CZY MOGĘ PODAĆ IMIĘ I NAZWISKO OSZUSTA

Data: 2009-12-03 19:51:01
Autor: Leszek
CZY MOGĘ PODAĆ IMIĘ I NAZWISKO OSZUSTA
Witam, czy na USENET, w pewnym dziale mogę podać imię i nazwisko oszusta,
który mnie oszukał? Oszukał również policję.Chcę ostrzec innych kolegów
hobbystów przed tym oszustem.Sprawa jest w prokuraturze.
Dziękuję.Pozdrawiam.

Data: 2009-12-03 11:58:28
Autor: przypadek
On 3 Gru, 20:51, "Leszek " <sp1mvd.SKA...@gazeta.pl> wrote:
Witam, czy na USENET, w pewnym dziale mogę podać imię i nazwisko oszusta,
który mnie oszukał? Oszukał również policję.Chcę ostrzec innych kolegów
hobbystów przed tym oszustem.Sprawa jest w prokuraturze.

Bezpieczniej będzie poczekać do uprawomocnienia się wyroku.

Data: 2009-12-03 15:25:59
Autor: witek
Leszek wrote:
[...]

O ile jest oszustem, a nie tylko tak ci sie wydaje.
Czyli najlepiej wtedy kiedy bedziesz mail takie stiwerdzenie na papierze, najlepiej wydane przez sąd.

Data: 2009-12-03 20:59:53
Autor: kuba
Leszek pisze:
Witam, czy na USENET, w pewnym dziale mogę podać imię i nazwisko oszusta,
który mnie oszukał? Oszukał również policję.Chcę ostrzec innych kolegów
hobbystów przed tym oszustem.Sprawa jest w prokuraturze.

Możesz. Jednak jeśli zarzut się nie potwierdzi, to możesz mieć kłopoty. Uważaj również na formę podniesionego zarzutu. Czasami nawet jeśli sam zarzut jest prawdziwy, i tak można naruszyć czyjeś dobra osobiste ze względu na na formę. Oszustwo jest zdefiniowane w art. 286 Kodeksu karnego. Nie musisz się tej definicji ściśle trzymać, możesz wziąć także pod uwagę słownikowe, naturalne znaczenie tego słowa.

W aspekcie karnym zagadnienia (zniesławienie) istotne jest też, że działasz w obronie usprawiedliwionego interesu - chcesz ostrzec innych ludzi.

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-12-04 08:32:01
Autor: Leszek
kuba <pan_dziendobry@o2.pl> napisał(a):
Leszek pisze:
> [...]

W aspekcie karnym zagadnienia (zniesławienie) istotne jest też, że działasz w obronie usprawiedliwionego interesu - chcesz ostrzec innych ludzi.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

 Nadmienie jeszcze ze jestem krotkofalowcem.
Nasze dane sa widoczne na calym swiecie.
Widoczni jestesmy-zlokalizowani na mapach.
Dane oszusta podalem w naszym dziale krotkofalarskim
Gosciu byl przesluchany na policji i przyznal sie do niezaplacenia
Obiecal ze tego samego dnia zaplaci
Oszukal policjanta bo nie zaplacil
Policja oddala sprawe do Prokuratury

Wiec chyba moge powiedziec smialo-  oszust

ok dzieki i pozdrawiam wszystkich- amatorskie 73" SP1MVD

Data: 2009-12-04 17:31:55
Autor: Marcin Debowski
On 2009-12-04, Leszek <sp1mvd.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:
[...]

Z tego co napisałeś nie. Oszust to ktoś kto działał w ZAMIARZE niezapłacenia. Jesli mu się tego zamiaru nie udowodni to może być nieciekawie.

--
Marcin

Data: 2009-12-03 21:39:15
Autor: robert1
[...]

samo imie i nazwisko moze sie powtarzac i nie identyfikuje jednoznacznie człowieka, wskazane jest jego zdjęcie, pesel, adres zameldowania itp...

Data: 2009-12-04 02:02:53
Autor: Piotr Zawiły
CZY MOGĘPODAĆIMIĘ I NAZWISKO OSZUSTA

(...)
samo imie i nazwisko moze sie powtarzac i nie identyfikuje jednoznacznie
człowieka, wskazane jest jego zdjęcie, pesel, adres zameldowania itp...

--
No a co na to Ustawa o ochronie danych osobowych? Chyba Szanowny Pan nie czytał, a warto się zapoznać. Zapraszam do lektury. Proszę poświęcić szczególną uwagę artykułowi 5 i 6 w/w ustawy.
Szanowny Pan Leszek raczył był podać już wystarczająco dużo informacji na temat tej osoby. Jej dane osobowe, adres zamieszkania. Panie Leszku, chciałem Panu powiedzieć, że naruszył Pan również zapis konstytucyjny (Ustawa zasadnicza), która stanowi w artykule 42 pkt. 3 "Każdego uważa się za niewinnego, dopóki jego wina nie zostanie stwierdzona prawomocnym wyrokiem sądu." Pan natomiast osądził człowieka i wydał na niego wyrok. Gdybym był w/w skierowałbym sprawę do sądu właśnie z art. 42.3 ustawy zasadniczej. Jednak rozumiem Pana gniew. Chwilowy impuls spowodował, że podzielił się Pan z resztą świata swoim problemem. Ot, normalny ludzki odruch. Najpierw zrobi, później pomyśli.

P.S. Proponuję, aby Pan już nie ciągnął dalej tego wątku na innej grupie.

Data: 2009-12-04 08:38:25
Autor: Leszek
Leszek  <sp1mvd.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

DODAM-- -- -- -- -