CZK - kantor czy bankomat

Data: 2013-01-23 09:54:39
Autor: Budzik
CZK - kantor czy bankomat
Potrzebuję kupić czeskie korony za około 2.000 PLN. Co wyjdzie korzystniej - kupić w kantorze w Polsce czy wypłacić kartąz bankomatu w Czechach?

--
Pozdrawia... Budzik
"Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

Data: 2013-01-23 11:21:51
Autor: Maruda
CZK - kantor czy bankomat
W dniu 2013-01-23 10:54, Budzik pisze:
Potrzebuję kupić czeskie korony za około 2.000 PLN. Co wyjdzie korzystniej
- kupić w kantorze w Polsce czy wypłacić kartąz bankomatu w Czechach?

Kantor. Tylko nie przy samej granicy.
Chyba, że są jakieś "chyba, ze", np. że dopiero tam dowiesz się czy i ile potrzebujesz.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda

Data: 2013-01-23 11:29:03
Autor: Q
CZK - kantor czy bankomat
Kantor. Tylko nie przy samej granicy.
Chyba, że są jakieś "chyba, ze", np. że dopiero tam dowiesz się czy i ile potrzebujesz.

Przypomnialo mi sie, ze jak bylem na Wegrzech,
to ciut korzystniej bylo tam wymienic PLN na HUF
niz zrobic to w Polsce.

Data: 2013-01-23 11:27:28
Autor: Q
CZK - kantor czy bankomat
Potrzebuję kupić czeskie korony za około 2.000 PLN. Co wyjdzie korzystniej
- kupić w kantorze w Polsce czy wypłacić kartąz bankomatu w Czechach?

Zalezy jaka karta / jaki bank.

Taki np. getinonline mial / ma kursy gorsze od kantoru, ktory mam "za rogiem",
ze nie wspomne o 2% prowizji (min. 10zl).

Rozumiem, ze masz jakas (jaka?) karte w PLN,
czyli czeka Ciebie podwojne przewalutowanie
+ ew. prowizja / oplata stala.
Policz co wyjdzie lepiej, ale IMHO bedzie to "zwykly" kantor.

Data: 2013-01-23 11:58:45
Autor: Matt
CZK - kantor czy bankomat
On Wed, 23 Jan 2013 10:54:39 +0100, Budzik  <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

Potrzebuję kupić czeskie korony za około 2.000 PLN. Co wyjdzie  korzystniej
- kupić w kantorze w Polsce czy wypłacić kartąz bankomatu w Czechach?

Alior Kantor USD (lub dowolna inna karta Aliora w USD). Dolary kupujesz w  kantorze internetowym a przeliczenie CZK->USD po kursie Mastercard, bez  prowizji banku.

Matt

Data: 2013-01-23 13:54:53
Autor: Budzik
CZK - kantor czy bankomat
Osobnik posiadający mail matt@matt.ms napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

I to wyjdzie taniej niż kupić od razu w Poznaniu?
Bo jak różnica miałaby był rzedu 50-100 zł w jedną czy drugą stronęto jadę do kantoru i nie będę  się bawił. :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

Data: 2013-01-23 22:20:34
Autor: Q
CZK - kantor czy bankomat
[...]

Z ciekawosci Cie wyrecze i prosze o uwagi czy nie walnalem sie:

636.58 USD kupisz w Alior Kantor za 2000.01 PLN
Kurs MC: 1 USD = 19.222 CZK
636.58*19.222=12236.34 CZK
Kurs 1 CZK: 2000.01/12236.34=0.16345 PLN

Teraz jakby to bylo w kantorze:

Biore sredni kurs sprzedarzy z: http://kantory.pl/kursy/
0.1656
2000.01/0.1656=12077.36 CZK
czyli o 158.98 CZK mniej niz z "podwojnym przewalutowaniem" (kantor alior + mc).
(158.98*0.1656=26.33 PLN)

IMHO nie warto.

Data: 2013-01-24 16:57:56
Autor: Matt
CZK - kantor czy bankomat
On Wed, 23 Jan 2013 14:54:53 +0100, Budzik  <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

Bo jak różnica miałaby był rzedu 50-100 zł w jedną czy drugą stronęto  jadę do kantoru i nie będę  się bawił. :)

Ja się bardzo cieszę, że ciągle są osoby, którym się chce pojechać do  miasta i zapłacić 50-100 zł więcej za jedną transakcję, czy "tylko" 26 zł  jak wyliczył Q. Ja wolę załatwić temat nie ruszając się sprzed komputera i  mieć to samo 26 zł taniej a dzięki wam mam taką możliwość :)

Matt

Data: 2013-01-30 07:18:04
Autor: Michal Tyrala
CZK - kantor czy bankomat
On Thu, 24 Jan 2013 16:57:56 +0100, Matt wrote:
> [...]

 Ja się bardzo cieszę, że ciągle są osoby, którym się chce pojechać do   miasta i zapłacić 50-100 zł więcej za jedną transakcję, czy "tylko" 26 zł   jak wyliczył Q. Ja wolę załatwić temat nie ruszając się sprzed komputera i   mieć to samo 26 zł taniej a dzięki wam mam taką możliwość :)

Budzik pytal co lepsze: kantor czy bankomat, co sugeruje, ze potrzebuje
fizycznej gotowki. To się chyba nie da zorganizować tłamsząc kota na
kanapie, czy ja czegoś nie wiem?

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2013-01-30 10:17:49
Autor: Matt
CZK - kantor czy bankomat
On Wed, 30 Jan 2013 08:18:04 +0100, Michal Tyrala <wiesiu@bdm.com.pl>  wrote:

> [...]

Budzik pytal co lepsze: kantor czy bankomat, co sugeruje, ze potrzebuje
fizycznej gotowki. To się chyba nie da zorganizować tłamsząc kota na

Jadąc samochodem do Czech lub lecąc samolotem czas potrzebny na  znalezienie bankomatu po drodze jest znikomy, w kazdym małym miasteczku  jest jakiś bankomat przy głównej drodze, o bankomatach na lotniskach nie  wspominając. Natomiast do kantoru w Polsce trzeba dodatkowo się wybrać,  spalić trochę paliwa, pojechać w godzinach pracy kantoru itd. Owszem,  niektórzy mogą mieć jakiś kantor codziennie po drodze, ale inni tak nie  mają. Dla mnie zakup waluty przez net jest nie tylko tańszy ale też o  wiele wygodniejszy. A Budzika absolutnie nie nakłaniam do takich sposobów,  może ma kantor 100 m od swojego klienta/biura i dla jednorazowej akcji  zakupu mniej czasu straci na zakup w kantorze niż na zakup przez sieć a  ten czas jest dla niego wart więcej niż 50-100 zł.

Matt

Data: 2013-01-30 10:52:46
Autor: Q
CZK - kantor czy bankomat
może ma kantor 100 m od swojego klienta/biura i dla jednorazowej akcji zakupu mniej czasu straci na zakup w kantorze niż na zakup przez sieć a ten czas jest dla niego wart więcej niż 50-100 zł.

....i moze mu sie spiesz, itd.
Dokladnie - zadal konkretne pytanie,
wiec po cholere na sile go uszczesliwiac ;).

Tak czy siak osobiscie wybralbym bankowy kantor + karte
i to nie dlatego, ze "srednio" wyjdzie 26zl mniej.
Tu uwaga: moglem wziac kurs max oraz min i pokazac widelki -
- pewnie moglaby zajsc sytuacja, gdzie zwykly kantor wyszedlby taniej.

Moze jednak nie bede potrzebowal calej gotowki
i latwiej bedzie mi wymienic kase z powrotem na PLN,
moze tez okazac sie, ze bedzie potrzebowal wiecej waluty.
Po prostu opcja z karta jest bardziej elastyczna.

Data: 2013-01-24 08:28:57
Autor: Q
CZK - kantor czy bankomat
Alior Kantor USD (lub dowolna inna karta Aliora w USD). Dolary kupujesz w
kantorze internetowym a przeliczenie CZK->USD po kursie Mastercard, bez
prowizji banku.

Dlaczego akurat USD (a nie EUR)?
Nie byloby potem podobnie?
- tzn. kupujesz EUR w alior kantor i potem przeliczenie MC z CZK/EUR?

CZK - kantor czy bankomat