Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.

Data: 2020-09-02 22:02:53
Autor: K
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Ciekawy test co sie stanie jak sie wyjezdzi akumulator do zera:
https://www.youtube.com/watch?v=ZH7V2tU3iFc

Jest prawdziwy zasieg:
Mercedes przejechal 75% z deklarowanego zasiegu.
Audi 81%
Nissan 87%
Jaguar 76%
Kia 90%
Tesla 78%

Po naladowaniu do pelna, przez noc "ucieka" 4-5%. Mozna sie zdziwic
zostawiajac auto na dwa tygodnie na parkingu pod lotniskiem.

Jest zebranie o prad w pubie.

Jest iPace, Nissan i Tesla, ktore jezdza mimo, ze komputer pokazuje brak
pradu i zerowy zasieg (Ta slynna przewaga nad niedokladnym wskazaniem w
spalinowych :)

Auto nie wskaze ladowarki jesli nie jest wlaczona nawigacja ale to
najmniejszy problem.

Tesla wygrala ale ostatni odcinek jechala autostrada 40mph.

No i najwieksza wada, oprocz Kia wszystkie auta nie daja sie pchnac po
kompletnym wyczerpaniu akumulatorow. Mercedes da sie popchnac na krotkim
odcinku jesli ktos siedzi na fotelu kierowcy. Holowanie odpada z powodu
mozliwosci uszkodzenia silnikow, wyjatkiem jest Tesla, ktora ma tryb
holowania.

Data: 2020-09-03 10:29:42
Autor: T.
W dniu 2020-09-02 o 23:02, K pisze:
[...]

Czy mechanik samochodowy obsługujący auto elektryczne musi mieć jakieś uprawnienia elektryczne np. SEP? Napięcia tam są małe, ale prądy chyba spore... Z drugiej strony to prąd stały, raczej bezpieczny. Tylko nie wiem, czy silniki są zasilane takim prądem czy jest tam przetwornica, a silniki są na prąd przemienny?

T.

Data: 2020-09-03 09:44:00
Autor: K
On 03/09/2020 09:29, T. wrote:

[...]

Kiedys bylem w wulkanizacji i byla tabliczka, ze nie robia elektrycznych bo nie maja stanowiska dla nich. Nie wiem czy to kwestia braku szkolen, strachu czy faktycznie trzeba taki samochod jakos dodatkowo uziemic z jakiegos gniazda serwisowego.

Data: 2020-09-03 11:13:47
Autor: J.F.
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:riqach$sb8$1$horizn@news.chmurka.net...
On 03/09/2020 09:29, T. wrote:nie
Czy mechanik samochodowy obsługujący auto elektryczne musi mieć jakieś uprawnienia elektryczne np. SEP? Napięcia tam są małe, ale prądy chyba spore... Z drugiej strony to prąd stały, raczej bezpieczny. Tylko nie

Bynajmniej - wrecz bardziej niebezpieczny.

wiem, czy silniki są zasilane takim prądem czy jest tam przetwornica, a silniki są na prąd przemienny?

Jak najbardziej jest przetwornica, a w zasadzie falownik i silniki sa zasilane pradem zmiennym.
Co nie zmienia, ze gdzies tam pod maska i obudowami sa kable pod duzym napieciem.

[...]

Elektrycznie do wymiany opon to on nie wymaga nic.

Ale ... glupie podniesienie na podnosniku to juz wyzwanie, jesli pod autem sa baterie.
Trzeba wiedziec gdzie mozna podeprzec, wiec szkolenia, trzeba wiedziec, ze jak spadnie z podpory  to sie nie da ukryc, trzeba miec odpowiednia gasnice itp :-)

Wiec sie boja, albo po prostu zazdroszcza darmowej jazdy :-)

No i moze jakies dodatkowe patenty miewaja te samochody - specjalnie felgi, piasty, sruby, czujniki cisnienia ... choc watpie, aby kierowca w trasie nie mogl dziurawego kola zmienic.

J.

Data: 2020-09-03 11:22:18
Autor: _Master_
W dniu 2020-09-03 o 11:13, J.F. pisze:
Trzeba wiedziec gdzie mozna podeprzec, wiec szkolenia

Ubawiłem się po pachy ;-)

Data: 2020-09-04 07:49:39
Autor: J.F.
Użytkownik "_Master_"  napisał w wiadomości grup
W dniu 2020-09-03 o 11:13, J.F. pisze:
Trzeba wiedziec gdzie mozna podeprzec, wiec szkolenia

Ubawiłem się po pachy ;-)

Ty sie smiej, a jak ktos nie uwaza, to mu do smiechu nie bedzie.
Szkody narobi, ubezpieczenie mu sie wypnie ... firme sobie spali

https://www.youtube.com/watch?v=VPKBfXK_T5A

https://www.youtube.com/watch?v=O2h2RzkWY3c

J.

Data: 2020-09-06 15:48:50
Autor:

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f51d574$0$17354$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Widze, ze pregierzowy zadek tu tez sie osmiesza.

Data: 2020-09-03 12:43:48
Autor: RoMan Mandziejewicz
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Hello T.,

Thursday, September 3, 2020, 10:29:42 AM, you wrote:

[...]

Zadajesz zadziwiająco naiwne pytania, jak na ZACIEKłego wroga
samochodów elektrycznych.

1. Musi mieć uprawnienia.
2. 400+ V DC to nie jest niskie napięcie. Jest bardzo niebezpieczne.
4. Skąd pomysl, że prąd stały jest bezpieczniejszy? Wojna Edisona z
Teslą była dawno temu i od tamtego czasu już wiemy, że DC jest
niebezpieczniejszy.
5. Silniki są albo asynchroniczne albo BLDC. W obu przypadkach po
drodze masz falownik.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-09-03 12:58:09
Autor: _Master_
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Ale ci sami "mechanicy" nie boją się instalacji LPG?
Przecież to BOMBA w bagażniku. ;-)

Data: 2020-09-03 14:14:00
Autor: abn140
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
drodze masz falownik.
no jako nieinteresujacy sie zbytnio to jestem w szoku.
a nie jest tak - no jest przeca - ze falownik traci czesc energii podczas pracy?
i wogole dlaczego tak?
moze jak wkladali lekko przerabiane silniki z innych zastosowan to prad zmienny poczatkowo.
ale obecnie nie da sie zaprojektowac silnika elektrycznego na to co bezposrednio idzie z baterii?
ktos to rozwinie?
gdzie tu fizyka nie pozwala?

Data: 2020-09-03 16:30:18
Autor: J.F.
Użytkownik "abn140"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:riqmmf$gj6$1@dont-email.me...
[...]

Bo tak naprawde nie ma silnikow na prąd stały.
Cos tam musi przełączac przeplyw pradu - albo komutator tradycyjny, albo elektroniczny, zwany falownikiem.
Elektroniczny lepszy, bo tradycyjny ma swoje wady i kiepskie mozliwosci regulacyjne.

gdzie tu fizyka nie pozwala?

Czy tak calkiem nie pozwala ... musialbym sie zastanowic.
Moze i by sie cos znalazlo, ale wymagajace nierzeczywistych rozwiazan, typu np lewitujacy magnes, bo nie ma go jak zamocowac ...

J.

Data: 2020-09-03 16:39:10
Autor: ToMasz
W dniu 03.09.2020 o 14:14, abn140 pisze:
drodze masz falownik.
no jako nieinteresujacy sie zbytnio to jestem w szoku.
a nie jest tak - no jest przeca - ze falownik traci czesc energii podczas
pracy?
traci. ale niewiele. znaczy w życiu jest to rząd paru procent, w autach elektrycznych jest technologia nasa więc są to okolice 1% W ogóle w autach elektrycznych zbliżamy się do nadprzewodnictwa w 30°C. :)

ale obecnie nie da sie zaprojektowac silnika elektrycznego na to co
bezposrednio idzie z baterii?

da się, ale (to juz bez jaj) jest nieekonomiczne. Moc wymaga prądu i napięcia. prąd wymaga grubych kabli. więc jeśli kable mają być.... nie grube, to musimy podnieść napięcie. Silnik prądu stałego wymaga komutatora i szczotek, a to są części zużywające i marnujące energię. lepiej jest (w uproszczeniu) zrobić silnik taki jak masz w komputerowym wiatraczku,  albo od razu silnik prądu przemiennego. w samochodzie te silniki nie będą się kręciły ze stałą prędkością. A że ich prędkość (upraszczam) jest zależna od częstotliwości napięcia, stosujemy falowniki, sterowniki, w których tą częstotliwość możemy płynnie zmieniać. Dzięki temu masz prawie maksymalny moment obrotowy niemalże od 0 do maksymalnej prędkości obrotowej.
Tak przy okazji. w najszybszych ładowarkach, mimo wysokiego napięcia, jedna żyła (sama miedź) powinna być grubości kciuka. A teraz wyobraź sobie jakie kable pójdą z elektrowni/podstacji do takiej ładowarki wielostanowiskowej, usytuowanej przy autostradzie a1, gdzie obecnie tankuje 1 pojazd na 1 minutę.
ToMasz

Data: 2020-09-03 17:05:40
Autor: RoMan Mandziejewicz
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Hello abn140,

Thursday, September 3, 2020, 2:14:00 PM, you wrote:

drodze masz falownik.
no jako nieinteresujacy sie zbytnio to jestem w szoku.

To się poucz.

[...]

Że niby jak? W jaki sposób chciałbyś regulować obroty takiego silnika?

ktos to rozwinie?
gdzie tu fizyka nie pozwala?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-09-03 18:00:16
Autor: ToMasz
[...]

RoMan.... kto jak kto, ale w tym temacie chyba Ty mógłbyś najwięcej powiedzieć. więc albo powiedz/napisz, albo nie kpij że ktoś nie ma wiedzy i tu jej szuka.

ToMasz

Data: 2020-09-03 17:14:51
Autor: K
On 03/09/2020 17:00, ToMasz wrote:
[...]

Stare przyzwyczajenia z Elektrody ;)

Data: 2020-09-03 18:31:44
Autor: RoMan Mandziejewicz
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Hello K,

Thursday, September 3, 2020, 6:14:51 PM, you wrote:

[...]

Stare przyzwyczajenia z Elektrody ;)

Ale masz coś do mnie konkretnie, jeśli chodzi o Elektrodę? Bo ja sobie
nie przypominam, żeby na mnie użytkownicy narzekali.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-09-03 20:01:29
Autor: K
On 03/09/2020 17:31, RoMan Mandziejewicz wrote:
[...]

Nie wiem czy do Ciebie konkretnie, nie wchodzilem tam z 10 lat. Ogolnie o poziom wypowiedzi glownych elektronikow kraju mam zastrzezenia gdzie na pytanie typu "Jak cos tam zmierzyc", lub "gdzie szukac przyczyny" odpowiedzi typu "poszukaj sobie w internecie albo w archiwum bo 8 lat temu juz ktos poruszal ten temat... i tez nie dostal odpowiedzi"

Data: 2020-09-04 09:45:36
Autor: RoMan Mandziejewicz

Thursday, September 3, 2020, 9:01:29 PM, you wrote:

[...]

Czyli Twoja wiedza na temat Elektrody jest podobna do wiedzy na temat
elektroniki w samochodach elektrycznych - znasz jedynie ludowe
bajki...

Zajmuję się elektroniką od dziecka - to jakieś 50 lat. Uczyłem się jej
z takich dziwnych przedmiotów, składających się z wielu kartek papieru.
Nazywaliśmy je książkami. Trzeba było po nie iść do takich budynków, w
których były ich tysiące - to biblioteki. Większości nie rozumiałem i
musiałem szukać innych książek, które nauczą mnie rozumienia tych
bardziej skomplikowanych. Pracuję i muszę uzupełniać wiedzę stale.

Obecnie wiedza jest dostępna bez wychodzenia z domu. Wystarczy tylko
chcieć po nią sięgnąć. Jednak pokolenie rozkapryszonych milenialsów
brzydzi się samodzielnością. Wolą postawę roszczeniową - DAJ GOTOWE!

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-09-04 09:13:25
Autor: K
On 04/09/2020 08:45, RoMan Mandziejewicz wrote:
[...]

Moja wiedza na temat elektroniki jest znikoma to prawda. Nigdy nie mowilem, ze jest inaczej. Natomiast jesli chodzi o samochody elektryczne to nie o elektronike sie rozchodzi tylko naginanie rzeczywistosci przez fanbojow. Co do elektordy to z 10 lat temu szukalem tam instrukcji do pralki i raz chyba chcialem komus zlecic wymiane kondensatorow. Zanim znalazlem to czego szukalem przebrnalem przez dyskusje typu jak wyzej. Musicie chlopaki powalczyc ze zlym PR bo to nie tylko moja opinia. Dzis gdy ta wiedza jest dostepna bez wychodzenia z domu, mozna Elektrode zamknac bo w wiekszosci wypadkow i tak zostaniesz odeslany do internetu po pomoc (bylo, poczytaj, poszukaj, naucz sie) :)

Data: 2020-09-04 09:21:38
Autor: K
On 04/09/2020 09:13, K wrote:
[...]

Zreszta, szukasz czegos w Google, a tam link do Elektrody. Wchodzisz, a tam jakis buc z kolka wzajemnej adoracji napisal, ze bylo ale linka nie poda, a wyszukiwwrka Elektrody wysypuje 100 podobnych tematow i w kazdym "Bylo", "Poszukaj" ale zaden linka nie poda. Tyle z mojej strony.

Data: 2020-09-04 21:38:27
Autor: RoMan Mandziejewicz
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Hello K,

Friday, September 4, 2020, 10:21:38 AM, you wrote:

[...]

[...]

Mylisz skutek z przyczyną. To miliony głupich pytań zasypują wiedzę na
Elektrodzie. Nie na odwrót. Nie byłoby pustych linków, gdyby pytający
podjęli choć minimum wysiłku i samodzielnie spróbowali dojść do
poszukiwanego materiału.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-09-06 16:23:30
Autor: robot
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.

Mim skromnym zdaniem nie ma się o co spierać.
Uważam że, w pewnym sensie obaj macie rację.

Data: 2020-09-06 10:34:55
Autor: kk
On 2020-09-04 09:45, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello K,

[...]

A fora są po to by ...

Data: 2020-09-06 11:12:00
Autor: J.F.
Dnia Sun, 6 Sep 2020 10:34:55 +0200, kk napisał(a):
On 2020-09-04 09:45, RoMan Mandziejewicz wrote:
[...]

-by fachowiec byl wk* po setnym pytaniu "jak podlaczyc diode LED do
samochodu",

-by fachowiec mogl ponarzekac na rozkapryszonych millenialsow, co im
sie uczyc w szkole nie chcialo :-)

J.

Data: 2020-09-06 11:59:32
Autor: RoMan Mandziejewicz
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Hello J.F.,

Sunday, September 6, 2020, 11:12:00 AM, you wrote:

[...]

Wkurwiony, to bardzo delikatne określenia. Za takie pytania leciał od
razu ban a pytanie do śmietnika, zanim Google zaindeksuje.

-by fachowiec mogl ponarzekac na rozkapryszonych millenialsow, co im
sie uczyc w szkole nie chcialo :-)

Jarku, jaką część użytecznej wiedzy zawdzięczasz szkole? Naprawdę
uważasz, że można być elektronikiem bez samokształcenia?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-09-06 14:29:49
Autor: J.F.
Dnia Sun, 6 Sep 2020 11:59:32 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
[...]

Elektronikiem absolutnie nie. Tym niemniej cos tam ze szkoly mi sie
przydalo. Choc inni tego nie rozumieli, nie zapamietali i tez zyja.

Ale tu czlowiek nie chcial byc elektronikiem, tylko miec niebieska
diode w samochodzie :-)
Co by nie mowic - chyba nawet dzis nie poruszaj w szkolach innych niz
technikum elektroniczne, tematu "jak podlaczyc LED".
I choc ucza prawa Ohma, to niekoniecznie pewnych wnioskow praktycznych
z niego wynikajacych ... a moze i dobrze, jesli maja zle uczyc.

O, nie przypominam sobie, aby mnie uczyli jaki ma byc odstep przed
pytajnikiem :-) Oczywiscie w czasach slowa recznie pisanego to bylo :-(

J.

Data: 2020-09-06 15:02:17
Autor: RoMan Mandziejewicz
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Hello J.F.,

Sunday, September 6, 2020, 2:29:49 PM, you wrote:

[...]

[...]

To ma Google. Pytanie o kalkulator rezystora do LED daje 39 tysięcy
wyników.

[...]

Źle, że nie uczą. Uczą tak, że absolwenci nie pamiętają samego prawa a
o zastosowaniu szkoda nawet mówić :(

O, nie przypominam sobie, aby mnie uczyli jaki ma byc odstep przed
pytajnikiem :-)

Bo nie uczyłeś się pisania na maszynie - tam byś poznał podstawy
typografii.

Oczywiscie w czasach slowa recznie pisanego to bylo :-(

Ja też. Ale u mnie w domu zawsze była maszyna do pisania i wcześniej
pisałem na maszynie niż ręcznie.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-09-03 18:30:28
Autor: RoMan Mandziejewicz
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Hello ToMasz,

Thursday, September 3, 2020, 6:00:16 PM, you wrote:

[...]

RoMan.... kto jak kto, ale w tym temacie chyba Ty mógłbyś najwięcej
powiedzieć. więc albo powiedz/napisz, albo nie kpij że ktoś nie ma wiedzy i tu jej szuka.

To niech jej szuka w bibliotece, w Google, w Wikipedii. Ja nie mam
siły do tłumaczenia spraw elementarnych.

Dostał wędkę - pytanie o regulację prędkości silnika. To powinno go
skłonić do myślenia. Dostęp do źródeł wiedzy obecnie jest bajecznie
prosty.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-09-03 17:37:27
Autor: robot
[...]

Co ty.
Musi być ten falownik, i to nie byle jaki.

Tak wygląda z tesli S.

https://www.pntpower.com/wp-content/uploads/2015/09/Screen-shot-2015-07-11-at-6.54.06-AM.png

Chyba ten sam stosuje Mercedes. Nie wiem jak inni.

Data: 2020-09-03 17:44:58
Autor: robot
W dniu 03.09.2020 o 17:37, robot pisze:
[...]

A napięcie tam jest nie tylko przemienne ale i "multifazowe".

https://www.researchgate.net/figure/Tesla-Model-S-inverter-components-1-Control-board-2-Aluminum-shield-3-Phase-current_fig1_337573673

Więcej nie piszę, bo tez się nie znam.

Data: 2020-09-03 17:28:07
Autor: robot

[...]

Musi. Właśnie o napięcia chodzi, bo są duże.

Data: 2020-09-04 08:25:21
Autor: Mirek Ptak
W dniu 2020-09-03 o 10:29, T. pisze:
[...]

W fabryce, gdzie produkuje się między innymi hybrydy są specjalne szkolenia i stanowiska do obsługi elektryków, więc jest to raczej niebezpieczne.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2020-09-04 00:41:27
Autor: Przemek Jedrzejczak
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
na razie to nisza wiec prewencyjnie spuszczaja takich klientow na drzewo :-)

Data: 2020-09-05 23:50:24
Autor: p0li
T->Dnia 2020-09-03 10:29:42 niejaki T. napisał:
[...]

Tak - musi mieć kurs HV i nie jest to SEP są pewne różnice między AC i DC i tego też uczą na kursie

w samochodach napięcie na baterii wynosi od 200 do 900V więc nie zaryzykowałbym stwierdzenia że jest to bezpieczne --
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2020-09-03 16:18:25
Autor: Myjk
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Wed, 2 Sep 2020 22:02:53 +0100, K
Ciekawy test co sie stanie jak sie wyjezdzi akumulator do zera:
https://www.youtube.com/watch?v=ZH7V2tU3iFc

Na tyle ciekawy, że link był już wielokrotnie na tej grupie podawany.

Po naladowaniu do pelna, przez noc "ucieka" 4-5%. Mozna sie zdziwic
zostawiajac auto na dwa tygodnie na parkingu pod lotniskiem.

Do 80% zawsze spada szybciej.

Jest zebranie o prad w pubie.

Oczywiście, bo każdy debil jeździ wokół WOLNEJ ładowarki żeby zjechać do
zera akumulator, by potem żebrać o prąd w pubie. Należy dodać, że zapewne
jest to kochanek smrodów spalinowych. :P

Jest iPace, Nissan i Tesla, ktore jezdza mimo, ze komputer pokazuje brak
pradu i zerowy zasieg (Ta slynna przewaga nad niedokladnym wskazaniem w
spalinowych :)

I powaznie nie umiesz wykoncypować po co to jest konkretnie zrobione w EV?
Bo akurat to z kompletnie różnych rzeczy wynika przy ICE i EV.

Auto nie wskaze ladowarki jesli nie jest wlaczona nawigacja ale to
najmniejszy problem.

Trudno żeby pokazało skoro nie jest włączony system za to odpowiedzialny.
Tesla wygrala ale ostatni odcinek jechala autostrada 40mph.

Ponieważ już dawno powinna być naładowana, ryła o tym wielokrotnie, a
użytkownik uparcie jechał dalej mijając kolejne ładowarki. Taaaak, ja wiem,
takie było zadanie testu (raczej jako ciekawostka niż jako test praktyczny)
tylko w takim razie po co o tym w ogóle wspominasz?

[...]

I znowu to samo, co z tego że się nie dają holować, przecież wielokrotnie i
uporczywie użytkownik był informowany że samochód zostaje unieruchomiony
jeśli nie zostanie naładowany (pomijam że pewnie wystarczyło instrukcję
przeczytać i było to tam napisane, nie trzeba było testów robić). --
Pozdor
Myjk

Data: 2020-09-03 16:02:50
Autor: K
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
On 03/09/2020 15:18, Myjk wrote:
Wed, 2 Sep 2020 22:02:53 +0100, K

Ciekawy test co sie stanie jak sie wyjezdzi akumulator do zera:
https://www.youtube.com/watch?v=ZH7V2tU3iFc

Na tyle ciekawy, że link był już wielokrotnie na tej grupie podawany.

Nie widzialem wczesniej.

Po naladowaniu do pelna, przez noc "ucieka" 4-5%. Mozna sie zdziwic
zostawiajac auto na dwa tygodnie na parkingu pod lotniskiem.

Do 80% zawsze spada szybciej.

A pozniej? Da sie zostawic na 2 tygodnie na parkingu i wrocic pozniej powiedzmy 120km do domu bez ladowania po drodze?

[...]

Powaznie nie umiem. Tymbardziej, ze rozne auta zachowuja sie roznie, a czytalem tu ostatnio o dokladnosci wskazan co mialo byc przewaga nad spalinowymi.

Auto nie wskaze ladowarki jesli nie jest wlaczona nawigacja ale to
najmniejszy problem.

Trudno żeby pokazało skoro nie jest włączony system za to odpowiedzialny.

No wiec nikt tu z tego problemu nie robi.

[...]

No wlasnie jako ciekawostke i chec udowodnienia przez autora innym, ze da sie tak daleko zajechac. Owszem da, jak na autostradzie z ograniczeniem 70mph pojedziesz 40mph.

[...]

Ostatnio w watku "Holowanie elektryka" przeczytalem:

"A o co pytasz?
Jest zakaz formalnie.
Ale praktyka jest taka, że nie dość że się da, to jeszcze może się ładować podczas holowania.... "

Najwidoczniej z testowanych w w/w klipie da sie Tesle bo ma taki tryb, cala reszta grozi uszkodzeniem silnika. Czy sie wtedy laduje, musialbym poszukac. Obstawiam, ze nie. Bardziej boli totalna blokada kol, np 30m od ladowarki. To samo moze ci sie przydazyc na parkingu pod lotniskiem, a wiadomo ze nie przyjezdzasz na lotnisko naladowanym do 100% i to juz jest realny scenariusz. No chyba, ze przyjezdzasz na lotnisko dzien wczesniej bo chciales zjesc obiad i pozwiedzac lokalne atrakcje ;)

Data: 2020-09-03 18:25:46
Autor: ToMasz
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
(...)
Najwidoczniej z testowanych w w/w klipie da sie Tesle bo ma taki tryb, cala reszta grozi uszkodzeniem silnika.
nie wiem skąd sie urwałeś, ale Myjk należy do wąskiej grupy osób która ma pojazd ekektryczny, beterie słoneczne i wiele spraw w dupie. ma w dupie zdanie innych i czasami też, a czasami nie wynik obiliczeń kalkulatora. Więc jak chce pisze fajne ciekawe rzeczy (coraz rzadziej) a jak nie, to wygląda to tak, że cały świat musi się dostosować, kupić samochody ekektryczne i ładować je ze słońca. Więc od niego raczej się nic nie dowiesz chyba że jakieś święto w rodzinie będzie.

Wracając do tematu. Sam się zastanów, skąd samochód elektryczny wie, że jedzie z górki albo jest holowany? jasne że może mieć przechyłomierz, ale po kija? skoro jest zdolny aby odzyskać energię przy hamowaniu podczas zjazdu z górki, to jest zdolny do tego samego podczas holowania. Tyle że producent może sobie nie życzyć takich numerów, szczególnie gdy większość aut sprzedaje w kraju, w którym trzeba ostrzegać że gorąca kawa parzy. Więc producent może odzysk energii, lub jazdę przy minimum zużycia przy holowaniu zablokować lub skutecznie utrudnić, dodatkowo dodając stosowne ostrzeżenie w instrukcji.

Na ten moment, poruszane tu pojazdy elektryczne to ekskluzywne zabawki. Tak więc nie oczekuj że są jakieś normy dotyczące tych pojazdów ponad to czemu podlegają spalinowe auta. trwałość ogniw, utyzlizacja, zakup nowych, naprawa, uprawnienia... wolna amerykanka. jak zwykle prawo nie nadąża.

ToMasz

Data: 2020-09-03 18:56:18
Autor: Myjk
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Thu, 3 Sep 2020 18:25:46 +0200, ToMasz
nie wiem skąd sie urwałeś, ale Myjk należy do wąskiej grupy osób która ma pojazd ekektryczny, beterie słoneczne

Nie kłam tomaszku. Nie mam elektrycznego auta, bo mnie nie stać na takie
jakie bym chciał, czyli duże (pojemne) segmentu SUV (zresztą duży EV to
duża bateria, a mnie duża bateria jest niepotrzebna). Ale oczywiście
chciałbym mieć, bo to są genialne pojazdy, super komfortowe i wbrew
hejterkom, wcale nie aż takie problematyczne jak (te hejterki) to
przedstawiają robiąc aferę na każdym kroku a równając do jakichś
absurdalnych, kompletnie nieżyciowych, założeń, strzelając wątkami jak z
karabinu.

i wiele spraw w dupie. ma w dupie zdanie innych i czasami też, a czasami nie wynik obiliczeń kalkulatora.

Tylko jak piszą farmazony bez elementarnego zastanowienia.
[...]

Znowu kłamiesz, nikogo do niczego nie zmuszam (bo jaką ja mam moc sprawczą
-- przemyślałeś w ogóle to co napisałeś?), szczególnie do kupowania EV, w
tym że cały świat (lol) ma się dostosować do mojego zdania. Ponadto uważam
też że najtaniej jest ładować samochody w 2T, czyli w nocy, a nie przez PV.
Chociaż jak ktoś umie liczyć, to się jednak skusi na PV, a jak umie sam
zrobić (jak ja akurat) to tym bardziej.

Ergo, pokaż mi wątek który JA założyłem na temat pojazdów EV, gdzie może
kogoś namawiam i nakazuję kupować EV, etc. Jedyne wątki jakie sobie
przypominam, to z negatywnym wydźwiękiem (odnośnie iMiEV którym się
woziłem, oraz gównianego BMU w moim PHEV), a nie pochlebnym -- jak tutaj
utykasz.

Ps. Dzisiaj mizeria słoneczna, bo tylko pół dnia tak realnie świeciło, a
moja instalacja wypruła z siebie 45 kWh (na drugim domu prawie 20). Czyli
mój PHEV na uzysku z jednego mizernego dnia przejedzie jakieś 300km. Howgh!

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-09-04 19:11:17
Autor: ToMasz
W dniu 03.09.2020 o 18:56, Myjk pisze:
Thu, 3 Sep 2020 18:25:46 +0200, ToMasz

nie wiem skąd sie urwałeś, ale Myjk należy do wąskiej
grupy osób która ma pojazd ekektryczny, beterie słoneczne

Nie kłam tomaszku.
masz racje. nie masz auta elektrycznego, masz takie auto które naładujesz prądem z solarów i jedziesz nim do pracy. czyli tak jakby ktoś nie ukradł, tylko pożyczył na wieki wieków.

[...]

celowo zacytowałem taki duży fragment. patrz.
nikt nie pisze że auta elektryczne sa problematyczne. można to tak odczytać, ale gdybyś nie miał w dupie argumentów, nie było by głupich pyskówek. kolejna sprawa to kalkulator. On mówi że transport da się ogarnąć taniej. więc skoro da się - to po co gadamy o elektrykach w kwestii transportu? Bo TY masz taniej?

Ponadto uważam
też że najtaniej jest ładować samochody w 2T, czyli w nocy, a nie przez PV.
i znowu wybiórczy kalkulator. chciałem kupić mojej mamie mały elektryczny samochód. 7 piętro w 150 tyś mieście. jak mówisz ma go ładować? do windy i na klatce postawić? Sam sobie udowodniłeś że patrzysz na samochody elektryczne z własnej perspektywy. nie dostrzegasz jak daleko jesteśmy jako cywilizacja, do przejścia na transport elektryczny. Szczególnie w dużych miastach.

Chociaż jak ktoś umie liczyć, to się jednak skusi na PV, a jak umie sam
zrobić (jak ja akurat) to tym bardziej.
szczególnie w dużych miastach, tam gdzie na 150m? dachu przypada 60 rodzin.

Ergo, pokaż mi wątek który JA założyłem na temat pojazdów EV, gdzie może
kogoś namawiam i nakazuję kupować EV, etc.
ale co za różnica kto założył wątek? Jedziesz jak woźnica po koniu, po wszystkich smorodo dieslach, zamiast namawiać do wlewania oleju jadalnego do baku starych golfów. śmierdziało by mniej.

[...]
Brawo Ty. PEwna firma energetyczna została zmuszona do tego aby przyjąć od Ciebie tą energię i zapłacić, lub oddać w Tobie wygodnym czasie 80%. Dla tej firmy jest to nieopłacalne, muszą prąd kupić, wiec jedyne co mogą zrobić aby skompensować straty to podnieść ceny prądu. zrzucimy się na to my wszyscy. Bez takiego wsparcia miałbyś ciepłą wodę w spłuczce a nie 300km jazdy. masz dom, solary, drogie auto, a jeszcze sponsorujemy Ci przejazdy. jak to mówią, bogatych kryzys nie dotyka.

ToMasz

Data: 2020-09-04 23:37:43
Autor: Myjk
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Fri, 4 Sep 2020 19:11:17 +0200, ToMasz
Nie kłam tomaszku.
masz racje. nie masz auta elektrycznego, masz takie auto które naładujesz prądem z solarów i jedziesz nim do pracy. czyli tak jakby ktoś nie ukradł, tylko pożyczył na wieki wieków.

Oczywiście że mam. Nie chodzi o to na czym jeżdżę, tylko żę utykasz mi że
mam EV i dlatego namawiam na ich kupowanie. No więc powtarzam ponownie, nie
mam EV, bo są dla mnie za drogie (jak i dla wielu innych) stąd jak
najbardziej rozumiem że ich nie kupują i nikogo nie namawiam.
[...]

Trudno się dyskutuje z ludzmi, którzy jeżdżą tyle co kot napłakał i jęczą
że im 400km zasięgu nie wystarczy. Ergo, pisza farmazony, bo sobie taki cel
najwidoczniej postawili.

[...]

Znowu coś zmyślasz na mój temat. Ja od zawsze twierdzę że mieszkamy w
ciemnogrodzie, gdzie sieć ładowania EV to żal (w tym opór ludzi w blokach
gdzie możliwość ładowania jest, ale nie pozwalają BO NIE) i jest to
pośrednio wynik mentalności Polaków (także tych rządzących). Na zachodzie
sobie radzą, ale też patrzą trochę dalej niż tylko tam gdzie sięga koniec
nosa.

[...]

Znaczna różnica pomiędzy prostowaniem wypisywanych głupot (na wszelakie
tematy, a że niektórzy srają ostatnio wątkami o EV jak z kałasza jakby
świata poza tym nie było to już nie moja wina) a namawianiem -- jak to
zrozumiesz to wróć.

[...]

Zmuszona została bo emisję z wungla ma, bo chcesz sobie komputerek zasilić,
i lodóweczkę, a nie przez moje PV. Czyli kolejne kłamstewko demagoga
tomaszka.

Bez takiego wsparcia miałbyś ciepłą wodę w spłuczce a nie 300km jazdy. masz dom, solary, drogie auto, a jeszcze sponsorujemy Ci przejazdy. jak to mówią, bogatych kryzys nie dotyka.

Też się weź do pracy, zamiast truć na newsach, a nie mi tu będziesz
wypominać, do portfela zaglądać i jeszcze sobie zasługi za moją pracę
przypisywać.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-09-09 21:32:00
Autor: Shrek
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
W dniu 03.09.2020 o 18:25, ToMasz pisze:
(...)

nie wiem skąd sie urwałeś, ale Myjk należy do wąskiej grupy osób która ma pojazd ekektryczny

Nie ma - żona mu nie pozwoliła;)

--
Shrek

Data: 2020-09-03 18:25:56
Autor: Cavallino
W dniu 03-09-2020 o 17:02, K pisze:

A pozniej? Da sie zostawic na 2 tygodnie na parkingu i wrocic pozniej powiedzmy 120km do domu bez ladowania po drodze?

Spokojnie.
Po tygodniu postoju pod lotniskiem nie zauważyłem w ogóle spadku naładowania - więc musiał być minimalny.
A i tak obstawiam, że główne żrą urządzenia multimedialne i komputery, które do końca się nie wyłączają, a nie bateria sama z siebie traci.

Data: 2020-09-03 21:38:31
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rir5el$cou$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Bateria sama z siebie traci, ale litowe akurat dosc malo.
Z rok powinna stac, a nie dwa tygodnie.
Wiec to istotnie te czuwajace komputery.

J.

Data: 2020-09-03 22:30:49
Autor: Przemek Jedrzejczak
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
a kiedy Tesla i europejczycy kreca sie w kolko za wlasnym ogonem Chinczycy dokonali niemozliwego :-)

https://technode.com/2020/09/03/video-technode-visits-a-nio-battery-swap-station/

niewykluczone ze VW po cichu przygotowuje plan B gdyby jednak Chinczykom sie udalo i planowali ekspansje na inne rynki

SHANGHAI-- Volkswagen AG is investing EUR1 billion ($1.11 billion) in a Chinese auto maker and a further EUR1.1 billion in a local battery producer, in the German car maker's latest bet on the Chinese electric-vehicle sector.

Data: 2020-09-09 11:27:57
Autor: cyklista
Cavallino pisze:
[...]

  i to jest jakaś prawda w tym wątku

Przez noc może stracić 1-5% jak był do pełna naładowany bo to naturalne zachowanie baterii litowych i urządzeń dbających o ich wyrównywanie, a potem spokojnie rok by postał zanim by się całkiem rozładował.

--
Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

Data: 2020-09-03 18:26:58
Autor: Myjk
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Thu, 3 Sep 2020 16:02:50 +0100, K
A pozniej? Da sie zostawic na 2 tygodnie na parkingu i wrocic pozniej powiedzmy 120km do domu bez ladowania po drodze?

Później może stać dłużej. Jak się baterie dłużej przechowuje to też się
zaleca rozładować do ~50%.

[...]

W spalinowcach nie sposób tego oszacować dokładnie, w EV jest to forma
zabezpieczenia baterii, bo można wyliczyć dokładnie -- i tyle. Literalnie
chodzi o to aby nie rozładowywać tak głęboko baterii jeśli nie jest to
konieczne w celu jej ochrony.

No wlasnie jako ciekawostke i chec udowodnienia przez autora innym, ze da sie tak daleko zajechac. Owszem da, jak na autostradzie z ograniczeniem 70mph pojedziesz 40mph.
 Przecież to ograniczenie to na parę mil tylko było, nie rzutowało
praktycznie na wynik testu.

[...]

Przecież można ciągnąć i będzie się ładować. https://www.youtube.com/watch?v=RaGVoB4Zn-Y

Na lotnisku wcześniej czy później postawią ładowarki (mogą być małej mocy
dla każdego auta, skoro tydzień czasu jest do ładowania/podtrzymania
pojemności) i problem z głowy. Znowu myślisz wyjątkowo krótkowzrocznie,
niczym właściciel konia którego można było napoić i nakarmić wszędzie,
widząc auto spalinowe którego nie było praktycznie gdzie zatankować.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-09-03 20:22:51
Autor: K
On 03/09/2020 17:26, Myjk wrote:
> [...]
> zabezpieczenia baterii, bo można wyliczyć dokładnie -- i tyle. Literalnie
> chodzi o to aby nie rozładowywać tak głęboko baterii jeśli nie jest to

Do tego akurat wystarczyloby zabezpieczenie w oprogamowaniu.

> Przecież to ograniczenie to na parę mil tylko było, nie rzutowało
> praktycznie na wynik testu.

Wczesniej tez widac, ze nie przekracza 55mph. Robil to na potrzeby programu aby pokazac, ze dokonal najlepszego wyboru. Taki troche nasladowca Clarksona.

> [...]
> widząc a
uto spalinowe którego nie było praktycznie gdzie zatankować.

Super ta Tesla, majac dwie mozna miec nieskonczone zrodlo energii ;) Szkoda, ze u innych producentow wyglada to gorzej.

Data: 2020-09-04 10:49:55
Autor: Myjk
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Thu, 3 Sep 2020 20:22:51 +0100, K
Do tego akurat wystarczyloby zabezpieczenie w oprogamowaniu.

Ale przecież jest to zabezpieczenie -- jak byk napisane naładuj mi baterię
bo stanę, a ten uparcie jedzie dalej.
Wczesniej tez widac, ze nie przekracza 55mph. Robil to na potrzeby programu aby pokazac, ze dokonal najlepszego wyboru. Taki troche nasladowca Clarksona.
 Autor tego kanału nie jest zwolennikiem EV, a że jest autorem kanału to
wsiadł do auta które teoretycznie miało szansę najdłużej być na wizji by
nie zniknąć z ekranu jako pierwszy. Tylko tyle, ale oczywiście musisz
dorobić jakąś chorą teorię spiskową.
Super ta Tesla, majac dwie mozna miec nieskonczone zrodlo energii ;) Szkoda, ze u innych producentow wyglada to gorzej.

Nie wiem skąd taki absurdalny wniosek wyciągnąłeś, ale w sumie po tym co
czytam u ciebie coraz mniej mnie to zaczyna dziwić. Przecież w materiale
jest tylko wykazana sprawność elektrycznego auta vs spalinowego na
konkretnym przykładzie, a zupełnie przy okazji jest empirycznie udowodnione
że można ciągnąć EV i to nie tylko będzie jechać bez zniszczenia silnika,
ale też będzie się ładować. Jak ktoś chce być tylko ciągnięty bez
obciążania ciągnącego jak w filmie to wrzuca [N] i się toczy, względnie
wrzuca [D] albo [B] jak chce hamować.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-09-04 10:04:53
Autor: K
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
On 04/09/2020 09:49, Myjk wrote:
Thu, 3 Sep 2020 20:22:51 +0100, K

Do tego akurat wystarczyloby zabezpieczenie w oprogamowaniu.

Ale przecież jest to zabezpieczenie -- jak byk napisane naładuj mi baterię
bo stanę, a ten uparcie jedzie dalej.

Chodzilo mi bardziej o zabezpieczenie, ktore wylaczy wszystko ale pozwoli odblokowac kola aby pociagnac auto na holu kawalek albo popchnac 30m do ladowarki.

[...]

Wszedzie spisek. Spisek przeciwko EV, spisek przeciwko dieslom, spisek przeciwko tobie. Poogladaj jego inne klipy to zobaczysz jego sposob bycia. Ja go bardzo lubie.

[...]

Szczegolnie mozna ciagnac te w ktorych sie kola zablokowaly.

Data: 2020-09-04 15:37:15
Autor: Myjk
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Fri, 4 Sep 2020 10:04:53 +0100, K
Chodzilo mi bardziej o zabezpieczenie, ktore wylaczy wszystko ale pozwoli odblokowac kola aby pociagnac auto na holu kawalek albo popchnac 30m do ladowarki.

Ale to był ekstremalny test, mający wykazać ile jeszcze po komunikacie o
pustej baterii można jechać, a który z warunkami drogowymi nie ma nic
wspólnego, bo po drodze mieli w tym czasie wielokrotnie możliwość zjechania
na ładowarkę. Poza tym jak Ci akumulator padnie w spaliniaku to też go z
pychu nie powinieneś odpalać, a i też nie wiem co się dzieje w sytuacji gdy
zabraknie prądu w spaliniaku z automatem elektronicznym, czy będziesz w
stanie wrzucić [N]. Jest taka możliwość?

Wszedzie spisek. Spisek przeciwko EV, spisek przeciwko dieslom, spisek przeciwko tobie. Poogladaj jego inne klipy to zobaczysz jego sposob bycia. Ja go bardzo lubie.

Ja nie twierdzę że jest spisek przeciwko dieslom, raczej (znowu) ty.

Szczegolnie mozna ciagnac te w ktorych sie kola zablokowaly.

Ale dlaczego się zablokowały? Bo użytkownik jeździł uprcie pomimo że iks km
temu miał się ładować albo stanąć i wezwać pomoc vel lawetę żeby się na nią
wtoczyć.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-09-04 15:15:51
Autor: K
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
On 04/09/2020 14:37, Myjk wrote:
Fri, 4 Sep 2020 10:04:53 +0100, K

[...]

Chodzilo mi wczesniejsze watki w ktorych wskaznik ten byl reklamowany jako mega dokladny wzgledem spalinowych.

[...]

Jest taka mozliwosc na szczescie.

[...]

Oczywiscie, ze to byla wina uzytkownika. W dodatku wywolana celowo. Chodzi mi o sam fakt, ze mozna do takiej sytuacji doprowadzic i znalezc sie w czarnej dupie i o ile to bedzie jakis parking to nie ma wiekszego problemu ale na wszelki wypadek wozilbym ze soba przedluzacz.

Data: 2020-09-04 17:34:22
Autor: Myjk
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Fri, 4 Sep 2020 15:15:51 +0100, K
Chodzilo mi wczesniejsze watki w ktorych wskaznik ten byl reklamowany jako mega dokladny wzgledem spalinowych.

No bo jest mega dokładny, w ramach ochrony baterii.

Jest taka mozliwosc na szczescie.

Jak to się czyni, skoro nie ma prundu w baterii i nie idzie sygnał z
dżojstika że system ma zmienić przełożenie? Mechanicznie dodatkową wajchą?

[...]

Nie wiem czy oglądałeś ten film dokładnie -- ja tam widzę że trzeba być
mega głąbem aby do tego stanu doprowadzić. No a jak ktoś jest głąbem, to i
dobrze że jest takie zabezpieczenie przeciwgłąbowe. Trochę mi to przypomina
ludzi jadących z wywaloną kontrolką silnika, albo innego PDF i drących mimo
to dalej. Potem pretensja do reszty świata że silnik się rozsypał, albo
komputer odłączył zapłon żeby nie zamurować filtra na amen. No ale ty
oczywiście się takich rzeczy w ICE nie czepiasz...

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-09-04 18:26:28
Autor: J.F.
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1uc6qv1nzw6v3.dlg@myjk.org...
Fri, 4 Sep 2020 15:15:51 +0100, K
Chodzilo mi wczesniejsze watki w ktorych wskaznik ten byl reklamowany
jako mega dokladny wzgledem spalinowych.

No bo jest mega dokładny, w ramach ochrony baterii.

Tylko jakos tak samochody przejechaly ~80% deklarowanego zasiegu.
Ktos tam pamieta co pokazywaly na poczatku ?

No i tak czlowiek na poczatku trasy mysli "nie bede ladowal, mam wystarczajacy zapas", a w pod koniec sie dowiaduje, ze nie dojedzie.

No dobra - zakladam ze ubywalo tego zasiegu stopniowo, przy odpowiednio gestych ladowarkach moze stanowi to problem podobny jak w spalinowcu, szczegolnie, jesli 20 minut ladowania pozwoli na ... moze nie na pelne, ale na dojechanie do celu z zapasem ...

No i dlaczego przejechaly tak malo ?
110km/h im za szybko ?

J.

Data: 2020-09-04 18:59:21
Autor: Myjk
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Fri, 4 Sep 2020 18:26:28 +0200, J.F.
No i dlaczego przejechaly tak malo ?
110km/h im za szybko ?

Jprdl. A dlaczego w spaliniakach producent podaje średnio 7L a samochody
palą 10 albo więcej, czemu producent podaje emisję 100g CO2 a na drodze
wali 150 i więcej? --
Pozdor
Myjk

Data: 2020-09-04 19:40:54
Autor: Cavallino
W dniu 04-09-2020 o 18:26, J.F. pisze:
[...]

Deklarowanego przez kogo i w jakich warunkach?
Bo przecież nikt nie mówi, że zasięg jest identyczny w każdych warunkach.
W spaliniakach tym bardziej nie jest.

No i tak czlowiek na poczatku trasy mysli "nie bede ladowal, mam wystarczajacy zapas", a w pod koniec sie dowiaduje, ze nie dojedzie.

Mylisz się, dowiaduje się znaczeni wcześniej.
Więc wie, że musi zwolnić żeby dojechać.

Żeby było śmieszniej - dowiaduje się komunikatami od razu po wyznaczeniu trasy, które (przynajmniej w Zoe) są mocno zapobiegliwe, tzn. nie uwzględniają odzysku na trasie, więc mówią że nie dojedziesz, mimo iż Ty wiesz że dojedziesz, bo odzysk będzie.

Tylko na autostradzie może być inaczej.

No dobra - zakladam ze ubywalo tego zasiegu stopniowo, przy odpowiednio gestych ladowarkach moze stanowi to problem podobny jak w spalinowcu,

Dokładnie, a wręcz powiedziałbym że przewiduje lepiej.

Data: 2020-09-07 09:38:31
Autor: K
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
On 04/09/2020 16:34, Myjk wrote:
Fri, 4 Sep 2020 15:15:51 +0100, K

[...]

W Oplu trzeba podniesc mieszek i tam jest guziczek, w innych podobnie. W niektorych jest jakas zaslepka z boku i tam trzeba wepchnac np. srubokret.

Data: 2020-09-07 16:08:07
Autor: Myjk
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Mon, 7 Sep 2020 09:38:31 +0100, K
W Oplu trzeba podniesc mieszek i tam jest guziczek, w innych podobnie. W niektorych jest jakas zaslepka z boku i tam trzeba wepchnac np. srubokret.

Ja mówię o automacie z elektronicznym  dżojstikiem np.:
https://www.olx.pl/oferta/dzwignia-galka-drazek-lewarek-joystick-zmiany-biegow-bmw-f30-f20-CID5-IDCQ7f4.htmla
a nie mechaniczną wajchą.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-09-07 15:36:16
Autor: K
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
On 07/09/2020 15:08, Myjk wrote:
Mon, 7 Sep 2020 09:38:31 +0100, K

[...]

E60 tez z dzojstikiem: https://www.youtube.com/watch?v=1VeyhBGOO78
W F10 daja zestaw do odblokowania, nie wiem jak w nowszych: https://f10.5post.com/forums/attachment.php?attachmentid=435552&stc=1&d=1285619224
A tu fotostory ze wschodu dla F10 i F30 przy uzyciu imbusa: https://www.youtube.com/watch?v=9C-eA8UPgkI

ale faktycznie mogli to rozwiazac lepiej.

Data: 2020-09-07 16:44:02
Autor: Myjk
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Mon, 7 Sep 2020 15:36:16 +0100, K
ale faktycznie mogli to rozwiazac lepiej.

To teraz pytanie, czy w EV też nie ma takich guziczków? Swoją dorgą u mnie
w PHEV też jest elektroniczny dżojstik, muszę sprawdzić jak odblokować
Parking mode. ;P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-09-07 15:48:29
Autor: K
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
On 07/09/2020 15:44, Myjk wrote:
Mon, 7 Sep 2020 15:36:16 +0100, K

[...]

Moze w Mitsubishi maja bardziej inteligentnych prtojektantow i mozna to zrobic z wewnatrz kabiny. Mercedes daje w zestawie jakas nakladke na... piaste ktora zwalnia kola, moze w elektrycznych tez sa takie.

Data: 2020-09-07 22:52:12
Autor: Cavallino
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
W dniu 07-09-2020 o 16:48, K pisze:
On 07/09/2020 15:44, Myjk wrote:
Mon, 7 Sep 2020 15:36:16 +0100, K

[...]

Ale pamiętacie, że w ev akumulator trakcyjny służy tylko do napędzania pojazdu?
A cała reszta prądu leci z 12v?
Więc obstawiam że blokady skrzyni czy hamulca również.

Data: 2020-09-08 08:31:08
Autor: K
On 07/09/2020 21:52, Cavallino wrote:
W dniu 07-09-2020 o 16:48, K pisze:
On 07/09/2020 15:44, Myjk wrote:
Mon, 7 Sep 2020 15:36:16 +0100, K

[...]

Moze byc. Chodzi o blokade kol w pozycji P gdy w ogole nie ma pradu. W przypadku gdy taki prad jest to np. w BMW F10, czy F30 jest magiczny kod w postaci wachlowania dzojstikiem w okreslonych kierunkach przez okreslony czas.

Data: 2020-09-08 09:18:05
Autor: K
On 08/09/2020 08:46, Cavallino wrote:
W dniu 08-09-2020 o 09:31, K pisze:
On 07/09/2020 21:52, Cavallino wrote:
W dniu 07-09-2020 o 16:48, K pisze:
On 07/09/2020 15:44, Myjk wrote:
Mon, 7 Sep 2020 15:36:16 +0100, K

[...]

Ale gdzie nie ma prądu, w akumulatorze trakcyjnym, czy zwykłym 12V?
Bo ten drugi przypadek chyba za bardzo się nie różni od braku prądu w spaliniaku, prawda?

Chodzi o taki brak pradu gdzie nie mozesz zrzuc z P na N. Mniejsza o przyczyne.

W przypadku gdy taki prad jest to np. w BMW F10, czy F30 jest magiczny kod w postaci wachlowania dzojstikiem w okreslonych kierunkach przez okreslony czas.

Niesłusznie zakładasz, że każdy elektryk oznacza joystick.

Chodzilo o spalinowe z dzojstkiem zamiast ordynarnej mechanicznej wajchy.

Data: 2020-09-08 10:28:55
Autor: Cavallino
W dniu 08-09-2020 o 10:18, K pisze:

Ale gdzie nie ma prądu, w akumulatorze trakcyjnym, czy zwykłym 12V?
Bo ten drugi przypadek chyba za bardzo się nie różni od braku prądu w spaliniaku, prawda?

Chodzi o taki brak pradu gdzie nie mozesz zrzuc z P na N.

Czyli taki sam problem, jak w każdym innym samochodzie z automatem, niezależny od rodzaju napędu?

[...]

Wiem co to za auta.
Obstawiam, że każdy producent i może nawet model ma swoje własne rozwiązania.
Trzeba pokopać w instrukcji.
Rodzaj napędu nie ma tu dokładnie nic do rzeczy.
A rozumiem, że do tego zmierzałeś i znowu się nie udało.....

Data: 2020-09-08 10:00:08
Autor: K
On 08/09/2020 09:28, Cavallino wrote:
[...]

Podobny. Bo w spalinowych z mechnicznym lewarkiem jest magiczny guziczek, ktorym mozesz zwolnic z P na N. W tych z dzojstikiem jest to bardziej skomplikowane jak pokazuje BMW.
W elektrycznych z zablokowanymi kolami nic na szybko znalezc nie moge ale wyglada, ze na pewno czesc nie ma takiej mozliwosci:

https://www.i-paceforum.com/threads/traction-battery-fault-wheels-locked-up.2225/

[...]

Nie, dyskusja dotyczy ogolnie problemu bez wzgledu na naped. Nie szukaj dziury w calym.

Data: 2020-09-08 11:21:33
Autor: Cavallino
W dniu 08-09-2020 o 11:00, K pisze:
[...]

Zoe ma.
Identyczną j/w.

I sposób na odblokowanie kolummy kierownicy również.
Więc tak jak pisałem - sprawa nie ma związku z rodzajem napędu.

Nie, dyskusja dotyczy ogolnie problemu bez wzgledu na naped. Nie szukaj dziury w calym.

To nie ja szukam dziury w całym i wydaje mi się, że jednak prawidłowo odczytałem Twoje intencje w tym wątku.
Tyle że nie wyszło, więc teraz próbujesz się wycofywać rakiem....

Data: 2020-09-08 16:04:29
Autor: K
On 08/09/2020 10:21, Cavallino wrote:
[...]

Masz dla I-Pace:

Przed rozpoczęciem holowania specjalista musi uaktywnić funkcję serwisowego wyłączenia położenia parkowania. Procedura włączania mechanizmu zwalniania położenia parkingowego skrzyni biegów jest wyjaśniona w oddzielnej publikacji przeznaczonej dla personelu serwisu. Brak aktywacji funkcji serwisowego wyłączenia położenia parkowania może doprowadzić do poważnego uszkodzenia pojazdu.

Data: 2020-09-08 18:47:09
Autor: Myjk
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Tue, 8 Sep 2020 16:04:29 +0100, K
Masz dla I-Pace:

Fajnie, a teraz pokaż to samo dla samochodów spalinowych -- bo póki co
pokazałeś rzeźbę yutuberów, którzy być może wyciągnęli tę wiedzę też z
publikacji serwisowej a nie użytkownika. Bo jak dla mnie, gdyby to miała
być funkcja użytkownika, to by nie było koniecznośći grzebania od dołu w
skrzyni ampulem albo rozbebeszania "mieszka" skrzyni biegów.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-09-08 18:11:48
Autor: K
On 08/09/2020 17:47, Myjk wrote:
[...]

Czemu ja Ci mam pokazywac? Ja Ci juz pokazalem.
BMW dodaje imbusa w zestawie do samodzielnego odblokowania skrzyni. Wiec wiedza musi byc w instrukcji obslugi, a ze koniecznosc robienia tego wymaga takich akrobacji to oczywista glupota projektantow. Byc moze w I-PACE nie mozna tego zrobic samemu imbusem lub przy pomocy pana Zdzislawa z Auto Laweta 24h s.c. i konieczna jest wizyta magikow z autoryzowanego serwisu, ktorzy musza sie podlaczyc np. laptopem.

Data: 2020-09-08 19:19:20
Autor: Myjk
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Tue, 8 Sep 2020 18:11:48 +0100, K
Czemu ja Ci mam pokazywac? Ja Ci juz pokazalem.

Ponieważ Ty postawiłeś tezę a nie ja?

[...]

Znowu zakładasz z góry że nie można... No ręce opadają. A może nikt (w tym
zdzisław który na oczy nie widział EV) się nie pokusił zajrzeć do
instrukcji serwisowej i tego zwyczajnie nie wie.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-09-09 08:36:04
Autor: K
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
On 08/09/2020 18:19, Myjk wrote:
Tue, 8 Sep 2020 18:11:48 +0100, K

[...]

Z gory zakladam, ze pan Zdzislaw nie ma dostepu do tej instrukcji. Tymbardziej jesli trzeba podlaczyc lapka z jakis softem.

Data: 2020-09-10 20:05:01
Autor: Myjk
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Wed, 9 Sep 2020 08:36:04 +0100, K
Z gory zakladam, ze pan Zdzislaw nie ma dostepu do tej instrukcji.

No właśnie, z góry absurdalnie zakładasz. Prawdopodobieństwo że nie wie
jest takie samo jak w przypadku spaliniaków z manetkami elektronicznymi w
spaliniakach zaraz po tym gdy weszły na rynek.

Tymbardziej jesli trzeba podlaczyc lapka z jakis softem.

Oczywiście. W spaliniakach, gdzie Park mode działa IDENTYCZNIE jak w EV się
da ukrytym przyciskiem/kluczem ale w EV przecież trzeba lapkiem żeby był
większy problem.  --
Pozdor
Myjk

Data: 2020-09-11 07:37:55
Autor: Mirek Ptak
W dniu 2020-09-10 o 20:05, Myjk pisze:
[...]

Abstrahując od tego, że nie wiem jak to teraz wygląda, to taki scenariusz ze stwarzaniem większego problemu jest jak najbardziej prawdopodobny, żeby nie napisać, że pewny.
To już się stało w innym obszarze z Apple i pewnie inne owce pójdą tym śladem.
Tylko serwis producenta będzie miał narzędzia i części do napraw.

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2020-09-11 02:32:35
Autor: Przemek Jedrzejczak
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
-- Tylko serwis producenta będzie miał narzędzia i części do napraw.

marzenie scietej glowy, ruch oporu zawsze bedzie istnial :-)

https://electrek.co/2020/06/10/tesla-hacker-unlocks-performance-upgrade-acceleration-boost/

Data: 2020-09-11 14:20:29
Autor: Myjk
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Fri, 11 Sep 2020 07:37:55 +0200, Mirek Ptak
[...]

Apple to troll paskudny, nikt inny ich śladem nie podążył.

Tylko serwis producenta będzie miał narzędzia i części do napraw.

Gdyby tak miało być, to czemu jeszcze tego nie ma w przypadku spaliniaków?
Przecież na nich jest większy obrót niż na EV. Brak jest logiki w tym co
piszecie.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-09-11 14:18:11
Autor: K
On 11/09/2020 13:20, Myjk wrote:
[...]

Dla Ciebie to brak logiki, a dla producenta to wiecej pieniedzy z serwisu przynajmniej do momentu kiedy ktos znajdzie obejscie. Tak z reguly jest z nowosciami. Dawno temu byly simlocki w Nokiach, ktore aby zdjac nalezalo wyslac telefon na Balkany czy Bliski Wschod, dzis zrobi ci to Hindus w swoim kiosku na poczekaniu (o ile w ogole problem simlockow jeszcze istnieje)

Data: 2020-09-11 15:56:12
Autor: Myjk
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Fri, 11 Sep 2020 14:18:11 +0100, K
[...]

Borze! Ale to dotyczy wszystkiego, takżę spaliniaków, a nie tylko EV!

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-09-11 15:16:32
Autor: K
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
On 11/09/2020 14:56, Myjk wrote:
Fri, 11 Sep 2020 14:18:11 +0100, K

[...]

W ktorym spalinowym nie da sie zrzucic z P na N bez pomocy autoryzowanego serwisu?

Data: 2020-09-11 19:27:58
Autor: J.F.
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rjg0s1$j91$2$horizn@news.chmurka.net...
On 11/09/2020 14:56, Myjk wrote:
Fri, 11 Sep 2020 14:18:11 +0100, K
[...]

Bez dzialajacego silnika tez sie da ?

J.

Data: 2020-09-11 19:38:50
Autor: J.F.
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rjg0s1$j91$2$horizn@news.chmurka.net...
On 11/09/2020 14:56, Myjk wrote:
Fri, 11 Sep 2020 14:18:11 +0100, K
[...]

https://www.team-bhp.com/forum/technical-stuff/189909-bmw-inability-move-park-neutral-ignition-but-engine-off.html

J.

Data: 2020-09-14 09:21:32
Autor: K
On 11/09/2020 18:38, J.F. wrote:
Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rjg0s1$j91$2$horizn@news.chmurka.net...
On 11/09/2020 14:56, Myjk wrote:
Fri, 11 Sep 2020 14:18:11 +0100, K
[...]

Przeciez w tym samym watku na forum jest opis jak to zrobic.

Data: 2020-09-11 22:42:06
Autor: Myjk
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Fri, 11 Sep 2020 15:16:32 +0100, K
W ktorym spalinowym nie da sie zrzucic z P na N bez pomocy autoryzowanego serwisu?

Kurła! Bez specjalistycznej wiedzy i bez rzeźby w każdym z elektroniczną
"skrzynią". Przecież już sam sobie to udowodniłeś i dalej brniesz w te
swoje absurdy. Sam fakt że jeden ignorant z drugim (w tym ty) nie wie jak
to zrobić w EV nie świadczy o tym że się nie da tego zrobić.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-09-14 09:19:32
Autor: K
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
On 11/09/2020 21:42, Myjk wrote:
Fri, 11 Sep 2020 15:16:32 +0100, K

[...]

Jezli dla ciebie odkrecenie jednego wkreta imbusem (dolaczonym do samochodu przez producenta) jest "wiedza specjalistyczna" to ja juz nie mam nic wiecej do dodania.

Data: 2020-09-14 16:08:10
Autor: J.F.
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rjn92k$f0a$2$horizn@news.chmurka.net...
On 11/09/2020 21:42, Myjk wrote:
Fri, 11 Sep 2020 15:16:32 +0100, K
[...]

Opisane w instrukcji ?
Przeczytales instrukcje od swojego samochodu ? No ale jesli nie, to juz nie producenta wina.

Wykrecanie wkreta gdzies gleboko pod autem, w blocie i po ciemku ...

J.

Data: 2020-09-14 17:01:00
Autor: K
On 14/09/2020 15:08, J.F. wrote:
Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rjn92k$f0a$2$horizn@news.chmurka.net...
On 11/09/2020 21:42, Myjk wrote:
Fri, 11 Sep 2020 15:16:32 +0100, K
[...]

Kwestia jak to BMW rozwiazalo w F10 czy tam F30/obu jest idiotyczna ale nadal jest to mozliwe do zrobienia bez wzywania autoryzowanego serwisu.

Data: 2020-09-14 22:46:53
Autor: Przemek Jedrzejczak
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
-- Kwestia jak to BMW rozwiazalo w F10 czy tam F30/obu jest idiotyczna ale nadal jest to mozliwe do zrobienia bez wzywania autoryzowanego serwisu.

teoretycznie mozliwe, bo pewnie 99% przypadkow konczy na lawecie

PS krotka ankieta:

- jaki % uzytkownikow VW/Audi/Skoda wie jak zwolnic elektryczny hamulec postojowy w razie awarii ? to popularna usterka juz tak od Paska B6 i z 3 znanych mi przypadkow 3 razy wzywana byla laweta

Data: 2020-09-15 18:15:25
Autor: J.F.
Użytkownik "Przemek Jedrzejczak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:54a72016-7a45-47dd-9643-2879fc17e37ao@googlegroups.com...
[...]

W Polsce czy w Niemczech ta ankieta ?

Bo co z tego, ze zwolnisz, jesli auto nadal nie jedzie ?
Znajomego o hol poprosisz, czy sobie przypomnisz, ze assistance masz ?

No chyba, ze to awaria samego hamulca ...

J.

Data: 2020-09-16 17:47:23
Autor: Myjk
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Mon, 14 Sep 2020 09:19:32 +0100, K
Jezli dla ciebie odkrecenie jednego wkreta imbusem (dolaczonym do samochodu przez producenta) jest "wiedza specjalistyczna" to ja juz nie mam nic wiecej do dodania.

Kurła! To nie jest wiedza, tylko czynność. Wiedzą jest że trzeba wiedzieć
co i gdzie wsadzić. I dokładnie to samo trzeba wiedzieć i zrobić w
spaliniaku co w EV. Ale oczywiście ty dalej będziesz udowadniać że EV jest
złe, a ICE cacy, choć NICZYM się w tej kwestii nie różnią. Eh...

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-09-16 17:01:04
Autor: K
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
On 16/09/2020 16:47, Myjk wrote:
Mon, 14 Sep 2020 09:19:32 +0100, K

[...]

To jest czynnosc, ktora wynika z wiedzy. Wiedza ta jest dostepna dla BMW, a nie jest dla przedmiotowego I-Pace. EV nie jest zle, po prostu nie kazdemu pasuje.

Data: 2020-09-09 07:10:45
Autor: Cavallino
W dniu 08-09-2020 o 17:04, K pisze:
[...]

Ale dasz głowę, że dla żadnego spalinowego automatu, nic podobnego nie wymyślili?
Np. w Jaguarze?

Data: 2020-09-09 08:35:13
Autor: K
On 09/09/2020 06:10, Cavallino wrote:

Ale dasz głowę, że dla żadnego spalinowego automatu, nic podobnego nie wymyślili?
Np. w Jaguarze?

Nie wiem, sprawdz i daj znac. Mi sie juz nie chce.

Data: 2020-09-09 10:42:22
Autor: Cavallino
W dniu 09-09-2020 o 09:35, K pisze:
On 09/09/2020 06:10, Cavallino wrote:

Ale dasz głowę, że dla żadnego spalinowego automatu, nic podobnego nie wymyślili?
Np. w Jaguarze?

Nie wiem, sprawdz

Ja?
A w jakim celu?
To nie ja chcę na siłę udowadniać całemu światu, że elektryki są be.
Hejt na ten temat to Twoja działka....

Data: 2020-09-09 10:23:58
Autor: K
On 09/09/2020 09:42, Cavallino wrote:
[...]

Meleksy sa dobre do miasta dla emerytow jezdzacych na zakupy albo mogacych sobie pozwolic na ekskluzywny obiad co dwie godziny w 400km trasie nad morze do sanatorium. Jak chcesz udowodnic, ze jakis spalinowy automat ma ten sam problem to poszukaj i tu wklej link do instrukcji. Ja nic takiego nie znalazlem. Jak ci nie pasuje czyjas opienia to zaraz piszesz, ze hejt, mowa nienawisci, dyskryminacja. Opanuj sie :D

Data: 2020-09-09 11:44:57
Autor: Cavallino
W dniu 09-09-2020 o 11:23, K pisze:

[...]

To czemu tak bardzo Cię bolą, że codziennie o nich koniecznie musisz jakiś hejt wysmażyć? ;-)

trasie nad morze do sanatorium. Jak chcesz udowodnic,

Nie chcę, mam to gdzieś.
Hejtuj sobie dalej, jak musisz, ale rób to z głową, bo na razie wychodzisz na upierdliwego palanta....

Data: 2020-09-09 20:59:52
Autor: ii
[...]

Meleksy .. do przemysłu.

Data: 2020-09-08 14:34:16
Autor: Myjk
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Tue, 8 Sep 2020 10:00:08 +0100, K
Nie, dyskusja dotyczy ogolnie problemu bez wzgledu na naped. Nie szukaj dziury w calym.

No tak, na poczatku założyłeś że to dotyczy tylko rozładowanych EV.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-09-08 15:39:05
Autor: K
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
On 08/09/2020 13:34, Myjk wrote:
Tue, 8 Sep 2020 10:00:08 +0100, K

Nie, dyskusja dotyczy ogolnie problemu bez wzgledu na naped.
Nie szukaj dziury w calym.

No tak, na poczatku założyłeś że to dotyczy tylko rozładowanych EV.

A pozniej ty zapytales co ze spalinowymi z dzojstikami i zeszlo na oba typy.

Data: 2020-09-08 18:41:13
Autor: Myjk
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Tue, 8 Sep 2020 15:39:05 +0100, K
[...]

Ale tylko dlatego aby zwrócić uwagę, że to nie jest domena tylko
elektryków, jak sobie pierwotnie, błędnie, założyłeś aby tego elektryka
dodatkowo zdyskredytować.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-09-08 18:05:52
Autor: K
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
On 08/09/2020 17:41, Myjk wrote:
Tue, 8 Sep 2020 15:39:05 +0100, K

[...]

No ale wychodzi, ze jednak jest. Bo nawet przywolane F30 da sie odblokowac odkrecajac wkret, a takiego I-PACE np. nie.

Data: 2020-09-08 19:22:04
Autor: Myjk
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Tue, 8 Sep 2020 18:05:52 +0100, K
No ale wychodzi, ze jednak jest. Bo nawet przywolane F30 da sie odblokowac odkrecajac wkret, a takiego I-PACE np. nie.

Przecież sam przywołałeś wyciąg (nie wiem skąd) że da się to zrobić.
Wszystko się opiera o odpowiednią WIEDZĘ. Dla przykładu ludzie rozkminili,
o czym pisałem także na grupie odnośnie BMU, jak w moim Outlanderze PHEV po
druciarsku przywrócić pełną pojemność baterii -- tego nawet w instrukcji
serwisowej nie było. :P --
Pozdor
Myjk

Data: 2020-09-09 08:37:52
Autor: K
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
On 08/09/2020 18:22, Myjk wrote:
Tue, 8 Sep 2020 18:05:52 +0100, K

[...]

No ale na ta chwile nie widze nigdzie aby ta wiedza gdzies wyplynela. Jesli to jest kwestia mechaniczna to pewnie wyjdzie na jaw w momencie jak pierwsze egzemplarze trafia na rynek wtorny po gwarancji i ludzie zaczna sami rzezbic. Gorzej jak to jest kwestia wymagajaca podlaczenia lapka z jakims softem.

Data: 2020-09-10 20:02:40
Autor: Myjk
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Wed, 9 Sep 2020 08:37:52 +0100, K
No ale na ta chwile nie widze nigdzie aby ta wiedza gdzies wyplynela.

Ale to może świadczyć tlyko o niskiej świadomości, albo twojej nieudolności
w szukaniu, a nie że się nie da tak jak sobie absurdalnie założyłeś.

Jesli to jest kwestia mechaniczna to pewnie wyjdzie na jaw w momencie jak pierwsze egzemplarze trafia na rynek wtorny po gwarancji i ludzie zaczna sami rzezbic.

Aha, a laweciarze będą w tym czasie niszczyć klientom samochody?

Gorzej jak to jest kwestia wymagajaca podlaczenia lapka z jakims softem.

Przecież sam sobie udowodniłeś, że da się takie rzeczy zrobić nawet w
spaliniakach z elektronicznym "lewarkiem" i nadal uparcie ciśniesz na
jakieś absurdalne domysły.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-09-11 08:42:27
Autor: K
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
On 10/09/2020 19:02, Myjk wrote:
Wed, 9 Sep 2020 08:37:52 +0100, K

No ale na ta chwile nie widze nigdzie aby ta wiedza gdzies wyplynela.

Ale to może świadczyć tlyko o niskiej świadomości, albo twojej nieudolności
w szukaniu, a nie że się nie da tak jak sobie absurdalnie założyłeś.

Raczej w twojej nieudolnosci w szukaniu, bo jakbys znalazl to bys triumfalnie wkleil linka.

[...]

Dlaczego mieliby to robic?

[...]

No bo jak widac w spalinowych sie da, a wsrod elektrycznych sa przypadki gdzie na razie sie nie da i ja sie zgadzam, ze to jest absurd.

Data: 2020-09-11 14:16:09
Autor: Myjk
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Fri, 11 Sep 2020 08:42:27 +0100, K
Raczej w twojej nieudolnosci w szukaniu, bo jakbys znalazl to bys triumfalnie wkleil linka.

Ja nie szukałem, bo mi to koło uja lata. To jest twój problem wydłubany z
absurdalnego testu który na drodze praktycznie nie ma szans zaistnieć.

Dlaczego mieliby to robic?

Bo przeicez wg ciebie rzekomo nie wiedzą jak odblokować Parking mode.

No bo jak widac w spalinowych sie da, a wsrod elektrycznych sa przypadki gdzie na razie sie nie da i ja sie zgadzam, ze to jest absurd.

Jak tylko udowodnisz że się faktycznie nie da, bo póki co to tylko twoje
absurdalne domysły.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-09-11 14:13:24
Autor: K
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
On 11/09/2020 13:16, Myjk wrote:
Fri, 11 Sep 2020 08:42:27 +0100, K

[...]

No niby nie ma, a jednak moze sie tam komus gdzies przytrafic. Test pokazal pewne niedociagniecia u niektorych producentow (chyba, ze to zamierzone)

Dlaczego mieliby to robic?

Bo przeicez wg ciebie rzekomo nie wiedzą jak odblokować Parking mode.

No na ta chwile w tym konkretnym modelu wychodzi, ze nie wiedza jak. Jak beda wiedzieli to beda to robili bez psucia czegokolwiek.

[...]

No juz udowodnilem. Ty probujesz to wyprzec zaprzeczajac.

Data: 2020-09-11 15:55:07
Autor: Myjk
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Fri, 11 Sep 2020 14:13:24 +0100, K
No niby nie ma, a jednak moze sie tam komus gdzies przytrafic. Test pokazal pewne niedociagniecia u niektorych producentow (chyba, ze to zamierzone)

Może się przytrafić, jak uporczywie będzie jeździć wbrew logice i
instrukcji użytkowania przedmiotu.

No na ta chwile w tym konkretnym modelu wychodzi, ze nie wiedza jak. Jak beda wiedzieli to beda to robili bez psucia czegokolwiek.

Ale to jest dowód jedynie na ich niewiedzę, a nie dowód że się nie da
bezboleśnie zwolnić PM. Czy to w końcu do ciebie dotrze?
No juz udowodnilem. Ty probujesz to wyprzec zaprzeczajac.

Udowodniłeś że nie znalazłeś stosownej informacji na ten temat. Czyli co
najwyżej ponownie pokazałeś swoją nieudolność. CBDU. :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-09-11 15:15:21
Autor: K
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
On 11/09/2020 14:55, Myjk wrote:
Fri, 11 Sep 2020 14:13:24 +0100, K

[...]

Oczywiscie, ze sie da zwolnic tyle tylko, ze w tym konkretnym modelu (nie wiem jak inne) potrzeba do tego na ta chwile serwisu.

No juz udowodnilem. Ty probujesz to wyprzec zaprzeczajac.

Udowodniłeś że nie znalazłeś stosownej informacji na ten temat. Czyli co
najwyżej ponownie pokazałeś swoją nieudolność. CBDU. :P

Stosowna informacja na ten temat jest w instrukcji obslugi I-PACE. Masz zablokowane kola, wolaj magika z serwisu. Czy to sie zmieni? pewnie tak, jak ktos rozpracuje ten system.

Data: 2020-09-08 09:46:05
Autor: Cavallino
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
W dniu 08-09-2020 o 09:31, K pisze:
On 07/09/2020 21:52, Cavallino wrote:
W dniu 07-09-2020 o 16:48, K pisze:
Mon, 7 Sep 2020 15:36:16 +0100, K

Data: 2020-09-08 09:37:48
Autor: Myjk
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Mon, 7 Sep 2020 15:48:29 +0100, K
moze w elektrycznych tez sa takie.

Raczej zapewne. Dlaczego zatem założyłeś z góry że się nie da?

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-09-08 10:00:50
Autor: K
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Mon, 7 Sep 2020 15:48:29 +0100, K

Na szybko nic nie moge znalezc, ale w iPace moze byc z tym problem: https://www.i-paceforum.com/threads/traction-battery-fault-wheels-locked-up.2225/

Data: 2020-09-08 11:22:06
Autor: Cavallino
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
W dniu 08-09-2020 o 11:00, K pisze:
On 08/09/2020 08:37, Myjk wrote:
Mon, 7 Sep 2020 15:48:29 +0100, K

moze w elektrycznych tez sa takie.

Raczej zapewne. Dlaczego zatem założyłeś z góry że się nie da?

Na szybko nic nie moge znalezc,

A ile instrukcji do elektryków już przejrzałeś?

Data: 2020-09-08 10:28:16
Autor: K
On 08/09/2020 10:22, Cavallino wrote:
W dniu 08-09-2020 o 11:00, K pisze:
On 08/09/2020 08:37, Myjk wrote:
Mon, 7 Sep 2020 15:48:29 +0100, K

moze w elektrycznych tez sa takie.

Raczej zapewne. Dlaczego zatem założyłeś z góry że się nie da?

Na szybko nic nie moge znalezc,

A ile instrukcji do elektryków już przejrzałeś?

Nie mam teraz czasu ale nie zdziwie sie jak jedyna wzmianka na ten temat bedzie: nic nie ruszaj, zadzwon po serwis.

Data: 2020-09-08 11:41:41
Autor: Cavallino
W dniu 08-09-2020 o 11:28, K pisze:
On 08/09/2020 10:22, Cavallino wrote:
W dniu 08-09-2020 o 11:00, K pisze:
On 08/09/2020 08:37, Myjk wrote:
Mon, 7 Sep 2020 15:48:29 +0100, K

[...]

No i się zdziwiłeś.
Bo ja przejrzałem jedną i znalazłem dokładnie taki sam zapis, jaki by był w przypadku spalinowego.

Data: 2020-09-08 11:16:36
Autor: K
On 08/09/2020 10:41, Cavallino wrote:
W dniu 08-09-2020 o 11:28, K pisze:
On 08/09/2020 10:22, Cavallino wrote:
W dniu 08-09-2020 o 11:00, K pisze:
On 08/09/2020 08:37, Myjk wrote:
Mon, 7 Sep 2020 15:48:29 +0100, K

[...]

Daj linka.

Data: 2020-09-08 12:25:01
Autor: Cavallino
W dniu 08-09-2020 o 12:16, K pisze:
On 08/09/2020 10:41, Cavallino wrote:
W dniu 08-09-2020 o 11:28, K pisze:
On 08/09/2020 10:22, Cavallino wrote:
W dniu 08-09-2020 o 11:00, K pisze:
On 08/09/2020 08:37, Myjk wrote:
Mon, 7 Sep 2020 15:48:29 +0100, K

[...]

Pierwsze piętro, druga szuflada. ;-)

Data: 2020-09-05 07:08:58
Autor: ąćęłńóśźż
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
I nareszcie prąd będzie tani jak woda ;-)

-- -- -