Data: 2020-09-03 16:18:25 | |
Autor: Myjk | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
Wed, 2 Sep 2020 22:02:53 +0100, K
Ciekawy test co sie stanie jak sie wyjezdzi akumulator do zera: Na tyle ciekawy, że link był już wielokrotnie na tej grupie podawany. Po naladowaniu do pelna, przez noc "ucieka" 4-5%. Mozna sie zdziwic Do 80% zawsze spada szybciej. Jest zebranie o prad w pubie. Oczywiście, bo każdy debil jeździ wokół WOLNEJ ładowarki żeby zjechać do zera akumulator, by potem żebrać o prąd w pubie. Należy dodać, że zapewne jest to kochanek smrodów spalinowych. :P Jest iPace, Nissan i Tesla, ktore jezdza mimo, ze komputer pokazuje brak I powaznie nie umiesz wykoncypować po co to jest konkretnie zrobione w EV? Bo akurat to z kompletnie różnych rzeczy wynika przy ICE i EV. Auto nie wskaze ladowarki jesli nie jest wlaczona nawigacja ale to Trudno żeby pokazało skoro nie jest włączony system za to odpowiedzialny. Tesla wygrala ale ostatni odcinek jechala autostrada 40mph. Ponieważ już dawno powinna być naładowana, ryła o tym wielokrotnie, a użytkownik uparcie jechał dalej mijając kolejne ładowarki. Taaaak, ja wiem, takie było zadanie testu (raczej jako ciekawostka niż jako test praktyczny) tylko w takim razie po co o tym w ogóle wspominasz? No i najwieksza wada, oprocz Kia wszystkie auta nie daja sie pchnac po I znowu to samo, co z tego że się nie dają holować, przecież wielokrotnie i uporczywie użytkownik był informowany że samochód zostaje unieruchomiony jeśli nie zostanie naładowany (pomijam że pewnie wystarczyło instrukcję przeczytać i było to tam napisane, nie trzeba było testów robić). -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2020-09-03 16:02:50 | |
Autor: K | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
On 03/09/2020 15:18, Myjk wrote:
Wed, 2 Sep 2020 22:02:53 +0100, K Nie widzialem wczesniej. Po naladowaniu do pelna, przez noc "ucieka" 4-5%. Mozna sie zdziwic A pozniej? Da sie zostawic na 2 tygodnie na parkingu i wrocic pozniej powiedzmy 120km do domu bez ladowania po drodze? Jest iPace, Nissan i Tesla, ktore jezdza mimo, ze komputer pokazuje brak Powaznie nie umiem. Tymbardziej, ze rozne auta zachowuja sie roznie, a czytalem tu ostatnio o dokladnosci wskazan co mialo byc przewaga nad spalinowymi. Auto nie wskaze ladowarki jesli nie jest wlaczona nawigacja ale to No wiec nikt tu z tego problemu nie robi. Tesla wygrala ale ostatni odcinek jechala autostrada 40mph. No wlasnie jako ciekawostke i chec udowodnienia przez autora innym, ze da sie tak daleko zajechac. Owszem da, jak na autostradzie z ograniczeniem 70mph pojedziesz 40mph.
Ostatnio w watku "Holowanie elektryka" przeczytalem: "A o co pytasz? Jest zakaz formalnie. Ale praktyka jest taka, że nie dość że się da, to jeszcze może się ładować podczas holowania.... " Najwidoczniej z testowanych w w/w klipie da sie Tesle bo ma taki tryb, cala reszta grozi uszkodzeniem silnika. Czy sie wtedy laduje, musialbym poszukac. Obstawiam, ze nie. Bardziej boli totalna blokada kol, np 30m od ladowarki. To samo moze ci sie przydazyc na parkingu pod lotniskiem, a wiadomo ze nie przyjezdzasz na lotnisko naladowanym do 100% i to juz jest realny scenariusz. No chyba, ze przyjezdzasz na lotnisko dzien wczesniej bo chciales zjesc obiad i pozwiedzac lokalne atrakcje ;) |
|
Data: 2020-09-03 18:25:46 | |
Autor: ToMasz | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
(...)
Najwidoczniej z testowanych w w/w klipie da sie Tesle bo ma taki tryb, cala reszta grozi uszkodzeniem silnika.nie wiem skąd sie urwałeś, ale Myjk należy do wąskiej grupy osób która ma pojazd ekektryczny, beterie słoneczne i wiele spraw w dupie. ma w dupie zdanie innych i czasami też, a czasami nie wynik obiliczeń kalkulatora. Więc jak chce pisze fajne ciekawe rzeczy (coraz rzadziej) a jak nie, to wygląda to tak, że cały świat musi się dostosować, kupić samochody ekektryczne i ładować je ze słońca. Więc od niego raczej się nic nie dowiesz chyba że jakieś święto w rodzinie będzie. Wracając do tematu. Sam się zastanów, skąd samochód elektryczny wie, że jedzie z górki albo jest holowany? jasne że może mieć przechyłomierz, ale po kija? skoro jest zdolny aby odzyskać energię przy hamowaniu podczas zjazdu z górki, to jest zdolny do tego samego podczas holowania. Tyle że producent może sobie nie życzyć takich numerów, szczególnie gdy większość aut sprzedaje w kraju, w którym trzeba ostrzegać że gorąca kawa parzy. Więc producent może odzysk energii, lub jazdę przy minimum zużycia przy holowaniu zablokować lub skutecznie utrudnić, dodatkowo dodając stosowne ostrzeżenie w instrukcji. Na ten moment, poruszane tu pojazdy elektryczne to ekskluzywne zabawki. Tak więc nie oczekuj że są jakieś normy dotyczące tych pojazdów ponad to czemu podlegają spalinowe auta. trwałość ogniw, utyzlizacja, zakup nowych, naprawa, uprawnienia... wolna amerykanka. jak zwykle prawo nie nadąża. ToMasz |
|
Data: 2020-09-03 18:56:18 | |
Autor: Myjk | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
Thu, 3 Sep 2020 18:25:46 +0200, ToMasz
nie wiem skąd sie urwałeś, ale Myjk należy do wąskiej grupy osób która ma pojazd ekektryczny, beterie słoneczne Nie kłam tomaszku. Nie mam elektrycznego auta, bo mnie nie stać na takie jakie bym chciał, czyli duże (pojemne) segmentu SUV (zresztą duży EV to duża bateria, a mnie duża bateria jest niepotrzebna). Ale oczywiście chciałbym mieć, bo to są genialne pojazdy, super komfortowe i wbrew hejterkom, wcale nie aż takie problematyczne jak (te hejterki) to przedstawiają robiąc aferę na każdym kroku a równając do jakichś absurdalnych, kompletnie nieżyciowych, założeń, strzelając wątkami jak z karabinu. i wiele spraw w dupie. ma w dupie zdanie innych i czasami też, a czasami nie wynik obiliczeń kalkulatora. Tylko jak piszą farmazony bez elementarnego zastanowienia. Więc jak chce pisze fajne ciekawe rzeczy (coraz rzadziej) a jak nie, to wygląda to tak, że cały świat musi się dostosować, kupić samochody ekektryczne i ładować je ze słońca. Więc od niego raczej się nic nie dowiesz chyba że jakieś święto w rodzinie będzie. Znowu kłamiesz, nikogo do niczego nie zmuszam (bo jaką ja mam moc sprawczą -- przemyślałeś w ogóle to co napisałeś?), szczególnie do kupowania EV, w tym że cały świat (lol) ma się dostosować do mojego zdania. Ponadto uważam też że najtaniej jest ładować samochody w 2T, czyli w nocy, a nie przez PV. Chociaż jak ktoś umie liczyć, to się jednak skusi na PV, a jak umie sam zrobić (jak ja akurat) to tym bardziej. Ergo, pokaż mi wątek który JA założyłem na temat pojazdów EV, gdzie może kogoś namawiam i nakazuję kupować EV, etc. Jedyne wątki jakie sobie przypominam, to z negatywnym wydźwiękiem (odnośnie iMiEV którym się woziłem, oraz gównianego BMU w moim PHEV), a nie pochlebnym -- jak tutaj utykasz. Ps. Dzisiaj mizeria słoneczna, bo tylko pół dnia tak realnie świeciło, a moja instalacja wypruła z siebie 45 kWh (na drugim domu prawie 20). Czyli mój PHEV na uzysku z jednego mizernego dnia przejedzie jakieś 300km. Howgh! -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2020-09-04 19:11:17 | |
Autor: ToMasz | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
W dniu 03.09.2020 o 18:56, Myjk pisze:
Thu, 3 Sep 2020 18:25:46 +0200, ToMaszmasz racje. nie masz auta elektrycznego, masz takie auto które naładujesz prądem z solarów i jedziesz nim do pracy. czyli tak jakby ktoś nie ukradł, tylko pożyczył na wieki wieków. Nie mam elektrycznego auta, bo mnie nie stać na takiecelowo zacytowałem taki duży fragment. patrz. nikt nie pisze że auta elektryczne sa problematyczne. można to tak odczytać, ale gdybyś nie miał w dupie argumentów, nie było by głupich pyskówek. kolejna sprawa to kalkulator. On mówi że transport da się ogarnąć taniej. więc skoro da się - to po co gadamy o elektrykach w kwestii transportu? Bo TY masz taniej? Ponadto uważami znowu wybiórczy kalkulator. chciałem kupić mojej mamie mały elektryczny samochód. 7 piętro w 150 tyś mieście. jak mówisz ma go ładować? do windy i na klatce postawić? Sam sobie udowodniłeś że patrzysz na samochody elektryczne z własnej perspektywy. nie dostrzegasz jak daleko jesteśmy jako cywilizacja, do przejścia na transport elektryczny. Szczególnie w dużych miastach. Chociaż jak ktoś umie liczyć, to się jednak skusi na PV, a jak umie samszczególnie w dużych miastach, tam gdzie na 150m? dachu przypada 60 rodzin. ale co za różnica kto założył wątek? Jedziesz jak woźnica po koniu, po wszystkich smorodo dieslach, zamiast namawiać do wlewania oleju jadalnego do baku starych golfów. śmierdziało by mniej. Ps. Dzisiaj mizeria słoneczna, bo tylko pół dnia tak realnie świeciło, aBrawo Ty. PEwna firma energetyczna została zmuszona do tego aby przyjąć od Ciebie tą energię i zapłacić, lub oddać w Tobie wygodnym czasie 80%. Dla tej firmy jest to nieopłacalne, muszą prąd kupić, wiec jedyne co mogą zrobić aby skompensować straty to podnieść ceny prądu. zrzucimy się na to my wszyscy. Bez takiego wsparcia miałbyś ciepłą wodę w spłuczce a nie 300km jazdy. masz dom, solary, drogie auto, a jeszcze sponsorujemy Ci przejazdy. jak to mówią, bogatych kryzys nie dotyka. ToMasz |
|
Data: 2020-09-04 23:37:43 | |
Autor: Myjk | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
Fri, 4 Sep 2020 19:11:17 +0200, ToMasz
Nie kłam tomaszku.masz racje. nie masz auta elektrycznego, masz takie auto które naładujesz prądem z solarów i jedziesz nim do pracy. czyli tak jakby ktoś nie ukradł, tylko pożyczył na wieki wieków. Oczywiście że mam. Nie chodzi o to na czym jeżdżę, tylko żę utykasz mi że mam EV i dlatego namawiam na ich kupowanie. No więc powtarzam ponownie, nie mam EV, bo są dla mnie za drogie (jak i dla wielu innych) stąd jak najbardziej rozumiem że ich nie kupują i nikogo nie namawiam. Tylko jak piszą farmazony bez elementarnego zastanowienia.celowo zacytowałem taki duży fragment. patrz. Trudno się dyskutuje z ludzmi, którzy jeżdżą tyle co kot napłakał i jęczą że im 400km zasięgu nie wystarczy. Ergo, pisza farmazony, bo sobie taki cel najwidoczniej postawili. Ponadto uważami znowu wybiórczy kalkulator. chciałem kupić mojej mamie mały elektryczny samochód. 7 piętro w 150 tyś Znowu coś zmyślasz na mój temat. Ja od zawsze twierdzę że mieszkamy w ciemnogrodzie, gdzie sieć ładowania EV to żal (w tym opór ludzi w blokach gdzie możliwość ładowania jest, ale nie pozwalają BO NIE) i jest to pośrednio wynik mentalności Polaków (także tych rządzących). Na zachodzie sobie radzą, ale też patrzą trochę dalej niż tylko tam gdzie sięga koniec nosa. Chociaż jak ktoś umie liczyć, to się jednak skusi na PV, a jak umie samszczególnie w dużych miastach, tam gdzie na 150m? dachu przypada 60 rodzin. Znaczna różnica pomiędzy prostowaniem wypisywanych głupot (na wszelakie tematy, a że niektórzy srają ostatnio wątkami o EV jak z kałasza jakby świata poza tym nie było to już nie moja wina) a namawianiem -- jak to zrozumiesz to wróć. Ps. Dzisiaj mizeria słoneczna, bo tylko pół dnia tak realnie świeciło, aBrawo Ty. PEwna firma energetyczna została zmuszona do tego aby przyjąć Zmuszona została bo emisję z wungla ma, bo chcesz sobie komputerek zasilić, i lodóweczkę, a nie przez moje PV. Czyli kolejne kłamstewko demagoga tomaszka. Bez takiego wsparcia miałbyś ciepłą wodę w spłuczce a nie 300km jazdy. masz dom, solary, drogie auto, a jeszcze sponsorujemy Ci przejazdy. jak to mówią, bogatych kryzys nie dotyka. Też się weź do pracy, zamiast truć na newsach, a nie mi tu będziesz wypominać, do portfela zaglądać i jeszcze sobie zasługi za moją pracę przypisywać. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2020-09-09 21:32:00 | |
Autor: Shrek | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
W dniu 03.09.2020 o 18:25, ToMasz pisze:
(...) nie wiem skąd sie urwałeś, ale Myjk należy do wąskiej grupy osób która ma pojazd ekektryczny Nie ma - żona mu nie pozwoliła;) -- Shrek |
|
Data: 2020-09-03 18:25:56 | |
Autor: Cavallino | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
W dniu 03-09-2020 o 17:02, K pisze:
A pozniej? Da sie zostawic na 2 tygodnie na parkingu i wrocic pozniej powiedzmy 120km do domu bez ladowania po drodze? Spokojnie. Po tygodniu postoju pod lotniskiem nie zauważyłem w ogóle spadku naładowania - więc musiał być minimalny. A i tak obstawiam, że główne żrą urządzenia multimedialne i komputery, które do końca się nie wyłączają, a nie bateria sama z siebie traci. |
|
Data: 2020-09-03 21:38:31 | |
Autor: J.F. | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rir5el$cou$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 03-09-2020 o 17:02, K pisze: A pozniej? Da sie zostawic na 2 tygodnie na parkingu i wrocic pozniej powiedzmy 120km do domu bez ladowania po drodze? Spokojnie. Bateria sama z siebie traci, ale litowe akurat dosc malo. Z rok powinna stac, a nie dwa tygodnie. Wiec to istotnie te czuwajace komputery. J. |
|
Data: 2020-09-03 22:30:49 | |
Autor: Przemek Jedrzejczak | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
a kiedy Tesla i europejczycy kreca sie w kolko za wlasnym ogonem Chinczycy dokonali niemozliwego :-)
https://technode.com/2020/09/03/video-technode-visits-a-nio-battery-swap-station/ niewykluczone ze VW po cichu przygotowuje plan B gdyby jednak Chinczykom sie udalo i planowali ekspansje na inne rynki SHANGHAI-- Volkswagen AG is investing EUR1 billion ($1.11 billion) in a Chinese auto maker and a further EUR1.1 billion in a local battery producer, in the German car maker's latest bet on the Chinese electric-vehicle sector. |
|
Data: 2020-09-09 11:27:57 | |
Autor: cyklista | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
Cavallino pisze:
W dniu 03-09-2020 o 17:02, K pisze: i to jest jakaś prawda w tym wątku Przez noc może stracić 1-5% jak był do pełna naładowany bo to naturalne zachowanie baterii litowych i urządzeń dbających o ich wyrównywanie, a potem spokojnie rok by postał zanim by się całkiem rozładował. -- Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus -- Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2020-09-03 18:26:58 | |
Autor: Myjk | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
Thu, 3 Sep 2020 16:02:50 +0100, K
A pozniej? Da sie zostawic na 2 tygodnie na parkingu i wrocic pozniej powiedzmy 120km do domu bez ladowania po drodze? Później może stać dłużej. Jak się baterie dłużej przechowuje to też się zaleca rozładować do ~50%. I powaznie nie umiesz wykoncypować po co to jest konkretnie zrobione w EV?Powaznie nie umiem. Tymbardziej, ze rozne auta zachowuja sie roznie, a czytalem tu ostatnio o dokladnosci wskazan co mialo byc przewaga nad spalinowymi. W spalinowcach nie sposób tego oszacować dokładnie, w EV jest to forma zabezpieczenia baterii, bo można wyliczyć dokładnie -- i tyle. Literalnie chodzi o to aby nie rozładowywać tak głęboko baterii jeśli nie jest to konieczne w celu jej ochrony. No wlasnie jako ciekawostke i chec udowodnienia przez autora innym, ze da sie tak daleko zajechac. Owszem da, jak na autostradzie z ograniczeniem 70mph pojedziesz 40mph.Przecież to ograniczenie to na parę mil tylko było, nie rzutowało praktycznie na wynik testu. Najwidoczniej z testowanych w w/w klipie da sie Tesle bo ma taki tryb, cala reszta grozi uszkodzeniem silnika. Czy sie wtedy laduje, musialbym poszukac. Obstawiam, ze nie. Bardziej boli totalna blokada kol, np 30m od ladowarki. To samo moze ci sie przydazyc na parkingu pod lotniskiem, a wiadomo ze nie przyjezdzasz na lotnisko naladowanym do 100% i to juz jest realny scenariusz. No chyba, ze przyjezdzasz na lotnisko dzien wczesniej bo chciales zjesc obiad i pozwiedzac lokalne atrakcje ;) Przecież można ciągnąć i będzie się ładować. https://www.youtube.com/watch?v=RaGVoB4Zn-Y Na lotnisku wcześniej czy później postawią ładowarki (mogą być małej mocy dla każdego auta, skoro tydzień czasu jest do ładowania/podtrzymania pojemności) i problem z głowy. Znowu myślisz wyjątkowo krótkowzrocznie, niczym właściciel konia którego można było napoić i nakarmić wszędzie, widząc auto spalinowe którego nie było praktycznie gdzie zatankować. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2020-09-03 20:22:51 | |
Autor: K | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
On 03/09/2020 17:26, Myjk wrote:
> Thu, 3 Sep 2020 16:02:50 +0100, K > >> A pozniej? Da sie zostawic na 2 tygodnie na parkingu i wrocic pozniej >> powiedzmy 120km do domu bez ladowania po drodze? > > Później może stać dłużej. Jak się baterie dłużej przechowuje to też się > zaleca rozładować do ~50%. > >>> I powaznie nie umiesz wykoncypować po co to jest konkretnie zrobione w EV? >>> Bo akurat to z kompletnie różnych rzeczy wynika przy ICE i EV. >> Powaznie nie umiem. Tymbardziej, ze rozne auta zachowuja sie roznie, a >> czytalem tu ostatnio o dokladnosci wskazan co mialo byc przewaga nad >> spalinowymi. > > W spalinowcach nie sposób tego oszacować dokładnie, w EV jest to forma > zabezpieczenia baterii, bo można wyliczyć dokładnie -- i tyle. Literalnie > chodzi o to aby nie rozładowywać tak głęboko baterii jeśli nie jest to > konieczne w celu jej ochrony. Do tego akurat wystarczyloby zabezpieczenie w oprogamowaniu. > >> No wlasnie jako ciekawostke i chec udowodnienia przez autora innym, ze >> da sie tak daleko zajechac. Owszem da, jak na autostradzie z >> ograniczeniem 70mph pojedziesz 40mph. > > Przecież to ograniczenie to na parę mil tylko było, nie rzutowało > praktycznie na wynik testu. Wczesniej tez widac, ze nie przekracza 55mph. Robil to na potrzeby programu aby pokazac, ze dokonal najlepszego wyboru. Taki troche nasladowca Clarksona. > >> Najwidoczniej z testowanych w w/w klipie da sie Tesle bo ma taki tryb, >> cala reszta grozi uszkodzeniem silnika. Czy sie wtedy laduje, musialbym >> poszukac. Obstawiam, ze nie. Bardziej boli totalna blokada kol, np 30m >> od ladowarki. To samo moze ci sie przydazyc na parkingu pod lotniskiem, >> a wiadomo ze nie przyjezdzasz na lotnisko naladowanym do 100% i to juz >> jest realny scenariusz. No chyba, ze przyjezdzasz na lotnisko dzien >> wczesniej bo chciales zjesc obiad i pozwiedzac lokalne atrakcje ;) > > Przecież można ciągnąć i będzie się ładować. > https://www.youtube.com/watch?v=RaGVoB4Zn-Y > > Na lotnisku wcześniej czy później postawią ładowarki (mogą być małej mocy > dla każdego auta, skoro tydzień czasu jest do ładowania/podtrzymania > pojemności) i problem z głowy. Znowu myślisz wyjątkowo krótkowzrocznie, > niczym właściciel konia którego można było napoić i nakarmić wszędzie, > widząc a uto spalinowe którego nie było praktycznie gdzie zatankować. > Super ta Tesla, majac dwie mozna miec nieskonczone zrodlo energii ;) Szkoda, ze u innych producentow wyglada to gorzej. |
|
Data: 2020-09-04 10:49:55 | |
Autor: Myjk | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
Thu, 3 Sep 2020 20:22:51 +0100, K
Do tego akurat wystarczyloby zabezpieczenie w oprogamowaniu. Ale przecież jest to zabezpieczenie -- jak byk napisane naładuj mi baterię bo stanę, a ten uparcie jedzie dalej. Wczesniej tez widac, ze nie przekracza 55mph. Robil to na potrzeby programu aby pokazac, ze dokonal najlepszego wyboru. Taki troche nasladowca Clarksona.Autor tego kanału nie jest zwolennikiem EV, a że jest autorem kanału to wsiadł do auta które teoretycznie miało szansę najdłużej być na wizji by nie zniknąć z ekranu jako pierwszy. Tylko tyle, ale oczywiście musisz dorobić jakąś chorą teorię spiskową. Super ta Tesla, majac dwie mozna miec nieskonczone zrodlo energii ;) Szkoda, ze u innych producentow wyglada to gorzej. Nie wiem skąd taki absurdalny wniosek wyciągnąłeś, ale w sumie po tym co czytam u ciebie coraz mniej mnie to zaczyna dziwić. Przecież w materiale jest tylko wykazana sprawność elektrycznego auta vs spalinowego na konkretnym przykładzie, a zupełnie przy okazji jest empirycznie udowodnione że można ciągnąć EV i to nie tylko będzie jechać bez zniszczenia silnika, ale też będzie się ładować. Jak ktoś chce być tylko ciągnięty bez obciążania ciągnącego jak w filmie to wrzuca [N] i się toczy, względnie wrzuca [D] albo [B] jak chce hamować. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2020-09-04 10:04:53 | |
Autor: K | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
On 04/09/2020 09:49, Myjk wrote:
Thu, 3 Sep 2020 20:22:51 +0100, K Chodzilo mi bardziej o zabezpieczenie, ktore wylaczy wszystko ale pozwoli odblokowac kola aby pociagnac auto na holu kawalek albo popchnac 30m do ladowarki.
Wszedzie spisek. Spisek przeciwko EV, spisek przeciwko dieslom, spisek przeciwko tobie. Poogladaj jego inne klipy to zobaczysz jego sposob bycia. Ja go bardzo lubie. Super ta Tesla, majac dwie mozna miec nieskonczone zrodlo energii ;) Szczegolnie mozna ciagnac te w ktorych sie kola zablokowaly. |
|
Data: 2020-09-04 15:37:15 | |
Autor: Myjk | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
Fri, 4 Sep 2020 10:04:53 +0100, K
Chodzilo mi bardziej o zabezpieczenie, ktore wylaczy wszystko ale pozwoli odblokowac kola aby pociagnac auto na holu kawalek albo popchnac 30m do ladowarki. Ale to był ekstremalny test, mający wykazać ile jeszcze po komunikacie o pustej baterii można jechać, a który z warunkami drogowymi nie ma nic wspólnego, bo po drodze mieli w tym czasie wielokrotnie możliwość zjechania na ładowarkę. Poza tym jak Ci akumulator padnie w spaliniaku to też go z pychu nie powinieneś odpalać, a i też nie wiem co się dzieje w sytuacji gdy zabraknie prądu w spaliniaku z automatem elektronicznym, czy będziesz w stanie wrzucić [N]. Jest taka możliwość? Wszedzie spisek. Spisek przeciwko EV, spisek przeciwko dieslom, spisek przeciwko tobie. Poogladaj jego inne klipy to zobaczysz jego sposob bycia. Ja go bardzo lubie. Ja nie twierdzę że jest spisek przeciwko dieslom, raczej (znowu) ty. Szczegolnie mozna ciagnac te w ktorych sie kola zablokowaly. Ale dlaczego się zablokowały? Bo użytkownik jeździł uprcie pomimo że iks km temu miał się ładować albo stanąć i wezwać pomoc vel lawetę żeby się na nią wtoczyć. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2020-09-04 15:15:51 | |
Autor: K | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
On 04/09/2020 14:37, Myjk wrote:
Fri, 4 Sep 2020 10:04:53 +0100, K Chodzilo mi wczesniejsze watki w ktorych wskaznik ten byl reklamowany jako mega dokladny wzgledem spalinowych. Poza tym jak Ci akumulator padnie w spaliniaku to też go z Jest taka mozliwosc na szczescie. Wszedzie spisek. Spisek przeciwko EV, spisek przeciwko dieslom, spisek Oczywiscie, ze to byla wina uzytkownika. W dodatku wywolana celowo. Chodzi mi o sam fakt, ze mozna do takiej sytuacji doprowadzic i znalezc sie w czarnej dupie i o ile to bedzie jakis parking to nie ma wiekszego problemu ale na wszelki wypadek wozilbym ze soba przedluzacz. |
|
Data: 2020-09-04 17:34:22 | |
Autor: Myjk | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
Fri, 4 Sep 2020 15:15:51 +0100, K
Chodzilo mi wczesniejsze watki w ktorych wskaznik ten byl reklamowany jako mega dokladny wzgledem spalinowych. No bo jest mega dokładny, w ramach ochrony baterii. Jest taka mozliwosc na szczescie. Jak to się czyni, skoro nie ma prundu w baterii i nie idzie sygnał z dżojstika że system ma zmienić przełożenie? Mechanicznie dodatkową wajchą? Oczywiscie, ze to byla wina uzytkownika. W dodatku wywolana celowo. Chodzi mi o sam fakt, ze mozna do takiej sytuacji doprowadzic i znalezc sie w czarnej dupie i o ile to bedzie jakis parking to nie ma wiekszego problemu ale na wszelki wypadek wozilbym ze soba przedluzacz. Nie wiem czy oglądałeś ten film dokładnie -- ja tam widzę że trzeba być mega głąbem aby do tego stanu doprowadzić. No a jak ktoś jest głąbem, to i dobrze że jest takie zabezpieczenie przeciwgłąbowe. Trochę mi to przypomina ludzi jadących z wywaloną kontrolką silnika, albo innego PDF i drących mimo to dalej. Potem pretensja do reszty świata że silnik się rozsypał, albo komputer odłączył zapłon żeby nie zamurować filtra na amen. No ale ty oczywiście się takich rzeczy w ICE nie czepiasz... -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2020-09-04 18:26:28 | |
Autor: J.F. | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1uc6qv1nzw6v3.dlg@myjk.org...
Fri, 4 Sep 2020 15:15:51 +0100, K Chodzilo mi wczesniejsze watki w ktorych wskaznik ten byl reklamowany No bo jest mega dokładny, w ramach ochrony baterii. Tylko jakos tak samochody przejechaly ~80% deklarowanego zasiegu. Ktos tam pamieta co pokazywaly na poczatku ? No i tak czlowiek na poczatku trasy mysli "nie bede ladowal, mam wystarczajacy zapas", a w pod koniec sie dowiaduje, ze nie dojedzie. No dobra - zakladam ze ubywalo tego zasiegu stopniowo, przy odpowiednio gestych ladowarkach moze stanowi to problem podobny jak w spalinowcu, szczegolnie, jesli 20 minut ladowania pozwoli na ... moze nie na pelne, ale na dojechanie do celu z zapasem ... No i dlaczego przejechaly tak malo ? 110km/h im za szybko ? J. |
|
Data: 2020-09-04 18:59:21 | |
Autor: Myjk | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
Fri, 4 Sep 2020 18:26:28 +0200, J.F.
No i dlaczego przejechaly tak malo ? Jprdl. A dlaczego w spaliniakach producent podaje średnio 7L a samochody palą 10 albo więcej, czemu producent podaje emisję 100g CO2 a na drodze wali 150 i więcej? -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2020-09-04 19:40:54 | |
Autor: Cavallino | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
W dniu 04-09-2020 o 18:26, J.F. pisze:
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1uc6qv1nzw6v3.dlg@myjk.org... Deklarowanego przez kogo i w jakich warunkach? Bo przecież nikt nie mówi, że zasięg jest identyczny w każdych warunkach. W spaliniakach tym bardziej nie jest. No i tak czlowiek na poczatku trasy mysli "nie bede ladowal, mam wystarczajacy zapas", a w pod koniec sie dowiaduje, ze nie dojedzie. Mylisz się, dowiaduje się znaczeni wcześniej. Więc wie, że musi zwolnić żeby dojechać. Żeby było śmieszniej - dowiaduje się komunikatami od razu po wyznaczeniu trasy, które (przynajmniej w Zoe) są mocno zapobiegliwe, tzn. nie uwzględniają odzysku na trasie, więc mówią że nie dojedziesz, mimo iż Ty wiesz że dojedziesz, bo odzysk będzie. Tylko na autostradzie może być inaczej.
Dokładnie, a wręcz powiedziałbym że przewiduje lepiej. |
|
Data: 2020-09-07 09:38:31 | |
Autor: K | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
On 04/09/2020 16:34, Myjk wrote:
Fri, 4 Sep 2020 15:15:51 +0100, K W Oplu trzeba podniesc mieszek i tam jest guziczek, w innych podobnie. W niektorych jest jakas zaslepka z boku i tam trzeba wepchnac np. srubokret. |
|
Data: 2020-09-07 16:08:07 | |
Autor: Myjk | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
Mon, 7 Sep 2020 09:38:31 +0100, K
W Oplu trzeba podniesc mieszek i tam jest guziczek, w innych podobnie. W niektorych jest jakas zaslepka z boku i tam trzeba wepchnac np. srubokret. Ja mówię o automacie z elektronicznym dżojstikiem np.: https://www.olx.pl/oferta/dzwignia-galka-drazek-lewarek-joystick-zmiany-biegow-bmw-f30-f20-CID5-IDCQ7f4.htmla a nie mechaniczną wajchą. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2020-09-07 15:36:16 | |
Autor: K | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
On 07/09/2020 15:08, Myjk wrote:
Mon, 7 Sep 2020 09:38:31 +0100, K E60 tez z dzojstikiem: https://www.youtube.com/watch?v=1VeyhBGOO78 W F10 daja zestaw do odblokowania, nie wiem jak w nowszych: https://f10.5post.com/forums/attachment.php?attachmentid=435552&stc=1&d=1285619224 A tu fotostory ze wschodu dla F10 i F30 przy uzyciu imbusa: https://www.youtube.com/watch?v=9C-eA8UPgkI ale faktycznie mogli to rozwiazac lepiej. |
|
Data: 2020-09-07 16:44:02 | |
Autor: Myjk | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
Mon, 7 Sep 2020 15:36:16 +0100, K
ale faktycznie mogli to rozwiazac lepiej. To teraz pytanie, czy w EV też nie ma takich guziczków? Swoją dorgą u mnie w PHEV też jest elektroniczny dżojstik, muszę sprawdzić jak odblokować Parking mode. ;P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2020-09-07 15:48:29 | |
Autor: K | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
On 07/09/2020 15:44, Myjk wrote:
Mon, 7 Sep 2020 15:36:16 +0100, K Moze w Mitsubishi maja bardziej inteligentnych prtojektantow i mozna to zrobic z wewnatrz kabiny. Mercedes daje w zestawie jakas nakladke na... piaste ktora zwalnia kola, moze w elektrycznych tez sa takie. |
|
Data: 2020-09-07 22:52:12 | |
Autor: Cavallino | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
W dniu 07-09-2020 o 16:48, K pisze:
On 07/09/2020 15:44, Myjk wrote: Ale pamiętacie, że w ev akumulator trakcyjny służy tylko do napędzania pojazdu? A cała reszta prądu leci z 12v? Więc obstawiam że blokady skrzyni czy hamulca również. |
|
Data: 2020-09-08 08:31:08 | |
Autor: K | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
On 07/09/2020 21:52, Cavallino wrote:
W dniu 07-09-2020 o 16:48, K pisze: Moze byc. Chodzi o blokade kol w pozycji P gdy w ogole nie ma pradu. W przypadku gdy taki prad jest to np. w BMW F10, czy F30 jest magiczny kod w postaci wachlowania dzojstikiem w okreslonych kierunkach przez okreslony czas. |
|
Data: 2020-09-08 09:18:05 | |
Autor: K | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
On 08/09/2020 08:46, Cavallino wrote:
W dniu 08-09-2020 o 09:31, K pisze: Chodzi o taki brak pradu gdzie nie mozesz zrzuc z P na N. Mniejsza o przyczyne.
Chodzilo o spalinowe z dzojstkiem zamiast ordynarnej mechanicznej wajchy. |
|
Data: 2020-09-08 10:28:55 | |
Autor: Cavallino | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
W dniu 08-09-2020 o 10:18, K pisze:
Ale gdzie nie ma prądu, w akumulatorze trakcyjnym, czy zwykłym 12V? Czyli taki sam problem, jak w każdym innym samochodzie z automatem, niezależny od rodzaju napędu? W przypadku gdy taki prad jest to np. w BMW F10, czy F30 jest magiczny kod w postaci wachlowania dzojstikiem w okreslonych kierunkach przez okreslony czas. Wiem co to za auta. Obstawiam, że każdy producent i może nawet model ma swoje własne rozwiązania. Trzeba pokopać w instrukcji. Rodzaj napędu nie ma tu dokładnie nic do rzeczy. A rozumiem, że do tego zmierzałeś i znowu się nie udało..... |
|
Data: 2020-09-08 10:00:08 | |
Autor: K | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
On 08/09/2020 09:28, Cavallino wrote:
W dniu 08-09-2020 o 10:18, K pisze: Podobny. Bo w spalinowych z mechnicznym lewarkiem jest magiczny guziczek, ktorym mozesz zwolnic z P na N. W tych z dzojstikiem jest to bardziej skomplikowane jak pokazuje BMW. W elektrycznych z zablokowanymi kolami nic na szybko znalezc nie moge ale wyglada, ze na pewno czesc nie ma takiej mozliwosci: https://www.i-paceforum.com/threads/traction-battery-fault-wheels-locked-up.2225/ W przypadku gdy taki prad jest to np. w BMW F10, czy F30 jest magiczny kod w postaci wachlowania dzojstikiem w okreslonych kierunkach przez okreslony czas. Nie, dyskusja dotyczy ogolnie problemu bez wzgledu na naped. Nie szukaj dziury w calym. |
|
Data: 2020-09-08 11:21:33 | |
Autor: Cavallino | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
W dniu 08-09-2020 o 11:00, K pisze:
On 08/09/2020 09:28, Cavallino wrote: Zoe ma. Identyczną j/w. I sposób na odblokowanie kolummy kierownicy również. Więc tak jak pisałem - sprawa nie ma związku z rodzajem napędu. Nie, dyskusja dotyczy ogolnie problemu bez wzgledu na naped. Nie szukaj dziury w calym. To nie ja szukam dziury w całym i wydaje mi się, że jednak prawidłowo odczytałem Twoje intencje w tym wątku. Tyle że nie wyszło, więc teraz próbujesz się wycofywać rakiem.... |
|
Data: 2020-09-08 16:04:29 | |
Autor: K | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
On 08/09/2020 10:21, Cavallino wrote:
W dniu 08-09-2020 o 11:00, K pisze: Masz dla I-Pace: Przed rozpoczęciem holowania specjalista musi uaktywnić funkcję serwisowego wyłączenia położenia parkowania. Procedura włączania mechanizmu zwalniania położenia parkingowego skrzyni biegów jest wyjaśniona w oddzielnej publikacji przeznaczonej dla personelu serwisu. Brak aktywacji funkcji serwisowego wyłączenia położenia parkowania może doprowadzić do poważnego uszkodzenia pojazdu. |
|
Data: 2020-09-08 18:47:09 | |
Autor: Myjk | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
Tue, 8 Sep 2020 16:04:29 +0100, K
Masz dla I-Pace: Fajnie, a teraz pokaż to samo dla samochodów spalinowych -- bo póki co pokazałeś rzeźbę yutuberów, którzy być może wyciągnęli tę wiedzę też z publikacji serwisowej a nie użytkownika. Bo jak dla mnie, gdyby to miała być funkcja użytkownika, to by nie było koniecznośći grzebania od dołu w skrzyni ampulem albo rozbebeszania "mieszka" skrzyni biegów. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2020-09-08 18:11:48 | |
Autor: K | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
On 08/09/2020 17:47, Myjk wrote:
Tue, 8 Sep 2020 16:04:29 +0100, K Czemu ja Ci mam pokazywac? Ja Ci juz pokazalem. BMW dodaje imbusa w zestawie do samodzielnego odblokowania skrzyni. Wiec wiedza musi byc w instrukcji obslugi, a ze koniecznosc robienia tego wymaga takich akrobacji to oczywista glupota projektantow. Byc moze w I-PACE nie mozna tego zrobic samemu imbusem lub przy pomocy pana Zdzislawa z Auto Laweta 24h s.c. i konieczna jest wizyta magikow z autoryzowanego serwisu, ktorzy musza sie podlaczyc np. laptopem. |
|
Data: 2020-09-08 19:19:20 | |
Autor: Myjk | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
Tue, 8 Sep 2020 18:11:48 +0100, K
Czemu ja Ci mam pokazywac? Ja Ci juz pokazalem. Ponieważ Ty postawiłeś tezę a nie ja? BMW dodaje imbusa w zestawie do samodzielnego odblokowania skrzyni. Wiec wiedza musi byc w instrukcji obslugi, a ze koniecznosc robienia tego wymaga takich akrobacji to oczywista glupota projektantow. Byc moze w I-PACE nie mozna tego zrobic samemu imbusem lub przy pomocy pana Zdzislawa z Auto Laweta 24h s.c. i konieczna jest wizyta magikow z autoryzowanego serwisu, ktorzy musza sie podlaczyc np. laptopem. Znowu zakładasz z góry że nie można... No ręce opadają. A może nikt (w tym zdzisław który na oczy nie widział EV) się nie pokusił zajrzeć do instrukcji serwisowej i tego zwyczajnie nie wie. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2020-09-09 08:36:04 | |
Autor: K | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
On 08/09/2020 18:19, Myjk wrote:
Tue, 8 Sep 2020 18:11:48 +0100, K Z gory zakladam, ze pan Zdzislaw nie ma dostepu do tej instrukcji. Tymbardziej jesli trzeba podlaczyc lapka z jakis softem. |
|
Data: 2020-09-10 20:05:01 | |
Autor: Myjk | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
Wed, 9 Sep 2020 08:36:04 +0100, K
Z gory zakladam, ze pan Zdzislaw nie ma dostepu do tej instrukcji. No właśnie, z góry absurdalnie zakładasz. Prawdopodobieństwo że nie wie jest takie samo jak w przypadku spaliniaków z manetkami elektronicznymi w spaliniakach zaraz po tym gdy weszły na rynek. Tymbardziej jesli trzeba podlaczyc lapka z jakis softem. Oczywiście. W spaliniakach, gdzie Park mode działa IDENTYCZNIE jak w EV się da ukrytym przyciskiem/kluczem ale w EV przecież trzeba lapkiem żeby był większy problem. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2020-09-11 07:37:55 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
W dniu 2020-09-10 o 20:05, Myjk pisze:
Tymbardziej jesli trzeba podlaczyc lapka z jakis softem.Oczywiście. W spaliniakach, gdzie Park mode działa IDENTYCZNIE jak w EV się Abstrahując od tego, że nie wiem jak to teraz wygląda, to taki scenariusz ze stwarzaniem większego problemu jest jak najbardziej prawdopodobny, żeby nie napisać, że pewny. To już się stało w innym obszarze z Apple i pewnie inne owce pójdą tym śladem. Tylko serwis producenta będzie miał narzędzia i części do napraw. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2020-09-11 02:32:35 | |
Autor: Przemek Jedrzejczak | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
-- Tylko serwis producenta będzie miał narzędzia i części do napraw.
marzenie scietej glowy, ruch oporu zawsze bedzie istnial :-) https://electrek.co/2020/06/10/tesla-hacker-unlocks-performance-upgrade-acceleration-boost/ |
|
Data: 2020-09-11 14:20:29 | |
Autor: Myjk | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
Fri, 11 Sep 2020 07:37:55 +0200, Mirek Ptak
Abstrahując od tego, że nie wiem jak to teraz wygląda, to taki scenariusz ze stwarzaniem większego problemu jest jak najbardziej prawdopodobny, żeby nie napisać, że pewny. Apple to troll paskudny, nikt inny ich śladem nie podążył. Tylko serwis producenta będzie miał narzędzia i części do napraw. Gdyby tak miało być, to czemu jeszcze tego nie ma w przypadku spaliniaków? Przecież na nich jest większy obrót niż na EV. Brak jest logiki w tym co piszecie. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2020-09-11 14:18:11 | |
Autor: K | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
On 11/09/2020 13:20, Myjk wrote:
Fri, 11 Sep 2020 07:37:55 +0200, Mirek Ptak Dla Ciebie to brak logiki, a dla producenta to wiecej pieniedzy z serwisu przynajmniej do momentu kiedy ktos znajdzie obejscie. Tak z reguly jest z nowosciami. Dawno temu byly simlocki w Nokiach, ktore aby zdjac nalezalo wyslac telefon na Balkany czy Bliski Wschod, dzis zrobi ci to Hindus w swoim kiosku na poczekaniu (o ile w ogole problem simlockow jeszcze istnieje) |
|
Data: 2020-09-11 15:56:12 | |
Autor: Myjk | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
Fri, 11 Sep 2020 14:18:11 +0100, K
Dla Ciebie to brak logiki, a dla producenta to wiecej pieniedzy z serwisu przynajmniej do momentu kiedy ktos znajdzie obejscie. Tak z reguly jest z nowosciami. Dawno temu byly simlocki w Nokiach, ktore aby zdjac nalezalo wyslac telefon na Balkany czy Bliski Wschod, dzis zrobi ci to Hindus w swoim kiosku na poczekaniu (o ile w ogole problem simlockow jeszcze istnieje) Borze! Ale to dotyczy wszystkiego, takżę spaliniaków, a nie tylko EV! -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2020-09-11 15:16:32 | |
Autor: K | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
On 11/09/2020 14:56, Myjk wrote:
Fri, 11 Sep 2020 14:18:11 +0100, K W ktorym spalinowym nie da sie zrzucic z P na N bez pomocy autoryzowanego serwisu? |
|
Data: 2020-09-11 19:27:58 | |
Autor: J.F. | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rjg0s1$j91$2$horizn@news.chmurka.net...
On 11/09/2020 14:56, Myjk wrote: Fri, 11 Sep 2020 14:18:11 +0100, K Bez dzialajacego silnika tez sie da ? J. |
|
Data: 2020-09-11 19:38:50 | |
Autor: J.F. | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rjg0s1$j91$2$horizn@news.chmurka.net...
On 11/09/2020 14:56, Myjk wrote: Fri, 11 Sep 2020 14:18:11 +0100, K W ktorym spalinowym nie da sie zrzucic z P na N bez pomocy autoryzowanego serwisu? https://www.team-bhp.com/forum/technical-stuff/189909-bmw-inability-move-park-neutral-ignition-but-engine-off.html J. |
|
Data: 2020-09-14 09:21:32 | |
Autor: K | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
On 11/09/2020 18:38, J.F. wrote:
Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rjg0s1$j91$2$horizn@news.chmurka.net... Przeciez w tym samym watku na forum jest opis jak to zrobic. |
|
Data: 2020-09-11 22:42:06 | |
Autor: Myjk | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
Fri, 11 Sep 2020 15:16:32 +0100, K
W ktorym spalinowym nie da sie zrzucic z P na N bez pomocy autoryzowanego serwisu? Kurła! Bez specjalistycznej wiedzy i bez rzeźby w każdym z elektroniczną "skrzynią". Przecież już sam sobie to udowodniłeś i dalej brniesz w te swoje absurdy. Sam fakt że jeden ignorant z drugim (w tym ty) nie wie jak to zrobić w EV nie świadczy o tym że się nie da tego zrobić. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2020-09-14 09:19:32 | |
Autor: K | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
On 11/09/2020 21:42, Myjk wrote:
Fri, 11 Sep 2020 15:16:32 +0100, K Jezli dla ciebie odkrecenie jednego wkreta imbusem (dolaczonym do samochodu przez producenta) jest "wiedza specjalistyczna" to ja juz nie mam nic wiecej do dodania. |
|
Data: 2020-09-14 16:08:10 | |
Autor: J.F. | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rjn92k$f0a$2$horizn@news.chmurka.net...
On 11/09/2020 21:42, Myjk wrote: Fri, 11 Sep 2020 15:16:32 +0100, K Jezli dla ciebie odkrecenie jednego wkreta imbusem (dolaczonym do samochodu przez producenta) jest "wiedza specjalistyczna" to ja juz nie mam nic wiecej do dodania. Opisane w instrukcji ? Przeczytales instrukcje od swojego samochodu ? No ale jesli nie, to juz nie producenta wina. Wykrecanie wkreta gdzies gleboko pod autem, w blocie i po ciemku ... J. |
|
Data: 2020-09-14 17:01:00 | |
Autor: K | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
On 14/09/2020 15:08, J.F. wrote:
Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rjn92k$f0a$2$horizn@news.chmurka.net... Kwestia jak to BMW rozwiazalo w F10 czy tam F30/obu jest idiotyczna ale nadal jest to mozliwe do zrobienia bez wzywania autoryzowanego serwisu. |
|
Data: 2020-09-14 22:46:53 | |
Autor: Przemek Jedrzejczak | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
-- Kwestia jak to BMW rozwiazalo w F10 czy tam F30/obu jest idiotyczna ale nadal jest to mozliwe do zrobienia bez wzywania autoryzowanego serwisu.
teoretycznie mozliwe, bo pewnie 99% przypadkow konczy na lawecie PS krotka ankieta: - jaki % uzytkownikow VW/Audi/Skoda wie jak zwolnic elektryczny hamulec postojowy w razie awarii ? to popularna usterka juz tak od Paska B6 i z 3 znanych mi przypadkow 3 razy wzywana byla laweta |
|
Data: 2020-09-15 18:15:25 | |
Autor: J.F. | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:54a72016-7a45-47dd-9643-2879fc17e37ao@googlegroups.com...
-- Kwestia jak to BMW rozwiazalo w F10 czy tam F30/obu jest idiotyczna ale teoretycznie mozliwe, bo pewnie 99% przypadkow konczy na lawecie PS krotka ankieta: - jaki % uzytkownikow VW/Audi/Skoda wie jak zwolnic elektryczny hamulec postojowy w razie awarii ? to popularna usterka juz tak od Paska B6 i z 3 znanych mi przypadkow 3 razy wzywana byla laweta W Polsce czy w Niemczech ta ankieta ? Bo co z tego, ze zwolnisz, jesli auto nadal nie jedzie ? Znajomego o hol poprosisz, czy sobie przypomnisz, ze assistance masz ? No chyba, ze to awaria samego hamulca ... J. |
|
Data: 2020-09-16 17:47:23 | |
Autor: Myjk | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
Mon, 14 Sep 2020 09:19:32 +0100, K
Jezli dla ciebie odkrecenie jednego wkreta imbusem (dolaczonym do samochodu przez producenta) jest "wiedza specjalistyczna" to ja juz nie mam nic wiecej do dodania. Kurła! To nie jest wiedza, tylko czynność. Wiedzą jest że trzeba wiedzieć co i gdzie wsadzić. I dokładnie to samo trzeba wiedzieć i zrobić w spaliniaku co w EV. Ale oczywiście ty dalej będziesz udowadniać że EV jest złe, a ICE cacy, choć NICZYM się w tej kwestii nie różnią. Eh... -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2020-09-16 17:01:04 | |
Autor: K | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
On 16/09/2020 16:47, Myjk wrote:
Mon, 14 Sep 2020 09:19:32 +0100, K To jest czynnosc, ktora wynika z wiedzy. Wiedza ta jest dostepna dla BMW, a nie jest dla przedmiotowego I-Pace. EV nie jest zle, po prostu nie kazdemu pasuje. |
|
Data: 2020-09-09 07:10:45 | |
Autor: Cavallino | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
W dniu 08-09-2020 o 17:04, K pisze:
On 08/09/2020 10:21, Cavallino wrote: Ale dasz głowę, że dla żadnego spalinowego automatu, nic podobnego nie wymyślili? Np. w Jaguarze? |
|
Data: 2020-09-09 08:35:13 | |
Autor: K | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
On 09/09/2020 06:10, Cavallino wrote:
Nie wiem, sprawdz i daj znac. Mi sie juz nie chce. |
|
Data: 2020-09-09 10:42:22 | |
Autor: Cavallino | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
W dniu 09-09-2020 o 09:35, K pisze:
On 09/09/2020 06:10, Cavallino wrote: Ja? A w jakim celu? To nie ja chcę na siłę udowadniać całemu światu, że elektryki są be. Hejt na ten temat to Twoja działka.... |
|
Data: 2020-09-09 10:23:58 | |
Autor: K | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
On 09/09/2020 09:42, Cavallino wrote:
W dniu 09-09-2020 o 09:35, K pisze: Meleksy sa dobre do miasta dla emerytow jezdzacych na zakupy albo mogacych sobie pozwolic na ekskluzywny obiad co dwie godziny w 400km trasie nad morze do sanatorium. Jak chcesz udowodnic, ze jakis spalinowy automat ma ten sam problem to poszukaj i tu wklej link do instrukcji. Ja nic takiego nie znalazlem. Jak ci nie pasuje czyjas opienia to zaraz piszesz, ze hejt, mowa nienawisci, dyskryminacja. Opanuj sie :D |
|
Data: 2020-09-09 11:44:57 | |
Autor: Cavallino | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
W dniu 09-09-2020 o 11:23, K pisze:
To nie ja chcę na siłę udowadniać całemu światu, że elektryki są be. To czemu tak bardzo Cię bolą, że codziennie o nich koniecznie musisz jakiś hejt wysmażyć? ;-) trasie nad morze do sanatorium. Jak chcesz udowodnic, Nie chcę, mam to gdzieś. Hejtuj sobie dalej, jak musisz, ale rób to z głową, bo na razie wychodzisz na upierdliwego palanta.... |
|
Data: 2020-09-09 20:59:52 | |
Autor: ii | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
W dniu 09.09.2020 o 11:23, K pisze:
On 09/09/2020 09:42, Cavallino wrote: Meleksy .. do przemysłu. |
|
Data: 2020-09-08 14:34:16 | |
Autor: Myjk | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
Tue, 8 Sep 2020 10:00:08 +0100, K
Nie, dyskusja dotyczy ogolnie problemu bez wzgledu na naped. Nie szukaj dziury w calym. No tak, na poczatku założyłeś że to dotyczy tylko rozładowanych EV. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2020-09-08 15:39:05 | |
Autor: K | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
On 08/09/2020 13:34, Myjk wrote:
Tue, 8 Sep 2020 10:00:08 +0100, K A pozniej ty zapytales co ze spalinowymi z dzojstikami i zeszlo na oba typy. |
|
Data: 2020-09-08 18:41:13 | |
Autor: Myjk | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
Tue, 8 Sep 2020 15:39:05 +0100, K
A pozniej ty zapytales co ze spalinowymi z dzojstikami i zeszlo na oba typy.Nie, dyskusja dotyczy ogolnie problemu bez wzgledu na naped.No tak, na poczatku założyłeś że to dotyczy tylko rozładowanych EV. Ale tylko dlatego aby zwrócić uwagę, że to nie jest domena tylko elektryków, jak sobie pierwotnie, błędnie, założyłeś aby tego elektryka dodatkowo zdyskredytować. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2020-09-08 18:05:52 | |
Autor: K | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
On 08/09/2020 17:41, Myjk wrote:
Tue, 8 Sep 2020 15:39:05 +0100, K No ale wychodzi, ze jednak jest. Bo nawet przywolane F30 da sie odblokowac odkrecajac wkret, a takiego I-PACE np. nie. |
|
Data: 2020-09-08 19:22:04 | |
Autor: Myjk | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
Tue, 8 Sep 2020 18:05:52 +0100, K
No ale wychodzi, ze jednak jest. Bo nawet przywolane F30 da sie odblokowac odkrecajac wkret, a takiego I-PACE np. nie. Przecież sam przywołałeś wyciąg (nie wiem skąd) że da się to zrobić. Wszystko się opiera o odpowiednią WIEDZĘ. Dla przykładu ludzie rozkminili, o czym pisałem także na grupie odnośnie BMU, jak w moim Outlanderze PHEV po druciarsku przywrócić pełną pojemność baterii -- tego nawet w instrukcji serwisowej nie było. :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2020-09-09 08:37:52 | |
Autor: K | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
On 08/09/2020 18:22, Myjk wrote:
Tue, 8 Sep 2020 18:05:52 +0100, K No ale na ta chwile nie widze nigdzie aby ta wiedza gdzies wyplynela. Jesli to jest kwestia mechaniczna to pewnie wyjdzie na jaw w momencie jak pierwsze egzemplarze trafia na rynek wtorny po gwarancji i ludzie zaczna sami rzezbic. Gorzej jak to jest kwestia wymagajaca podlaczenia lapka z jakims softem. |
|
Data: 2020-09-10 20:02:40 | |
Autor: Myjk | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
Wed, 9 Sep 2020 08:37:52 +0100, K
No ale na ta chwile nie widze nigdzie aby ta wiedza gdzies wyplynela. Ale to może świadczyć tlyko o niskiej świadomości, albo twojej nieudolności w szukaniu, a nie że się nie da tak jak sobie absurdalnie założyłeś. Jesli to jest kwestia mechaniczna to pewnie wyjdzie na jaw w momencie jak pierwsze egzemplarze trafia na rynek wtorny po gwarancji i ludzie zaczna sami rzezbic. Aha, a laweciarze będą w tym czasie niszczyć klientom samochody? Gorzej jak to jest kwestia wymagajaca podlaczenia lapka z jakims softem. Przecież sam sobie udowodniłeś, że da się takie rzeczy zrobić nawet w spaliniakach z elektronicznym "lewarkiem" i nadal uparcie ciśniesz na jakieś absurdalne domysły. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2020-09-11 08:42:27 | |
Autor: K | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
On 10/09/2020 19:02, Myjk wrote:
Wed, 9 Sep 2020 08:37:52 +0100, K Raczej w twojej nieudolnosci w szukaniu, bo jakbys znalazl to bys triumfalnie wkleil linka. Jesli to jest kwestia mechaniczna to pewnie wyjdzie na jaw w momencie Dlaczego mieliby to robic? Gorzej jak to jest kwestia wymagajaca podlaczenia lapka z jakims softem. No bo jak widac w spalinowych sie da, a wsrod elektrycznych sa przypadki gdzie na razie sie nie da i ja sie zgadzam, ze to jest absurd. |
|
Data: 2020-09-11 14:16:09 | |
Autor: Myjk | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
Fri, 11 Sep 2020 08:42:27 +0100, K
Raczej w twojej nieudolnosci w szukaniu, bo jakbys znalazl to bys triumfalnie wkleil linka. Ja nie szukałem, bo mi to koło uja lata. To jest twój problem wydłubany z absurdalnego testu który na drodze praktycznie nie ma szans zaistnieć. Dlaczego mieliby to robic? Bo przeicez wg ciebie rzekomo nie wiedzą jak odblokować Parking mode. No bo jak widac w spalinowych sie da, a wsrod elektrycznych sa przypadki gdzie na razie sie nie da i ja sie zgadzam, ze to jest absurd. Jak tylko udowodnisz że się faktycznie nie da, bo póki co to tylko twoje absurdalne domysły. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2020-09-11 14:13:24 | |
Autor: K | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
On 11/09/2020 13:16, Myjk wrote:
Fri, 11 Sep 2020 08:42:27 +0100, K No niby nie ma, a jednak moze sie tam komus gdzies przytrafic. Test pokazal pewne niedociagniecia u niektorych producentow (chyba, ze to zamierzone) Dlaczego mieliby to robic? No na ta chwile w tym konkretnym modelu wychodzi, ze nie wiedza jak. Jak beda wiedzieli to beda to robili bez psucia czegokolwiek. No bo jak widac w spalinowych sie da, a wsrod elektrycznych sa przypadki No juz udowodnilem. Ty probujesz to wyprzec zaprzeczajac. |
|
Data: 2020-09-11 15:55:07 | |
Autor: Myjk | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
Fri, 11 Sep 2020 14:13:24 +0100, K
No niby nie ma, a jednak moze sie tam komus gdzies przytrafic. Test pokazal pewne niedociagniecia u niektorych producentow (chyba, ze to zamierzone) Może się przytrafić, jak uporczywie będzie jeździć wbrew logice i instrukcji użytkowania przedmiotu. No na ta chwile w tym konkretnym modelu wychodzi, ze nie wiedza jak. Jak beda wiedzieli to beda to robili bez psucia czegokolwiek. Ale to jest dowód jedynie na ich niewiedzę, a nie dowód że się nie da bezboleśnie zwolnić PM. Czy to w końcu do ciebie dotrze? No juz udowodnilem. Ty probujesz to wyprzec zaprzeczajac. Udowodniłeś że nie znalazłeś stosownej informacji na ten temat. Czyli co najwyżej ponownie pokazałeś swoją nieudolność. CBDU. :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2020-09-11 15:15:21 | |
Autor: K | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
On 11/09/2020 14:55, Myjk wrote:
Fri, 11 Sep 2020 14:13:24 +0100, K Oczywiscie, ze sie da zwolnic tyle tylko, ze w tym konkretnym modelu (nie wiem jak inne) potrzeba do tego na ta chwile serwisu. No juz udowodnilem. Ty probujesz to wyprzec zaprzeczajac. Stosowna informacja na ten temat jest w instrukcji obslugi I-PACE. Masz zablokowane kola, wolaj magika z serwisu. Czy to sie zmieni? pewnie tak, jak ktos rozpracuje ten system. |
|
Data: 2020-09-08 09:46:05 | |
Autor: Cavallino | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
W dniu 08-09-2020 o 09:31, K pisze:
On 07/09/2020 21:52, Cavallino wrote: Ale gdzie nie ma prądu, w akumulatorze trakcyjnym, czy zwykłym 12V? Bo ten drugi przypadek chyba za bardzo się nie różni od braku prądu w spaliniaku, prawda? W przypadku gdy taki prad jest to np. w BMW F10, czy F30 jest magiczny kod w postaci wachlowania dzojstikiem w okreslonych kierunkach przez okreslony czas. Niesłusznie zakładasz, że każdy elektryk oznacza joystick. |
|
Data: 2020-09-08 09:37:48 | |
Autor: Myjk | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
Mon, 7 Sep 2020 15:48:29 +0100, K
moze w elektrycznych tez sa takie. Raczej zapewne. Dlaczego zatem założyłeś z góry że się nie da? -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2020-09-08 10:00:50 | |
Autor: K | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
On 08/09/2020 08:37, Myjk wrote:
Mon, 7 Sep 2020 15:48:29 +0100, K Na szybko nic nie moge znalezc, ale w iPace moze byc z tym problem: https://www.i-paceforum.com/threads/traction-battery-fault-wheels-locked-up.2225/ |
|
Data: 2020-09-08 11:22:06 | |
Autor: Cavallino | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
W dniu 08-09-2020 o 11:00, K pisze:
On 08/09/2020 08:37, Myjk wrote: A ile instrukcji do elektryków już przejrzałeś? |
|
Data: 2020-09-08 10:28:16 | |
Autor: K | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
On 08/09/2020 10:22, Cavallino wrote:
W dniu 08-09-2020 o 11:00, K pisze: Nie mam teraz czasu ale nie zdziwie sie jak jedyna wzmianka na ten temat bedzie: nic nie ruszaj, zadzwon po serwis. |
|
Data: 2020-09-08 11:41:41 | |
Autor: Cavallino | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
W dniu 08-09-2020 o 11:28, K pisze:
On 08/09/2020 10:22, Cavallino wrote: No i się zdziwiłeś. Bo ja przejrzałem jedną i znalazłem dokładnie taki sam zapis, jaki by był w przypadku spalinowego. |
|
Data: 2020-09-08 11:16:36 | |
Autor: K | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
On 08/09/2020 10:41, Cavallino wrote:
W dniu 08-09-2020 o 11:28, K pisze: Daj linka. |
|
Data: 2020-09-08 12:25:01 | |
Autor: Cavallino | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
W dniu 08-09-2020 o 12:16, K pisze:
On 08/09/2020 10:41, Cavallino wrote: Pierwsze piętro, druga szuflada. ;-) |
|
Data: 2020-09-05 07:08:58 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. | |
I nareszcie prąd będzie tani jak woda ;-)
-- -- - Na lotnisku wcześniej czy później postawią ładowarki |