CZy posiadane drobnych w sklepie jest konieczne

Data: 2009-05-16 23:32:42
Autor: slawek7
CZy posiadane drobnych w sklepie jest konieczne
Mam do Was takie pytanie.
Przychodzi ktoś do sklepu, klient i chce cos kupić. Nie posiada
drobnych piniędzy, a sprzedawca każe mu iść sobie rozmienić, ponieważ
nie posiada w kasie drobnych. Czy ma rację taki sprzedawca? zy może
nakazać klientowi chcidzić i przynieść do sklepu drobne? Czy jest
jakiś przepis zniechęcający sprzedawcę do takich działań? Jak sobie z
takimi poradzić sprzedawcami?

I troche podobne pytanie, czy można klienta wyrzucić ze sklepu?
Słyszałem, że sklep jest traktowany jako miejsce publiczne i nie można
odmówić obsługi bez przyczyny?

Data: 2009-05-17 07:11:04
Autor: januszek
slawek7 napisał(a):

[...]

Odwracajac pytanie - czy jest przepis nakazujacy sprzedawcy posiadanie drobnych?

j.

--
www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

Data: 2009-05-17 07:22:55
Autor: Olgierd
Dnia Sun, 17 May 2009 09:11:04 +0200, januszek napisał(a):

Odwracajac pytanie - czy jest przepis nakazujacy sprzedawcy posiadanie
drobnych?

Rozporządzenie Ministra Gospodarki z 30 czerwca 2009 r. w sprawie minimalnej ilości środków pieniężnych pozostających w punktach sprzedaży, warunków przechowywania środków pieniężnych oraz ustalania listy punktów sprzedaży, w których powinny być zainstalowane terminale płatnicze.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

Data: 2009-05-17 09:31:51
Autor: Johnson
Olgierd pisze:

Rozporządzenie Ministra Gospodarki z 30 czerwca 2009 r.

Wróżka :) ?
według mojego kalendarza mamy dopiero 17 maja 2009 roku.

--
@2009 Johnson

Data: 2009-05-17 07:41:09
Autor: Olgierd
Dnia Sun, 17 May 2009 09:31:51 +0200, Johnson napisał(a):

Rozporządzenie Ministra Gospodarki z 30 czerwca 2009 r.

Wróżka  ?
według mojego kalendarza mamy dopiero 17 maja 2009 roku.

Analiza potrzeb ludności przeprowadzona na podstawie wpisów na niniejszej grupie dowiodła, iż takie rozporządzenie jest niezbędnie konieczne!

Data: 2009-05-17 09:44:48
Autor: Johnson
Olgierd pisze:

Analiza potrzeb ludności przeprowadzona na podstawie wpisów na niniejszej grupie dowiodła, iż takie rozporządzenie jest niezbędnie konieczne!

A ja wcale bym sie nie zdziwił gdyby cię minister posłuchał.

--
@2009 Johnson

Data: 2009-05-17 08:00:58
Autor: Olgierd
Dnia Sun, 17 May 2009 09:44:48 +0200, Johnson napisał(a):

[...]

Dlatego to nie był żart, dlatego nie postawiłem tam żadnego ";-)"

Data: 2009-05-17 01:39:30
Autor: slawek7
CZy posiadane drobnych w sklepie jest konieczne
To w końcu jak to z tym jest? Bo na razie odeszło od tematu.

Data: 2009-05-17 13:23:43
Autor: Krzysztof Jodłowski
CZy posiadane drobnych w sklepie jest konieczne
To w końcu jak to z tym jest? Bo na razie odeszło od tematu.

Sprzedawca ma wydać towar a klient zapłacić umówioną kwotę - na tym polega umowa kupna-sprzedaży. "Umówioną kwotę" - nie mniej, nie więcej.
Tylko od dobrej woli sprzedawcy zależy czy wyda resztę. Normalnie jak ma, to oczywiście wydaje. Jak nie ma, to może odmówić. Nie ma żadnego przepisu, który by go do tego zmusił. Dobry, przewidujący sprzedawca zawsze sobie przygotuje zapas drobnych do wydawania reszty.

Ale z drugiej strony mamy wolny rynek i jeśli Ci się ten sklep/sprzedawca nie podoba to możesz iść do innego. Jeśli sprzedawca non stop nie ma wydać reszty, to znaczy że nie dba o swój dobry wizerunek i prawdopodobnie pewna cześć jego klientów zacznie go omijać szerokim łukiem. Co z kolei spowoduje, że albo się poprawi albo zbankrutuje a jego konkurencja z przygotowanymi drobniakami na wydawanie reszty będzie się z tego cieszyć.

Krzysztof

Data: 2009-05-17 04:40:04
Autor: przypadek
CZy posiadane drobnych w sklepie jest konieczne
On 17 Maj, 13:23, Krzysztof Jodłowski <bluela...@poczta.onet.pl>
wrote:
> [...]

Tylko od dobrej woli sprzedawcy zależy czy wyda resztę. Normalnie jak
ma, to oczywiście wydaje. Jak nie ma, to może odmówić.

Dyskusja dotyczy w istocie tego, czy wydanie reszty jest obowiązkiem
sprzedawcy zgodnie z KC:
Art. 56.
Czynność prawna wywołuje nie tylko skutki w niej wyrażone, lecz
również te, które
wynikają z ustawy, z zasad współżycia społecznego i z ustalonych
zwyczajów.

Czy w zasadach współżycia społecznego i ustalonych zwyczajów jest
dbanie o posiadanie drobnych do wydawania reszty przez sprzedawcę i
jej wydanie w razie potrzeby? Moim zdaniem tak, ale chętnie
dowiedziałbym się, co w tej sprawie powiedziałby sąd.

Data: 2009-05-17 12:53:12
Autor: jb
przypadek <przypadek@gazeta.pl> napisał(a):
On 17 Maj, 13:23, Krzysztof Jod=B3owski <bluela...@poczta.onet.pl>
wrote:

> Sprzedawca ma wyda=E6 towar a klient zap=B3aci=E6 um=F3wion=B1 kwot=EA - =
na tym
> polega umowa kupna-sprzeda=BFy. "Um=F3wion=B1 kwot=EA" - nie mniej, nie w=
i=EAcej.
> Tylko od dobrej woli sprzedawcy zale=BFy czy wyda reszt=EA. Normalnie jak
> ma, to oczywi=B6cie wydaje. Jak nie ma, to mo=BFe odm=F3wi=E6.

Dyskusja dotyczy w istocie tego, czy wydanie reszty jest obowi=B1zkiem
sprzedawcy zgodnie z KC:
Art. 56.
Czynno=B6=E6 prawna wywo=B3uje nie tylko skutki w niej wyra=BFone, lecz
r=F3wnie=BF te, kt=F3re
wynikaj=B1 z ustawy, z zasad wsp=F3=B3=BFycia spo=B3ecznego i z ustalonych
zwyczaj=F3w.

Czy w zasadach wsp=F3=B3=BFycia spo=B3ecznego i ustalonych zwyczaj=F3w jest
dbanie o posiadanie drobnych do wydawania reszty przez sprzedawc=EA i
jej wydanie w razie potrzeby? Moim zdaniem tak,

A moim zdaniem nie. W ogóle należałoby wyjść od podstaw i zastanowić się, czy wręczenie większej
kwoty pieniędzy, niż cena, to w ogóle czynnośc prawna, czy jedynie faktyczna.
I szczerze powiedziawszy, miałbym poważne wątpliwości, czy wydawanie reszty w
każdym przypadku to ustalony zwyczaj, skoro - jak widać choćby z tego wątku -
sprzedawcy nierzadko tego nie robią.
Zdadzam się z K. Jodłowskim, że to jedynie dobra wola sprzedawcy i dbanie o
wlasny interes.

Data: 2009-05-24 00:39:10
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Sun, 17 May 2009 12:53:12 +0000 (UTC), jb napisał(a):

A moim zdaniem nie. W ogóle należałoby wyjść od podstaw i zastanowić się, czy wręczenie większej
kwoty pieniędzy, niż cena, to w ogóle czynnośc prawna, czy jedynie faktyczna.

Przecież sklep jest prywatny i ceny są umowne i poza nielicznymi artykułami
obciążonymi akcyzą, sprzedawca może sobie ustalić ceny jakie tylko chce,
warunek jest tylko taki, aby klient był poinformowany jaka jest cena.

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
Antyki http://foto.3mam.net/antyki/antyki_3.php

Data: 2009-05-17 08:37:06
Autor: Liwiusz
slawek7 pisze:
[...]

   Nieposiadanie drobnych nie jest karalne.

nakazać klientowi chcidzić i przynieść do sklepu drobne? Czy jest
jakiś przepis zniechęcający sprzedawcę do takich działań? Jak sobie z
takimi poradzić sprzedawcami?

   Przepisu nie ma, ale dobrze działa coś, co się nazywa chciwość zysku.

I troche podobne pytanie, czy można klienta wyrzucić ze sklepu?
Słyszałem, że sklep jest traktowany jako miejsce publiczne i nie można
odmówić obsługi bez przyczyny?

   Mniej więcej tak jest.

--
Liwiusz

Data: 2009-05-17 09:18:57
Autor: Jacek_P
slawek7 napisal:
Przychodzi ktoś do sklepu, klient i chce cos kupić. Nie posiada
drobnych piniędzy, a sprzedawca każe mu iść sobie rozmienić, ponieważ
nie posiada w kasie drobnych. Czy ma rację taki sprzedawca?

Nie. Klient juz nabyl towar, chce zaplacic legalnym srodkiem platniczym.
Sprzedawca nie moze odmowic przyjecia zaplaty i ma obowiazek
wydac reszte. Jak to zrobi, to jego sprawa.

Zreszta podobna dyskusja odchodzila juz na tej liscie 17.10.2007.
Dotyczyla odmowy przyjecia zaplaty w drobnym bilonie.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-05-17 11:09:22
Autor: jb
Jacek_P <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał(a):
i ma obowiazek
wydac reszte. Jak to zrobi, to jego sprawa.

Oczywiście, jak zawsze w takich przypadkach - podaj podstawę prawną tego
twierdzenia. Bo taki np. art. 535 kc nic nie mówi o wydawaniu reszty. Mówi
jedynie o obowiązku zapłaty ceny przez kupujacego. Wydawanie reszty reguluje
jedynie art. 537 par. 2 i art. 538 kc, ale dotyczy to wyłacznie ceny sztywnej
i ceny maksymalnej.
Równie dobrze mozna przyjąć, iż klient kupując rzecz za 15 zł i dając
sprzedawcy banknot 20 zł, zapłacił umowioną cenę i uczynił mu darowiznę w
kwocie 5 zł (nazywaną np. przez niektórych "napiwkiem").

Data: 2009-05-17 17:49:55
Autor: kuba
  jb pisze:

[...]

Nie masz bladego pojęcia o temacie, a piszesz, jakbyś wszystkie rozumy pozjadał. I odnosi się do chyba wszystkich twoich postów w tym wątku.

Data: 2009-05-17 19:56:24
Autor: Nostradamus

Użytkownik "kuba" <jturbanowicz@gmail.com> napisał w wiadomości news:gupbn3$2fr$1inews.gazeta.pl...
 jb pisze:

Nie masz bladego pojęcia o temacie, a piszesz, jakbyś wszystkie rozumy pozjadał. I odnosi się do chyba wszystkich twoich postów w tym wątku.

Wykazałeś się kmiotku ogromną wiedzą w temacie.

Data: 2009-05-17 11:48:16
Autor: Roman Rumpel
Jacek_P pisze:
slawek7 napisal:
Przychodzi ktoś do sklepu, klient i chce cos kupić. Nie posiada
drobnych piniędzy, a sprzedawca każe mu iść sobie rozmienić, ponieważ
nie posiada w kasie drobnych. Czy ma rację taki sprzedawca?

Nie. Klient juz nabyl towar,

Zgoda, ale nie zawsze, patrz niżej

chce zaplacic legalnym srodkiem platniczym.

Zgoda

Sprzedawca nie moze odmowic przyjecia zaplaty

Może, co mu szkodzi, jak ma taką fantazję :). Jeżeli umowa została rzeczywiście zawarta, zapłata jest obowiązkiem kupującego a nie sprzedawcy, obowiązkiem sprzedawcy jest wydanie towaru. Kupujący moze złożyc kwotę do depozytu sądowego :)

i ma obowiazek
wydac reszte. Jak to zrobi, to jego sprawa.

Niekoniecznie. Sposób zapłaty może stanowić accidentalia negotii. Można kartą, przelewem, gotówką, wekslem, czekiem. Mogę sobie wyobrazić kartkę "Zawieram umowę sprzedaży, tylko pod warunkiem zapłaty odliczoną kwotą gotówką" na takiej samej zasadzie, jak kartkę "nie przyjmujemy zapłaty kartami" Do zawarcia umowy dojdzie wtedy, gdy strony zgodzą się na takie postanowienia
..
Dotyczyla odmowy przyjecia zaplaty w drobnym bilonie.

To jest inna historia. Jeżeli umowa została zawarta, bez określenia sposobu zapłaty, to zapłata może nastąpić pieniądzem, ale nie oznacza to, że w chwili zapłaty przez kupującego sprzedawca ma obowiązek wydać resztę.

--
Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

Roman Rumpel    skype: rumpel.roman
www.rumpel.pl

Data: 2009-05-17 11:13:45
Autor: jb
CZy posiadane drobnych w sklepie jest konieczne
slawek7 <sholojda@wp.pl> napisał(a):
I troche podobne pytanie, czy mo=BFna klienta wyrzuci=E6 ze sklepu?
S=B3ysza=B3em, =BFe sklep jest traktowany jako miejsce publiczne i nie mo=
=BFna
odm=F3wi=E6 obs=B3ugi bez przyczyny?

Wyrzucenie ze sklepu a odmowa sprzedazy to dwie zupełnie różne sprawy.

Data: 2009-06-05 12:50:30
Autor:
CZy posiadane drobnych w sklepie jest konieczne
Ja zadam trochę odmienne pytanie, również związanego z drobnymi. Pisze je w
tym wątku ze względu, żeby nie zakładać nowego wątku na forum. Mianowice, czy
mam prawo odmowy przyjęcia reszty, bo sprzedawca wydał mi zbyt drobnym
nominałem resztę i zażądać żeby otrzymać resztę "grubszą" kwotą. Np. płacąc w
sklepie za zakupy 15zł, sprzedawcy daje banknot o nominale 50zł , a on wydaje
resztę monetami: 1zł i 50gr. Czy mogę wtedy dopominać się o resztę w
"grubszym" nominale?  --

Data: 2009-06-05 15:06:44
Autor: spp
dave93@gazeta.SKASUJ-TO.pl pisze:

Czy mogę wtedy dopominać się o resztę w
"grubszym" nominale?

Dopominać się zawsze możesz, sprzedawca nie musi spełnić tej prośby. Otrzymałeś resztę monetami będącymi prawnym środkiem płatniczym.

--
spp

Data: 2009-06-06 17:49:11
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Możesz najwyżej grzecznie poprosić. I sprzedawca może wypłacić resztę
innymi nominałami. Ale nie musi, bo niby dlaczego?

Data: 2009-05-17 13:09:52
Autor: Majka04

Użytkownik "slawek7" <sholojda@wp.pl> napisał w wiadomości news:d4c11d30-b81c-4cc7-8c1d-c70280029922h23g2000vbc.googlegroups.com...
[...]

 Wbrew temu co piszą w tym artykule /poniżej link/ w poprzednich czasach, to do sprzedawcy należało bieganie z drobnymi, a teraz też.
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34903,1795582.html

Data: 2009-05-17 13:46:59
Autor: Roman Rumpel
Majka04 pisze:

 Wbrew temu co piszą w tym artykule /poniżej link/ w poprzednich czasach, to do sprzedawcy należało bieganie z drobnymi, a teraz też.
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34903,1795582.html

W tym artykule nic nie mówią, poza pobożnymi życzeniami federacji konsumentów. Federacja sprzedawców może mówić dokładnie odwrotnie :)

Data: 2009-05-17 14:50:15
Autor: zwi
Roman Rumpel pisze:
Majka04 pisze:

[...]

Ależ w tym artykule piszą samą prawdę :)

Cyt: "Przedstawicielka Federacji Konsumentów wyjaśnia, że zgodnie z przepisami sprzedawca na żądanie klienta ma obowiązek sprzedać wystawiony towar"

Owszem. Przedstawicielka Federacji Konsumentów ma rację. Sprzedawca ma obowiązek sprzedać towar. Ma obowiązek go sprzedać za UMÓWIONĄ CENĘ. To znaczy, jeśli klient taką umówioną cenę zapłaci. Nic tam o wydawaniu reszty nie było :) A sprzedawczynie w drogerii nie powiedziały, że nie sprzedadzą, tylko, że oczekują od klienta zapłacenia umówionej ceny (nie wyższej i nie niższej) :)

Ja w takich wypadkach nie zwykłem się denerwować. Po prostu zabieram swoje pieniądze i idę wydać je gdzie indziej.

zwi

Data: 2009-05-17 06:53:44
Autor: slawek7
CZy posiadane drobnych w sklepie jest konieczne
Pytałem o tą resztę ponieważ ja miałem taki przypadek i jest on trochę
inny od tych opisanych powyżej.
\Otóż byłem u dentysty i leczył mi zęba, z tym, że nie chcąc
amalgamaty w przednim zębie musiałem zapłacić za plombę ekstra. Co
ważne usługa została najpierw wykonana. Po wszystkim kazała mi
zapłacić. Z tym, że zostałem o tym poinformoiwany, że jest to
odpłatne. chciała 70zł, a ja miałem całą 100. lekarz oczywiście mówił,
drobne proszę, a ja że mam tylko cały banknot. No i się zaczeło. Z
oburzeniem kazała mi latać po sklepach i koskach aby rozmienić i
przynieść drobne. Ja się z tym absolutnie  nie zgadzam, dlaczego to ja
mam biegać i szukać kogoś kto mi romieni, a nie ten któremu płacę. Nie
mówiąc już o tym,  ze potwierdzenia nie dostełam za usługę, więc skąd
ja mam wiedzieć czy ona po prostu sobie tego do kieszeni nie wzięła, a
potem w jakimś raporcir nie wpisuje że na koszt NFZ? Tak głośno było o
2groszach, a co z takimi lekarzami?
Gdzie tu sprawiedliwe państwo. Czy miałem obowiązek szuakć drobnych,
czy po prostu mogłem powiedzieć, że żadam reszty i ich sprawa jak ją
wydadzą. co w takich wypadkach robić

Data: 2009-05-17 14:35:35
Autor: jb
CZy posiadane drobnych w sklepie jest konieczne
slawek7 <sholojda@wp.pl> napisał(a):
Pyta=B3em o t=B1 reszt=EA poniewa=BF ja mia=B3em taki przypadek i jest on t=
roch=EA
inny od tych opisanych powy=BFej.
\Ot=F3=BF by=B3em u dentysty i leczy=B3 mi z=EAba, z tym, =BFe nie chc=B1c
amalgamaty w przednim z=EAbie musia=B3em zap=B3aci=E6 za plomb=EA ekstra. C=
wa=BFne us=B3uga zosta=B3a najpierw wykonana. Po wszystkim kaza=B3a mi
zap=B3aci=E6.

Art. 627 i 628 kc dotyczące umowy zlecenia mają brzmienie analogiczne, jak te
dotyczące umowy sprzedaży.

Ja si=EA z tym absolutnie  nie zgadzam, dlaczego to j=
mam biega=E6 i szuka=E6 kogo=B6 kto mi romieni,

Bo to twój obowiązek dokonać zapłaty umówionej sumy pieniędzy. Obowiązkiem
dentysty jest zaplombowanie zęba. Inaczej mówiąc: dentysta wierci - ty
płacisz. Tyle, na ile się umówiliscie.

a nie ten kt=F3remu p=B3ac=
=EA.

Bo nie ma takiego obowiązku. W sumie to nawet mógłby wziąć od ciebie tę
stówkę, a resztę kazać dochodzić na drodze sądowej.

Gdzie tu sprawiedliwe pa=F1stwo.

A co do tego ma państwo? Ono wierciło ci ząb? Jesli zawierasz umowę, to obie strony mają obowiązki. A ty byś chciał, żeby to
tylko ta druga strona o wszystko dbała i zabiegała.

Czy mia=B3em obowi=B1zek szuak=E6 drobnych=
,
czy po prostu mog=B3em powiedzie=E6, =BFe =BFadam reszty i ich sprawa jak j=
=B1
wydadz=B1.

Nie miałeś obowiązku szukac drobnych. Dentysta nie miał obowiązku wydawać ci
reszty - mógł zatrzymać całą wręczona mu sumę i odesłać cię do sądu, jeśli
chcesz resztę odzyskać.

co w takich wypadkach robi=E6

Przygotowac wcześniej drobne. Zapierdalać po okolicznych sklepach i
rozmieniac. Założyć sprawę o bezpodstawne wzbogacenie. Iść do innego lekarza.
Jak widac - wyjść jest wiele.

Data: 2009-05-17 07:52:35
Autor: slawek7
CZy posiadane drobnych w sklepie jest konieczne
A Państwo ma do tego tyle, że niestety nie traktuje swoich obywateli
równo, mimo iż tak jest zapisane.
Jak kolega tego nie roumie i nie widzi co się dzieje to jest mi
przykro.
A tak swoją stronąś, to, czy Ty faktycznie nie walczysz nigdy o swoje
i uczciwe traktowanie i sę zawsze poddajesz, bo coś mi się nie chce
wierzć?
Brawo za rade "iśćdo innego lekarza" po wykonanej robocie.

A czy lekarze nie mają obowiązku wydać mi pokwitowania w jakiejkolwiek
formie?

Data: 2009-05-17 15:25:16
Autor: jb
CZy posiadane drobnych w sklepie jest konieczne
slawek7 <sholojda@wp.pl> napisał(a):
A Pa=F1stwo ma do tego tyle, =BFe niestety nie traktuje swoich obywateli
r=F3wno, mimo i=BF tak jest zapisane.

W podanym przykładzie przecież właśnie przepisy traktuja równo. Powtarzam -
obie strony mają z tytułu zawartej umowy pewne prawa i pewne obowiązki. W tym
konkretnym przypadku: on wierci - ty płacisz UMÓWIONĄ sume. A wyglada na to,
ze ty byś chciał tylko prawa, a bez obowiązków.

Jak kolega tego nie roumie i nie widzi co si=EA dzieje to jest mi
przykro.
A tak swoj=B1 stron=B1=B6, to, czy Ty faktycznie nie walczysz nigdy o swoje
i uczciwe traktowanie i s=EA zawsze poddajesz, bo co=B6 mi si=EA nie chce
wierz=E6?

Walczę o swoje, jak jestem w prawie. A tutaj w mojej ocenie ewidentnie nie
masz racji. Po prostu nie wywiązałes się w całości z umowy.

A czy lekarze nie maj=B1 obowi=B1zku wyda=E6 mi pokwitowania w jakiejkolwie=
formie?

A żądałeś?

Data: 2009-05-17 19:59:09
Autor: Nostradamus

Użytkownik "slawek7" <sholojda@wp.pl> napisał w wiadomości news:59100e37-bd3c-450a-ad11-219f52959053l28g2000vba.googlegroups.com...
A Państwo ma do tego tyle, że niestety nie traktuje swoich obywateli
równo, mimo iż tak jest zapisane.

Trza się było uczyć i zostać stomatologiem. Byłbyś równiejszy.
I miałbyś zdrowsze zęby)))

Pzdr
Leszek

Data: 2009-05-17 16:52:46
Autor: Cubus
  jb pisze:

Bo to twój obowiązek dokonać zapłaty umówionej sumy pieniędzy. Obowiązkiem
dentysty jest zaplombowanie zęba. Inaczej mówiąc: dentysta wierci - ty
płacisz. Tyle, na ile się umówiliscie.

No a co jeśli przed zakupem towaru cena nie jest znana?
Prosty przypadek - stacja benzynowa. Otóż wyobraźmy sobie, że
świadom swoich mizernych praw w starciu ze sprzedawcą nie
mającym drobnych, wkładam do portfela 100 zł gotówką i
udaję się pod pompę. Tam jak w 99% przypadków pompę udaje
mi się zatrzymać na: 99,97 albo 99,94, albo 100,02 albo 100,05

Z zakupu raczej trudno jest się w tym momencie wycofać,
a sprzedawca nie ma drobnych. Czy oznacza to, że powinienem
mieć ze sobą taki wybór monet i banknotów aby móc zapłacić
dowolną kwotę z zakresu powidzmy 99,90 - 100,10 ?

--
oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
ID: 7JLTTMQN -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-05-17 15:29:23
Autor: jb
Cubus <cubus.cubus@nie-spamowi-nie.pl> napisał(a):
  jb pisze:

> [...]

mieć ze sobą taki wybór monet i banknotów aby móc zapłacić
dowolną kwotę z zakresu powidzmy 99,90 - 100,10 ?

To ty potrzebujesz paliwa, a nie on, prawda?

Data: 2009-05-18 08:43:34
Autor: szerszen

Użytkownik "slawek7" <sholojda@wp.pl> napisał w wiadomości news:7dc2d718-e011-440c-9524-eee7b8de2e7eh23g2000vbc.googlegroups.com...

amalgamaty w przednim zębie musiałem zapłacić za plombę ekstra.
potem w jakimś raporcir nie wpisuje że na koszt NFZ?

moze sie myle, ale zeby do dwojek albo nawet trojek naprawiane sa z wlasnie z nfz i to plabami wlasnie w kolorze zeba

CZy posiadane drobnych w sklepie jest konieczne