CZY WY COS WIECIE ZE KROLOWA ANGIELSKA ROBI HOLOKAUST KARPIOWI JAKO POLSKIEJ RYBIE?

Data: 2012-03-02 13:01:39
Autor: AC
CZY WY COS WIECIE ZE KROLOWA ANGIELSKA ROBI HOLOKAUST KARPIOWI JAKO POLSKIEJ RYBIE?

   SA DWIE NOWE ODMIANY KARPIA. SPRZEDAJA SIE PONIZEJ DOLARA I JUZ
MOZE BYC BISNES. ( POPRZEDNI POST NA SOC CULTURE POLISH)

   Czy brak karpia wedzonego w Polsce byl tez za jej przyczyna? Ja
sklaniam sie wierzyc.

On Mar 2, 3:51 pm, ac <agnesche...@gmail.com> wrote:
  ( nie koreczki ale cos jakby zakaseczka na raz, speklowac i dalej.
Co to jest?)

'Rytwiański karp wędzony
Dodane 17 paź. 2010 - 16:36 przez asmo75
Rytwiański karp wędzony

Przepis:
Karpia oczyścić, opłukać, pokroić na dzwonka ( 2-3 cm), posolić.
Wędzić około 4 godzin

Karp (musi ;-)) pochodzić z Gospodarstwa Rybackiego w Rytwianach.
"Jest on podstawową rybą hodowaną w rytwiańskich stawach od ponad 100
lat. Ponadto Gospodarstwo Rybackie poleca amury, szczupaki, liny i
karasie. Gospodarstwo Rybackie Rytwiany zajmuje się hodowlą ryb i
prowadzi ich sprzedaż codziennie w godzinach 7.00 - 18.00. Obecnie w
sprzedaży znajdują się ryby najwyższej jakości, pochodzące z hodowli
ekologicznej, tj. karp i amur."
Źródło / więcej:

http://www.rytwiany.com.pl/index.php?newsid=507'

   Wędzonego Karpia Zatorskiego

Karpie o wadze od 1,5kg do 2kg oczyścić, pokroić w dzwonka, a
następnie opłukać i ułożyć w dużym naczyniu lub garnku. Układamy rybę
warstwami przekładając je cebulą i posypując przyprawami w celu
nasolenia oraz nadania rybie odpowiedniego zapachu. Przyprawa składa
się z:  soli, pieprzu (mielony, czarny), przyprawy do ryb oraz wegety.
Tak przygotowane ryby odkładamy do chłodnego i ciemnego pomieszczenia
na okres około dwóch dni. W tym czasie mieszamy dzwonka dwa razy
dziennie w celu jednakowego nasączenia przyprawą.

Kliknij na obrazku aby go powiększyć

Po dwóch dniach ryby płuczemy, osuszamy i wkładamy do wędzarni.
Wędzimy najlepiej drewnem owocowym w końcowym etapie dodając drewno
olszyny co nada rybie ładny złoty kolor. Wędzić od 8 do 10 godzin w
zależności od wielkości ryby. Przechowywać ułożone warstwami,
przełożonymi młodymi pokrzywami najlepiej w koszu wiklinowym. Pokrzywy
są naturalnym środkiem który umożliwia długie przechowywanie ryb.  "

Karp wędzony - dodaj do książki multimedialnej

Składniki:
Karp:
    2 szt. karpia (około 2 kg każdy)
    sałata
    cytryna
Marynata:
    2 l wody
    0,5 szklanki soli
    1 płaska łyżka pieprzu czarnego
    ziele angielskie
    liść laurowy
    czosnek
    owocowe drewno do wędzenia
Opis przygotowania:

Karpia oczyścić i włożyć do zalewy na 24 godziny. Wędzić na drewnie
owocowym. Wystudzonego karpia pokroić na pierścienie i udekorować
zieloną sałatą i cytryną.

gosilesia.pl - Województwo Śląskie

gosilesia.pl - Województwo Śląskie

Potrawa pochodząca z terenów ziemi Pszczyńskiej, przygotowana przez
Koło Gospodyń Wiejskich z Wisły Wielkiej"

"Kuchnia
Re: Karp wedzony
Autor: Gość: Jake IP: *.toya.net.pl 14.05.09, 11:10
Dodaj do ulubionych zarchiwizowany
Można wędzić w grillu z pokrywą. Rybę kroisz w dzwonka i na 12 godzin
wkładasz
do solanki według poniższego przepisu:
www.zdrowodomowo.pl/Przepis/%C5%81oso%C5%9B%C2%A0w%C4%99dzony%C2%A0/571/
Na rozgrzany węgiel wkładasz aluminiowy talerzyk lub aluminiową
foremkę do
pieczenia. Wsypujesz wcześniej namoczone zrębki wędzarnicze. Układasz
rybę
przykrywasz i po około 1 godzinie masz pysznego karpia wędzonego na
gorąco.
Poleć znajomemu "

I JESZCZE PARE INNYCH ( TAM JEST ZYLKA Z DELAWARE; NOWE BLYSZCZACE
ZA CENTY - DOSLOWNIE):

karp wędzony - Przepisy kulinarne - Gwiazdy w kuchni. Internetowa ...
www.gwiazdywkuchni.pl/Szukaj.php?...karp+węd... - Translate this page
Szukano karp wędzony - Zostań gwiazdą kuchni. Najlepsze przepisy
kulinarne
Internautów. Na tej stronie znajdziesz pyszne ciasta, sałatki,
znakomite przepisy ...
\
przepisy - karp milicki
karpmilicki.pl/index.php?dzial=7 - Translate this page
przepisy z Doliny Baryczy |; przystawki z karpia |; zupy z karpia |;
dania główne z karpia | ...
Karp wędzony to wyjątkowy rarytas kiedyś i dziś. W literaturze ...

Przepisy kulinarne - Karp wędzony
www.doradcasmaku.pl/przepis/.../karp-wedzony.ht... - Translate this
page
Sałatka:papryki oraz cebule kroimy w malą kostkę.Doprawiamy pieprzem i
solą.Mieszamy z 2 łyżeczkami oleju.Osączamy.Marynata:czosnek miażdżymy
i ...

Data: 2012-03-02 22:07:14
Autor: pluton
CZY WY COS WIECIE ZE KROLOWA ANGIELSKA ROBI HOLOKAUST KARPIOWI JAKO POLSKIEJ RYBIE?
   SA DWIE NOWE ODMIANY KARPIA.

a co na to pstrong ?

Nullification

Data: 2012-03-03 07:38:02
Autor: HaMMeR
On 2 Mar, 22:07, "pluton" <zielonadu...@gazeta.pl> wrote:
>    SA DWIE NOWE ODMIANY KARPIA.

a co na to pstrong ?

Pstrong ma do w doopie, bo akurat POkrywa flondre...

Data: 2012-03-02 22:38:38
Autor: Lorn
CZY WY COS WIECIE ZE KROLOWA ANGIELSKA ROBI HOLOKAUST KARPIOWI JAKO POLSKIEJ RYBIE?
Ta mułem śmierdząca ryba tylko w polskich wodach pływa? Na wyspach jest szkodnikiem. Jesteś na psp więc pisz po .pl

Data: 2012-03-05 21:25:40
Autor: jadryś
W dniu 2012-03-02 22:38, Lorn pisze:
Ta mułem śmierdząca ryba tylko w polskich wodach pływa? Na wyspach jest szkodnikiem. Jesteś na psp więc pisz po .pl

E tam, nie zawsze czuć ją mułem.. A w smaku, jak dla mnie zaraz po pstrągu, jeżeli brać pod uwagę słodkowodne ryby.

Data: 2012-03-06 05:47:40
Autor: stevep
Dnia 05-03-2012 o 21:25:40 jadryś <rg@yachoo.com> napisał(a):

[...]

Eeeeee, czy królowa, czy stróżowa każda dupa jednakowa.  ;)
--
stevep

CZY WY COS WIECIE ZE KROLOWA ANGIELSKA ROBI HOLOKAUST KARPIOWI JAKO POLSKIEJ RYBIE?