CZy posiadane drobnych w sklepie jest konieczne

Data: 2009-05-17 11:13:45
Autor: jb
CZy posiadane drobnych w sklepie jest konieczne
slawek7 <sholojda@wp.pl> napisał(a):
I troche podobne pytanie, czy mo=BFna klienta wyrzuci=E6 ze sklepu?
S=B3ysza=B3em, =BFe sklep jest traktowany jako miejsce publiczne i nie mo=
=BFna
odm=F3wi=E6 obs=B3ugi bez przyczyny?

Wyrzucenie ze sklepu a odmowa sprzedazy to dwie zupełnie różne sprawy.

Data: 2009-06-05 12:50:30
Autor:
CZy posiadane drobnych w sklepie jest konieczne
Ja zadam trochę odmienne pytanie, również związanego z drobnymi. Pisze je w
tym wątku ze względu, żeby nie zakładać nowego wątku na forum. Mianowice, czy
mam prawo odmowy przyjęcia reszty, bo sprzedawca wydał mi zbyt drobnym
nominałem resztę i zażądać żeby otrzymać resztę "grubszą" kwotą. Np. płacąc w
sklepie za zakupy 15zł, sprzedawcy daje banknot o nominale 50zł , a on wydaje
resztę monetami: 1zł i 50gr. Czy mogę wtedy dopominać się o resztę w
"grubszym" nominale?  --

Data: 2009-06-05 15:06:44
Autor: spp
dave93@gazeta.SKASUJ-TO.pl pisze:

Czy mogę wtedy dopominać się o resztę w
"grubszym" nominale?

Dopominać się zawsze możesz, sprzedawca nie musi spełnić tej prośby. Otrzymałeś resztę monetami będącymi prawnym środkiem płatniczym.

--
spp

Data: 2009-06-06 17:49:11
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Możesz najwyżej grzecznie poprosić. I sprzedawca może wypłacić resztę
innymi nominałami. Ale nie musi, bo niby dlaczego?

CZy posiadane drobnych w sklepie jest konieczne