Cała Polska żyje PRLem

Data: 2013-06-16 22:45:38
Autor: boukun
Cała Polska żyje PRLem
Cała Polska żyje świetnymi czasami PRLu w Opolu...

Akurat mamy możliwość powspominać świetność czasu PRL... Gdyby nie Polska w PRLu, nie byłoby dzisiaj czym żyć...

boukun

Data: 2013-06-16 22:48:07
Autor: boukun
Cała Polska żyje PRLem
Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:kpl8sa$snj$1mx1.internetia.pl...
Cała Polska żyje świetnymi czasami PRLu w Opolu...

Akurat mamy możliwość powspominać świetność czasu PRL... Gdyby nie Polska w PRLu, nie byłoby dzisiaj czym żyć...

Ooo, Pietrzaka wpuścili na estradę...

boukun

Data: 2013-06-16 23:51:04
Autor: matusm
Cała Polska żyje PRLem

[...]

To ma byc taki apel poleglych z przebaczeniem ,

"nienawiść zniszczyć w sobie"  aby dalej,,,,,,,,,,,,,
--
-- Sluzba Bezpieczenstwa moze i powinna kreowac rozne stowarzyszenia, kluby
czy nawet partie polityczne. Ma za zadanie gleboko infiltrowac istniejace

Data: 2013-06-17 15:30:15
Autor: Trybun
Cała Polska żyje PRLem
W dniu 2013-06-16 22:45, boukun pisze:
Cała Polska żyje świetnymi czasami PRLu w Opolu...

Akurat mamy możliwość powspominać świetność czasu PRL... Gdyby nie Polska w PRLu, nie byłoby dzisiaj czym żyć...

boukun

No niestety, teraz to już tylko popłuczyny po systemie z którym z takim zaangażowaniem walczyłeś. Dzisiaj nawet nie potrafią nagrać ciekawego filmu, czy serialu, nie pisząc już o muzyce.. W której dzisiaj pierwsze skrzypce gra ktoś taki jak te wyjce - Golce..

Data: 2013-06-17 20:30:11
Autor: boukun
Cała Polska żyje PRLem
Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:kpn3fi$78t$1node2.news.atman.pl...
[...]

Walczyłem z sysyemem niewolnictwa Jaruzela, z obecnym systemem, z ojcem chcrzestnym obecnego, kurewskiego systemu talmudysto. To jest system zbrodniarza Jaruzela...

boukun

Data: 2013-06-17 21:00:00
Autor: Anatol
Cała Polska żyje PRLem
W dniu 2013-06-17 20:30, boukun pisze:

Walczyłem z sysyemem niewolnictwa Jaruzela, z obecnym systemem, z ojcem
chcrzestnym obecnego, kurewskiego systemu talmudysto. To jest system
zbrodniarza Jaruzela...

Z "Gospodarki w PRL" :

"W latach 1977-78 załamała się sprzedaż towarów przemysłowych, a w 1980 - żywności [...] W 1980 niedobór mięsa i przetworów oraz czekolady i wyrobów czekoladopodobnych szacowano na 25%, a serów na 20%". Niższy od osiągniętego w 1975 był poziom zaopatrzenia m.in. w mąkę, cukier.cukierki, pieczywo cukiernicze, ziemniaki, tkaniny, obuwie odbiorniki telewizyjne, chłodziarki i żarówki."

Anatol

Data: 2013-06-17 21:04:43
Autor: u2
Cała Polska żyje PRLem
W dniu 2013-06-17 21:00, Anatol pisze:
[...]

jest prawda, gwno prawda i sa twoje, tolek, statystyki ...-;)

--
Istnieją trzy etapy ujawniania prawdy :
najpierw jest ona wyszydzana,

http://telewizjarepublika.pl/
http://www.tv-trwam.pl/index.php?section=live

Data: 2013-06-17 21:55:11
Autor: Anatol
Cała Polska żyje PRLem
W dniu 2013-06-17 21:04, u2 pisze:
[...]

Ja dobrze pamiętam te pogarszające się zaopatrzenie sklepów w II połowie lat 70-tych, a w 1980 to już była masakra, nocne kolejki po mięso a często brakowało nawet chleba.

Nawet Gierek oficjalnie potwierdzał te problemy :

http://www.youtube.com/watch?v=zxfQkauPypg

Anatol

Data: 2013-06-18 06:19:09
Autor: u2
Cała Polska żyje PRLem
W dniu 2013-06-17 21:55, Anatol pisze:
Ja dobrze pamiętam te pogarszające się zaopatrzenie sklepów w II połowie
lat 70-tych, a w 1980 to już była masakra, nocne kolejki po mięso a
często brakowało nawet chleba.

zgadza sie, stan wojenny nie jest rozliczony, podobnie jak masakra w 1970, ktora tacy jak wy okreslacie jako pobicie ze skutkiem smiertelnym 45 osob.

Data: 2013-06-18 18:45:44
Autor: Anatol
Cała Polska żyje PRLem
W dniu 2013-06-18 06:19, u2 pisze:
[...]

No właśnie - dlaczego nikt do tej pory nie rozliczył Jaruzelskiego : ani Gierek, ani Olszewski, ani Kaczyński ? Tych 2 ostatnich bardziej interesowało szukanie haków na Wałęsę i resztę opozycji postsolidarnościowej niż rozliczanie masakr Jaruzelskiego i Kiszczaka.

No i dlaczego uprzywilejowane emerytury SB zostały zredukowane dopiero w 2009 ?

Anatol

Data: 2013-06-18 18:59:12
Autor: u2
Cała Polska żyje PRLem
W dniu 2013-06-18 18:45, Anatol pisze:
[...]

no wlasnie, 6 lat minelo waszego nie-rzadu i nadal mordercy bezkarnie sie opalaja na Mazurach jak kisiak.

No i dlaczego uprzywilejowane emerytury SB zostały zredukowane dopiero w
2009 ?

to dlaczego esbecy groza smiercia Kaczynskiemu, a nie wam ?

Data: 2013-06-18 19:06:31
Autor: boukun
Cała Polska żyje PRLem
Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:kpq2rt$6pn$1node1.news.atman.pl...
[...]

Olszewski i Kaczyński zaistnieli dzieki Kiszczakowi, mamy system Kiszczaka i Jaruzela w Polsce..., a Gierka zbrodniarz Jaruzelski zniszczył już w 1980 roku...

boukun

Data: 2013-06-17 22:33:37
Autor: boukun
Cała Polska żyje PRLem
Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:kpnmbk$q80$1node2.news.atman.pl...
[...]

Mnie nie musisz wciskać takiej prymitywnej propagandy, ja żyłem w tamtych czasach i doskonale pamietam jak dziś, jak nagle, po strajkjach 1980 roku w sklepach ukazywały się towary, o jakich się Polakom nigdy wcześniej nie śniło. Nagle wystawy zaczęły przypominać zachodnie sklepy, pełne towarów luksusowych, kolorowych. Pamiętam jak dzisiaj, jak jeździłem do technikum do Wrocławeia i nie mogłem się nadziwić, jak pięknie wyglądały sklepy i wystawy sklepowe we Wrocławiu. Jak dzisiaj to pamiętam i zawsze będę to wspominał....

W rzeźni pracowałem istniało wówczas jeszcze całę Okręgowe Przedsiębiorstwo Przemysłu Mięsnego we Wrocławiu z zakładami mięsnymi w czterech dolnośląskich województwach i podmiasteczkach. Wiem ile było przerobu na uboju w jeleniogórskich, legnickich, wałvbrzyskich, wrocławskich i bolesławieckich zakładach mięsnych. Dzisiaj ta produkcją zalalibyśmy całą Europę..., ale dzisiaj jest wszystko zaorane i mamy za zadanie skupować zachodnie ochłapy, a nie produkować swoje...

boukun

Data: 2013-06-17 23:53:35
Autor: Anatol
Cała Polska żyje PRLem
W dniu 2013-06-17 22:33, boukun pisze:

[...]

No to ile było tego przerobu ?

ale dzisiaj jest wszystko zaorane i mamy za
zadanie skupować zachodnie ochłapy, a nie produkować swoje...

Pomimo zaorania wszystkiego, w Polsce jest obecnie 1536 zakładów mięsnych (w tym 844 rzeźni) :

http://www.portalmiesny.com/s78,miesna_mapa_polski.html

np.

http://sokolow.pl/pl/o_firmie/1,o_sokolowie.html

przerób 22 tys ton miesięcznie

no i nie ma "kolejek przed sklepami".

Anatol

Data: 2013-06-18 00:06:53
Autor: LeonKame
Cała Polska żyje PRLem
W dniu 2013-06-17 23:53, Anatol pisze:
[...]

No kolejek nie ma to fakt ale jak maja byc kolejki jak ludzie boja sie kupowac mieso bo niewiadomo co w nim jest , a jest chyba wszystko od papieru toaletowego po soje. Ja kupuje tylko od znajomego rzeznika nioe jest drogo ale wiem ze nie ładuje papieru toaletowego jako wypełniacza ani sciemy w stylu QFNF qrwa jego mać.

Data: 2013-06-18 01:28:02
Autor: boukun
Cała Polska żyje PRLem
Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:kpo0h5$501$1node2.news.atman.pl...
[...]

No to ci powiem, w moim zakładzie biliśmy dziennie ponad 700 sztuk trzody chlewnej, albo ok. 350 sztuk trzody i ok 75 sztuk bydła lub ok. 150 sztuk bydła dziennie. Do tego dochodziło często ok. 20, 30 sztuk baranów i cielaków, młodzieży itp.
W zakładach mięsnych we Wrocławiu bito na zmianie ok. 2000 sztuk trzody, trochę mniej w Legnicy, w Wałbrzychu podobnie, w Bolesławcy była taśma nowoczesna na podwyższeniu uboju bydła i bito dziennie ponad 150 sztuk bydła. W innych podzakładach innych województw też był masowy ubój, jak chociażby w Świdnicy i wielu, wielu masarniach miejskich i wiejskich...

Tego już dzisiaj nie ma.

A transporty do Jeleniej Góry przychodziły całymi zestawami nawet ze Szczecina, Poznania, Leszna, Kościana, Gorzowa itd. itp., z DDR przychodziły świnki bez ogonów, a setek PGRów i spędów

ale dzisiaj jest wszystko zaorane i mamy za
zadanie skupować zachodnie ochłapy, a nie produkować swoje...

Pomimo zaorania wszystkiego, w Polsce jest obecnie 1536 zakładów mięsnych (w tym 844 rzeźni) :

Jest to wielkie gówno w porównaniu z tym, co zaorali. W dolnosląskim tych zakładów mięsnych już nie ma!!! Podobnie i w innych nowych województwach. A to tylko przykład z rzeźniami, bo to moja działka....

http://www.portalmiesny.com/s78,miesna_mapa_polski.html

np.

http://sokolow.pl/pl/o_firmie/1,o_sokolowie.html

przerób 22 tys ton miesięcznie

no i nie ma "kolejek przed sklepami".

Nie ma, bo inaczej Polaków okradają, na cenach, sprzedając zachodnie ochłapy najgorszego gatunku....

A co do kolejek, to sam się śmiałem w zeszłym tygodniu w Intermarche, że ludzie stoją w wielkiej kolejce przed drzwiami od sklepowej masarni za schabem. Większość starych babinek oczywiście i inni ludzie też się śmiali, jak powiedziałem, że kolejki jak w PRLu....

boukun

Data: 2013-06-18 18:57:06
Autor: Anatol
Cała Polska żyje PRLem
W dniu 2013-06-18 01:28, boukun pisze:

[...]

Tylko w jednych zakładach w Kutnie przerabia się 1 tys sztuk trzody na 1 godzinę co daje jakieś 16 tys na 2 zmiany na dobę czyli więcej niż w 4 dolnośląskich województwach PRL:

http://kutno.naszemiasto.pl/artykul/875882,ubojnia-pini-polonia-w-kutnie-chce-zwiekszyc-zatrudnienie-i,id,t.html

http://www.pinipolonia.com/

Anatol

Data: 2013-06-18 19:04:42
Autor: boukun
Cała Polska żyje PRLem
Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:kpq3h7$7ha$1node1.news.atman.pl...
[...]

Zainteresuj się teraz, czy ten zakład istanial także w PRLu i ile przerobu mieli na uboju wówczas. We Wrocławiu na jedną zmianę mieli przerobu chyba jednak ponad 3,5 tysiąca, nie wiem, czy tam mieli dwie zmiany. Teraz policz sobie wszystkie zlikwidowane zakłady pracy i tym samym miejsca pracy i czy jeden zakład w Kutnie jest w stanie dać tym wszystkim tysiącom zwolnionym z Dolnego Śląska, ich rodzinom pracę, mieszkania i nową egzystencję? Jakaż to ekonomia, likwidować miejsca pracy dla jednego przedsiębiorcy z Kutna czy innego żydowskiego Sokołowca?

boukun

Data: 2013-06-18 19:56:43
Autor: Anatol
Cała Polska żyje PRLem
W dniu 2013-06-18 19:04, boukun pisze:

Zainteresuj się teraz, czy ten zakład istanial także w PRLu i ile
przerobu mieli na uboju wówczas.

Ten zakład został wybudowany od zera w 2010  :

http://www.pinipolonia.com/o-nas

[...]

Chyba nie bo przy znacznie większej produkcji zatrudnia tylko 1200 osób a nie kilkanaście tysięcy.

Prywatnych zakładów mięsnych w Polsce jest tysiące i to są nowoczesne firmy spełniające wyśrubowane unijne normy a nie PRLowskie manufaktury płacące 30 USD za miesiąc pracy.

Np.

większe :

http://www.tarczynski.pl/

http://www.olewnik.com.pl/

http://www.zpmkania.com.pl/index.html

i mniejsze :

http://www.zmkarczew.pl/pl/o_firmie/

http://lipinski.pl/shop.php/ofirmie/

http://www.dobroslawow.pl/index.php/firma/historia.html

http://www.kania-zory.pl/o-firmie.html

jakaż to ekonomia, likwidować miejsca

Ekonomia jest taka żeby pracownicy zarabiali 20-30 razy więcej USD niż w PRL a większość obywateli było stać na codziennego kotleta schabowego bez pomocy socjalnej, dotacji, kartek i kolejek czy na dobre piwo, kolorowy TV i samochód.

pracy dla jednego przedsiębiorcy z Kutna czy innego żydowskiego Sokołowca?

Kto broni byłym pracowitym, oszczędnym i fachowym przrecież pracownikom PRLowskich zakładów otworzyć własne firmy mięsne ?

Anatol

Data: 2013-06-18 20:07:31
Autor: boukun
Cała Polska żyje PRLem
Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:kpq711$9og$1node2.news.atman.pl...
[...]

Świat się zmienia i idzie do przodu, a tylko Polska się cofa. Nie za dolary żyliśmy i żyjemy, tylko za złotówki, a prawda jest taka, że Polska jest zaorana i zakłady pracy polikwidowane i w ich miejsce sprowadza się zachodnie odpady i ochłapy. Prawda jest taka, że dzisiaj większość Polaków zarabia 1300 złotych miesięczni8e, mamy 2013 rok, a my mamy gorsze warunki do życia, jak w 1980 roku. Pomyśl, 33 lata później!!!
Ile w tym Kutnie pracownik fizyczny na uboju zarabia pensji? Moją rzeźnię w Jeleniej Górze zaorali, masę innych zakładów pracy też, w te miejsce nic nowego nie powstało, poza żydowskimi bazarami typu galerie... W 1980-1982 roku zarabiałem powyżeju średniej krajowej, miałem jako młody chłopak najwyższą grupę kwalifikacyjną, 10% dodatek brygadzistowski. Gdyby moja rzeźnia do dzisiaj istniała i ja lub mi podobni by tam dalej pracowali, musielibyśmy miec nadal zarobki powyżej średniej krajowej, czyli przynajmniej ok. 4000 złotych, zrozumiałe...
A dzisiaj już nikt nie dostaje podwyżki ze względu na podwyższanie grupy kwalifikacyjnej, od lat robole dostają przeciętnie po 1300 złotych jałmużny!!! A pracy w kraju godziwej już nie ma, naród ma wskazaną drogę do podmywania dup Niemcom... i milionami jest na taki los skazanych..., w tym zjebanym, zniewolonym kraju!

boukun

Data: 2013-06-18 13:23:44
Autor: Leming Show
Cała Polska żyje PRLem
"W latach 1977-78 załamała się sprzedaż towarów przemysłowych, a w 1980
- żywności [...] W 1980 niedobór mięsa i przetworów oraz czekolady

Pytalem juz o to. Przyczyna byla niska wydajnosc Polskiej gospodarki,
czy wybieranie miodu z ula przez niedzwiedzia ZSRR?

Data: 2013-06-18 13:30:27
Autor: Leming Show
Cała Polska żyje PRLem
On 18 Cze, 22:23, Leming Show <leming.s...@gmail.com> wrote:
> "W latach 1977-78 załamała się sprzedaż towarów przemysłowych, a w 1980
> - żywności [...] W 1980 niedobór mięsa i przetworów oraz czekolady

Z dokumentow ktore kiedys widzialem to "troche nikt" tego nie
kontrolowal i wagoniki z zarciem szly na wschow. Za worek Polskich
kartofli, przywozili od ruskich telewizor. Zreszta sami ruscy
przyznali ze u nich ziemia sie marnowala, jako taki poziom upraw
osiagneli wzglednie niedawno. Moze nie musieli sie starac.

Data: 2013-06-18 22:29:41
Autor: boukun
Cała Polska żyje PRLem
Użytkownik "Leming Show" <leming.show@gmail.com> napisał w wiadomości news:7e404143-192d-4a37-824e-e1afbf9d4ccfdo3g2000vbb.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -
I nie tylko, SBecka mafia, ta sama co rządzi dzisiaj, sprzedawała tajnymi kanałami także produkt krajowy na Zachód..., Gierek był bezradny i nawet nie wiedział, kto kraj okrada i rujnuje...

boukun

Data: 2013-06-18 13:35:05
Autor: Leming Show
Cała Polska żyje PRLem
I nie tylko, SBecka mafia, ta sama co rządzi dzisiaj, sprzedawała tajnymi
kanałami także produkt krajowy na Zachód..., Gierek był bezradny i nawet nie
wiedział, kto kraj okrada i rujnuje...

Zrodlo prosze, ja niestety swojego nie pamietam. Byla ta opisana
produkcja zywnosci i odgorne instrukcje wywozu na wschod.

Data: 2013-06-18 22:45:53
Autor: boukun
Cała Polska żyje PRLem
Użytkownik "Leming Show" <leming.show@gmail.com> napisał w wiadomości news:b0946a96-0008-41dd-9adb-0996e957b0fey5g2000vbg.googlegroups.com...
[...]

Na Wschód to było wiadomo, chociażby po tym, jak "wygraliśmy" opiekę nad wioską olimpijską... i przyspawano pociąg do szyn w Lublinie z szynką w puszkach po farbie w 1980 roku (od tego się zaczęło)... Na zachód zawsze pchali Sbecy towar tajnymi kanałami...

boukun

Data: 2013-06-19 01:33:47
Autor: leming.show
Cała Polska żyje PRLem
Na Wschód to było wiadomo, chociażby po tym, jak "wygraliśmy"
opiekę nad wioską olimpijską... i przyspawano pociąg do
szyn w Lublinie z szynką w puszkach po  farbie w 1980 roku

Dzis mniejwiecej jest podobnie, tyle ze z kasa. Odplywa kanalami. Tez wszyscy sie zastanawiaja dlaczego jej brak. I nie chodzi tu o wydajnosc.

Data: 2013-06-19 18:37:02
Autor: Anatol
Cała Polska żyje PRLem
W dniu 2013-06-18 22:35, Leming Show pisze:
[...]

Wywóz na wschód to był eksport, który także wobec ZSRR był niższy od importu (wynikało z tego 6 mld rubli zadłużenia wobec ZSRR na koniec 1989).

Teraz wywozi się do różnych krajów jeszcze więcej i nie wynikają z tego żądne problemy z krajowym zaopatrzeniem i spożyciem mięsa - nadwyżka w handlu produktami rolnymi w 2012 wyniosła 3,3 mld EUR czyli równowartość ok. 47 mln ton węgla po cenach światowych (a w PRL maksymalnie eksportowano 40 mln to węgla rocznie.

Co do rolnictwa to wykończył je Gierek stawiając na PGRy i hodowlę z importowanej za kredyty dewizowe paszy.

"...Druga połowa lat siedemdziesiątych przyniosła klęskę rolnictwa. Ogółem w latach 1976 - 1980 globalna produkcja rolnicza w PRL zmniejszyła się o 8%, a produkcja czysta aż o 19%. Produkcja czysta rolnictwa "uspołecznionego" zmniejszyła się w tym okresie o 69%. W katastrofalnym roku 1980 ogólna produkcja roślinna spadła o 15%, zwierzęca o 6%. Ziemniaków zebrano w 1980 roku 26,4 mln ton, czyli o 47% mniej niż w roku poprzednim."

Anatol

Data: 2013-06-19 18:54:45
Autor: u2
Cała Polska żyje PRLem
W dniu 2013-06-19 18:37, Anatol pisze:

[...]

gdyby nie rolnictwo czecia erpe dawno by sie rozpadla po takiej zlodziejskiej prywatyzacji. 8 tysiecy sprywatyzowanych przez dwadziescia lat, malo co pozostalo w polskich rekach.

Data: 2013-06-19 19:29:35
Autor: boukun
Cała Polska żyje PRLem
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:51c1e257$0$1212$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To jest bandytyzm, a nie żadna tam prywatyzacja...

Re: Jeżeli było tak dobrze, to dlaczego państwo .
Autor: nannek 14.06.11, 12:55

A OBECNE PAŃSTWO CZYM JEST NIBY?

PRL zbankrutowało z "godnością" zbankrutowali i tyle.
Dlaczego to długa historia....

Gdyby sprzedawali prywatyzowali tak jak robią to OBECNI bankruci x2 to nie dość ze długi by spłacili to i w Polsce było by lepiej.
( przez chwilę , ten kto wyprzedaje wszystko i tak jest bankrutem, co sprzeda jutro)

Dziś przez 22lata wszystko wyprzedali, i niema nic mało tego dług jest olbrzymi wielokrotnie większy i nie do spłacenia.
Przez te 22 lata to PRL od 1948 do 1970r obudował cała zacofaną i zniszczoną totalnie po wojnie Polskę i zbudował ją od nowa..
Co wybudował to co sprzedają już przez 22lata , mało tego infrastruktuca która wybudował PRL się sypie ....
A potrzeba na to miliardów których Polska niema...

Kłamiesz fakt na auto trzeba było mieć talon , ale za parę lat bez strajków itd. tych talonów było by coraz więcej.
Po drugie auto mogłeś kupić bez problemu nowe bez talonu cena w sprzedaży ekspresowej to 150tys a nie twe 400%.

A Nawet te 150 tys i wielokrotnie szybciej można było uzbierać.

Ludziska mieli forsy ja lodu gdyby dać talony 5mln to 5mln kupiło by nowe auto..
Za gotówkę!!!!!

Dziś byle pierdołę za 500zł ludzie w większości biorą na raty bo ich nie stać.
Już 2,3mln osób nie spłaca rat na te pierdoły i są bankrutami.

Re: Twój jeden argument:
Autor: noc.nick.rasowy 14.06.11, 13:31

Dlaczego to długa historia... W zasadzie zostaliśmy sami po wyniszczającej wojnie (jakże to brzmi eufeministycznie dzisiaj, 66lat po fakcie) z setkami tysięcy miliardów dolarów zniszczeń. Z wybawicielem, który to co ocalało z pożogi wojennej zdemontował (literalnie prawie wszystko) i wywiózł pociągami na wschód. Austriacy w strefie wyzwoliciela mieli jeszcze 'lepiej', bo wywózka trwała tam do '55 (wycinano nawet drzewa z lasów!). Więc rzeczywistość PRL owska nie mogła być inna niż była. Całej odbudowy kraju i największych miast dokonaliśmy ponadludzkim wysiłkiem całego społeczeństwa w lat kilkanaście. I tak cieszyliśmy się większą swobodą i luzem niż w innych demo-ludach. Jednak tragedia polegała na całkowitym uzależnieniu politycznym i gospodarczym od wielkiego brata, któremu musieliśmy podwójnie spłacać w pieniądzach i naturze za podwójnie straconą wolność i niepodległość!!! Gdyby to jeszcze się działo w systemie wolnorynkowym, to pal licho...Dzisiaj 22 lata po transformacji okazuje się, że w warunkach suwerenności i zupełnej wolności, której nie mielismy przez 45lat, nie jesteśmy w stanie wybudować 5km nowej linii kolejowej na międzynarodowe lotnisko...

boukun

Data: 2013-06-19 19:21:05
Autor: boukun
Cała Polska żyje PRLem
Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:kpsmnk$p5c$1node2.news.atman.pl...
[...]

Teraz, to się tylko śmieci do kraju wwozi i drenażuje zniewolonego Polaka...

boukun

Data: 2013-06-18 12:17:16
Autor: Trybun
Cała Polska żyje PRLem
[...]

Przecież ty i twoi kumple spowodowaliście strajkami także to że Gierek w niesławie musiał abdykować, ty i twoi kamraci nie ryczeliście precz z Jaruzelskim, wy ryczeliście wyraźnie - "precz z komuną".. I kto tu jest już nie tylko chrzestnym ale biologicznym ojcem tego co teraz sie dzieje w kraju?

Data: 2013-06-18 15:13:36
Autor: boukun
Cała Polska żyje PRLem
Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:kppc3r$dtn$1node1.news.atman.pl...
[...]

Nieprawda, Gierka usunął Jaruzelski, nie lud polski....

Oczywiście, że przecz z komuną, dzisiaj wiadomo, że z żydokomuną, która się od Jaruzela uwłaszczyła i zniewoliła na wieki naród polski...

boukun

Data: 2013-06-19 13:46:01
Autor: Trybun
Cała Polska żyje PRLem
W dniu 2013-06-18 15:13, boukun pisze:

[...]

Odszedł bo w kraju już poza jednym wielkim strajkiem nic nie było. I to było przyczyną jego dymisji. Jego następca - Kania, mimo dobrych chęci jednak w skuteczności naprawy sytuacji w kraju niczym się nie różnił od Gierka, a więc postanowiono szefem zrobić kogoś kto potrafił rozprawić się z warcholstwem. Jaruzelski do tej roli nadał się jak nikt inny. Na początku próbował mediacji, nawet posuwał się do proszenia warchołów o jakiś okres bez strajkowy, nie dało się to wziął towarzystwo za ryj.  Sporo ludzi ma teraz do niego pretensje że jednak za łagodnie ich potraktował...

Data: 2013-06-18 10:07:30
Autor: leszek niewiadomski
Cała Polska żyje PRLem
Am 17.06.2013 15:30, schrieb Trybun:
[...]

Oznaka starosci jest zycie wspomnieniami. Fajnie jest powspominac, ale zycie idzie naprzod i sa ciagle nowe filmy, nowa muzyka, ksiazki. Staremu podobaja sie wyroby innych starych, jeszcze starszych lub nieboszczykow (Polomski, German, Santor, Kieslowski), a dziewczyny w wieku dzieci lub wnukow.
ln.
--
"As an online discussion among Poles grows longer, the probability of a comparison involving a security service, or a calling the opponent an agent of influence, a Volksdeutsch, a Jew or an idiot approaches 1" (The new Godwin's Law)

Data: 2013-06-18 10:16:07
Autor: Bogdan Idzikowski
Cała Polska żyje PRLem

Użytkownik "leszek niewiadomski" <leszek@invalid.invalid> napisał w wiadomości news:kpp4g2$2j7$1online.de...
[...]

I to jest niezaprzeczalna prawda.
Pamiętam opowieści mojego ojca, jak to dobrze się żyło przed wojną (IIWŚ) na wsi.
A z przekazów historycznych wiem, że wówczas na wsi panował brud, smród i niewyobrażalne ubóstwo.

--
Dyskusja z wierzącym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.

Data: 2013-06-18 10:59:31
Autor: LeonKame
Ca�a Polska �yje PRLem

A z przekazów historycznych wiem, że wówczas na wsi panował brud, smród
i niewyobraĹźalne ubĂłstwo.

To zalezy jeszcze na jakiej wsi, bo roznice w tym pozaborowych byly czasami kosmiczne, a juz np taka ciekawostka bo ruscy podczas wojny wszystko co bylo zegarkiem rekwirowały z domu jesli zobaczyly i mojemu dziadkowi chcieli zajebac Barometr bo to wedlug nich byly "czasy"

Tak wiec z tym ubustwem to ja bym polemizował, bo ubustwo to czasem ludzie maja poprostu w swoich durnych końskich łbach.

Data: 2013-06-18 11:38:16
Autor: Bogdan Idzikowski
Ca�a Polska �yje PRLem

Użytkownik "LeonKame" <kameleon@leon.com> napisał w wiadomości news:kpp7hi$jbl$2speranza.aioe.org...

[...]

Nie rozśmieszaj mnie, bo mam zajady.
Według twoich słów nie było na wsi biedy, bo twój dziadek miał barometr i uchodził za zamożnego.
Mój drugi dziadek miał rower i zegarek, których to się dorobił, pracując w Niemczech pod Dreznem. I dlatego uchodził we wsi za bardzo zamożnego. Krezusa wręcz!

ubawiony

Data: 2013-06-19 19:01:37
Autor: Anatol
Ca�a Polska �yje PRLem

I to jest niezaprzeczalna prawda.
Pamiętam opowieści mojego ojca, jak to dobrze się żyło przed wojną
(IIWŚ) na wsi.
A z przekazów historycznych wiem, że wówczas na wsi panował brud, smród

Bród i smród to jest kwestia bardziej mentalności niż biedy jako takiej. Nikt nie broni biednym utrzymywania porządku, zakopywania albo palenie śmieci, wycinania pokrzyw z obejścia, sprzątania domu, mycia okien, kąpieli itd.

i niewyobraĹźalne ubĂłstwo.

Tak, ale taka bieda dotyczyła chyba głownie obszarów byłego zaboru rosyjskiego i była raczej na poziomie ówczesnych standardów słabiej rozwiniętych krajów Zachodu takich jak Hiszpania czy południe Włoch. Dla społeczności z tego samego zaboru ale już zza wschodniej granicy, po 10-15 latach funkcjonowania w innym systemie ekonomiczno-społecznym to był prawdziwy dobrobyt.

Wiejska biedota rodem z II RP była w PRL nazywana kułakami i nałożono na nią bez wyjątku kontyngenty dostaw obowiązkowych, które trwały aż do roku 1972.

Anatol

Data: 2013-06-18 10:52:23
Autor: boukun
Cała Polska żyje PRLem
[...]

Życie idzie naprzód, ale nie dla starców i zniewolonego polskiego narodu...

boukun

Data: 2013-06-18 12:17:28
Autor: Trybun
Cała Polska żyje PRLem
W dniu 2013-06-18 10:07, leszek niewiadomski pisze:
[...]

Życie idzie naprzód powiadasz? Oczywiście że idzie, pytanie tylko w jakim kierunku ono idzie - pokaż mi lepsze zamienniki w kulturze i sztuce tego co było kiedyś?

Cała Polska żyje PRLem