CZY MOGĘ PODAĆ IMIĘ I NAZWISKO OSZUSTA

Data: 2009-12-03 20:59:53
Autor: kuba
CZY MOGĘ PODAĆ IMIĘ I NAZWISKO OSZUSTA
Leszek pisze:
Witam, czy na USENET, w pewnym dziale mogę podać imię i nazwisko oszusta,
który mnie oszukał? Oszukał również policję.Chcę ostrzec innych kolegów
hobbystów przed tym oszustem.Sprawa jest w prokuraturze.

Możesz. Jednak jeśli zarzut się nie potwierdzi, to możesz mieć kłopoty. Uważaj również na formę podniesionego zarzutu. Czasami nawet jeśli sam zarzut jest prawdziwy, i tak można naruszyć czyjeś dobra osobiste ze względu na na formę. Oszustwo jest zdefiniowane w art. 286 Kodeksu karnego. Nie musisz się tej definicji ściśle trzymać, możesz wziąć także pod uwagę słownikowe, naturalne znaczenie tego słowa.

W aspekcie karnym zagadnienia (zniesławienie) istotne jest też, że działasz w obronie usprawiedliwionego interesu - chcesz ostrzec innych ludzi.

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-12-04 08:32:01
Autor: Leszek
kuba <pan_dziendobry@o2.pl> napisał(a):
Leszek pisze:
> [...]

W aspekcie karnym zagadnienia (zniesławienie) istotne jest też, że działasz w obronie usprawiedliwionego interesu - chcesz ostrzec innych ludzi.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

 Nadmienie jeszcze ze jestem krotkofalowcem.
Nasze dane sa widoczne na calym swiecie.
Widoczni jestesmy-zlokalizowani na mapach.
Dane oszusta podalem w naszym dziale krotkofalarskim
Gosciu byl przesluchany na policji i przyznal sie do niezaplacenia
Obiecal ze tego samego dnia zaplaci
Oszukal policjanta bo nie zaplacil
Policja oddala sprawe do Prokuratury

Wiec chyba moge powiedziec smialo-  oszust

ok dzieki i pozdrawiam wszystkich- amatorskie 73" SP1MVD

Data: 2009-12-04 17:31:55
Autor: Marcin Debowski
On 2009-12-04, Leszek <sp1mvd.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:
[...]

Z tego co napisałeś nie. Oszust to ktoś kto działał w ZAMIARZE niezapłacenia. Jesli mu się tego zamiaru nie udowodni to może być nieciekawie.

--
Marcin

CZY MOGĘ PODAĆ IMIĘ I NAZWISKO OSZUSTA