zgadzał się na parweniuszy w rządzie. 28 kwietnia 2006 podał się do dymisji, odmawiając udziału w gabinecie z udziałem Andrzeja Leppera.

Data: 2012-08-05 10:11:44
Autor: Marek Czaplicki
CZAS MIERNOT I KREATUR
Bogdan Idzikowski pisze na pl.soc.polityka  w dniu niedziela 05 sierpieĹ„ 2012 08:56:

Stefan Meller sam odszedł. Nie zgadzał się na parweniuszy w rządzie. 28
kwietnia 2006 podał się do dymisji, odmawiając udziału w gabinecie z
udziałem Andrzeja Leppera.

Chodzi o to ĹĽe:

[...]

Wychodzi więc na to, że premier Marcinkiewicz czuł za plecami cały czas "oddech" Kaczyńskiego. :)

CZAS MIERNOT I KREATUR